Natuurlijk joh, die gijzelaars komen vanzelf wel terug.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hoeft ze ook niet alle tienduizenden te pakken h. Richt je op de kopstukken en op de wapens.
Wat mij betreft doen ze het op een moderne manier, een kamikaze drone die door een raam een apartement in vliegt en ontploft. De operator zit op veilige afstand met z'n controller+beeldscherm en kan nooit eraan gelinkt worden. Daar heb je veel minder mankracht voor nodig dan de traditionele Mossad liquidatiesquote:Op woensdag 13 december 2023 14:30 schreef Qarrad het volgende:
Isral kan echt niet tienduizenden mensen bij geheime precisieoperaties om gaan leggen joh. Zelfs toen ze op nazi's jaagden kwamen ze niet in de buurt van dit soort getallen. Elk kopstuk was een heel project met maanden, jaren voorbereiding en mankracht.
Ze hebben een soort mythische status gekregen -die ironisch gezien de complottheorien van de afgelopen eeuwen, millenia bevestigt- lijkt het wel.
Die komen terug d.m.v. uitruil. Jij dacht dat ze terug kwamen dankzij de bombardementen?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, die gijzelaars komen vanzelf wel terug.
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat een zachte aanpak niet werkt, ook naar de toekomst toe niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die komen terug d.m.v. uitruil. Jij dacht dat ze terug kwamen dankzij de bombardementen?
Dan nog zit je met aantallen en praktische haalbaarheid en het is ook niet dat als je alleen de kopstukken (alsnog honderden zo niet duizenden) uitschakelt, Hamas niet verder zal bestaan. Ze vullen het gat uiteindelijk op en gaan verder met waar ze mee bezig waren. Dat is nu precies waarom Isral het compleet wil aanpakken, want ze kunnen niet langer een organisatie tolereren met hun intenties en daden.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hoeft ze ook niet alle tienduizenden te pakken h. Richt je op de kopstukken en op de wapens.
Ja maar jij bent een hoogopgeleid persoon, kan het niet zo zijn dat jij in Istanbul vooral de progressieve Syrirs spreekt die in de elite bubbel begeven?quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
De enige Syrirs die ik erover heb gesproken gaven de volgende reacties : 1;jammer dat een atoombom op Gaza geen optie is. 2; wat mij betreft heeft Isral sowieso gelijk. 3; ik ben niet voor niks gevlucht, ik hou een veilige afstand van die gekkies.
Ik vond het er wel opmerkelijk uitzien, zes/zeven tanks die in een half maantje gaan staan om een of meerdere gebouwen na aftellen precies tegelijk onder vuur te nemen. Jij natuurlijk niet, dan gaat er een waardeoordeel vanuit. Lekker objectiefquote:Op woensdag 13 december 2023 14:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Over lange teentjes gesproken, heeft helemaal niets met wat leren te maken maar ik zie tanks op gebouwen schieten, of dat wraak is weet ik niet, misschien is het strategisch of een combinatie van, wie zal het zeggen, maar ik kan het op basis van die beelden verder niet zien.
Maar is het wraak of alleen opmerkelijk? Jij stelt dat het wraak is.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vond het er wel opmerkelijk uitzien, zes/zeven tanks die in een half maantje gaan staan om een of meerdere gebouwen na aftellen precies tegelijk onder vuur te nemen. Jij natuurlijk niet, dan gaat er een waardeoordeel vanuit. Lekker objectief
Hield Hamas zich aan de afspraken van het laatste staakt-het-vuren? Nee. Zij verbraken de afspraken.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het frame dat "Isral zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Isral nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.
Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Israel werd en wordt steeds bestookt met raketten uit Gaza. Dat willen stoppen, 'voor eens en altijd', valt gewoon onder jezelf verdedigen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het frame dat "Isral zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Isral nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.
Feit is dat Isral een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Welke staakt-het-vuren bedoel je? Die van 2 weken geleden? Die werd gebroken vlak voordat ie afliep, men het niet eens werd over verlenging en beide partijen wezen naar elkaar. Om daar nu een groot punt van te maken... dat gaat echt nergens over in het grotere geheelquote:Op woensdag 13 december 2023 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hield Hamas zich aan de afspraken van het laatste staakt-het-vuren? Nee. Zij verbraken de afspraken.
Dus de bal ligt bij Hamas. Die moeten nu iets aanbieden waardoor Israel stopt.
Of niet soms?
Isral is zichzelf aan het verdedigen en dat doet men door het uitschakelen van Hamas. En de aantijgingen die jij maakt, klopt gewoon niets van. Je blijft het probleem bij Isral leggen en redeneert eigenlijk voor het in stand houden van Hamas, want de manier die jij nu oppert om Hamas uit te schakelen is onrealistisch. Je kunt geen terreurgroepering van tienduizenden leden via 'geheime precisie operaties' uitschakelen. Waarom zou dat berhaupt moeten? De huidige strategie lijkt prima te werken.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hamas hield zich niet aan de afspraken en verbrak het staakt-het-vuren.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke staakt-het-vuren bedoel je? Die van 2 weken geleden? Die werd gebroken vlak voordat ie afliep, men het niet eens werd over verlenging en beide partijen wezen naar elkaar. Om daar nu een groot punt van te maken... dat gaat echt nergens over in het grotere geheel
natuurlijk kan dat welquote:Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is zichzelf aan het verdedigen en dat doet men door het uitschakelen van Hamas. En de aantijgingen die jij maakt, klopt gewoon niets van. Je blijft het probleem bij Isral leggen en redeneert eigenlijk voor het in stand houden van Hamas, want de manier die jij nu oppert om Hamas uit te schakelen is onrealistisch. Je kunt geen terreurgroepering van tienduizenden leden via 'geheime precisie operaties' uitschakelen. Waarom zou dat berhaupt moeten? De huidige strategie lijkt prima te werken.
Die komen vanzelf ergens bovendrijven en de Mossad jaagt de komende twintig jaar wel op zequote:Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hoe kun je nou een staakt het vuren regelen als de kopstukken van n van de twee partijen de telefoon niet opnemen?
Vernietiging, was dat maar zo, dat zie ik echter niet gebeuren.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas hield zich niet aan de afspraken en verbrak het staakt-het-vuren.
Zij komen nu maar met een aanbod. Niet Israel. Doen ze dat niet, volgt onherroepelijk de vernietiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |