abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211604613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je kan er van alles van maken, ik vind zijn maar ook jouw tekst niet echt inhoud hebben.
Het gaat niet om een tekst, ik deel een video.
Als je de video wil zien moet je op dat witte driehoekje drukken wat in een blauwe cirkel zit. Wil je het niet zien dan hoef je helemaal niks te doen. Eigenlijk best simpel lijkt me.

Als ik de video bij een andere twitteraar had gezien dan had ik zeer waarschijnlijk die tweet gepakt dus excuses voor de twitteraar. Gelukkig is het een video en niet een tekst of plaatje
  woensdag 13 december 2023 @ 12:55:44 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211604634
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het gaat niet om een tekst, ik deel een video. Als je de video wil zien moet je op dat witte driehoekje drukken wat in een blauwe cirkel zit. Wil je het niet zien dan hoef je helemaal niks te doen. Eigenlijk best simpel lijkt me
Je geeft toch een waarde oordeel, doe het dan zonder tekst.
pi_211604680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je geeft toch een waarde oordeel, doe het dan zonder tekst.
Lange teentjes
Wijze les voor iedereen, als je iets post geen waarde oordeel
  woensdag 13 december 2023 @ 13:05:06 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211604749
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 12:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Lange teentjes
Wijze les voor iedereen, als je iets post geen waarde oordeel
Onzin op onzin, jij geeft een waardeoordeel over je geplaatste video die kant noch wal raakt, ik zeg er wat van en dan ligt het aan mij.
pi_211605096
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Onzin op onzin, jij geeft een waardeoordeel over je geplaatste video die kant noch wal raakt, ik zeg er wat van en dan ligt het aan mij.
Ah je wil mij wat leren ipv alleen boos te zijn. Dat vind ik bij nader inzien (er was eerst m weerstand) tof van je. Wat zien we op die video?
pi_211605138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 09:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat is wel degelijk van belang. De resolutie impliceert dat alleen Israël verantwoordelijk is voor de huidige oorlog.
Nou ja als je naar de historie kijkt dan is het in elk geval niet Hamas die de oorzaak is.
En de grootste walgelijkheden komen ook bij Israël vandaan.
pi_211605267
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 13-12-2023 13:46:03 ]
  woensdag 13 december 2023 @ 14:00:43 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211605571
quote:
'on 7 October' Stukje Nederlandse volgorde.
pi_211605622
quote:
Het frame dat "Israël zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Israël nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.

Feit is dat Israël een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:21:35 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211605685
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah je wil mij wat leren ipv alleen boos te zijn. Dat vind ik bij nader inzien (er was eerst m weerstand) tof van je. Wat zien we op die video?
Over lange teentjes gesproken, heeft helemaal niets met wat leren te maken maar ik zie tanks op gebouwen schieten, of dat wraak is weet ik niet, misschien is het strategisch of een combinatie van, wie zal het zeggen, maar ik kan het op basis van die beelden verder niet zien.
pi_211605709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Ben je nu al bezopen :D
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 13 december 2023 @ 14:25:51 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211605773
https://cvandaag.nl/99208(...)NMlUrUkdQNVRneUR3PT0

Nou, NS, ik wil het verschil ook wel weten. :?
  woensdag 13 december 2023 @ 14:30:02 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211605850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het frame dat "Israël zichzelf moet kunnen verdedigen" en dat als reden gebruiken om niet voor een staakt-het-vuren te stemmen is gewoon onjuist. Wat Israël nu al twee maanden aan het doen is heeft niks weg van verdedigen en veel meer weg van wraak nemen en spierballen tonen richting alle Palestijnen en hun bondgenoten.

Feit is dat Israël een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde. De huidige verwoestingen en moorden dragen daar niets aan bij en maken het waarschijnlijk alleen maar erger. Hamas (en andere militante bewegingen) kun je pakken d.m.v. geheime precisie operaties waar internationaal geen haan om zal kraaien.
Israël kan echt niet tienduizenden mensen bij geheime precisieoperaties om gaan leggen joh. Zelfs toen ze op nazi's jaagden kwamen ze niet in de buurt van dit soort getallen. Elk kopstuk was een heel project met maanden, jaren voorbereiding en mankracht.

Ze hebben een soort mythische status gekregen -die ironisch gezien de complottheorieën van de afgelopen eeuwen, millenia bevestigt- lijkt het wel.

Bekijk het nu eens vanuit je nuchtere Groningse verstand. Bist doe betunteld? ;)
pi_211605958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Israël kan echt niet tienduizenden mensen bij geheime precisieoperaties om gaan leggen joh. Zelfs toen ze op nazi's jaagden kwamen ze niet in de buurt van dit soort getallen. Elk kopstuk was een heel project met maanden, jaren voorbereiding en mankracht.

Ze hebben een soort mythische status gekregen -die ironisch gezien de complottheorieën van de afgelopen eeuwen, millenia bevestigt- lijkt het wel.

Bekijk het nu eens vanuit je nuchtere Groningse verstand. Bist doe betunteld? ;)
Je hoeft ze ook niet alle tienduizenden te pakken hè. Richt je op de kopstukken en op de wapens.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:39:49 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211606004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hoeft ze ook niet alle tienduizenden te pakken hè. Richt je op de kopstukken en op de wapens.
Natuurlijk joh, die gijzelaars komen vanzelf wel terug.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:40:14 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211606009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:30 schreef Qarrad het volgende:

Wat mij betreft doen ze het op een moderne manier, een kamikaze drone die door een raam een apartement in vliegt en ontploft. De operator zit op veilige afstand met z'n controller+beeldscherm en kan nooit eraan gelinkt worden. Daar heb je veel minder mankracht voor nodig dan de traditionele Mossad liquidaties

Of als ze echt schijt hebben een Spike atgm _O_
pi_211606035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk joh, die gijzelaars komen vanzelf wel terug.
Die komen terug d.m.v. uitruil. Jij dacht dat ze terug kwamen dankzij de bombardementen? :D
pi_211606057
Terecht dat eenzijdige VN resolutie’s een veto krijgen. Het bloedblad aangericht door Hamas op 7 oktober wordt niet genoemd. Eveneens het collectief straffen van de Israëlische bevolking door diezelfde Hamas d.m.v. raketaanvallen. Aan raketten, daar is nooit een tekort van.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:46:17 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211606075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die komen terug d.m.v. uitruil. Jij dacht dat ze terug kwamen dankzij de bombardementen? :D
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat een zachte aanpak niet werkt, ook naar de toekomst toe niet.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:51:25 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211606123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dan nog zit je met aantallen en praktische haalbaarheid en het is ook niet dat als je alleen de kopstukken (alsnog honderden zo niet duizenden) uitschakelt, Hamas niet verder zal bestaan. Ze vullen het gat uiteindelijk op en gaan verder met waar ze mee bezig waren. Dat is nu precies waarom Israël het compleet wil aanpakken, want ze kunnen niet langer een organisatie tolereren met hun intenties en daden.

Dan is er nog zoals opgemerkt werd de kwestie van de gijzelaars. Die komen momenteel niet terug door uitruil en als het zo doorgaat helemaal niet, als die kans er überhaupt nog is. De wapenstilstand werd (opnieuw...) door Hamas geschonden en ze kwamen andere voorwaarden ook niet na wat betreft de uitruil.

Dus tja, hoe realistisch is het dan om ze met rust te laten, met een notoir onbetrouwbare onderhandelingspartner weer om de tafel te gaan en ze weer op krachten laten komen in ruil voor een twijfelachtige kans dat er dan nog gijzelaars levend boven water komen (letterlijk zoals het er nu uitziet :X ) en met een monster van een operatie in het vooruitzicht.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:54:45 #97
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211606149
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
De enige Syriërs die ik erover heb gesproken gaven de volgende reacties : 1;jammer dat een atoombom op Gaza geen optie is. 2; wat mij betreft heeft Israël sowieso gelijk. 3; ik ben niet voor niks gevlucht, ik hou een veilige afstand van die gekkies.
Ja maar jij bent een hoogopgeleid persoon, kan het niet zo zijn dat jij in Istanbul vooral de progressieve Syriërs spreekt die in de elite bubbel begeven? :P

Hier in mijn straat (100% sociale woningbouw) woont een Syrisch gezin die zowel de vlag van het Vrije Syrische leger als de vlag van de Palestijnen op het balkon heeft gehangen. :P En als ik Arabische teksten vertaal op facebook van diegene die woonachtig zijn in Aleppo zie ik toch wel een hoop haat over Israëliërs.

Wel zijn er ook goeie gasten tussen hoor, ik ging laatst naar een Syrische kapper, en toen ik zei dat ik Syriërs erg op Marokkanen vond lijken was hij een beetje beledigd, hij zei 'We zijn niet zoals hun, ik versta hun Arabisch niet eens, en wij hebben veel vaker eigen bedrijven' .
pi_211606201
De Turkse minister van Handel zegt in een interview dat het sturen van brandstof, thermisch ondergoed en onderdelen wapens bestemd voor het IDF, door privé bedrijven wordt gedaan en niet door de Staat Turkije zelf.

Dan zie je namen die toch wel bekend klinken. Door journalist Metin Cihan gedaan.

I am adding here the list of private companies he mentioned.
* Mert Çetinkaya, owner of Manta Maritime, which carries supplies to Israel (shared with Burak Erdoğan)
* Salih Zeki Çakır, owner of Oras Maritime, which transports supplies to Israel (partnered with Erkam Yıldırım and AK Party MP Vehbi Koç)
* AK Party parliamentary candidate and former provincial chairman Ibrahim Güler, owner of the Hatay Ro-Ro ship carrying supplies to Israel
* Malatya Yeşilyurt Mayor Mehmet Çınar, owner of Osmanoğulları Aerated Concrete, which supplies materials to Israel
* BBP founding director Mustafa Semerci, owner of Pamukkale Kablo, which supplies cables to Israel
* Israel's electricity supplier Zorlu Holding
* MNG Holding, which ships to Israel by plane every day
* Limak Holding, which sends ships to Israel from its port every day
* Kolin Holding, which maintains the tanker that takes fuel to Israel
* İçdaş Holding, member of Müsiad, which regularly sends steel and raw materials to Israel
* Akçansa Sabancı Holding, which regularly sends cement to Israel
* Arkas Holding, which makes regular shipments to Israel
(Among the materials sent are food, clothing and weapon parts for Israeli soldiers.)
(All information was taken from publicly available official sources and verified.)

En dan moet de Turkse bevolking Starbucks of McDonald’s boycotten. Wat een hypocriet gelul.
pi_211606317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
Over lange teentjes gesproken, heeft helemaal niets met wat leren te maken maar ik zie tanks op gebouwen schieten, of dat wraak is weet ik niet, misschien is het strategisch of een combinatie van, wie zal het zeggen, maar ik kan het op basis van die beelden verder niet zien.
Ik vond het er wel opmerkelijk uitzien, zes/zeven tanks die in een half maantje gaan staan om een of meerdere gebouwen na aftellen precies tegelijk onder vuur te nemen. Jij natuurlijk niet, dan gaat er een waardeoordeel vanuit. Lekker objectief

Speciaal voor jou zal ik geen beelden plaatsen van het Fallujah Cementery in Jabalia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')