abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 16:58:29 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
LOL _O-

Nee. Tenminste, niet dáár. Misschien bij de Afghanen die niet meer in Afghanistan wonen, maar ik heb niet de illusie dat die ooit weer terug willen keren en het land heroveren op de Taliban. :)
heb je wel eens een Afghaan gesproken?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211607512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.

What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.

De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.

En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan geïndoctrineerd met een enorme haat jegens Joden en Israël. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens óf terroristen, óf terroristen in spé óf er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 december 2023 @ 17:02:35 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211607523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je snapt m'n punt niet. Namelijk dat je een klap op je bek krijgen niet beantwoord met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen. Voor de rest is het een slechte metafoor voor wat er gaande is tussen Israël en Hamas en de Palestijnen.
Klap op je bek :+ , geef jezelf ereen om wakker te worden.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:02:43 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211607528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef 3rr0r het volgende:
De metafoor was prima en dient zijn doel, namelijk om iemand zijn gemankeerde manier van denken te laten inzien.

Echter zoals wel vaker willen koppige mensen die niet willen inzien of toegeven dat ze fout redeneren aan de haal gaan met de metafoor, elders op toepassen, alsof het een perfect draaiboek moet zijn voor elke complexe situatie die hij tevergeefs ermee wil duiden.
Dus jij vindt dat het breken van iemands kaak gestraft moet worden met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen (of iets in die orde van grootte). Je hebt totaal geen idee van proportionaliteit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211607538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
deze duitse dame verwoordt het sentiment wat je beschrijft heel goed, over wat mensen in haar omgeving zeiden toen ze hen bevraagden hoe ze de genocide op de joden lieten gebeuren door te zeggen "ich habe es nicht gewust".

de mensen die nog steeds zijn blijven hangen in het riedeltje "israel heeft het recht om zich te verdedigen" terwijl israel een overduidelijke genocidale campagne uitvoert, willen het niet zien en als je iets niet wilt zien, zal je het ook niet zien.

I’m thinking a lot about these responses today when people keep saying:
- but Israel says it’s limiting civilian deaths”
- but it is not genocide look they only want to eradicate Hamas!
- “but Hamas started this!”
- but but…I didn’t know!

korte thread

https://threadreaderapp.com/thread/1734868257864106495.html

[ twitter ]
Daar gaat het altijd fout want dat doen ze niet.
Of als het zo is overduidelijk is dan zijn ze er niet echt goed in.

Wil niet zeggen dat het niet een tandje minder kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211607559
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor meerderen.
[..]
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.

De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.

En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan geïndoctrineerd met de en enorme haat jegens Joden en Israël. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens óf terroristen, óf terroristen in spé óf er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:07:12 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211607570
even boodschappen doen:

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211607573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt niet zo’n best verhaal Ronald
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
pi_211607603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
Je kan die ook omdraaien. Wij hebben bijzonder weinig sympathie voor de Palestijn want het zijn moslims
pi_211607626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syriërs ook. Daar kijk men niet naar om.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 13 december 2023 @ 17:12:27 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211607637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"
pi_211607687
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.
Ik heb geen speciale sympathie voor de Palestijn ten opzichte van andere volken. Het is toevallig het onderwerp van dit topic.

quote:

WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.

quote:
En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan geïndoctrineerd met een enorme haat jegens Joden en Israël. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens óf terroristen, óf terroristen in spé óf er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Je scheert nu echt veel te veel mensen over één kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.
pi_211607700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroeg
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:07 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607710
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syriërs ook. Daar kijk men niet naar om.
boeit ook niet zo

Israel is vooral de locatie, die is voor elke grote religie belangrijk
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:26 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607714
behalve bhoedisten enzo
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 17:20:57 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211607720
die hebben hun eigen gezeik
pi_211607722
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroeg
Elke dag langer is een dag te laat en je kan niet terug in de tijd. Dat is nou juist het vervelende. We staan er nu bij en kijken er naar.
pi_211607726
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat dat dat geen landverlies kost voor het wereldveroverende islam.
pi_211607737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.
pi_211607756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.
Nee, ik zie dat niet zo.

Sterker nog, er zijn zelfs duidelijke gelijkenissen tussen de Palestijnse terroristen en Nazi-Duitsland als het gaat om bepaalde aspecten van hun ideologie. En dan doel ik natuurlijk op het antisemitisme, waarbij de Palestijnen zelfs nog veel explicieter zijn in hun antisemitische gedachtegoed en 'plannen' voor Israël en het Joodse volk.

Het is dat de Palestijnen enigszins gelimiteerd zijn in hun mogelijkheden, als dit om een groter volk en land ging met een leger en ook een luchtmacht, dan had Israël echt moeten vrezen voor het eigen voortbestaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je scheert nu echt veel te veel mensen over één kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.
Terroristen, terroristen in spé of mensen die terreur toejuichen zijn ook mensen. Dus van dehumanisering is geen sprake
pi_211607759
Als je denkt dat het Israëlische geweld proportioneel is dan heb je echt wel een bord voor je kop/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 13 december 2023 @ 17:33:10 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211607820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.
En stel dat je de daders zou vinden en vraagt ze zich over te geven maar ze doen dat niet en blijven zich verschuilen achter hun vriendjes en buurtbewoners.
pi_211607843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vernietiging, was dat maar zo, dat zie ik echter niet gebeuren.
De lokale leiders gedood, duizenden leden afgemaakt of gevangen genomen, elke bommenfabriek en raketopslag tegen de vlakte gesmeten en ontzettend veel tunnels onbruikbaar gemaakt.

En Hamas heeft zich aan de palestijnen gepresenteerd als tuig dat de lokale bevolking als kogelspons dat zich maar moet opofferen voor hun mafiaclan ziet. Dus die zullen ze ook nog wat uit te leggen hebben als ze weer aan de macht willen komen.
pi_211607857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:27 schreef Discombobulate het volgende:
Als je denkt dat het Israëlische geweld proportioneel is dan heb je echt wel een bord voor je kop/
Ah, je denkt dat je het over de gehele oorlog moet bekijken?
  woensdag 13 december 2023 @ 17:39:17 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211607895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Ulx het volgende:
En Hamas heeft zich aan de palestijnen gepresenteerd als tuig dat de lokale bevolking als kogelspons dat zich maar moet opofferen voor hun mafiaclan ziet. Dus die zullen ze ook nog wat uit te leggen hebben als ze weer aan de macht willen komen.
Ik vraag me af of dat besef er is.
pi_211608148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat besef er is.
Dat komt wel als ze een tijdje weg zijn.
pi_211608282
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
De lokale leiders gedood, duizenden leden afgemaakt of gevangen genomen, elke bommenfabriek en raketopslag tegen de vlakte gesmeten en ontzettend veel tunnels onbruikbaar gemaakt.

Arabnews oid had gisteren het nieuws dat Hamas in de west bank op een all time high staat (waren iets minder dan 700 Palestijnen geïnterviewd). Dus ik vrees dat het in Gaza niet heel veel anders zal zijn

Edit
https://www.timesofisrael(...)ant-abbas-to-resign/

[ Bericht 7% gewijzigd door opgebaarde op 13-12-2023 18:24:37 ]
pi_211608491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Arabnews oid had gisteren het nieuws dat Hamas in de west bank op een all time high staat (waren iets minder dan 700 Palestijnen geïnterviewd). Dus ik vrees dat het in Gaza niet heel veel anders zal zijn

Edit
https://www.timesofisrael(...)ant-abbas-to-resign/
Nou, moeten ze daar vandaan ook maar een 7 oktobertje doen. Kunnen we kijken wat de gevolgen gaan zijn.
pi_211608676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 17:27 schreef Discombobulate het volgende:
het idee is om hamas te vernietigen, dus dan ja, zeker proportioneel. het is geen wraak oefening he. het is een oorlog om te winnen.

hoe bedenk je uberhaubt dat hamas zomaar al die israeliers afslacht, en dat israel dan 'proportioneel' mag terug slaan, en verder niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')