Precies, dat zei ik ook tegen mijn vriendin. Draag geen kort rokje en je veiligheid is weer gewoon in orde. Doe het toch en je zult dankzij je eigen geblunder een verschrikkelijke verkrachting moeten verwerken.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Feit is dat Israël een verschrikkelijke terroristische aanslag te verwerken heeft gekregen dankzij eigen geblunder. Wanneer je die blunder corrigeert is de veiligheid weer terug op het niveau van voor 7 oktober en die veiligheid was gewoon in orde.
Is dat zo? Worden er niet nog steeds een hoop raketten afgevuurd vanuit Gaza? Zijn de gijzelaars al terug zonder uitruil? Hamas komt springlevend op mij over.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is zichzelf aan het verdedigen en dat doet men door het uitschakelen van Hamas. En de aantijgingen die jij maakt, klopt gewoon niets van. Je blijft het probleem bij Israël leggen en redeneert eigenlijk voor het in stand houden van Hamas, want de manier die jij nu oppert om Hamas uit te schakelen is onrealistisch. Je kunt geen terreurgroepering van tienduizenden leden via 'geheime precisie operaties' uitschakelen. Waarom zou dat überhaupt moeten? De huidige strategie lijkt prima te werken.
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oneens. Wanneer Nederland een jihadistische aanslag te verwerken krijgt gaan we toch ook niet een oorlog tegen het terrorisme ontketenen en militair actie voeren in het buitenland? Ja, Amerika deed het na 9/11.. en wat een ramp en fout was dat.
[..]
Ik heb het niet over de schuldvraag. Ik heb het praktisch over hoe het heeft kunnen gebeuren en dat daar geblunderd is is een feit. De schuldvraag is een veel diepere discussie en door het hele lange verleden van dit conflict niet zwart/wit. Je kunt dit niet vergelijken met een dader-slachtoffer situatie bij bijv. een verkrachting.
[..]
Ik heb het niet over "helemaal kapot maken". Ik geloof daar niet in, in ieder geval niet d.m.v. grootschalig geweld. Ik geloof wel in vleugellam maken en betere voorwaarden te creëren om een betere toekomst voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen te scheppen.
Ik zei ‘geen wraak’quote:Op woensdag 13 december 2023 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar is het wraak of alleen opmerkelijk? Jij stelt dat het wraak is.
deze duitse dame verwoordt het sentiment wat je beschrijft heel goed, over wat mensen in haar omgeving zeiden toen ze hen bevraagden hoe ze de genocide op de joden lieten gebeuren door te zeggen "ich habe es nicht gewust".quote:Op woensdag 13 december 2023 16:19 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die de acties van Israël nog goedkeuren tonen haarfijn aan waarom er in het verleden zoveel genocides plaats hebben kunnen vinden. Ook toen werd er weggekeken en goedgepraat.
Dat worden er steeds minder. Een flink aantal Hamas strijders zijn uitgeschakeld of hebben zich overgeven en deel van de gijzelaars zijn ook al terug, zij het met het ruilen van Palestijnse terroristen. Tot op heden verloopt het dus prima, wetende dat men te maken hebt met een terreurorganisatie die miljarden aan steun hebben gekregen en zich kunnen verschuilen in een geavanceerd ondergronds gangenstelsel.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is dat zo? Worden er niet nog steeds een hoop raketten afgevuurd vanuit Gaza? Zijn de gijzelaars al terug zonder uitruil? Hamas komt springlevend op mij over.
Ik zou de politie bellen en die pakken je op en stoppen je in de cel (even simpel gezegd). Ik zou niet je wijk platbombarderen om jou, je vriendjes en willekeurige buurtbewoners te vermoorden.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:
What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
Exact dit ja.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.
What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
Nee, als we jouw logica volgen, komt de poltie je vertellen dat het je eigen schuld is en je dit had kunnen voorkomen en het nu jouw schuld is dat de kinderen van de buurman ook zullen radicaliseren.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zou de politie bellen en die pakken je op en stoppen je in de cel (even simpel gezegd). Ik zou niet je wijk platbombarderen om jou, je vriendjes en willekeurige buurtbewoners te vermoorden.
quote:Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zou de politie bellen en die pakken je op en stoppen je in de cel (even simpel gezegd). Ik zou niet je wijk platbombarderen om jou, je vriendjes en willekeurige buurtbewoners te vermoorden.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:49 schreef Qarrad het volgende:
Oh en ook nog deze
https://inspanje.nl/algem(...)oord-ham-niet-horen/
klassieke tactieken van israel propagandisten, door het vooral te hebben over alles behalve de israelische oorlogsmisdadenquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Stapje voor stapje wordt met intimidatie (en moord) Frankrijk verder richting Islamisatie gedreven. Nu mag je ook geen naakte schilderijen van de 17e eeuw laten zien omdat moslims zich beledigd voelen. Of het over de holocaust hebben.
das lastig als het in een ander land waarvan de regering in zijn handvest heeft staan dat je vernietigd moet wordenquote:Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom was dat een ramp en fout?
Jouw blik op het conflict is veel te simplistisch en eenzijdig. Ik geloof er weinig van dat je allerlei bronnen leest van verschillende invalshoeken anders zou je niet zo'n blik hebben.quote:Dit conflict is natuurlijk juist wel zwart-wit. En je probeert nu weer een rookgordijn op te trekken en de partij die al decennialang de dader is (de Palestijnen) een hand boven het hoofd te houden.
Israël kan er helemaal niets aan doen dat het sinds de oprichting van het land te maken heeft gekregen met aanval na aanval en de weigering van buurlanden en de Arabieren die wij nu kennen als de 'Palestijnen' om het land te erkennen.
Welke politie moet Israel bellen om te regelen dat die daders straf krijgen en voorlopig niet, of liefst nooit, meer in staat zijn schade aan te richten?quote:Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
shit was al stukquote:Op woensdag 13 december 2023 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.
Het is dan ook een slechte metafoor maar ik dacht ik beantwoord 'm toch maar om het contrast te laten zien in wat je in ieder geval niet zou doen (de dader, zijn vriendjes en willekeurige omstanders doden).quote:Op woensdag 13 december 2023 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
das lastig als het in een ander land waarvan de regering in zijn handvest heeft staan dat je vernietigd moet worden
althans niet lastig maar een beetje zonde van je tijd is het wel
Tja, dan durven ze wel.quote:
Je hebt niet zo’n best verhaal Ronaldquote:Op woensdag 13 december 2023 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
te makkelijkquote:Op woensdag 13 december 2023 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is dan ook een slechte metafoor maar ik dacht ik beantwoord 'm toch maar om het contrast te laten zien in wat je in ieder geval niet zou doen (de dader, zijn vriendjes en willekeurige omstanders doden).
Je snapt m'n punt niet. Namelijk dat je een klap op je bek krijgen niet beantwoord met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen. Voor de rest is het een slechte metafoor voor wat er gaande is tussen Israël en Hamas en de Palestijnen.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:44 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Nee, als we jouw logica volgen, komt de poltie je vertellen dat het je eigen schuld is en je dit had kunnen voorkomen en het nu jouw schuld is dat de kinderen van de buurman ook zullen radicaliseren.
LOLquote:Op woensdag 13 december 2023 16:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
shit was al stuk
ik hoop dat er een zaadje geplant is voor de toekomst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |