heb je wel eens een Afghaan gesproken?quote:Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
LOL
Nee. Tenminste, niet dáár. Misschien bij de Afghanen die niet meer in Afghanistan wonen, maar ik heb niet de illusie dat die ooit weer terug willen keren en het land heroveren op de Taliban.
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als in Belgie een soort Hamas aan de macht zou zijn en/of huisvesten en die voeren zo'n 7 oktober uit in Nederland zou Nederland wel degelijk de boel daar aanpakken.
What's next? Ik geef jou een klap op je bek en breek je kaak, we zeggen had je maar beter moeten opletten en dekking nemen en ik ga vrijuit? Je doet aan een soort onrealistisch denken omdat je begaan bent met de Palestijnen. Is nutteloos en genant ook want je suggereert eigenlijk dat Israel gewoon maar 7 oktober moet incasseren en verder niet vervelend doen.
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daar zijn onnoemelijk veel onschuldige doden gevallen en een land verwoest zonder enig positief resultaat. Ze zijn met de staart tussen de benen uiteindelijk weggegaan en de Taliban is daar nu de baas.
Klap op je bekquote:Op woensdag 13 december 2023 16:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt niet. Namelijk dat je een klap op je bek krijgen niet beantwoord met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen. Voor de rest is het een slechte metafoor voor wat er gaande is tussen Israël en Hamas en de Palestijnen.
Dus jij vindt dat het breken van iemands kaak gestraft moet worden met het vermoorden van de dader, zijn vriendjes en willekeurige mensen die in zijn wijk wonen (of iets in die orde van grootte). Je hebt totaal geen idee van proportionaliteit.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:57 schreef 3rr0r het volgende:
De metafoor was prima en dient zijn doel, namelijk om iemand zijn gemankeerde manier van denken te laten inzien.
Echter zoals wel vaker willen koppige mensen die niet willen inzien of toegeven dat ze fout redeneren aan de haal gaan met de metafoor, elders op toepassen, alsof het een perfect draaiboek moet zijn voor elke complexe situatie die hij tevergeefs ermee wil duiden.
Daar gaat het altijd fout want dat doen ze niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze duitse dame verwoordt het sentiment wat je beschrijft heel goed, over wat mensen in haar omgeving zeiden toen ze hen bevraagden hoe ze de genocide op de joden lieten gebeuren door te zeggen "ich habe es nicht gewust".
de mensen die nog steeds zijn blijven hangen in het riedeltje "israel heeft het recht om zich te verdedigen" terwijl israel een overduidelijke genocidale campagne uitvoert, willen het niet zien en als je iets niet wilt zien, zal je het ook niet zien.
I’m thinking a lot about these responses today when people keep saying:
- but Israel says it’s limiting civilian deaths”
- but it is not genocide look they only want to eradicate Hamas!
- “but Hamas started this!”
- but but…I didn’t know!
korte thread
https://threadreaderapp.com/thread/1734868257864106495.html
[ twitter ]
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor meerderen.
[..]
Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.
De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.
En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan geïndoctrineerd met de en enorme haat jegens Joden en Israël. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens óf terroristen, óf terroristen in spé óf er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt niet zo’n best verhaal Ronald
Je kan die ook omdraaien. Wij hebben bijzonder weinig sympathie voor de Palestijn want het zijn moslimsquote:Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syriërs ook. Daar kijk men niet naar om.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die sympathie ligt vaak heel simpel, men is ook moslim. Dan zijn het broeders en bekijkt men alles vanuit diens perspectief. Ik verbaas me er vaak over dat puur die binding in religie ervoor zorgt hoe mensen naar iets kijken.
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"quote:Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
Ik heb geen speciale sympathie voor de Palestijn ten opzichte van andere volken. Het is toevallig het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft hij ook al letterlijk gezegd inderdaad. Maar nergens nog uitleg gegeven over waar die diepe sympathie voor de Palestijn precies vandaan komt. Dat geldt voor veel mensen trouwens, dat is zorgwekkend om te zien.
WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.quote:Amerika had dan ook nooit zomaar moeten vertrekken, de operatie zelf zie ik geen problemen mee. Of ben jij soms ook van mening dat de geallieerden maar beter niet hadden kunnen ingrijpen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Want die hebben voor miljoenen burgerslachtoffers gezorgd.
De harde realiteit is dat burgerslachtoffers onderdeel zijn van een oorlog. Anders kan er ook niet meer worden ingegrepen bij een oorlog tegen kwaadaardige partijen als dat per se voorkomen moet worden.
Je scheert nu echt veel te veel mensen over één kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.quote:En laten we ook realistisch zijn als het om de Palestijnen gaat, het is nu niet alsof dit de meest vredelievende mensen zijn. Ze worden van kleins af aan geïndoctrineerd met een enorme haat jegens Joden en Israël. Het zijn dus allemaal antisemieten, daarnaast zijn het tevens óf terroristen, óf terroristen in spé óf er is een grote kans dat men terrorisme toejuicht.
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroegquote:Op woensdag 13 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Valt wel mee. Men zoomt in op het "politie" deel terwijl dat niet zo van belang is en uiteraard niet letterlijk opgaat in het geval van Israel/Hamas. Het punt is proportioneel en zo etisch mogelijk handelen. Echter zitten er in dit topic een hoop mensen die een hele hoop gerechtvaardigd vinden na 7 oktober en een verkeerd beeld hebben van de voorgeschiedenis.
boeit ook niet zoquote:Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syriërs ook. Daar kijk men niet naar om.
Elke dag langer is een dag te laat en je kan niet terug in de tijd. Dat is nou juist het vervelende. We staan er nu bij en kijken er naar.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het ‘goede beeld’ van de voorgeschiedenis is of zou moeten zijn, maar voor een grote groep is alles wat IDF doet inderdaad proportioneel. Het is misschien nog te vroeg
Omdat dat dat geen landverlies kost voor het wereldveroverende islam.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet de verklaring, dat zijn Soedanezen, Jemenieten en Syriërs ook. Daar kijk men niet naar om.
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus de politie komt bij je thuis met in een lijkenzak delen van je dochter die gemarteld en verkracht is en die komen dan met dit verhaal; "Ronald je moet dit zien als een kaakslag, meer is het niet, verman je en schrijf een brief naar de daders en vraag of ze het nooit meer zullen doen"
Nee, ik zie dat niet zo.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
WOII was een totaal andere situatie. Dat snap jij ook hoop ik.
Terroristen, terroristen in spé of mensen die terreur toejuichen zijn ook mensen. Dus van dehumanisering is geen sprakequote:Op woensdag 13 december 2023 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je scheert nu echt veel te veel mensen over één kam en dehumaniseert hier nu een heel volk. Als je dit over Joden zou zeggen zou het rechtstreeks uit de jaren '30 komen. Je noemt ze nog net geen ongedierte en ratten.
En stel dat je de daders zou vinden en vraagt ze zich over te geven maar ze doen dat niet en blijven zich verschuilen achter hun vriendjes en buurtbewoners.quote:Op woensdag 13 december 2023 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je past nu een slechte metafoor aan en maakt 'm nog slechter. Maar nee, ik zou nog steeds niet hem, zijn vriendjes en zijn buurtbewoners vermoorden. Misschien dat ik hem in blinde woede zou vermoorden, maar dan zou ik ook in de bak belanden.
De lokale leiders gedood, duizenden leden afgemaakt of gevangen genomen, elke bommenfabriek en raketopslag tegen de vlakte gesmeten en ontzettend veel tunnels onbruikbaar gemaakt.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vernietiging, was dat maar zo, dat zie ik echter niet gebeuren.
Ah, je denkt dat je het over de gehele oorlog moet bekijken?quote:Op woensdag 13 december 2023 17:27 schreef Discombobulate het volgende:
Als je denkt dat het Israëlische geweld proportioneel is dan heb je echt wel een bord voor je kop/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |