abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211576473
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isra雔ische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isra雔 over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Isra雔i's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isra雔 met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isra雔 waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isra雔 de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isra雔 geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isra雔isch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isra雔ische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isra雔 riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isra雔ische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isra雔 trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isra雔ische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211576480
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Relevant want het laat zien hoe machtig de moslims zijn geworden in de UK

https://www.reddit.com/r/(...)_effective_majority/
Saudi Arabia could take ‘effective majority control’ of London Heathrow
Investors may sell shares to oil-rich state’s Public Investment Fund, which already owns a stake, report says
de israel lobby in de UK is zo krachtig dat geen enkele britse poltieke partij het in hun hoofd haalt om op te roepen tot een staakt het vuren. de britten vliegen al sinds dag 1 van het conlfict transportvliegtuigen vanuit cyprus met militaire materiaal naar tel aviv. de britten zijn misschien de VS de grootste backers van israel

en sommigen hebben het over hoe machtig de moslims zijn gewroden in de UK _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211576487
interview met haaretz journalist gideon levy in de volkskrant

https://www.volkskrant.nl(...)htofferrol~b6f60939/

Deze samenleving leeft met een olifant die midden in onze levens staat, maar we spreken niet over de bezetting en dus bestaat die niet. Helaas is geweld het enige signaal dat we krijgen, dat mensen wakker schudt en laat zien dat er ook nog Palestijnen zijn. Het is een erg deprimerende conclusie, maar het is wel waar. Als ze netjes achter hun muur blijven, en wij niets van hen horen, geeft niemand hier in Isra雔 iets om Gaza.’

Maar legt u dit alstublieft uit: ik ken Isra雔i雛s als uitermate warme en genereuze mensen die het leven omarmen, de democratie een warm hart toedragen en anderen over de hele wereld willen helpen waar ze kunnen.

‘Het is helaas niets nieuws. Dezelfde Isra雔ische soldaten die na de aardbeving naar Turkije gaan om een kind te redden, kunnen een dag later een kind doodschieten op de Westelijke Jordaanoever zonder zich daar schuldig over te voelen. Als je een bezetting wilt volhouden, moet het bezette volk gedehumaniseerd worden, anders word je gek. Wij ontmenselijken de Palestijnen al decennialang, want als we hen niet meer zien als mensen zoals jij en ik, wordt alles veel simpeler. Dan hoeven we geen rekening te houden met mensenrechten of internationale wetgeving. Als je na de overstromingen op de Filipijnen een kind redt, heb je een mensenleven gered. Een Palestijns kind is geen mens.’
-Rabia Al-Basri
pi_211576510
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 17:36 schreef oblo het volgende:
Zijn Marokkanen en Turken ook koloniale bezetters als ze in Nederland in het leger dienen of gewoon wonen?
Wel als ze toevallig ook Joods zijn
pi_211576524
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 17:36 schreef oblo het volgende:
Zijn Marokkanen en Turken ook koloniale bezetters als ze in Nederland in het leger dienen of gewoon wonen?
als ze net als de zionisten in palestina gebied politiek claimen en de natives uitmoorden en verdrijven, ja dan zijn ze een koloniale bezetter net als de israelis.
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 december 2023 @ 17:49:00 #6
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211576543
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:37 schreef descon het volgende:

[..]
Kan me goed voorstellen dat dit een prima manier is om te voorkomen dat ze met een bomgordel om naar je toe komen lopen.

Alternatief is een explosieve buttplug maar dan loopt ie waarschijnlijk wat moeilijk.
Ik las dat dit een gebruikelijke procedure is,
- Wapens achter je neer leggen, munitie eruit
- Strippen
- Wapen inleveren

Er waren al wat draadje op X van oud militairen die dit bevestigden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211576755
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:40 schreef Slayage het volgende:

[..]
de israel lobby in de UK is zo krachtig dat geen enkele britse poltieke partij het in hun hoofd haalt om op te roepen tot een staakt het vuren. de britten vliegen al sinds dag 1 van het conlfict transportvliegtuigen vanuit cyprus met militaire materiaal naar tel aviv. de britten zijn misschien de VS de grootste backers van israel

Turkije levert ook brandstof per tankers aan Isra雔 voor de straaljagers. Zelfs thermisch ondergoed voor het IDF komt vanuit Turkije. De Turkse journalist die in Duitsland woont heeft nog veel meer van dit soort handel ontdekt.

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door Mylene op 10-12-2023 18:18:48 ]
pi_211576763
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
als ze net als de zionisten in palestina gebied politiek claimen en de natives uitmoorden en verdrijven, ja dan zijn ze een koloniale bezetter net als de israelis.
Hoeveel generaties moet je ergens wonen om geen kolonist meer te zijn? Turkije is van de Grieken!
pi_211576771
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

vroeger zeiden ze dit soort dingen over de joden..
pi_211576793
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik las dat dit een gebruikelijke procedure is,
- Wapens achter je neer leggen, munitie eruit
- Strippen
- Wapen inleveren

Er waren al wat draadje op X van oud militairen die dit bevestigden.
Het is veiliger als de terrorist met een niet-geladen-wapen aan komt lopen dan met lege handen? Hadden de oud militairen ook een verklaring voor het waarom die man twee keer moet lopen? Het lijkt een PR foutje, alleen het waarom een tweede take nodig zou zijn geweest is ook niet helder
  zondag 10 december 2023 @ 18:20:53 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211576877
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel generaties moet je ergens wonen om geen kolonist meer te zijn? Turkije is van de Grieken!
Macedoni雛s
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211576889
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 18:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is veiliger als de terrorist met een niet-geladen-wapen aan komt lopen dan met lege handen? Hadden de oud militairen ook een verklaring voor het waarom die man twee keer moet lopen? Het lijkt een PR foutje, alleen het waarom een tweede take nodig zou zijn geweest is ook niet helder
Kan je die 2 filmpjes hier linken?
  zondag 10 december 2023 @ 18:26:59 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 december 2023 @ 18:31:00 #14
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211577000
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:21 schreef oblo het volgende:

[..]
Kan je die 2 filmpjes hier linken?
twitter

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij meer wapens had liggen die hij moest brengen.
pi_211577102
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij meer wapens had liggen die hij moest brengen.
Al besproken

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:19 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het kan ook zo zijn dat die man meerdere wapens na elkaar komt brengen. Daarom ligt er de andere keer al een wapen :!
pi_211577132
Ik snap niet waarom het zo ongelofelijk zou zijn dat een Palestijn wapens zou hebben. Ze publiceren dagelijks filmpjes waarin ze te zien zijn. En als je tegen een veel sterkere tegenstander moet vechten zie je dat mensen zich over gaan geven.

Komt op mij weer over als het eeuwige "joden liegen" gejengel van het foute deel van de samenleving.
  zondag 10 december 2023 @ 18:49:59 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211577142
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Al besproken
[..]

Iemand vroeg om beide filmpjes, die heb ik geleverd. Daarnaast heb ik de andere kant van de context toegevoegd. Just being helpfull.
  zondag 10 december 2023 @ 18:51:53 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211577155
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet waarom het zo ongelofelijk zou zijn dat een Palestijn wapens zou hebben. Ze publiceren dagelijks filmpjes waarin ze te zien zijn. En als je tegen een veel sterkere tegenstander moet vechten zie je dat mensen zich over gaan geven.

Komt op mij weer over als het eeuwige "joden liegen" gejengel van het foute deel van de samenleving.
Ik zie eerlijk gezegd ook niks 'fouts' aan die beelden van kerels in ondergoed. Vindt het al heel wat dat ze als krijgsgevangen worden gezien.
pi_211577179
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Al besproken
[..]

Dat heb je toch zelf bedacht
Waarom zou hij niet in een keer met al zijn drie de wapens mogen rondlopen? Er wordt in het Arabisch iets op de achtergrond geschreeuwd, er is hier vast wel iemand die t kan vertalen
pi_211577201
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik zie eerlijk gezegd ook niks 'fouts' aan die beelden van kerels in ondergoed. Vindt het al heel wat dat ze als krijgsgevangen worden gezien.
Sinds ik een kleine jongen was, zie ik nieuwsberichten van Palestijnen die ontploffen of zelfmoord by cop met een mes willen plegen. Ik zou daarom niet weten waarom het fout zou zijn om ze eerst uit te kleden om dat te voorkomen. Bovendien zijn ze niet bloter dan ik op het strand.

Dat is trouwens een eer die Hamas niet gaf aan ongewapende vrouwen en mannen.

En voor wie wil zien wat echte vernedering is: https://www.geenstijl.nl/5173868/volkskrantje-toch NSFL
pi_211577210
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
[ twitter ]
Eerst even over die gast die tweet, hij zegt:
quote:
Ze zijn eerst compleet uitgekleed en daarna hebben ze ineens weer wapens. Twee takes met dezelfde “strijder” die blijkbaar nieteens een vaste hand heeft waarmee hij zijn wapen vasthoudt. Hoe geloofwaardig is dit?
Ik schets even een geloofwaardiger en waarschijnlijker scenario:

Deze groep was omsingeld, ze zijn via de megafoon opgeroepen om allemaal in hun onderbroek en identiteitskaart naar buiten te komen vanuit waar ze zich schuilhielden. Daarna is er 殚n iemand uitgekozen door de IDF die als vertegenwoordiger alle wapens naar buiten brengt.

Zo gaat dat meestal in zulke situaties, uit persoonlijke ervaring. En ik claim niet dat dit zo 100% gegaan is, maar dat lijkt me aannemelijk. Deze twitteraar heeft geen idee waar hij over schrijft.
pi_211577256
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:49 schreef Glazenmaker het volgende:

Het is net als toen met het ziekenhuis waar allemaal wapens werden aangetroffen en verdachte omstandigheden, ging men vol alle aandacht vestigen op dat een (niet zo onschuldige vanaf 7 oktober lopende) kalender geen werkschema zou bevatten zoals de Israelische meneer suggereerde.
  zondag 10 december 2023 @ 19:02:08 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211577269
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sinds ik een kleine jongen was, zie ik nieuwsberichten van Palestijnen die ontploffen of zelfmoord by cop met een mes willen plegen. Ik zou daarom niet weten waarom het fout zou zijn om ze eerst uit te kleden om dat te voorkomen. Bovendien zijn ze niet bloter dan ik op het strand.

Dat is trouwens een eer die Hamas niet gaf aan ongewapende vrouwen en mannen.

En voor wie wil zien wat echte vernedering is: https://www.geenstijl.nl/5173868/volkskrantje-toch NSFL
Eerste keer dat ik een jongetje van 12-14 jaar aan een touw achter een auto gesleurd zag worden was ik behoorlijk ontsteld.

Tot het verhaal erachter, dat het IDF dit doet omdat het zojuist neergeschoten slachtoffer ook nog een bom met bewegingssensor kan dragen. Kreeg ik een stuk meer begrip. Wat is het een achterlijke wereld waar we in leven.
pi_211577277
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 18:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom zou hij niet in een keer met al zijn drie de wapens mogen rondlopen? Er wordt in het Arabisch iets op de achtergrond geschreeuwd, er is hier vast wel iemand die t kan vertalen
Dat heb ik zelf bedacht ja, lijkt me niet eens zo vreemd, het zou verklaren waarom er al een wapen lag en waarom hij de ene keer links en de andere rechts een wapen omhoog houdt. Tevens doet hij nog wat vingers de lucht in na hij eentje neerlegt, wat je zou kunnen interpreteren als ik heb nog x aantal. Is slechts speculeren maar dat is hetgeen al die twitteraars doen ook. Alle wapens tegelijk is te onoverzichtelijk. Die man hoeft maar iets verkeerds/verdachts te doen en ze schieten hem neer lijkt me. Niet voor niks dat ze magazijn eruit hebben.
pi_211577278
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 18:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat als hij elke keer 殚n wapen met 殚n magazijn brengt is het duidelijk te zien wat hij precies vasthoudt en dat hij niets anders vasthoudt. Als je hem naar buiten laat lopen met een stapeltje wapens dan is het wat moeilijker om te zien wat daar allemaal tussen ligt verborgen, snap je? Ze nemen geen risico’s.
pi_211577286
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Eerst even over die gast die tweet, hij zegt:
[..]
Ik schets even een geloofwaardiger en waarschijnlijker scenario:

Deze groep was omsingeld, ze zijn via de megafoon opgeroepen om allemaal in hun onderbroek en identiteitskaart naar buiten te komen vanuit waar ze zich schuilhielden. Daarna is er 殚n iemand uitgekozen door de IDF die als vertegenwoordiger alle wapens naar buiten brengt.

Zo gaat dat meestal in zulke situaties, uit persoonlijke ervaring. En ik claim niet dat dit zo 100% gegaan is, maar dat lijkt me aannemelijk. Deze twitteraar heeft geen idee waar hij over schrijft.
40 Hamas strijders en drie wapens?

Iedereen op Twitter heeft geen idee en een aantal framen het als IDF die bezig is met propaganda. Het ziet er gewoon gek uit
pi_211577302
quote:
Correct. Dit is wat je krijgt als woke-isten instituties besturen. Het wordt een grote rotzooi, waarin haat, discriminatie, racisme en geweld heel acceptabel is als het in lijn is met het intersectionele gedachtegoed. Van vermeend onderdrukt naar vermeend onderdrukker mag alles, waar andersom elk woord er al meteen 殚n te veel is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 december 2023 @ 19:09:08 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211577305
twitter

Rond 1:10 "Palestina is Arabisch". Dat is niet heel inclusief, h? :(

Verder redelijk rustig verlopen trouwens zo te lezen, 殚n miepje werd weggeduwd door de pliesie vanwege het bekladden van het VVD-gebouw en ik zag geen gezichtsbedekkingen of jihadvlaggen.
  zondag 10 december 2023 @ 19:09:35 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211577306
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 19:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Iedereen op Twitter heeft geen idee en een aantal framen het als IDF die bezig is met propaganda. Het ziet er gewoon gek uit
Je ziet een paar fragmenten van een actie die uren duurt van begin tot eind, je ziet niet waar ze vandaan zijn gekomen, je ziet niet waar ze naar toe gaan, je zit niet wat er allemaal gebeurd in de tussentijd.

Wat ik in het filmpje zie is redelijk te verklaren, maar ik heb niet de illusie dat ik overal een antwoord op heb op basis van deze beperkte beelden.
pi_211577307
quote:

[..]

Ik vind het er niet zo gek uit zien. Ziet eruit als modus operandi van de IDF. En het zijn twee filmpjes van wat 30 seconden? Van een situatie die uren kan duren. Zien we het begin, ergens in het midden, het einde? Wie weet..
pi_211577353
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik vind het er niet zo gek uit zien. Ziet eruit als modus operandi van de IDF. En het zijn twee filmpjes van wat 30 seconden? Van een situatie die uren kan duren. Zien we het begin, ergens in het midden, het einde? Wie weet..
Dan is het duidelijk van het begin, pas drie wapens geconfisqueerd.
  zondag 10 december 2023 @ 19:18:32 #33
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211577355
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Verder redelijk rustig verlopen trouwens zo te lezen, 殚n miepje werd weggeduwd door de pliesie vanwege het bekladden van het VVD-gebouw en ik zag geen gezichtsbedekkingen of jihadvlaggen.
Regulier polderjihadisme... hebben wij weer
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 10 december 2023 @ 19:21:19 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 december 2023 @ 19:27:49 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211577475
Je ziet haar ogen af en toe naar een volwassene buiten beeld gaan die haar coached wat ze moet zeggen _O-
twitter

[ Bericht 65% gewijzigd door slashdotter3 op 10-12-2023 19:35:11 ]
pi_211577581
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Het benadrukt weer de territoriale gierigheid. Alles wat het Midden-Oosten is moet zogenaamd Arabisch en Islamitisch zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211577660
quote:
13s.gif Op zondag 10 december 2023 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het benadrukt weer de territoriale gierigheid. Alles wat het Midden-Oosten is moet zogenaamd Arabisch en Islamitisch zijn.
Niet heel gek als je weet dat totale overheersing van de hele wereld het uiteindelijke doel is van Islam. Dat deel van de wereld is eigenlijk al onderdeel van het "huis van vrede" (waar islam heerst) en dat zijn ze kwijt en is weer "huis van oorlog" (waar islam niet heerst) geworden. Daarom zijn ze allemaal zo lijp over dat gebied en niet als miljoenen Afghanen gedeporteerd worden of in Jemen 85.000 kinderen sterven van de honger, dat verandert namelijk niets aan de status van de huizen van oorlog/vrede, Islam blijft er de baas.
pi_211577787
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Niet heel gek als je weet dat totale overheersing van de hele wereld het uiteindelijke doel is van Islam. Dat deel van de wereld is eigenlijk al onderdeel van het "huis van vrede" (waar islam heerst) en dat zijn ze kwijt en is weer "huis van oorlog" (waar islam niet heerst) geworden. Daarom zijn ze allemaal zo lijp over dat gebied en niet als miljoenen Afghanen gedeporteerd worden of in Jemen 85.000 kinderen sterven van de honger, dat verandert namelijk niets aan de status van de huizen van oorlog/vrede, Islam blijft er de baas.
Inderdaad. Maar helaas zijn er genoeg Westerlingen die dit niet willen erkennen en blijven vinden dat Islam in allerlei radicale vormen een verrijking is voor het Westen. Het zijn slechts een paar 'rotte appels' die zich misdragen zo vindt men en dat is eigenlijk ook de schuld van het Westen zelf, want "racisme". De zorgwekkende realiteit is dat het merendeel van de mensen hier meelopen meer binding zullen voelen met de 'ummah' dan met het Westen.
  Overall beste user 2022 zondag 10 december 2023 @ 20:06:51 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211577935
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Dit is wat je krijgt als woke-isten instituties besturen. Het wordt een grote rotzooi, waarin haat, discriminatie, racisme en geweld heel acceptabel is als het in lijn is met het intersectionele gedachtegoed. Van vermeend onderdrukt naar vermeend onderdrukker mag alles, waar andersom elk woord er al meteen 殚n te veel is.
In de goede oude tijd van het old-boys netwerken had je nooit gezeur van zwartjes op dat soort instituten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211578165
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
In de goede oude tijd van het old-boys netwerken had je nooit gezeur van zwartjes op dat soort instituten.
Zwartjes?

Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat kwaliteit weer een graadmeter wordt bij aanstellingen, niet allerlei intersectionele criteria. Daarnaast is een diversiteit van gedachtegoed belangrijk, waar nu een totaal gebrek aan is.

Veel tegenwoordige (Amerikaanse) universiteiten zijn woke echokamers, dit leidt er dan toe zoals we recent hebben gezien, dat op een hoorzitting men het gewoon niet kan afkeuren dat er omroepen zijn tot genocide jegens Joden, omdat binnen het intersectionele gedachtegoed, Joden als een geprivilegieerde groep worden gezien.

Je moet nagaan dat op zat prestigieuze universiteiten bij sollicitaties de toewijding van potenti雔e academici voor 'equity' en 'diversiteit' bepalend kunnen zijn of zij een ronde verder komen, dat benadrukt hoe verrot het huidige systeem is. Als je dus geen social justice warrior bent, wordt een academische carri鑢e al lastig.

Dan kun je inderdaad bijna nog het argument maken dat de tijd van de zogenaamde 'old-boys netwerken', beter was.
  zondag 10 december 2023 @ 20:32:59 #41
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211578240
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 20:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zwartjes?

Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat kwaliteit weer een graadmeter wordt bij aanstellingen, niet allerlei intersectionele criteria. Daarnaast is een diversiteit van gedachtegoed belangrijk, waar nu een totaal gebrek aan is.

Veel tegenwoordige (Amerikaanse) universiteiten zijn woke echokamers, dit leidt er dan toe zoals we recent hebben gezien, dat op een hoorzitting men het gewoon niet kan afkeuren dat er omroepen zijn tot genocide jegens Joden, omdat binnen het intersectionele gedachtegoed, Joden als een geprivilegieerde groep worden gezien.

Je moet nagaan dat op zat prestigieuze universiteiten bij sollicitaties de toewijding van potenti雔e academici voor 'equity' en 'diversiteit' bepalend kunnen zijn of zij een ronde verder komen, dat benadrukt hoe verrot het huidige systeem is. Als je dus geen social justice warrior bent, wordt een academische carri鑢e al lastig.

Dan kun je inderdaad bijna nog het argument maken dat de tijd van de zogenaamde 'old-boys netwerken', beter was.
Universiteiten zijn altijd al progressieve bolwerken geweest.
pi_211578242
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat heb ik zelf bedacht ja, lijkt me niet eens zo vreemd, het zou verklaren waarom er al een wapen lag en waarom hij de ene keer links en de andere rechts een wapen omhoog houdt. Tevens doet hij nog wat vingers de lucht in na hij eentje neerlegt, wat je zou kunnen interpreteren als ik heb nog x aantal. Is slechts speculeren maar dat is hetgeen al die twitteraars doen ook. Alle wapens tegelijk is te onoverzichtelijk. Die man hoeft maar iets verkeerds/verdachts te doen en ze schieten hem neer lijkt me. Niet voor niks dat ze magazijn eruit hebben.
Je hebt volgens de bbc gelijk. We zien twee filmpjes maar het lijkt aan een stuk gefilmd te zijn waarbij de man eerst 1 wapen neerlegt en daarna de rest ophaalt.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67675407
pi_211578362
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Universiteiten zijn altijd al progressieve bolwerken geweest.
Zeker, maar het is de afgelopen twee decennia nogal doorgeslagen en dat heeft nogal wat negatieve effecten. Progressivisme maakt immers meer kapot dat je lief is, dat blijkt maar weer.

Zo is men is weer terug bij raciale segregatie mbt studentenhuisvesting en loyaliteit aan de bepaalde ideologie雗 bij de sollicitatieprocedure is belangrijker dan daadwerkelijke academische kwaliteiten. Dat is natuurlijk zorgwekkend.
  zondag 10 december 2023 @ 20:44:45 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211578413
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 20:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, maar het is de afgelopen twee decennia nogal doorgeslagen en dat heeft nogal wat negatieve effecten. Progressivisme maakt immers meer kapot dat je lief is, dat blijkt maar weer.

Zo is men is weer terug bij raciale segregatie mbt studentenhuisvesting en loyaliteit aan de bepaalde ideologie雗 bij de sollicitatieprocedure is belangrijker dan daadwerkelijke academische kwaliteiten. Dat is natuurlijk zorgwekkend.
Ik denk zelf dat ze niet veel radicaler zijn dan in de jaren 60-70, toen waren het gewoon communistische bolwerken. Het is eerder dat het de afgelopen decennia 1990-2010 behoorlijk rustig waren op de uni's
  zondag 10 december 2023 @ 20:57:12 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211578576
twitter

Waarom de krijgsgevangenen eerst even in hun onderbroek moeten staan.
pi_211578603
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 20:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Heb je wel eens een universiteit bezocht?
pi_211578620
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt volgens de bbc gelijk. We zien twee filmpjes maar het lijkt aan een stuk gefilmd te zijn waarbij de man eerst 1 wapen neerlegt en daarna de rest ophaalt.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67675407
*)
pi_211578724
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Voor wie het artikel wil lezen
https://www.volkskrant.nl/a-b04896a0

Het is vooral weer fophef. Men leest niet verder dan het gewenste zinnetje om daar met heel lange tenen hard over te vallen
pi_211578799
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Heb je wel eens een universiteit bezocht?
Er gestudeerd zelfs. Ook in Nederland gaat het steeds meer richting wat we nu in de VS zien. Het is ook niets voor niets dat er recent op Nederlandse universiteit allerlei tumult was met betrekking tot de huidige oorlog in Isra雔.
pi_211578821
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:57 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
eerst 2 kills en daarna 13? Hoop ik niet. Zei die niet "allahuhhhh akbarz" en toen boom?
pi_211578901
De neiging om altijd maar in de slachtofferrol te willen kruipen, het blijft opvallend om te zien.

twitter
  zondag 10 december 2023 @ 21:33:58 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211578917
quote:
15s.gif Op zondag 10 december 2023 21:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
eerst 2 kills en daarna 13? Hoop ik niet. Zei die niet "allahuhhhh akbarz" en toen boom?
2 doden in een groep van 13... Even iets meer moeite doen. ;)
pi_211578946
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 21:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zijn er twee teveel maar dat is veel minder erg dan 15 in totaal. Dacht ik eerst even. Gelukkig las ik het verkeerd!
pi_211579036
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 21:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Eerst twee doden om daarna te ontploffen in een groep van 13. Bij die ontploffing is blijkbaar niemand omgekomen
  zondag 10 december 2023 @ 21:51:20 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579079
Parijs, reisadvies aangescherpt. Ja, we zijn niet meer veilig. In Parijs maar ook in andere steden is het gewone leven weggenomen door terroristen. In Brussel werden supporters op straat doodgeschoten. In Parijs was de recente moord op de Duitse toerist niet de eerste aanslag. Het gaat om een reeks aanslagen. Denk maar aan Charlie Hebdo, Bataclan, de Hyper Cacher, en telkens gaat het leven daarna weer door.

Maar deze situatie mogen we nooit beschouwen als normaal. De daders gebruiken de islam, namelijk idee雗 die heel oud zijn en in de koran staan om vandaag de dag hun religie boven onze wetten te plaatsen. Europa is verscheurd over fundamentele waarden die wel beschermd moeten worden. Het probleem met de politieke islam moet bespreekbaar worden. Ik was te gast in
@WNLOpZondag

over migratie, integratie en veiligheid. Hierbij een fragment.
twitter
  zondag 10 december 2023 @ 21:54:36 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579107
Foto van een gapende wond

==========
“Ziad Yassin, 13, was shot by an Israeli sniper, literally causing his skin to peel off his flesh. Doctors at the European Hospital say that they’ve never seen this type of injury and don’t know the type of ammunition. This is a cry out to those who may be able to help.”

https://twitter.com/m7mdkurd/status/1733952256901308855
pi_211579155
Het Rode Kruis is meteen alweer bezorgd over de leden van Hamas die zich hadden overgegeven en nu zijn opgepakt. Stel je voor ook, terroristen oppakken, dat kan niet. Ook deze groep vooringenomen activisten is moeilijk om serieus te nemen.

twitter
pi_211579267
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
Het Rode Kruis is meteen alweer bezorgd over de leden van Hamas die zich hadden overgegeven en nu zijn opgepakt. Stel je voor ook, terroristen oppakken, dat kan niet. Ook deze groep vooringenomen activisten is moeilijk om serieus te nemen.

[ twitter ]
die mensen gaan letterlijk tussen twee vuren zitten en bekommeren zich om mensenrechten en medische hulp, en krijgen dan uiteraard van twee kanten verwijten.

ze gaan akkoord met van tevoren gemaakte afspraken over neutraliteit. en daar houden ze zich aan.
pi_211579465
quote:

[..]

Je moet soms ook genoegen nemen met "ik weet het niet", in plaats van achterdochtig te zijn. :)
Intolerant voor intolerantie
  zondag 10 december 2023 @ 22:30:03 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579516
Dus als ik het goed begrijp probeert Hezbollah hun dood meer betekenis/eer te geven door het te associeren met het bevrijden van Jerusalem van Israel terwijl er dus niets van klopt 🤔

twitter
  zondag 10 december 2023 @ 22:32:56 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579703
quote:
13s.gif Op zondag 10 december 2023 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, dan gaan ze het pakken, toch?

Succes! *O*
pi_211579736
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Er speelt meer mee. De hele Kaspische Zee was ooit islamitisch en is het niet meer; Spanje en een groot deel van Oost-Europa ook. Daar hoor je niemand meer over.

Dit is echt Jodenhaat.
pi_211579764
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 21:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er gestudeerd zelfs. Ook in Nederland gaat het steeds meer richting wat we nu in de VS zien. Het is ook niets voor niets dat er recent op Nederlandse universiteit allerlei tumult was met betrekking tot de huidige oorlog in Isra雔.
Welke voorbeelden van problematische progressieve denkbeelden heb je in je eigen studietijd zelf daar gezien?

En aan welke uni was dat?
pi_211579807
De VN en internationale organisaties hadden 2 maanden nodig om te concluderen dat er mogelijk sprake was van seksueel geweld door Hamas op 7 oktober. Een van de excuses, ook hier, was dat er nauwelijks ruimte was om.bewijs te vergaren.

Toch gek dat rond het ziekenhuis men in no time wist dat er 100'en doden waren en gevallen en nu ook meteen weer dat Isra雔 wel moet zijn.

Je kan zeggen dat rond Isra雔 en de Palestijnen dit alles niks anders is dan voortzetten van 75 jaar ellende. Minstens net zo zorgelijk is dat veel internationale organisaties die bekend staan om hun neutraliteit hun geloofwaardigheid volledig verliezen. Dat werkt door op veel meer terreinen dan alleen dit conflict.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 10 december 2023 @ 23:29:34 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579867
The IDF reports that my son’s brigade has been embroiled in intensive fighting at the center of Khan Younis in the south of the Gaza Strip. Several of his comrades in the brigade have been killed or seriously wounded. I am still in Washington, D.C. preparing for my second argument before the federal circuit court of appeals here.

Not having heard from my son in nearly two weeks is difficult to say the least. One can only pray that he and his fellow soldiers are victorious and return home unscathed. To date some 100 of our men and women warriors have been killed since the ground campaign began in late October.
twitter
pi_211579946
quote:
Als je die bezig ziet word je er aan herinnerd waarom je zo kwetsbaar bent in zo'n omgeving.
  maandag 11 december 2023 @ 00:00:28 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211579971
Toch wel attent van ze dat ze eerst een belletje geven 👍

===============
Important information on Refaat’s assassination:
The day before yesterday, Refaat received a phone call from the Israeli intelligence about locating him in the school where he took refuge. They informed him that they were going to kill him. He left the school not wanting to endanger the others, and at 6 p.m. his sister's apartment was bombed, where he was killed, his sister and her four children

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 11 december 2023 @ 00:10:11 #69
3928 Ulx
pi_211579995
twitter

Nu maar wachten op het veroordelen van het NIET tonen van zulke foto's.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211580000
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

''I strongly disagree. Humiliating Hamas in an honor society weakens them.''

Wat een kletspraat. Vernederen is alleen maar brandstof voor Hamas om door te vechten en nieuwe mensen te rekruteren.
  maandag 11 december 2023 @ 00:22:52 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211580015
nsfw foto van dode gijzelaar

===============
Blinken calls sexual violence inflicted by Hamas ‘beyond anything I have seen’. Blinken is a descendant of Holocaust survivors.

I don't blame Israel for wanting to wipe them out. Must be an awful job to have to look at all of that horror. Hamas released a video showing one of the hostages Saar Baruch, dead. In the video, his body shows signs of torture and brutalization.

Apparently, it is regardless of age and gender. Young girls, elderly men, they simply don't care - there is a policy of submission by rape.

Islamic terrorists have a lengthy history of sexual violence against captured male prisoners.

Often before being deployed - soldiers were/are warned of the high probability they will be raped if captured.
https://twitter.com/ImtiazMadmood/status/1733953195536196043

[ Bericht 33% gewijzigd door slashdotter3 op 11-12-2023 00:30:02 ]
  Overall beste user 2022 maandag 11 december 2023 @ 00:23:05 #72
3928 Ulx
pi_211580017
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een kletspraat. Vernederen is alleen maar brandstof voor Hamas om door te vechten en nieuwe mensen te rekruteren.
Ik denk dat het daarvoor niet uitmaakt. Maar het zal een eventuele terugkeer uit gevangenschap als "held" wel lastiger maken. Mensen zijn minder geneigd stoere praat over martelaarschap aan te nemen van iemand die zelf om genade smekend uit een rattenhol kwam gekropen.
pi_211580023
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat het daarvoor niet uitmaakt.
Publicitair maakt het wel uit. De Israeli doen aan slechte public relations. Als je zo veel vernielt en zo veel slachtoffers maakt, dan cre雃r je gewoon weer nieuwe generaties vol met haat.

quote:
Maar het zal een eventuele terugkeer uit gevangenschap als "held" wel lastiger maken. Mensen zijn minder geneigd stoere praat over martelaarschap aan te nemen van iemand die zelf om genade smekend uit een rattenhol kwam gekropen.
Ik denk dat, mochten gevangenen weer vrij komen, het vrij lastig is om deze beelden 殚n op 殚n te koppelen aan mensen.
  Overall beste user 2022 maandag 11 december 2023 @ 00:29:12 #74
3928 Ulx
pi_211580031
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Publicitair maakt het wel uit. De Israeli doen aan slechte public relations. Als je zo veel vernielt en zo veel slachtoffers maakt, dan cre雃r je gewoon weer nieuwe generaties vol met haat.

Het maakt geen sodemieter uit. Mensen haten joden toch wel.

quote:
[..]
Ik denk dat, mochten gevangenen weer vrij komen, het vrij lastig is om deze beelden 殚n op 殚n te koppelen aan mensen.
Welnee, gewoon even iedereen een berichtje sturen voor je zo iemand weer loslaat. "Abu Bakpoeder zal worden vrijgelaten. Hij werd opgepakt in een rioolbuis op die en die datum". Linkje naar de foto erbij. Klaar.
pi_211580109
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:

===============
Blinken calls sexual violence inflicted by Hamas ‘beyond anything I have seen’. Blinken is a descendant of Holocaust survivors.

I don't blame Israel for wanting to wipe them out. Must be an awful job to have to look at all of that horror. Hamas released a video showing one of the hostages Saar Baruch, dead. In the video, his body shows signs of torture and brutalization.

Apparently, it is regardless of age and gender. Young girls, elderly men, they simply don't care - there is a policy of submission by rape.

Islamic terrorists have a lengthy history of sexual violence against captured male prisoners.

Often before being deployed - soldiers were/are warned of the high probability they will be raped if captured.
Afschuwelijk. Het verhaal rondom de dood van Sahar Baruch is typisch. Eerst liet Hamas het gerucht naar buiten komen dat Sahar Baruch was omgekomen door Israelisch geweld en later kwam die video waarop Sahar zich eerst voorstelt en vervolgens werd gemarteld tot de dood erop volgde. Arme man.
  maandag 11 december 2023 @ 03:52:43 #76
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211580302
quote:
[ twitter ]

Een BH winkel beginnen in Gaza is wel een goudmijn denk ik
Ik ben inmiddels overleden
pi_211580351
quote:
[ twitter ]

Volgens mij is die derde en zwangere vrouw. Dikke tetten.
pi_211580457
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben ik niet zeker van.

Een eercultuur is anders dan de onze. Met andere kijkwijzen.

Deze man kan wel eens groot gelijk hebben. :)

Oh, en ze zijn vadsig. :D
pi_211580465
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
"Making it worse? How could it be worse? JEHOVAH, JEHOVAH!"

Overall beste user 2022 maandag 11 december 2023 @ 07:27:03 #80
3928 Ulx
pi_211580497
twitter

Dat was te verwachten.
pi_211580663
‘Person of interest’ taken into custody amid investigation into Detroit synagogue leader Samantha Woll’s killing, police say
https://edition.cnn.com/2(...)-interest/index.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211580759
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 07:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat was te verwachten.
Ja, deze lui waren feest aan het vieren toen Hamas de Joodse jongeren aan het afslachten waren. Ze waren gespot door het IDF en de werkvergunning werd ingetrokken. Nu heeft Isra雔 kennelijk een deal met India gesloten voor arbeidsmigranten.

Voordat 7 oktober was het plan om deze Palestijnen een volledig arbeidsvisum te geven om in Isra雔 te werken.
  maandag 11 december 2023 @ 08:33:50 #83
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211580802
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 08:25 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ja, deze lui waren feest aan het vieren toen Hamas de Joodse jongeren aan het afslachten waren. Ze waren gespot door het IDF en de werkvergunning werd ingetrokken. Nu heeft Isra雔 kennelijk een deal met India gesloten voor arbeidsmigranten.

Voordat 7 oktober was het plan om deze Palestijnen een volledig arbeidsvisum te geven om in Isra雔 te werken.
Feestvieren, en een gedeelte dat vantevoren spioneerde en zelfs een paar voorbeelden gezien van mensen die op 7 October mee waren met terroristen groepen in kibboetzen.

Dus inderdaad volkomen begrijpelijk. Denk dat de grenzen sowieso behoorlijk dicht gaan blijven vanuit Isra雔 en water en elektriciteit moeten de gazanen ook maar zelf gaan regelen zodra deze oorlog voorbij is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211580942
quote:
[ twitter ]

Dat was te verwachten.
FAFO :)

Eindelijk hebben daden consequenties. Zouden wij hier in Europa ook hoognodig mee moeten beginnen.
pi_211581467
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 08:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Feestvieren, en een gedeelte dat vantevoren spioneerde en zelfs een paar voorbeelden gezien van mensen die op 7 October mee waren met terroristen groepen in kibboetzen.

Dus inderdaad volkomen begrijpelijk. Denk dat de grenzen sowieso behoorlijk dicht gaan blijven vanuit Isra雔 en water en elektriciteit moeten de gazanen ook maar zelf gaan regelen zodra deze oorlog voorbij is.
Waar betalen ze dan hun wapens en luxe huizen van?
  maandag 11 december 2023 @ 09:57:10 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211581497
quote:
11s.gif Op maandag 11 december 2023 09:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waar betalen ze dan hun wapens en luxe huizen van?
Donaties van de internationale gemeenschap.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211581511
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:

===============

vanaf 7 okt kregen we het continue verhalen te horen hoe de vrouwelijke gijzelaars tientallen keren per dag zouden worden verkracht. Dat is grotendeels stil, nu dit?

Die foto is echt verschrikkelijk.
  maandag 11 december 2023 @ 10:00:59 #88
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211581540
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 09:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

vanaf 7 okt kregen we het continue verhalen te horen hoe de vrouwelijke gijzelaars tientallen keren per dag zouden worden verkracht. Dat is grotendeels stil, nu dit?

Die foto is echt verschrikkelijk.
Wat is je vraag?
Die gijzelaars zijn verstopt en daar komen nu nauwelijks tot geen berichten van naar buiten. Als ze al nog leven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 december 2023 @ 10:07:25 #89
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211581604
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 05:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij is die derde en zwangere vrouw. Dikke tetten.
Veel tieten te zien sowieso
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211581616
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 23:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De VN en internationale organisaties hadden 2 maanden nodig om te concluderen dat er mogelijk sprake was van seksueel geweld door Hamas op 7 oktober. Een van de excuses, ook hier, was dat er nauwelijks ruimte was om.bewijs te vergaren.

Toch gek dat rond het ziekenhuis men in no time wist dat er 100'en doden waren en gevallen en nu ook meteen weer dat Isra雔 wel moet zijn.

Je kan zeggen dat rond Isra雔 en de Palestijnen dit alles niks anders is dan voortzetten van 75 jaar ellende. Minstens net zo zorgelijk is dat veel internationale organisaties die bekend staan om hun neutraliteit hun geloofwaardigheid volledig verliezen. Dat werkt door op veel meer terreinen dan alleen dit conflict.
Ja dat valt mij ook op.
Je kunt vraagtekens hebben bij de proportionaliteit van Israel (al zitten ze nog niet op de 25000 dode Palestijnen) en er mag vanuit gegaan worden dat het zich allemaal niet in een vacu黰 afspeelt met al 75 jaar ellende van beide kanten. Maar veel organisaties trekken wel heel snel een eenzijdige conclusie en de genocide kaart.

Dit terwijl er daadwerkelijke genocides bezig zijn (op moslims) maar daar hoor je ze niet of amper over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211581620
In de VS zijn ze er in ieder geval wel achter dat universiteiten bolwerken van links extremisme geworden zijn in plaats van instituten om kennis te vergaren.

Die zwakzinnige snel gekwetste woke groep heeft in ieder geval zijn beste tijd gehad.
pi_211581649
quote:
[ twitter ]

Dat was te verwachten.
Voor zover de economie nog niet naar de knoppen was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 11 december 2023 @ 10:14:04 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211581667
twitter

Tja...
  maandag 11 december 2023 @ 10:15:55 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211581678
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor zover de economie nog niet naar de knoppen was.
Ja dit is echt heel zuur dus voor de arbeiders die al wel jarenlang eerlijk werk verrichten. Hamas heeft dit ook doelbewust de nek omgedraaid om ervoor te zorgen dat er geen positieve contacten plaats kunnen vinden tussen Palestijnen en Isra雔i. Stel je voor dat ze uitvinden dat het normale mensen zijn en de tractie voor Hamas wegvalt.
pi_211581694
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Tja...
Jij kan Arabisch, welke datum zie jij op 3 seconden?

Die Hamas terrorist kan wel gelikte filmpjes op zijn telefoon maken. Ondanks zijn verwerpelijke ideologie en moorden toch een kudo voor hem
pi_211581710
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Tja...
Denazificatie, in 1946 mocht iedere Duitser zelf bewijzen dat hij niets met de holocaust te maken had gehad.
pi_211582114
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Veel tieten te zien sowieso
Toch nog een lichtpuntje in dit inktzwarte scenario. :Y

Jammer dat het manboobs zijn :N
  maandag 11 december 2023 @ 12:15:35 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211582923
Even een grappig liedje tussendoor

https://9gag.com/gag/aBdB1KD
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 11 december 2023 @ 12:29:22 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 11 december 2023 @ 12:32:57 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211583137
Van de geldstromen die langs de UN gaan profiteren er veel partijen mee van. Zoals UNRWA die specifiek voor de Palestijnen is en die volledig is geinfiltreerd door Hamas.
De Hamas leiders bij elkaar hebben iets van 9~12 miljard van dat geld afgeroomd

twitter
pi_211583153
quote:
[ twitter ]

Dat was te verwachten.
Dit is een hele verstandige keus, geregeld zijn deze arbeidsvisums misbruikt voor terreur. Ook dit is weer een voorbeeld van hoe de Palestijnen de kansen die ze krijgen zelf verpesten door zich op de meest walgelijke manieren te gedragen.

Men kan deze mensen gewoon niet vertrouwen. Het blijkt dat opgroeien in een cultuur van terreurverheerlijking, antisemitisme en martelaarschap, je er maar niet zo uit kunt krijgen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de geldstromen die langs de UN gaan profiteren er veel partijen mee van. Zoals UNRWA die specifiek voor de Palestijnen is en die volledig is geinfiltreerd door Hamas.

[ twitter ]
Deze hele VN mag opgedoekt worden. Geen Westers land zou nog iets met deze organisatie te maken moeten willen hebben.
  maandag 11 december 2023 @ 12:37:45 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211583205
Wel cool dat ze dit doen maar in het geval van Gaza die superdichtbij is hadden ze het net zo goed met vrachtwagens kunnen doen lijkt me.

Of is dit ook gelijk een oefening voor een toekomstige oorlog in Libanon, Jemen, Iran?
twitter
pi_211583492
quote:

[ twitter ]
Waar haal je dat verhaal van die 9-12 miljard vandaan?
  maandag 11 december 2023 @ 13:15:30 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211583564
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij kan Arabisch, welke datum zie jij op 3 seconden?

Die Hamas terrorist kan wel gelikte filmpjes op zijn telefoon maken. Ondanks zijn verwerpelijke ideologie en moorden toch een kudo voor hem
Ik kan er werkelijk geen chocola van maken en ik kan Arabisch een beetje bij elkaar puzzelen, meer niet ;)
  maandag 11 december 2023 @ 13:32:56 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211583733
twitter
  maandag 11 december 2023 @ 13:36:13 #106
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211583762
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 13:32 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dit soort figuren :')
  maandag 11 december 2023 @ 13:39:39 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211583781
twitter

Raketinslag in Holon, beste krater.
pi_211583889
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Raketinslag in Holon, beste krater.
Dit gat is vele malen groter dan die bij dat Palestijnse ziekenhuis waar 500 doden bij vielen.
pi_211584065
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 22:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er speelt meer mee. De hele Kaspische Zee was ooit islamitisch en is het niet meer; Spanje en een groot deel van Oost-Europa ook. Daar hoor je niemand meer over.

Dit is echt Jodenhaat.
Dat is ook meer omdat dit gebied een van de meest heilige gebieden is in Islam. Spanje was dat niet, maar er zijn zat filmpjes van imams en andere islamitische scholars die Spanje als Islamitisch beschouwen.

Als Israel verdwijnt dan gaat de focus gewoon vol op Europa veroveren en de gebieden die jij noemt. Ze hebben nu alleen andere dingen aan 't hoofd.
  maandag 11 december 2023 @ 14:13:07 #110
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211584098
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat is ook meer omdat dit gebied een van de meest heilige gebieden is in Islam. Spanje was dat niet, maar er zijn zat filmpjes van imams en andere islamitische scholars die Spanje als Islamitisch beschouwen.

Als Israel verdwijnt dan gaat de focus gewoon vol op Europa veroveren en de gebieden die jij noemt. Ze hebben nu alleen andere dingen aan 't hoofd.
Kunnen uiteindelijk Rusland en de Ummah gaan strijden om Europa wat ze beide toebehoort volgens henzelf
pi_211584158
Altijd hier muh islam als de lens voor het conflict, blijf slapen joh

twitter

twitter

twitter
  maandag 11 december 2023 @ 14:21:38 #112
438527 MissButterflyy
pi_211584178
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja,en voor je het weet zet een woedende meningte moslims voet aan aarde in Spanje, en dan nog de Russen vanuit het oosten, helllupppp
  maandag 11 december 2023 @ 14:32:29 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211584334
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 22:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
...
*kuch*

https://www.theguardian.c(...)atholic-mosque-fight
https://www.theguardian.com/world/2006/dec/28/spain.catholicism
https://edition.cnn.com/2(...)que.spain/index.html
https://www.irishtimes.co(...)ntre-stage-1.4195391
  maandag 11 december 2023 @ 15:40:19 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin maandag 11 december 2023 @ 16:41:52 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211585834
Er mag wel wat duiding bij tweets.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211586409
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:20 schreef moby_jones het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Haha, het lijkt er meer op dat jij vooral zelf een bord voor je kop hebt. Het verdrijven van etnische of religieuze minderheden uit Islamtische gebieden of landen is niets nieuws. Christenen, Joden, Armenen, Jezidi's zijn slechts enkele voorbeelden. Pas als zo'n groep is gezuiverd tot minimale grote mag deze soms blijven bestaan.

Weet je waar het grootste deel van de Arabische/Palestijnse christenen woont? In Isra雔 :D. Het blijkt dat als Islamtische radicalen de beleidsbepalers zijn, dit vaak negatieve gevolgen heeft. Zie bijvoorbeeld dit artikel van jaren geleden:
quote:
Prominent Palestinian Christian killed in Gaza

GAZA, Oct 7 (Reuters) - A prominent Palestinian Christian in the Gaza Strip was found dead on Sunday after being abducted near his home, security officials said, six months after Islamist fundamentalists blew up a religious bookshop he ran.
quote:
After murder, Gaza’s Christians keep low profile

Gaza's tiny Christian community is keeping a low profile during Christmas this year, traumatized by the killing of a prominent activist after the Islamic Hamas group's takeover.
Religieuze minderheden worden in Islamtische landen meer dan eens gediscrimineerd, onderdrukt, verdreven of gezuiverd. Binnen de Islamtische wetten is er ook een concept van 'dhimmi' wat vaak van toepassing was en is op zulke minderheden. Je bent dan een soort tweederangsburger en mag bijvoorbeeld bepaalde dingen niet doen of moet extra belastingen betalen.

Hilarisch genoeg precies dit waar velen nu juist Isra雔 van beschuldigen, terwijl elke burger met een Israelisch paspoort precies dezelfde rechten heeft. Vandaar ook dat de meeste christenen daar wonen, er allerlei Druze en moslims in de politiek zitten en zelfs op het hooggerechtshof.

Het is dan ook lachwekkend dat sommigen in de Islamtische/Arabisch/pro-Palestijnse/anti-Isra雔 fuikjes op de socials nu willen doen alsof christenen en Armenen het zo moeilijk hebben vanwege Isra雔. Zij hebben het al jaren moeilijk en zijn ook in aantal sterk afgenomen door Islamtische onderdrukking en vervolging.
pi_211586436
quote:
Moeilijke maar uitstekende keus. Isra雔 is gebaat bij goede banden van de grote spelers zoals China. Het grootste gevaar voor Isra雔 (naast Iran's zucht voor kernwapens) is steeds meer ge飐oleerd komen te staan in de internationale gemeenschap.
  maandag 11 december 2023 @ 18:43:44 #118
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211587079
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 12:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Wel cool dat ze dit doen maar in het geval van Gaza die superdichtbij is hadden ze het net zo goed met vrachtwagens kunnen doen lijkt me.

Of is dit ook gelijk een oefening voor een toekomstige oorlog in Libanon, Jemen, Iran?
[ twitter ]
Zuiden van Khan Younis is alleen via het noorden te bereiken (dwars door de stad heen) met vrachtwagens. Liggen niet echt weten ten zuiden ervan, of je moet door Egypte mogen rijden met je IDF trucks ;)
  maandag 11 december 2023 @ 18:52:00 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211587253
Dit is een baanbrekend controversieel idee. Eerst de VS en nu de EU. Of dit in tegenstelling tot de VS in de praktijk wel uitgevoerd kan worden valt nog te bezien, maar hier gaat toch wel een signaal van uit

Borrell: EU to propose sanctions on extremist Israeli settlers
European Union High Representative for Foreign Affairs and Security Policy Josep Borrell announced on Monday that the European Union intends to propose sanctions on Israeli "extremist settlers" following their alleged involvement in violent actions against Palestinians in the West Bank.

Furthermore, the representative conveyed his concern regarding Israel's authorization for the "illegal" establishment of 1,700 fresh housing units in East Jerusalem and condemned the displacement of Gaza Strip residents due to the war.

Earlier, the United States implemented visa restrictions on Israeli settlers suspected of involvement in West Bank violence and urged the Israeli government to hold extremist settlers accountable for the attacks.

https://www.breakingthenews.net/news/details/61125641

[ Bericht 12% gewijzigd door opgebaarde op 11-12-2023 19:20:49 ]
pi_211587662
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is een baanbrekend controversieel idee. Eerst de VS en nu de EU. Of dit in tegenstelling tot de VS in de praktijk wel uitgevoerd kan worden valt nog te bezien, maar hier gaat toch wel een signaal van uit

Borrell: EU to propose sanctions on extremist Israeli settlers
European Union High Representative for Foreign Affairs and Security Policy Josep Borrell announced on Monday that the European Union intends to propose sanctions on Israeli "extremist settlers" following their alleged involvement in violent actions against Palestinians in the West Bank.

Furthermore, the representative conveyed his concern regarding Israel's authorization for the "illegal" establishment of 1,700 fresh housing units in East Jerusalem and condemned the displacement of Gaza Strip residents due to the war.

Earlier, the United States implemented visa restrictions on Israeli settlers suspected of involvement in West Bank violence and urged the Israeli government to hold extremist settlers accountable for the attacks.

https://www.breakingthenews.net/news/details/61125641
LOL
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 11 december 2023 @ 19:32:09 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211587831
Strategisch wordt weggelaten dat het Hamas leden of dikke vriendjes ervan zijn want anders hadden ze nooit journalist kunnen zijn in Gaza zonder bedreigd of lastig gevallen te worden.

https://twitter.com/OnlinePalEng/status/1734278336476479823

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 11-12-2023 19:40:12 ]
pi_211588146
En dat gaan zij bepalen zeker?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 11 december 2023 @ 19:50:30 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211588612
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2023 19:48 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Had niet verwacht dat Isra雔 zou escaleren, eerder Hezbollah.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 11 december 2023 @ 20:06:59 #126
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211588673
quote:

[ twitter ]
Met overmacht
pi_211589112
quote:

[ twitter ]
Oh ja. :Y

Heb je nu nog niet door dat het Isra雔 menens is? :D
Jemig hee, wat is daar verder nog voor nodig? :')
  maandag 11 december 2023 @ 20:37:06 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 11 december 2023 @ 20:41:13 #129
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211589226
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leiders in Qatar zijn ondergedoken? 🤔

https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-11-2023/
some Hamas leaders who were in Qatar have left
Als ratten
  maandag 11 december 2023 @ 20:42:45 #130
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211589240
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leiders in Qatar zijn ondergedoken? 🤔

https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-11-2023/
some Hamas leaders who were in Qatar have left
Zit de mossad niet allang achter ze aan dan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211589360
quote:

[ twitter ]
Over geldstromen gesproken:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211589535
twitter

quote:
In 1948, Hannah Arendt wrote an open letter that began, “Among the most disturbing political phenomena of our times is the emergence in the newly created state of Israel of the ‘Freedom Party’ (Tnuat Haherut), a political party closely akin in its organization, methods, political philosophy, and social appeal to the Nazi and Fascist parties.” Just three years after the Holocaust, Arendt was comparing a Jewish Israeli party to the Nazi Party, an act that today would be a clear violation of the I.H.R.A.’s definition of antisemitism. Arendt based her comparison on an attack carried out in part by the Irgun, a paramilitary predecessor of the Freedom Party, on the Arab village of Deir Yassin, which had not been involved in the war and was not a military objective. The attackers “killed most of its inhabitants—240 men, women, and children—and kept a few of them alive to parade as captives through the streets of Jerusalem.”
quote:
Jews took up arms in 1948 to claim land that was offered to them by a United Nations decision to partition what had been British-controlled Palestine. The Palestinians, supported by surrounding Arab states, did not accept the partition and Israel’s declaration of independence. Egypt, Syria, Iraq, Lebanon, and Transjordan invaded the proto-Israeli state, starting what Israel now calls the War of Independence. Hundreds of thousands of Palestinians fled the fighting. Those who did not were driven out of their villages by Israeli forces. Most of them were never able to return. The Palestinians remember 1948 as the Nakba, a word that means “catastrophe” in Arabic, just as Shoah means “catastrophe” in Hebrew. That the comparison is unavoidable has compelled many Israelis to assert that, unlike the Jews, Palestinians brought their catastrophe on themselves.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 11 december 2023 @ 21:16:57 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211589604
twitter

De lengte van deze karavaan aan vluchtelingen in Darfur is omgekeerd evenredig met de media-aandacht voor de kleinere vluchtelingenstromen van Noord- naar Zuid-Gaza.

Oh, en het is ook een jarenlang conflict dit, over grond, waar allebei de kanten historische banden mee hebben, met een flinke scheut jihadisme eroverheen aan de ene kant, met een lange historie van gerichte gruwelijkheden tegen burgers.
  maandag 11 december 2023 @ 21:17:54 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211589613
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Zit de mossad niet allang achter ze aan dan ?
Tuurlijk.
Bij Poetin vallen ze altijd uit het raam.
Ben benieuwd hoe deze mensen uit het raam gaan vallen wereldwijd.
  maandag 11 december 2023 @ 21:49:31 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211589911
For seven months, Sudanese voices resonated across international social media platforms, pleading for assistance. #Khartoum, once vibrant, now mirrors a ghost town; its 6 million residents have vanished. Sudan's 40 million people stand on the brink of starvation.

Surprisingly, @antonioguterres, @UNReliefChief, and @DrTedros have shown minimal effort in providing aid, appearing more concerned with safeguarding #Hamas than addressing the dire situation in #Sudan.

The video below captures dogs consuming human remains in Khartoum, the capital of Sudan, all while the highly compensated elite lectures the US on saving lives.

twitter
  maandag 11 december 2023 @ 21:54:16 #136
346939 Janneke141
pi_211589954
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Er mag wel wat duiding bij tweets.
Enige relatie tot het conflict in kwestie is misschien ook wel leuk.
pi_211589985
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:49 schreef slashdotter3 het volgende:
For seven months, Sudanese voices resonated across international social media platforms, pleading for assistance. #Khartoum, once vibrant, now mirrors a ghost town; its 6 million residents have vanished. Sudan's 40 million people stand on the brink of starvation.

Surprisingly, @:antonioguterres, @:UNReliefChief, and @:DrTedros have shown minimal effort in providing aid, appearing more concerned with safeguarding #Hamas than addressing the dire situation in #Sudan.

The video below captures dogs consuming human remains in Khartoum, the capital of Sudan, all while the highly compensated elite lectures the US on saving lives.

[ twitter ]
Bijzonder triest, maar hun beklagenswaardige lot staat niet in de belangstelling. Typisch.
  maandag 11 december 2023 @ 21:58:31 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211590082
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:49 schreef slashdotter3 het volgende:

Surprisingly, @:antonioguterres, @:UNReliefChief, and @:DrTedros have shown minimal effort in providing aid, appearing more concerned with safeguarding #Hamas than addressing the dire situation in #Sudan.

[ twitter ]
Dude. No Jews, no news. :{w
pi_211590103
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Enige relatie tot het conflict in kwestie is misschien ook wel leuk.
De situatie in Soedan is natuurlijk relevant omdat ogenschijnlijk de situatie daar veel erger is dan in de Gazastrook. Dat wekt de vraag op waarom er geen zelfde mate van (media) aandacht en collectieve verontwaardiging is over de burgerslachtoffers en ontheemden daar.

Het antwoord lijkt hier te zijn dan het eigenlijk niet gaat om het lijden van de burgers zelf, maar welke partij dit veroorzaakt. En weinig weet dan meer woede los te maken bij mensen, dan het leger van de enige Joodste staat ter wereld.
  maandag 11 december 2023 @ 22:26:38 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211590187
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2023 22:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De situatie in Soedan is natuurlijk relevant omdat ogenschijnlijk de situatie daar veel erger is dan in de Gazastrook. Dat wekt de vraag op waarom er geen zelfde mate van (media) aandacht en collectieve verontwaardiging is over de burgerslachtoffers en ontheemden daar.

Het antwoord lijkt hier te zijn dan het eigenlijk niet gaat om het lijden van de burgers zelf, maar welke partij dit veroorzaakt. En weinig weet dan meer woede los te maken bij mensen, dan het leger van de enige Joodste staat ter wereld.
It depends on the context.
pi_211590266
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2023 22:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Isra雔 krijgt al decennia lang excessief veel media aandacht, ook in een tijd van vrede (gechargeerd). Heeft de media zoveel aandacht puur vanwege wat jij en de twitteraar impliceren?

Is dat alles wat er is? Wij hebben geen band met Isra雔 en zouden Isra雔 moeten zien als een willekeurig agressief Arabisch/Afrikaans land?
  maandag 11 december 2023 @ 23:30:03 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211590576
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 22:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Isra雔 krijgt al decennia lang excessief veel media aandacht, ook in een tijd van vrede (gechargeerd). Heeft de media zoveel aandacht puur vanwege wat jij en de twitteraar impliceren?

Is dat alles wat er is? Wij hebben geen band met Isra雔 en zouden Isra雔 moeten zien als een willekeurig agressief Arabisch/Afrikaans land?
Het oogt als een 'westers' land waar we al te graag 'westerse' waarden aan op willen hangen. De realiteit is gewoon dat het in de Arabische wereld is waar er andere normen en waarden worden gehanteerd.

Je zou het zelfs racistisch kunnen noemen, we verwachten gewoon dat we beter zijn als 'westerlingen'. Dat de rest van de wereld hun reet afveegt met de westers moraliteit en het alleen maar gebruiken als een instrument om het westen emotioneel te chanteren zien we liever niet.

Ik denk dat we wel eens wat minder na飁f mogen worden.
  maandag 11 december 2023 @ 23:41:27 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211590690
Typische activistische frame ook weer. Onschuldige burgers met een priv閘eger beschuldigen van allemaal feiten zonder te checken of die bomen wel of niet afstand nemen van Hamas
twitter
pi_211590700
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 22:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij agressie denk ik eerder aan de agressor dan aan de zelfverdediger.
pi_211590721
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:51 schreef Alov het volgende:

[..]
Bezetten van gebieden kun je zien als geweld. Is het ook.
  maandag 11 december 2023 @ 23:57:22 #148
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590741
quote:
Euro-Med Human Rights is een niet bepaald onomstreden en niet bepaald onafhankelijke en neutrale partij hierin.
De cijfers kunnen zwaar gekleurd/verdraaid zijn, net zoals hun Twitter account bijvoorbeeld. Enorm fake

Deze cijfers zou ik dan ook echt absoluut niet geloven
pi_211590809
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 23:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Euro-Med Human Rights is een niet bepaald onomstreden en niet bepaald onafhankelijke en neutrale partij hierin.
De cijfers kunnen zwaar gekleurd/verdraaid zijn, net zoals hun Twitter account bijvoorbeeld. Enorm fake

Deze cijfers zou ik dan ook echt absoluut niet geloven
Bron?
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:18:29 #150
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590840
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?
Lees o.a. even hun Twitter posts door qua toon en inhoud in hun commentaar.

twitter

Kijkje nemen op hun eigen website wie er qua staff in zitten en wat hun achtergrond is, geeft ook nogal wat duiding en kleur aan het geheel.
Je verwacht het niet *O* :')
pi_211590854
quote:
6s.gif Op maandag 11 december 2023 20:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Over geldstromen gesproken:

[ twitter ]
dit is wel ziek. smerig mannetje is het toch
pi_211590862
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Lees o.a. even hun Twitter posts door qua toon en inhoud in hun commentaar.

[ twitter ]

Kijkje nemen op hun eigen website wie er qua staff in zitten en wat hun achtergrond is, geeft ook nogal wat duiding en kleur aan het geheel.
Je verwacht het niet *O* :')
Heb ik gedaan daarom vraag ik het je. Een bias hebben wil niet zeggen dat hun informatie onbetrouwbaar is.
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:27:34 #153
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590873
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Heb ik gedaan daarom vraag ik het je. Een bias hebben wil niet zeggen dat hun informatie onbetrouwbaar is.
Het overovergrote gedeelte van de doden die zij door de nu al tot feitelijke genocide hebben bestempeld benoemen zij als burgers.
Geloof je het zelf?

Begrijp ik hieruit dat jij het wel zuivere geobjectiveerde koek vindt? Met tikje bias?
pi_211590879
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Het overovergrote gedeelte van de doden die zij door de nu al tot feitelijke genocide hebben bestempeld benoemen zij als burgers.
Geloof je het zelf?

Begrijp ik hieruit dat jij het wel zuivere geobjectiveerde koek vindt? Met tikje bias?
Ik heb geen idee. Ik dacht dat jij daar expert in was. Blijkbaar niet.
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:30:16 #155
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590882
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Ik dacht dat jij daar expert in was. Blijkbaar niet.
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 00:35:37 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211590902
Lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211590909
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
Ik kan iig nergens vinden dat ze in het verleden onbetrouwbare informatie geleverd hebben. Ook Wikipedia meldt dat niet.

Gezien de constante bombardementen lijken me de cijfers helemaal niet onwaarschijnlijk. Afwachten wat andere bronnen melden.
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:49:02 #158
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:35 schreef sp3c het volgende:
Lekker belangrijk
Feiten presenteren als zogenaamde onafhankelijke partij, terwijl er enorme belangen achter schuilen en dus in dat licht bezien moeten worden qua duiding vind ik wel belangrijk ja.
Be飊vloedt mensen nogal in hun denken en oordeel

Desinformatie toestaan en niet verder kijken dan je neus lang is met nieuws en informatie vind ik nogal kwalijk en schadelijk
  dinsdag 12 december 2023 @ 00:50:07 #159
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211590943
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik kan iig nergens vinden dat ze in het verleden onbetrouwbare informatie geleverd hebben. Ook Wikipedia meldt dat niet.

Gezien de constante bombardementen lijken me de cijfers helemaal niet onwaarschijnlijk. Afwachten wat andere bronnen melden.
Wikipedia wordt nota bene door de eigen mensen gevuld, check de mutaties daar bijvoorbeeld

De laatste zin uit je laatste alinea lijkt me heel verstandig ja
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2023 @ 00:50:33 #160
3928 Ulx
pi_211590944
quote:

[ twitter ]
Het feit dat ze aan de ontvangende kant van Hamas raketten zitten geeft ze wel het recht dat te doen.
Unifil die dat zou moeten doen doet het niet.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 00:51:35 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211590947
Dan geloof je ze niet, dat mag gewoon maar om daar nu over te gaan zitten kibbelen midden in de nacht ...
pi_211590959
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Wikipedia wordt nota bene door de eigen mensen gevuld, check de mutaties daar bijvoorbeeld

De laatste zin uit je laatste alinea lijkt me heel verstandig ja
En kan door anderen aangevuld worden. Ik kom daar regelmatig aanvullingen tegen die met bronnen melden dat betreffende organisatie omstreden is. In dit geval niet en ook bij verder zoeken naar de onbetrouwbaarhied van EMHR heb ik niets gevonden.

Sws werd het aantal tot voor kort op ~17.000 geschat en daar werden bv de mensen onder de gebouwen niet in meegenomen dus zo vreemd zou het niet zijn.

twitter
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 01:00:04 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211590966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het feit dat ze aan de ontvangende kant van Hamas raketten zitten geeft ze wel het recht dat te doen.
Unifil die dat zou moeten doen doet het niet.
Het Libanese leger moet dat doen en als ze dat een keer gaan doen mag UNIFIL dat ondersteunen

Zelf proactief achter die wapens aangaan mogen ze volgens mij niet
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2023 @ 01:07:16 #164
3928 Ulx
pi_211590989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het Libanese leger moet dat doen en als ze dat een keer gaan doen mag UNIFIL dat ondersteunen

Zelf proactief achter die wapens aangaan mogen ze volgens mij niet
Volgens mij moet Unifil ze wel dwingen terug naar de posities van resolutie 1706 (dacht ik) te gaan.
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:12:20 #165
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211591002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:51 schreef sp3c het volgende:
Dan geloof je ze niet, dat mag gewoon maar om daar nu over te gaan zitten kibbelen midden in de nacht ...
Moest nog tig jampotten schoonmaken dus dit was een prachtig WOG iets O+
Nachtelijk boeiend, dat zeker niet, belangrijk in general, dat wmb wel

Nu heerlijk mijn nest in
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 01:22:15 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211591024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij moet Unifil ze wel dwingen terug naar de posities van resolutie 1706 (dacht ik) te gaan.
Nee is een chapter 6 mandaat (of hoe dat ook weer heet) dus Libanon moet daar echt zelf eens aan gaan beginnen, dan kan UNIFIL dat ondersteunen
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:24:50 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:25:15 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:31:30 #169
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211591041
zijn ze al bijna klaar ?
hebben ze al hamas gehakt staaf ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211591042
twitter

Houthis willen kruisraketten koppen.
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 01:35:59 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211591049
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:31 schreef sturmpie het volgende:
zijn ze al bijna klaar ?
hebben ze al hamas gehakt staaf ?
Geen idee
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:37:54 #172
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211591057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee
ik kijk veel nieuws maar getallen worden niet genoemd
wil graag weten hoe de stand is ondertussen
17.000 burgerslachtoffers - 1200 israeli + nog wat gijzelaars
echt te ziek voor woorden maar zo is 't leven blijkbaar: ziek
omdat ze er fokken als konijnen grote problemen vele doden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 12 december 2023 @ 01:42:51 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211591070
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:31 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

BREAKING:

The Houthis are trying to hijack ships in the Bab Al-Mandab strait.

They already struck 1 vessel earlier tonight, setting it on fire.

Now they are trying to hijack another.

The Houthis are looking for a fight and they will get it very soon
Binnenkort komt de US ze een kopje kleiner maken
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 01:47:43 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211591080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 01:37 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik kijk veel nieuws maar getallen worden niet genoemd
wil graag weten hoe de stand is ondertussen
17.000 burgerslachtoffers - 1200 israeli + nog wat gijzelaars
echt te ziek voor woorden maar zo is 't leven blijkbaar: ziek
omdat ze er fokken als konijnen grote problemen vele doden
Ja war is hell en dat soort dingen
pi_211591274
Fijne gasten die hamas, ze beschermen het natuurlijk tegen looters natuurlijk.

twitter
pi_211591295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 04:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Fijne gasten die hamas, ze beschermen het natuurlijk tegen looters natuurlijk.

[ twitter ]
twitter
pi_211591303
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 00:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En kan door anderen aangevuld worden. Ik kom daar regelmatig aanvullingen tegen die met bronnen melden dat betreffende organisatie omstreden is. In dit geval niet en ook bij verder zoeken naar de onbetrouwbaarhied van EMHR heb ik niets gevonden.

Sws werd het aantal tot voor kort op ~17.000 geschat en daar werden bv de mensen onder de gebouwen niet in meegenomen dus zo vreemd zou het niet zijn.

[ twitter ]
Gisteren was het nog 18K. Jij vindt het serieus niet zo vreemd dat een paar uur laten dat opeens 24K zou zijn? 6K mensen zijn in een paar uur tijd onder gebouwen gevonden?

En jij plaats geen vraagtekens bij de claim van de originele tweet dat 92% van de doden burgers zijn? Dus ongeveer 2K terroristen? Terwijl Israel 5K terroristen noemt.

Jij hebt de gewoonte om heel makkelijk dingen over te nemen die in je straatje passen. Doe jezelf en andere een plezier en blijf kritisch.
pi_211591308
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2023 05:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat denk jij dat er echt aan de hand is in dat filmpje?
pi_211591309
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2023 05:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ja zou je denken?
pi_211591320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Gisteren was het nog 18K. Jij vindt het serieus niet zo vreemd dat een paar uur laten dat opeens 24K zou zijn? 6K mensen zijn in een paar uur tijd onder gebouwen gevonden?

En jij plaats geen vraagtekens bij de claim van de originele tweet dat 92% van de doden burgers zijn? Dus ongeveer 2K terroristen? Terwijl Israel 5K terroristen noemt.

Jij hebt de gewoonte om heel makkelijk dingen over te nemen die in je straatje passen. Doe jezelf en andere een plezier en blijf kritisch.
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden die bij mortuaria zijn afgeleverd die nu natuurlijk ook niet meer volledig functioneren. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als zij die het mortuarium niet gehaald hebben e.d.

Het blijft uiteraard een schatting.

quote:
ARE THE PUBLISHED CASUALTY NUMBERS COMPREHENSIVE?

No, experts told Reuters.

"Our monitoring suggests that the numbers provided by the Ministry of Health may be under-reporting as they do not include fatalities who did not reach hospitals or may be lost under the rubble," the U.N. human rights office spokesperson said.

"It is a logical assumption that the numbers being reported are underestimated, are low," said Nathaniel Raymond, Executive Director of the Humanitarian Research Lab at the Yale School of Public Health, who has worked on death counts in armed conflict and natural disasters for more than 20 years.

The PA's Oct. 26 report said at least 1,000 bodies could not be recovered or brought to morgues, citing families interviewed by its Gaza staff - a clear and plausible example of the impact of war "on data capture and reporting", the Lancet article read.

The number of bodies feared buried under the rubble now reaches into the thousands and much of the Gaza civil defence force's digging equipment has been destroyed in air strikes, the PA's health minister al-Kaila said on Tuesday.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 12-12-2023 06:47:57 ]
pi_211591323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat denk jij dat er echt aan de hand is in dat filmpje?
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?

De poster is een transgender die het filmpje van een andere account geplukt heeft die mij ook niet al te betrouwbaar overkomt. Verder geen andere bronnen te vinden.
pi_211591336
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als vermisten.

[..]

Ik had gemist dat het een schatting is. Hoe je dat dan concreet vertaald naar 6K en dat getal mee berekend met alle gedocumenteerde doden weet ik niet.

En hoe zit het met de 92% burgerdoden? Dat is 8% terroristen. Waar hebben ze dat vandaan? Israel claimt meer dan het dubbele.
pi_211591341
quote:
Meer dan 92% nog wel. :')
pi_211591346
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Meer dan 92% nog wel. :')
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.
pi_211591353
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.
Ze rekenen iedereen tot burger.
Vooral zichzelf, daarom kleden ze zich ook zo.
pi_211591360
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?

De poster is een transgender die het filmpje van een andere account geplukt heeft die mij ook niet al te betrouwbaar overkomt. Verder geen andere bronnen te vinden.
Aan de hand van eerder gepubliceerde filmpjes, bronnen uit Gaza dat hamas hulpgoederen afpakt en de grip op de bevolking verliest neem ik aan dat ze ten eerste een groot deel voor zichzelf houden en de rest verdelen.

Maar het is inderdaad een rare cut. Ik denk persoonlijk dat dit filmpje expres zo geknipt is om het wanhopiger te laten lijken. Beide partijen kunnen er wat van mbt propaganda.
pi_211591379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ze rekenen iedereen tot burger.
Vooral zichzelf, daarom kleden ze zich ook zo.
Ja en al die mannen in hun onderbroek waren allemaal Hamas :Y
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:07:03 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211591398
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211591406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieel
Dat stond anders wel bij de foto's.

En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:12:03 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211591412
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211591419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijn
Ja dat kan maar het kan ook niet. Het kunnen net zo goed twee mensen zijn die ook maar wat beweren.
pi_211591437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.
pi_211591475
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik geloof eerder het IDF dan een jihadisten club hamas.
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:47:29 #194
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211591515
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden die bij mortuaria zijn afgeleverd die nu natuurlijk ook niet meer volledig functioneren. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als zij die het mortuarium niet gehaald hebben e.d.

[..]

Wel heerlijk na飁f h “logical assumption that “ eeh en als je dan in je logica meeneemt dat je bron een subtak is van de terreur organisatie die moedwillig deze hele ronde van vernietiging heeft afgeschopt….

Trouwens ook logisch dat alle zware machines van civil defense vernietigd zijn. Dat waren die bulldozers en diggers die op 7 oktober het grenshek vernielden.
pi_211591527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:23 schreef oblo het volgende:

[..]
De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?

Wat ik eruit begrijp zijn nu de mannen die niet geevacueerd zijn opgepakt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan Hamas-strijders zijn. Persoonlijk zou ik als Hamas niet achterblijven in gebieden waar het krioelt van de Israeli :D
pi_211591545
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?

Wat ik eruit begrijp zijn nu de mannen die niet geevacueerd zijn opgepakt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan Hamas-strijders zijn. Persoonlijk zou ik als Hamas niet achterblijven in gebieden waar het krieolt van de Israeli :D
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Het grootste deel waren geen hamas strijders, in mijn eerdere post had ik het verkeerd.
pi_211591555
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:51 schreef Alov het volgende:

[..]
Dan moet je de west bank eens bekijken
pi_211591576
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan moet je de west bank eens bekijken
Jij wil heel graag de westbank pushen he? :D

Waarom eigenlijk?
pi_211591613
twitter

Lol.
pi_211591633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Het grootste deel waren geen hamas strijders, in mijn eerdere post had ik het verkeerd.
Daar staat nergens dat ze verhoord zijn?

Ik zag vandaag adviseur van Netanyahu en die repte daar iig met geen woord over.

(Op ~4.40 waar gesteld wordt dat volgens Haaretz 1 op de 10 misschien gelinked kunnen worden aan Hamas)

Eerste stuk gaat trouwens over het aantal doden. Ook interessant.
pi_211591707
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar staat nergens dat ze verhoord zijn?

Ik zag vandaag adviseur van Netanyahu en die repte daar iig met geen woord over.

(Op ~4.40 waar gesteld wordt dat volgens Haaretz 1 op de 10 misschien gelinked kunnen worden aan Hamas)

Eerste stuk gaat trouwens over het aantal doden. Ook interessant.
Het is letterlijk de tweede zin in het kopstuk:
quote:
ורבים מהם שוחררו אחרי תשאולים של יחידה 504 בתוך הרצועה.
Wil je een vertaling?

En ook in het filmpje dat je linkt zegt de kerel dat iedereen is ondervraagd?
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:40 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591709
twitter

Het laatste kaartje geconsolideerde terreinwinst in Gaza. Omsingeling in Khan Younis waar al die beelden van massale overgaven vandaan komen is goed te zien.

Vorige stavaza:
twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:31:46 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211591716
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 08:37:47 #204
8781 crew  Frutsel
pi_211591751
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:31 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Tijd om die houthi's binnenkort ook maar wat raketten te laten koppen
pi_211591759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:29 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is letterlijk de tweede zin in het kopstuk:
[..]
Wil je een vertaling?

En ook in het filmpje dat je linkt zegt de kerel dat iedereen is ondervraagd?
Ah ja daar heb je gelijk in. Blijft het feit dat deze adviseur niet ontkent dat misschien 1 op de 10 van die mannen gelinkt kunnen worden aan Hamas (zoals Haaretz gemeld heeft) dus dat zal nog wel minder zijn.
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:40:23 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591760
twitter

In Zuid-Gaza wordt ook stevig aan de weg getimmerd buiten Khan Younis.
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2023 @ 08:41:59 #207
3928 Ulx
pi_211591775
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Mazzeltje voor ze dat dit niet onder artikel 5 gebied valt.
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:44:01 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591787
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]
De enige oplossing op lange termijn is on Jemen van de achterlijkheid en achterstelling te verlossen, niet makkelijk aangezien er al eeuwen niks substantieels in is ge飊vesteerd. Als Jemen had ontvangen wat in Gaza was gestopt, dan hadden de Houthi's geen kans gehad en was het land niet de zandbak van Iran en Saoedi-Arabi geweest.

Als je de Houthi's naar god bombardeert dan zijn die twee laatste landen er als de kippen bij om een nieuwe dierentuin vol gekkies op te richten en te bewapenen in een land dat nog verder in puin ligt.
pi_211591810
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ah ja daar heb je gelijk in. Blijft het feit dat deze adviseur niet ontkend dat misschien 1 op de 10 van die mannen gelinkt kunnen worden aan Hamas (zoals Haaretz gemeld heeft) dus dat zal nog wel minder zijn.
Dat waren allemaal speculaties en aannames voordat de IDF de informatie bekendmaakte: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Lees toch eens het artikel dat ik je link. Je kan toch niet serieus vasthouden aan de speculaties van een journalist en daarbovenop nog zeggen dat het dus nog wel minder zouden zijn (gebaseerd op wat?) terwijl ik je net een bron geef met duidelijke informatie dat door de IDF is uitgebracht.
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:00:36 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211591899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De enige oplossing op lange termijn is on Jemen van de achterlijkheid en achterstelling te verlossen, niet makkelijk aangezien er al eeuwen niks substantieels in is ge飊vesteerd. Als Jemen had ontvangen wat in Gaza was gestopt, dan hadden de Houthi's geen kans gehad en was het land niet de zandbak van Iran en Saoedi-Arabi geweest.

Als je de Houthi's naar god bombardeert dan zijn die twee laatste landen er als de kippen bij om een nieuwe dierentuin vol gekkies op te richten en te bewapenen in een land dat nog verder in puin ligt.
Probleem is daarmee ook dat veel mensen in het midden oosten zo verdomd hardnekkig vasthouden aan die achterlijkheid.

Maar ja, Saudi is daar nu al jaren bezig en niet capabel genoeg om eens iets aan die houthis te doen. Geef Isra雔 een paar maanden en ze zijn kapot.
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:06:08 #211
38496 Perrin
pi_211591925
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
Probleem is daarmee ook dat veel mensen in het midden oosten zo verdomd hardnekkig vasthouden aan die achterlijkheid.

Maar ja, Saudi is daar nu al jaren bezig en niet capabel genoeg om eens iets aan die houthis te doen. Geef Isra雔 een paar maanden en ze zijn kapot.
Je moet idd wel een gigantische optimist zijn als je denkt dat je dat eruit krijgt.
pi_211592020
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jij wil heel graag de westbank pushen he? :D

Waarom eigenlijk?
Daar wonen ook Palestijnen en daar moet IDF ook al jarenlang verdedigend optreden en helemaal sinds 7 oktober. In afgelopen twee maanden zijn daar al meer dan 200 terroristen uitgeschakeld. Heb je dit gemist?
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:47:19 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211592344
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daar wonen ook Palestijnen en daar moet IDF ook al jarenlang verdedigend optreden en helemaal sinds 7 oktober. In afgelopen twee maanden zijn daar al meer dan 200 terroristen uitgeschakeld. Heb je dit gemist?
Ja en ook niet zelden omdat een bepaald slag kolonisten daar zich misdraagt als beesten.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:30:57 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:31:53 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211592752
https://www.jpost.com/breaking-news/article-777657
20 IDF soldiers killed since start of Hamas War due to friendly-fire, accidents
The IDF announced that out of the 105 soldiers that were killed since the start of the ground operations, 20 were killed in accidents.

Out of the 105 soldiers that were killed since the start of the ground operations in the Israel-Hamas War, 20 of the soldiers were killed in accidents, the IDF announced on Tuesday.

What were the casualties?
Of the 20 that were killed, 13 were killed as a result of friendly fire after being misidentified as being the enemy by IDF soldiers, five of those soldiers were hit by an airstrike from the Israeli Air Force.

Four people were hit by tank fire and four others by infantry fire. Two others were killed after being run over and killed by an armored vehicle, tank or armored personnel carrier.

One was hit by a stray bullet and two were killed after being hit by shrapnel.
pi_211592899
twitter

quote:
Zara has pulled advertising which some claimed contained pictures resembling images from the Israel-Gaza war.

Zara said it regretted a "misunderstanding" about the pictures, saying some customers "saw in them something far from what was intended when they were created".

One image showed the model holding a mannequin wrapped in what appears to be white plastic.

The UK advertising watchdog said it had received 50 complaints about the ad.

The company said that the campaign, advertising Zara's Atelier line, was "conceived in July and photographed in September".

On 7 October, Hamas launched an attack on Israel, killing 1,200 people. Israel launched retaliatory attacks on Gaza, which the Hamas-run health ministry in the territory says has killed about 18,200 people.

Zara's campaign - called "The Jacket" - contained a series of images in which the model was pictured against a background of cracked stones, damaged statues and broken plasterboard.

Some on social media suggested they were similar to images emerging from Gaza.

But Zara said the campaign presented "a series of images of unfinished sculptures in a sculptor's studio and was created with the sole purpose of showcasing craftmade garments in an artistic context".

In a statement issued days after the controversy first emerged, Zara said: "Unfortunately, some customers felt offended by these images, which have now been removed, and saw in them something far from what was intended when they were created.

"Zara regrets that misunderstanding and we reaffirm our deep respect towards everyone."

https://www.bbc.co.uk/news/business-67690447
twitter
pi_211592927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef slashdotter3 het volgende:
The IDF announced that out of the 105 soldiers that were killed since the start of the ground operations, 20 were killed in accidents.

Out of the 105 soldiers that were killed since the start of the ground operations in the Israel-Hamas War, 20 of the soldiers were killed in accidents, the IDF announced on Tuesday.

Of the 20 that were killed, 13 were killed as a result of friendly fire after being misidentified as being the enemy by IDF soldiers, five of those soldiers were hit by an airstrike from the Israeli Air Force.

Four people were hit by tank fire and four others by infantry fire. Two others were killed after being run over and killed by an armored vehicle, tank or armored personnel carrier.

Israel zal ongetwijfeld ook aan verbloemen doen, dus het echte aantal ligt vast hoger.

quote:
Ik ga voorlopig maar niet de straten op totdat het internationaal bekend is dat Wilders t骳h geen premier is geworden. (Deed ik toch al niet, maar even melodramatisch doen.)

[ Bericht 18% gewijzigd door Drxx op 12-12-2023 10:58:31 ]
pi_211593118
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:20 schreef moby_jones het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
De Verenigde Staten proberen nu eindelijk die kolonisten eens aan te pakken, nu Isra雔 nog.
Incelfrikandel
pi_211593167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:31 schreef slashdotter3 het volgende:

Aan zo’n bericht zie je toch wel heel duidelijk het verschil tussen goed en fout. ‘Goed’ durft dat gewoon toe te geven, net zoals dat IDF op 7 oktober zonder opzet ook op burgers heeft geschoten. De andere partij kan niet eens toegeven dat een raket wel eens op eigen gebied land
pi_211593185
Hamas lijkt te breken, ze komen massaal de tunnels uitkruipen bij gebrek aan voedsel en wapens.
pi_211593335
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:31 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Decisive?

Hoe dan?

De enige die hier (nog meer) onder gaan lijden zijn de Jemenieten.
  dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:10 #222
38496 Perrin
pi_211593357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Decisive?

Hoe dan?

De enige die hier (nog meer) onder gaan lijden zijn de Jemenieten.
Sarcasme..
pi_211593399
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
‘Goed’ durft dat gewoon toe te geven, net zoals dat IDF op 7 oktober zonder opzet ook op burgers heeft geschoten.
Of, I dunno, het is damage control? Ontkennen heeft natuurlijk weinig zin wanneer overlevenden verklaarden dat de IDF (ook) op hen schoot.
pi_211593428
Wanneer de haat jegens booslims groter is dan de liefde voor mede-ggristenen.

twitter
pi_211593636
De christenen daar hebben er alleen maar baat bij als de radicale Islamtische elementen zoveel mogelijk worden verwijderd. De christelijke populatie in de Palestijnse gebieden is de afgelopen decennia sterk afgenomen, en dat is niet omdat ze goed behandeld worden door hun Islamtische beleidsbepalers en medeburgers, het tegenovergestelde zelfs.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aan zo’n bericht zie je toch wel heel duidelijk het verschil tussen goed en fout. ‘Goed’ durft dat gewoon toe te geven, net zoals dat IDF op 7 oktober zonder opzet ook op burgers heeft geschoten. De andere partij kan niet eens toegeven dat een raket wel eens op eigen gebied land
Waarom zouden ze ook? De internationale media, menig "neutrale" mensenrechtenorganisatie en zelfs bij de VN, papegaait men de verzonnen narratieven van Palestijnse kant toch wel na.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 december 2023 @ 12:23:45 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211593731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:48 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[..]
[ twitter ]
Sneeuwvlokjes gonna sneeuwvlok.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 12 december 2023 @ 13:05:22 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211594078
Stapje voor stapje wordt met intimidatie (en moord) Frankrijk verder richting Islamisatie gedreven. Nu mag je ook geen naakte schilderijen van de 17e eeuw laten zien omdat moslims zich beledigd voelen. Of het over de holocaust hebben.

========
Premium

https://www.telegraaf.nl/(...)te-borsten-liet-zien
Woede in Frankrijk: lerares bedreigd nadat ze schilderij met blote borsten liet zien

Crisis in het Franse onderwijs na het zoveelste incident waarbij een docent zich serieus bedreigd voelt tijdens haar werk. Ouders van leerlingen op een middelbare school ten westen van Parijs hadden geklaagd omdat een lerares een 17e eeuws schilderij met naakte vrouwen tijdens een kunstles aan haar klas had laten zien.

De naam van de vrouw werd vervolgens, samen met valse beweringen dat ze racistische opmerkingen had gemaakt tegen moslimstudenten, op sociale media verspreid. Dat schrijft de Britse krant Daily Mail. Docenten op de school voelden zich dusdanig bedreigd dat ze maandag weigerden hun werk te doen.

De lerares van de school Jacques Cartier zou donderdag het schilderij 'Diana en Actaeon' van de Italiaanse schilder Giuseppe Cesari aan haar leerlingen hebben laten zien. Het werk beeldt een Griekse mythe uit waarin de jager Actaeon binnenstormt op een plek waar de godin Diana en haar nimfen aan het baden zijn. Volgens Sophie Venetitay, secretaris-generaal van een Franse lerarenvakbond weigerden sommige leerlingen naar het schilderij te kijken en zeiden ze 'geschokt' te zijn. ,,Sommigen beweerden ook dat de leraar racistische opmerkingen maakte tijdens een klassikale discussie over het schilderij",aldus Venetitay. Enkele leerlingen zouden later toegegeven hebben deze beweringen verzonnen te hebben.
  dinsdag 12 december 2023 @ 13:20:33 #228
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211594208
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Stapje voor stapje wordt met intimidatie (en moord) Frankrijk verder richting Islamisatie gedreven. Nu mag je ook geen naakte schilderijen van de 17e eeuw laten zien omdat moslims zich beledigd voelen. Of het over de holocaust hebben.

========
Premium

Woede in Frankrijk: lerares bedreigd nadat ze schilderij met blote borsten liet zien

Crisis in het Franse onderwijs na het zoveelste incident waarbij een docent zich serieus bedreigd voelt tijdens haar werk. Ouders van leerlingen op een middelbare school ten westen van Parijs hadden geklaagd omdat een lerares een 17e eeuws schilderij met naakte vrouwen tijdens een kunstles aan haar klas had laten zien.

De naam van de vrouw werd vervolgens, samen met valse beweringen dat ze racistische opmerkingen had gemaakt tegen moslimstudenten, op sociale media verspreid. Dat schrijft de Britse krant Daily Mail. Docenten op de school voelden zich dusdanig bedreigd dat ze maandag weigerden hun werk te doen.

De lerares van de school Jacques Cartier zou donderdag het schilderij 'Diana en Actaeon' van de Italiaanse schilder Giuseppe Cesari aan haar leerlingen hebben laten zien. Het werk beeldt een Griekse mythe uit waarin de jager Actaeon binnenstormt op een plek waar de godin Diana en haar nimfen aan het baden zijn. Volgens Sophie Venetitay, secretaris-generaal van een Franse lerarenvakbond weigerden sommige leerlingen naar het schilderij te kijken en zeiden ze 'geschokt' te zijn. ,,Sommigen beweerden ook dat de leraar racistische opmerkingen maakte tijdens een klassikale discussie over het schilderij",aldus Venetitay. Enkele leerlingen zouden later toegegeven hebben deze beweringen verzonnen te hebben.
Pfffff :')
pi_211594254

Dit is het verhaal zoals ik t ken, maar ik hoor graag van iemand met verstand van zaken op de grond (zoals oblo) of dit zo ver hij/zij weet ook echt klopt. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen dit gewoon acceptabel en ok vinden
  dinsdag 12 december 2023 @ 13:30:47 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 12 december 2023 @ 13:34:04 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211594355
quote:
En wat is het antwoord?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211594455
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En wat is het antwoord?
Een soort buffer lijkt me geen overbodige luxe daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211594551
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

Dit is het verhaal zoals ik t ken, maar ik hoor graag van iemand met verstand van zaken op de grond (zoals oblo) of dit zo ver hij/zij weet ook echt klopt. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen dit gewoon acceptabel en ok vinden
(Filmpje niet gekeken)
Heeft dat niet met de type zaken te maken en het grotendeels ontbreken van rechtbanken bij de PA?
  dinsdag 12 december 2023 @ 13:56:51 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211594580
Excuses van de burgemeester van Enschede voor zijn rare actie.

Echt, ga niet als je je niet kunt gedragen of ga wel en doe normaal. Niemand had zich een halve rattenreet ge飊teresseerd voor zijn zitplek als hij dit niet meende te moeten doen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 14:01:24 #235
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211594626
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En wat is het antwoord?
Er zijn 88k mensen die niet terug kunnen naar hun dorp zolang Hezbollah een dreiging is dus die moeten opzouten naar de grens die in 2006 is afgesproken

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 12-12-2023 14:07:02 ]
pi_211594627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
(Filmpje niet gekeken)
Heeft dat niet met de type zaken te maken en het grotendeels ontbreken van rechtbanken bij de PA?
Vraag 1, er wordt niet naar de inhoud gekeken, maar de nationaliteit. Vraag 2 is eigenlijk wel een goede, ik dacht dat het heel de west bank is (zowel A, B en C) maar ik ben er niet zeker van (Jerusalem uitgezonderd)
pi_211594664
quote:

Wat een heerlijk eenzijdig stuk activisme weer, ook met de meest wilde claims. Ik mag toch hopen dat je dit niet zelf meteen zomaar voor de waarheid aanneemt? Maar ondertussen zijn het wel zulke soort reportages die een effect hebben en zorgen voor een toename in Isra雔-haat en antisemitisme in het Westen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 14:15:42 #238
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211594728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:56 schreef Qarrad het volgende:
Excuses van de burgemeester van Enschede voor zijn rare actie.

Echt, ga niet als je je niet kunt gedragen of ga wel en doe normaal. Niemand had zich een halve rattenreet ge飊teresseerd voor zijn zitplek als hij dit niet meende te moeten doen.
Lekker moreel superieur gaan zitten doen in een global conflict wat los staat van die viering, als frigging kutburgemeestertje :')
pi_211594828
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een heerlijk eenzijdig stuk activisme weer, ook met de meest wilde claims. Ik mag toch hopen dat je dit niet zelf meteen zomaar voor de waarheid aanneemt? Maar ondertussen zijn het wel zulke soort reportages die een effect hebben en zorgen voor een toename in Isra雔-haat en antisemitisme in het Westen.
Vox is een zeer gerespecteerd nieuwsmedium. Je kan dit niet zomaar afdoen als activisme en onzin, helemaal niet wanneer je uitingen van de IDF en Isra雔ische overheid voor zoete koek slikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211594989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vox is een zeer gerespecteerd nieuwsmedium. Je kan dit niet zomaar afdoen als activisme en onzin, helemaal niet wanneer je uitingen van de IDF en Isra雔ische overheid voor zoete koek slikt.
Vox is vooral 'zeer gerespecteerd' binnen kringen waar mensen uitgesproken progressief en links zijn. Daar weet het namelijk keer op keer de vooringenomenheid van de lezers en kijkers te bevestigen.

Media is goed als het objectief, neutraal en kritisch naar een kwestie kan kijken met journalistieke nieuwsgierigheid waarbij een kwestie vanuit beide kanten wordt belicht zonder selectieve berichtgeving, geladen taalgebruik, halve waarheden of leugens.

Deze reportage van Vox is het tegenovergestelde hiervan. Men laat slechts twee mensen aan het woord die beide kritisch zijn jegens Isra雔 en de rest van de bronnen zijn afkomstig van activistische organisaties zoals o.a. B'Tselem, Adalah en Amnesty.
pi_211595138
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vox is vooral 'zeer gerespecteerd' binnen kringen waar mensen uitgesproken progressief en links zijn. Daar weet het namelijk keer op keer de vooringenomenheid van de lezers en kijkers te bevestigen.

Media is goed als het objectief, neutraal en kritisch naar een kwestie kan kijken met journalistieke nieuwsgierigheid waarbij een kwestie vanuit beide kanten wordt belicht zonder selectieve berichtgeving, geladen taalgebruik, halve waarheden of leugens.

Deze reportage van Vox is het tegenovergestelde hiervan. Men laat slechts twee mensen aan het woord die beide kritisch zijn jegens Isra雔 en de rest van de bronnen zijn afkomstig van activistische organisaties zoals o.a. B'Tselem, Adalah en Amnesty.
Welke bronnen kun je mij aanbevelen omtrent deze oorlog?
pi_211595377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Helaas is Farfour geofferd. Dat was wel een autoriteit op het gebied van Palestina

dinsdag 12 december 2023 @ 15:16:50 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211595379
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker moreel superieur gaan zitten doen in een global conflict wat los staat van die viering, als frigging kutburgemeestertje :')
Van Enschedeeeeee. Nou, van Askhkelon tot Aden liggen ze er wakker van als die pipo naast de ambassadeur van Isra雔 ging zitten anders :')
  dinsdag 12 december 2023 @ 15:39:00 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211595519
Wie vroeg hier ook alweer steeds om bewijs van graven?

twitter

;(
  dinsdag 12 december 2023 @ 15:41:08 #245
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211595531
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 10:48 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[..]
[ twitter ]
Alweer een succesvolle marketing campagne. Waarschijnlijk dikke winst dit kwartaal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 12 december 2023 @ 15:45:00 #246
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211595569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:

[ twitter ]

;(
Idioten die het lijden van de Palestijnen in twijfel trekken zijn net zo achterlijk als die geretardeerden die 7 oktober nuanceren.

Schokkend, niet dat ze idioot zijn, maar dat ze met zo veel zijn.
  dinsdag 12 december 2023 @ 15:49:02 #247
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211595601
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 december 2023 15:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Idioten die het lijden van de Palestijnen in twijfel trekken zijn net zo achterlijk als die geretardeerden die 7 oktober nuanceren.

Schokkend, niet dat ze idioot zijn, maar dat ze met zo veel zijn.
Dit ja

De wereld is complex en de gemiddelde mens een simpele. En van de wereld hebben we er eentje, van de simpelen velen
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:00:44 #248
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211595677
hahahahaha

twitter

Vindt ie leuk hoor... ja klopt bwehehehehehehe _O-
pi_211595733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 14:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat vooral om ideologische diversiteit van media. Dat je dus Haaretz en New York Times eens leest, maar ook Jerusalem Post en Wall Street Journal. Dat je B'Tselem of Adalah eens volgt maar ook HonestReporting en UN Watch. Of Vox eens kijkt, maar ook The Free Press eens leest. En in Nederland, dat je de NOS en NRC leest, maar ook eens de Telegraaf of Elsevier.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:08:44 #250
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211595749
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
hahahahaha

[ twitter ]

Godsamme wat slecht :D
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:09:27 #251
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211595758
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Godsamme wat slecht :D
Karma is echt zoveel sterker dan allah

Prachtig
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:28 #252
3928 Ulx
pi_211595837
quote:

[ twitter ]

;(
Hee wauw, nu maar eens gaan tellen.
pi_211595854
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
hahahahaha

[ twitter ]

Karma is een fucking bitch. Dat er nog vele anti-semitische haatbaarden aan een natuurlijke hartaanval mogen sterven.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:27:10 #254
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211595911
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ernielingen-a4184036

quote:
Verhoogd dreigingsniveau als gevolg van Gaza en koranverbrandingen
Mooie duiding weer. Uhmmm, nee. Verhoogde dreiging vanwege radicale moslims bedoelen ze

Als.ik zie dat ergens een bijbel verscheurd wordt of er worden Nederlanders bedreigd in Mali ga ik ook niet (dreigen met) aanslagen plegen

Hou toch op met dat creatief gebruik van taal, bah.
Benoem de echte oorzaak gewoon
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:34:04 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211595958
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:27 schreef Molo het volgende:
.... dat ergens een bijbel verscheurd wordt ....
Sterker, ik heb genoten van de Antichrist Superstar tour O+
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:36:40 #256
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211595976
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja man

Zo moest zelfs Van der Staaij lachen om de viral gaande video waar hij belachelijk gemaakt om werd, gristelijke liedjes zingend bij het orgel.

Zelfspot is broodnodig _O_
pi_211596019
quote:

Geen idee of al die zaken die ze aanhalen, de cijfers en de claims over de omstandigheden van Palestijnse gevangenen kloppen dus daar kan ik niks over zeggen.

De uitleg die de eerste professor geeft over hoe het systeem werkt klopt.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:44:44 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211596054
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Die staat vlak onder Rocky Horror op de lijst met guilty pleasures om nog eens bij te gaan zitten met psychoactieve stoffen in mijn hoofd. >:O
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:47:57 #259
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211596085
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooie duiding weer. Uhmmm, nee. Verhoogde dreiging vanwege radicale moslims bedoelen ze

Als.ik zie dat ergens een bijbel verscheurd wordt of er worden Nederlanders bedreigd in Mali ga ik ook niet (dreigen met) aanslagen plegen

Hou toch op met dat creatief gebruik van taal, bah.
Benoem de echte oorzaak gewoon
;)
1:28
pi_211596106
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat vooral om ideologische diversiteit van media. Dat je dus Haaretz en New York Times eens leest, maar ook Jerusalem Post en Wall Street Journal. Dat je B'Tselem of Adalah eens volgt maar ook HonestReporting en UN Watch. Of Vox eens kijkt, maar ook The Free Press eens leest. En in Nederland, dat je de NOS en NRC leest, maar ook eens de Telegraaf of Elsevier.
Als je echt zo te werk gaat hoe komt het dan dat je qua mening uit komt bij de meest extreme pro-Isra雔 kant? Ik kan er met m'n pet niet bij.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:59:09 #261
438527 MissButterflyy
pi_211596171
quote:

[ twitter ]

;(
Ulx geloofd dat het aantal doden een stuk lager is.
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:05:25 #262
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211596216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die staat vlak onder Rocky Horror op de lijst met guilty pleasures om nog eens bij te gaan zitten met psychoactieve stoffen in mijn hoofd. >:O
Tim Curry O+ O+ O+
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:07:07 #263
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211596228
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Al is dat zo, dan nog zijn het verschrikkelijk veel mensen die gruwelijk om het leven komen
pi_211596291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je echt zo te werk gaat hoe komt het dan dat je qua mening uit komt bij de meest extreme pro-Isra雔 kant? Ik kan er met m'n pet niet bij.
Het gaat er helemaal niet om dat iedereen een genuanceerde mening moet hebben, je kunt uitgesproken over kwesties zijn en je desondanks van een divers mediadieet voorzien. Ik denk dat dit belangrijk is, zodat je als eerste ook de vooringenomenheid van de media kunt zien waar je het zelf mee eens bent en ten tweede dat je ook weet hoe anderen het zien.

Ik vind trouwens ook niet dat ik voor de meest extreme-pro Isra雔 kant sta. Mocht ik in Isra雔 zou wonen, zou ik Likud stemmen, wellicht zelfs op Kachol Lavan, de partij van Gantz. Dat is welliswaar Zionistisch, maar misschien centrum tot centrumrechts.

Misschien dat je beeld van mijn positie dus wat is vertekend door je eigen partijdigheid. Jij hebt je al meermaals quasi achter een terreurorganisatie gepositioneerd en zelfs gezegd dat Isra雔 na de verschrikkelijke slachtpartijen van 7 oktober, vooral maar niet moest terugslaan, maar gewoon (territoriale) concessies moet doen richting de Palestijnen.

Het zou mij niet verbazen als dit het resultaat is van het met open ogen trappen in de narratieven die de wereld in worden geslingerd door media zoals Vox.
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:29:58 #265
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596371
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:36 schreef Molo het volgende:
Zelfspot is broodnodig _O_
Ik ben serieus overtuigd dat integratie en samenleven alleen lukt met snoeiharde humor, over & weer
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:39:16 #266
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211596415
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik ben serieus overtuigd dat integratie en samenleven alleen lukt met snoeiharde humor, over & weer
Yesss

dinsdag 12 december 2023 @ 17:45:12 #267
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596450
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ieder zinnig mens stelt zijn vragen bij door Hamas geleverde informatie lijkt me, of zie jij dit anders?
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:46:50 #268
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596459
Nou goed, de NOS niet meteen... of RTL... of NRC.. maar toch algemeen gesteld voor die mensen die wel gehuild hebben bij hun geboorte
  dinsdag 12 december 2023 @ 17:54:47 #269
346939 Janneke141
pi_211596514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Of de meest extreme anti-terrorismekant natuurlijk.
pi_211596554
quote:
De toegenomen dreiging is een gevolg van de oorlog tussen Isra雔 en Hamas, de koranverbrandingen in verschillende Europese landen en de oproepen tot aanslagen van terroristische organisaties, zegt de Nationaal Co鰎dinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) dinsdag.
Gevolg, impliceert naar mijn weten een oorzakelijk verband.

Fuck de extremistische Moslims in de wereld.
In een ander topic op dit forum gaat het over "jaa boekverbranding is echt bewust kwetsen hoor, zou niet moeten mogen!"

Omgekeerde wereld, ik kan er slecht mee samenleven.

Feitelijk is het hele gebeuren gewoon aantonen wat een eng clubje mensen er binnen de Moslimpopulatie zit. En ik ben er bang voor dat het geen kleine club is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211596688
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Nou goed, de NOS niet meteen... of RTL... of NRC.. maar toch algemeen gesteld voor die mensen die wel gehuild hebben bij hun geboorte
Heb jij ondertussen al een goed artikel gelezen die hard maakt waarom we toch echt moeten twijfelen aan de gepresenteerde aantallen doden? IDF doet t niet, Amerikaanse leger doet t niet, universiteit in London kon in die paar honderd pagina dikke rapporten (namen en gegevens van de slachtoffers) ook al niks vinden. Waar haal je vandaan dat dit toch echt niet klopt?

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 12-12-2023 18:24:03 ]
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:26:27 #272
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211596769
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb jij ondertussen al een goed artikel gelezen die hard maakt waarom we toch echt moeten twijfelen aan de gepresenteerde aantallen doden? IDF doet t niet, Amerikaanse leger doet t niet, universiteit in London kon in dat paar honderd pagina dikke rapport ook al niks vinden. Waar haal je vandaan dat dit toch echt niet klopt?
Ik haal nergens iets vandaan, ik zeg hooguit dat je de getallen die genoemd worden door een terroristische organisatie niet pers waar hoeven te zijn, evenmin als de walgelijke Israelische oorlogsmisdaad van 17 oktober, je weet wel, eigen vuur van PIJ en DUIZENDEN doden onder drie verschoven stoeptegels..

En dat is dan NOS, NRC en RTL

ja als je dan nog steeds niet twijfelt heb je kennelijk inderdaad te weinig gejankt tijdens je geboorte, dat haal je nu echt niet meer in, en ik weet, je doet je best.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:38:41 #273
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211596860
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 17:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Al is dat zo, dan nog zijn het verschrikkelijk veel mensen die gruwelijk om het leven komen
Absoluut maar dat was natuurlijk wel te verwachten, Hamas had ook de gijzelaars vrij kunnen laten en zichzelf overgeven. Denken dat je weg kan komen met zo'n terreuractie omdat je tussen en onder je eigen burgers gaat schuilen zal het niet zijn dus het is gewoon tactiek, je eigen mensen laten afslachten en hopen dat je de publieke opinie meekrijgt.
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:48:28 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211596964
twitter
pi_211597098
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik haal nergens iets vandaan, ik zeg hooguit dat je de getallen die genoemd worden door een terroristische organisatie niet pers waar hoeven te zijn, evenmin als de walgelijke Israelische oorlogsmisdaad van 17 oktober, je weet wel, eigen vuur van PIJ en DUIZENDEN doden onder drie verschoven stoeptegels..

En dat is dan NOS, NRC en RTL

ja als je dan nog steeds niet twijfelt heb je kennelijk inderdaad te weinig gejankt tijdens je geboorte, dat haal je nu echt niet meer in, en ik weet, je doet je best.
Oh je stelt alleen maar vragen.
Terecht natuurlijk
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:02:33 #276
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211597165
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh je stelt alleen maar vragen.
Terecht natuurlijk
Je blijft maar proberen he? Wat is je punt nu eigenlijk, spreek het gewoon uit man. Ik ben duidelijk genoeg, maar jij blijft kronkelen. Spreek het uit.
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:07:17 #278
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211597232
quote:
Ja ik heb ook echt hardop zitten lachen :D

Karma O+
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:10:56 #279
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211597292
Kennelijk beloont allah niet alleen in de gaza strook, maar ook daarbuiten. Succes met het gebed morgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 12-12-2023 19:32:25 ]
pi_211597302
Doet die goed, die allah
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:13:38 #281
38496 Perrin
pi_211597349
pi_211597446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Yes it can, if it would be necessary.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211597458
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Je blijft maar proberen he? Wat is je punt nu eigenlijk, spreek het gewoon uit man. Ik ben duidelijk genoeg, maar jij blijft kronkelen. Spreek het uit.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat IDF en Amerikaanse leger liegen over hun verwachting van het dodenaantal in Gaza. Ik had dit na die laatste duidelijke post van je gewoon voor me moeten houden
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:28:31 #284
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211597567
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:. Ik had dit na die laatste duidelijke post van je gewoon voor me moeten houden
snap ik, jezelf zo laten kennen voelt gewoon altijd klote, nou goed, het is maar FOK! en ik denk dan kop op en sterkte ermee
pi_211598278
Poolse politicus dooft wat kaarsjes uit
Het is wat :')

twitter
pi_211598343
Vanuit een andere hoek

twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:09:02 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211598349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:05 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Wat is dit nu weer voor actie? Naar een Chanoeka-viering gaan om dan niet tegen Chanoeka te kunnen?
pi_211598416
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
snap ik, jezelf zo laten kennen voelt gewoon altijd klote, nou goed, het is maar FOK! en ik denk dan kop op en sterkte ermee
Raad je me aan om me zoals jou te gedragen?

het lijkt er op dat jij niet in staat bent om iets van weerstand te verwerken op een onderwerp wat hier en internationaal heel veel besproken wordt. Iedereen vraagt zich af wat nu wel en niet klopt wat Hamas zegt, zoals over het aantal slachtoffers dat bij elke conflict, oorlog of ’incident’ valt. Wij hebben allemaal geleerd dat Hamas zeer onbetrouwbaar is. Als dit weekend zowel IDF als VS aangeven dat de gepresenteerde getallen wel eens kunnen kloppen zou ik denken dat dat toch wel baanbrekend nieuws is. Mag dit niet besproken worden?

En eigenlijk doet het er niet toe want of het nu 7.000 minder doden zijn of 7.000 meer, het maakt helemaal niks uit. Er gaat niks door veranderen. IDF gaat natuurlijk (terecht) niet anders handelen en Hamas blijft nog steeds extreem hard huilen. Blijft t toch nog wel een interessant onderwerp in deze tijd van propaganda en fake news.

Als je het niet wil horen en vind dat maar een verhaal gepost mag worden vraag dan even een mod om in te grijpen of trek die schouders eens op.

https://www.reuters.com/w(...)continue-2023-12-06/

Op 26 oktober is een 212 pagina tellend document verspreid met namen, ID nrs en leeftijden van de toen 7.000 doden. Geen onvolkomenheden in gevonden. Niet door Lancet Medical Journal en ook niet door Isra雔 (Isra雔 heeft naar t schijt toegang heeft tot de basisadministratie van de PA en Gaza).

17 oktober. Terechte opmerking, meer dan terecht.

Hier nog wat leesvoer wat bij dat bovenstaande gebrabbel hoort (negeer het zoals gebruikelijk )
https://www.timesofisrael(...)0-of-them-are-hamas/
https://www.ynet.co.il/news/article/b1oigmnxa
https://thehill.com/polic(...)n-cited-us-official/
https://www.vox.com/world(...)ified-count-conflict
pi_211598428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor actie? Naar een Chanoeka-viering gaan om dan niet tegen Chanoeka te kunnen?
Volgens mij staat de menorah in de Poolse parlement
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:12:33 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211598433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:12:53 #291
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211598439
quote:

[ twitter ]
Ook echt met je domme harses door die poederblussenrook heen gaan lopen. Slimme Harry _O- 8)7
Wat een mongool zeg
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:13:12 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211598448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Volgens mij staat de menorah in de Poolse parlement
Oh nou, dan is het goed.
pi_211598508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh nou, dan is het goed.
Blij dat je het met mij eens bent c_/
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:16:30 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211598528
Op zich niet echt gory of zo, maar erg intens. Isra雔ische soldaat in een hoek gedreven door twee Hamas-knakkers, krijgt nog een bom naar zijn knar gegooid maar schakelt ze uiteindelijk allebei uit. Op het moment dat het filmpje begint is de eerste al uitgeschakeld.

pi_211598551
Mijn stem zou die krijgen O-)

twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:22:06 #296
401485 Molo
V鰈lig losgel鰏t
pi_211598647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:17 schreef Ali_boo het volgende:
Mijn stem zou die krijgen O-)

[ twitter ]
Wat vind je er zo goed aan?
pi_211598795
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 20:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat vind je er zo goed aan?
Een antisemiet, heeft Polen ook een lange bedenkelijke geschiedenis in.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:31:33 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211598809
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Soldaat: 'Goedemiddag, meneer, ik ga u even wat vragen stellen, is dat ok?'

Dode meneer: '...'

Soldaat: 'Ah fijn, weet u soms locaties van personeel of materieel'?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:34:17 #299
438527 MissButterflyy
pi_211598840
quote:

[ twitter ]
Wat is dit voor mafketel
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:35:20 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211598850
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

En daarmee weer verschillende nieuwe Houthis in aankomst.
  dinsdag 12 december 2023 @ 20:39:13 #301
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211598892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:

========
Premium

Oei, hier zijn veel mensen het op fok weer dan mee eens, niet de bedreiging maar de ernst van een blote borst bij tieners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')