Dit is een hele verstandige keus, geregeld zijn deze arbeidsvisums misbruikt voor terreur. Ook dit is weer een voorbeeld van hoe de Palestijnen de kansen die ze krijgen zelf verpesten door zich op de meest walgelijke manieren te gedragen.quote:
Deze hele VN mag opgedoekt worden. Geen Westers land zou nog iets met deze organisatie te maken moeten willen hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de geldstromen die langs de UN gaan profiteren er veel partijen mee van. Zoals UNRWA die specifiek voor de Palestijnen is en die volledig is geinfiltreerd door Hamas.
De Hamas leiders bij elkaar hebben iets van 9~12 miljard van dat geld afgeroomd
[ twitter ]
Waar haal je dat verhaal van die 9-12 miljard vandaan?quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de geldstromen die langs de UN gaan profiteren er veel partijen mee van. Zoals UNRWA die specifiek voor de Palestijnen is en die volledig is geinfiltreerd door Hamas.
[ twitter ]
Ik kan er werkelijk geen chocola van maken en ik kan Arabisch een beetje bij elkaar puzzelen, meer nietquote:Op maandag 11 december 2023 10:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kan Arabisch, welke datum zie jij op 3 seconden?
Die Hamas terrorist kan wel gelikte filmpjes op zijn telefoon maken. Ondanks zijn verwerpelijke ideologie en moorden toch een kudo voor hem
Dit gat is vele malen groter dan die bij dat Palestijnse ziekenhuis waar 500 doden bij vielen.quote:Op maandag 11 december 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Raketinslag in Holon, beste krater.
Dat is ook meer omdat dit gebied een van de meest heilige gebieden is in Islam. Spanje was dat niet, maar er zijn zat filmpjes van imams en andere islamitische scholars die Spanje als Islamitisch beschouwen.quote:Op zondag 10 december 2023 22:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er speelt meer mee. De hele Kaspische Zee was ooit islamitisch en is het niet meer; Spanje en een groot deel van Oost-Europa ook. Daar hoor je niemand meer over.
Dit is echt Jodenhaat.
Kunnen uiteindelijk Rusland en de Ummah gaan strijden om Europa wat ze beide toebehoort volgens henzelfquote:Op maandag 11 december 2023 14:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is ook meer omdat dit gebied een van de meest heilige gebieden is in Islam. Spanje was dat niet, maar er zijn zat filmpjes van imams en andere islamitische scholars die Spanje als Islamitisch beschouwen.
Als Israel verdwijnt dan gaat de focus gewoon vol op Europa veroveren en de gebieden die jij noemt. Ze hebben nu alleen andere dingen aan 't hoofd.
Ja,en voor je het weet zet een woedende meningte moslims voet aan aarde in Spanje, en dan nog de Russen vanuit het oosten, hellluppppquote:Op maandag 11 december 2023 14:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is ook meer omdat dit gebied een van de meest heilige gebieden is in Islam. Spanje was dat niet, maar er zijn zat filmpjes van imams en andere islamitische scholars die Spanje als Islamitisch beschouwen.
Als Israel verdwijnt dan gaat de focus gewoon vol op Europa veroveren en de gebieden die jij noemt. Ze hebben nu alleen andere dingen aan 't hoofd.
*kuch*quote:Op zondag 10 december 2023 22:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er speelt meer mee. De hele Kaspische Zee was ooit islamitisch en is het niet meer; Spanje en een groot deel van Oost-Europa ook. Daar hoor je niemand meer over.
...
Haha, het lijkt er meer op dat jij vooral zelf een bord voor je kop hebt. Het verdrijven van etnische of religieuze minderheden uit Islamtische gebieden of landen is niets nieuws. Christenen, Joden, Armenen, Jezidi's zijn slechts enkele voorbeelden. Pas als zo'n groep is gezuiverd tot minimale grote mag deze soms blijven bestaan.quote:Op maandag 11 december 2023 14:20 schreef moby_jones het volgende:
Altijd hier muh islam als de lens voor het conflict, blijf slapen joh
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Prominent Palestinian Christian killed in Gaza
GAZA, Oct 7 (Reuters) - A prominent Palestinian Christian in the Gaza Strip was found dead on Sunday after being abducted near his home, security officials said, six months after Islamist fundamentalists blew up a religious bookshop he ran.
Religieuze minderheden worden in Islamtische landen meer dan eens gediscrimineerd, onderdrukt, verdreven of gezuiverd. Binnen de Islamtische wetten is er ook een concept van 'dhimmi' wat vaak van toepassing was en is op zulke minderheden. Je bent dan een soort tweederangsburger en mag bijvoorbeeld bepaalde dingen niet doen of moet extra belastingen betalen.quote:After murder, Gaza’s Christians keep low profile
Gaza's tiny Christian community is keeping a low profile during Christmas this year, traumatized by the killing of a prominent activist after the Islamic Hamas group's takeover.
Moeilijke maar uitstekende keus. Israël is gebaat bij goede banden van de grote spelers zoals China. Het grootste gevaar voor Israël (naast Iran's zucht voor kernwapens) is steeds meer geïsoleerd komen te staan in de internationale gemeenschap.quote:
Zuiden van Khan Younis is alleen via het noorden te bereiken (dwars door de stad heen) met vrachtwagens. Liggen niet echt weten ten zuiden ervan, of je moet door Egypte mogen rijden met je IDF trucksquote:Op maandag 11 december 2023 12:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Wel cool dat ze dit doen maar in het geval van Gaza die superdichtbij is hadden ze het net zo goed met vrachtwagens kunnen doen lijkt me.
Of is dit ook gelijk een oefening voor een toekomstige oorlog in Libanon, Jemen, Iran?
[ twitter ]
LOLquote:Op maandag 11 december 2023 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is een baanbrekend controversieel idee. Eerst de VS en nu de EU. Of dit in tegenstelling tot de VS in de praktijk wel uitgevoerd kan worden valt nog te bezien, maar hier gaat toch wel een signaal van uit
Borrell: EU to propose sanctions on extremist Israeli settlers
European Union High Representative for Foreign Affairs and Security Policy Josep Borrell announced on Monday that the European Union intends to propose sanctions on Israeli "extremist settlers" following their alleged involvement in violent actions against Palestinians in the West Bank.
Furthermore, the representative conveyed his concern regarding Israel's authorization for the "illegal" establishment of 1,700 fresh housing units in East Jerusalem and condemned the displacement of Gaza Strip residents due to the war.
Earlier, the United States implemented visa restrictions on Israeli settlers suspected of involvement in West Bank violence and urged the Israeli government to hold extremist settlers accountable for the attacks.
https://www.breakingthenews.net/news/details/61125641
Had niet verwacht dat Israël zou escaleren, eerder Hezbollah.quote:Op maandag 11 december 2023 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
En dat gaan zij bepalen zeker?
[ twitter ]
Met overmachtquote:Op maandag 11 december 2023 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Oh ja.quote:Op maandag 11 december 2023 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Als rattenquote:Op maandag 11 december 2023 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leiders in Qatar zijn ondergedoken? 🤔
https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-11-2023/
some Hamas leaders who were in Qatar have left
Zit de mossad niet allang achter ze aan dan ?quote:Op maandag 11 december 2023 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leiders in Qatar zijn ondergedoken? 🤔
https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-11-2023/
some Hamas leaders who were in Qatar have left
Over geldstromen gesproken:quote:Op maandag 11 december 2023 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:In 1948, Hannah Arendt wrote an open letter that began, “Among the most disturbing political phenomena of our times is the emergence in the newly created state of Israel of the ‘Freedom Party’ (Tnuat Haherut), a political party closely akin in its organization, methods, political philosophy, and social appeal to the Nazi and Fascist parties.” Just three years after the Holocaust, Arendt was comparing a Jewish Israeli party to the Nazi Party, an act that today would be a clear violation of the I.H.R.A.’s definition of antisemitism. Arendt based her comparison on an attack carried out in part by the Irgun, a paramilitary predecessor of the Freedom Party, on the Arab village of Deir Yassin, which had not been involved in the war and was not a military objective. The attackers “killed most of its inhabitants—240 men, women, and children—and kept a few of them alive to parade as captives through the streets of Jerusalem.”
quote:Jews took up arms in 1948 to claim land that was offered to them by a United Nations decision to partition what had been British-controlled Palestine. The Palestinians, supported by surrounding Arab states, did not accept the partition and Israel’s declaration of independence. Egypt, Syria, Iraq, Lebanon, and Transjordan invaded the proto-Israeli state, starting what Israel now calls the War of Independence. Hundreds of thousands of Palestinians fled the fighting. Those who did not were driven out of their villages by Israeli forces. Most of them were never able to return. The Palestinians remember 1948 as the Nakba, a word that means “catastrophe” in Arabic, just as Shoah means “catastrophe” in Hebrew. That the comparison is unavoidable has compelled many Israelis to assert that, unlike the Jews, Palestinians brought their catastrophe on themselves.
Tuurlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 20:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zit de mossad niet allang achter ze aan dan ?
Enige relatie tot het conflict in kwestie is misschien ook wel leuk.quote:Op maandag 11 december 2023 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Er mag wel wat duiding bij tweets.
Bijzonder triest, maar hun beklagenswaardige lot staat niet in de belangstelling. Typisch.quote:Op maandag 11 december 2023 21:49 schreef slashdotter3 het volgende:
For seven months, Sudanese voices resonated across international social media platforms, pleading for assistance. #Khartoum, once vibrant, now mirrors a ghost town; its 6 million residents have vanished. Sudan's 40 million people stand on the brink of starvation.
Surprisingly, @:antonioguterres, @:UNReliefChief, and @:DrTedros have shown minimal effort in providing aid, appearing more concerned with safeguarding #Hamas than addressing the dire situation in #Sudan.
The video below captures dogs consuming human remains in Khartoum, the capital of Sudan, all while the highly compensated elite lectures the US on saving lives.
[ twitter ]
Dude. No Jews, no news.quote:Op maandag 11 december 2023 21:49 schreef slashdotter3 het volgende:
For seven months, Sudanese voices resonated across international social media platforms, pleading for assistance. #Khartoum, once vibrant, now mirrors a ghost town; its 6 million residents have vanished. Sudan's 40 million people stand on the brink of starvation.
Surprisingly, @:antonioguterres, @:UNReliefChief, and @:DrTedros have shown minimal effort in providing aid, appearing more concerned with safeguarding #Hamas than addressing the dire situation in #Sudan.
The video below captures dogs consuming human remains in Khartoum, the capital of Sudan, all while the highly compensated elite lectures the US on saving lives.
[ twitter ]
De situatie in Soedan is natuurlijk relevant omdat ogenschijnlijk de situatie daar veel erger is dan in de Gazastrook. Dat wekt de vraag op waarom er geen zelfde mate van (media) aandacht en collectieve verontwaardiging is over de burgerslachtoffers en ontheemden daar.quote:Op maandag 11 december 2023 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Enige relatie tot het conflict in kwestie is misschien ook wel leuk.
It depends on the context.quote:Op maandag 11 december 2023 22:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De situatie in Soedan is natuurlijk relevant omdat ogenschijnlijk de situatie daar veel erger is dan in de Gazastrook. Dat wekt de vraag op waarom er geen zelfde mate van (media) aandacht en collectieve verontwaardiging is over de burgerslachtoffers en ontheemden daar.
Het antwoord lijkt hier te zijn dan het eigenlijk niet gaat om het lijden van de burgers zelf, maar welke partij dit veroorzaakt. En weinig weet dan meer woede los te maken bij mensen, dan het leger van de enige Joodste staat ter wereld.
Israël krijgt al decennia lang excessief veel media aandacht, ook in een tijd van vrede (gechargeerd). Heeft de media zoveel aandacht puur vanwege wat jij en de twitteraar impliceren?quote:Op maandag 11 december 2023 22:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De situatie in Soedan is natuurlijk relevant omdat ogenschijnlijk de situatie daar veel erger is dan in de Gazastrook. Dat wekt de vraag op waarom er geen zelfde mate van (media) aandacht en collectieve verontwaardiging is over de burgerslachtoffers en ontheemden daar.
Het antwoord lijkt hier te zijn dan het eigenlijk niet gaat om het lijden van de burgers zelf, maar welke partij dit veroorzaakt. En weinig weet dan meer woede los te maken bij mensen, dan het leger van de enige Joodste staat ter wereld.
Het oogt als een 'westers' land waar we al te graag 'westerse' waarden aan op willen hangen. De realiteit is gewoon dat het in de Arabische wereld is waar er andere normen en waarden worden gehanteerd.quote:Op maandag 11 december 2023 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël krijgt al decennia lang excessief veel media aandacht, ook in een tijd van vrede (gechargeerd). Heeft de media zoveel aandacht puur vanwege wat jij en de twitteraar impliceren?
Is dat alles wat er is? Wij hebben geen band met Israël en zouden Israël moeten zien als een willekeurig agressief Arabisch/Afrikaans land?
Bij agressie denk ik eerder aan de agressor dan aan de zelfverdediger.quote:Op maandag 11 december 2023 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël krijgt al decennia lang excessief veel media aandacht, ook in een tijd van vrede (gechargeerd). Heeft de media zoveel aandacht puur vanwege wat jij en de twitteraar impliceren?
Is dat alles wat er is? Wij hebben geen band met Israël en zouden Israël moeten zien als een willekeurig agressief Arabisch/Afrikaans land?
Bezetten van gebieden kun je zien als geweld. Is het ook.quote:Op maandag 11 december 2023 23:51 schreef Alov het volgende:
[..]
Bij agressie denk ik eerder aan de agressor dan aan de zelfverdediger.
Euro-Med Human Rights is een niet bepaald onomstreden en niet bepaald onafhankelijke en neutrale partij hierin.quote:
Bron?quote:Op maandag 11 december 2023 23:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Euro-Med Human Rights is een niet bepaald onomstreden en niet bepaald onafhankelijke en neutrale partij hierin.
De cijfers kunnen zwaar gekleurd/verdraaid zijn, net zoals hun Twitter account bijvoorbeeld. Enorm fake
Deze cijfers zou ik dan ook echt absoluut niet geloven
Lees o.a. even hun Twitter posts door qua toon en inhoud in hun commentaar.quote:
dit is wel ziek. smerig mannetje is het tochquote:Op maandag 11 december 2023 20:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Over geldstromen gesproken:
[ twitter ]
Heb ik gedaan daarom vraag ik het je. Een bias hebben wil niet zeggen dat hun informatie onbetrouwbaar is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Lees o.a. even hun Twitter posts door qua toon en inhoud in hun commentaar.
[ twitter ]
Kijkje nemen op hun eigen website wie er qua staff in zitten en wat hun achtergrond is, geeft ook nogal wat duiding en kleur aan het geheel.
Je verwacht het niet![]()
Het overovergrote gedeelte van de doden die zij door de nu al tot feitelijke genocide hebben bestempeld benoemen zij als burgers.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heb ik gedaan daarom vraag ik het je. Een bias hebben wil niet zeggen dat hun informatie onbetrouwbaar is.
Ik heb geen idee. Ik dacht dat jij daar expert in was. Blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Het overovergrote gedeelte van de doden die zij door de nu al tot feitelijke genocide hebben bestempeld benoemen zij als burgers.
Geloof je het zelf?
Begrijp ik hieruit dat jij het wel zuivere geobjectiveerde koek vindt? Met tikje bias?
Hoe kijk je er zelf tegenaan?quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik dacht dat jij daar expert in was. Blijkbaar niet.
Ik kan iig nergens vinden dat ze in het verleden onbetrouwbare informatie geleverd hebben. Ook Wikipedia meldt dat niet.quote:
Feiten presenteren als zogenaamde onafhankelijke partij, terwijl er enorme belangen achter schuilen en dus in dat licht bezien moeten worden qua duiding vind ik wel belangrijk ja.quote:
Wikipedia wordt nota bene door de eigen mensen gevuld, check de mutaties daar bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 12 december 2023 00:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik kan iig nergens vinden dat ze in het verleden onbetrouwbare informatie geleverd hebben. Ook Wikipedia meldt dat niet.
Gezien de constante bombardementen lijken me de cijfers helemaal niet onwaarschijnlijk. Afwachten wat andere bronnen melden.
Het feit dat ze aan de ontvangende kant van Hamas raketten zitten geeft ze wel het recht dat te doen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En kan door anderen aangevuld worden. Ik kom daar regelmatig aanvullingen tegen die met bronnen melden dat betreffende organisatie omstreden is. In dit geval niet en ook bij verder zoeken naar de onbetrouwbaarhied van EMHR heb ik niets gevonden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Wikipedia wordt nota bene door de eigen mensen gevuld, check de mutaties daar bijvoorbeeld
De laatste zin uit je laatste alinea lijkt me heel verstandig ja
Het Libanese leger moet dat doen en als ze dat een keer gaan doen mag UNIFIL dat ondersteunenquote:Op dinsdag 12 december 2023 00:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feit dat ze aan de ontvangende kant van Hamas raketten zitten geeft ze wel het recht dat te doen.
Unifil die dat zou moeten doen doet het niet.
Volgens mij moet Unifil ze wel dwingen terug naar de posities van resolutie 1706 (dacht ik) te gaan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 01:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het Libanese leger moet dat doen en als ze dat een keer gaan doen mag UNIFIL dat ondersteunen
Zelf proactief achter die wapens aangaan mogen ze volgens mij niet
Moest nog tig jampotten schoonmaken dus dit was een prachtig WOG ietsquote:Op dinsdag 12 december 2023 00:51 schreef sp3c het volgende:
Dan geloof je ze niet, dat mag gewoon maar om daar nu over te gaan zitten kibbelen midden in de nacht ...
Nee is een chapter 6 mandaat (of hoe dat ook weer heet) dus Libanon moet daar echt zelf eens aan gaan beginnen, dan kan UNIFIL dat ondersteunenquote:Op dinsdag 12 december 2023 01:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij moet Unifil ze wel dwingen terug naar de posities van resolutie 1706 (dacht ik) te gaan.
Geen ideequote:Op dinsdag 12 december 2023 01:31 schreef sturmpie het volgende:
zijn ze al bijna klaar ?
hebben ze al hamas gehakt staaf ?
ik kijk veel nieuws maar getallen worden niet genoemdquote:
Binnenkort komt de US ze een kopje kleiner makenquote:Op dinsdag 12 december 2023 01:31 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
BREAKING:
The Houthis are trying to hijack ships in the Bab Al-Mandab strait.
They already struck 1 vessel earlier tonight, setting it on fire.
Now they are trying to hijack another.
The Houthis are looking for a fight and they will get it very soon
Ja war is hell en dat soort dingenquote:Op dinsdag 12 december 2023 01:37 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik kijk veel nieuws maar getallen worden niet genoemd
wil graag weten hoe de stand is ondertussen
17.000 burgerslachtoffers - 1200 israeli + nog wat gijzelaars
echt te ziek voor woorden maar zo is 't leven blijkbaar: ziek
omdat ze er fokken als konijnen grote problemen vele doden
quote:Op dinsdag 12 december 2023 04:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Fijne gasten die hamas, ze beschermen het natuurlijk tegen looters natuurlijk.
[ twitter ]
Gisteren was het nog 18K. Jij vindt het serieus niet zo vreemd dat een paar uur laten dat opeens 24K zou zijn? 6K mensen zijn in een paar uur tijd onder gebouwen gevonden?quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En kan door anderen aangevuld worden. Ik kom daar regelmatig aanvullingen tegen die met bronnen melden dat betreffende organisatie omstreden is. In dit geval niet en ook bij verder zoeken naar de onbetrouwbaarhied van EMHR heb ik niets gevonden.
Sws werd het aantal tot voor kort op ~17.000 geschat en daar werden bv de mensen onder de gebouwen niet in meegenomen dus zo vreemd zou het niet zijn.
[ twitter ]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden die bij mortuaria zijn afgeleverd die nu natuurlijk ook niet meer volledig functioneren. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als zij die het mortuarium niet gehaald hebben e.d.quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Gisteren was het nog 18K. Jij vindt het serieus niet zo vreemd dat een paar uur laten dat opeens 24K zou zijn? 6K mensen zijn in een paar uur tijd onder gebouwen gevonden?
En jij plaats geen vraagtekens bij de claim van de originele tweet dat 92% van de doden burgers zijn? Dus ongeveer 2K terroristen? Terwijl Israel 5K terroristen noemt.
Jij hebt de gewoonte om heel makkelijk dingen over te nemen die in je straatje passen. Doe jezelf en andere een plezier en blijf kritisch.
quote:ARE THE PUBLISHED CASUALTY NUMBERS COMPREHENSIVE?
No, experts told Reuters.
"Our monitoring suggests that the numbers provided by the Ministry of Health may be under-reporting as they do not include fatalities who did not reach hospitals or may be lost under the rubble," the U.N. human rights office spokesperson said.
"It is a logical assumption that the numbers being reported are underestimated, are low," said Nathaniel Raymond, Executive Director of the Humanitarian Research Lab at the Yale School of Public Health, who has worked on death counts in armed conflict and natural disasters for more than 20 years.
The PA's Oct. 26 report said at least 1,000 bodies could not be recovered or brought to morgues, citing families interviewed by its Gaza staff - a clear and plausible example of the impact of war "on data capture and reporting", the Lancet article read.
The number of bodies feared buried under the rubble now reaches into the thousands and much of the Gaza civil defence force's digging equipment has been destroyed in air strikes, the PA's health minister al-Kaila said on Tuesday.
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er echt aan de hand is in dat filmpje?
Ik had gemist dat het een schatting is. Hoe je dat dan concreet vertaald naar 6K en dat getal mee berekend met alle gedocumenteerde doden weet ik niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als vermisten.
Het blijft uiteraard een schatting.
[..]
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.quote:
Ze rekenen iedereen tot burger.quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.
Aan de hand van eerder gepubliceerde filmpjes, bronnen uit Gaza dat hamas hulpgoederen afpakt en de grip op de bevolking verliest neem ik aan dat ze ten eerste een groot deel voor zichzelf houden en de rest verdelen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?
De poster is een transgender die het filmpje van een andere account geplukt heeft die mij ook niet al te betrouwbaar overkomt. Verder geen andere bronnen te vinden.
Ja en al die mannen in hun onderbroek waren allemaal Hamasquote:Op dinsdag 12 december 2023 06:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze rekenen iedereen tot burger.
Vooral zichzelf, daarom kleden ze zich ook zo.
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieelquote:Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja en al die mannen in hun onderbroek waren allemaal Hamas
Dat stond anders wel bij de foto's.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieel
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijnquote:Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat stond anders wel bij de foto's.
En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
Ja dat kan maar het kan ook niet. Het kunnen net zo goed twee mensen zijn die ook maar wat beweren.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijn
De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat stond anders wel bij de foto's.
En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
Ik geloof eerder het IDF dan een jihadisten club hamas.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja en al die mannen in hun onderbroek waren allemaal Hamas
Wel heerlijk naïef hè “logical assumption that “ eeh en als je dan in je logica meeneemt dat je bron een subtak is van de terreur organisatie die moedwillig deze hele ronde van vernietiging heeft afgeschopt….quote:Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden die bij mortuaria zijn afgeleverd die nu natuurlijk ook niet meer volledig functioneren. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als zij die het mortuarium niet gehaald hebben e.d.
Het blijft uiteraard een schatting.
[..]
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:23 schreef oblo het volgende:
[..]
De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8aquote:Op dinsdag 12 december 2023 07:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?
Wat ik eruit begrijp zijn nu de mannen die niet geevacueerd zijn opgepakt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan Hamas-strijders zijn. Persoonlijk zou ik als Hamas niet achterblijven in gebieden waar het krieolt van de Israeli
Dan moet je de west bank eens bekijkenquote:Op maandag 11 december 2023 23:51 schreef Alov het volgende:
[..]
Bij agressie denk ik eerder aan de agressor dan aan de zelfverdediger.
Jij wil heel graag de westbank pushen he?quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan moet je de west bank eens bekijken
Daar staat nergens dat ze verhoord zijn?quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a
Het grootste deel waren geen hamas strijders, in mijn eerdere post had ik het verkeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |