abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211591323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat denk jij dat er echt aan de hand is in dat filmpje?
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?

De poster is een transgender die het filmpje van een andere account geplukt heeft die mij ook niet al te betrouwbaar overkomt. Verder geen andere bronnen te vinden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211591336
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als vermisten.

Het blijft uiteraard een schatting.
[..]

Ik had gemist dat het een schatting is. Hoe je dat dan concreet vertaald naar 6K en dat getal mee berekend met alle gedocumenteerde doden weet ik niet.

En hoe zit het met de 92% burgerdoden? Dat is 8% terroristen. Waar hebben ze dat vandaan? Israel claimt meer dan het dubbele.
pi_211591341
quote:
Meer dan 92% nog wel. :')
Intolerant voor intolerantie
pi_211591346
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Meer dan 92% nog wel. :')
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211591353
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja dat is natuurlijk afhankelijk van wie er tot Hamas gerekend wordt en wie als burger.
Ze rekenen iedereen tot burger.
Vooral zichzelf, daarom kleden ze zich ook zo.
pi_211591360
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Geen idee. Als je het commentaar niet gelezen zou hebben bij dat filmpje wat zou jij daaruit geconcludeerd hebben? Waar heeft de poster die informatie vandaan?

De poster is een transgender die het filmpje van een andere account geplukt heeft die mij ook niet al te betrouwbaar overkomt. Verder geen andere bronnen te vinden.
Aan de hand van eerder gepubliceerde filmpjes, bronnen uit Gaza dat hamas hulpgoederen afpakt en de grip op de bevolking verliest neem ik aan dat ze ten eerste een groot deel voor zichzelf houden en de rest verdelen.

Maar het is inderdaad een rare cut. Ik denk persoonlijk dat dit filmpje expres zo geknipt is om het wanhopiger te laten lijken. Beide partijen kunnen er wat van mbt propaganda.
pi_211591379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ze rekenen iedereen tot burger.
Vooral zichzelf, daarom kleden ze zich ook zo.
Ja en al die mannen in hun onderbroek waren allemaal Hamas :Y
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:07:03 #188
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_211591398
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieel
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_211591406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat zalniet maar men zal hen verhoren en vragen stellen over hamas , ze weten soms locaties van personen of materieel
Dat stond anders wel bij de foto's.

En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:12:03 #190
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_211591412
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En reken je mensen die er 'iets' vanaf weten dan tot Hamas of tot de burgerij? Dat maakt nogal uit nl.
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijn
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_211591419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs er twee mensen zijn met dezelfde info dan kan dat zeer waardevol zijn
Ja dat kan maar het kan ook niet. Het kunnen net zo goed twee mensen zijn die ook maar wat beweren.
pi_211591437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.
pi_211591475
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik geloof eerder het IDF dan een jihadisten club hamas.
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:47:29 #194
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211591515
quote:
81s.gif Op dinsdag 12 december 2023 06:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik vind het serieus niet zo vreemd. Niet omdat die site dat meldt (ik zou zo'n tweet ook nooit posten) maar omdat de huidige cijfers (nu ~18.000) gebaseerd zijn op ID's van de doden die bij mortuaria zijn afgeleverd die nu natuurlijk ook niet meer volledig functioneren. Mensen die nog onder het puin liggen worden niet meegeteld net zomin als zij die het mortuarium niet gehaald hebben e.d.

Het blijft uiteraard een schatting.
[..]

Wel heerlijk naïef hè “logical assumption that “ eeh en als je dan in je logica meeneemt dat je bron een subtak is van de terreur organisatie die moedwillig deze hele ronde van vernietiging heeft afgeschopt….

Trouwens ook logisch dat alle zware machines van civil defense vernietigd zijn. Dat waren die bulldozers en diggers die op 7 oktober het grenshek vernielden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211591527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:23 schreef oblo het volgende:

[..]
De IDF heeft altijd geclaimd dat het vermoedelijke hamas strijders waren en pas na ondervragingen gezegd dat het meerendeel hamas strijders bleken.
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?

Wat ik eruit begrijp zijn nu de mannen die niet geevacueerd zijn opgepakt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan Hamas-strijders zijn. Persoonlijk zou ik als Hamas niet achterblijven in gebieden waar het krioelt van de Israeli :D
pi_211591545
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Na ondervragingen? Dat is mij niet bekend. Heb je daar een bron voor?

Wat ik eruit begrijp zijn nu de mannen die niet geevacueerd zijn opgepakt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan Hamas-strijders zijn. Persoonlijk zou ik als Hamas niet achterblijven in gebieden waar het krieolt van de Israeli :D
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Het grootste deel waren geen hamas strijders, in mijn eerdere post had ik het verkeerd.
pi_211591555
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:51 schreef Alov het volgende:

[..]
Bij agressie denk ik eerder aan de agressor dan aan de zelfverdediger.
Dan moet je de west bank eens bekijken
pi_211591576
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan moet je de west bank eens bekijken
Jij wil heel graag de westbank pushen he? :D

Waarom eigenlijk?
Intolerant voor intolerantie
pi_211591613
twitter

Lol.
pi_211591633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Bron: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Het grootste deel waren geen hamas strijders, in mijn eerdere post had ik het verkeerd.
Daar staat nergens dat ze verhoord zijn?

Ik zag vandaag adviseur van Netanyahu en die repte daar iig met geen woord over.

(Op ~4.40 waar gesteld wordt dat volgens Haaretz 1 op de 10 misschien gelinked kunnen worden aan Hamas)

Eerste stuk gaat trouwens over het aantal doden. Ook interessant.
pi_211591707
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar staat nergens dat ze verhoord zijn?

Ik zag vandaag adviseur van Netanyahu en die repte daar iig met geen woord over.

(Op ~4.40 waar gesteld wordt dat volgens Haaretz 1 op de 10 misschien gelinked kunnen worden aan Hamas)

Eerste stuk gaat trouwens over het aantal doden. Ook interessant.
Het is letterlijk de tweede zin in het kopstuk:
quote:
ורבים מהם שוחררו אחרי תשאולים של יחידה 504 בתוך הרצועה.
Wil je een vertaling?

En ook in het filmpje dat je linkt zegt de kerel dat iedereen is ondervraagd?
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:29:40 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591709
twitter

Het laatste kaartje geconsolideerde terreinwinst in Gaza. Omsingeling in Khan Younis waar al die beelden van massale overgaven vandaan komen is goed te zien.

Vorige stavaza:
twitter
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:31:46 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211591716
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 12 december 2023 @ 08:37:47 #204
8781 crew  Frutsel
pi_211591751
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:31 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Tijd om die houthi's binnenkort ook maar wat raketten te laten koppen
pi_211591759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:29 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is letterlijk de tweede zin in het kopstuk:
[..]
Wil je een vertaling?

En ook in het filmpje dat je linkt zegt de kerel dat iedereen is ondervraagd?
Ah ja daar heb je gelijk in. Blijft het feit dat deze adviseur niet ontkent dat misschien 1 op de 10 van die mannen gelinkt kunnen worden aan Hamas (zoals Haaretz gemeld heeft) dus dat zal nog wel minder zijn.
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:40:23 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591760
twitter

In Zuid-Gaza wordt ook stevig aan de weg getimmerd buiten Khan Younis.
pi_211591775
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Mazzeltje voor ze dat dit niet onder artikel 5 gebied valt.
  dinsdag 12 december 2023 @ 08:44:01 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211591787
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]
De enige oplossing op lange termijn is on Jemen van de achterlijkheid en achterstelling te verlossen, niet makkelijk aangezien er al eeuwen niks substantieels in is geïnvesteerd. Als Jemen had ontvangen wat in Gaza was gestopt, dan hadden de Houthi's geen kans gehad en was het land niet de zandbak van Iran en Saoedi-Arabië geweest.

Als je de Houthi's naar god bombardeert dan zijn die twee laatste landen er als de kippen bij om een nieuwe dierentuin vol gekkies op te richten en te bewapenen in een land dat nog verder in puin ligt.
pi_211591810
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ah ja daar heb je gelijk in. Blijft het feit dat deze adviseur niet ontkend dat misschien 1 op de 10 van die mannen gelinkt kunnen worden aan Hamas (zoals Haaretz gemeld heeft) dus dat zal nog wel minder zijn.
Dat waren allemaal speculaties en aannames voordat de IDF de informatie bekendmaakte: https://www.ynet.co.il/news/article/ryblqhm8a

Lees toch eens het artikel dat ik je link. Je kan toch niet serieus vasthouden aan de speculaties van een journalist en daarbovenop nog zeggen dat het dus nog wel minder zouden zijn (gebaseerd op wat?) terwijl ik je net een bron geef met duidelijke informatie dat door de IDF is uitgebracht.
  dinsdag 12 december 2023 @ 09:00:36 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211591899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 08:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De enige oplossing op lange termijn is on Jemen van de achterlijkheid en achterstelling te verlossen, niet makkelijk aangezien er al eeuwen niks substantieels in is geïnvesteerd. Als Jemen had ontvangen wat in Gaza was gestopt, dan hadden de Houthi's geen kans gehad en was het land niet de zandbak van Iran en Saoedi-Arabië geweest.

Als je de Houthi's naar god bombardeert dan zijn die twee laatste landen er als de kippen bij om een nieuwe dierentuin vol gekkies op te richten en te bewapenen in een land dat nog verder in puin ligt.
Probleem is daarmee ook dat veel mensen in het midden oosten zo verdomd hardnekkig vasthouden aan die achterlijkheid.

Maar ja, Saudi is daar nu al jaren bezig en niet capabel genoeg om eens iets aan die houthis te doen. Geef Israël een paar maanden en ze zijn kapot.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')