abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 december 2023 @ 14:55:09 #271
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211575018
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heeft ie in z'n hand? Een groen id kaart en een boekje ofzo?
[ afbeelding ]
Wat is het nut om dit in scene te zetten? Of moesten ze zich ook op afstand ontkleden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211575038
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 14:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In de praktijk. Hoeveel nederzettingen zijn er ontmanteld in de west bank?
Israel bood in 2000 aan 75-80% van de Westbank direct te ontruimen en dat in de jaren erna nog zo'n 10-15%. De Palestijnen wilden dat niet. Tja. Hun beslissing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2023 14:59:31 ]
  zondag 10 december 2023 @ 14:58:12 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211575045
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 14:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Maar dit moet je wel in context zien.

Dan is er eigenlijk niets aan de hand.
Zoals hier ook al vaker is benadrukt, blijft het ook behoorlijk raar dat de aanwezigheid van Joden in de zogeheten 'Palestijnse gebieden' geproblematiseerd wordt. Er hebben bijvoorbeeld in de Westbank altijd al Joden gewoond. Maar blijkbaar is het idee dat er bepaalde gebieden zijn voor de Palestijnen die compleet 'Judenrein' zijn, alleen dat durft men niet hardop te zeggen.

Dit waar Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Het is weer een bijzondere dubbele standaard. Het enige land moet dus etnisch homogeen blijven, het andere land een melting pot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 december 2023 @ 14:59:04 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211575053
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israel bood in 2000 aan 75-80% van de Westbank direct te ontruimen en dat in de jaren erna nog zo'n 10%. De Palestijnen wilden dat niet. Tja. Hun beslissing.
Correct. De Palestijnen willen namelijk alles hebben, inclusief heel Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211575057
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wie heeft eigenlijk gezegd dat dit gebied per definitie van de Palestijnen is? Je realiseert je hopelijk dat het tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, onder Jordaans bewind was? Iets dat opmerkelijk genoeg toen als geen probleem werd gezien, pas toen er Joden gingen wonen kwam het gebied ineens volop in de internationale aandacht te staan, wat best vreemd is.
Nou ja. Israel heeft het gebied in 1967 eerlijk veroverd. Dus er valt best wat te zeggen dat het gebied gewoon bij Israël hoort. Zo ging het vroeger altijd zo
pi_211575072
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 14:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou ja. Israel heeft het gebied in 1967 eerlijk veroverd. Dus er valt best wat te zeggen dat het gebied gewoon bij Israël hoort. Zo ging het vroeger altijd zo
Ze hebben het in de jaren tachtig ook aangeboden aan Jordanië. Alleen wilden die het niet meer.
pi_211575114
quote:
[..]
Je realiseert je hopelijk dat het tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, onder Jordaans bewind was? Iets dat opmerkelijk genoeg toen als geen probleem werd gezien, pas toen er Joden gingen wonen kwam het gebied ineens volop in de internationale aandacht te staan, wat best vreemd is.
For starters hadden Palestijnen in de Westelijke Jordaanoever gelijke rechten met Jordaniërs en vielen zij niet onder militaire rechtbanken, dat alleen Israël hier 50 jaar lang mee weg komt is wat best vreemd is
pi_211575126
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:05 schreef moby_jones het volgende:

[..]
For starters hadden Palestijnen in de Westelijke Jordaanoever gelijke rechten met Jordaniërs en vielen zij niet onder militaire rechtbanken, dat alleen Israël hier 50 jaar lang mee weg komt is wat best vreemd is
Dat was omdat Jordanië het gebied gewoon geannexeerd had.
pi_211575144
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israel bood in 2000 aan 75-80% van de Westbank direct te ontruimen en dat in de jaren erna nog zo'n 10-15%. De Palestijnen wilden dat niet. Tja. Hun beslissing.
Je presenteert het alsof de Palestijn op een paar procent na zijn zin kreeg en het toch afsloeg. Die lui zijn onredelijk (en dom) alleen je vergeet gemakshalve dat een miljoen gevluchte Palestijnen niet mochten terugkeren en deel van oost Jeruzalem kwam niet in handen van de PA. Ook was er geemmer over grondwater voor de landbouw. Met de kennis van nu zal de PA zichzelf wel op het hoofd slaan want nu hebben ze helemaal geen water meer haha. Edit. Oja de Palestijn wilde een eigen staat en daar was nog geen duidelijkheid over. Dat puntje was je ook even vergeten, de Israëliër bleef de controle houden.

Volgens mij is van die Israëlische belofte over teruggeven nederzettingen helemaal niks uitgekomen. Zo kunnen jij en ik ook iets beloven.
pi_211575160
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals hier ook al vaker is benadrukt, blijft het ook behoorlijk raar dat de aanwezigheid van Joden in de zogeheten 'Palestijnse gebieden' geproblematiseerd wordt. Er hebben bijvoorbeeld in de Westbank altijd al Joden gewoond. Maar blijkbaar is het idee dat er bepaalde gebieden zijn voor de Palestijnen die compleet 'Judenrein' zijn, alleen dat durft men niet hardop te zeggen.

Dit waar Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Het is weer een bijzondere dubbele standaard. Het enige land moet dus etnisch homogeen blijven, het andere land een melting pot.
Palestijnen zonder Israëlische nationaliteit mogen niet in Israël verblijven zelfs als ze in het gebied geboren zijn maar Israëlische burgers zonder Palestijnse nationaliteit moeten vrij toegang krijgen tot het Westelijke Jordaan gebied omdat?
  zondag 10 december 2023 @ 15:13:47 #281
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211575190
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

In 2005 zijn zelfs de Joodse graven in Gaza geruimd om tegemoet te komen aan de eis van etnische zuiverheid
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 10 december 2023 @ 15:14:51 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211575202
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:10 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Palestijnen zonder Israëlische nationaliteit mogen niet in Israël verblijven zelfs als ze in het gebied geboren zijn maar Israëlische burgers zonder Palestijnse nationaliteit moeten vrij toegang krijgen tot het Westelijke Jordaan gebied omdat?
Palestijnen een groot terroristisch risico zijn, Israëliërs niet.
  zondag 10 december 2023 @ 15:15:10 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211575207
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:08 schreef opgebaarde het volgende:
en deel van oost Jeruzalem kwam niet in handen van de PA.
Maar dat is toch logisch? De PA wil zijn hoofdstad vestigen op Israëlisch grondgebied. Dat kan natuurlijk nooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211575210
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben het in de jaren tachtig ook aangeboden aan Jordanië. Alleen wilden die het niet meer.
Ken ik niet. Je hebt het niet over 1994 toch?
  zondag 10 december 2023 @ 15:16:44 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211575228
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:12 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Doron Kadosh: "The terrorists who surrendered in recent days to the IDF said in their interrogations that they surrendered their weapons, among other things, because they had lost contact with the leadership, and did not know what to do, so they had no choice but to surrender. The IDF identifies damage to the axes of command and control of Hamas following the entry of IDF into Khan Younes.

Surrender incidents of terrorists in recent days were not only in Jabaliya in north Gaza Strip, but also in Khan Yunis area in the south. IDF sees changes in behavior patterns of the leadership - which is estimated to still be in Khan Younes. This may perhaps explain testimonies of surrendered terrorists about "losing contact with the leadership".

Security sources say: "This indicates that the senior leadership of Hamas in Khan Yunis prefers its personal survival over command & control."

Of the hundreds of Gazans who were detained by IDF forces in the various incidents in recent days, many dozens were identified as terrorists, and were transferred to IDF & Shabak facilities for further interrogation."
Hieruit haal ik dat het Hamas leiderschap zo bang is voor de airstrikes die al zoveel commanders hebben uitgeschakeld dat ze zich onzichtbaar hebben gemaakt, dus ondergronds verstopt in een tunnel en helemaal niets van zich laten horen. Alle mannetjes bovengronds mogen het zelf uitzoeken.
pi_211575231
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dat is toch logisch? De PA wil zijn hoofdstad vestigen op Israëlisch grondgebied. Dat kan natuurlijk nooit.
Oost Jeruzalem was ook Jordanië voor 1967.
  zondag 10 december 2023 @ 15:17:11 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211575235
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2023 15:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
In 2005 zijn zelfs de Joodse graven in Gaza geruimd om tegemoet te komen aan de eis van etnische zuiverheid
:{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211575242
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hieruit haal ik dat het Hamas leiderschap zo bang is voor de airstrikes die al zoveel commanders hebben uitgeschakeld dat ze zich onzichtbaar hebben gemaakt, dus ondergronds verstopt in een tunnel en helemaal niets van zich laten horen.
Natuurlijk. Martelaar worden doen de anderen maar. Het blijft laf tuig.
pi_211575295
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestijnen een groot terroristisch risico zijn, Israëliërs niet.
Gelijk de nederzettingen ontmantelen dan maar, je wil toch niet tussen zo'n supergemeen volk wonen
pi_211575334
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je presenteert het alsof de Palestijn op een paar procent na zijn zin kreeg en het toch afsloeg. Die lui zijn onredelijk (en dom) alleen je vergeet gemakshalve dat een miljoen gevluchte Palestijnen niet mochten terugkeren en deel van oost Jeruzalem kwam niet in handen van de PA. Ook was er geemmer over grondwater voor de landbouw. Met de kennis van nu zal de PA zichzelf wel op het hoofd slaan want nu hebben ze helemaal geen water meer haha. Edit. Oja de Palestijn wilde een eigen staat en daar was nog geen duidelijkheid over. Dat puntje was je ook even vergeten, de Israëliër bleef de controle houden.

Volgens mij is van die Israëlische belofte over teruggeven nederzettingen helemaal niks uitgekomen. Zo kunnen jij en ik ook iets beloven.
beetje onzin dit. in deze onderhandelingen kregen israel al helemaal niet wat ze wilden. zoiets heet dan een compromis, en net zoals met de ontvoerden nu, willen de palestijnen altijd het meeste.
israel willigde vrijwel alle palesti8jse eisen in. voor de vluchtingen kwam er compensatie in geld en land (er waren trouwens absoluutgeen miljoenen mensen verdreven. dat is de teller nu, na een aantal generaties..). oost jerusalem mocht hun hoofdstad worden.
hun eigen land was het uitzicht, eerst laten zien dat er zo in veiluigheid kabn worden samengeleefd. en dat kon dus niet. vonden de palestijnen, want die weigerde op het allerlaatst, nadat al hun eisen waren ingewilligd, alsnog en kondigde de tweede intifada af. terug dus naar alle israelisers de zee in drijven.

dit was echt de domste beslissing die ze ooit hebben gemaakt. heel triest voor al die normale palestijnen. afgedwongen door de extremisten die nu de dienst uit maken. Arafat stond machteloos en deed wat hem gezegd werd.
pi_211575411
quote:

[..]
Ben-Gvir wellicht, de rest niet. De Westbank onderdeel van Israël maken is denk ik ook onhaalbaar.
Smotrich sowieso. Die komt nota bene zelf uit een illegale Joodse nederzetting in de West Bank. Rabiate homofoob ook trouwens.

quote:
In 2021, he said David Ben-Gurion, Israel’s first prime minister, should have “finished the job” and kicked all Arabs out of the country when it was founded. Earlier that same year, he said members of Israel’s Arab minority communities were citizens “for now at least.”
https://www.timesofisrael(...)y-real-palestinians/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bezalel_Smotrich

Deri:

quote:
https://www.timesofisrael(...)est-bank-annexation/

Interior Minister Aryeh Deri said Monday that officials were beginning the administrative work required to implement an expected Israeli annexation of an unspecified part of the West Bank.

Deri declared his full-throated support for the annexation on Monday, saying, “We have come here to tell the nations of the world, the whole world, we are in the land of our ancestors, this is ours, and we are settling what is ours.
En Gallant

quote:
Israel transferred a significant portion of the occupied West Bank’s administration away from the military into the hands of extremist Finance Minister Bezalel Smotrich, a move that has been seen as a first step towards the annexation of the territory.

The transfer was agreed upon between Smotrich, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, and Defense Minister Yoav Gallant.

The agreement will give Smotrich power over civilian issues in the West Bank, including authority over unlicensed settler outposts and settlement construction plans.

https://new.thecradle.co/articles-id/67
En eigenlijk gewoon het hele kabinet van Nety ..

https://www.pbs.org/newsh(...)x-occupied-territory
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 december 2023 @ 15:40:09 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211575469
quote:
Volgens Guterres is de Veiligheidsraad „verlamd door geostrategische verdeeldheid” en heeft het wegstemmen van de resolutie „het gezag en de geloofwaardigheid van de Veiligheidsraad ernstig aangetast”.
Als ik Guterres was zou ik me eerder zorgen maken over het feit dat 13 van de 15 leden van de Veiligheidsraad een van de lidstaten, in dit geval Israël, het recht op zelfverdediging willen ontzeggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211575870
quote:
[ afbeelding ]
Ze kunnen het beter Gaza Stripclub noemen nu.
pi_211576009
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als ik Guterres was zou ik me eerder zorgen maken over het feit dat 13 van de 15 leden van de Veiligheidsraad een van de lidstaten, in dit geval Israël, het recht op zelfverdediging willen ontzeggen.
Het verdrag van afgelopen week?
7 oktober is al twee maanden geleden hè, dat verdrag wat door de VS geveto’d is is niet met terugwerkende kracht
pi_211576101
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hieruit haal ik dat het Hamas leiderschap zo bang is voor de airstrikes die al zoveel commanders hebben uitgeschakeld dat ze zich onzichtbaar hebben gemaakt, dus ondergronds verstopt in een tunnel en helemaal niets van zich laten horen. Alle mannetjes bovengronds mogen het zelf uitzoeken.
die propaganda boodschap moeten de israel backers dus als zoete koek innemen zodat ze israel blijven steunen in hun wandaden, immers hamas is bijna uitgeroeid, nog even een paar weken op deze voet doorgaan en er is vrede op aarde :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211576120
quote:
[ afbeelding ]
mein kampf :') idf propaganda nog steeds serieus nemen na twee maanden van debunken van ontelbare leugens :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211576336
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 08:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O-
Kijk ook naar de plek waar hij het wapen neerlegt. De eerste (of tweede) keer ligt er niks en de andere keer ligt er al een ak47 :')
Het kan ook zo zijn dat die man meerdere wapens na elkaar komt brengen. Daarom ligt er de andere keer al een wapen :!
  zondag 10 december 2023 @ 17:22:14 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211576354
Relevant want het laat zien hoe machtig de moslims zijn geworden in de UK

https://www.reddit.com/r/(...)_effective_majority/
Saudi Arabia could take ‘effective majority control’ of London Heathrow
Investors may sell shares to oil-rich state’s Public Investment Fund, which already owns a stake, report says
pi_211576439
waarom israel een settler colonial state is

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211576454
Zijn Marokkanen en Turken ook koloniale bezetters als ze in Nederland in het leger dienen of gewoon wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')