Ik heb dat nooit gezegd en zal dat nooit zeggen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er moest toch een één-staat Palestina oplossing komen, van de rivier tot de zee? Aangezien de mensen die dat het hardste roepen tegen genocide en etnisch zuiveren en apartheid zijn mogen de huidige bewoners er gewoon blijven neem ik aan.
Dan moet de regering Netanyahu voor de volgende verkiezingen wel even goed uitleggen aan de kiezers hoe ze 7 oktober hebben kunnen laten gebeuren. En waarom zij -ondanks dat gekloot dat 1400 dode Israeli's tot gevolg had - de beste zijn om de eigen burgers te beschermen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal correct. De extreem-rechtse Netanyahu regering is er op gebrand om de Palestijnen uit Israel te verdrijven. Raar dat dat gegeven blijkbaar bij sommigen nog niet door wil dringen.
Opmerkelijke bron die tweede. Ik zie een behoorlijk eentonig beeld op hun site:quote:Op zondag 10 december 2023 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
West Bank is een vervelend stukje aarde. Interessant om over te lezen hoor, van beide kanten.
Het verdrijven van hele dorpen, het beschieten van mensen of het in de fik steken van huizen en gebouwen is terreur, ook als de slachtoffers Palestijn zijn
https://www.reuters.com/w(...)errorism-2023-08-06/
https://www.cjpme.org/fs_234
https://www.btselem.org/s(...)defending_their_land
Bijzonder. Uit Israël zelf nog wel, hoe zie je dat precies voor je? Daar hebben Arabieren immers gewoon een staatsburgerschap en zijn een onderdeel van de Israëlische samenleving.quote:Op zondag 10 december 2023 13:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal correct. De extreem-rechtse Netanyahu regering is er op gebrand om de Palestijnen uit Israel te verdrijven. Raar dat dat gegeven blijkbaar bij sommigen nog niet door wil dringen.
Als het andersom is, waarbij het niet geroepen wordt door onbekende nobody’s op straat, heb je er naar het lijkt geen moeite meequote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er moest toch een één-staat Palestina oplossing komen, van de rivier tot de zee? Aangezien de mensen die dat het hardste roepen tegen genocide en etnisch zuiveren en apartheid zijn mogen de huidige bewoners er gewoon blijven neem ik aan.
Het vergelijken van een hypothetisch scenario geschetst door een random politicus met een slogan die letterlijk door miljoenen over de hele wereld wordt gebruikt als oproep tot een vernietiging van Israël. Tja, dat heet een slechte vergelijking.quote:Op zondag 10 december 2023 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het andersom is, waarbij het niet geroepen wordt door onbekende nobody’s op straat, heb je er naar het lijkt geen moeite mee
https://www.timesofisrael(...)to-egypts-sinai/amp/
Bij een Palestina van de rivier tot aan de zee mogen Israëli's toch gewoon blijven wonen waar ze zijn en blijven ze gewoon gelijke rechten hebben, of niet? Je bent toch niet voor genocide? Of apartheid?quote:Op zondag 10 december 2023 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het andersom is, waarbij het niet geroepen wordt door onbekende nobody’s op straat, heb je er naar het lijkt geen moeite mee
https://www.timesofisrael(...)to-egypts-sinai/amp/
Dit is zo typisch hè, typisch trol gedrag. Er worden drie bronnen gegeven en dan gaat de trol kijken op welke bron het beste geschoten kan worden zodat de andere twee bronnen, waaronder een Israëlische mensenrechtenorganisatie, volledig genegeerd kan worden.quote:Op zondag 10 december 2023 14:01 schreef het volgende:
[..]
Opmerkelijke bron die tweede. Ik zie een behoorlijk eentonig beeld op hun site:
• FIRST EVER STUDY OF ANTI-PALESTINIAN RACISM IN CANADA EXPOSES MORE THAN 500 EXAMPLES IN 2022
• CJPME CONDEMNS ISRAEL’S EXPULSION OF CANADIAN UN AID OFFICIAL
• ANTI-PALESTINIAN RACISM IN CANADA: CJPME'S 2022 REPORT
• TELL TRUDEAU: REVERSE YOUR SHAMEFUL UN VOTE, AND CONDEMN ISRAEL’S SETTLEMENTS!
• PLEASE SUPPORT PRINCIPAL RICH WARD, SUSPENDED FOR CALLING OUT ISRAELI GENOCIDE
• BOYCOTT CAMPAIGN: INDIGO BOOKS & MUSIC INC.
• ISRAEL'S EXTREMIST RIGHT-WING GOVERNMENT_!
Ik vind beide plannen maximaal verwerpelijk, het verdrijven van de Israëliërs en in iets mindere mate het verdrijven van Gazanen (West Bank is een ander verhaal). Ik zou willen begrijpen waarom jij een van de twee wel acceptabel vindt.quote:Op zondag 10 december 2023 14:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij een Palestina van de rivier tot aan de zee mogen Israëli's toch gewoon blijven wonen waar ze zijn en blijven ze gewoon gelijke rechten hebben, of niet? Je bent toch niet voor genocide? Of apartheid?
Mijn post heeft helemaal niets te maken met trollen, je pakt zelf gewoon een duidelijk partijdige en activistische bron. In plaats van dat verder te onderbouwen, ga je er een probleem maken van het feit dat mensen dit opmerken en bekritiseren.quote:Op zondag 10 december 2023 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is zo typisch hè, typisch trol gedrag. Er worden drie bronnen gegeven en dan gaat de trol kijken op welke bron het beste geschoten kan worden zodat de andere twee bronnen, waaronder een Israëlische mensenrechtenorganisatie, volledig genegeerd kan worden.
Alsof ik zin heb om iets wat algemeen bekend zou moeten zijn toch te moeten onderbouwen omdat iemand bewust dom is.
Nety en co willen elke niet-jood uit de West Bank, en het onderdeel maken van Israël. Bezalel Smotrich, Aryeh Deri, Ben-Gvir, Yoav Galant, Netanyahu zelf, allemaal voor de illegale expansie in de West Bank, met als doel om niet-joodse mensen te vervangen met joodse bewoners. Corrupt als de neten ook, dat stel.quote:Op zondag 10 december 2023 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Opmerkelijke bron die tweede. Ik zie een behoorlijk eentonig beeld op hun site:
• FIRST EVER STUDY OF ANTI-PALESTINIAN RACISM IN CANADA EXPOSES MORE THAN 500 EXAMPLES IN 2022
• CJPME CONDEMNS ISRAEL’S EXPULSION OF CANADIAN UN AID OFFICIAL
• ANTI-PALESTINIAN RACISM IN CANADA: CJPME'S 2022 REPORT
• TELL TRUDEAU: REVERSE YOUR SHAMEFUL UN VOTE, AND CONDEMN ISRAEL’S SETTLEMENTS!
• PLEASE SUPPORT PRINCIPAL RICH WARD, SUSPENDED FOR CALLING OUT ISRAELI GENOCIDE
• BOYCOTT CAMPAIGN: INDIGO BOOKS & MUSIC INC.
• ISRAEL'S EXTREMIST RIGHT-WING GOVERNMENT_!
[..]
Bijzonder. Uit Israël zelf nog wel, hoe zie je dat precies voor je? Daar hebben Arabieren immers gewoon een staatsburgerschap en zijn een onderdeel van de Israëlische samenleving.
Ik maak me meer zorgen als een politicus een plan heeft dan demonstrerende mensen op straat.quote:Op zondag 10 december 2023 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het vergelijken van een hypothetisch scenario geschetst door een random politicus met een slogan die letterlijk door miljoenen over de hele wereld wordt gebruikt als oproep tot een vernietiging van Israël. Tja, dat heet een slechte vergelijking.
Ik zeg nergens dat Israël Arabieren moet verdrijven.quote:Op zondag 10 december 2023 14:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind beide plannen maximaal verwerpelijk, het verdrijven van de Israëliërs en in iets mindere mate het verdrijven van Gazanen (West Bank is een ander verhaal). Ik zou willen begrijpen waarom jij een van de twee wel acceptabel vindt.
Ik heb net zoals jou geen enkel vertrouwen in Gaza, wel een klein beetje meer in de West Bank. Maak de west bank a.u.b. niet autonoom, daar zijn die lui nog decennia lang niet aan toe en die muur heeft zijn waarde allang bewezen en die moet moet zeker blijven staan.quote:Op zondag 10 december 2023 14:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat Israël Arabieren moet verdrijven.
• 1995-2000: Israël biedt aan vrede te sluiten, de nederzettingen te ontmantelen, Palestina te erkennen als staat. Hamas begint een enorme busbom campagne want heel Israël moet worden vernietigd.
• 2000: Israël trekt zich terug uit zuid Libanon: Hezbollah gaat daarheen en begint Israël met raketten te bestoken.
• 2005: Israël trekt zich terug uit Gaza: Hamas komt daar aan de macht en begint Israël met raketten te bestoken.
En nu zou Israël de gehele westoever aan die lui moeten geven? Want dan stoppen ze? Dit keer echt? Erewoord? Zoiets?
Pardon?quote:Op zondag 10 december 2023 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
Het landje pik en het beschermen van die kolonisten wat na 1993 gewoon doorging zorgt niet voor rust en vrede. Dus beetje flauw om zoiets essentieels even te vergeten bij je eerste bullet. Dit is niet het bagatelliseren of goedpraten van terrorisme, de bullet is gewoon veel te kort en simpel
quote:
Ben-Gvir wellicht, de rest niet. De Westbank onderdeel van Israël maken is denk ik ook onhaalbaar.quote:Op zondag 10 december 2023 14:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Nety en co willen elke niet-jood uit de West Bank, en het onderdeel maken van Israël. Bezalel Smotrich, Aryeh Deri, Ben-Gvir, Yoav Galant, Netanyahu zelf, allemaal voor de illegale expansie in de West Bank, met als doel om niet-joodse mensen te vervangen met joodse bewoners. Corrupt als de neten ook, dat stel.
Is dit serieus nieuws voor je?
Wie heeft eigenlijk gezegd dat dit gebied per definitie van de Palestijnen is? Je realiseert je hopelijk dat het tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, onder Jordaans bewind was? Iets dat opmerkelijk genoeg toen als geen probleem werd gezien, pas toen er Joden gingen wonen kwam het gebied ineens volop in de internationale aandacht te staan, wat best vreemd is.quote:Op zondag 10 december 2023 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb net zoals jou geen enkel vertrouwen in Gaza, maar wel een klein beetje meer in de West Bank. Maak de west bank a.u.b. niet autonoom, daar zijn die lui nog decennia lang niet aan toe en die muur die er staat moet zeker blijven, doodeng.
Het landje pik en het beschermen van die kolonisten wat na 1993 gewoon doorging zorgt niet voor rust en vrede. Dus beetje flauw om zoiets essentieels even te vergeten bij je eerste bullet. Dit is niet het bagatelliseren of goedpraten van terrorisme, de bullet is gewoon veel te kort en simpel
Je zegt inderdaad nergens dat die Arabieren verdreven moeten worden, maar je slaat anderen wel om de oren met de leus ‘Palestina from the sea etc’ die door onbekende geschreeuwd wordt. Sorry? Ondertussen zitten in de Knesset mensen die iets soortgelijks ook willen, serieus zijn en wél macht hebben. Als een van de twee scenario’s het meest realistisch is, dan is het de Sinaï woestijn als nieuw huis voor 2,3 miljoen Gazanen. Toch lijk jij vooral te willen praten over een leus die voor ons onbekende idioten schreeuwen en gaat het niet over een veel realistisch scenario. Dat is toch zonde?
Maar dit moet je wel in context zien.quote:Op zondag 10 december 2023 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
West Bank is een vervelend stukje aarde. Interessant om over te lezen hoor, van beide kanten.
Het verdrijven van hele dorpen, het beschieten van mensen of het in de fik steken van huizen en gebouwen is terreur, ook als de slachtoffers Palestijn zijn
https://www.reuters.com/w(...)errorism-2023-08-06/
https://www.cjpme.org/fs_234
https://www.btselem.org/s(...)defending_their_land
Zo te zien een magazijn.quote:Op zondag 10 december 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is die stok die hij in z'n hand houdt?
[ afbeelding ]
Wat is het nut om dit in scene te zetten? Of moesten ze zich ook op afstand ontkleden?quote:Op zondag 10 december 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heeft ie in z'n hand? Een groen id kaart en een boekje ofzo?
[ afbeelding ]
Israel bood in 2000 aan 75-80% van de Westbank direct te ontruimen en dat in de jaren erna nog zo'n 10-15%. De Palestijnen wilden dat niet. Tja. Hun beslissing.quote:Op zondag 10 december 2023 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de praktijk. Hoeveel nederzettingen zijn er ontmanteld in de west bank?
Zoals hier ook al vaker is benadrukt, blijft het ook behoorlijk raar dat de aanwezigheid van Joden in de zogeheten 'Palestijnse gebieden' geproblematiseerd wordt. Er hebben bijvoorbeeld in de Westbank altijd al Joden gewoond. Maar blijkbaar is het idee dat er bepaalde gebieden zijn voor de Palestijnen die compleet 'Judenrein' zijn, alleen dat durft men niet hardop te zeggen.quote:Op zondag 10 december 2023 14:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dit moet je wel in context zien.
Dan is er eigenlijk niets aan de hand.
Correct. De Palestijnen willen namelijk alles hebben, inclusief heel Israël.quote:Op zondag 10 december 2023 14:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israel bood in 2000 aan 75-80% van de Westbank direct te ontruimen en dat in de jaren erna nog zo'n 10%. De Palestijnen wilden dat niet. Tja. Hun beslissing.
Nou ja. Israel heeft het gebied in 1967 eerlijk veroverd. Dus er valt best wat te zeggen dat het gebied gewoon bij Israël hoort. Zo ging het vroeger altijd zoquote:Op zondag 10 december 2023 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie heeft eigenlijk gezegd dat dit gebied per definitie van de Palestijnen is? Je realiseert je hopelijk dat het tot de Zesdaagse Oorlog in 1967, onder Jordaans bewind was? Iets dat opmerkelijk genoeg toen als geen probleem werd gezien, pas toen er Joden gingen wonen kwam het gebied ineens volop in de internationale aandacht te staan, wat best vreemd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |