abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 december 2023 @ 10:47:26 #226
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211573041
quote:
Waar heb je die foto’s vandaan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211573159
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is onzin zoveel zullen echt niet naar Egypte trekken en het is ook niet de reden die zij opgeven voor het tegenhouden van vluchtelingen. Ze willen niet meewerken aan t verdrijven van de mensen uit Gaza zeggen ze. En dat is idd de reden dat andere landen daar in de buurt de Palestijnen niet willen opnemen. Dan zouden ze( moslim) land aan Israël afstaan en ze willen nu juist dat het hele Israël verdwijnt. De ellende daar is door de jaren heen moedwillig in stand gehouden. Ik begrijp heel goed dat Israël nu eens flink doorpakt. En het is me altijd al een raadsel geweest waarom men wel begrip op kan brengen voor de moordlust van de Palestijnen maar de reactie van Israël hierop dan opeens verschrikkelijk noemt.
Oorlog is altijd iets afschuwelijks. Mensen die daar aan beginnen hoeven niet op mijn begrip of medelijden te rekenen.
Als het aan (politiek) Israël ligt gaat het wel degelijk over zoveel mensen.
En ook in de praktijk stond er een fiks deel daarvan klaar om te vertrekken.

Je zegt zelf ook dat de reden is dat ze niet mee willen werken aan het verdrijven van een volk. Ook het verleden leert ons dat als mensen eruit gaan ze niet terug kunnen keren. Je hele betoog ondersteunt wat ik zeg juist.

Als laatste, het uitroeien van Hamas zie ik als de enige juiste optie. Hierin geef ik Israël ronduit gelijk.

Het verdrijven van een heel volk is andere koek. De al jaren bezig zijnde collectieve straffen hekel ik, het wegjagen van burgers hekel ik.

Dat nu het niet best is omdat Hamas burgers in de tang heeft heb in begrip voor. Maar voor verdrijven niet.

Maar ook voor jou, jij vindt het een prima idee, dus jij staat straks klaar om Palestijnen op te vangen?
Want dat zal dan de realiteit zijn he? Die mensen moeten dan ergens heen.
Gillen dat ze ergens anders heen moeten zal niet gaan helpen. Gaat het niet minder waar maken dat ze ook hierheen zullen moeten komen uit pure ellende.

Met hoe jij denkt zou ik me vlotjes bedenken om het idee van schop ze weg uit Gaza te ondersteunen.
pi_211573468
twitter
  zondag 10 december 2023 @ 11:40:02 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211573485
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:02 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Als het aan (politiek) Israël ligt gaat het wel degelijk over zoveel mensen.
En ook in de praktijk stond er een fiks deel daarvan klaar om te vertrekken.

Je zegt zelf ook dat de reden is dat ze niet mee willen werken aan het verdrijven van een volk. Ook het verleden leert ons dat als mensen eruit gaan ze niet terug kunnen keren. Je hele betoog ondersteunt wat ik zeg juist.

Als laatste, het uitroeien van Hamas zie ik als de enige juiste optie. Hierin geef ik Israël ronduit gelijk.

Het verdrijven van een heel volk is andere koek. De al jaren bezig zijnde collectieve straffen hekel ik, het wegjagen van burgers hekel ik.

Dat nu het niet best is omdat Hamas burgers in de tang heeft heb in begrip voor. Maar voor verdrijven niet.

Maar ook voor jou, jij vindt het een prima idee, dus jij staat straks klaar om Palestijnen op te vangen?
Want dat zal dan de realiteit zijn he? Die mensen moeten dan ergens heen.
Gillen dat ze ergens anders heen moeten zal niet gaan helpen. Gaat het niet minder waar maken dat ze ook hierheen zullen moeten komen uit pure ellende.

Met hoe jij denkt zou ik me vlotjes bedenken om het idee van schop ze weg uit Gaza te ondersteunen.
Ik had van jou eigenlijk niet verwacht dat jij ook meteen conclusies trekt. Je moet eens beter begrijpend leren lezen. Wat ik zeg is dat de situatie in Gaza met opzet mede in stand wordt gehouden door de andere moslimlanden. Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van het verdrijven van de mensen. Ik zeg wel dat ik meer begrip op kan brengen voor de reactie van Israël en ik heb niet erg te doen met een bevolking die de moordpartijen van Hamas steunt totdat ze er zelf slachtoffer van worden en dan is het natuurlijk opeens niet fijn meer. Het helpt ook niet dat ze maar grote gezinnen blijven krijgen, ze nemen daarin totaal geen verantwoording. Ik zou geen kinderen willen in hun situatie. Nu ga jij mij vast vertellen dat de mensen daar niet gemakkelijk aan voorbehoedsmiddelen kunnen komen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211573575
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik had van jou eigenlijk niet verwacht dat jij ook meteen conclusies trekt. Je moet eens beter begrijpend leren lezen. Wat ik zeg is dat de situatie in Gaza met opzet mede in stand wordt gehouden door de andere moslimlanden. Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van het verdrijven van de mensen. Ik zeg wel dat ik meer begrip op kan brengen voor de reactie van Israël en ik heb niet erg te doen met een bevolking die de moordpartijen van Hamas steunt totdat ze er zelf slachtoffer van worden en dan is het natuurlijk opeens niet fijn meer. Het helpt ook niet dat ze maar grote gezinnen blijven krijgen, ze nemen daarin totaal geen verantwoording. Ik zou geen kinderen willen in hun situatie. Nu ga jij mij vast vertellen dat de mensen daar niet gemakkelijk aan voorbehoedsmiddelen kunnen komen. :D
Die bevolking steunt ze minder dan je denkt. Het is meer dat ze moeten.

Mijn directe ervaring is beperkt, maar daar heb ik ervaren dat zelf via telefoon verbinding en video verbinding mensen voorzichtig zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik steun Hamas niet. Ik probeer te vertellen hoe Hamas op gruwelijke wijze ook de Gazanen in de tang heeft tot nu toe.

En hoe Israël tot op deze actie dat versterkt heeft.
Nu moet een vergevorderde kanker uitgesneden worden.
  zondag 10 december 2023 @ 11:51:44 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211573588
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 december 2023 @ 12:02:54 #232
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211573683
quote:

Dat is wel duidelijk ja als je naar die spekkies kijkt :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211573686
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
de gewelddadige aanvallen van de kolonisten in de west bank met bescherming van het IDF wordt ook gekwalificeerd als terrorisme. Is context dan nog steeds een vies woord?
En nu ga je te ver, met je kritiek op Israel.
kan een mod deze reactie niet verwijderen?
pi_211573724
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heb je gemist dat ze voedsel, water en medicijnen tegen hielden?
Geintje toch?
Je hoeft de vijand niet te voorzien van water, voedsel en medicijnen. Dat is de taak van de vijand zelf. Dus deze telt niet.

Even beter je best doen.
pi_211573774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Je weet dat iedereen die uit Gaza gaat niet meer terug kan gaan?

Israël wil het liefste de Gazanen weg hebben. Als je dus Gazanen opneemt zal dat permanent zijn en geen enkel land kan een ruime 2 miljoen extra burgers ineens erbij aan.
Dus Israël kan die mensen ook niet opnemen in een groot-Israël?
pi_211573818
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Die bevolking steunt ze minder dan je denkt.
Ik zou hier graag een bron voor zien alsjeblieft.
Intolerant voor intolerantie
pi_211573827
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 05:36 schreef TheJanitor het volgende:
Bizar hoe linkse denkers 'minder Marokkanen' zeggen verschrikkelijk vinden maar prima kunnen leven met oproepen tot genocide van alle joden
Jews will not replace us, weet je. Er zitten nette mensen aan beide kanten, nietwaar?
  zondag 10 december 2023 @ 12:27:02 #238
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211573881
twitter
pi_211573929
quote:
Israël heeft de VS al gevraagd wat aan die shit te doen. En daarbij gelijk aangegeven dat ze het anders zelf gaan doen. Het is niet dat Hamas hun leger echt volledig bezighoudt, dat is een behoorlijke misrekening geweest van Rusland en Iran. Met een paar weken is Hamas volledig gemold en dan komen ze of voor Hezbollah of voor de Houthi's.
  zondag 10 december 2023 @ 12:37:25 #240
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211573985
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israël heeft de VS al gevraagd wat aan die shit te doen. En daarbij gelijk aangegeven dat ze het anders zelf gaan doen. Het is niet dat Hamas hun leger echt volledig bezighoudt, dat is een behoorlijke misrekening geweest van Rusland en Iran. Met een paar weken is Hamas volledig gemold en dan komen ze of voor Hezbollah of voor de Houthi's.
Ik weet het, maar toch weer een ontwikkeling die de moeite waard is om even in de gaten te houden
pi_211574076
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is onzin zoveel zullen echt niet naar Egypte trekken en het is ook niet de reden die zij opgeven voor het tegenhouden van vluchtelingen. Ze willen niet meewerken aan t verdrijven van de mensen uit Gaza zeggen ze. En dat is idd de reden dat andere landen daar in de buurt de Palestijnen niet willen opnemen. Dan zouden ze( moslim) land aan Israël afstaan en ze willen nu juist dat het hele Israël verdwijnt. De ellende daar is door de jaren heen moedwillig in stand gehouden. Ik begrijp heel goed dat Israël nu eens flink doorpakt. En het is me altijd al een raadsel geweest waarom men wel begrip op kan brengen voor de moordlust van de Palestijnen maar de reactie van Israël hierop dan opeens verschrikkelijk noemt.
Oorlog is altijd iets afschuwelijks. Mensen die daar aan beginnen hoeven niet op mijn begrip of medelijden te rekenen.
Haha. Nee hoor, dat is niet de reden dat de omringende landen niet willen. De reden dat die landen niet willen, is omdat de Palestijnen zich drie maal tegen hun opvangland keerden. Koeweit, Jordanië, en die ander.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211574265
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of? ;)

De Houthi's krijgen bommen om de oren en wellicht een luchtlandingsoperatie.

Hezbollah daarentegen is uit alle macht aan het ingraven... maar het is geen 2006 meer. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, want dat Israël ze op gaat ruimen is vrijwel zeker.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 10 december 2023 @ 13:24:41 #243
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211574326
twitter
pi_211574462
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
West Bank is een vervelend stukje aarde. Interessant om over te lezen hoor, van beide kanten.

Het verdrijven van hele dorpen, het beschieten van mensen of het in de fik steken van huizen en gebouwen is terreur, ook als de slachtoffers Palestijn zijn

https://www.reuters.com/w(...)errorism-2023-08-06/

https://www.cjpme.org/fs_234

https://www.btselem.org/s(...)defending_their_land
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 13:40:10 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211574473
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211574491
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israël hoeft deze mensen niet op te nemen, dat stuk land is niet van hun.

Ze hebben alle recht om Hamas te vernietigen, ze hebben geen enkel recht om de burgers te verdrijven.
Wat jij hier suggereert is een enorme misdaad.
pi_211574532
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik zou hier graag een bron voor zien alsjeblieft.
In dit geval is het vooral een anekdote.
Maar ook vanuit Gaza zelf zijn er hier en daar geluiden, sommige daarvan zijn ook al in deze reeks geplaatst.
pi_211574534
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
[..]
Israël hoeft deze mensen niet op te nemen, dat stuk land is niet van hun.

Ze hebben alle recht om Hamas te vernietigen, ze hebben geen enkel recht om de burgers te verdrijven.
Wat jij hier suggereert is een enorme misdaad.
Er moest toch een één-staat Palestina oplossing komen, van de rivier tot de zee? Aangezien de mensen die dat het hardste roepen tegen genocide en etnisch zuiveren en apartheid zijn mogen de huidige bewoners er gewoon blijven neem ik aan.
pi_211574557
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Of? ;)

Of eerst de houthi's of eerst hezbollah.
pi_211574577
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 13:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
West Bank is een vervelend stukje aarde. Interessant om over te lezen hoor, van beide kanten.

Het verdrijven van hele dorpen, het beschieten van mensen of het in de fik steken van huizen en gebouwen is terreur, ook als de slachtoffers Palestijn zijn

https://www.reuters.com/w(...)errorism-2023-08-06/

https://www.cjpme.org/fs_234

https://www.btselem.org/s(...)defending_their_land
Helemaal correct. De extreem-rechtse Netanyahu regering is er op gebrand om de Palestijnen uit Israel te verdrijven. Raar dat dat gegeven blijkbaar bij sommigen nog niet door wil dringen.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')