abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2023 @ 20:47:26 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211539060
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211539078
Heb jij geen kleuter meer? :o
  woensdag 6 december 2023 @ 21:13:57 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211539273
Nee een peuter en een groep 3'er. Maar als je die middelt heb ik weer precies een kleuter dus ik lees toch mee :P .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211539370
Ja dat telt ook gewoon :P
  FOK!fotograaf zondag 10 december 2023 @ 19:44:01 #5
148247 taxibabe
pi_211577677
Wanneer bellen jullie de huisarts bij koorts bij je kind?

Thomas heeft al sinds dinsdagavond koorts, woensdag en donderdag zelfs rond de 39,5. Hij kreeg om de 6 uur een zetpil paracetamol. Sinds gisteren ligt het rond de 38, vandaag hebben we bewust geen paracetamol gegeven omdat hij gisteren en vandaag an sich goed te pas is, wel veel snot en hoesten...
Net bleek hij toch nog 38,2 te hebben en wilde hij zelf om half 7 naar bed. Dus toch maar weer ff een zetpil gedaan.

Maar ik vind het nu wel lang duren... dus ik denk dat ik morgen toch maar ff bel, al verwacht ik dat de assistente zegt 'het heerst, uitzieken, drinken en paracetamol.'
pi_211577938
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef taxibabe het volgende:

Thomas heeft al sinds dinsdagavond koorts, woensdag en donderdag zelfs rond de 39,5. Hij kreeg om de 6 uur een zetpil paracetamol. Sinds gisteren ligt het rond de 38, vandaag hebben we bewust geen paracetamol gegeven omdat hij gisteren en vandaag an sich goed te pas is, wel veel snot en hoesten...
Net bleek hij toch nog 38,2 te hebben en wilde hij zelf om half 7 naar bed. Dus toch maar weer ff een zetpil gedaan.

Maar ik vind het nu wel lang duren... dus ik denk dat ik morgen toch maar ff bel, al verwacht ik dat de assistente zegt 'het heerst, uitzieken, drinken en paracetamol.'
Sowieso gewoon bellen als jij je zorgen maakt, zeker met zo'n lange periode koorts. Dat snapt een huisarts echt. Maanden terug kwakkelde die van mij ook, uiteindelijk na een week naar de huisarts geweest voor een checkup om in ieder geval e.e.a. uit te kunnen sluiten. Bleek niets aan de hand, maar alleen al goed voor mijn gemoedsrust.

Kortom, bij twijfel altijd bellen en overleggen met de huisartspraktijk!
pi_211577940
Koorts langer dan 5 dagen is het algemene advies.
https://www.thuisarts.nl/(...)jn-kind-heeft-koorts

Bij ons in de buurt ging een virus rond waar we een dikke week zoet mee zijn geweest. Geen idee welk virus, de symptomen waren flink verkouden maar overdag niet echt ziekig met savonds terugkerende koorts.
  zondag 10 december 2023 @ 20:11:23 #8
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211577983
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef taxibabe het volgende:

Het maakt niet echt uit hoe lang de koorts aanhoudt, het maakt wel uit hoe het verder met het kind gaat en of er andere symptomen zijn.
Hier staat een mooi overzicht:
https://www.thuisarts.nl/(...)-bij-mijn-zieke-kind
Je kunt altijd de huisarts bellen voor overleg natuurlijk :)
Is er iets specifieks waar je je zorgen om maakt? Behalve dat het lang duurt?

Ik ben van de week langsgeweest met Koert, die is nu 2 maanden verkouden (geen koorts). Eigenlijk vooral op advies van de logopedist, om uit te sluiten dat hij iets aan z'n oren had (hij praatte harder, verstond ons slechter, is slechter gaan praten).
Gelukkig was alles goed. In zekere zin was er eigenlijk geen reden (voor mij dan) om langs de dokter te gaan, maar het had zomaar gekund dat hij al tijden last van zijn oren had gehad ofzo :@
  FOK!fotograaf zondag 10 december 2023 @ 20:27:40 #9
148247 taxibabe
pi_211578174
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:06 schreef Schanu het volgende:

[..]
Sowieso gewoon bellen als jij je zorgen maakt, zeker met zo'n lange periode koorts. Dat snapt een huisarts echt. Maanden terug kwakkelde die van mij ook, uiteindelijk na een week naar de huisarts geweest voor een checkup om in ieder geval e.e.a. uit te kunnen sluiten. Bleek niets aan de hand, maar alleen al goed voor mijn gemoedsrust.

Kortom, bij twijfel altijd bellen en overleggen met de huisartspraktijk!
Nou ja, dit een beetje, het wordt morgen dag 6 als hij morgen nog koorts heeft..

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 20:07 schreef Elleska het volgende:
Koorts langer dan 5 dagen is het algemene advies.
https://www.thuisarts.nl/(...)jn-kind-heeft-koorts

Bij ons in de buurt ging een virus rond waar we een dikke week zoet mee zijn geweest. Geen idee welk virus, de symptomen waren flink verkouden maar overdag niet echt ziekig met savonds terugkerende koorts.
Die had ik inderdaad ook gelezen, op woensdag en donderdag was hij echt wel een ziek vogeltje op de bank met ruim 39,5. Gisteren en vandaag voelde hij zich eigenlijk wel goed ondanks de koorts, maar stortte 's avonds wel in. Het klinkt iig als hetzelfde virus..

quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 20:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Het maakt niet echt uit hoe lang de koorts aanhoudt, het maakt wel uit hoe het verder met het kind gaat en of er andere symptomen zijn.
Hier staat een mooi overzicht:
https://www.thuisarts.nl/(...)-bij-mijn-zieke-kind
Je kunt altijd de huisarts bellen voor overleg natuurlijk :)
Is er iets specifieks waar je je zorgen om maakt? Behalve dat het lang duurt?

Ik ben van de week langsgeweest met Koert, die is nu 2 maanden verkouden (geen koorts). Eigenlijk vooral op advies van de logopedist, om uit te sluiten dat hij iets aan z'n oren had (hij praatte harder, verstond ons slechter, is slechter gaan praten).
Gelukkig was alles goed. In zekere zin was er eigenlijk geen reden (voor mij dan) om langs de dokter te gaan, maar het had zomaar gekund dat hij al tijden last van zijn oren had gehad ofzo :@
Vooral de langdurige koorts, verder is hij vrolijk, speelt lekker. Hij eet wel slechter, maar dat vind ik dan ook weer niet zo gek met koorts en snotterkop.
pi_211673782
Tips gevraagd!
Mijn oudste van 5 heeft vrijdag al vakantie, de jongste gaat een dagje extra naar het kdv. Nu zoek ik iets om met hem samen te doen, een museum ofzo. We wonen op fietsafstand van Leiden. Naturalis zijn we al (zo) vaak geweest dat hij de medewerkers kan bijscholen over Trix :+.

Ik wil niet te ver van huis omdat hij aan het eind van de middag nog zwemles heeft. Weet iemand of het Wereldmuseum (vroeger Volkenkunde) leuk is voor een vijfjarige? Ik ben er zelf vroeger (25 jaar geleden ofzo) wel eens geweest maar kan het me niet echt meer herinneren. Of zou het museum van Oudheden leuker zijn?
pi_211699214
Ze hadden laatst bij het volkenkunde een fantastische tentoonstelling, maar die is geloof ik al afgelopen. Oudheidkunde museum wordt over het algemeen hier leuker gevonden.
Is space expo nog een optie?
pi_211699285
Oh en ik weet het even echt niet meer…

Ik ben zo klaar met de juf van Li en ook met de klas. Ze heeft het kerstdiner van Li verpest :(
Maar ook maar volhouden dat Li het prima naar haar zin heeft en perfect tussen de groep 2 kinderen past, terwijl ze geen aansluiting bij iemand uit groep 2 heeft.

Ik wil eigenlijk gewoon met Li naar een andere school, maar ik vind de stap zo groot. Li vindt het prima hier, want het is vertrouwd en ze heeft 2 vriendinnen in groep 1. Ik vind het zo lastig…
Iemand ervaringen?
  donderdag 21 december 2023 @ 22:56:58 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211699310
Zit ze in groep 1 of 2? Indien 2, gaan dan volgend jaar alles mengen en kan het beter worden qua klasgenoten? En vindt Li de juf zelf ook stom?
pi_211699428
Ze zit in groep 2. Li vindt de juf natuurlijk fantastisch, maar dat vinden de meeste kleuters. Maar toen ik haar vandaag helemaal over de rooie moest ophalen, heeft de juf geen enkel aandacht aan haar besteed.

De juf zei laatst ook tegen mij: ja, misschien een jaar langer kleuteren omdat ze vriendinnen in groep 1 heeft. Dat vind ik nou niet echt een reden om langer te kleuteren, zeker als je weet dat ze 1 zekere en 1 waarschijnlijke hb broers heeft en ze ook al aan het lezen is…
pi_211699442
Waarschijnlijk blijft dit groep 2 clubje samen en wordt dat een kleine groep 3 van max 20 leerlingen (klinkt natuurlijk perfect, maar niet als je kind geen aansluiting heeft),
  donderdag 21 december 2023 @ 23:06:16 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211699460
Dat klinkt echt heel stom. Misschien is ergens anders heen dan helemaal niet zo gek?
  donderdag 21 december 2023 @ 23:07:03 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211699472
Hoe verpest je trouwens een kleuterkerstdiner :? .
pi_211699664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Lemijn het volgende:
Hoe verpest je trouwens een kleuterkerstdiner :? .
Zo bizar, je gelooft dit gewoon serieus niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja misschien wel hè, maar wanneer dan?
Nu? Of toch pas na de zomer.. en iemand ervaring met een groep 2 kleuter die dan halverwege het jaar instroomt?

[ Bericht 26% gewijzigd door Loj op 22-12-2023 07:40:07 ]
pi_211699683
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Loj het volgende:
Ik wil eigenlijk gewoon met Li naar een andere school, maar ik vind de stap zo groot. Li vindt het prima hier, want het is vertrouwd en ze heeft 2 vriendinnen in groep 1. Ik vind het zo lastig…
Iemand ervaringen?
Ben je al eens bij een ander school wezen kijken met dit idee? Gewoon om te zien hoe het voelt. Als er een school is die goed voelt en waar Li wel aansluiting kan vinden dan is die stap veel minder groot dan het nu lijkt. In groep 3 komt er echte groepsvorming dus dit is wel een goed moment om een switch te overwegen.

Edit: Ik weet niet hoe snel je zoiets kan regelen. Het meest logische lijkt me om in de zomervakantie over te stappen maar dat klinkt nog heel ver weg. Kleuters zijn gewend dat er af en toe nieuwe kinderen bij komen dus wat dat betreft zie ik geen probleem met tussentijds instromen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Elleska op 21-12-2023 23:38:25 ]
pi_211700023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef Loj het volgende:
Ze hadden laatst bij het volkenkunde een fantastische tentoonstelling, maar die is geloof ik al afgelopen. Oudheidkunde museum wordt over het algemeen hier leuker gevonden.
Is space expo nog een optie?
Space Expo willen opa en oma met hem heen in de vakantie. Maar misschien “vergeet” ik dat wel want ik heb morgen onverwacht de auto tot mijn beschikking en rijden we gewoon lekker naar Noortuk :+
pi_211700063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:25 schreef Loj het volgende:

[..]
Zo bizar, je gelooft dit gewoon serieus niet!

<spoiler even weggehaald>
Ik zou hier sowieso een gesprek over aangaan met de juf, wat een raar gedoe. Naar jou toe, maar ook naar je dochter.

En zeker bij andere scholen gaan kijken, al is het maar voor je eigen gevoel!
pi_211701437
Misschien moet ik dat inderdaad gewoon doen…
Andere scholen bellen en gewoon eens het gesprek aangaan.

Bijna alle buren zitten op de school tegenover onze school. Die is alleen nogal massaal… Dus dat houdt mij dan toch ook wat tegen. En ja, Li wil hier natuurlijk gewoon blijven, maar ze weet ook niet anders.
pi_211701467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:57 schreef eponine het volgende:

[..]
Space Expo willen opa en oma met hem heen in de vakantie. Maar misschien “vergeet” ik dat wel want ik heb morgen onverwacht de auto tot mijn beschikking en rijden we gewoon lekker naar Noortuk :+
Je zou dan ook nog naar het kinderboekenmuseum in Den Haag kunnen rijden! Dat is toch wel de favoriet van Li! We zijn laatst ook in one planet geweest, daar was ze echt nog iets te jong voor :)
pi_211705159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 07:54 schreef Loj het volgende:

[..]
Je zou dan ook nog naar het kinderboekenmuseum in Den Haag kunnen rijden! Dat is toch wel de favoriet van Li! We zijn laatst ook in one planet geweest, daar was ze echt nog iets te jong voor :)
Kinderboekenmuseum is ook heel leuk idd! Willen we binnenkort met beide eens heen (jongste is bijna 2, dus voor haar ook leuk). Het is uiteindelijk toch Naturalis geworden :'), toch weer bijna 2,5 uur vermaak. Nu patat eten in ons eigen dorp :Y)
pi_211722124
:W Ik kom hier mee praten, mijn C. is net 4 geworden *O* In veel opzichten nog geen kleuter en nog best jong maar toch mijn grote vent op wie ik heel trots ben. Letterlijk groot overigens want hij zit al in maat 116 :o

Hij heeft erg genoten vandaag ondanks de de prikkels. Zijn nieuwe brandweerpak heeft hij niet meer uitgedaan en de magnetic tiles en de buurman en buurman poppen waren een groot succes O+
pi_211739342
Welkom @B.ertha en C!

Fijne dagen allemaal! 🎄
pi_211876767
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Wij hebben voor bedtijd wat vuurwerk afgestoken en op het dakterras naar ander vuurwerk gekeken. Daarna ging hij goed slapen ondanks het absurd harde knalvuurwerk van de nieuwe buren, recht voor zijn raam :')
En stipt om 7 uur wakker met zijn broek op zijn enkels dus ik vreesde alweer een plasongeluk (was niet zo) maar hij ging ineens overgeven ;(
pi_211878748
Gelukkig nieuwjaar! Beetje hetzelfde hier. Na het eten zelf wat vuurwerk gedaan. Hij vond het heel interessant zolang het niet hard knalde. Zelf heel trots sterretjes vastgehouden.
In bed was hij ervan overtuigd dat hij nooit zou kunnen slapen met al dat geknal. 5 minuten later lag hij te snurken O+
Hij wilde graag wakkergemaakt worden voor het vuurwerk maar toen het zover was was hij maar matig enthousiast dus hij lag er snel weer in. Tot 8u30. Prima.

Balen van het overgeven bertha. Ziek ziek of van de spanning?
pi_211879203
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Wij staken rond 18:30 wat klein siervuurwerk af, F mocht opblijven tot 20:00 (normaal gaat ie uiterlijk 19:00 naar bed) en omdat waar wij wonen nooit vuurwerk wordt afgestoken heeft ie lekker doorgeslapen. Helaas was het uur later naar bed geen reden voor hem om vanochtend ook een uur langer te blijven liggen :')
pi_211892809
De beste wensen voor iedereen! O+

Onze meiden, waaronder kleuter van 5, mochten opblijven zolang als ze wilden. Om 18.00 uur wilden ze al naar bed :')

Om 18.10 concludeerden ze dat ze toch niet konden slapen (joh) en uiteindelijk heb ik ze om 21.00 uur maar zelf naar bed gebracht omdat ze steeds ruzie maakten en het er niet gezelliger op werd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om 23.30 uur hebben we ze wakker gemaakt, samen geproost, samen naar buiten gegaan. Heel snel weer naar binnen gegaan want toch wel spannend. En vervolgens bij die van 7 in bed gekropen omdat ze niet meer wilde/kon slapen en bij haar in bed in slaap gevallen :')
pi_211934102
We zijn gisteren naar world of dinos geweest en mijn kleuter vond het geweldig. Om er een echt uitstapje van te maken zijn we met de trein geweest (wow wat is dat duur). Dat had hij echter na 10 minuten wel weer gezien.
Erna nog naar ff de legowinkel maar dat was superdruk. Hij heeft weer veel gezien dat hij wil voor zijn verjaardag. Vooral sets van 200+ :')
Topdagje maar ik was helemaal gesloopt.
pi_211958074
Bas vanmorgen om half 5: mama, mag ik nu weer naar mijn leuke school? *)

Hij had er weer zin in geloof ik _O-
pi_211958936
Mijn kleuter gaat vandaag voor het eerst naar school O+
  maandag 8 januari 2024 @ 11:40:34 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211959079
Mijn kleuter werd gisterenochtend huilend wakker omdat het nog steeds vakantie was. Maar vanochtend vond ze het och weer spannend. En was ze heel boos, want nu ligt er eindelijk een fijn pak sneeuw en zit ze binnen. Gelukkig beloofde de juf extra buitenspelen in de sneeuw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 8 januari 2024 @ 14:31:55 #35
346653 Ceviche
pi_211961215
Mijn kleuter is momenteel met zijn derde paar schoenen maat 28 bezig, en nu is weer het klittenband kapot.
Is mijn kleuter zo lomp of hebben jullie kleuters dit ook? Ik kan niet zeggen dat we goedkope schoenen kopen (toch 35 euro elke keer) maar dit is denk ik al het 7e paar wat op deze manier kapot gaat.
Ik heb het eerder wel geprobeerd te repareren maar dat werkte ook niet :')
Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger had.
  maandag 8 januari 2024 @ 14:33:05 #36
346653 Ceviche
pi_211961250
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Mijn kleuter gaat vandaag voor het eerst naar school O+
O+ allereerste keer of al wel gewend? Spannend hoor :) ging het goed?
  maandag 8 januari 2024 @ 15:06:09 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211961575
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:31 schreef Ceviche het volgende:
Mijn kleuter is momenteel met zijn derde paar schoenen maat 28 bezig, en nu is weer het klittenband kapot.
Is mijn kleuter zo lomp of hebben jullie kleuters dit ook? Ik kan niet zeggen dat we goedkope schoenen kopen (toch 35 euro elke keer) maar dit is denk ik al het 7e paar wat op deze manier kapot gaat.
Gebeurt hier niet, moet ik zeggen. En we hebben ook gewoon klittenbandschoenen van de Scapino. Maar da's wel 's ochtends aan, 's middags uit. En dan hooguit nog één keer aan en uit. Dus geen tien keer per dag en ook niet elke dag van de week.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211961672
quote:
Ik merk wel echt verschil in type schoen. Daarom loopt die van mij op vans of adidas, die slijten gewoon minder snel. En ze worden wel intensief gebruik bij ons, ook omdat hij niet zo snel groeit doet hij ook vaak lang met schoenen.
pi_211961761
@Ceviche L heeft nu schoenen met klittenband maar hij trekt ze veel te strak aan waardoor de boel alsnog stuk gaat.
Voorheen had hij schoenen met veters+rits en dat werkte bij hem beter.

[ Bericht 29% gewijzigd door Elleska op 08-01-2024 15:27:15 ]
pi_211962272
Hier ook adidas. Het paar dat hij nu altijd aanheeft heeft hij al superlang (want hij wilde ze altijd aan vanaf dat ze geleverd werden ook al waren ze nog te groot). Dat gaat huilen worden als ze te klein zijn.
Shoesme ook goede ervaring mee en in de sale geregeld te krijgen voor 30-40 euro.
Converse in de zomer, ook nog geen van kapot gegaan.
  maandag 8 januari 2024 @ 16:21:51 #41
346653 Ceviche
pi_211962417
Bedankt voor jullie reacties, de volgende keer dus toch maar voor een schoen met een rits en wellicht betere kwaliteit kopen.
Voor nu toch maar weer goedkope gehaald, hij zal nu toch wel bijna uit 28 groeien denk ik.
pi_211967674
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:33 schreef Ceviche het volgende:

[..]
O+ allereerste keer of al wel gewend? Spannend hoor :) ging het goed?
Voor de kerstvakantie 1x gewend maar al een paar keer gekeken (fysio zit in hetzelfde pand). Vandaag 3 uurtjes. Het ging goed maar ze hebben wel aangeraden om deze week nog even halve dagen te doen :)
quote:
Hier geen problemen mee. Wij kopen wel bewust best dure schoenen (shoesme, bunnies). Zijn schoenen zijn soms duurder dan de mijne :')

De sandalen die hij vroeger van de scapino had, daarvan ging het klittenband trouwens ook kapot bedenk ik nu!
pi_211969995
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:46 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Voor de kerstvakantie 1x gewend maar al een paar keer gekeken (fysio zit in hetzelfde pand). Vandaag 3 uurtjes. Het ging goed maar ze hebben wel aangeraden om deze week nog even halve dagen te doen :)
[..]
Hier geen problemen mee. Wij kopen wel bewust best dure schoenen (shoesme, bunnies). Zijn schoenen zijn soms duurder dan de mijne :')

De sandalen die hij vroeger van de scapino had, daarvan ging het klittenband trouwens ook kapot bedenk ik nu!
Fijn dat het goed ging. Opbouwen is idd een goed idee. Hier ging het snel veel beter. Ik heb het idee dat hij zich nu goed genoeg voelt om zichzelf te zijn, zo mooi om te zien.
Bunnies kende ik nog niet maar zien er tof uit. Hoe vallen die tov shoesme. Hoewel die laatste ook niet allemaal hetzelfde vallen. Sneakers vallen altijd een hele maat kleiner.
pi_211972757
Volgens mij vallen ze goed op maat.. Wij laten ze altijd aanmeten en ze zei 30, dit is ook 30.

Deze hebben we https://www.bunnies.nl/ho(...)9-milan-mieters.html
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2024 @ 15:00:54 #45
148247 taxibabe
pi_211973520
Hier eigenlijk nooit problemen met klittenband. Thomas heeft vooral vans en adidas aan, die zijn normaal best duur, maar gelukkig konden we deze steeds in de uitverkoop halen.

SPOILER
  dinsdag 9 januari 2024 @ 19:30:41 #46
346653 Ceviche
pi_211976082
@:taxibabe wel sneu zeg, dat hij zichzelf zo in de weg zit. En superfijn inderdaad dat dit voor de poli ook nieuw is :')
Wel fijn dat er versneld iemand meekijkt, hopelijk heeft hij er veel aan!
pi_211977018
Wat lastig zeg taxibabe! Hij kan dus ook niet zeggen waarom hij dit doet? Arm kind, wat gaat er toch veel in die koppies om
  FOK!fotograaf dinsdag 9 januari 2024 @ 20:48:13 #48
148247 taxibabe
pi_211977514
Nee, hij zegt alleen dat 'ie het niet leuk vindt. :{
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door taxibabe op 09-01-2024 20:58:07 ]
pi_211978097
Pfoe wat zwaar zo'n zorgen. Hopelijk kan de orthopedagoog hem helpen. Altijd lastig als je niet kan doordringen want je wilt ze zo graag helpen.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2024 @ 10:19:28 #50
148247 taxibabe
pi_211981011
Nou behoorlijk. Maar ik vind het wel lastig..
Dat plasprobleem moeten we oplossen, dit kan zo niet langer doorgaan. Maar alle andere dingen die erbij komen..
Hij zit verder nu wel lekker in zijn vel, gaat graag naar school. Maar als er meer achter zit, gaat hij dan op andere vlakken wel last krijgen of niet? En wanneer grijp je dan in.

Hoewel ik nooit met tegenzin naar de basisschool ben gegaan, heb ik wel daar wel een rottijd gehad. En ik wil dat niet voor hem, ik wil dat hij een leuke en zorgeloze tijd heeft daar zonder dat hij zichzelf in de weg zit. Dus wanneer grijp je in en hoe voorkom je dat hij een buitenbeentje wordt, maar is het erg als hij een buitenbeentje is als hij er zelf geen last van heeft.

Ik had mij de start op de basisschool wel anders voorgesteld, gelijk al zoveel zorgen om mijn jochie. :{
pi_211981347
Is hij hoogbegaafd? Want dat soort lastige gedachten/issues komen vaak voor bij hb-kinderen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2024 @ 11:02:38 #52
148247 taxibabe
pi_211981518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:49 schreef SaskiaR het volgende:
Is hij hoogbegaafd? Want dat soort lastige gedachten/issues komen vaak voor bij hb-kinderen.
Weten we niet. De arts noemde dit wel, daarom dat er ook versneld een orthopedagoog mee gaat kijken.
(bv. in de kerstvakantie zette hij zelf de tv op pauze om de ondertiteling te lezen.)
pi_211981551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:02 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Weten we niet. De arts noemde dit wel, daarom dat er ook versneld een orthopedagoog mee gaat kijken.
(bv. in de kerstvakantie zette hij zelf de tv op pauze om de ondertiteling te lezen.)
Heel verstandig :) Want niet gezien worden kan leiden tot een gevoel van onveiligheid, wat hij dan dus bij zijn ouders gaat zoeken.
Anders ben je welkom hier: OUD / Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #9
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  FOK!fotograaf woensdag 10 januari 2024 @ 16:55:53 #54
148247 taxibabe
pi_211984930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:05 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Heel verstandig :) Want niet gezien worden kan leiden tot een gevoel van onveiligheid, wat hij dan dus bij zijn ouders gaat zoeken.
Anders ben je welkom hier: OUD / Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #9
Dankje, de school probeert ook echt wel mee te denken en de ib-er heeft ook al een paar keer geobserveerd. N.a.v. gisteren hebben we volgende week ook een gesprek met de juf en de ib-er
pi_211994267
Wat een lastige situatie @taxibabe,fijn dat de orthopedagoog versneld mee gaat kijken en hopelijk levert het iets concreets op waar je ook echt wat mee kan. Sterkte!

Mijn kleuter van 5 heeft deze week een 1e proefles hiphop gehad. Ze was de jongste van het clubje meiden, ook al is het van 5 tot 8 jaar, en zo'n kabouter vergeleken met de rest (ze is ook nog eens klein van stuk met haar net aan 1 meter). Ze vond het heel leuk maar het tempo zat er goed in en ze hield zich amper staande, en nu twijfel ik of we haar daar echt op moeten laten gaan. Maar grote zus Jewel van 7 gaat er ook op dus dat onderscheid zal de jongste niet (willen) begrijpen vrees ik. Komende maandag nog een proefles, heb de docenten gevraagd om daarna een eerlijke mening te geven wat zij verwachten. Want hoe leuk is een sport als je niet mee kan komen met de andere meiden?

En gisteren konden we schaatsen op alle volgelopen wadi's O+ Jewel kon al wel schaatsen, maar voor Vlokje was dit de eerste keer op kunstschaatsen. Ze kan sinds kort ook skeeleren dus ze durfde het wel aan. Eerst nog wat geoefend met een stoel maar uiteindelijk lukte het schaatsen haar best prima O+

SPOILER
  FOK!fotograaf vrijdag 12 januari 2024 @ 11:39:56 #56
148247 taxibabe
pi_212002452
N.a.v. een tip van Tink in een ander topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En andere aanpassingen (eventueel in combinatie met elkaar) om het vertrouwder te maken? Ik denk aan:
- Een plasmaatje in de vorm van een klasgenootje (dus een lief kind dat met hem mee wil) of een knuffel (iets wasbaars :X ) die mee mag.

Nou, een voorzichtige *O* ! Ik heb gisteren met Thomas een knuffel uitgezocht die mee mag naar school. Uitgelegd dat deze knuffel dan mee gaat naar het toilet zodat hij zonder ons naar het toilet kan gaan. En dat we dit ook samen aan de juf gaan vertellen.

Ik krijg net een berichtje van de juf, hij heeft geplast! *O*
pi_212004441
Even inbreken: wie kan mij helpen aan (links naar) Nederlands gesproken tekenfilmpjes voor een 6-jarige in groep 3.
De Turkse moeder is bezig voor het inburgeringsexamen en kan dan samen met hem kijken en luisteren.
Dank alvast.
P.S. als er een betere SC is voor deze vraag van mij, dan lees ik het wel.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:45:36 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212005208
Netflix of Disney + en dan de taal gewoon op Nederlands zetten?
pi_212005337
@AnneX Geen tekenfilmpjes, maar op schooltv.nl staan een heleboel leerzame filmpjes. Je kunt daar ook filteren op leeftijd.
pi_212005386
In de NPO app/website staan ook heel veel Nederlandstalige kinderfilmpjes. Educatieve dingen als klokhuis en waku waku, maar ook tekenfilms als Ziggy en de zootram, de smurfen etc.

https://npo.nl/start/omroep/npo-zappelin
pi_212005405
Aha…dank voor de input.
Zelf ben ik daar helemaal niet bekend en ervaren mee.
pi_212005782
Geen tekenfilm tip maar de bibliotheek is gratis voor kinderen en dat is tegenwoordig veel meer dan alleen boeken.
Het verschilt per regio watvoor activiteiten zijn maar hier zijn er bijvoorbeeld ouder-kind activiteiten voor buitenlandse gezinnen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:12:35 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212005817
Hier is er bij de bieb inderdaad ook voorlezen voor kleuters en peuters en taalcafe enzo.
pi_212006085
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:06 schreef Elleska het volgende:
Geen tekenfilm tip maar de bibliotheek is gratis voor kinderen en dat is tegenwoordig veel meer dan alleen boeken.
Het verschilt per regio watvoor activiteiten zijn maar hier zijn er bijvoorbeeld ouder-kind activiteiten voor buitenlandse gezinnen.
Kind leest veel. Moeder helpt ook in de bieb een uurtje.
SPOILER
pi_212007052
Dan zit ze al helemaal op de goede plek. Kinderprogramma's lijken me dan ook een goede om te beginnen bij de basis en niet te moeilijk denken. Daarvoor heb ik geen verdere tips, hier wordt vooral Netflix gekeken en NPO

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 12-01-2024 19:46:35 ]
  FOK!fotograaf maandag 15 januari 2024 @ 14:40:58 #66
148247 taxibabe
pi_212038171
Dag 2 ook een succes! *O*
Had niet verwacht dat een knuffel meenemen naar het toilet zou helpen!
  woensdag 17 januari 2024 @ 09:01:25 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212060013
Heeft er hier iemand ervaring met een kleuter die buikpijn zegt te hebben en weigert te eten?

SPOILER
Ik weet het effe niet meer. Het is een vrolijk, heel slim kind dat de laatste tijd juist weer veel plezier in school leek te hebben, vriendinnetjes en vriendjes heeft. Een tijdje terug heeft ze zich regelmatig flink misdragen (wegrennen in winkels, slaan, etc), maar dat is met consequent uitleggen en corrigeren helemaal over. Ik kan er de vinger niet opleggen wat er nu aan de hand is, maar ik maak me wel zorgen. Ik kan haar toch niet zomaar zonder ontbijt naar school laten gaan, met buikpijn van de honger naar bed. Maar haar dwingen om te eten, werkt natuurlijk ook niet.
  FOK!fotograaf woensdag 17 januari 2024 @ 09:44:27 #68
148247 taxibabe
pi_212060561
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:01 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een kleuter die buikpijn zegt te hebben en weigert te eten?

SPOILER
Ik weet het effe niet meer. Het is een vrolijk, heel slim kind dat de laatste tijd juist weer veel plezier in school leek te hebben, vriendinnetjes en vriendjes heeft. Een tijdje terug heeft ze zich regelmatig flink misdragen (wegrennen in winkels, slaan, etc), maar dat is met consequent uitleggen en corrigeren helemaal over. Ik kan er de vinger niet opleggen wat er nu aan de hand is, maar ik maak me wel zorgen. Ik kan haar toch niet zomaar zonder ontbijt naar school laten gaan, met buikpijn van de honger naar bed. Maar haar dwingen om te eten, werkt natuurlijk ook niet.
Wat heftig Tink! :'(
Het enige wat ik me kan bedenken (wat je denk ik ook al wel hebt gedaan), is uitleggen waarom we eten?
Dat het brandstof is voor het lichaam, net zoals dat er brandstof in de auto moet om te kunnen rijden. Door te eten kun je groeien, denken en leren, spelen. En dat door te eten ook de buikpijn weggaat, dat dat een signaal is van je lichaam dat 'ie weer brandstof nodig heeft (net zoals het lampje in de auto dat de tank leeg is).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 januari 2024 @ 12:03:21 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212062708
En v vloeibaar eten?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212090646
Buikpijn bij kinderen kan echt vanalles betekenen, ook psychische dingen zoals inderdaad schoolproblematiek. Het kan natuurlijk dat ze alles leuk vindt op school, maar dat er onbewust toch iets knaagt. Faalangst of onzekerheid. Wat vreselijk moeilijk dit.
Ik zou toch weer naar de huisarts gaan, want dit is niet houdbaar natuurlijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_212092931
Heel lastig Tink. Mijn 7 jarige klaagt ook dagelijks over buikpijn maar bij haar is het echt spanningsbuikpijn dus daar kunnen we tenminste nog de vinger op leggen. En het gaat meestal niet ten koste van haar eetgedrag.

Zou het helpen om een eetschema te maken samen met haar, wanneer ontbijt/lunch/avondeten is, hoe laat tussendoortjes, en dan daarin laten meebepalen? Zo doen we het hier ook, al speelt hier andere problematiek dus geen idee of het wat voor prul zou zijn. Maar het geeft misschien een stukje controle, soms weigeren kinderen ook iets omdat ze zelf controle willen uitoefenen in plaats van iets 'moeten'.

Sterkte, ik hoop dat er een oplossing komt die werkt voor jullie!
  Miss 200.000.000! dinsdag 6 februari 2024 @ 07:36:28 #72
367000 roos94
pi_212314764
Iemand ervaring met toeslagen en bso?

Het duurt nog ff maar vanaf november gaat mijn dochter naar school en bso.

In gewone schoolweken heeft ze natuurlijk minder bso dus dan moet ik bij mijn toeslagen voor kdv toeslag minder uren invullen.

Maar hoe doe je dat dan als t vakantie wordt? Verander je dan de uren in mijn toeslagen en als de vakantie voorbij is verander je t weer terug of hoe werkt dit :?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 08:00:58 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212315068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 07:36 schreef roos94 het volgende:

In gewone schoolweken heeft ze natuurlijk minder bso dus dan moet ik bij mijn toeslagen voor kdv toeslag minder uren invullen.

Maar hoe doe je dat dan als t vakantie wordt? Verander je dan de uren in mijn toeslagen en als de vakantie voorbij is verander je t weer terug of hoe werkt dit :?
Wij betalen elke maand hetzelfde bedrag en krijgen dan voor de 12 schoolweken een soort tegoedkaart die we kunnen inzetten in de vakanties. Dus 12 x 6 uur per week = 72 uur op de vakantiekaart. Daar kun je dan dus bijv. 7 dagen van 10 uur of 10 dagen van 7 uur voor inplannen. Als je meer nodig hebt, kun je uren bijkopen. Daar doe ik voor de toeslagen vooraf verder niks voor, als het nodig is, schiet ik die uren volledig zelf voor en bij de eindafrekening komt het dan goed.
pi_212315693
Wanneer je een contract kiest waarbij je geen opvang in de vakantie afneemt zal de bso dit verrekenen in de uren zodat je iedere maand nog steeds wel hetzelfde bedrag betaald. De uren die in je contract staan geef je door op toeslagen.nl.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_212316112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 07:36 schreef roos94 het volgende:

Je krijgt een gemiddeld aantal uren per maand te horen van de bso en die geef je door. Dus niet tussentijds wijzigen.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:00:47 #76
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212316116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:01 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Je zegt 'het avondeten was drama want halve hamburger en wat worteltjes'. Is dat jouw interpretatie? Vind jij dat ze meer zou moeten eten op dat moment, of kan het dat ze daar genoeg aan heeft? Gaf ze erna trek/honger aan? Hier ook een kind dat qua eten veel minder nodig heeft dan de rest van dit gezin. Het heeft ons echt wat tijd gekost om dat te zien en ook te accepteren. Hij eet gemiddeld per dag een hele maaltijd minder dan wij, en dat is inmiddels prima. Dat staat natuurlijk wel los van niet durven eten, zoals jij het omschrijft. Kan het dat allebei speelt, dat ze en weinig eten nodig heeft en door stress/spanning de buik zo vol heeft dat het niet lukt? Dan is het al gauw erg weinig wat ze binnen krijgt lijkt me.

Verder: als ik iets heb geleerd is het wel dat kinderen heel vaak niet weten waar ze last van hebben als er iets bij ze speelt. Onder woorden brengen wat er gaande is, is gewoon een enorme opgave. Dus dat zij aangeeft dat er nergens een probleem is, kan ook inhouden dat ze het zelf gewoon nog niet als dusdanig heeft geïnterpreteerd. Ons oudste kind is een open boek, in alles. Ons tweede kind gaat op slot als er dingen niet lekker lopen, keert in zichzelf en heeft vooral 'nergens last van!' terwijl je hem letterlijk ziet afglijden. Dat is een voortdurende zoektocht eigenlijk. Heel lastig.

Zijn er dagen of periodes dat het eten en/of de buikpijn minder of zelfs afwezig is?

(Edit: ik zie nu dat ik in het kleutertopic post, hier hoor ik niet, sorry! Dacht dat dit het HB-topic was :') )

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanukerst op 06-02-2024 10:06:58 ]
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:25:28 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212317890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:00 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Je zegt 'het avondeten was drama want halve hamburger en wat worteltjes'. Is dat jouw interpretatie? Vind jij dat ze meer zou moeten eten op dat moment, of kan het dat ze daar genoeg aan heeft? Gaf ze erna trek/honger aan? Hier ook een kind dat qua eten veel minder nodig heeft dan de rest van dit gezin. Het heeft ons echt wat tijd gekost om dat te zien en ook te accepteren. Hij eet gemiddeld per dag een hele maaltijd minder dan wij, en dat is inmiddels prima. Dat staat natuurlijk wel los van niet durven eten, zoals jij het omschrijft. Kan het dat allebei speelt, dat ze en weinig eten nodig heeft en door stress/spanning de buik zo vol heeft dat het niet lukt? Dan is het al gauw erg weinig wat ze binnen krijgt lijkt me.

Verder: als ik iets heb geleerd is het wel dat kinderen heel vaak niet weten waar ze last van hebben als er iets bij ze speelt. Onder woorden brengen wat er gaande is, is gewoon een enorme opgave. Dus dat zij aangeeft dat er nergens een probleem is, kan ook inhouden dat ze het zelf gewoon nog niet als dusdanig heeft geïnterpreteerd. Ons oudste kind is een open boek, in alles. Ons tweede kind gaat op slot als er dingen niet lekker lopen, keert in zichzelf en heeft vooral 'nergens last van!' terwijl je hem letterlijk ziet afglijden. Dat is een voortdurende zoektocht eigenlijk. Heel lastig.

Zijn er dagen of periodes dat het eten en/of de buikpijn minder of zelfs afwezig is?

(Edit: ik zie nu dat ik in het kleutertopic post, hier hoor ik niet, sorry! Dacht dat dit het HB-topic was :') )
Update: inmiddels eet ze weer haar gebruikelijke 8 boterhammen per dag en gaat de groente op school ook weer op. We hebben uitgebreid gesproken over wat eten is voor je lijf (zoals benzine voor de auto) en hoe het komt dat je buikpijn kunt krijgen als je te weinig eet. Na een paar keer ervaren dat eten kan helpen tégen buikpijn, is de knop.

Dus txs voor je reactie, maar met de tips uit beide topics zijn we gelukkig inmiddels weer gerustgesteld.
pi_212324898
Fijn carnaval!

SPOILER
pi_212325337
Wat een plaatje O+
pi_212428319
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
pi_212430042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:11 schreef B.ertha het volgende:
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
Ik las bij de nvwa al een lijst met alle modellen die terug moeten worden geroepen. Maar ik vraag mij wel af of een bedrijf als babboe dit overleeft. Wel mooi kak voor jullie :*
pi_212430619
Echt vervelend als je zo'n fiets hebt. Niemand wil hem nog van je overkopen en ik zou er zelf ook niet graag op fietsen. Dit lijkt me het (begin van) het einde van Babboe.

Daarnaast vind ik het ook verwerpelijk dat ze van het mankement wisten en blijkbaar hebben ze geen adequate maatregelen getroffen. Dan ben je voor mij echt af als bedrijf
Shine bright like a diamond.
pi_212432419
Ja.
Maar wat doe je er nu aan? Het lijkt er nu op dat ze toch alles willen gaan repareren of dat ze er tegenin gaan, want ze vervangen alleen de oude modellen. Door het model wat wij hebben..
pi_212432461
quote:
Kun je hem niet gewoon laten nakijken bij een fietsenmaker?
Heb je er in elk geval weer plezier van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:22:57 #85
346653 Ceviche
pi_212432576
quote:
Ik heb er geen maar ik las online al wel dat dit een bekend probleem was, en dat monteurs van babboe dan de fiets aanpasten (als ik me goed herinner was de stang het probleem en werd die vervangen door een dubbele stang). Dus reparatie/aanpassen zodat de fiets veilig is, dat kan dus blijkbaar. Misschien kun je contact opnemen met babboe om te kijken of jullie fiets zo'n onveilige fiets is en kunnen ze hem in orde maken. Dan kun je hem misschien toch met een gerust hart gebruiken.
Alleen is het dan wel hopen dat ze niet failliet gaan in de tussentijd, en doorverkopen wordt ook wel lastig denk ik.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:20:18 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212434270
Babboe staat er al zeker 10 jaar om bekend dat het slechte kwaliteit is omdat er toen ook al veel mis ging., ik vind het echt knap hoe goed verkocht ze alsnog zijn. Ik denk dat ze het overleven :X

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:04 schreef B.ertha het volgende:
Ja.
Maar wat doe je er nu aan? Het lijkt er nu op dat ze toch alles willen gaan repareren of dat ze er tegenin gaan, want ze vervangen alleen de oude modellen. Door het model wat wij hebben..
Kan dat niet betekenen dat jullie model juist wel gewoon goed is?

Onze lovens had ook recentelijk een recall, elke fiets moest langs de fietsenmaker, blijkbaar was die van ons oke.
pi_212435153
quote:
17s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Babboe staat er al zeker 10 jaar om bekend dat het slechte kwaliteit is omdat er toen ook al veel mis ging., ik vind het echt knap hoe goed verkocht ze alsnog zijn. Ik denk dat ze het overleven :X
[..]
Kan dat niet betekenen dat jullie model juist wel gewoon goed is?

Onze lovens had ook recentelijk een recall, elke fiets moest langs de fietsenmaker, blijkbaar was die van ons oke.
Dat kan, dat roept babboe ook, maar de nvwa noemt expliciet ook de nieuwere modellen waarvan babboe al altijd zegt dat ze wel goed zijn
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:39:46 #88
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212435382
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:23 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat kan, dat roept babboe ook, maar de nvwa noemt expliciet ook de nieuwere modellen waarvan babboe al altijd zegt dat ze wel goed zijn
Oh dan denk ik dat babboe wel ten onder gaat, als nvwa zegt alles moet je imho ook gewoon gaan voor alles.
Ik zou dan denk ik idd ook niet meer durven fietsen
pi_212435626
Oh, ik durf best te fietsen want hij is niet veel gebruikt en vast nog niet verbogen. Maar ik wil niet over een paar jaar alsnog met het probleem zitten. En wanneer is het kantelpunt?
pi_212493080
Mini-ToT houdt er echt van een clown te zijn! _O-

SPOILER
pi_212527769
Mijn kleuter en ik hebben wat moeite met elkaar de laatste dagen.
Hij is zó dwars... Niet luisteren, niet reageren als ik iets vraag, door me heen schreeuwen (random klanken, geen woorden ofzo), allemaal dingen eisen (want normaal vragen is er ook niet meer bij) en als ik daar niet in mee ga, gelijk keihard huilen. Ik hoop dat het weer eens een fase is, maar z'n vrije weekje is een stuk minder leuk dan ik van tevoren had bedacht ;(
pi_212530398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:27 schreef eponine het volgende:
Mijn kleuter en ik hebben wat moeite met elkaar de laatste dagen.
Hij is zó dwars... Niet luisteren, niet reageren als ik iets vraag, door me heen schreeuwen (random klanken, geen woorden ofzo), allemaal dingen eisen (want normaal vragen is er ook niet meer bij) en als ik daar niet in mee ga, gelijk keihard huilen. Ik hoop dat het weer eens een fase is, maar z'n vrije weekje is een stuk minder leuk dan ik van tevoren had bedacht ;(
Dan kunnen we de handen schudden.. :{
pi_212530610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:08 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dan kunnen we de handen schudden.. :{
Ach nee ;(
Zo vermoeiend hè… en ik doe echt m’n best om niet boos te worden maar oei oei oei. Mijn emmertje zit behoorlijk vol.

Ik zag net toevalligerwijs dat het over drie dagen volle maan is. En we hebben elke maand wel een paar dagen met dit soort gedrag. Ik ga het toch eens bijhouden denk ik :X (ik ben normaal helemaal geen type om met dit soort dingen bezig te zijn, man keek me net al aan of ik gek was)
pi_212530746
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:19 schreef eponine het volgende:

[..]
Ach nee ;(
Zo vermoeiend hè… en ik doe echt m’n best om niet boos te worden maar oei oei oei. Mijn emmertje zit behoorlijk vol.

Ik zag net toevalligerwijs dat het over drie dagen volle maan is. En we hebben elke maand wel een paar dagen met dit soort gedrag. Ik ga het toch eens bijhouden denk ik :X (ik ben normaal helemaal geen type om met dit soort dingen bezig te zijn, man keek me net al aan of ik gek was)
Heel vermoeiend.. en wat me dan nog het meest raakt is dat hij bv. niet mee wil werken met aankleden en dan gaat schreeuwen 'Papa heeelp!' ;( Heel moeilijk om dan idd niet boos te worden...ik heb soms echt al tot 20 moeten tellen :X

Ik geloof ook niet zo in volle maan, maar ik ga het ook eens in de gaten houden
pi_212530836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:31 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Heel vermoeiend.. en wat me dan nog het meest raakt is dat hij bv. niet mee wil werken met aankleden en dan gaat schreeuwen 'Papa heeelp!' ;( Heel moeilijk om dan idd niet boos te worden...ik heb soms echt al tot 20 moeten tellen :X

Ik geloof ook niet zo in volle maan, maar ik ga het ook eens in de gaten houden
Dat gebeurt hier ook inderdaad, om papa roepen. Terwijl papa nog duizend keer ‘strenger’ is dan ik op zulke dagen. Vanochtend heeft ie 20 minuten in z’n blootje op bed gezeten want hij had z’n pyjama etc. al uitgetrokken maar was vergeten schone kleren te pakken van tevoren. En dat kon hij ineens écht niet meer zelf en ik moest het doen (ik was met z’n zusje en mezelf bezig, hij kan het prima alleen…). En dan maar blèren “nu zijn we geen beste vrienden meer mama!” Aan de ene kant lachwekkend, aan de andere kant om 06:30 ‘s ochtends heel a-relaxed :')
pi_212532116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:42 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat gebeurt hier ook inderdaad, om papa roepen. Terwijl papa nog duizend keer ‘strenger’ is dan ik op zulke dagen. Vanochtend heeft ie 20 minuten in z’n blootje op bed gezeten want hij had z’n pyjama etc. al uitgetrokken maar was vergeten schone kleren te pakken van tevoren. En dat kon hij ineens écht niet meer zelf en ik moest het doen (ik was met z’n zusje en mezelf bezig, hij kan het prima alleen…). En dan maar blèren “nu zijn we geen beste vrienden meer mama!” Aan de ene kant lachwekkend, aan de andere kant om 06:30 ‘s ochtends heel a-relaxed :')
Papa is hier juist veel minder streng dan ik (best lastig soms, want ik mopper dus vaker op hem dan zijn vader)... En dat weet hij volgens mij ook. Dan zeg ik dat iets niet mag en rent hij naar zijn vader..
pi_212539063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Papa is hier juist veel minder streng dan ik (best lastig soms, want ik mopper dus vaker op hem dan zijn vader)... En dat weet hij volgens mij ook. Dan zeg ik dat iets niet mag en rent hij naar zijn vader..
Dat lijkt me heel lastig voor jou ook…
pi_212539425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:04 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel lastig voor jou ook…
Dat is soms best lastig idd. :{
Op zich ging het vandaag best goed, tot het avondeten... Daar begon hij weer tegendraads te doen. Hij heeft tot half 6 de tijd gekregen om te eten (een half uur), hij heeft welgeteld 1 hap gehad. :N
  vrijdag 23 februari 2024 @ 12:02:45 #99
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212550872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:35 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat is soms best lastig idd. :{
Op zich ging het vandaag best goed, tot het avondeten... Daar begon hij weer tegendraads te doen. Hij heeft tot half 6 de tijd gekregen om te eten (een half uur), hij heeft welgeteld 1 hap gehad. :N
Ik vraag me af waarom je hem een tijdslimiet geeft voor eten?
Zeg je hem dat dan ook vantevoren of pak je na een half uur gewoon zijn eten weg?

(ik kan niet eten onder tijdsdruk dan krijg ik het absoluut niet weg)
pi_212550944
Ik ben niet taxibabe maar hier ook af en toe een tijdslimiet voor het eten hoor. Anders blijven we tot in de eeuwigheid aan tafel zitten.

Hier geven we duidelijk aan dat, bij treuzelen, hij een bepaalde tijd heeft om te eten (“als er op de klok van de oven 18:20 staat ruimen we de tafel af, het zou fijn zijn als je bord dan grotendeels leeg is”). Vaak gaat het dan goed. Soms ook niet, zoals nu bij taxi.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 12:32:41 #101
148247 taxibabe
pi_212551174
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom je hem een tijdslimiet geeft voor eten?
Zeg je hem dat dan ook vantevoren of pak je na een half uur gewoon zijn eten weg?

(ik kan niet eten onder tijdsdruk dan krijg ik het absoluut niet weg)
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:10 schreef eponine het volgende:
Ik ben niet taxibabe maar hier ook af en toe een tijdslimiet voor het eten hoor. Anders blijven we tot in de eeuwigheid aan tafel zitten.

Hier geven we duidelijk aan dat, bij treuzelen, hij een bepaalde tijd heeft om te eten (“als er op de klok van de oven 18:20 staat ruimen we de tafel af, het zou fijn zijn als je bord dan grotendeels leeg is”). Vaak gaat het dan goed. Soms ook niet, zoals nu bij taxi.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! :Y
Daarbij hebben ze op school ook een tijdslimiet bij fruit en brood eten.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:03:32 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212551501
Wat ze op school doen is wel vaker anders dan thuis natuurlijk.
Ik snap goed dat je niet 4 uur aan tafel wil zitten, maar een half uur klinkt mij echt als snel voor een kind.
Zeker als je graag wilt dat het eten er in gaat zou ik het limiet niet van te voren zetten.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 13:11:19 #103
148247 taxibabe
pi_212551610
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wat ze op school doen is wel vaker anders dan thuis natuurlijk.
Ik snap goed dat je niet 4 uur aan tafel wil zitten, maar een half uur klinkt mij echt als snel voor een kind.
Zeker als je graag wilt dat het eten er in gaat zou ik het limiet niet van te voren zetten.
Het was natuurlijk niet van te voren een half uur, maar zoals eponine ook aangaf, na getreuzel een tijdslimiet. We zaten al een tijdje aan tafel, wij hadden het al bijna op (het was ook simpele nasi). En toen hebben we hem een half uur gegeven.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 14:45:53 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212552778
Doen wij ook hoor. Ik ga geen uur aan tafel zitten voor het diner. Ik vind een half uur dan ook gewoon redelijk eigenlijk. Wij beginnen tegelijk met eten en na een tijdje geef ik ook aan 'over 20 minuten is het eten klaar en ruim ik af. Je mag zelf weten hoe veel je in die tijd eet, maar dan is het tijd voor toetje en naar bed'.
pi_212553873
Wij hebben niet echt een tijd hoe hoe lang het eten mag duren maar er zit natuurlijk altijd wel een max aan. Bedtijd is toch echt bedtijd en als het sochtends tijd is om naar school te gaan is dat ook een tijdslimiet.

Verder pak ik met avondeten op een gegeven moment het toetje. Meestal als iedereen klaar is met eten maar als de meerderheid zit te wachten eerder. Als ze in een kieskeurige bui zitten helpt het hier vaak om eerst het toetje te eten waarna ineens blijkt dat ze toch wel honger hebben. Soms helpt dat niet maar dan gaan ze door het toetje niet met een lege maag naar bed.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 16:53:44 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212554210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:11 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Het was natuurlijk niet van te voren een half uur, maar zoals eponine ook aangaf, na getreuzel een tijdslimiet. We zaten al een tijdje aan tafel, wij hadden het al bijna op (het was ook simpele nasi). En toen hebben we hem een half uur gegeven.
Zo natuurlijk was het voor mij niet dat het niet van te voren was vandaar mijn vraag. :)
En voor mij waar we met 4 kinderen aan tafel zitten elke dag en aardig wat afkletsen voelt 30 min dus gewoon heel kort.

Ik had overigens het ook aangepakt zoals Elleska dan gewoon het toetje gepakt en als dat op was of de rest aan tafel klaar is zou ik zeggen, zodra je genoeg hebt gehad kan je van tafel. (En dan bedoel ik dus niet bord leeg uiteraard) En ik was gaan afruimen en keuken opruimen of andere dingen

Vooral ook omdat eten luchtig en zonder druk houden voor mij met eetstoornis (verleden) heel belangrijk is.
pi_212554616
Gezien je verleden snap ik je reactie(s).

Wij hebben 9 van de 10 keer geen toetje, dus die joker zetten we dan ook niet vaak in.
Daarbij is aan tafel zitten met kleuters en jongere kinderen gewoon anders dan al met wat oudere kinderen. Een half uur is dan echt wel lang, zeker na een drukke dag met school en andere bezigheden.

Overigens wil de manier die taxi, tink en ik aanhouden niet zeggen dat er druk ligt op het eten. Althans, wij proberen het hier thuis niet als druk te brengen, maar gewoon om duidelijkheid te geven. Je hebt tot zo laat, dan is het tijd om klaar te maken voor bed/naar school te gaan, dus daarvoor stoppen we met eten.

Ik vind het wel belangrijk om aan tafel te blijven zitten zolang er gegeten wordt. Ik vind dat ook een vorm van respect naar de anderen aan tafel toe.

Het bord hoeft hier ook niet leeg trouwens, maar er moet wel geproefd worden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 februari 2024 @ 18:13:36 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212555169
Voor mijn gevoel maal je er juist een soort van strijd van ald je met tijdslimieten/tijdsdruk gaat werken.
Maar misschien heb ik makkelijk praten. Hier word aan tafel gegeten, en als hij/wij klaar is, hoeveel of hoe weinig er gegeten is, is goed. En als er later wel nog wat van t bord gegeten word ook prima.
Maar er wordt bij ons wel uitgebreid aan tafel gezeten met ook de dag doornemen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_212556721
Elk kind en elke ouder is anders. Bij Juul werkt een tijdlimiet denk ik wel. Die is in staat 100x van tafel te gaan etc etc etc.

Bij B werkte en werkt het juist averechts. Die komt tijdens het avondeten los. Hele verhalen vertelt ie dan. Uiteindelijk eet ie zijn bord leeg, maar we zitten zo een uur. 1 van ons blijft bij hem zitten, de ander gaat alvast een toetje maken met Juul. En eventueel zorgen dat Juul al gaat wassen etc.

Toen hij een stuk kleiner was, hielden we het strakker met als gevolg dat hij nog honger had want zijn bord was niet leeg en hij moeilijk in slaap kon komen omdat zijn hoofd vol zat.
Dus dat hebben we toch maar aangepast.

Juul eet een stuk sneller en luistert vooral tijdens het eten naar de verhalen. Haar moeten we dus wel 'strak' houden, die maakt echt 1 grote show van het eten als we het laten gaan.
pi_212556827
Oh herkenbaar! F kan ook z'n hele dag bespreken en dingen vertellen tijdens het eten. En dat mag. Maar wel af en toe een hap nemen. Als hij niets te vertellen heeft en zit te treuzelen met z'n eten dan gaan we voor de "je hebt nog zo lang" manier. Voor hem en voor ons werkt dat prima. Geen strijd, want hij weet waar hij aan toe is en daar gaat hij juist heel goed op.

Wat exode al zegt, elk kind en elke ouder is anders.
pi_212557091
Precies.

B is een binnenvetter en heeft het soms lastig. Dan koester ik de momenten dat hij dingen vertelt en vraagt :) En hij is alweer 10 jaar, lang geen kleuter meer. Gaat ook een stukje later naar bed dus geen bedtijd druk.

In praktijk gaan B en Juul toch tegelijk van tafel en heeft Juul haar toetje al op en eet B die tijdens het Jeugdjournaal. Juul mag altijd nog even spelen na het eten en dat zorgt voor een sprint in eten van B omdat ie mee wil doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 23-02-2024 21:11:09 ]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:00:28 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212558357
Er ligt geen druk hoor! Maar prul kan een dwarse bui hebben en dan gaan huilen dat ze honger heeft en gaan gillen dat ze het allemaal niet lust... En daar ga ik geen uur naast zitten. Dus wij eten op ons gemak met z'n vieren en ergens na 20 minuten ofzo geef ik aan 'prul, denk je eraan dat we over twintig minuutjes naar boven gaan?'. Meer is het niet.
pi_212593076
Mijn oudste van 7 heeft een aardig eettempo, die moet hooguit aangespoord worden om wat meer te eten. Die van 5 daarentegen eet zo tergend langzaam dat ik mij er soms aan stoor. Ik moet haar echt constant herinneren aan het feit dat we aan het eten zijn, dat ze niet moet vergeten een hap te nemen, soms zelfs herinneren aan het feit dat ze dan ook moet kauwen.

Was hier een keer een speeldate van haar, ook 5, die at zo mogelijk nog langzamer dan Vlokje zelf. We hebben toen meer dan een uur aan de lunchtafel gezeten :')

Ps. Vlokje's eerste tand is er uit en trots dat ze is O+
pi_212593669
Eten gebeurt hier onder continue aansporing, en dat bij het ontbijt, lunch en avondeten. Anders zit hij eindeloos aan tafel. 1,5u kan hij makkelijk halen en dan heeft hij nog amper iets gegeten. Dus dat doen we niet meer. Er hangt geen vaste tijdslimiet aan maar als iedereen klaar is gaat alles van tafel. De eerste keren was het janken want hij had nog zo'n honger (en dan had hij zeker 45min de tijd gehad). Of hij gaat na een tijd klagen dat zijn eten te koud is (vind je het heel gek als je het een half uur laat staan) . Hij vindt altijd wel een reden om te treuzelen. Het is niet dat hij dingen wil vertellen het is echt tijd rekken. Hij moet nog even dit of even dat. En dan laat hij zijn bestek weer vallen en duurt het een paar minuten om op te rapen. Gek worden we ervan. We hebben nog geen manier gevonden wat lekker werkt. Helemaal loslaten werkt niet en te strak ook niet.
pi_212609083
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:21 schreef Schanu het volgende:
Ps. Vlokje's eerste tand is er uit en trots dat ze is O+
Tof is dat hé! Hier is ze in 2 weken ineens 3 tanden kwijt geraakt. Twee bewust, één is er zoek. :9 Maar ze groeit er enorm van.

Voor ons vooral het raadsel waar tand 3 is gebleven, die hebben we niet eens gemerkt dat die los zat...
pi_212755422
Hmm. Dinsdag heb ik F ziek uit school moeten halen en sinds toen is hij eigenlijk een beetje een sneu vogeltje. Weinig tot niets eten (waardoor hij klaagt over buikpijn en misselijk zijn), drinken gaat moeizaam (en dus hoofdpijn). Maar geen koorts of iets. Net contact met de HAP gehad en die kunnen ook niet zoveel doen op dit moment behalve tegen hem zeggen dat ie wel moet gaan eten en drinken. Dit is niks voor hem en we maken ons best een beetje zorgen -O-.
pi_212756265
Ach wat sneu. Logisch dat je je zorgen maakt.

Heb je als drinken al een isotone drankje geprobeerd? Niet die vieze ORS zakjes maar een sportdrank.
Dan krijgt hij net wat meer binnen dan met gewoon drinken en misschien smaakt dat wel. Ik heb standaard een blauwe in huis want die vond L al geweldig om de kleur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 09-03-2024 20:58:34 ]
pi_212759542
Dank je voor de tip voor het drankje, gaan we morgen even halen!
Hij heeft uiteindelijk vanmiddag twee waterijsjes op en een pakje Wicky, maar verder amper gegeten. Gelukkig leefde hij wel wat op na de ijsjes. Zijn zusje was ook gelijk weer blij, want die vond het maar niets dat haar broer alleen maar op de bank of in bed wilde liggen.
pi_212767682
Uiteindelijk kwam gisteravond na een hoop gekronkel en gehuil in bed het weinige dat hij gegeten had er aan de voorkant weer uit :r. Gelukkig had ik hem 2 minuten daarvoor op de wc gezet dus de schade bleef beperkt tot mijn sloffen, zijn pyjama en de badkamervloer. Gelijk met z’n vader onder de douche gezet, alles schoongemaakt, wat in de was kon in de was gedaan en daarna had ie weer praatjes. Vannacht ook niet meer gespuugd of iets.

We moesten vanochtend gelijk opa bellen om te vertellen dat ie gespuugd had - een hele happening als je bijna 5,5 bent en dat je voor het eerst overkomt natuurlijk.

Nu is ie met z’n vader op pad. Even wat frisse lucht.
  zondag 10 maart 2024 @ 20:39:16 #120
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212776670
Ging het vandaag beter met eten en drinken, @eponine ?
pi_212777039
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:39 schreef Lemijn het volgende:
Ging het vandaag beter met eten en drinken, @:eponine ?
Lief dat je het vraagt!
Het ging qua drinken gelukkig een stuk beter en qua eten wisselend. Vanochtend twee boterhammen op en vanmiddag had z’n vader gnocchi voor hem gemaakt want hij zei dat ie dat wilde (is z’n favoriete eten). Die heeft ie bijna allemaal opgegeten maar toen z’n bord bijna leeg was zei hij ineens dat ie het niet meer lekker vond. We waren al blij dat ie het grootste deel op had iig. Verder was ie ook weer een stuk levendiger dan gisteren. Morgenochtend nog maar even aankijken of ie naar school gaat of toch nog (weer) een dagje thuis blijft.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2024 @ 12:18:27 #122
148247 taxibabe
pi_212858679
Mijn moederhart heeft vanmorgen even een optater gehad.
Meneer wilde 'met zonder zijwieltjes' fietsen, dus gisteren samen de zijwieltjes eraf gehaald. Het ging eigenlijk gelijk best goed, ik supertrots mijn mannetje. Alleen bochtjes en starten is nog lastig.

Vanmorgen wilde hij ook gelijk weer fietsen, dus hup wij op de fiets. Komt er dus een lastig bochtje, fietst hij maar halve bocht en fietst zo tegen een lantaarnpaal... :X Tand door de lip, snee in het tandvlees boven een voortand, heel veel bloed... :'( Morgen de tandarts maar even bellen of ze voor de zekerheid willen kijken naar die snee.

Gelukkig is hij met het ophalen van de fiets er wel weer opgestapt en naar huis gefietst.

Maar pfff.. ik vind het nog wel een dingetje en voel ik me behoorlijk schuldig.. ;(
  zondag 17 maart 2024 @ 13:08:41 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212859053
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:18 schreef taxibabe het volgende:
Mijn moederhart heeft vanmorgen even een optater gehad.
Meneer wilde 'met zonder zijwieltjes' fietsen, dus gisteren samen de zijwieltjes eraf gehaald. Het ging eigenlijk gelijk best goed, ik supertrots mijn mannetje. Alleen bochtjes en starten is nog lastig.

Vanmorgen wilde hij ook gelijk weer fietsen, dus hup wij op de fiets. Komt er dus een lastig bochtje, fietst hij maar halve bocht en fietst zo tegen een lantaarnpaal... :X Tand door de lip, snee in het tandvlees boven een voortand, heel veel bloed... :'( Morgen de tandarts maar even bellen of ze voor de zekerheid willen kijken naar die snee.

Gelukkig is hij met het ophalen van de fiets er wel weer opgestapt en naar huis gefietst.

Maar pfff.. ik vind het nog wel een dingetje en voel ik me behoorlijk schuldig.. ;(
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar aan schuldgevoel heb je niks. Leren fietsen gaat met vallen en opstaan en hij heeft nu gewoon pech gehad. Maar je was er voor hem, hebt m getroost, hij heeft verder gefietst en het gaat elke dag een beetje beter. :*

Mijn kinderen zijn doodmoe en niet echt gezellig. En ik eerlijk gezegd ook niet. Film, taart, en een klein rondje met de auto in de hoop dat ze in slaap vallen.
  FOK!fotograaf zondag 17 maart 2024 @ 16:07:28 #124
148247 taxibabe
pi_212861366
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar aan schuldgevoel heb je niks. Leren fietsen gaat met vallen en opstaan en hij heeft nu gewoon pech gehad. Maar je was er voor hem, hebt m getroost, hij heeft verder gefietst en het gaat elke dag een beetje beter. :*

Mijn kinderen zijn doodmoe en niet echt gezellig. En ik eerlijk gezegd ook niet. Film, taart, en een klein rondje met de auto in de hoop dat ze in slaap vallen.
Heb je helemaal gelijk in en dat weet ik ook, maar dat stomme stemmetje in je achterhoofd zegt soms toch iets anders. }:|
Vanmiddag zijn we nog een keer op de fiets gestapt en naar een relatief grote parkeerplaats gefietst waar we hebben geoefend met zelf wegfietsen, stoppen en bochtjes maken. Dat ging gelukkig hartstikke goed! Hij was helemaal trots dat hij nu zelf weg kan fietsen! Steppen met 1 voet en dan zegt hij '3..2..1..Go!' en fietst dan zo weg! O+ O+
pi_212892783
Hoe gaat het nu met hem @taxibabe?
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2024 @ 22:10:00 #126
148247 taxibabe
pi_212899262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:32 schreef eponine het volgende:
Hoe gaat het nu met hem @:taxibabe?
Lief dat je het vraagt! Het gaat goed, tandarts heeft gekeken en de tand zit niks losser dan vorige week met de controle, de snee zat gelukkig al netjes dicht. Met poetsen doet het nog wel een beetje zeer zei hij. Maar dat kan ook nog wel een paar dagen pijn doen zei de tandarts. Maar hij was superstoer bij de tandarts, hij liet haar netjes kijken en aan de tand voelen.
pi_212900384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 22:10 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Het gaat goed, tandarts heeft gekeken en de tand zit niks losser dan vorige week met de controle, de snee zat gelukkig al netjes dicht. Met poetsen doet het nog wel een beetje zeer zei hij. Maar dat kan ook nog wel een paar dagen pijn doen zei de tandarts. Maar hij was superstoer bij de tandarts, hij liet haar netjes kijken en aan de tand voelen.
Fijn dat het meevalt en goed gaat! Hoop dat jij je inmiddels ook wat minder naar voelt over het gebeurde :*
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 08:37:26 #128
148247 taxibabe
pi_212900869
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 06:56 schreef eponine het volgende:

[..]
Fijn dat het meevalt en goed gaat! Hoop dat jij je inmiddels ook wat minder naar voelt over het gebeurde :*
Ja, vanmorgen zelfs op de fiets naar school gegaan. Voor het eerst zonder de zijwieltjes. Dat vond ik nog ff spannend, want er zitten een paar scherpe bochten in de route. We hebben hier een voorrangsfietspad dwars door het dorp, ideaal om veilig met de kinderen te fietsen maar om er op te komen en er weer af te gaan is dus best lastig als je net fietst. Maar daar is hij gewoon gaan steppen. :Y

Ik heb ook lang getwijfeld of ik een helm zou halen voor hem, want wij hebben natuurlijk ook leren fietsen zonder helm. Maar na de aanvaring met de paal en de route naar school ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.
SPOILER
Hoe is het met die van jou, is hij alweer beter?
pi_212901082
Dat was schrikken Taxi! Maar hij is letterlijk zo weer de fiets op gestapt, komt helemaal goed.
Helm hebben wij al vanaf loopfiets. Ze krijgen het altijd voor elkaar op hun hoofd te landen.

Juul kan echt wel prima fietsen, vorige week met haar weer eens naar school gefietst ipv achterop. Vergat ze te remmen het kleine pleintje op waar de kleuterfietsen staan, rijdt zo een hek in en valt hard om. Boos was ze, boos, dat ik niet zei dat ze moest remmen.....Verder niets aan de hand, ze zijn zo flexibel.

Wij gaan het naar school fietsen weer actief oppakken, in de zomer willen we oa gaan mountainbiken in Zweden dus ze moet wel goed kunnen fietsen (geen heftige routes, gewoon de kinderbaantjes)
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 09:37:43 #130
148247 taxibabe
pi_212901472
Lekker ook om jou de schuld te geven dat ze was vergeten was te remmen, haha. Een kleuterbrein werkt soms wel bijzonder. _O-

Soms heeft Thomas wel even een zetje nodig om iets nieuws te proberen, het is al snel 'dat kan/wil ik niet' bij hem. Maar als hij het dan toch doet gaat hij er ook vol voor, dus ben blij dat hij gelijk weer op de fiets stapte.

Ik wil het ook echt volhouden met naar school fietsen nu het weer mooi weer wordt. Sommige dagen kan het niet echt, zoals op dinsdag starten ze in de sporthal met gym en lopen ze samen terug naar school. Maar ik merk dat het voor mij ook goed is, want mijn conditie is zoooo slecht. :X Ik ben kapot als ik weer thuiskom, haha. Ik ben benieuwd wanneer ik merk dat dat beter gaat.

Sinds ik mijn rijbewijs heb en een auto (en dat is al 21 jaar :X ), heb ik bijna nooit meer gefietst. Dus het is ook hard nodig dat ik wat aan mijn conditie doe.
pi_212901577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:37 schreef taxibabe het volgende:
Lekker ook om jou de schuld te geven dat ze was vergeten was te remmen, haha. Een kleuterbrein werkt soms wel bijzonder. _O-

Soms heeft Thomas wel even een zetje nodig om iets nieuws te proberen, het is al snel 'dat kan/wil ik niet' bij hem. Maar als hij het dan toch doet gaat hij er ook vol voor, dus ben blij dat hij gelijk weer op de fiets stapte.

Ik wil het ook echt volhouden met naar school fietsen nu het weer mooi weer wordt. Sommige dagen kan het niet echt, zoals op dinsdag starten ze in de sporthal met gym en lopen ze samen terug naar school. Maar ik merk dat het voor mij ook goed is, want mijn conditie is zoooo slecht. :X Ik ben kapot als ik weer thuiskom, haha. Ik ben benieuwd wanneer ik merk dat dat beter gaat.

Sinds ik mijn rijbewijs heb en een auto (en dat is al 21 jaar :X ), heb ik bijna nooit meer gefietst. Dus het is ook hard nodig dat ik wat aan mijn conditie doe.
Het is bij mij gemakzucht, ik ben 2x zo lang onderweg als ze zelf fietst. Op dinsdag heb ik daar geen tijd voor want moet mijn trein halen. Op donderdag kan het ook niet want dan heeft ze BSO en is doodmoe einde dag.
En de andere dagen....spreekt ze 9 van de 10 keer af en moet ik haar fiets mee naar huis zien te nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2024 @ 09:53:37 #132
148247 taxibabe
pi_212901665
Ja snap dat je dan minder makkelijk de fiets pakt. Even afkloppen, Thomas heeft vanmorgen goed doorgefietst, het is in principe 10-15 minuten fietsen. Maar voor de zekerheid om kwart voor 8 vertrokken omdat ik had verwacht dat we er ook 2x zo lang over zouden doen. Komen we dus om 8 uur het schoolplein op _O_ . Moesten we nog 5 minuten wachten op de bel, haha.

Maar ik moet dan inderdaad wel wat blijven aansporen. 'Door blijven trappen', 'voor je kijken', 'kijken waar je fietst' _O-
pi_212902851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja, vanmorgen zelfs op de fiets naar school gegaan. Voor het eerst zonder de zijwieltjes. Dat vond ik nog ff spannend, want er zitten een paar scherpe bochten in de route. We hebben hier een voorrangsfietspad dwars door het dorp, ideaal om veilig met de kinderen te fietsen maar om er op te komen en er weer af te gaan is dus best lastig als je net fietst. Maar daar is hij gewoon gaan steppen. :Y

Ik heb ook lang getwijfeld of ik een helm zou halen voor hem, want wij hebben natuurlijk ook leren fietsen zonder helm. Maar na de aanvaring met de paal en de route naar school ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.
SPOILER
Hoe is het met die van jou, is hij alweer beter?
Super knap van hem!
Wij hebben ook een helm inderdaad, laatst nog een nieuwe voor hem gekocht. Op z'n eigen fiets draagt ie hem altijd maar als hij bij mij achterop zit eigenlijk nooit.

Gelukkig is ie weer helemaal opgeknapt! De eerste dagen nog wel erg moe, maar nu weer helemaal zichzelf :).

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:37 schreef taxibabe het volgende:

Wat ik dikgedrukt heb, herken ik ook erg in F. Gelukkig gaat dat steeds beter en krijgt ie steeds meer (zelf)vertrouwen om dingen te proberen. En leert ie ook dat als het niet in één keer lukt, het geen ramp is.

Ik zou het liefst ook vaker op/met de fiets naar school gaan, maar het is voor ons zelf sowieso al 15 à 20 minuten fietsen, dus met hem op z'n eigen fiets nog wat langer. Het eerste stuk is langs een 80km weg en daarna door ons dorp met superveel sluipverkeer dat standaard te hard rijdt. Hoewel F gelukkig echt prima kan fietsen vind ik het toch een ding. Maar als het mooier weer wordt wil ik het weer meer oppakken op de dagen dat man of ik hem breng(t).
pi_212905672
Wij hebben het luxeprobleem dat school te dichtbij is om te fietsen. L fietst wel naar zwemles en soms naar het dorp.

Ik verwacht dat hij wel weer meer kan fietsen als het weer beter is. Afgelopen twee zomers was bij mij op de fiets makkelijker door zwangerschap en baby maar gelukkig is hij het niet verleerd.
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2024 @ 22:14:47 #135
148247 taxibabe
pi_212948146
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:19 schreef eponine het volgende:

[..]
Ach nee ;(

En .. Het is weer volle maan, was die van jou nog weer lekker dwars? :P
pi_212955890
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]
En .. Het is weer volle maan, was die van jou nog weer lekker dwars? :P
Nou. Eigenlijk wel :D :')
Jouwes?
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2024 @ 18:04:39 #137
148247 taxibabe
pi_212956603
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:01 schreef eponine het volgende:

[..]
Nou. Eigenlijk wel :D :')
Jouwes?
Hij was ook wel behoorlijk dwars, maar dat had denk ik een andere oorzaak. Maar misschien heeft de volle maan het nog wel wat meer versterkt. :')
SPOILER
pi_212957911
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:04 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hij was ook wel behoorlijk dwars, maar dat had denk ik een andere oorzaak. Maar misschien heeft de volle maan het nog wel wat meer versterkt. :')
SPOILER
Oh wat heftig, ook voor jou. Kan me voorstellen dat het heel pittig is zo. Sterkte!
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2024 @ 19:50:46 #139
148247 taxibabe
pi_212958054
Tnx! Het is soms wel pittig idd, normaal kun je op elkaar terugvallen, nu sta ik constant aan, plus 'zijn deel' van het huishouden wat ik er nu ook bij doe. Dat is bijelkaar soms wel vermoeiend. Maar het is voor het goede doel!
pi_212960346
Ja logisch toch dat het vermoeiend is. Hopelijk geeft het wel het gewenste resultaat uiteindelijk. Duurt je man z’n traject nog lang?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 maart 2024 @ 08:42:14 #141
148247 taxibabe
pi_212962564
Tot 30 mei, maar het aantal dagen per week daar wordt wel minder. Dus over 2 weken is het 4 dagen en dan later gaat het naar 3 dagen. Dus dat is wel fijn.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:34:33 #142
346653 Ceviche
pi_212969091
Heftig Taxi, hopelijk heeft hij er veel baat bij.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:25:22 #143
367000 roos94
pi_213073138
Miss dom vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

In de schoolgids vond ik deze tekst:

Tussenschoolse opvang, er is geen opvang in de middagpauze.

Wat betekent dit nu? Dat je als ouder je kind in de pauze moet ophalen oid :? Mag dat uberhaupt?

Ik heb het al aan de school gevraagd maar nog geen reactie gehad..
  woensdag 3 april 2024 @ 17:26:13 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213073144
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:25 schreef roos94 het volgende:
Vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

Wat betekent dit nu? Dat je als ouder je kind in de pauze moet ophalen oid :? Mag dat uberhaupt?

Ja, dat kan. Je wordt dus geacht je kind tussen de middag thuis te laten eten. Er is blijkbaar geen behoefte aan overblijven...
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:26:48 #145
367000 roos94
pi_213073153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Je wordt dus geacht je kind tussen de middag thuis te laten eten. Er is blijkbaar geen behoefte aan overblijven...
Dus alle werkende ouders moeten tussendoor van werk weg ? _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 april 2024 @ 17:31:22 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213073201
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:25 schreef roos94 het volgende:
Miss dom vraagje, dochter gaat over een tijdje naar de basisschool. Groep 1.

Ik denk dat er continue rooster is.

Hier wel nog met overblijven, waarbij er gebruik gemaakt kan worden van tussenschoolse opvang

Wat zijn de schooltijden? Daar kun je vaak wel wat aan afleiden.
Today is life -

Dale Carnegie
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 17:31:54 #147
367000 roos94
pi_213073209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:31 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik denk dat er continue rooster is.

Hier wel nog met overblijven, waarbij er gebruik gemaakt kan worden van tussenschoolse opvang

Wat zijn de schooltijden? Daar kun je vaak wel wat aan afleiden.
Vijf gelijke dagen model staat er . 8.30 tot 14.00
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 april 2024 @ 17:33:18 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213073222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Vijf gelijke dagen model staat er . 8.30 tot 14.00
Met die tijden is het hier bij de andere school continue rooster. Boterham in de klas half uurtje buiten spelen en weer les.

Met pauze, dus overblijf of thuis eten duurt het hier tot 15.15
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 3 april 2024 @ 18:39:29 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213073976
Ah met die tijden denk ik ook dat er een continurooster is ja. Ken je geen andere ouders met hun kind op die school? Kun je het even navragen...
pi_213074009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:33 schreef Ynske het volgende:
Met die tijden is het hier bij de andere school continue rooster. Boterham in de klas half uurtje buiten spelen en weer les.
zo gaat het hier ook met 5 gelijke dagen continue rooster en daardoor is er geen tussentijdse opvang. dat hadden ze wel wat beter mogen verwoorden in de schoolgids
  woensdag 3 april 2024 @ 18:56:46 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213074265
Het zijn vaak standaard formats die je kan herleiden tot scholenindekaart.nl, waarbij scholen moeten aangeven of er voor- tussen- of naschoolse opvang is. Jouw school heeft geen tussenschoolse opvang want er is geen 'tussen school', school gaat gewoon door van 8:30 tot 14 uur.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 april 2024 @ 19:32:42 #152
367000 roos94
pi_213074731
Dank :)
  FOK!fotograaf maandag 8 april 2024 @ 17:58:29 #153
148247 taxibabe
pi_213138904
Vraagje!
We hebben een formulier mee voor een sponsorloop op Koningsdag..
Wat wordt er gemiddeld gegeven voor een rondje (of een totaalprijs) :@
pi_213139146
Het ligt er wat mij betreft (ook) aan wat het doel is, waar wordt het geld aan besteed? En hoe lang het rondje is.
Ik doe vaak een bedrag per rondje met een maximum.
  FOK!fotograaf maandag 8 april 2024 @ 18:37:36 #155
148247 taxibabe
pi_213139362
Het doel is het Kinderfonds, dat vind ik wel een goed doel. Geen idee hoe lang het rondje is. Volgens mij is het voor de kleuters ook geen groot rondje en het is maar 20 minuten.

Maar is 1 euro per rondje of 5 euro totaal dan veel of weinig? (toen ik klein was, was het volgens mij 1 gulden per rondje, maar dat is natuurlijk ook al weer lang geleden, haha)
pi_213141447
Meestal bij een nuttig goed doel probeer ik op een euro of 4, 5 uit te komen. Dus als ik denk dat 10 rondjes te doen is, 50 cent per rondje met een max van 6 euro bijv. Dan loont het om je best te doen met lopen, denk ik dan.
Ik kreeg vroeger gerust 25 guldencent per rondje. En van sommige bejaarde buurvrouwen standaard 2,50, of ik nou liep of niet :+
pi_213141940
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 18:37 schreef taxibabe het volgende:
Het doel is het Kinderfonds, dat vind ik wel een goed doel. Geen idee hoe lang het rondje is. Volgens mij is het voor de kleuters ook geen groot rondje en het is maar 20 minuten.

Maar is 1 euro per rondje of 5 euro totaal dan veel of weinig? (toen ik klein was, was het volgens mij 1 gulden per rondje, maar dat is natuurlijk ook al weer lang geleden, haha)
Wij hadden laatst sponsorloop voor een zusterschool in Afrika, hebben actief in de familie en vrienden geld opgehaald. Er konden maximaal 15 of 20 namen ingevuld worden dacht ik, die kregen we ook vol. Zelfs 1 euro per rondje gedaan, de meeste familieleden gaven 2-5 euro totaal. (Uitschieter naar 10 euro).

Onze kleuter liep ineens 11 ronden (verwacht waren er 5 ofzo), waardoor ze ergens tussen de 120 en 150 euro had opgehaald. Moest ze ineens naar boven komen omdat ze het meeste geld had opgehaald van de hele school...

Voor je idee. :+
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2024 @ 10:04:14 #158
148247 taxibabe
pi_213167290
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Wij hadden laatst sponsorloop voor een zusterschool in Afrika, hebben actief in de familie en vrienden geld opgehaald. Er konden maximaal 15 of 20 namen ingevuld worden dacht ik, die kregen we ook vol. Zelfs 1 euro per rondje gedaan, de meeste familieleden gaven 2-5 euro totaal. (Uitschieter naar 10 euro).

Onze kleuter liep ineens 11 ronden (verwacht waren er 5 ofzo), waardoor ze ergens tussen de 120 en 150 euro had opgehaald. Moest ze ineens naar boven komen omdat ze het meeste geld had opgehaald van de hele school...

Voor je idee. :+
Haha, dat was wel ff een verrassing dan!

Ik heb ook nog even met de juf gesproken. De kleuters hebben nog niet het benul dat hoe meer rondjes je rent hoe meer geld je ophaalt. Ze gaf aan dat een vast bedrag voor groep 1 het makkelijkste is. Dus we doen 5 euro, denk dat dat dan wel 1 euro per rondje gaat worden.

Tnx voor de tips en ervaringen!

Ik ga trouwens in de klas helpen met het schoolontbijt en de spelletjes erna, ben benieuwd hoe dat gaat en hoe mijn kleuter gaat doen! O+
pi_213241115
Mocht iemand nog een tip voor een dagje uit willen: het Archeon is met een kleuter echt prima te doen en super leuk! En met de Museumkaart ook nog eens gratis *O*
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 09:12:27 #160
148247 taxibabe
pi_213299352
Vraagje..
Wat doen jullie als je een kind hebt wat volledig in de weerstand gaat en vertikt om bijv. de schoenen aan te trekken (inclusief meltdown)? En je moet echt gaan want anders komt je kind te laat op school.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 april 2024 @ 09:18:59 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213299387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:12 schreef taxibabe het volgende:
Vraagje..
Wat doen jullie als je een kind hebt wat volledig in de weerstand gaat en vertikt om bijv. de schoenen aan te trekken (inclusief meltdown)? En je moet echt gaan want anders komt je kind te laat op school.
Schoenen en sokken in de tas en op blote voeten
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 09:30:09 #162
148247 taxibabe
pi_213299468
Gelukkig, dat heb ik dus inderdaad ook een soort van gedaan. Schoenen heeft hij bij school half aangedaan en binnen kreeg hij weer een halve meltdown, toen weigerde hij zijn jas uit te trekken omdat hij zijn schoenen niet goed aan had. Uiteindelijk heb ik de schoenen aan de juf gegeven en is hij op zijn sokken de klas in gegaan.

Ik stond bijna met tranen in mijn ogen bij school en voelde me een hele slechte moeder. :@
(Dat ik zelf nog ziek ben en met koorts mijn kind school naar moet brengen werkt ook niet echt mee)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 april 2024 @ 09:37:15 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213299508
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:30 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig, dat heb ik dus inderdaad ook een soort van gedaan. Schoenen heeft hij bij school half aangedaan en binnen kreeg hij weer een halve meltdown, toen weigerde hij zijn jas uit te trekken omdat hij zijn schoenen niet goed aan had. Uiteindelijk heb ik de schoenen aan de juf gegeven en is hij op zijn sokken de klas in gegaan.

Ik stond bijna met tranen in mijn ogen bij school en voelde me een hele slechte moeder. :@
(Dat ik zelf nog ziek ben en met koorts mijn kind school naar moet brengen werkt ook niet echt mee)
Nee hoor je bent geen slechte moeder. Soms moet je eieren voor je geld kiezen :*
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:04:04 #164
148247 taxibabe
pi_213299670
Pff.. dan komt net dit liedje op de radio. Zat echt ff te janken..

pi_213299689
Goed gedaan hoor @taxibabe! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Wil je ze niet aan, prima, succes met je koude voeten straks.
Kun je vandaag een beetje uitzieken? :*
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 10:16:12 #166
148247 taxibabe
pi_213299768
Wel wat, gisteren was ik zieker. Dus ik moet vandaag wel wat doen in huis, gisteren heb ik op koken na zo goed als niks kunnen doen. Ik denk dat hij daarom vanmorgen ook zo in de weerstand vloog. Hij voelt natuurlijk ook dat ik niet lekker ben en ik kon ook niks met hem doen.
pi_213301034
Ik had ook hetzelfde gedaan @taxibabe . Kind op tijd op school met schoenen dus taak volbracht. De kleuters lopen bij ons wel vaker op sokken de klas in want dat speelt lekkerder.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 12:56:25 #168
148247 taxibabe
pi_213301360
Tnx voor jullie woorden! Ik denk dat het vooral de manier waarop het ging mij dit gevoel gaf. Ik vond het niet leuk om zo mijn kind, die van huis naar school in een meltdown zat, op school achter te laten. Ik heb hem wel een grote knuffel gegeven, maar hij was niet blij. Dat vond ik echt heel rot.. Ik wil een leuke moeder zijn, dat was ik op dat moment gewoon ff niet.
pi_213303128
@taxibabe, zo lever ik mijn 7 jarige ook nog steeds soms af (voorheen bijna elke dag). Schoenen in het krat, kind op de fiets, en gillend en krijsend naar school brengen. De juf pakt haar dan bij de deur van mij over. Soms wil dochterlief dan wel haar schoenen weer aan en soms neemt de juf die ook over en zet ze bij haar tafel neer. Iedere keer voel ik mij er weer rot onder, maar op school zet ze de knop weer om en vaak lukt het haar dan ook nog wel om een prima dag te hebben.

Maakt jou zeker geen slechte moeder, al snap ik echt hoe rot het voelt.
pi_213303253
Juffen hebben dat echt vaker meegemaakt. Ik probeer altijd als een kind moeilijk de klas in is gekomen, even een berichtje naar ouders te sturen als het zijn draai heeft gevonden. Dan komt de ouder ook fijner de dag door, hoop ik dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 16:42:01 #171
148247 taxibabe
pi_213303459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:56 schreef Schanu het volgende:
@:taxibabe, zo lever ik mijn 7 jarige ook nog steeds soms af (voorheen bijna elke dag). Schoenen in het krat, kind op de fiets, en gillend en krijsend naar school brengen. De juf pakt haar dan bij de deur van mij over. Soms wil dochterlief dan wel haar schoenen weer aan en soms neemt de juf die ook over en zet ze bij haar tafel neer. Iedere keer voel ik mij er weer rot onder, maar op school zet ze de knop weer om en vaak lukt het haar dan ook nog wel om een prima dag te hebben.

Maakt jou zeker geen slechte moeder, al snap ik echt hoe rot het voelt.
Poeh, bijna elke dag.. :{ ik vond 1 keer al rot (want zo ken ik hem helemaal niet). Gelukkig gaat bij je dochter nu dus wel beter zo te lezen :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:11 schreef Hupje het volgende:
Juffen hebben dat echt vaker meegemaakt. Ik probeer altijd als een kind moeilijk de klas in is gekomen, even een berichtje naar ouders te sturen als het zijn draai heeft gevonden. Dan komt de ouder ook fijner de dag door, hoop ik dan.
Jaa, dat kreeg ik ook van de juf, met een foto dat hij lekker aan het spelen was. O+ Dat was wel fijn!
Morgen heeft hij een snipperdagje, hij kwam heel moe uit school. Vrijdag zijn de koningsspelen met ontbijt op school, dus het zonde zijn als hij voor de tijd instort en daar niet aan mee kan doen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:52:27 #172
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213304859
Taxi :* Hier zijn de buien altijd vlak voor de vakantie. Ik had precies hetzelfde gedaan. Mijn man had laatst ook zo'n situatie met Bas op vrijdag, hij heeft hem gewoon al krijsend aan de meester gegeven.

Ben blij dat het volgende week vakantie is. Had net een onmogelijke driftbui door alles is teveel, lange dag en vermoeidheid bij mijn kleuter.
pi_213305208
Wij hadden vorige week van die buien met als hoogtepunt L krijsend bij juf op schoot gezet en om het plaatje compleet te maken begon dreumes ook nog te krijsen want "L huilen!".
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 19:38:20 #174
148247 taxibabe
pi_213305351
Blij dat ik niet de enige ben, haha.
Ja, dat het bijna vakantie is zal hier inderdaad ook meespelen. Morgen iig een snipperdagje en gaan we 2 konijntjes ophalen. En in de vakantie gaan we lekker een paar nachtjes bij opa logeren. O+
pi_213321317
Hoe is het nu @taxibabe?
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2024 @ 12:57:22 #176
148247 taxibabe
pi_213321920
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:52 schreef eponine het volgende:
Hoe is het nu @:taxibabe?
Hij kreeg gisteravond hoge koorts, dus vandaag ook nog thuis. We hebben gisteren de konijntjes opgehaald, daar is hij heel blij mee en ze moeten van hem steeds mee naar binnen om te knuffelen. O+
Koorts is iig lager, hopelijk knapt hij vandaag goed op zodat hij morgen toch nog naar de Koningsspelen kan.

SPOILER
pi_213322324
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:57 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hij kreeg gisteravond hoge koorts, dus vandaag ook nog thuis. We hebben gisteren de konijntjes opgehaald, daar is hij heel blij mee en ze moeten van hem steeds mee naar binnen om te knuffelen. O+
Koorts is iig lager, hopelijk knapt hij vandaag goed op zodat hij morgen toch nog naar de Koningsspelen kan.

SPOILER
Beterschap! En die foto O+ O+
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2024 @ 14:17:59 #178
148247 taxibabe
pi_213322472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef eponine het volgende:

[..]
Beterschap! En die foto O+ O+
Tnx!
Hij is echt superlief met de konijntjes! O+ Hij heeft ook zelf de namen (voor- en achternaam) bedacht :') : Dikkie Dokkie en Sippie Dippie _O-
pi_213322704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:17 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Tnx!
Hij is echt superlief met de konijntjes! O+ Hij heeft ook zelf de namen (voor- en achternaam) bedacht :') : Dikkie Dokkie en Sippie Dippie _O-
Hij is iig wel origineel met z’n naamkeuze!
  FOK!fotograaf zaterdag 27 april 2024 @ 12:12:28 #180
148247 taxibabe
pi_213341812
Eindelijk vakantie! Iedereen hier leuke Koningsspelen gehad?

Thomas had 's morgens geen koorts dus samen naar het schoolontbijt geweest, daarna was de sponsorloop, maar daar wilde hij eigenlijk dus niet mee doen. Samen hebben we 1 rondje gelopen. Toen stortte hij ook weer in en zijn we naar huis gegaan.

's Middags begon hij ineens te klagen dat hij oorpijn had en greep ook iedere keer naar zijn oor en kreeg hij ook weer koorts. Dus toch maar de dokter gebeld, daar had hij weer 39,4 en een oorontsteking. Dokter heeft hem helemaal nagekeken, nu vermoed ze dat hij roodvonk heeft.. Dus gewoon uitzieken en paracetamol geven..

Lekker begin van de vakantie dus, hij lijkt zich nu wel weer redelijk te voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 27-04-2024 12:24:59 ]
pi_213342379
De Koningsspelen waren hier een succes met allemaal oudhollandse spellen en een dans- en yogaclinic voor de kleuters :)! Ben wel blij dat ik zwemles gistermiddag had afgezegd, want F was kapot toen ik hem om 15:00 uit school haalde (en ik daarna ook, mijn fietsaccu begaf het -O- en zonder ondersteuning met tegenwind fietsen met een 23 kg zware kleuter achterop is niet grappig. Gelukkig had ik z'n zusje niet ook nog eens voorop :o ).
Vanochtend zijn we in een buurdorp even naar de kermis geweest, maar nu weer lekker thuis. Misschien vanmiddag nog even ons eigen dorp in, afhankelijk van het weer.

Beterschap voor Thomas!
pi_213639178
Mensen, ik snap dit echt niet….

Li zit nu in 2 en is vorig jaar als enige van haar vriendinnen in een andere klas geplaatst. Wij hebben hier meerdere gesprekken over gehad en 3 weken geleden eindelijk de erkenning gehad dat ze hier toch weinig aansluiting heeft en misschien beter af was geweest in de andere klas.

Nu heeft ze gelukkig toch 4 meiden uit groep 1 waar ze wel aansluiting heeft. Vandaag hadden ze schoolreisje. Ze hebben alle meiden in 2 groepjes gezet, die samen gingen lopen. Li zat in het groepje bij de juf met 3 jongens en ze hebben de hele dag zonder andere groepjes gelopen.

Ik snap dit gewoon serieus niet! Ze heeft ook geen gedragsproblemen ofzo… Gelukkig heeft Li het leuk gehad.. maar echt….
Deze juf!! Nog 7 weken…..
pi_213643870
Bijzonder ja. Ik kan niet meteen een reden bedenken waarom je het zo zou aanpakken.
Mag ze dan volgend jaar wel terug naar de andere klas of blijft het nu zo?
  woensdag 22 mei 2024 @ 08:47:42 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213643989
Ik vroeg me ook af wat ze volgend jaar dan gaan doen...
pi_213644009
Het wordt een grote groep 3, ben ik heel blij mee ;) Er zitten ook in deze groep maar 5 meisjes in groep 2. En daarvan blijven er 2 sowieso in 2, dus ze moesten ook wel iets.

Vandaag toch de ib’er nog even aangesproken. Li vroeg onderweg naar school vanmorgen hoe ze liever kan zijn op school. Zodat ze ook bij de lieve kindjes hoort.
Slik momentje voor mama!
pi_213644437
Wat zei de IBer erover? Ik kan de logica van deze juf echt niet volgen. Dan heb je na al die maanden eindelijk erkenning, dan zou ik verandering verwachten maar ze gaat gewoon op dezelfde voet verder.
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:04:57 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213644626
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 08:49 schreef Loj het volgende:
Het wordt een grote groep 3, ben ik heel blij mee ;) Er zitten ook in deze groep maar 5 meisjes in groep 2. En daarvan blijven er 2 sowieso in 2, dus ze moesten ook wel iets.

Vandaag toch de ib’er nog even aangesproken. Li vroeg onderweg naar school vanmorgen hoe ze liever kan zijn op school. Zodat ze ook bij de lieve kindjes hoort.
Slik momentje voor mama!
Ach, dat breekt toch je hart!

Wat zei de IB'er?
pi_213728248

Avondvierdaagse. Eigenlijk wonen we wel heel mooi. O+
  woensdag 29 mei 2024 @ 23:00:48 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213728361
Jeetje wat een verschil met onze avondvierdaagse! Heerlijke foto, NJ.

Ik word elke keer boos als ik over die juf van Li lees, Loj. Wat een figuur echt.
pi_213728403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 23:00 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje wat een verschil met onze avondvierdaagse! Heerlijke foto, NJ.

Ik word elke keer boos als ik over die juf van Li lees, Loj. Wat een figuur echt.
Paar straten het dorp uit en dan het groen in, fantastisch! Ook best wel rustig qua deelnemers vergeleken met wat ik gewend was 'uit de stad'. Maar hier was echt wel even een besefmoment hoe mooi dit eigenlijk is voor ons, voor de kinderen, om dat hier in op te groeien!
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2024 @ 06:38:06 #191
148247 taxibabe
pi_213729276
Mooi NJ!!

Wij hebben volgende week de avondvierdaagse, ben benieuwd hoe het gaat!
Vandaag zijn eerste schoolreisje, dat vind ik ook wel spannend :@
pi_213729321
Wauw, wat een mooi gebied NJ! Zo wonen wij ook niet ;)

Schoolreisje komt vast goed toch!

Ib’er vind het ook zeer bijzonder en zou nog even doorvragen. Ik hoef geen feedback, ben zo klaar met de juf!
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2024 @ 10:20:24 #193
148247 taxibabe
pi_213730664
Aan de eerste foto's te zien hebben ze daar de grootste lol! O+
Hopelijk houden ze het droog..
pi_213806897
Zo wat heb ik onderschat wat een impact die avondvierdaagse heeft. Hij heeft al 2 dagen goed volgehouden (3km) maar de koek is helemaal op. Gisteren sliep hij pas om 21u30 omdat hij zo hyper was. Morgen hebben ze vanuit school ook nog een uitstap naar een speeltuin gepland. Wat een timing ook. Gelukkig krijgen ze hun medaille ook met 3 keer wandelen dus vanavond blijft hij lekker thuis. Ik denk dat hij boven zijn bord in slaap gaat vallen.
pi_213806980
Hier (ook) de eerste keer avondvierdaagse dit jaar. 2,5 km dus gelukkig te behappen. Maar hij is wel moe inderdaad. Gistermiddag ging ie uit eigen beweging naar bed en heeft 1,5 uur geslapen. Zwemles morgen hebben we afgemeld en judo zaterdag gaat niet door, dus dit weekend kan ie bijkomen gelukkig.
pi_213807037
Hier ook de eerste keer avond4daagse, 3.5km. Ze trekt het tot nu toe goed. Zeurt ook totaal niet tijdens het wandelen terwijl ze normaal gesproken 500meter al ver vindt. Die medaille vrijdag is de grote motivator! :P
Trouwens wel heerlijk weer voor de avond4daagse deze week!
  FOK!fotograaf donderdag 6 juni 2024 @ 12:06:10 #197
148247 taxibabe
pi_213809012
Hier ook de eerste avondvierdaagse 2,5 km, hij doet het super. Wel wat vermoeider dan anders, maar dat heeft meer te maken met later naar bed gaan nu en de hyper tijdens het lopen. Het lopen is een makkie, hij heeft in de meivakantie bijna 9 km gelopen door Utrecht.

Vrijdag de intocht met medaille, maar dan wordt het wel een beetje spannend hoe hij zaterdag uit bed komt, want dan gaan we op vakantie. Wie weet gaat hij nog ff slapen in de auto (al acht ik die kans klein, maar slaap je niet dan rust je toch. :P )
pi_213813815
Morgen hebben dus alle kleuters van school een uitstap waarbij de ouders rijden en ik vraag me af hoe dat op andere scholen gaat. Op het blaadje dat is meegegeven staat dat mensen die dat willen een zitverhoger mogen meegeven. Optioneel dus. Als ik zoek wat de regels zijn mag een zitverhoger pas vanaf een lengte van 1m25. Er zullen toch wel meer groep 1 kinderen zijn die kleiner zijn dan dat? Mijn oplossing was simpel: dan rij ik wel. Maar dan zit ik dus morgen mogelijk met een auto vol niet reglementair vervoerde kleuters. Ik vind daar eigenlijk wel wat van maar ik wil niet meteen de zeikmoeder gaan uithangen. Is het normaal dat dit zo gaat?
pi_213813952
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Morgen hebben dus alle kleuters van school een uitstap waarbij de ouders rijden en ik vraag me af hoe dat op andere scholen gaat. Op het blaadje dat is meegegeven staat dat mensen die dat willen een zitverhoger mogen meegeven. Optioneel dus. Als ik zoek wat de regels zijn mag een zitverhoger pas vanaf een lengte van 1m25. Er zullen toch wel meer groep 1 kinderen zijn die kleiner zijn dan dat? Mijn oplossing was simpel: dan rij ik wel. Maar dan zit ik dus morgen mogelijk met een auto vol niet reglementair vervoerde kleuters. Ik vind daar eigenlijk wel wat van maar ik wil niet meteen de zeikmoeder gaan uithangen. Is het normaal dat dit zo gaat?
Liepen wij hier ook tegenaan.. Vond ik niet echt okay. "Je eigen kind moet goed vast zitten, kinderen van een ander zijn de regels soepeler". Bijzonder. Onze (bijna) vierjarige is nét 1 meter. Dus absoluut nog niet die 1m25..
pi_213814493
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Bij incidenteel vervoer mogen kinderen vanaf 3 jaar zelfs zonder autostoeltje dus tja voor de wet is die zitverhoger optioneel.

Ik geef altijd een zitverhoger mee en dat is bij ons op school gelukkig heel normaal, meestal zijn er zelfs meer zitjes dan kinderen omdat de rijdende ouders al meerdere stoeltjes in de auto hebben. Ook is er vanuit school de regel dat alleen eigen kind eventueel voorin mag zitten, geen meerijders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 06-06-2024 20:42:23 ]
pi_213814769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 20:33 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bij incidenteel vervoer mogen kinderen vanaf 3 jaar zelfs zonder autostoeltje dus ja voor de wet is die zitverhoger optioneel.

Ik geef altijd een zitverhoger mee en dat is bij ons op school gelukkig heel normaal, meestal zijn er zelfs meer zitjes dan kinderen omdat de rijdende ouders al meerdere stoeltjes in de auto hebben. Ook is er vanuit school de regel dat alleen eigen kinderen eventueel voorin mag zitten, geen meerijders.
Ik las het net. Beetje raar iets. Er zijn allemaal regels voor het veilig vervoeren van kinderen maar als het een keer niet uitkomt hoeft het niet. Het is ook niet in het dorp zelf ofzo. Het is 20 minuutjes rijden en een heel stuk over de snelweg.
Ik heb een stoel die ik voorin kan zetten. Gelukkig hebben we over een paar maanden een auto met ook isofix voorin, kan hij zelfs in zijn goede stoel. Een ander kleiner kind kan nu achterin in zijn stoel en dan hopen dat de meeste wat bij hebben.

Maar dat wordt dus altijd zelf rijden voor ons. Gelukkig is het niet zo vaak. Denk dit schooljaar 1 of 2 keer.
Dat rijden vind ik trouwens niet zo erg. Buiten het socializen met andere kleuters. Maar dan een halve dag helpen en toezicht houden (heuh), helpen met eten en drinken (heeeuuh), zorgen dat ze elkaar de schedel niet inslaan (heeeeeuuuuh) of zelfs billen afvegen :'(
En om te ontprikkelen mag ik 's avonds de finale van de avondvierdaagse meelopen *O*
En daarna 1.5u met de auto rijden *O*
Ik zal blij zijn als het zaterdag is

[ Bericht 20% gewijzigd door Bottoms_up op 06-06-2024 20:50:15 ]
pi_213828961
Bij incidenteel vervoer zijn de regels anders inderdaad. Zie ook https://www.anwb.nl/auto/autostoeltjes/regels-autostoeltje#. Mijn kleuter is bijna 1.30 maar ik informeer altijd even met wie hij mee rijdt en als die ouder geen extra verhoger of stoel heeft dan geef ik hem zelf mee.

Avondvierdaagse zit erop *O*
Hij heeft het super goed volgehouden, gisteren en vandaag samen met één van z’n vriendjes gelopen zodat wij als ouders ook wat te kletsen hadden. Was erg leuk. Bij de finish waren er ook nog eens springkussens, je kon geschminkt worden, er zat een karikatuur tekenaar en er was een loterij. De hysterie was groot, met een hoop overprikkelde kinderen als gevolg. Gelukkig is het nu weekend :+
  FOK!fotograaf zaterdag 8 juni 2024 @ 07:28:17 #203
148247 taxibabe
pi_213830920
Hier zit de avond4daagse er ook op! Superknap hoe goed hij heeft meegelopen, alle dagen ook lekker samen met zijn vriendjes en gisteravond een mooie medaille gekregen. Hij was supertrots! O+

Wij hebben de auto en aanhanger volgeladen! Nog een paar kleine dingen en eten voor onderweg en dan lekker op vakantie! *O*
pi_213831635
Hier ook een trotse kleuter. Hij was af en toe niet vooruit te branden omdat hij zo aan het spelen was met de kindjes van zijn klas.

Rijden ging wel goed. Had er maar drie te vervoeren. Eentje had geen verhoger mee (4 jarige, misschien iets groter dan gemiddeld maar zeker geen 1m25) dus die ging in de extra stoel van mij. Ze hebben 20 minuten lekker zitten kletsen O+

Fijne vakantie taxibabe!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 juni 2024 @ 10:44:03 #205
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213832075
Als een kind trakteert op school, geef je ook iets voor de juf? Ze krijgen het vlak voor ze naar huis gaan, zodat het meteen mee gaat.

Heb knikkerzakjes gemaakt met een paar knikkers erin.

Wat verzinnen voor de juf?
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 8 juni 2024 @ 10:56:13 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213832181
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:44 schreef Ynske het volgende:
Als een kind trakteert op school, geef je ook iets voor de juf? Ze krijgen het vlak voor ze naar huis gaan, zodat het meteen mee gaat.

Ik verzin niks voor de juf. De meester O+ krijgt wel een door Bas versierd cakeje :+, net zoals de rest van Bas zijn klas.
Trakteren is hier bij de ochtendpauze en moet iets klein & eetbaars zijn.
pi_213832842
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:44 schreef Ynske het volgende:

Ik had twee dozen bonbons gehaald voor in de lerarenkamer, voor al het personeel.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 12:48:51 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213833242
Hier wordt niet getrakteerd, lekker makkelijk :D
pi_213837892
Hier is trakteren op school inclusief langs een x aantal andere groepen gaan, dus meestal wordt er dan ook wat aan de leerkrachten gegeven. Ik had dit jaar kleine zakjes gevuld met groeiconfetti gedaan. Die je kunt planten en dat er dan bloemen uit komen. Is ook nog wel leuk voor in de klas dacht ik :P
  Moderator zaterdag 8 juni 2024 @ 20:46:16 #210
382129 crew  Donna
pi_213837922
Mijn dochter had zelf bedacht dat ze haar gewone traktatie ook aan de juf (en ook aan de stagiaire) uit wilde delen. Prima.

Een zakje popcorn en een uitdeelzakje snoepmix had ze.
pi_213843075
Ja, ik geef bij traktaties meestal ook iets mee voor de juffen. Gewoon een doos merci met zakjes lekkere thee ofzo iets. Wat ik ook wel eens heb gedaan zijn nootjes of een paar mini verzorgproducten.

Bij Li is de formatie bekend. Een groep 3 van 30 leerlingen met een cognitief sterke leerkracht. Li vindt de juf al super lief.
Ik vind het wel een beetje spannend, ook met deze juf ooit gedoe gehad nu lijkt het net of ik gedoe heb gehad met alle juffen, nee hoor!! Alleen deze twee
Zij vergat Ow het hele jaar, met indelingen/verjaardagen/foto’s. Maar toen was het corona en Ow zit in een probleemklas. Li zorgt er wel voor dat je haar niet vergeet, dus we gaan er positief in!
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juni 2024 @ 07:13:30 #212
148247 taxibabe
pi_213866231
Gisteravond is een informatieavond geweest over de klassenindeling. Helaas konden wij daar niet bij zijn want we zijn op vakantie. Uit de mail begreep ik dat er 3 groepen 0/1/2 gaan komen. Nu is het groep 0/1, groep 1b en groep 2.

En we mogen uiterlijk morgen 3 namen van andere kinderen doorgeven waarvan we graag zouden willen dat die bij je kind in de klas komen.
pi_213867912
Ow lastig als ze zo gehusseld gaan worden. Wij weten officieel nog niets maar we hebben al gehoord dat er niet echt wat wijzigt in zijn klas, behalve de kinderen die naar groep 3 gaan. Ze hebben sowieso alleen groep 1/2, in de praktijk dus 0/1/2.

Gisteren een gesprek op school gehad en ze verwacht dat hij lang gaat kleuteren. Ik denk dat ook wel. Hij is nog heel jong qua gedrag en een stuk kleiner dan gemiddeld. Ik begrijp uit de omgeving dat er best wat ouders zijn die dat zien als zitten blijven.
pi_213892131
Dat is toch niet blijven zitten? Daar is dat hele kleuteren voor bedoeld!
pi_213892148
Weet iemand toevallig hoe lang een kleine cake moet bakken? Ik heb al gevonden dat cupcakes 15 minuten moeten en grote cake 60-70... Ik heb een toffe dinobakvorm ter grootte van ongeveer 4-5 cupcakes
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:10:08 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213893249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:06 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lang een kleine cake moet bakken? Ik heb al gevonden dat cupcakes 15 minuten moeten en grote cake 60-70... Ik heb een toffe dinobakvorm ter grootte van ongeveer 4-5 cupcakes
15 minuten vind ik voor cupcakes idioot kort. Die gaan er hier al snel 30 minuten in voor ze gaar zijn.

Ik zou mikken op 45 minuten. En dan vanaf 35 ofzo eens gaan prikken met een sateprikker.
pi_213894707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
15 minuten vind ik voor cupcakes idioot kort. Die gaan er hier al snel 30 minuten in voor ze gaar zijn.

Ik zou mikken op 45 minuten. En dan vanaf 35 ofzo eens gaan prikken met een sateprikker.
Het was de site van koopmans.. Misschien hele kleine?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 juni 2024 @ 19:17:32 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213950217
Zo trots, mooi rapport en op naar groep 2/3
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juni 2024 @ 09:00:30 #219
148247 taxibabe
pi_213956982
Wat fijn Ynske!

Hier is de groepsindeling bekend! Meneer komt met zijn 3 beste vriendjes in de klas, en van de nieuwe kindjes kent hij er 2 nog van de psz!

En waar de klas nu vooral uit meisjes bestaat komt hij straks in een klas met veel jongens. Nu nog afwachten wie zijn juf/meester wordt.
pi_214051767
F gaat na de zomervakantie volgens plan over naar groep 3 *O*. De juf kennen we nog niet zo goed, maar ze komt kundig en lief over, dat komt vast wel goed.

Van de drie combigroepen 1/2 gaan de groep 2 kinderen door naar een gezamenlijke groep 3. Na de voorjaarsvakantie zijn ze gestart met eens in de week de ‘oudste kleutermiddag’, waarbij de kinderen uit groep twee allemaal samenkomen, aan groepsvorming werken en ‘echte’ werkjes op groep 3 niveau doen in het lokaal van groep 3. Elke week is F weer enthousiast, dus dat is heel fijn.

Het enige wat jammer is, is dat zijn allerbeste vriend een jaar extra gaat kleuteren. Ze zijn een soort tweeling; zelfde geboortedatum (F is een uur ouder |:)), op dezelfde dag en in dezelfde groep gestart op het kinderdagverblijf, op dezelfde dag en in dezelfde groep gestart op de basisschool, samen naar zwemles... Ze zijn vrijwel altijd met z’n tweeën. En nu gaan ze op school dus uit elkaar. We hebben het F nog niet verteld, dat wil ik morgenmiddag doen. Hem kennende zal hij het wel oké oppakken, maar ik vind het zelf toch een soort van sneu voor ze.
pi_214052965
Ah dat is wel jammer ja eponine! Hopelijk is ie er snel overheen.

Mijn kleuter gaat ook naar groep 3 en zit bij zijn beste vriendin in de klas O+ Ik weet niet de hele groepsindeling, want ze laten alleen de groep van je eigen kind aan je weten, maar het zal vast een leuke groep worden :P hoop ik :D
pi_214057516
Vanochtend zei ik tegen F: “volgend jaar ga je naar groep 3!”
En hij: “weet ik, en <naam van vriend> blijft in groep 2. Maar we blijven gewoon vrienden mama, geen zorgen hoor!”

:') O+
  FOK!fotograaf woensdag 3 juli 2024 @ 16:53:27 #223
148247 taxibabe
pi_214144332
Onze kleuter kwam gisteren thuis met een supermooi rapport! Voor de helft van de punten gelijk gebleven en de rest vooruitgang! Op het onderwerp 'getallen' scoort hij op alle punten maximaal. Ik ben zo trots op mijn jochie! O+

Vandaag ook 10-minutengesprek, hij doet het supergoed, laat veel groei zien. Hij is in de groep alleen wel wat onzeker. :{ Hij laat 1-op-1 spelenderwijs veel zien wat hij kan, maar in groepsverband is hij stil. Hij zegt ook vaak 'dat kan ik niet' of 'wil ik niet', terwijl hij het wel kan. Als hij zich vergist of een fout maakt zegt hij 'ik maakte een grapje'..
  vrijdag 12 juli 2024 @ 07:29:39 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_214257535
Bas heeft ook een fijn rapport en wij een goed gesprek gehad met de leerkracht. Het is precies zoals hij is en hij gaat vooral met veel plezier naar school. Wij blijven wat oefenen met fijne motoriek en de meester gaat volgend schooljaar Bas wat meer uitdaging geven. Verder is hij erg stil, maar begint nu eindelijk los te komen in de klas en praat 1op1 met de meester. In groepsverband praat hij nog nauwelijks.

Verder is er ook Groot Verdriet, zijn beste vriend gaat naar groep 3 en Bas blijft in de 1/2 combiklas.
pi_214257648
Laatste ochtend kleuter! En dan volgend schooljaar de peuter de stap naar de kleuter. Afscheid opvang vandaag en afscheid groep 1/2. Toch bijzonder.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juli 2024 @ 12:45:57 #226
148247 taxibabe
pi_214260560
Vakantie!!!! *O*
En het valt met bakken uit de lucht... }:|
pi_214260651
Mijn kleuter werd net de klas uit gegooid, naar groep 3! Nu eerst lekker vakantie… hopelijk wordt het weer nog wat beter |:)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juli 2024 @ 07:56:31 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214370469
5 jaar alweer, wat vliegt de tijd O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214649923
Heeft iemand hier ervaring met een tonybox of hoe dat ook heet? Ik zoek iets om muziek af te spelen om rustig bij in slaap te vallen (andere tips welkom!) en zo'n ding sprak me aan omdat dat ook luisterverhalen heeft. Maar het is ook loeiduur en elk nieuw verhaal kost ¤7 ofzo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:10:08 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214652125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een tonybox of hoe dat ook heet? Ik zoek iets om muziek af te spelen om rustig bij in slaap te vallen (andere tips welkom!) en zo'n ding sprak me aan omdat dat ook luisterverhalen heeft. Maar het is ook loeiduur en elk nieuw verhaal kost ¤7 ofzo.
Ik gebruik Kobo lezen en luisteren op een telefoon voor luisterboeken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214652178
quote:
Wij hebben er eentje, heel blij mee. Maar zijn er wel (genoeg) Nederlandstalige Tonies te koop?

Edit: ah, je kan blijkbaar verschillende NL inhoud op de creative Tonie downloaden. Ik zou dat wat minimaal vinden voor het geld, je hebt dan minder het bediengemak en de leuke figuurtjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 09-08-2024 22:18:04 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214654354
quote:
Droomie
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_214654879
Ik heb een timio en dat werkt hier perfect, maar ik zou hem voor een kleuter niet aanschaffen. Ik heb hem vorig jaar voor Anna haar 2e verjaardag gegeven. Bas gebruikt hem ook veel, hij vind het leuk om er Engels mee te leren.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:39:55 #234
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_214657850
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 22:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben er eentje, heel blij mee. Maar zijn er wel (genoeg) Nederlandstalige Tonies te koop?

Edit: ah, je kan blijkbaar verschillende NL inhoud op de creative Tonie downloaden. Ik zou dat wat minimaal vinden voor het geld, je hebt dan minder het bediengemak en de leuke figuurtjes.
Dit. Wij hebben er 1 en die wordt ontzettend veel gebruikt maar wij wonen in Duitsland en mijn kleuters spreken Duits. Die figuurtjes zijn eigenlijk wel wat de toniebox leuk maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 1inamelon op 10-08-2024 13:33:06 ]
pi_214658315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:39 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Dit. Wij hebben er 1 en die wordt ontzettend veel gebruikt maar wij wonen in Duitsland en mijn kleuters spreken Duits. Die figuurtjes zijn eigenlijk wel wat de toniebox leuk maken.
:Y Wij voeden onze jongste tweetalig op ennde Toniebox is een goede manier om in Nederland makkelijk meer Duits te horen. Hij kon hem toen hij net 1 was geworden echt al prima zelf bedienen maar die figuurtjes spelen daar een hele grote rol in, hij weet immers precies wat hij gaat horen. Nieuwe Tonies zijn ook een prima cadeauidee voor de Duitse familie of een leuk souveniertje als we daar zijn, daarom vind ik het ook niet zo erg om ervoor te moeten betalen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214658530
Hmmmm, dus jullie raden het eigenlijk af voor nl kindjes?
Er is wel een creative Tony waar je zelf dingen op kunt zetten maar die moet je dus kopen (of misschien eigen mp3's als ik dat goed heb gelezen)
pi_214662600
quote:
Wij hebben de jooki. Kun je Spotify op laten afspelen, maar ook eigen gedownloade muziek en luisterboeken bijvoorbeeld. Mijn oudste van 4 luistert veel naar sprookjes. Dus los van het apparaat hoef je in principe niets meer te kopen.
pi_214664707
Met Spotify kunnen we het zelf ook doen want we hebben nog een nest speaker over die op zijn kamer kan. Maar we vinden het irritant dat we dan zelf niet kunnen luisteren.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:13:44 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214665268
Dat vind ik ook irritant. Heeft dochter de speaker, kan ik niet meer bellen...
pi_214751587
Nog meer eerste dag kleuters vandaag hier?
Ik had me nog niet gemeld in dit topic. Ze is alweer vijf weken 4 jaar en vandaag dan toch echt de eerste schooldag.
Ze deed alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ze maakten er een moment van op het schoolplein en zie liep gewoon huppelend naar haar juf.
Dat zit wel goed dus. :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 augustus 2024 @ 09:46:12 #241
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214751750
Tranen van spanning voor de eerste schooldag van dit jaar, veel verdriet dat zijn juf van vorig jaar er niet meer is (pensioen na 46 jaar in dienst)
6 weken lang is er gevraagd wanneer mag ik weer naar school, en vandaag wilde hij het liefst weer meteen met mama haar huis, mijn kleine grote jongen O+

Fijn nolita!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214752574
Nog niet, wij hebben nog 2 weken. Komende week even alles in orde maken voor Bas, want natuurlijk zijn alle gymspullen, laarzen en andere dingen te klein. En hij wenst een nieuwe broodtrommel, want nijntje is niet meer zo stoer in groep 2 :P.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:39:20 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_214752955
Onze oudste is vandaag begonnen in groep 2 op een nieuwe school (ivm verhuizing). Hij had er super veel zin in en ging ook goed naar binnen. Ben zo benieuwd straks O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_214764257
Hier eigenlijk kleuter af! Een paar dagen terug is onze kleuter 6 geworden, over een paar dagen start ze in groep 3.

Maar.. ik blijf hier meelezen (en vast wel weer posten ook..) onze jongste is nu bijna 4, dus begint volgende week op school in groep 1!

Dan waarschijnlijk met bril, die hebben we vandaag uitgezocht bij de opticien, na controle bij de oogarts bleek ze toch beter maar wel een bril te kunnen gaan dragen.
pi_214811414
Tweede week school is net begonnen en hij heeft nu al een week een terugval in zindelijkheid. Ik snap er niets van, zelfs thuis heeft hij af en toe een ongeluk. Ook op de bso en tijdens de vakantie ging hij daar hele dagen. Hij lijkt het niet te merken. Nog mensen die dit hebben gehad?
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:25:52 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214812669
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Tweede week school is net begonnen en hij heeft nu al een week een terugval in zindelijkheid. Ik snap er niets van, zelfs thuis heeft hij af en toe een ongeluk. Ook op de bso en tijdens de vakantie ging hij daar hele dagen. Hij lijkt het niet te merken. Nog mensen die dit hebben gehad?
Het kan best van de spanning zijn, of gewoon te afgeleid door alle nieuwe dingen. En dan merkt hij te laat dat hij moet plassen of stelt hij het uit. Of hij heeft een blaasontsteking.
pi_214820445
Ik hoop idd dat het gewoon spanning is. Ik had het niet verwacht want het is grotendeels dezelfde klas, 1 van de juffen is dezelfde als vorig jaar en hij zit in hetzelfde lokaal.
Vandaag ging het gelukkig beter maar de juf heeft hem wel naar toilet gestuurd. Maar spelen bij een vriendje na school (eerste keer O+) ging gelukkig ook goed.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:17:30 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214821631
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik hoop idd dat het gewoon spanning is. Ik had het niet verwacht want het is grotendeels dezelfde klas, 1 van de juffen is dezelfde als vorig jaar en hij zit in hetzelfde lokaal.
Vandaag ging het gelukkig beter maar de juf heeft hem wel naar toilet gestuurd. Maar spelen bij een vriendje na school (eerste keer O+) ging gelukkig ook goed.
Klinkt alsof de terugval van korte duur zal zijn.
Resistance is futile.
pi_214893934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier eigenlijk kleuter af! Een paar dagen terug is onze kleuter 6 geworden, over een paar dagen start ze in groep 3.

Maar.. ik blijf hier meelezen (en vast wel weer posten ook..) onze jongste is nu bijna 4, dus begint volgende week op school in groep 1!

Dan waarschijnlijk met bril, die hebben we vandaag uitgezocht bij de opticien, na controle bij de oogarts bleek ze toch beter maar wel een bril te kunnen gaan dragen.
Daar ben ik weer!
Nu met kleuter #2, sinds vandaag vier jaar oud. De eerste anderhalve week school zit er op, heerlijk eigenwijs en eigenzinnig.. Vandaag klein de verjaardag gevierd, het weekend (hopelijk met droog weer..) groter. O+
  woensdag 4 september 2024 @ 22:23:31 #250
346653 Ceviche
pi_214894711
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Daar ben ik weer!
Nu met kleuter #2, sinds vandaag vier jaar oud. De eerste anderhalve week school zit er op, heerlijk eigenwijs en eigenzinnig.. Vandaag klein de verjaardag gevierd, het weekend (hopelijk met droog weer..) groter. O+
Gefeliciteerd :* wat een mijlpaal he, als ze dan echt naar school gaan.
pi_214900028
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd :* wat een mijlpaal he, als ze dan echt naar school gaan.
Heel ander kind krijg je dan toch. :9 Ze voelt zich er ook echt al goed op haar plek, soms misschien iets te, als ik dej juf vandaag hoorde. Alleen maar kletsen, kletsen, kletsen. Ook als het even niet moet. :+
  donderdag 5 september 2024 @ 16:06:20 #252
346653 Ceviche
pi_214900144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Heel ander kind krijg je dan toch. :9 Ze voelt zich er ook echt al goed op haar plek, soms misschien iets te, als ik dej juf vandaag hoorde. Alleen maar kletsen, kletsen, kletsen. Ook als het even niet moet. :+
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezin :@
pi_214923259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 16:06 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Die van mij kletst ook vijf kwartier in een uur, op zich gezellig natuurlijk, maar hij praat nog steeds niet heel goed dus dat maakt het ook vermoeiend om naar hem te luisteren. En soms wil ik ook weleens een bus instappen zonder dat de buschauffeur alles te horen krijgt over ons gezin :@
Hahaha, pijnlijk herkenbaar. :+
  FOK!fotograaf dinsdag 17 september 2024 @ 14:47:12 #254
148247 taxibabe
pi_215008142
Vertellen jullie kleuters ook elke ochtend over hun dromen?
Ik moet altijd lachen als die van mij verteld over zijn dromen, ook supergedetailleerd, geweldig!
Owja en volgens hem zijn het zijn ogen die de dromen maakt. Soms draait hij zich in bed om, doet zijn ogen dicht en zegt 'Ik wil nog even verder kijken in mijn droom' _O-
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:52:12 #255
346653 Ceviche
pi_215008488
Die van mij verzint alleen dromen, dan komt hij vertellen wat hij heeft gedroomd terwijl hij dan nog geen twee minuten in bed heeft gelegen.
Een echte droom heb ik hem nog niet horen vertellen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 september 2024 @ 20:49:17 #256
148247 taxibabe
pi_215012068
Oh dromen verzinnen, die had ik niet verwacht. Volgens mij verzint die mij zijn dromen niet, hij verteld ze ook gelijk als hij 's morgens wakker wordt. Laatst werd hij schaterlachend wakker _O- , was hij in zijn droom op youtube kids een filmpje aan het kijken wat blijkbaar heel grappig was, hij heeft het wel verteld maar ik kan me het niet meer herinneren.
pi_215342292
Mijn kleuter was net lekker op dreef. Mama, vrijdag mogen we een koekje mee naar school want het is de laatste dag voor de vakantie. Maar deze keer moet het wel zelf gebakken zijn hoor, kunnen we dat donderdag dan maken?
pi_216144037
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 januari 2025 @ 09:51:00 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216144091
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Kleuter is bevriend met een klasgenootje maar ik ben er niet zo'n fan van. Vooral niet van de invloed dat ie heeft op het gedrag. We merken nu in de vakantie dat we ons kind weer terug hebben. Vandaag een dagje bso en dat kindje is er ook. Ik hou nu al mijn hart vast voor straks.
Managen jullie vriendschappen op die leeftijd? Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik wil liever niet dat kind in mijn huis want hij is hondsbrutaal en luistert voor geen meter. Ik vertrouw hem ook niet met mijn jongste (hij heeft haar al eens met opzet een schouderduw gegeven toen hij haar zag bij de bso). Hij was erbij bij zijn verjaardagsfeestje en dat was vreselijk. Alles was negatief. Hij naar daar wil ik liever ook niet want dan heb ik al helemaal geen controle wat hij hoort en doet.
Ik ken de ouders niet maar ik ben op zich heel erg benieuwd. Want alles aan hem schreeuwt tokkie. Zoals broer van 12 die rondrijdt op een opgevoerde fatbike. Maar toen ik ze opzocht zag ik dat ze allebei hoger management/directeur zijn.
Ergens vind ik het ook sneu voor dat kindje want wij zijn niet de enige ouders met deze mening.
Erg lastig.

Hier ook een klasgenootje dat geen makkelijke thuissituatie heeft en daarmee ook geen makkelijk gedrag. Hij is nu 3 x hier komen spelen, dat gaat goed. Nu willen ze daar spelen, maar dat wil ik vanwege de thuissituatie eigenlijk niet.
Sinds hij hier heeft gespeeld is het ook elke dag wanneer hij weer mag komen en is dan teleurgesteld als het niet kan.
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:05:28 #260
346653 Ceviche
pi_216144251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Lastig is dat. Hier had kleuter een vriendschap met een meisje uit zijn klas (ze gaan later trouwen). Het meisje is op zich een leuk kind maar die ouders... De vader heeft een strafblad (stalking, doxing, z'n familie mishandeld, dat soort dingen) en de korte tijd dat hij m'n nummer had kreeg ik allemaal rare berichtjes dat persoon X een pedo zou zijn en dat persoon y rare dingen in hun voortuin heeft gedaan en noem maar op. Ik zit niet te wachten op onenigheid met die ouders en dan het slachtoffer worden van hun internetterreur.
Zoon gaat daar absoluut niet heen. Meisje zou hier op zich mogen komen maar we stimuleren het niet en tot nu toe is dat er niet van gekomen en volgens mij is het contact alweer wat overgewaaid. Maar lastig vind ik het wel, want aan het meisje ligt het niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 januari 2025 @ 19:07:00 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216193394
Wat gaan die kleintjes snel he, hier een groepje 2 van groep 2/3 kind die voor de vakantie spellend las en nu gewoon hele zinnen leest zonder te spellen. Had nooit gedacht dat dat in groepje 2 al zo zou zijn
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:49:02 #262
208890 June.
Seriously?
pi_216234782
Oh hier wel hoor. Als die kids hondsbrutaal zijn en m'n huis slopen komen ze er niet in. Ik wil ook niet dat T bij ze speelt.

Helaas pindakaas.
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 12:53:33 #263
367000 roos94
pi_216619300
Heeft iemand ervaring met Squla ?
pi_216619399
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Wat wil je weten?
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 13:03:19 #265
367000 roos94
pi_216619450
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:00 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat wil je weten?
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht is

[ Bericht 7% gewijzigd door roos94 op 10-02-2025 13:12:49 ]
pi_216621953
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
  Miss 200.000.000! maandag 10 februari 2025 @ 16:17:03 #267
367000 roos94
pi_216621994
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je lid bent van de bibliotheek, kan je via hun website ook Junior Einstein gebruiken (gratis). Is net zoiets als Squla, volgens mij.
Ben ik niet maar bedankt voor de tip :P
  maandag 10 februari 2025 @ 22:18:40 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216627439
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wat handig! Heb "helaas" niet Squla aangeschaft , maar dit is maar een mooie aanvulling.
  maandag 10 februari 2025 @ 22:19:21 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216627449
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Of een 4 jarige dr wat aan heeft en of dit een beetje ok werkt op computer of dat het echt op tablet gericht is
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 februari 2025 @ 08:40:53 #270
367000 roos94
pi_216630106
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet op de PC geprobeerd. Als het morgen lukt, zal ik eens kijken. Onze zoon is 5 en vindt het wel 'leuk leren'.
Thanks!
pi_216632435
Ben ook wel benieuwd naar squla ervaringen. Mijn dochter wordt in april 6 jaar en wil heel graag een tablet voor haar verjaardag. Ik wilde haar dus een tablet geven met een squla abonnement, maar lees graag even mee of dat een aanrader is.

Hier al veel playdates gehad met kindjes. Daar zitten soms ook kindjes bij die druk zijn en minder goed luisteren. Die blijven welkom (wel iets minder vaak), maar mogen iets eerder opgehaald worden dan vriendinnetjes die wel goed luisteren en minder druk doen. Ben niet zo van het uitsluiten van kindjes, dus dat doen we liever niet ;)

Als het hele huis wordt gesloopt en het kind heel erg asociaal gedrag vertoond (met slaan/ schelden etc) dan niet natuurlijk, maar heb dat tot nu toe gelukkig ook niet meegemaakt.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:12:09 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216634388
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ben ik niet maar bedankt voor de tip :P
Voor alle kinderen tot 18 jaar is dat gratis. Dus wellicht toch nog te overwegen.
pi_216725025
De kleuter hier gaat sinds een maand naar school. En ze is zoooooo moe ervan! Ze gaat er ook helemaal vol voor, maar het is echt aftellen tot de vakantie. Afgelopen vrijdag is ze thuisgebleven en de komende woensdag (en waarschijnlijk ook volgende week een dagje) blijft ze ook thuis. Benieuwd hoe lang dit duurt, kan me dat van de oudste helemaal niet zo herinneren.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 21:46:23 #274
382129 crew  Donna
pi_216725051
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:44 schreef Gogo83 het volgende:
De kleuter hier gaat sinds een maand naar school. En ze is zoooooo moe ervan! Ze gaat er ook helemaal vol voor, maar het is echt aftellen tot de vakantie. Afgelopen vrijdag is ze thuisgebleven en de komende woensdag (en waarschijnlijk ook volgende week een dagje) blijft ze ook thuis. Benieuwd hoe lang dit duurt, kan me dat van de oudste helemaal niet zo herinneren.
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.
Nou is het ook een heel ander kind en ook veel drukker, dus ze zal ook wel meer energie verbruiken dan zus destijds. :7
  FOK!fotograaf woensdag 19 februari 2025 @ 16:51:21 #275
148247 taxibabe
pi_216749048
Nog 2 daagje school en dan heerlijk vakantie! *O*
Thomas gaat liever naar school geloof ik. _O- Zijn rapport is binnen en we hebben ook een 10 minutengesprek gehad. Zijn rapport was supergoed, op lezen/schrijven en rekenen/cijfers scoort hij hoog, bijna groep 3 niveau.

Maar op zelfstandig werken en gym enzo scoort hij laag. Bij 1 op 1 met de juf (of ib-er/andere hulp) kan hij wel taakjes goed (af)maken, maar zodra hij in de klas zit met de andere kinderen is hij vooral bezig met alles wat er in de klas gebeurt en niet met wat hij moet doen. Dan lijkt hij ook niet te horen wat de juf zegt (hoort hij wel, hij doet er alleen niks mee) of heel laat en dan gaat hij ook ontzettend treuzelen en de lolbroek uithangen.

En zo ook met gym, parcours lopen kan hij wel, maar zodra er andere kinderen achter hem staan niet. Met tikkertje bleef hij ook altijd aan de kant zitten, vorige week heeft hij voor het eerst meegedaan.

Volgens de juf en de ergotherapeute is het een probleem in de prikkelverwerking en gaan ze daar nu mee aan de slag in klas. Thomas lijkt er zo overigens geen last van de hebben..

Maar ik ben supertrots op hem, hij doet verder supergoed in de klas, hij heeft vandaag ook meegedaan met de voorstelling, dat had hij vorig jaar niet gedaan.
pi_216770307
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn jongste gaat sinds half nov. naar school maar is ook zo moe er van. Herken het ook niet van de oudste.
Nou is het ook een heel ander kind en ook veel drukker, dus ze zal ook wel meer energie verbruiken dan zus destijds. :7
Dat is hier ook wel zo ja!
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:59:15 #277
346653 Ceviche
pi_216827733
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.

Dus nu voel ik me wel een beetje op m'n plek gezet :')
Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 februari 2025 @ 12:09:49 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216827797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:
Mijn zoon is nu 5,5 en die is helemaal weg van roze, hartjes, glitter, unicorn, enzovoort. Nu wil ik met hem naar een stoffenbeurs om stof te halen, om wat shirts te maken enzo, maar ik voorzie dat hij dan alleen maar roze wil, dus ik heb het er al met hem over geprobeerd te hebben om dat een beetje in te perken. Het maakt mij helemaal niet uit maar ik zou niet willen dat hij op school gepest gaat worden daarmee. Je moet je kind soms ook voor dat soort dingen beschermen, denk ik.
Maar goed, ik kreeg als antwoord dat hij gewoon heel veel liefde te geven heeft en dit wil laten zien door zijn shirt, en dat hartjes heel erg belangrijk zijn voor de liefde, en dat hij dan wel uitlegt dat roze en hartjes enzo ook voor jongens prima is.

Het maakt mij allemaal niet uit maar het gaat ons er echt om dat we het heel naar zouden vinden als hij ermee gepest zou worden en hij ligt al niet heel best in de groep volgens mij (voor nu gaat het redelijk maar dat kan volgens mij best snel omslaan).

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken. Perk je dat dan in of moet een kind 100% zichzelf kunnen zijn? Of zijn de meeste jongens niet zo roze-georiënteerd :P
Hier nog zo eentje. En die heeft nu een gym shirt met een balk regenboog stof aan de voorkant.
En een regenboog knuffeldeken
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:37:52 #279
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216830136
Nou, ik maak me weer eens zorgen. Sinds vrijdagavond is onze dochter ziek. Buikpijn + overgeven. Vrijdagavond 1x. Zaterdagochtend 1x. rest van de dag buikpijn, zondag ook. Zondagochtend naar HAP gegaan, op buik geduwd etc etc, geen blindedarm ontsteking.

Maandag 2x buikpijn gehad op school maar is ook weer weg gegaan. Afgelopen nacht 5x overgegeven, naja op een gegeven moment komt er dus niks meer. Vanochtend naar de huisarts. Die vanalles geconroleerd. Geen oorontsteking geen blindedarm want ze geeft geen kick bij het op de buik duwen.

Komen thuis, staan in de gang, weer overgeven. Nu hebben we Ondansetron gekregen, dat is tegen misselijkheid, en dat is allemaal wel leuk, maar ze heeft vooral buikpijn. Huisarts is erg geruststellend, maar ze was toen ze heel klein was heel vaak ziek, maar nu is ze al zeker 2 jaar niet meer ziek geweest.

De huisarts spreekt over buikgriep, ik werp dan tegen dat overal staat dat dat na 2 dagen al een stuk beter zou moeten gaan, maar dat lijkt dus bij haar niet het geval te zijn, maar ze blijft vasthouden aan buikgriep. Ik maak me alsnog zorgen.

Iemand hier mee gemaakt met hun kind dat er een soort van dag 'pauze' zat tussen dezelfde klachten die dan daarna weer terug komen?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:53:55 #280
346653 Ceviche
pi_216830332
Ja hier ook weleens gehad. Eigenlijk gewoon niet goed uitgeziekt en dan toch weer iets te veel gedaan of teveel gegeten en dan toch weer staan kotsen.
Laatst nog, op vrijdag 1 dag koorts, daarna in het weekend bijgekomen, maandag en dinsdag na school toch te vermoeid thuiskomen en op woensdagmiddag op de bso kotsen.

Op zich moet je vooral naar een arts als je je zorgen maakt of twijfels hebt of het wel goed gaat, maar als er meerdere artsen naar je dochter gekeken hebben en dit geen vreemd verhaal vinden, dan zou ik daar op vertrouwen.
pi_216830409
Waar lees jij overal dat het na 2 dagen een stuk beter zou moeten gaan? Betrouwbare sites zoals thuisarts hebben het over een week en dat is ook wat mijn ervaring is. De ene keer is het een eendagsvirus en zijn ze de dag daarna weer beter. De andere keer duurt het een week en alles daartussen.
Hier gaan momenteel wat hardnekkige virussen rond waarbij een week uitgeschakeld geen uitzondering is. Vooral voor de vakantie waren er halve klassen afwezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 25-02-2025 16:03:43 ]
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 16:24:55 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_216830770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:58 schreef Elleska het volgende:
Waar lees jij overal dat het na 2 dagen een stuk beter zou moeten gaan? Betrouwbare sites zoals thuisarts hebben het over een week en dat is ook wat mijn ervaring is. De ene keer is het een eendagsvirus en zijn ze de dag daarna weer beter. De andere keer duurt het een week en alles daartussen.
Hier gaan momenteel wat hardnekkige virussen rond waarbij een week uitgeschakeld geen uitzondering is. Vooral voor de vakantie waren er halve klassen afwezig.
Op thuisarts.

https://www.thuisarts.nl/(...)griep-door-norovirus

Ah ja maar dat is door het norovirus. Als je gewoon zoekt op buikgriep op thuisarts staat er inderdaad een week.
pi_216831255
Norovirus heb ik 2 jaar geleden gehad en dat was inderdaad kort maar krachtig. Dat vond ik heftiger dan een gewone buikgriep die wat langer kan duren maar dan hou je tussendoor tenminste nog iets binnen.

Het belangrijkste voor nu is dat de zaken waarbij directe actie noodzakelijk is (zoals blindedarmontsteking) zijn uitgesloten. Daarna zit er niets anders op dan uitzieken. Bekijk tot vrijdag even hoe het gaat. Dan is het een week verder en kan je indien nodig nog met je eigen huisarts overleggen voordat je het weekend in gaat.
pi_216831257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:59 schreef Ceviche het volgende:

Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 februari 2025 @ 17:10:58 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216831484
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Aure het volgende:

[..]
Misschien zijn er wel stoffen te vinden in een andere kleur dan roze maar wel met hartjes? Of iets regenboog achtigs? Ik zou er wel deels in meegaan, maar niet helemaal voor roze gaan denk ik. Of je zou het patroon van wat je gaat maken een beetje kunnen hacken, soort colorblocking van maken en dat dan een deel van de roze hartjes stof is en de rest in een uni stof. Ofzoiets?
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb, zwart shirt met een colorblock regenboog stof
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:11:11 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216833640
Ik snap de angst voor pesten, maar voor mij is dat geen reden om het dan niet te doen. Pesten doen ze toch wel, of je nu kind nu roze draagt of precies de juiste kleding net als de rest.
pi_216833723
Deels mee eens, maar als je kind al niet lekker in de groep ligt en het gaat nu wel redelijk dan wil je ze ook niet echt munitie geven zeg maar. Dus ik snap Ceviche haar twijfel wel.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 21:23:51 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_216834482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 16:57 schreef Elleska het volgende:
Norovirus heb ik 2 jaar geleden gehad en dat was inderdaad kort maar krachtig. Dat vond ik heftiger dan een gewone buikgriep die wat langer kan duren maar dan hou je tussendoor tenminste nog iets binnen.

Het belangrijkste voor nu is dat de zaken waarbij directe actie noodzakelijk is (zoals blindedarmontsteking) zijn uitgesloten. Daarna zit er niets anders op dan uitzieken. Bekijk tot vrijdag even hoe het gaat. Dan is het een week verder en kan je indien nodig nog met je eigen huisarts overleggen voordat je het weekend in gaat.
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.

Wat weer voort komt uit het feit dat mijn vader in 2005 met buikpijn naar het ziekenhuis ging en dag later te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dat het over en uit was.

Dat draag ik dus nog steeds met me mee, en als mijn dochter dan zegt dat ze buikpijn heeft (en die heeft ze nu dus sinds vrijdag bijna doorlopend, muv gisteren) dan word ik daar heel erg nerveus van. Sowieso trouwens, doorlopend buikpijn, dat lijkt me ook raar. Je zou zeggen met vlagen, maar zij heet het dus gewoon min of meer continue (sinds vrijdag). Oh nee, vanmiddag had ze ook een paar uurtjes niks, tenminste, dat is wat ze zegt.
pi_216834725
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ja dat zou je zeggen he? Maar dat is niet hoe dat werkt in mijn hoofd, want zodra het over mijn dochter gaat schiet ik in een stuip en dan heb ik allerlei doembeelden van ernstige ziektes en weet ik veel wat allemaal. Dat het veel voor de hand liggender is dat ze op dat virusnest school iets heeft opgelopen helpt niet om me te kalmeren.

Wat weer voort komt uit het feit dat mijn vader in 2005 met buikpijn naar het ziekenhuis ging en dag later te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dat het over en uit was.

Dat draag ik dus nog steeds met me mee, en als mijn dochter dan zegt dat ze buikpijn heeft (en die heeft ze nu dus sinds vrijdag bijna doorlopend, muv gisteren) dan word ik daar heel erg nerveus van. Sowieso trouwens, doorlopend buikpijn, dat lijkt me ook raar. Je zou zeggen met vlagen, maar zij heet het dus gewoon min of meer continue (sinds vrijdag). Oh nee, vanmiddag had ze ook een paar uurtjes niks, tenminste, dat is wat ze zegt.
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 21:53:58 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_216834799
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb dit al wel eens eerder van je gelezen, grote bezorgdheid om de gezondheid van je dochter ondanks geruststelling van artsen na onderzoek. Heb je wel eens overwogen hier iets aan te doen? En dan bedoel ik niet met je dochter, maar met jouw angst en neiging tot doemgedachten etcetera. Dat bedoel ik helemaal niet vervelend, want ik herken het heel erg - maar dan voor mezelf. Ik heb (oa) daar nu een tijd therapie voor, en het gaat steeds beter, en dat is echt heel erg fijn. Wat ik hiermee dus wil zeggen: er is iets aan te doen, als je dat wil. Dat lijkt me voor jou fijn, want minder je zorgen maken is altijd fijn, maar voor de mensen om je heen ook.
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.
pi_216834845
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ja daar moet ik wel wat mee, sterker nog, daar ben ik wel al mee begonnen door dat vandaag ook de bij HA aan te halen. Nu word ik in ieder geval gebeld door de praktijk ondersteuner, dus das al wat.
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 23:04:36 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_216835451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat goed van je! Hopelijk is dat al voldoende. Maar als je merkt dat dat niet het geval is, en je klachten nemen niet (voldoende) af, trek dan ook vooral op tijd aan de bel daarover zodat er gekeken kan worden of een verwijzing naar de ggz misschien meer passend is. Daar zijn best wachtlijsten voor namelijk. Dat zal de PoH vast zelf ook bekijken hoor, maar ik zeg het toch maar even.
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.

Ik ga even met de hond er uit zonder telefoon.
pi_216837112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het is ook wel nodig hoor, want als het avond is zoals nu dan gaat mijn doemdenken in overdrive (er moet wel een aanleiding voor zijn) en het is lastig dat af te schakelen. Dus ik dacht even zombie achtig wat insta stories te kijken voor afleiding en de 3e gaat over een gast die zijn vrouw verloor aan...? Juist. Maagkanker en wat voelde zij? Juist. Buikpijn.

Ik ga even met de hond er uit zonder telefoon.
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?
Daar wordt vooral bodily sensations bij jezelf genoemd, maar het gebeurt wel vaker bij ouders dat dit verschuift naar hun kind. Dus dat het gaat om bodily sensations van het kind ipv van zichzelf - maar de reacties zijn vaak heel vergelijkbaar.
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:25:31 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216837688
Ook hier herkenning. Gisteren intake gehad bij een specialistische ggz-instelling om mijn combinatie van ptss en een angststoornis (opnieuw te proberen) te tackelen. Ik heb inmiddels al jaren therapie, maar toen mijn zoontje vannacht moest overgeven, zat ik toch weer hyperventilerend met 'm op de badkamervloer. Angst is kut, paniek ook... maar vaak is er echt iets aan te doen dat je zo bang bent. En dat maakt het leven leuker. Stel die doorverwijzing niet te lang uit, voor eerstelijnszorg vallen de wachtlijsten hier in de regio nog mee, maar IPZO en het angstcentrum Maastricht hebben wachtlijsten van een jaar momenteel. Geen grapje.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 10:20:56 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_216838196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. En het is heel makkelijk om dan tegen je te zeggen dat buikpijn in 99% van de gevallen onschuldig is etc, maar rationeel gezien weet jij dat ook wel, maar zo voelt het op zo'n moment niet. Want wat nou als zij die 1% is en de dokters hebben dat gemist? Die kans is klein, maar de gevolgen zijn groot, en daardoor voelt het dan toch alsof het een heel reëele optie is waar je naar moet handelen. Want wat nou als je dat niet doet en het is bij haar wél iets ernstigs? Het maakt het vaak ook moeilijk om te vertrouwen op je eigen gevoel, dat je het 'echt wel voelt als het écht ernstig is', want alles voelt ernstig, dus hoe weet je dat dan? En dan ga je liever op alles handelen, want ja, je zal maar net op het verkeerde moment dat niet doen.. het is echt een mindfuck. Als je op insta zit, kijk dan eens bij @:healthanxietycoach, of op een van haar blogs, bv: https://www.psychologytod(...)-fears-with-exposure?
Daar wordt vooral bodily sensations bij jezelf genoemd, maar het gebeurt wel vaker bij ouders dat dit verschuift naar hun kind. Dus dat het gaat om bodily sensations van het kind ipv van zichzelf - maar de reacties zijn vaak heel vergelijkbaar.
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.
pi_216838531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat is letterlijk wat het is. En je wordt er niet goed van. Ik zit dan niét hyperventilerend op de grond uit angst, zo is het dan ook weer niet, maar het malen blijft. Vandaag is er geen verandering tov gisteren, dus ik denk meer en meer, we zijn nu al op dag 5, en geen tekenen van dat het minder wordt. De 'week' komt in zicht, wat als er toch iets anders aan de hand is, etc etc.
Ik weet precies hoe het voelt.
Probeer eens je gedachten uit te dagen. Is er ook een andere verklaring te bedenken, die meer waarschijnlijk is? Als er iets ernstigs aan de hand is, zou je dan niet verwachten dat het steeds erger wordt? Je focus ligt nu op het niet minder worden, maar het niet erger worden is óók belangrijke informatie.

Even ter referentie van waar ik vandaan kom:
SPOILER
Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook :) .

Ik heb ook eerst 7 maanden op de wachtlijst gestaan, dat is inderdaad ook waarom ik benoemde om niet te lang aan te modderen met PoH-ggz als dat niet voldoende effect heeft.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 10:58:48 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_216838662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik weet precies hoe het voelt.
Probeer eens je gedachten uit te dagen. Is er ook een andere verklaring te bedenken, die meer waarschijnlijk is? Als er iets ernstigs aan de hand is, zou je dan niet verwachten dat het steeds erger wordt? Je focus ligt nu op het niet minder worden, maar het niet erger worden is óók belangrijke informatie.

Even ter referentie van waar ik vandaan kom: vorige zomer voelde ik tijdens het grasmaaien een scherp steekje op mijn kuit, en mijn grasmaaier deed het niet goed, soms stukje werken en dan uitvallen (snoer bleek kapot, met snoer buren werkte het weer prima). Ik was toen bang dat dat steekje elektriciteit was, en of ik dan niet mezelf geëlektrocuteerd had en stroom van middel naar been en of ik dan niet schade had aan organen of aan hart en dat ik dan morgen niet meer wakker zou worden. Halve nacht over liggen malen, volgende ochtend nog steeds niet weg dus naar de huisartspraktijk gelopen en huilend gevraagd om een afspraak, daar huilend uitgelegd dat ik ook wel snap dat het belachelijk klinkt maar ik me tóch heel veel zorgen maakte. Al mijn klachten verteld, huisarts aangehoord en uitgelegd waarom het niet past bij elektrocutie. Bij mij was dat gelukkig wel voldoende geruststelling. Ik heb ook een keer de huisartsenpost gebeld omdat ik dacht dat ik misschien mijn darm geperforeerd had bij temperatuur opnemen (uiteraard niet), en een week later nog bij huisarts geweest ivm buikpijn (van de spanning uiteraard) en angst dat het tóch wel dat was maar dan zo klein dat je er pas later echt ziek van wordt etcetera.

Inmiddels is het op het niveau dat ik soms heus nog iets opmerk en daar dan naar wil googlen of er over blijf nadenken, maar het lukt steeds meer om dat dan los te laten, of vijf minuten op google te zitten en het dan te laten gaan en met een wandeling mijn hoofd dan leeg te maken. En soms nog zoiets als hierboven - maar ipv dat ik bijna elke week een keer zoiets had, was de laatste keer in december en de keer daarvoor in juli. Nog steeds niet helemaal waar ik wil zijn, maar al zo ongelooflijk veel beter dan wat het was. Dat gun ik jou ook. En het kán dus ook :) .
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.

Maar, die vergelijking daargelaten ben ik wel degelijk dat ik doemdenk ja, met medische dingen, maar dan moet het wel 'logisch' zijn, als in, dat je jezelf geelectrocuteerd hebt omdat je een steek in je been voelt klinkt voor mij extreem. Maar, zo zul jij wat ik beschrijf waarschijnlijk juist weer extreem vinden.

Ja, er is een andere verklaring te vinden die meer waarschijnlijk is, en rationeel weet ik dat ook wel, maar dat er een rationelere verklaring te vinden is betekent niét dat dat ook de juiste verklaring is. Mijn vader had gewoon wat buikpijn en kwam terug met een doodvonnis.

Ik heb zelf een handicap die niét is aangeboren, maar wel is veroorzaakt dóór mijn geboorte, niet opzettelijk, maar pure pech. De kans daarop is ontzettend klein, en dat is allemaal heel leuk, maar ik ben anders wel net die ene, dus dat 'kansen klein zijn' zegt mij niet zo heel veel.

Nou ja, niet erger worden weet ik niet. Kijk, we hebben haar gevraagd hoe zeer het pijn doet, maar de reacties daarop zeggen mij dat ze maar wat zegt. Dat kan ook niet anders, want ze is pas 6,5 maar ik vroeg dan van 1 tot 10, waarbij 1 helemaal geen pijn is en 10 maximaal, en zij gaf aan 9. Nou, bij 9 kruip je over de vloer van de pijn, dat heeft zij niet. De getallen veranderen ook steeds, dus ik heb dat maar weer los gelaten, want dat is niet zinnig.

Wat me wél stoort is die dag dat de buikpijn alleen er was tijdens gym en tijdens lunch, en de rest niet. Dat was afgelopen maandag. Toen heeft ze 's avonds gegeten en hoppa, in de nacht ging het mis. 6x in totaal overgegeven en nu heeft ze dus Ondansetron gekregen tegen de misselijkheid.

Dat lijkt te helpen want gistermiddag 12u was de laatste keer dat ze heeft overgegeven, maar de buikpijn blijft, sinds hij terug kwam maandagavond, maar daarvoor had ze het ook van vrijdagavond tot en met zondagmiddag. Dus het wordt in ieder geval niet minder. Erger ook niet, nee, dat is waar. Of nou ja, zo lijkt het, want die misselijkheidsmedicatie mag ze maar 3 dagen gebruiken, vandaag is dag 2 van 3. Dus morgen is de laatste dag, en aangezien de buikpijn er nog steeds is vermoed ik dat het dan gewoon verder gaat zoals het was, buikpijn + overgeven.

Je zou toch mogen verwachten dat het ergens een keer minder wordt, maar daar lijkt nog geen sprake van, en het is vooral dát denk ik wat me zorgen baart. Dat het onverminderd zo door lijkt te gaan.
pi_216838909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik...nou, dit gaat vast veel vervelender klinken dan ik het eigenlijk bedoel, maar dát heb ik niet. Wat jij beschrijft klinkt alsof je pijn hebt aan je duim en je dús overmorgen dood gaat. Als je snapt wat ik bedoel. Dát heb ik niet. Hoe jij het beschrijft klinkt het heftiger dan wat ik ervaar.

Maar, die vergelijking daargelaten ben ik wel degelijk dat ik doemdenk ja, met medische dingen, maar dan moet het wel 'logisch' zijn, als in, dat je jezelf geelectrocuteerd hebt omdat je een steek in je been voelt klinkt voor mij extreem. Maar, zo zul jij wat ik beschrijf waarschijnlijk juist weer extreem vinden.

Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfde :)

Steekje op been tijdens het grasmaaien gecombineerd met een elektrische grasmaaier die ik vast had die niet goed werkte omdat het snoer kapot was, dat samen maakte dat ik bang was dat er dus met elektriciteit iets mis was gegaan. Dus het was niet geheel random of uit de lucht gegrepen - in mijn ogen - uiteraard ook niet de meest reële verklaring ;) .

Dat is best vergelijkbaar met een buikpijn en overgeven waarbij je uitgaat van het ergste, terwijl een buikgriep een reëelere verklaring is, zeker aangezien ongeveer het halve land ziek of net ziek geweest is en er een aantal nare buikgriepen ook rondgaan. En dan speelt bij jou ook nog daarbij mee dat het laten nakijken door twee artsen niet voldoende is om die gedachten/zorgen weg te nemen.

Ook dit is niet vervelend bedoeld, maar om te laten zien dat je voor jezelf ook makkelijk dingen 'recht praat'. Dat is onderdeel van het probleem (een verstoorde inschatting van risico's en kansen dat iets gebeurt). Ik kan heel goed uitleggen waarom ik het destijds een reëele optie vond dat ik mezelf geëlektrocuteerd zou kunnen hebben, maar geen enkel ander persoon zou denken oh ja, logisch inderdaad. Jij kan heel goed uitleggen waarom het toch best aannemelijk kan zijn dat er iets ernstigers aan de hand is, maar als je dit verhaal aan 100 willekeurige mensen op straat zou vertellen dan zouden er waarschijnlijk 95 of meer zeggen dat ze waarschijnlijk gewoon een buikgriep heeft en moet uitzieken.
pi_216839051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

Zo vanaf de zijlijn lees ik toch echt bij beide hetzelfde alleen ervaar jij het niet bij jezelf maar bij je dochter.
Dat zelfs je eigen huisarts je niet gerust kan stellen zegt mij wel dat het dieper zit dan je nu doet blijken.

Wat Vlindertje schrijft over hulp zoeken wilde ik gisteravond ook tegen je zeggen maar ik kon de juiste woorden niet vinden. Goed dat je hulp hebt aangenomen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:24 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_216839053
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:18 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik dan even confronterend mag zijn: de exacte inhoud van de gedachten is anders, maar het overreageren, overanalyseren, niet los kunnen laten en blijven doemdenken is hetzelfde :)

Steekje op been tijdens het grasmaaien gecombineerd met een elektrische grasmaaier die ik vast had die niet goed werkte omdat het snoer kapot was, dat samen maakte dat ik bang was dat er dus met elektriciteit iets mis was gegaan. Dus het was niet geheel random of uit de lucht gegrepen - in mijn ogen - uiteraard ook niet de meest reële verklaring ;) .

Dat is best vergelijkbaar met een buikpijn en overgeven waarbij je uitgaat van het ergste, terwijl een buikgriep een reëelere verklaring is, zeker aangezien ongeveer het halve land ziek of net ziek geweest is en er een aantal nare buikgriepen ook rondgaan. En dan speelt bij jou ook nog daarbij mee dat het laten nakijken door twee artsen niet voldoende is om die gedachten/zorgen weg te nemen.

Ook dit is niet vervelend bedoeld, maar om te laten zien dat je voor jezelf ook makkelijk dingen 'recht praat'. Dat is onderdeel van het probleem (een verstoorde inschatting van risico's en kansen dat iets gebeurt). Ik kan heel goed uitleggen waarom ik het destijds een reëele optie vond dat ik mezelf geëlektrocuteerd zou kunnen hebben, maar geen enkel ander persoon zou denken oh ja, logisch inderdaad. Jij kan heel goed uitleggen waarom het toch best aannemelijk kan zijn dat er iets ernstigers aan de hand is, maar als je dit verhaal aan 100 willekeurige mensen op straat zou vertellen dan zouden er waarschijnlijk 95 of meer zeggen dat ze waarschijnlijk gewoon een buikgriep heeft en moet uitzieken.
Dat mag jij, want ik vind niet zo snel iets vervelend. Liever te direct dan er te zacht in gaan. :P

Ja exact. Dat kunnen waarschijnlijk 99 van de 100 mensen zeggen. En die 100e is dan (rationeel gezien) niet te vertrouwen want die denkt dan op dezelfde manier als ik aangaande dit soort dingen, en dat is niet de meest ideale kandidaat om je dan weer op andere gedachten te brengen.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 11:34:07 #301
16180 crew  CoolGuy
pi_216839074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:32 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zo vanaf de zijlijn lees ik toch echt bij beide hetzelfde alleen ervaar jij het niet bij jezelf maar bij je dochter.
Dat zelfs je eigen huisarts je niet gerust kan stellen zegt mij wel dat het dieper zit dan je nu doet blijken.

Wat Vlindertje schrijft over hulp zoeken wilde ik gisteravond ook tegen je zeggen maar ik kon de juiste woorden niet vinden. Goed dat je hulp hebt aangenomen.
Je had ook de foute woorden kunnen gebruiken, wat ik al zei, ik probeer over het algemeen wel naar de intentie achter de woorden te zoeken ipv de woorden zelf heel zwaar te laten tellen.

Ja, ik moet daar voor terug gebeld worden, en dat is nog niet gebeurt, maar zou wel ergens deze week nog moeten gebeuren, tenminste, zo heb ik het begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')