Sowieso gewoon bellen als jij je zorgen maakt, zeker met zo'n lange periode koorts. Dat snapt een huisarts echt. Maanden terug kwakkelde die van mij ook, uiteindelijk na een week naar de huisarts geweest voor een checkup om in ieder geval e.e.a. uit te kunnen sluiten. Bleek niets aan de hand, maar alleen al goed voor mijn gemoedsrust.quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef taxibabe het volgende:
Wanneer bellen jullie de huisarts bij koorts bij je kind?
Thomas heeft al sinds dinsdagavond koorts, woensdag en donderdag zelfs rond de 39,5. Hij kreeg om de 6 uur een zetpil paracetamol. Sinds gisteren ligt het rond de 38, vandaag hebben we bewust geen paracetamol gegeven omdat hij gisteren en vandaag an sich goed te pas is, wel veel snot en hoesten...
Net bleek hij toch nog 38,2 te hebben en wilde hij zelf om half 7 naar bed. Dus toch maar weer ff een zetpil gedaan.
Maar ik vind het nu wel lang duren... dus ik denk dat ik morgen toch maar ff bel, al verwacht ik dat de assistente zegt 'het heerst, uitzieken, drinken en paracetamol.'
Het maakt niet echt uit hoe lang de koorts aanhoudt, het maakt wel uit hoe het verder met het kind gaat en of er andere symptomen zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef taxibabe het volgende:
Wanneer bellen jullie de huisarts bij koorts bij je kind?
Thomas heeft al sinds dinsdagavond koorts, woensdag en donderdag zelfs rond de 39,5. Hij kreeg om de 6 uur een zetpil paracetamol. Sinds gisteren ligt het rond de 38, vandaag hebben we bewust geen paracetamol gegeven omdat hij gisteren en vandaag an sich goed te pas is, wel veel snot en hoesten...
Net bleek hij toch nog 38,2 te hebben en wilde hij zelf om half 7 naar bed. Dus toch maar weer ff een zetpil gedaan.
Maar ik vind het nu wel lang duren... dus ik denk dat ik morgen toch maar ff bel, al verwacht ik dat de assistente zegt 'het heerst, uitzieken, drinken en paracetamol.'
Nou ja, dit een beetje, het wordt morgen dag 6 als hij morgen nog koorts heeft..quote:Op zondag 10 december 2023 20:06 schreef Schanu het volgende:
[..]
Sowieso gewoon bellen als jij je zorgen maakt, zeker met zo'n lange periode koorts. Dat snapt een huisarts echt. Maanden terug kwakkelde die van mij ook, uiteindelijk na een week naar de huisarts geweest voor een checkup om in ieder geval e.e.a. uit te kunnen sluiten. Bleek niets aan de hand, maar alleen al goed voor mijn gemoedsrust.
Kortom, bij twijfel altijd bellen en overleggen met de huisartspraktijk!
Die had ik inderdaad ook gelezen, op woensdag en donderdag was hij echt wel een ziek vogeltje op de bank met ruim 39,5. Gisteren en vandaag voelde hij zich eigenlijk wel goed ondanks de koorts, maar stortte 's avonds wel in. Het klinkt iig als hetzelfde virus..quote:Op zondag 10 december 2023 20:07 schreef Elleska het volgende:
Koorts langer dan 5 dagen is het algemene advies.
https://www.thuisarts.nl/(...)jn-kind-heeft-koorts
Bij ons in de buurt ging een virus rond waar we een dikke week zoet mee zijn geweest. Geen idee welk virus, de symptomen waren flink verkouden maar overdag niet echt ziekig met savonds terugkerende koorts.
Vooral de langdurige koorts, verder is hij vrolijk, speelt lekker. Hij eet wel slechter, maar dat vind ik dan ook weer niet zo gek met koorts en snotterkop.quote:Op zondag 10 december 2023 20:11 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het maakt niet echt uit hoe lang de koorts aanhoudt, het maakt wel uit hoe het verder met het kind gaat en of er andere symptomen zijn.
Hier staat een mooi overzicht:
https://www.thuisarts.nl/(...)-bij-mijn-zieke-kind
Je kunt altijd de huisarts bellen voor overleg natuurlijk![]()
Is er iets specifieks waar je je zorgen om maakt? Behalve dat het lang duurt?
Ik ben van de week langsgeweest met Koert, die is nu 2 maanden verkouden (geen koorts). Eigenlijk vooral op advies van de logopedist, om uit te sluiten dat hij iets aan z'n oren had (hij praatte harder, verstond ons slechter, is slechter gaan praten).
Gelukkig was alles goed. In zekere zin was er eigenlijk geen reden (voor mij dan) om langs de dokter te gaan, maar het had zomaar gekund dat hij al tijden last van zijn oren had gehad ofzo![]()
Zo bizar, je gelooft dit gewoon serieus niet!quote:Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Lemijn het volgende:
Hoe verpest je trouwens een kleuterkerstdiner.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja misschien wel hè, maar wanneer dan?
Nu? Of toch pas na de zomer.. en iemand ervaring met een groep 2 kleuter die dan halverwege het jaar instroomt?
[ Bericht 26% gewijzigd door Loj op 22-12-2023 07:40:07 ]
Ben je al eens bij een ander school wezen kijken met dit idee? Gewoon om te zien hoe het voelt. Als er een school is die goed voelt en waar Li wel aansluiting kan vinden dan is die stap veel minder groot dan het nu lijkt. In groep 3 komt er echte groepsvorming dus dit is wel een goed moment om een switch te overwegen.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Loj het volgende:
Ik wil eigenlijk gewoon met Li naar een andere school, maar ik vind de stap zo groot. Li vindt het prima hier, want het is vertrouwd en ze heeft 2 vriendinnen in groep 1. Ik vind het zo lastig…
Iemand ervaringen?
Space Expo willen opa en oma met hem heen in de vakantie. Maar misschien “vergeet” ik dat wel want ik heb morgen onverwacht de auto tot mijn beschikking en rijden we gewoon lekker naar Noortukquote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef Loj het volgende:
Ze hadden laatst bij het volkenkunde een fantastische tentoonstelling, maar die is geloof ik al afgelopen. Oudheidkunde museum wordt over het algemeen hier leuker gevonden.
Is space expo nog een optie?
Ik zou hier sowieso een gesprek over aangaan met de juf, wat een raar gedoe. Naar jou toe, maar ook naar je dochter.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:25 schreef Loj het volgende:
[..]
Zo bizar, je gelooft dit gewoon serieus niet!
<spoiler even weggehaald>
Je zou dan ook nog naar het kinderboekenmuseum in Den Haag kunnen rijden! Dat is toch wel de favoriet van Li! We zijn laatst ook in one planet geweest, daar was ze echt nog iets te jong voorquote:Op donderdag 21 december 2023 23:57 schreef eponine het volgende:
[..]
Space Expo willen opa en oma met hem heen in de vakantie. Maar misschien “vergeet” ik dat wel want ik heb morgen onverwacht de auto tot mijn beschikking en rijden we gewoon lekker naar Noortuk
Kinderboekenmuseum is ook heel leuk idd! Willen we binnenkort met beide eens heen (jongste is bijna 2, dus voor haar ook leuk). Het is uiteindelijk toch Naturalis gewordenquote:Op vrijdag 22 december 2023 07:54 schreef Loj het volgende:
[..]
Je zou dan ook nog naar het kinderboekenmuseum in Den Haag kunnen rijden! Dat is toch wel de favoriet van Li! We zijn laatst ook in one planet geweest, daar was ze echt nog iets te jong voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om 23.30 uur hebben we ze wakker gemaakt, samen geproost, samen naar buiten gegaan. Heel snel weer naar binnen gegaan want toch wel spannend. En vervolgens bij die van 7 in bed gekropen omdat ze niet meer wilde/kon slapen en bij haar in bed in slaap gevallen![]()
quote:Op maandag 8 januari 2024 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Mijn kleuter gaat vandaag voor het eerst naar school
Gebeurt hier niet, moet ik zeggen. En we hebben ook gewoon klittenbandschoenen van de Scapino. Maar da's wel 's ochtends aan, 's middags uit. En dan hooguit nog één keer aan en uit. Dus geen tien keer per dag en ook niet elke dag van de week.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:31 schreef Ceviche het volgende:
Mijn kleuter is momenteel met zijn derde paar schoenen maat 28 bezig, en nu is weer het klittenband kapot.
Is mijn kleuter zo lomp of hebben jullie kleuters dit ook? Ik kan niet zeggen dat we goedkope schoenen kopen (toch 35 euro elke keer) maar dit is denk ik al het 7e paar wat op deze manier kapot gaat.
Ik heb het eerder wel geprobeerd te repareren maar dat werkte ook niet
Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger had.
Ik merk wel echt verschil in type schoen. Daarom loopt die van mij op vans of adidas, die slijten gewoon minder snel. En ze worden wel intensief gebruik bij ons, ook omdat hij niet zo snel groeit doet hij ook vaak lang met schoenen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:31 schreef Ceviche het volgende:
Mijn kleuter is momenteel met zijn derde paar schoenen maat 28 bezig, en nu is weer het klittenband kapot.
Is mijn kleuter zo lomp of hebben jullie kleuters dit ook? Ik kan niet zeggen dat we goedkope schoenen kopen (toch 35 euro elke keer) maar dit is denk ik al het 7e paar wat op deze manier kapot gaat.
Voor de kerstvakantie 1x gewend maar al een paar keer gekeken (fysio zit in hetzelfde pand). Vandaag 3 uurtjes. Het ging goed maar ze hebben wel aangeraden om deze week nog even halve dagen te doenquote:Op maandag 8 januari 2024 14:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]allereerste keer of al wel gewend? Spannend hoor
ging het goed?
Hier geen problemen mee. Wij kopen wel bewust best dure schoenen (shoesme, bunnies). Zijn schoenen zijn soms duurder dan de mijnequote:Op maandag 8 januari 2024 14:31 schreef Ceviche het volgende:
Fijn dat het goed ging. Opbouwen is idd een goed idee. Hier ging het snel veel beter. Ik heb het idee dat hij zich nu goed genoeg voelt om zichzelf te zijn, zo mooi om te zien.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:46 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Voor de kerstvakantie 1x gewend maar al een paar keer gekeken (fysio zit in hetzelfde pand). Vandaag 3 uurtjes. Het ging goed maar ze hebben wel aangeraden om deze week nog even halve dagen te doen
[..]
Hier geen problemen mee. Wij kopen wel bewust best dure schoenen (shoesme, bunnies). Zijn schoenen zijn soms duurder dan de mijne
De sandalen die hij vroeger van de scapino had, daarvan ging het klittenband trouwens ook kapot bedenk ik nu!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door taxibabe op 09-01-2024 20:58:07 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |