Snap ik. Wel fijn dat jij er bent. Sterktequote:
Ik snap je quote nietquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Oh jullie gooien dan óók nog dingen onder de boom?
Ik kreeg net een foto van een vriendje waar hij vandaag mee wilde afspreken. Met in z'n handen die ene legodoos. Dus de playdate wordt héél even opgeschort![]()
Welke legodoos is het? F. doet heel veel LEGO wegquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg net een foto van een vriendje waar hij vandaag mee wilde afspreken. Met in z'n handen die ene legodoos. Dus de playdate wordt héél even opgeschort![]()
Ik ben benieuwdquote:
Ik heb eindelijk de layout van het Kerstdorp uitgezet, ik moest nogal wat ruimte overlaten voor een skihelling met lift die verloofde gaat maken. Ze gaat de Alpine Lodge ergens op, in, bij de berg verwerken begreep ik.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwdWe gaan het met kerst bouwen
Ik quotte toch niet?quote:Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap je quote niet
Hier heeft de Sint mij verblijd met de kersteditie van LEGO van dit jaar, de Alpine Lodge
[ afbeelding ]
Een heel nieuwe, dus denk het nietquote:Op woensdag 6 december 2023 10:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Welke legodoos is het? F. doet heel veel LEGO weg
Nee, klopt. Hij doet vooral zijn LEGO technic weg.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik quotte toch niet?
Ik reageerde op aure twee posts boven me.
En die alpine lodge "kreeg" mijn man ook
[..]
Een heel nieuwe, dus denk het niet
Lego dreamz nightmare sharkboat.
Dat kerstdorp wat jullie steeds bouwen vind ik zo'n tof ietsquote:Op woensdag 6 december 2023 10:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb eindelijk de layout van het Kerstdorp uitgezet, ik moest nogal wat ruimte overlaten voor een skihelling met lift die verloofde gaat maken. Ze gaat de Alpine Lodge ergens op, in, bij de berg verwerken begreep ik.
Het is echt een leuke set, zeker om te bouwen
Met je quote bedoel ik gewoon wat je schrijftquote:Op woensdag 6 december 2023 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik quotte toch niet?
Ik reageerde op aure twee posts boven me.
En die alpine lodge "kreeg" mijn man ook
[..]
Een heel nieuwe, dus denk het niet
Lego dreamz nightmare sharkboat.
Mijn schoonouders gingen verhuizen dus daar heb ik nu weer twee megakratten vol vanquote:Op woensdag 6 december 2023 10:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, klopt. Hij doet vooral zijn LEGO technic weg.
Welke boost en technic heb jequote:Op woensdag 6 december 2023 10:11 schreef amaranta het volgende:
Lego hidden Side en LEGO boost gaat er ook uit
Bedoel je die A-cabin? Ik wil er in wonenquote:Op woensdag 6 december 2023 10:37 schreef exode het volgende:
Die is zo leuk Majo, zeker samen met de boomhut1 van mijn favoriete sets, omdat ie zo afwijkt.
Wij hebben de vuurtoren, Hocus Pocus huis en de Disney Villains op de wishlist staan. Maar we hebben onszelf een Lego boycot opgelegd. Het past gewoon allemaal niet meer (die aanbouw is helemaal niet vanwege isolatie en grotere keuken he, dat snappen jullie wel)
Als het af is mag je komen kijken hoor Majo! Geldt ook voor andere Lego bewonderaars hier.
Oeh dat ziet er ook heel tof uitquote:Op woensdag 6 december 2023 10:20 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien ook nog leuk voor de knutselaars onder ons: Robotime.
Ik had dit laatst ontdekt op de KreaDoe beurs en toen deze muziekdoos meegenomen en gemaakt:
[ afbeelding ]
https://www.robotime.nl/products/robotime-starry-night
De A frame, ligt uit elkaar gehaald en schoon op zolder. Die past niet in ons Kerstdorpquote:Op woensdag 6 december 2023 10:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je die A-cabin? Ik wil er in wonen
Lijkt me leuk om eens langs te gaan voor een kop koffie en het bewonderen van jullie LEGO
Wij doen 1 cadeautje met haar verjaardag in November (zelf dus, want van anderen kreeg ze ook nog wat), 2 cadeautjes met Sinterklaas en ook 2 cadeautjes met Kerst. Ik hou niet van die grote hoeveelheden (en kwaliteit boven kwantiteit enzo), vooral omdat kinderen soms van de hoeveelheden niet meer weten waar ze nu weer mee moeten spelen. Althans, dat is mijn ervaring met mijn broertje en mezelf.quote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Boost: waar je ook een gitaar van kunt maken.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Welke boost en technic heb je? Zoon is 2 januari jarig, en van beide fan. Boost is helaas niet meer te koop (al weet ik eigenlijk niet hoe veel sets daarvan zijn, de basisset/ robot heeft ie), en technic zoekt ie vooral de wat moeilijkere sets (10+), maar die zijn vaak schreeuwend duur.
Dat is idd de boost die we hier hebben, kon je ook een kat van maken. De technics ga ik eens opzoeken, hij heeft al best veel.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Boost: waar je ook een gitaar van kunt maken.
Technic:
42047
42101
42033
42057
42045
Daar staat hij op. Nul biedingenquote:Op woensdag 6 december 2023 11:18 schreef exode het volgende:
Als je die Boost op Markplaats zet, ben je hem zo kwijt Amaranta. Hij is uit de handel en erg populair. Wij hebben hem een paar maanden geleden verkocht.
Echt? Bizar!quote:Op woensdag 6 december 2023 11:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar staat hij op. Nul biedingen
Gefeliciteerd met de jarigen! 🥳quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Troel beterschap met de ziekenboeg!
Kim is vandaag jarig, 18 geworden!Tyler is vrijdag jarig. Ben blij dat we al jaren niet meer aan sinterklaas doen!
Straks gaan we even langs pa met een stukje zelfgebakken chococake.
Vriend en buurman gaan de Buickhopelijk fixen, kunnen we er eindelijk weer mee rijden. Gereedschap is eindelijk binnen. Leuk een oldtimer (van de erfenis van zijn ouders, extra speciaal) maar wel veel kleine dingetjes te repareren.
Gefeliciteerd! Veel verantwoordelijkheden komen er dan bij ineens.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is vandaag jarig, 18 geworden!Tyler is vrijdag jarig. Ben blij dat we al jaren niet meer aan sinterklaas doen!
Vriend en buurman gaan de Buickhopelijk fixen, kunnen we er eindelijk weer mee rijden. Gereedschap is eindelijk binnen. Leuk een oldtimer (van de erfenis van zijn ouders, extra speciaal) maar wel veel kleine dingetjes te repareren.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die is wel erg leuk! Als LEGO de goede promo-aanbieding heeft dan ga ik die ook halen denk ik. Wel stiekem waarschijnlijk, want van man mag ik geen kerstlego meer kopenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap je quote niet
Hier heeft de Sint mij verblijd met de kersteditie van LEGO van dit jaar, de Alpine Lodge
[ afbeelding ]
Hij stond er al voor de 5de op. In de hoop dat iemand hem voor sinterklaas zou kopenquote:Op woensdag 6 december 2023 14:39 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, ik denk dat dit ook de slechtste tijd is om speelgoed op marktplaats te zetten. Iedereen is even voorzien. Wellicht over 1,5e week nog wat late interesse voor kerst, maar ik zou het nu laten liggen en het in februari oid weer proberen.
Gefeliciteerd met je volwassen kind Ingrid!
Sint is met de schoonfam en kerst met m'n eigenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Heb je het setnummer erin staan? Daar zoek ik zelf ook op als ik Lego zoek op Marktplaats.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij stond er al voor de 5de op. In de hoop dat iemand hem voor sinterklaas zou kopen
Oof, 5 man ziek... heel veel beterschap!quote:Op woensdag 6 december 2023 10:19 schreef Troel het volgende:
Inmiddels 5 man ziek, waarvan mijn oudste met een longontsteking.
Nog steeds graag gedaanquote:Op woensdag 6 december 2023 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de jarigen! 🥳
En een mooie mijlpaal, 18!
Gelukkig kan jouw vriend heel goed auto's repareren, dat heeft hij voor mij ook eens gedaan. Ben hem er nog steeds dankbaar voor!![]()
Hoop alleen dat zijn rug niet te veel gaat opspelen..
Klopt en veel regeldingen. Lastig in het geval van Kim zonder werk, maar met nu nog stage en straks dagbesteding. Maar ik ben nu benoemd tot bewindvoerder en mentor en kan dan makkelijker helpen. Druk met alles regelen wat met ontbreken van de juiste documentatie soms heel lastig is. Gelukkig is er ook hulp van oa stichting MEE. Je moet echt overal zelf achteraan en iedereen achter de kont aan zitten.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Veel verantwoordelijkheden komen er dan bij ineens.
Hier heeft zoon er ook een paar van, zijn erg leuk! Wel een tip, koop ze via robotime zelf. Als er dan onderdelen stuk gaan (en dat gebeurt toch regelmatig helaas) krijg je vervangende onderdelen. Als je het via een reseller koopt die niet via hun verkoopt (bijvoorbeeld de Bruna) dan krijg je geen vervangende onderdelen.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:20 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien ook nog leuk voor de knutselaars onder ons: Robotime.
Ik had dit laatst ontdekt op de KreaDoe beurs en toen deze muziekdoos meegenomen en gemaakt:
[ afbeelding ]
https://www.robotime.nl/products/robotime-starry-night
Gefeliciteerd met Kim! En klopt, je moet ineens best veel regelen. Maar als 't eenmaal geregeld is valt het ook wel weer mee hoor. Handig dat er mensen meedenken.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Klopt en veel regeldingen. Lastig in het geval van Kim zonder werk, maar met nu nog stage en straks dagbesteding. Maar ik ben nu benoemd tot bewindvoerder en mentor en kan dan makkelijker helpen. Druk met alles regelen wat met ontbreken van de juiste documentatie soms heel lastig is. Gelukkig is er ook hulp van oa stichting MEE. Je moet echt overal zelf achteraan en iedereen achter de kont aan zitten.
Het is waarschijnlijk een virus daar helpt antibiotica niet tegen. Maar ze heeft voor de zekerheid wel een kuurtje gekregen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:Nijna, dat duurt idd wel heel erg lang nuHeeft ze nu medicatie gekregen?
Sterkte en beterschap![]()
Veel plezier morgen @:HupjeNu weet ik iig dat ik nooit iets zal insturen
Benauwd lijkt me ook zo eng. Misschien toch nog een keer bellen met de huisarts? Misschien heeft die wel iets tegen dat slijm?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Hier is manlief nog steeds flink ziek. Ik ken hem nu 24 jaar, maar zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij ligt letterlijk al anderhalve week alleen maar lamlendig op de bank of in bed. Slapen lukt slecht tot niet. Hij zit nu aan antibiotica, maar last van bijwerkingen. Hij kijkt erg op tegen de nachten, want dan krijgt ie het erg benauwd en heeft hij het gevoel dat hij in zijn eigen slijm stikt en heel erge hoestbuien.
Pakjesavond was voor Simon wel een succes. Hij kreeg precies niks van zijn lijstje, maar hij was erg blij met de cadeautjes die hij wel kreeg en riep uiteindelijk uit "Sinterklaas is echt de liefste".
Vandaag studiedag, dus kon hij lekker bouwen met zijn nieuwe lego en lezen in zijn vele Duckpockets
Huisarts is hij geweest en die heeft naar zijn longen geluisterd en hoort niks bijzonders.quote:Op woensdag 6 december 2023 23:47 schreef trui het volgende:
Klinkt echt eng, Tolstoifan. Heeft hij niet ook een longontsteking?
Nog een keer de huisarts bellen.quote:Op donderdag 7 december 2023 07:24 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Huisarts is hij geweest en die heeft naar zijn longen geluisterd en hoort niks bijzonders.
Hopelijk knapt het snel op, want vannacht was het weer kl*te. Hij slaapt slecht, maar door al dat hoesten e.d. lig ik ook wakker, waardoor mijn lontje ook korter word
Hoop dat jullie allebei een beetje geslapen hebben.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een virus daar helpt antibiotica niet tegen. Maar ze heeft voor de zekerheid wel een kuurtje gekregen.
Ik hoop op een nacht met meer slaap,voor kind maar ook voor mezelf.
Je hoort het veel op het moment, longontstekingen...![]()
Maandag is hij langs geweest. Huisarts verwachtte een venijnig griep/verkoudheidsvirus, dat het lichaam zelf moet oplossen. Wel antibiotica, omdat de ontstekingswaarden na onderzoek nogal hoog waren (maar mogelijk speelt daar de heup ook nog een rol in).quote:Op donderdag 7 december 2023 07:41 schreef Lemijn het volgende:
Hoe lang geleden is dat? En hebben jullie geen instructie gehad om na x dagen nog eens te bellen als hij niet opknapt? Anders gewoon uit jezelf doen hoor, dat mag gewoon.
Nou inderdaad, heel veel zieken.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Phaidra het volgende:
Wat een hoop zieken. Ik las in de krant dat het aantal longontstekingen onder kinderen momenteel hoger is dan gemiddeld. De hele dag hoesten en dan ‘‘s nachts ook nog eens, het is zo vermoeiend. Sterkte!
Wanneer vind jij dat je de huisarts kan bellen? Ik ben daar zelf met verhoudheid/hoesten wel terughoudend in. Toevallig gisteren na 3 weken hoesten maar eens gebeld en codeïne gekregen, wat is dat fantastischquote:Op woensdag 6 december 2023 21:24 schreef Lemijn het volgende:
De meeste mensen die hoesten krijgen nog steeds geen longontsteking gelukkig. En de meesten die dat wel krijgen knappen gewoon thuis goed op. Ik had in ieder geval 2 mensen op mijn spreekuur staan vanwege hoesten die niet kwamen opdagen omdat de klachten alweer waren verdwenen. Gratis tip: bel dan even af.
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...quote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier is manlief nog steeds flink ziek. Ik ken hem nu 24 jaar, maar zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij ligt letterlijk al anderhalve week alleen maar lamlendig op de bank of in bed. Slapen lukt slecht tot niet. Hij zit nu aan antibiotica, maar last van bijwerkingen. Hij kijkt erg op tegen de nachten, want dan krijgt ie het erg benauwd en heeft hij het gevoel dat hij in zijn eigen slijm stikt en heel erge hoestbuien.
Pakjesavond was voor Simon wel een succes. Hij kreeg precies niks van zijn lijstje, maar hij was erg blij met de cadeautjes die hij wel kreeg en riep uiteindelijk uit "Sinterklaas is echt de liefste".
Vandaag studiedag, dus kon hij lekker bouwen met zijn nieuwe lego en lezen in zijn vele Duckpockets
Ik weet nooit zo goed of je probiotica tegelijk met de antibiotica kan nemen. Iedereen zegt iets anders...quote:Op donderdag 7 december 2023 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Beterschap aan iedereen! Ik sluit me bij jullie aan; sinds zondag dikke vette oorontstekingZonet antibiotica en oordruppels van de huisarts gekregen.
Ik hoor hier wel eens dat jullie ook probiotica nemen tijdens een kuur, moet ik dan aan een flesje Yakult denken of..?
Gelukkig een goede nacht, daar knap je al een stuk van opquote:Op donderdag 7 december 2023 09:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...
Als hij niet opknapt na een paar dagen antibiotica, zou ik gewoon weer bellen. Of als hij slechter wordt of gewoon omdat je je zorgen maakt?
Hier waren de ontstekingswaarden laag, dat zou dan wijzen op dat het geen bacteriële infectie is. Wat ik begreep. Maar bij jou man waren ze dus wel hoog, dan zou hij van de antibiotica moeten opknappen. Misschien is het dan net niet het goede middel. Als hij vanaf maandag al AB slikt, zou je nu wel verbetering verwachten.
Mijn dochter heeft ook zo'n inhaler gekregen van de huisarts..
@:Leandra, wij hebben een goede nacht gehad gelukkig. Ze sliep net nog toen ik om het hoekje keek![]()
Ik hoop dat dit een goed teken is, maar dat heb ik al een paar keer gehoopt, ik ben voorzichtig positief zullen we maar zeggen.
@:exode, succes bij de huisarts met B! Zo weet je in elk geval waarvoor je verzekerd bent...
Hier weet de assistente vaak ook wie ik ben... er is er 1 die nooit vraagt naar de geboortedatum. Ik weet niet of ze zo'n goed geheugen heeft of dat we te vaak bellen...![]()
We hebben wel een prettige praktijk gelukkig.
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de handquote:Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ik zit trouwens ook bij de HA in de wachtkamer, sinds maandag rode vlekjes/bultjes/eczeem op de binnenkant van mijn onderarm, dinsdag over gebeld, toen van de assistente het advies gekregen een vette creme te smeren, omdat ik bij de Kruidvat niet wist welke ik moest hebben heb ik er 2 gekocht en de een links en de ander rechts gedaan
Dinsdagavond zag ik dat er rode puntjes op mijn buik en liezen zaten...
Edit: inmiddels HA gezien en even naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Auw, ik heb gelukkig geen ervaring. Sterktequote:Op donderdag 7 december 2023 11:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Ai @:Leandra Fijn wel dat je meteen kunt laten bloedprikken.
Ik verschoonde net mn bed. En toen dacht rug: HA, laten we lekker gaan spitten! En ik voel het er zo inschieten. Heb hier geen tijd voor.
Lees op internet bij de ene site: warm houden en bij de andere, juist niet. Handig![]()
Wel een diclo naar binnen gemikt maar die is stuk, ofzo
Sinds gisteravond ook hoofdpijn en ze had er wel zoveel haast mee dat ik in het ZH bloed laat prikken en niet in het bloekprikpunt in het dorp, maar het zal vast allemaal wel goed komenquote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de hand
quote:Op donderdag 7 december 2023 12:27 schreef Morgane89 het volgende:
Beterschap iedereen!
Ja, ik schuif ook aan op het bankje. Ik had er even niet aan gedacht dat Aleve Feminax een NSAID is (waar niet zo goed tegen kan) dus nu zijn m'n darmen al sinds gisteravond helemaal van slag. Ik heb er meer last van dan van het kwaaltje waarvoor ik ze had ingenomen (kramp na verwijdering spiraaltje). Lekker handig
Dat snap ikquote:Op donderdag 7 december 2023 15:15 schreef exode het volgende:
Deze opsom doe ik niet aan mee Majo in het kader van de Fokwet.
Beterschap iedereen! Hier is iedereen gelukkig (nog) gezondquote:Op donderdag 7 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
Misschien kunnen we een opsomming maken van mensen die niet ziek zijn
Soms denk je opeens aan mensen die je al een tijd niet hebt zien posten en in dat kader vroeg ik me af of iemand nog wel eens iets gehoord heeft van @:vencodark en @:PKM Beiden heb ik al een tijd niet gezien op Fok.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 7 december 2023 15:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Beterschap iedereen! Hier is iedereen gelukkig (nog) gezond. Ik heb het idee dat ik eerstgenoemde laatst nog heb gezien (misschien in SHO?) maar kan het mis hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat is tenminste een leuk virus (die set hebben wij overgeslagen vorig jaar).quote:Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik
Man is trouwens ook weer door het LEGO virus gegrepen. Zijn Efteling monopoly gaan we nu ruilen voor deze set:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op donderdag 7 december 2023 17:06 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel, maar het neigt naar verdrietig.Daar hebben ze vast niet genoeg bij stil gestaan, maar wel jammer als je dan met zo'n borrel daar niet beter bij stil staat als organisator... Dan kijk je er naar uit en dan lijkt dit me een domperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Vicky, beterschap voor A.
En eenvoor jou
Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 7 december 2023 17:06 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel, maar het neigt naar verdrietig.Als het goed is ruikt sushi niet sterk naar vis, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. En ach, de collega zal wel gewend zijn aan wat minder keus. Dat is vaak zo in restaurants.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn kerstdiner op mijn werk afgezegd. Ik trek al die geforceerde vrolijkheid echt niet.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik! Ik ben weer beter!quote:Op donderdag 7 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
Misschien kunnen we een opsomming maken van mensen die niet ziek zijn
Jah, nu moet ik wel, komt alleen niet echt uit op dit momentquote:Op donderdag 7 december 2023 20:56 schreef amaranta het volgende:
@:Leandra, hoe was je bloeduitslag?
@:Troel, ik zou wel gaan. Ookal hou ik ook niet van sushi.
@:Vicky, sterkte
@:Mushanga, die rug van jou hè… je moet ook wel een beetje rustig aan doen.
Verder beterschap aan alle zieken of zieke partners, kinderen of andere familieleden
Die staat bij ons al op de vensterbankquote:Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik
Man is trouwens ook weer door het LEGO virus gegrepen. Zijn Efteling monopoly gaan we nu ruilen voor deze set:
[ afbeelding ]
Uitslag was goed, ontstekingswaarde ook erg laag, morgenmiddag wel een afspraak met de dermatoloog.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:56 schreef amaranta het volgende:
@:Leandra, hoe was je bloeduitslag?
@:Troel, ik zou wel gaan. Ookal hou ik ook niet van sushi.
@:Vicky, sterkte
@:Mushanga, die rug van jou hè… je moet ook wel een beetje rustig aan doen.
Verder beterschap aan alle zieken of zieke partners, kinderen of andere familieleden
Ja fijn he.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Bestel je twee dingen bij bol, beide voor vandaag. Handig, hoeft de bezorger maar 1x te bezorgen. Behalve als het ene via post puntnl wordt bezorgd en het andere via dhl![]()
![]()
Ja lekkere planning. Ik probeer goede vrienden te zijn met de heren van de pakket diensten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Zo hebben wij op 1 dag 3x een DHL bezorger gehad.. 1x de ochtendshift, 1x de middagshift en 1x de avondshift. En dan van die 3x 2x dezelfde chauffeur. Echt goed gepland
Dat dacht ik laatst ook, makkelijk pakketkluis van dhl. Staan bij een benzinepomp en moest toch tanken. Krijg ik een mail, ergens anders gebracht. Ga ik bellen waarom? bestond dat pakketkluisjespunt niet. Ik tanken, foto maken, foto mailen dat ie er toch écht wél was, bleek ie vol te zitten en was dat de redenquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja lekkere planning. Ik probeer goede vrienden te zijn met de heren van de pakket diensten.
Voor belangrijke zaken laat ik meestal leveren in een pakketkluisje vlakbij.
En dan zijn ze zogenaamd groenquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Zo hebben wij op 1 dag 3x een DHL bezorger gehad.. 1x de ochtendshift, 1x de middagshift en 1x de avondshift. En dan van die 3x 2x dezelfde chauffeur. Echt goed gepland
Heb je niet gewoon het een uit bolmagazijn gekocht en het ander elders? Dan komt het toch al van verschillende plekken.quote:
Spray je um in met dennengeurquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Vandaag wordt de Sinterklaas aankleding in de woonkamer verwijderd, dus dit weekend komt er sowieso een boom, echt of nep.
Ik kan ook stiekem een nepperd kopen en kijken of de rest van het gezin het doorheeft (ik heb 3 blondies in huis die ruiken aan de boom he...)
Niet opgelet. De goedkoopste zou pas dinsdag geleverd worden dus heb iets duurder gedaan maar dan vandaag. De andere werd sowieso vandaag bezorgd.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je niet gewoon het een uit bolmagazijn gekocht en het ander elders? Dan komt het toch al van verschillende plekken.
Ik heb een Everlands Grandis Fir gekocht. Heb al verschillende mensen ermee gefopt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spray je um in met dennengeur![]()
Er zijn nu echt wel mooie neppers die net echt lijken. Geen naalden meer, geen gesjouw met kopen, weer wegslepen na kerst, kunnen opzetten wanneer je maar wil. Alleen maar voordelen
De discussie woedt hier al meer dan 13 jaar. Inmiddels hebben we een hele mooie nepperd, en eens in de zoveel jaar zetten we toch een echte neer ipv de neppe 'want dat ruikt zo lekker' inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Wij zitten thuis dit jaar in een Kunstboom of echte Kerstboom discussie. Een echte samen de haard is toch wel een gedoe merkten we vorig jaar, maar ja een echte![]()
En ja, er zijn tegenwoordige mooie nepperds maar je ziet het toch (ja ook bij die van jullie)
Zo heb ik ook wel eens een Albert bezorger aangetroffen. Die vond het niks leuk dat ik fotos van hem maakte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:56 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn puber betrapte kortgeleden een van de pakketbezorgers op urineren in de voortuin van de buren.Het is op camera vastgelegd, dus krijgt vast nog een staartje. Maar dude, als je nodig moet heb ik liever dat je even aanbelt hoor.
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spray je um in met dennengeur![]()
Er zijn nu echt wel mooie neppers die net echt lijken. Geen naalden meer, geen gesjouw met kopen, weer wegslepen na kerst, kunnen opzetten wanneer je maar wil. Alleen maar voordelen
Dat is ook een goede inderdaad!quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
De discussie woedt hier al meer dan 13 jaar. Inmiddels hebben we een hele mooie nepperd, en eens in de zoveel jaar zetten we toch een echte neer ipv de neppe 'want dat ruikt zo lekker' inderdaad.
Dat hoeft ook helemaal niet imo.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.
Daarbij lijkt een neppe nooit echt. Ever.
Die ene keer dat ik een echte had, flikkerde ie 3x om. Dat was dus eens maar nóóit meer. 16 jaar later, tijdens de verhuizing vond ik nog dennennaalden onder het tapijt. In de slaapkamerquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.
Daarbij lijkt een neppe nooit echt. Ever.
En dat. Ik zie mn boom niet eens meerquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet imo.
Een kerstboom is uitsluitend een vehikel om lichtjes en andere zooi in te prakken, zeg maar zoals pasta enkel bestaat om saus te dragen.
Nep is 1927272 keer makkelijker en aardiger voor de boompjes en en en
Nooit meer een echte hier.
Wij ook weer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Wij zitten thuis dit jaar in een Kunstboom of echte Kerstboom discussie. Een echte samen de haard is toch wel een gedoe merkten we vorig jaar, maar ja een echte![]()
En ja, er zijn tegenwoordige mooie nepperds maar je ziet het toch (ja ook bij die van jullie)
Oh maar jullie mogen van mij best een neppe opzetten hoor. Zolang ik het maar niet hoefquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet imo.
Een kerstboom is uitsluitend een vehikel om lichtjes en andere zooi in te prakken, zeg maar zoals pasta enkel bestaat om saus te dragen.
Nep is 1927272 keer makkelijker en aardiger voor de boompjes en en en
Nooit meer een echte hier.
Dat niet alleen, ook vrij schadalig dat het dezelfde chauffeur is.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Nee, moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijne staat al sinds 19 november. Hoef je met een échte niet te doen
Is dat jouw echte naam??quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar wij hebben wel een mooie nepperd.. vind ik
Was dit keer ook wel heel erg vroeg. Ben um nog niet zat maar hoop wel dat ie de kerst haaltquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, moet er niet aan denken
Ik ga m over anderhalve week halen.
Onze postbode weet dat ook, en ik spreek hem met bloedheet of ijskoud weer ook altijd even aan dat hij welkom is voor een koud of warm drankje, of whatever hij op dat moment misschien nodig heeft.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:56 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn puber betrapte kortgeleden een van de pakketbezorgers op urineren in de voortuin van de buren.Het is op camera vastgelegd, dus krijgt vast nog een staartje. Maar dude, als je nodig moet heb ik liever dat je even aanbelt hoor.
Ik was ook altijd redelijk fanatiek #teamechteboom tot we bij het tuincentrum een best geslaagde nepperd zagen. Mijn man speelde toen perfect in op mijn jaarlijkse ergernissen rondom naalden en het maandenlang in de achtertuin rondzwerven van wat ooit een kerstboom was, en toen zwichtte ik. We konden immers altijd gewoon alsnog een echte nemen en deze op zolder laten. Drie keer raden wat er nooit gebeurtquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar jullie mogen van mij best een neppe opzetten hoor. Zolang ik het maar niet hoef
Op het pakketje? Nee niet de mijnequote:
Postbode, geen idee wie dat is en de pakketbezorger ook niet meer. Zie ze nietquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze postbode weet dat ook, en ik spreek hem met bloedheet of ijskoud weer ook altijd even aan dat hij welkom is voor een koud of warm drankje, of whatever hij op dat moment misschien nodig heeft.
Hij zet zijn fiets ook altijd tegen ons hek, dat geeft me zo'n heerlijk dorpsgevoel
Qua pakjes zijn wij het favoriete adres van de bezorgers want we hebben een pakketbrievenbus waar de meeste van onze pakjes wel in passen, verder is er vrijwel altijd iemand thuis dus als het niet past wordt er open gedaan, en we nemen ook regelmatig een pakje voor de buren aan
Ik kom de diverse bezorgers ook door de hele wijk tegen en er wordt meestal gegroet.
Toppers: alles wat ongezond is.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
Eerste jaar als moeder van een en kind op school... En de kerstlunch staat voor de deur.
Geen intekenlijsten maar wel het verzoek om iets hartigs te maken voor 4a5 kinderen.
Wat zijn de ultieme toppers en wat de ultieme floppers?
Wie brengt me op het idee wat te maken?
Een drumstel?quote:Op donderdag 7 december 2023 23:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die staat bij ons al op de vensterbankHele leuke set. Ik heb vooral een persoonlijke voorkeur voor het drumstel
Bol is tegenwoordig meer een verzamelpunt van verschillende verkopers. Bijna niks komt meer bij Bol zelf vandaan dus alles wordt met hun eigen bezorgingsdiensten geleverd.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Bestel je twee dingen bij bol, beide voor vandaag. Handig, hoeft de bezorger maar 1x te bezorgen. Behalve als het ene via post puntnl wordt bezorgd en het andere via dhl![]()
![]()
Ja, ik weet het maar niet opgelet. Bij amazon let ik wel altijd op, zeker ook omdat daar dropshippers tussen kunnen zitten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een drumstel?Vet! Ik drum ook
[..]
Bol is tegenwoordig meer een verzamelpunt van verschillende verkopers. Bijna niks komt meer bij Bol zelf vandaan dus alles wordt met hun eigen bezorgingsdiensten geleverd.
Ik ken inmiddels alle chauffeurs want wij zijn altijd thuis dus er wordt regelmatig van anderen bij ons bezorgd, vrijwel dagelijks
En team #nepboom. Veel duurzamer en lekker boeiend dat je ziet dat het nep is, zoals Vanyel ook zegt gebruik je het alleen om vol te hangen met allemaal spullenWij hebben onze boom nu denk ik 12 jaar. Dus naast beter voor het milieu ook een stuk vriendelijker voor de portemonnee
Je hoeft voor decoratie in ieder geval niet naar de action. Want daar is kerst ‘uit seizoen mevrouw’.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Vandaag wordt de Sinterklaas aankleding in de woonkamer verwijderd, dus dit weekend komt er sowieso een boom, echt of nep.
Ik kan ook stiekem een nepperd kopen en kijken of de rest van het gezin het doorheeft (ik heb 3 blondies in huis die ruiken aan de boom he...)
OUD / Het kerst(diner) op schoolquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
Eerste jaar als moeder van een en kind op school... En de kerstlunch staat voor de deur.
Geen intekenlijsten maar wel het verzoek om iets hartigs te maken voor 4a5 kinderen.
Hebben ze de paaseieren alweer liggen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:07 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Je hoeft voor decoratie in ieder geval niet naar de action. Want daar is kerst ‘uit seizoen mevrouw’.
Kom er liever helemaal niet maar ging even kijken woensdag om kerstkaarten voor de kids te halen. Niks meer.
Wat zit er nog tussen??? Misschien dat ze nog of een weekje oud en nieuw hebben liggen. Daarna zal Pasen niet lang op zich laten wachten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:09 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hebben ze de paaseieren alweer liggen?
Oh vast, maar begin januari ligt de paasmeuk er weer hoorquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat zit er nog tussen??? Misschien dat ze m of een weekje oud en nieuw hebben liggen. Daarna za Pasen niet lang op zich laten wachten.
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebbenquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:23 schreef exode het volgende:
B zijn kamer kan dit weekend dan eindelijk afgemaakt worden.
Zolderverbouwing is hier ook al sinds mensenheugenis bezig, herkenbare frustratie. Moet nu echt haast maken want m'n kleine past bijna niet meer in z'n ledikant en derhalve ook niet meer in de inloopkastquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebben![]()
. Kerstvakantie gaan we vast ook niet halen, het is zo'n k*tklus, niks is recht
.
Ik ben inmiddels wel al over de helftquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Zolderverbouwing is hier ook al sinds mensenheugenis bezig, herkenbare frustratie. Moet nu echt haast maken want m'n kleine past bijna niet meer in z'n ledikant en derhalve ook niet meer in de inloopkast
Wij zitten in dezelfde discussie momenteel. Ja, ik vind een echte mooier (en ruikt ook lekkerquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Het is minimaal he, ander behang en ik ga zo oa een Ivar kast met uitklap bureau ding halen. Verder wordt er een ledstrip opgehangen, een plankje voor zijn Funko poppen en een nieuwe plafondlamp. Even vaart erachter en we zijn in een middag klaar. Behang zit er al op (en is mooooi)quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebben![]()
. Kerstvakantie gaan we vast ook niet halen, het is zo'n k*tklus, niks is recht
.
Die hebben ze ook van Robotimequote:Op donderdag 7 december 2023 23:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die staat bij ons al op de vensterbankHele leuke set. Ik heb vooral een persoonlijke voorkeur voor het drumstel
Wij hebben een lasersnijder thuis (je koopt wat als je dochter een creatieve opleiding doet), dus we zouden dit zelf moeten kunnen maken, theoretisch.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:42 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Die hebben ze ook van Robotime![]()
[ afbeelding ]
Ik koop ook altijd een echte kerstboom met kluit bij een stalletje hier verderop. En elk jaar plant ik hem daarna in de tuin, maar dat heeft nog maar tot 1 blijver geresulteerd, helaas. Maar die groeide dan ook enorm.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:26 schreef Hupje het volgende:
Wij kopen een echte kerstboom (met kluit!) bij iemand uit de straat. Geen hele mooie, wel een lokale en niet duurLeuke familietraditie om samen te gaan halen.
Als die beste man hem ook terug zou nemen voor volgend jaar, zou ik dat doen, btw.
+1quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:37 schreef Bami het volgende:
Ik heb het hier elk jaar weer met man over. Dat hij de geur en nostalgie van een echte boom mist. Voor mij is het juist nostalgie om samen de boom uit te vouwen.Heb mijn hele leven al kunstbomen gehad dus herken de wens voor een echte boom echt totaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 72% gewijzigd door Quoi op 09-12-2023 17:15:48 ]
feestelijk prikkertje met een blokje kaas en een worstje.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:24 schreef Quoi het volgende:
Er zijn hier veel Friezen, right? Net als die Amersfoorters kan ik jullie natuurlijk best inschakelen voor onderstaand dilemma:Friesland is groot. Als pake en Beppe in het noorden van Friesland wonen en er wordt een hotel aangeraden in het zuiden van Friesland kun je alsnog ruim een uur rijden ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus waar zoek je ongeveer?
En wat stom dat ze het niet vieren. Dat is echt niet de standaard hier
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Gefeliciteerd met Tyler!quote:Op vrijdag 8 december 2023 18:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben een kunstkerstboom en ik vind het een rotwerk om op te zetten. Maar als die eenmaal staat wel gezellig. En allemaal kerstbeeldjes enzo. Sneeuwpop, ouderwetse kerstman, huisje etc.
Binnenkort eens van zolder slepen.
Nu een beetje te druk voor met alles voor pa regelen. Die ondertussen vreselijk Harrie in de warrie is, zo sneu!
Zat op de rand van zijn bed, klaar om de schoenen aan te trekken en naar huis te gaan, terwijl hij niet zelf kan lopen. Zijn werk op te zeggen, terwijl hij al jaren met pensioen is etc.
Vanmorgen op tijd op pad met mijn moeder en vriend om oa meubels te scoren voor de kamer van pa. Helaas alleen maar een tv en magnetron gescoord. Totaal 3,5 uur rond geslenterd bij alle woonwinkels die we konden bedenken en alleen maar een kledingkast gevonden. Helaas geen tv kastje/tafeltje te vinden voor een redelijke prijs. Of die er fatsoenlijk uitziet of niet van waaibomenhout is.
Later nog met mijn vriend naar de action geweest voor onszelf, meteen maar een grote prullenbak en waterkoker gekocht voor pa. Moesten we nog naar de bouwmarkt en boodschappen doen.
Dan nu eindelijk tijd voor pizza, want Tyler is jarig en die mocht kiezen wat we gaan eten.![]()
Ik ben er wel klaar mee voor vandaag.
Tnx! Dat hopen wij ook.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met Tyler!![]()
Wat rot dat je vader nu zo in de war is. Hopelijk trekt dat bij als hij een vaste plek heeft. Heb je al gekeken op Marktplaats voor meubels? Zeker tafels en tv-kasten zou ik daar verwachten!
Tnx! Ik denk het wel en de snelle veranderingen nu.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Gefeliciteerd met Tyler @:_Ingrid_ 🎈🎉![]()
Wat naar dat je vader nu zo warrig is. Komt misschien ook door de afgelopen tijd?
Hopelijk komt hij wat tot rust op zn nieuwe plekje.
Ikea in de buurt?
Gekke discussie. Echt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Drummende vrouwenquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een drumstel?Vet! Ik drum ook
[..]
Bol is tegenwoordig meer een verzamelpunt van verschillende verkopers. Bijna niks komt meer bij Bol zelf vandaan dus alles wordt met hun eigen bezorgingsdiensten geleverd.
Ik ken inmiddels alle chauffeurs want wij zijn altijd thuis dus er wordt regelmatig van anderen bij ons bezorgd, vrijwel dagelijks
En team #nepboom. Veel duurzamer en lekker boeiend dat je ziet dat het nep is, zoals Vanyel ook zegt gebruik je het alleen om vol te hangen met allemaal spullenWij hebben onze boom nu denk ik 12 jaar. Dus naast beter voor het milieu ook een stuk vriendelijker voor de portemonnee
Ik ging van de week bij mijn ouders achter de piano zitten en speelde voor het eerst in 10 jaar weer eens wat oude nummers. Dat ging zo snel weer. Ik lees natuurlijk wel iedere week noten, dat scheelt. Maar toch leuk om te zien dat die techniek zo eigen gemaakt is.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
slagwerken![]()
![]()
heb het een jaar of 12 in een fanfare gedaan, kan het nog dromen en de techniek zit zo ingebakken dat zodra ik stokjes in mn handen krijg, het zo weer speelgek hoe dat werkt
ik heb dat een paar maanden gedaan, maar ik raakte soort van afgestompt door het repetitieve ervanquote:Op vrijdag 8 december 2023 21:24 schreef Morgane89 het volgende:
Leuk! Ik speel al 15 jaar sambapercussie.
Smallingerland. Ik weet gelukkig inmiddels dat het niet representatief is voor de Fries an sichquote:Op vrijdag 8 december 2023 19:00 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Friesland is groot. Als pake en Beppe in het noorden van Friesland wonen en er wordt een hotel aangeraden in het zuiden van Friesland kun je alsnog ruim een uur rijden ..![]()
Dus waar zoek je ongeveer?
En wat stom dat ze het niet vieren. Dat is echt niet de standaard hier
Vlinder en ik zijn vet coole kerstige Smallingerlandersquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:45 schreef Quoi het volgende:
Leuk, zoveel slagwerkers!
[..]
Smallingerland. Ik weet gelukkig inmiddels dat het niet representatief is voor de Fries an sich
Yeah. Poes en ik wonen beide in het grootste dorp. Ik zou eens kijken in Beetsterzwaag. Dat is wel redelijk toeristisch met mooie bossen 🩷quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Smallingerland. Ik weet gelukkig inmiddels dat het niet representatief is voor de Fries an sich
Dat laatstequote:Op vrijdag 8 december 2023 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik heb dat een paar maanden gedaan, maar ik raakte soort van afgestompt door het repetitieve ervanis dat iets wat standaard bij zulke muziek hoort of heb ik gewoon gelest bij een vrij inspiratieloze/talentloze groep?
De grotere hotels zijn vaak wel behoorlijk sfeervol, maar erg prijzig. Waar zit je aan te denken qua prijs?quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat valt onder Opsterland en is volgens mij erg Christelijk nog.. geen idee of die met Kerst leuke diners aanbieden.quote:Op vrijdag 8 december 2023 23:17 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Yeah. Poes en ik wonen beide in het grootste dorp. Ik zou eens kijken in Beetsterzwaag. Dat is wel redelijk toeristisch met mooie bossen 🩷
Oh, het Fletcherhotel in Leeuwarden? Het Stadhouderlijk paleis?quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat valt onder Opsterland en is volgens mij erg Christelijk nog.. geen idee of die met Kerst leuke diners aanbieden.
@:Leandra was hier eens, die wou toen niet in het dorp overnachten en is uitgeweken naar Leeuwarden. Is jouw hotel geschikt denk je?
Fan zal ik in het vervolg ook aan jou denken als ik langs jullie kom.quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Vlinder en ik zijn vet coole kerstige Smallingerlanders
Geen tips verder, sorry..
vanaf de A7 kun je prima naar mij zwaaien, maar de koffie staat ook altijd klaarquote:Op zaterdag 9 december 2023 10:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Fan zal ik in het vervolg ook aan jou denken als ik langs jullie kom.
Ik heb met mijn zusje ook een keer in een hotel tegenover het station in Leeuwarden gezeten, was ook prima trouwens.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb in Leeuwarden een keer in Westcord WTC gezeten. Dat is een kleine hotelketen (tenminste, toentertijd). Erg goed bevallen, en het casino ligt er naastwe hebben er toen met een of andere aanbieding geslapen waardoor het ook nog erg goedkoop was. Volgens mij via de ns (treinticket + hotel), want we hadden toen nog geen auto.
1.40 vanaf de kluit of vanaf de potquote:Op zaterdag 9 december 2023 11:36 schreef livelink het volgende:
Wij gaan nu kerstbomen kopen voor ons en voor mijn ouders. Mijn ouders stuurden net hun wensen.
"Kerstboom met kluit en 1.40 hoog". Dat is wel heel specifiek
Ja, maak het nog moeilijkerquote:Op zaterdag 9 december 2023 12:34 schreef Hupje het volgende:
[..]
1.40 vanaf de kluit of vanaf de pot
Wij hebben onze kerstboom zojuist gehaald, in de pot gezet en hij staat nu te acclimatiseren in de garage. Morgen naar binnen.
Ik was de afgelopen jaren wel wat aan de late kant. Twee jaar geleden had ik het laatste boompje van ons stalletje. Verrassend genoeg was die wel heel mooi en precies wat we zochten. Soms moet je geluk hebben. Ik vind het nu ook al wat vroeg, maar het was een gekkenhuis daarnet, dus het is wel het moment.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:47 schreef trui het volgende:
Het duurzame van een nepboom is natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel jaar je 'm gebruikt (mijn duit in de bomen-discussie-zak). Dus als je voor een nepboom gaat zou ik wel investeren in een echt mooie, dan kun je 'm hopenlijk lang blijven gebruiken.
Wij gaan voor 'n echt boompje met kluit de laatste jaren. Zometeen maar eens even kijken of we er nog een kunnen vinden. We hebben wel heel lang een napboom gehad, voordeel was dat die ook boven de convector put kon staan. Maar na 15 jaar ofzo had ik er wel een keer genoeg van en die doos nam ook veel ruimte in op zolder. We hebben er nog wel iemand anders blij mee kunnen maken, dus hopelijk wordt ie nog steeds gebruikt.
Eigenlijk zou ik liever iets langer wachten met 'm neerzetten, maar ik ben bang dat er dan helemaal niks meer te vinden is. En bovendien komt onze Willem komende week terug uit Noorwegen, waar hij een half jaartje gestudeerd heeft. Wel gezellig als de boom dan al staat.
W hadden 'm al gebracht van de zomer. Dat vond ik wel mooi zat.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik was de afgelopen jaren wel wat aan de late kant. Twee jaar geleden had ik het laatste boompje van ons stalletje. Verrassend genoeg was die wel heel mooi en precies wat we zochten. Soms moet je geluk hebben. Ik vind het nu ook al wat vroeg, maar het was een gekkenhuis daarnet, dus het is wel het moment.
Wat fijn dat Willem terug komt. Hoewel kerst in Noorwegen me ook wel heel bijzonder lijkt. Was een mooie gelegenheid geweest om daar naar toe te gaan.
Ik ben in Noorwegen geweest, lang geleden in de Midzomernachtsperiode. Dat was inderdaad heel bijzonder. Toch staat Scandinavië in de winter (Finland het liefst) ook wel op mijn verlanglijstje voor een keer.quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:55 schreef trui het volgende:
[..]
W hadden 'm al gebracht van de zomer. Dat vond ik wel mooi zat.En in de winter zijn die wegen ook best eng om op te rijden hoor. Een vader van een meisje dat hij van z'n studie kent die daar ook zit zou onlangs bij haar op bezoek komen, en die is zo van de weg afgegleden. (Willem vertelde het wat dramatischer dan 't in 't echt was, hij kende de betekenis van 'verongelukken' kennelijk nog niet zo precies). Maar de auto was wel total loss in elk geval. Willem is nu zelf nog een laatste weekje naar de Lofoten met een groep vrienden. Prachtig daar! Maar ook echt vreselijk veel sneeuw (ik huiver bij de filmpjes vanuit de auto) en het is er maar 1,5 uur echt licht overdag. Dus kortom: ik ga er toch liever naartoe in de zomer.
Zeker, de mooiste in mijn kringquote:Op zaterdag 9 december 2023 12:59 schreef Vlinder het volgende:
Ik heb destijds het jaar van aankoop op de doos gezet. DAT IS 2006duurzaamheid Jonguh
Het is zo’n mega grote boom dat ik elk jaar weer opper om deze keer een leuke kleine echte boom te nemen. Maar helaas. (Hij is 2.10 dacht ik)
Hielke is nu naar z’n buurgezin en ik lig weer op bed. Rond 16.00 komt ie thuis en dan gaan we los.
Hij is nog net zo vol en mooi als het eerste jaar. Poes kan dat beamen
Heus niet! Nooit genoeg vogelsquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:02 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zeker, de mooiste in mijn kring![]()
Heb geen vogeltje voor je kunnen scoren dit jaar, maar volgens mij kom je er al in om
Ja maar het zijn altijd dezelfde, ik probeer juist een unieke te vinden!quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:04 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Heus niet! Nooit genoeg vogels![]()
Je hebt nog ff. Ik zag een leuk diertje ergens. Weet alleen niet meer waar en heb hem toen niet meegenomen
quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:02 schreef Vlinder het volgende:
Samen met man ook altijd een mepper gehad.
quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:26 schreef Troel het volgende:
Ik krijg altijd uitslag van echte bomen. Heb mijn vorige kunstboom weggedaan toen mijn hulp de lampjes vakkundig verwijderd had (het was een boom met lampjes). Nu alweer een paar jaar een andere (zowel hulp als kerstboom).
Huilen!quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:26 schreef Troel het volgende:
Ik krijg altijd uitslag van echte bomen. Heb mijn vorige kunstboom weggedaan toen mijn hulp de lampjes vakkundig verwijderd had (het was een boom met lampjes). Nu alweer een paar jaar een andere (zowel hulp als kerstboom).
Ingebouwde lampjes leek me dan juist weer minder lang meegaan, nu kan ik gewoon de lampjes vervangen ipv de hele boom.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Huilen!
Als ik ooit toe ben aan een nieuwe dan wil ik ook één met ingebouwde lampjes, klotewerk
Ik heb ook een clustersliert, maar krijg het er nooit mooi inquote:Op zaterdag 9 december 2023 14:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Ingebouwde lampjes leek me dan juist weer minder lang meegaan, nu kan ik gewoon de lampjes vervangen ipv de hele boom.
Maar wij hebben zo’n cluster verlichting sliert die erin gaat, dus dat zit niet in de knoop. Afgekeken van mijn moeder.
Ach, dat is iets wat je er net niet bij kunt hebben, MaJoquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog die nepboom die we al 100 jaar hebben? Die heb ik net naar de stort gebracht. Onze hele kelder zit onder de schimmel, het is zelfs door de plastic dozen heen getrokkenWe hadden al last van vocht daar maar het is alleen maar erger geworden. Vermoedelijk door de vloerverwarming, en het vocht kan dus geen kant op. Net maar even een vochtexpert gemaild, ben benieuwd naar de oplossing/kosten
De aannemer heeft dat allemaal zelf gedaan. Ik denk dat hij er totaal niet bij stil heeft gestaan, of het hem gewoon niet boeide (dat laatste kan natuurlijk ook). Ik heb er zelf ook niet over nagedacht dat die warmte twee kanten op werkt maar het is ook niet mijn expertise.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, dat is iets wat je er net niet bij kunt hebben, MaJo![]()
Daar hadden ze jullie toch over moeten informeren, met het aanleggen van de vloerverwarming, lijkt me.
Wij hebben onze kelder/kruipruimte laten isoleren deze zomer. Kostte zo'n 2.000 euro.
We gaan na de kerst een nieuwe nepperd kopen, dan zijn ze in de aanbieding. Dit jaar dus maar eens een echte, weet ik ook hoe dat bevaltquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, mooi tijd voor een nieuwe nepperd @:MajoWel kut van de schimmel en het vocht, hopelijk is het op te lossen.
Mijn eerste nepperd kreeg ik van mijn moeder, na het debacle met de echte. Was er alleen één waarvan je takje voor takje moest opbouwenDie een aantal jaar gehad, toen die van de zaak, een tweede handsje dus en nu een jaar of 5 denk ik, die we nu hebben staan en dat in 33 jaar. Dus lang leve de duurzaamheid
![]()
Overigens ook opgegroeid met een nepperd. Zal wel een DNA dingetje zijn. Dochter heeft er ook een
Ach, de kerststal waar je moeder zo trots en blij mee wasquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef Amsel het volgende:
Hier wordt de neppe boom morgen opgezet. Net gecontroleerd of alle lampjes het nog doen en of we nog genoeg slingers hebben enzo. Dus we zijn er klaar voor![]()
Vanaf dit jaar heb ik ook de houten kerststal die mijn overgrootvader heeft gemaakt. En allemaal ander kerstspul uit mijn ouderlijk huis. Dat krijgt allemaal een mooi plekje
Dat wilden wij vorig jaar ook doen. Had ik een mooie aanbieding bij de Wehkamp gezien. Stuurde hem naar mijn man. En toen hij reageerde was die alweer weg.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
De aannemer heeft dat allemaal zelf gedaan. Ik denk dat hij er totaal niet bij stil heeft gestaan, of het hem gewoon niet boeide (dat laatste kan natuurlijk ook). Ik heb er zelf ook niet over nagedacht dat die warmte twee kanten op werkt maar het is ook niet mijn expertise.
Ik vermoed dat er iets van ventilatie zal moeten komen omdat het allemaal potdicht zit.
[..]
We gaan na de kerst een nieuwe nepperd kopen, dan zijn ze in de aanbieding. Dit jaar dus maar eens een echte, weet ik ook hoe dat bevaltHet enige van wat ik me kan herinneren van een echte is het stofzuigen de hele tijd
Mijn moeder heeft ook al zo lang ik me kan heugen een neppe, denk dat het elkaar inderdaad wel beïnvloedt
Wij hebben die van little people. Ook mooi. 😅quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, de kerststal waar je moeder zo trots en blij mee was![]()
![]()
Ik was er echt jaloers op. Ik zoek al jaren naar een mooie kerststal.
Verkopen en weer kopen via marktplaats is ook duurzaam héquote:Op zaterdag 9 december 2023 14:58 schreef Bami het volgende:
Ik vind onze nepperd eigenlijk een beetje te groot. Toen ik nog in een appartement woonde bewust groter gekocht voor “straks in een grote mensen huis” alleen is hij zelfs in dat uitgebouwde grote mensen huis nog wel aan de grote kant.Maar weiger een nieuwe te kopen, want dan vervalt het hele duurzame concept een beetje. Plus hij is wel mooi.
Ja, die heb ik ook nogquote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben die van little people. Ook mooi. 😅
Dat hebben we hier ook al gezegd, de volgende kunstboom wordt met ingebouwde lampjes.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Huilen!
Als ik ooit toe ben aan een nieuwe dan wil ik ook één met ingebouwde lampjes, klotewerk
Wij hebben de Dick Bruna kerststalquote:Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben die van little people. Ook mooi. 😅
Oh wat naar! Hopelijk verder geen waardevolle spullen weg hoeven gooien?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog die nepboom die we al 100 jaar hebben? Die heb ik net naar de stort gebracht. Onze hele kelder zit onder de schimmel, het is zelfs door de plastic dozen heen getrokkenWe hadden al last van vocht daar maar het is alleen maar erger geworden. Vermoedelijk door de vloerverwarming, en het vocht kan dus geen kant op. Net maar even een vochtexpert gemaild, ben benieuwd naar de oplossing/kosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ooit nog een keer een baan vinden.
Daarom nemen wij er altijd een met kluit. Die kun je gewoon fatsoenlijk water geven en dan valt de naalduitval erg mee, vind ik.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:46 schreef MaJo het volgende:
Het enige van wat ik me kan herinneren van een echte is het stofzuigen de hele tijd
quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat naar! Hopelijk verder geen waardevolle spullen weg hoeven gooien?
Voor de stats: een lelijke neppe boom die we niet gaan vervangen totdat de kinderen oud genoeg zijn om eraf te blijven, en als ongelovige geen kerststal. Ik wil wel een notenkraker collectie gaan aanleggen, die vind ik zo tof. Het liefst ook twee levensgrote voor bij de voordeur.
Verder ga ik helemaal blij het weekend in, mijn studeren de afgelopen jaren heeft z’n vruchten afgeworpen.
Oh wat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ooit nog een keer een baan vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Voor de stats: een lelijke neppe boom die we niet gaan vervangen totdat de kinderen oud genoeg zijn om eraf te blijven, en als ongelovige geen kerststal. Ik wil wel een notenkraker collectie gaan aanleggen, die vind ik zo tof. Het liefst ook twee levensgrote voor bij de voordeur.
Verder ga ik helemaal blij het weekend in, mijn studeren de afgelopen jaren heeft z’n vruchten afgeworpen.
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ooit nog een keer een baan vinden.
Wij hebben de OG. Dat is blijkbaar een collectorsitemquote:Op zaterdag 9 december 2023 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
Even gegoogled maar die little people kerststal is wel echt grappig ja.
Ik heb net een vintage Fisher Price speelgoedje voor best wat geld verkocht via Marktplaats. Die man komt aan de deur, geeft me het geld, en zegt tijdens het weglopen: "die ga ik voor een surprise gebruiken"quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben de OG. Dat is blijkbaar een collectorsitem
quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:30 schreef exode het volgende:
[..]
Oh wat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor de felicitaties, ben blij dat het erop zit.
Heel cool!quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben de OG. Dat is blijkbaar een collectorsitem
[..]
Dan ben je met recht (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ooit nog een keer een baan vinden.
) een smart ass! Gefeliciteerd!
quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]Nee heel saai in Utrecht. Kom je wel bij mij op de afdeling, dat vind ik wel een goed verkooppunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor de felicitaties, ben blij dat het erop zit.
[..]
Heel cool!
Dat wordt een interessante reiskostenvergoedingquote:Op zaterdag 9 december 2023 18:36 schreef exode het volgende:
[..]
Nee heel saai in Utrecht. Kom je wel bij mij op de afdeling, dat vind ik wel een goed verkooppunt.
Wordt misschien wel een heel mooie surprise!quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb net een vintage Fisher Price speelgoedje voor best wat geld verkocht via Marktplaats. Die man komt aan de deur, geeft me het geld, en zegt tijdens het weglopen: "die ga ik voor een surprise gebruiken".
Ik heb collega's in het buitenland wonenquote:Op zaterdag 9 december 2023 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt een interessante reiskostenvergoeding
Achja, je hebt het verkocht omdat je hem niet meer wilde…quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb net een vintage Fisher Price speelgoedje voor best wat geld verkocht via Marktplaats. Die man komt aan de deur, geeft me het geld, en zegt tijdens het weglopen: "die ga ik voor een surprise gebruiken".
5 euro? Dat is dan een kleintje? Ik zag bij de AH een boom van 175 cm voor ¤ 27,50 dat leek me wel een aardige deal.quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat wilden wij vorig jaar ook doen. Had ik een mooie aanbieding bij de Wehkamp gezien. Stuurde hem naar mijn man. En toen hij reageerde was die alweer weg.
Nu hebben we een echte, 5 euro bij de praxis. Die staat trouwens op een soort van easy fix standaard
Nee dat gelukkig niet. De vocht komt vanuit de grond omhoog maar omdat de vloerverwarming de ruimte ook verwarmd wordt het alleen maar erger (tenminste, dat vermoed ik). Heb al wat offertes aangevraagd dus we zullen het zien.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:03 schreef trui het volgende:
Wat balen, Majo!Hopelijk betekent dat niet dat die vloerverwarming lekt? Maar wel slecht als daar vooraf niet over nagedacht is. Ook vervelend dat je daar nu dus voorlopig geen dingen kunt opslaan. Hopelijk is het redelijk eenvoudig te verhelpen door wat ventilatie toe te voegen inderdaad.
We hebben een leuk boompje weten te vinden en hij is ook al opgetuigd. We hebben versiersels in alle mogelijke kleuren, altijd al een hele bonte bende dus, maar Cato had een leuk idee om de koudere kleuren onderin te doen en de warmere bovenin, dus het is nu een soort regenboogboom geworden.
[..]
We bewaarden er niet heel veel maar wel alle kerstspullen. De meeste dingen zijn van plastic of glas dus die hebben het overleefd. Er zijn wel wat dingen gesneuveld van hout en stof, waaronder ons eerste kerstornament dat we ooit samen hebben gekocht. Daar baal ik wel oprecht vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ooit nog een keer een baan vinden.
Gefeliciteerd met de spoiler, wat tof!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Het is een actie, als je airmiles inlevertquote:Op zaterdag 9 december 2023 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
5 euro? Dat is dan een kleintje? Ik zag bij de AH een boom van 175 cm voor ¤ 27,50 dat leek me wel een aardige deal.
Ik zal de afgeprijsde kerstbomen in de gaten houden na de kerst. De onze hebben we destijds ook bij de Gamma gekocht ná de kerst.
[..]
Nee dat gelukkig niet. De vocht komt vanuit de grond omhoog maar omdat de vloerverwarming de ruimte ook verwarmd wordt het alleen maar erger (tenminste, dat vermoed ik). Heb al wat offertes aangevraagd dus we zullen het zien.
[..]
We bewaarden er niet heel veel maar wel alle kerstspullen. De meeste dingen zijn van plastic of glas dus die hebben het overleefd. Er zijn wel wat dingen gesneuveld van hout en stof, waaronder ons eerste kerstornament dat we ooit samen hebben gekocht. Daar baal ik wel oprecht van
Gefeliciteerd met de spoiler, wat tof!
quote:Op zondag 10 december 2023 10:14 schreef MaJo het volgende:
Ik haat vandaag. Aapie is opstandig en chagrijnig, ik ben moe en chagrijnig, en ik mis mijn vader. Het liefst zou ik even een paar uur niks willen
Ik haat vandaag. Aapie is opstandig en chagrijnig, ik ben moe en chagrijnig, en ik mis mijn vader. Het liefst zou ik even een paar uur niks willen
Gelukkig is vandaag morgen weer over.quote:Op zondag 10 december 2023 10:14 schreef MaJo het volgende:
Mijn man doet al ontzettend veel en ik gun hem ook even een vrije ochtend (we doen het om en om in het weekend). Hij zit nu even lekker in bad. Ik zit het wel uit tot Aapie's tukken en ga dan zelf ook even in bad denk ik. En komt goed hoor, het is alleen even veel nu. Die stomme verkoudheid ben ik ook zo zat, ik loop gewoon met maandverband omdat ik steeds in mijn broek plas door het hoestenquote:Op zondag 10 december 2023 10:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gelukkig is vandaag morgen weer over.
Kun je toegeven aan dat gevoel en de zorg voor aapje even overlaten aan je partner?
Das niet fijn nee.quote:Op zondag 10 december 2023 10:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn man doet al ontzettend veel en ik gun hem ook even een vrije ochtend (we doen het om en om in het weekend). Hij zit nu even lekker in bad. Ik zit het wel uit tot Aapie's tukken en ga dan zelf ook even in bad denk ik. En komt goed hoor, het is alleen even veel nu. Die stomme verkoudheid ben ik ook zo zat, ik loop gewoon met maandverband omdat ik steeds in mijn broek plas door het hoestenIk ben er even helemaal klaar mee
Hier is er juist altijd mee gespeeld, dat vond ik geen probleem.quote:[b]Op zondag 10 december 2023 08:45 schreef Schanu
Kerststallen, ik ben niet gelovig maar ik vind ze wel heel mooidochters zitten op een katholieke basisschool, ik zit in de OV en heb afgelopen vrijdag samen met een paar andere OV leden de school omgetoverd in kerstsferen. Mét kerststallen uiteraard, variërend van klein tot groot. Als ik niet meer bang hoef te zijn dat mijn kinderen ermee gaan spelen alsof het een poppenkast is, ga ik er toch ook 1 voor thuis overwegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |