Snap ik. Wel fijn dat jij er bent. Sterktequote:
Ik snap je quote nietquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Oh jullie gooien dan óók nog dingen onder de boom?
Ik kreeg net een foto van een vriendje waar hij vandaag mee wilde afspreken. Met in z'n handen die ene legodoos. Dus de playdate wordt héél even opgeschort![]()
Welke legodoos is het? F. doet heel veel LEGO wegquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg net een foto van een vriendje waar hij vandaag mee wilde afspreken. Met in z'n handen die ene legodoos. Dus de playdate wordt héél even opgeschort![]()
Ik ben benieuwdquote:
Ik heb eindelijk de layout van het Kerstdorp uitgezet, ik moest nogal wat ruimte overlaten voor een skihelling met lift die verloofde gaat maken. Ze gaat de Alpine Lodge ergens op, in, bij de berg verwerken begreep ik.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwdWe gaan het met kerst bouwen
Ik quotte toch niet?quote:Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap je quote niet
Hier heeft de Sint mij verblijd met de kersteditie van LEGO van dit jaar, de Alpine Lodge
[ afbeelding ]
Een heel nieuwe, dus denk het nietquote:Op woensdag 6 december 2023 10:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Welke legodoos is het? F. doet heel veel LEGO weg
Nee, klopt. Hij doet vooral zijn LEGO technic weg.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik quotte toch niet?
Ik reageerde op aure twee posts boven me.
En die alpine lodge "kreeg" mijn man ook
[..]
Een heel nieuwe, dus denk het niet
Lego dreamz nightmare sharkboat.
Dat kerstdorp wat jullie steeds bouwen vind ik zo'n tof ietsquote:Op woensdag 6 december 2023 10:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb eindelijk de layout van het Kerstdorp uitgezet, ik moest nogal wat ruimte overlaten voor een skihelling met lift die verloofde gaat maken. Ze gaat de Alpine Lodge ergens op, in, bij de berg verwerken begreep ik.
Het is echt een leuke set, zeker om te bouwen
Met je quote bedoel ik gewoon wat je schrijftquote:Op woensdag 6 december 2023 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik quotte toch niet?
Ik reageerde op aure twee posts boven me.
En die alpine lodge "kreeg" mijn man ook
[..]
Een heel nieuwe, dus denk het niet
Lego dreamz nightmare sharkboat.
Mijn schoonouders gingen verhuizen dus daar heb ik nu weer twee megakratten vol vanquote:Op woensdag 6 december 2023 10:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, klopt. Hij doet vooral zijn LEGO technic weg.
Welke boost en technic heb jequote:Op woensdag 6 december 2023 10:11 schreef amaranta het volgende:
Lego hidden Side en LEGO boost gaat er ook uit
Bedoel je die A-cabin? Ik wil er in wonenquote:Op woensdag 6 december 2023 10:37 schreef exode het volgende:
Die is zo leuk Majo, zeker samen met de boomhut1 van mijn favoriete sets, omdat ie zo afwijkt.
Wij hebben de vuurtoren, Hocus Pocus huis en de Disney Villains op de wishlist staan. Maar we hebben onszelf een Lego boycot opgelegd. Het past gewoon allemaal niet meer (die aanbouw is helemaal niet vanwege isolatie en grotere keuken he, dat snappen jullie wel)
Als het af is mag je komen kijken hoor Majo! Geldt ook voor andere Lego bewonderaars hier.
Oeh dat ziet er ook heel tof uitquote:Op woensdag 6 december 2023 10:20 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien ook nog leuk voor de knutselaars onder ons: Robotime.
Ik had dit laatst ontdekt op de KreaDoe beurs en toen deze muziekdoos meegenomen en gemaakt:
[ afbeelding ]
https://www.robotime.nl/products/robotime-starry-night
De A frame, ligt uit elkaar gehaald en schoon op zolder. Die past niet in ons Kerstdorpquote:Op woensdag 6 december 2023 10:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je die A-cabin? Ik wil er in wonen
Lijkt me leuk om eens langs te gaan voor een kop koffie en het bewonderen van jullie LEGO
Wij doen 1 cadeautje met haar verjaardag in November (zelf dus, want van anderen kreeg ze ook nog wat), 2 cadeautjes met Sinterklaas en ook 2 cadeautjes met Kerst. Ik hou niet van die grote hoeveelheden (en kwaliteit boven kwantiteit enzo), vooral omdat kinderen soms van de hoeveelheden niet meer weten waar ze nu weer mee moeten spelen. Althans, dat is mijn ervaring met mijn broertje en mezelf.quote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Boost: waar je ook een gitaar van kunt maken.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Welke boost en technic heb je? Zoon is 2 januari jarig, en van beide fan. Boost is helaas niet meer te koop (al weet ik eigenlijk niet hoe veel sets daarvan zijn, de basisset/ robot heeft ie), en technic zoekt ie vooral de wat moeilijkere sets (10+), maar die zijn vaak schreeuwend duur.
Dat is idd de boost die we hier hebben, kon je ook een kat van maken. De technics ga ik eens opzoeken, hij heeft al best veel.quote:Op woensdag 6 december 2023 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Boost: waar je ook een gitaar van kunt maken.
Technic:
42047
42101
42033
42057
42045
Daar staat hij op. Nul biedingenquote:Op woensdag 6 december 2023 11:18 schreef exode het volgende:
Als je die Boost op Markplaats zet, ben je hem zo kwijt Amaranta. Hij is uit de handel en erg populair. Wij hebben hem een paar maanden geleden verkocht.
Echt? Bizar!quote:Op woensdag 6 december 2023 11:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar staat hij op. Nul biedingen
Gefeliciteerd met de jarigen! 🥳quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Troel beterschap met de ziekenboeg!
Kim is vandaag jarig, 18 geworden!Tyler is vrijdag jarig. Ben blij dat we al jaren niet meer aan sinterklaas doen!
Straks gaan we even langs pa met een stukje zelfgebakken chococake.
Vriend en buurman gaan de Buickhopelijk fixen, kunnen we er eindelijk weer mee rijden. Gereedschap is eindelijk binnen. Leuk een oldtimer (van de erfenis van zijn ouders, extra speciaal) maar wel veel kleine dingetjes te repareren.
Gefeliciteerd! Veel verantwoordelijkheden komen er dan bij ineens.quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is vandaag jarig, 18 geworden!Tyler is vrijdag jarig. Ben blij dat we al jaren niet meer aan sinterklaas doen!
Vriend en buurman gaan de Buickhopelijk fixen, kunnen we er eindelijk weer mee rijden. Gereedschap is eindelijk binnen. Leuk een oldtimer (van de erfenis van zijn ouders, extra speciaal) maar wel veel kleine dingetjes te repareren.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 6 december 2023 13:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die is wel erg leuk! Als LEGO de goede promo-aanbieding heeft dan ga ik die ook halen denk ik. Wel stiekem waarschijnlijk, want van man mag ik geen kerstlego meer kopenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap je quote niet
Hier heeft de Sint mij verblijd met de kersteditie van LEGO van dit jaar, de Alpine Lodge
[ afbeelding ]
Hij stond er al voor de 5de op. In de hoop dat iemand hem voor sinterklaas zou kopenquote:Op woensdag 6 december 2023 14:39 schreef FlyingFish het volgende:
Amaranta, ik denk dat dit ook de slechtste tijd is om speelgoed op marktplaats te zetten. Iedereen is even voorzien. Wellicht over 1,5e week nog wat late interesse voor kerst, maar ik zou het nu laten liggen en het in februari oid weer proberen.
Gefeliciteerd met je volwassen kind Ingrid!
Sint is met de schoonfam en kerst met m'n eigenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
Heb je het setnummer erin staan? Daar zoek ik zelf ook op als ik Lego zoek op Marktplaats.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij stond er al voor de 5de op. In de hoop dat iemand hem voor sinterklaas zou kopen
Oof, 5 man ziek... heel veel beterschap!quote:Op woensdag 6 december 2023 10:19 schreef Troel het volgende:
Inmiddels 5 man ziek, waarvan mijn oudste met een longontsteking.
Nog steeds graag gedaanquote:Op woensdag 6 december 2023 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de jarigen! 🥳
En een mooie mijlpaal, 18!
Gelukkig kan jouw vriend heel goed auto's repareren, dat heeft hij voor mij ook eens gedaan. Ben hem er nog steeds dankbaar voor!![]()
Hoop alleen dat zijn rug niet te veel gaat opspelen..
Klopt en veel regeldingen. Lastig in het geval van Kim zonder werk, maar met nu nog stage en straks dagbesteding. Maar ik ben nu benoemd tot bewindvoerder en mentor en kan dan makkelijker helpen. Druk met alles regelen wat met ontbreken van de juiste documentatie soms heel lastig is. Gelukkig is er ook hulp van oa stichting MEE. Je moet echt overal zelf achteraan en iedereen achter de kont aan zitten.quote:Op woensdag 6 december 2023 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Veel verantwoordelijkheden komen er dan bij ineens.
Hier heeft zoon er ook een paar van, zijn erg leuk! Wel een tip, koop ze via robotime zelf. Als er dan onderdelen stuk gaan (en dat gebeurt toch regelmatig helaas) krijg je vervangende onderdelen. Als je het via een reseller koopt die niet via hun verkoopt (bijvoorbeeld de Bruna) dan krijg je geen vervangende onderdelen.quote:Op woensdag 6 december 2023 10:20 schreef Morgane89 het volgende:
Misschien ook nog leuk voor de knutselaars onder ons: Robotime.
Ik had dit laatst ontdekt op de KreaDoe beurs en toen deze muziekdoos meegenomen en gemaakt:
[ afbeelding ]
https://www.robotime.nl/products/robotime-starry-night
Gefeliciteerd met Kim! En klopt, je moet ineens best veel regelen. Maar als 't eenmaal geregeld is valt het ook wel weer mee hoor. Handig dat er mensen meedenken.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Klopt en veel regeldingen. Lastig in het geval van Kim zonder werk, maar met nu nog stage en straks dagbesteding. Maar ik ben nu benoemd tot bewindvoerder en mentor en kan dan makkelijker helpen. Druk met alles regelen wat met ontbreken van de juiste documentatie soms heel lastig is. Gelukkig is er ook hulp van oa stichting MEE. Je moet echt overal zelf achteraan en iedereen achter de kont aan zitten.
Het is waarschijnlijk een virus daar helpt antibiotica niet tegen. Maar ze heeft voor de zekerheid wel een kuurtje gekregen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:Nijna, dat duurt idd wel heel erg lang nuHeeft ze nu medicatie gekregen?
Sterkte en beterschap![]()
Veel plezier morgen @:HupjeNu weet ik iig dat ik nooit iets zal insturen
Benauwd lijkt me ook zo eng. Misschien toch nog een keer bellen met de huisarts? Misschien heeft die wel iets tegen dat slijm?quote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Hier is manlief nog steeds flink ziek. Ik ken hem nu 24 jaar, maar zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij ligt letterlijk al anderhalve week alleen maar lamlendig op de bank of in bed. Slapen lukt slecht tot niet. Hij zit nu aan antibiotica, maar last van bijwerkingen. Hij kijkt erg op tegen de nachten, want dan krijgt ie het erg benauwd en heeft hij het gevoel dat hij in zijn eigen slijm stikt en heel erge hoestbuien.
Pakjesavond was voor Simon wel een succes. Hij kreeg precies niks van zijn lijstje, maar hij was erg blij met de cadeautjes die hij wel kreeg en riep uiteindelijk uit "Sinterklaas is echt de liefste".
Vandaag studiedag, dus kon hij lekker bouwen met zijn nieuwe lego en lezen in zijn vele Duckpockets
Huisarts is hij geweest en die heeft naar zijn longen geluisterd en hoort niks bijzonders.quote:Op woensdag 6 december 2023 23:47 schreef trui het volgende:
Klinkt echt eng, Tolstoifan. Heeft hij niet ook een longontsteking?
Nog een keer de huisarts bellen.quote:Op donderdag 7 december 2023 07:24 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Huisarts is hij geweest en die heeft naar zijn longen geluisterd en hoort niks bijzonders.
Hopelijk knapt het snel op, want vannacht was het weer kl*te. Hij slaapt slecht, maar door al dat hoesten e.d. lig ik ook wakker, waardoor mijn lontje ook korter word
Hoop dat jullie allebei een beetje geslapen hebben.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een virus daar helpt antibiotica niet tegen. Maar ze heeft voor de zekerheid wel een kuurtje gekregen.
Ik hoop op een nacht met meer slaap,voor kind maar ook voor mezelf.
Je hoort het veel op het moment, longontstekingen...![]()
Maandag is hij langs geweest. Huisarts verwachtte een venijnig griep/verkoudheidsvirus, dat het lichaam zelf moet oplossen. Wel antibiotica, omdat de ontstekingswaarden na onderzoek nogal hoog waren (maar mogelijk speelt daar de heup ook nog een rol in).quote:Op donderdag 7 december 2023 07:41 schreef Lemijn het volgende:
Hoe lang geleden is dat? En hebben jullie geen instructie gehad om na x dagen nog eens te bellen als hij niet opknapt? Anders gewoon uit jezelf doen hoor, dat mag gewoon.
Nou inderdaad, heel veel zieken.quote:Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Phaidra het volgende:
Wat een hoop zieken. Ik las in de krant dat het aantal longontstekingen onder kinderen momenteel hoger is dan gemiddeld. De hele dag hoesten en dan ‘‘s nachts ook nog eens, het is zo vermoeiend. Sterkte!
Wanneer vind jij dat je de huisarts kan bellen? Ik ben daar zelf met verhoudheid/hoesten wel terughoudend in. Toevallig gisteren na 3 weken hoesten maar eens gebeld en codeïne gekregen, wat is dat fantastischquote:Op woensdag 6 december 2023 21:24 schreef Lemijn het volgende:
De meeste mensen die hoesten krijgen nog steeds geen longontsteking gelukkig. En de meesten die dat wel krijgen knappen gewoon thuis goed op. Ik had in ieder geval 2 mensen op mijn spreekuur staan vanwege hoesten die niet kwamen opdagen omdat de klachten alweer waren verdwenen. Gratis tip: bel dan even af.
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...quote:Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier is manlief nog steeds flink ziek. Ik ken hem nu 24 jaar, maar zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij ligt letterlijk al anderhalve week alleen maar lamlendig op de bank of in bed. Slapen lukt slecht tot niet. Hij zit nu aan antibiotica, maar last van bijwerkingen. Hij kijkt erg op tegen de nachten, want dan krijgt ie het erg benauwd en heeft hij het gevoel dat hij in zijn eigen slijm stikt en heel erge hoestbuien.
Pakjesavond was voor Simon wel een succes. Hij kreeg precies niks van zijn lijstje, maar hij was erg blij met de cadeautjes die hij wel kreeg en riep uiteindelijk uit "Sinterklaas is echt de liefste".
Vandaag studiedag, dus kon hij lekker bouwen met zijn nieuwe lego en lezen in zijn vele Duckpockets
Ik weet nooit zo goed of je probiotica tegelijk met de antibiotica kan nemen. Iedereen zegt iets anders...quote:Op donderdag 7 december 2023 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Beterschap aan iedereen! Ik sluit me bij jullie aan; sinds zondag dikke vette oorontstekingZonet antibiotica en oordruppels van de huisarts gekregen.
Ik hoor hier wel eens dat jullie ook probiotica nemen tijdens een kuur, moet ik dan aan een flesje Yakult denken of..?
Gelukkig een goede nacht, daar knap je al een stuk van opquote:Op donderdag 7 december 2023 09:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...
Als hij niet opknapt na een paar dagen antibiotica, zou ik gewoon weer bellen. Of als hij slechter wordt of gewoon omdat je je zorgen maakt?
Hier waren de ontstekingswaarden laag, dat zou dan wijzen op dat het geen bacteriële infectie is. Wat ik begreep. Maar bij jou man waren ze dus wel hoog, dan zou hij van de antibiotica moeten opknappen. Misschien is het dan net niet het goede middel. Als hij vanaf maandag al AB slikt, zou je nu wel verbetering verwachten.
Mijn dochter heeft ook zo'n inhaler gekregen van de huisarts..
@:Leandra, wij hebben een goede nacht gehad gelukkig. Ze sliep net nog toen ik om het hoekje keek![]()
Ik hoop dat dit een goed teken is, maar dat heb ik al een paar keer gehoopt, ik ben voorzichtig positief zullen we maar zeggen.
@:exode, succes bij de huisarts met B! Zo weet je in elk geval waarvoor je verzekerd bent...
Hier weet de assistente vaak ook wie ik ben... er is er 1 die nooit vraagt naar de geboortedatum. Ik weet niet of ze zo'n goed geheugen heeft of dat we te vaak bellen...![]()
We hebben wel een prettige praktijk gelukkig.
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de handquote:Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ik zit trouwens ook bij de HA in de wachtkamer, sinds maandag rode vlekjes/bultjes/eczeem op de binnenkant van mijn onderarm, dinsdag over gebeld, toen van de assistente het advies gekregen een vette creme te smeren, omdat ik bij de Kruidvat niet wist welke ik moest hebben heb ik er 2 gekocht en de een links en de ander rechts gedaan
Dinsdagavond zag ik dat er rode puntjes op mijn buik en liezen zaten...
Edit: inmiddels HA gezien en even naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Auw, ik heb gelukkig geen ervaring. Sterktequote:Op donderdag 7 december 2023 11:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Ai @:Leandra Fijn wel dat je meteen kunt laten bloedprikken.
Ik verschoonde net mn bed. En toen dacht rug: HA, laten we lekker gaan spitten! En ik voel het er zo inschieten. Heb hier geen tijd voor.
Lees op internet bij de ene site: warm houden en bij de andere, juist niet. Handig![]()
Wel een diclo naar binnen gemikt maar die is stuk, ofzo
Sinds gisteravond ook hoofdpijn en ze had er wel zoveel haast mee dat ik in het ZH bloed laat prikken en niet in het bloekprikpunt in het dorp, maar het zal vast allemaal wel goed komenquote:Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de hand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |