quote:Op donderdag 7 december 2023 12:27 schreef Morgane89 het volgende:
Beterschap iedereen!
Ja, ik schuif ook aan op het bankje. Ik had er even niet aan gedacht dat Aleve Feminax een NSAID is (waar niet zo goed tegen kan) dus nu zijn m'n darmen al sinds gisteravond helemaal van slag. Ik heb er meer last van dan van het kwaaltje waarvoor ik ze had ingenomen (kramp na verwijdering spiraaltje). Lekker handig
Dat snap ikquote:Op donderdag 7 december 2023 15:15 schreef exode het volgende:
Deze opsom doe ik niet aan mee Majo in het kader van de Fokwet.
Beterschap iedereen! Hier is iedereen gelukkig (nog) gezondquote:Op donderdag 7 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
Misschien kunnen we een opsomming maken van mensen die niet ziek zijn
Soms denk je opeens aan mensen die je al een tijd niet hebt zien posten en in dat kader vroeg ik me af of iemand nog wel eens iets gehoord heeft van @:vencodark en @:PKM Beiden heb ik al een tijd niet gezien op Fok.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 7 december 2023 15:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Beterschap iedereen! Hier is iedereen gelukkig (nog) gezond. Ik heb het idee dat ik eerstgenoemde laatst nog heb gezien (misschien in SHO?) maar kan het mis hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat is tenminste een leuk virus (die set hebben wij overgeslagen vorig jaar).quote:Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik
Man is trouwens ook weer door het LEGO virus gegrepen. Zijn Efteling monopoly gaan we nu ruilen voor deze set:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op donderdag 7 december 2023 17:06 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel, maar het neigt naar verdrietig.Daar hebben ze vast niet genoeg bij stil gestaan, maar wel jammer als je dan met zo'n borrel daar niet beter bij stil staat als organisator... Dan kijk je er naar uit en dan lijkt dit me een domperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Vicky, beterschap voor A.
En eenvoor jou
Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 7 december 2023 17:06 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik me voel, maar het neigt naar verdrietig.Als het goed is ruikt sushi niet sterk naar vis, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. En ach, de collega zal wel gewend zijn aan wat minder keus. Dat is vaak zo in restaurants.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn kerstdiner op mijn werk afgezegd. Ik trek al die geforceerde vrolijkheid echt niet.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik! Ik ben weer beter!quote:Op donderdag 7 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
Misschien kunnen we een opsomming maken van mensen die niet ziek zijn
Jah, nu moet ik wel, komt alleen niet echt uit op dit momentquote:Op donderdag 7 december 2023 20:56 schreef amaranta het volgende:
@:Leandra, hoe was je bloeduitslag?
@:Troel, ik zou wel gaan. Ookal hou ik ook niet van sushi.
@:Vicky, sterkte
@:Mushanga, die rug van jou hè… je moet ook wel een beetje rustig aan doen.
Verder beterschap aan alle zieken of zieke partners, kinderen of andere familieleden
Die staat bij ons al op de vensterbankquote:Op donderdag 7 december 2023 15:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik
Man is trouwens ook weer door het LEGO virus gegrepen. Zijn Efteling monopoly gaan we nu ruilen voor deze set:
[ afbeelding ]
Uitslag was goed, ontstekingswaarde ook erg laag, morgenmiddag wel een afspraak met de dermatoloog.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:56 schreef amaranta het volgende:
@:Leandra, hoe was je bloeduitslag?
@:Troel, ik zou wel gaan. Ookal hou ik ook niet van sushi.
@:Vicky, sterkte
@:Mushanga, die rug van jou hè… je moet ook wel een beetje rustig aan doen.
Verder beterschap aan alle zieken of zieke partners, kinderen of andere familieleden
Ja fijn he.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Bestel je twee dingen bij bol, beide voor vandaag. Handig, hoeft de bezorger maar 1x te bezorgen. Behalve als het ene via post puntnl wordt bezorgd en het andere via dhl![]()
![]()
Ja lekkere planning. Ik probeer goede vrienden te zijn met de heren van de pakket diensten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Zo hebben wij op 1 dag 3x een DHL bezorger gehad.. 1x de ochtendshift, 1x de middagshift en 1x de avondshift. En dan van die 3x 2x dezelfde chauffeur. Echt goed gepland
Dat dacht ik laatst ook, makkelijk pakketkluis van dhl. Staan bij een benzinepomp en moest toch tanken. Krijg ik een mail, ergens anders gebracht. Ga ik bellen waarom? bestond dat pakketkluisjespunt niet. Ik tanken, foto maken, foto mailen dat ie er toch écht wél was, bleek ie vol te zitten en was dat de redenquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja lekkere planning. Ik probeer goede vrienden te zijn met de heren van de pakket diensten.
Voor belangrijke zaken laat ik meestal leveren in een pakketkluisje vlakbij.
En dan zijn ze zogenaamd groenquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Zo hebben wij op 1 dag 3x een DHL bezorger gehad.. 1x de ochtendshift, 1x de middagshift en 1x de avondshift. En dan van die 3x 2x dezelfde chauffeur. Echt goed gepland
Heb je niet gewoon het een uit bolmagazijn gekocht en het ander elders? Dan komt het toch al van verschillende plekken.quote:
Spray je um in met dennengeurquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Vandaag wordt de Sinterklaas aankleding in de woonkamer verwijderd, dus dit weekend komt er sowieso een boom, echt of nep.
Ik kan ook stiekem een nepperd kopen en kijken of de rest van het gezin het doorheeft (ik heb 3 blondies in huis die ruiken aan de boom he...)
Niet opgelet. De goedkoopste zou pas dinsdag geleverd worden dus heb iets duurder gedaan maar dan vandaag. De andere werd sowieso vandaag bezorgd.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je niet gewoon het een uit bolmagazijn gekocht en het ander elders? Dan komt het toch al van verschillende plekken.
Ik heb een Everlands Grandis Fir gekocht. Heb al verschillende mensen ermee gefopt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spray je um in met dennengeur![]()
Er zijn nu echt wel mooie neppers die net echt lijken. Geen naalden meer, geen gesjouw met kopen, weer wegslepen na kerst, kunnen opzetten wanneer je maar wil. Alleen maar voordelen
De discussie woedt hier al meer dan 13 jaar. Inmiddels hebben we een hele mooie nepperd, en eens in de zoveel jaar zetten we toch een echte neer ipv de neppe 'want dat ruikt zo lekker' inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Wij zitten thuis dit jaar in een Kunstboom of echte Kerstboom discussie. Een echte samen de haard is toch wel een gedoe merkten we vorig jaar, maar ja een echte![]()
En ja, er zijn tegenwoordige mooie nepperds maar je ziet het toch (ja ook bij die van jullie)
Zo heb ik ook wel eens een Albert bezorger aangetroffen. Die vond het niks leuk dat ik fotos van hem maakte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:56 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn puber betrapte kortgeleden een van de pakketbezorgers op urineren in de voortuin van de buren.Het is op camera vastgelegd, dus krijgt vast nog een staartje. Maar dude, als je nodig moet heb ik liever dat je even aanbelt hoor.
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spray je um in met dennengeur![]()
Er zijn nu echt wel mooie neppers die net echt lijken. Geen naalden meer, geen gesjouw met kopen, weer wegslepen na kerst, kunnen opzetten wanneer je maar wil. Alleen maar voordelen
Dat is ook een goede inderdaad!quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
De discussie woedt hier al meer dan 13 jaar. Inmiddels hebben we een hele mooie nepperd, en eens in de zoveel jaar zetten we toch een echte neer ipv de neppe 'want dat ruikt zo lekker' inderdaad.
Dat hoeft ook helemaal niet imo.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.
Daarbij lijkt een neppe nooit echt. Ever.
Die ene keer dat ik een echte had, flikkerde ie 3x om. Dat was dus eens maar nóóit meer. 16 jaar later, tijdens de verhuizing vond ik nog dennennaalden onder het tapijt. In de slaapkamerquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar het is nep en dat weegt nooit op tegen echte.
Daarbij lijkt een neppe nooit echt. Ever.
En dat. Ik zie mn boom niet eens meerquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet imo.
Een kerstboom is uitsluitend een vehikel om lichtjes en andere zooi in te prakken, zeg maar zoals pasta enkel bestaat om saus te dragen.
Nep is 1927272 keer makkelijker en aardiger voor de boompjes en en en
Nooit meer een echte hier.
Wij ook weer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Wij zitten thuis dit jaar in een Kunstboom of echte Kerstboom discussie. Een echte samen de haard is toch wel een gedoe merkten we vorig jaar, maar ja een echte![]()
En ja, er zijn tegenwoordige mooie nepperds maar je ziet het toch (ja ook bij die van jullie)
Oh maar jullie mogen van mij best een neppe opzetten hoor. Zolang ik het maar niet hoefquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet imo.
Een kerstboom is uitsluitend een vehikel om lichtjes en andere zooi in te prakken, zeg maar zoals pasta enkel bestaat om saus te dragen.
Nep is 1927272 keer makkelijker en aardiger voor de boompjes en en en
Nooit meer een echte hier.
Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Dat niet alleen, ook vrij schadalig dat het dezelfde chauffeur is.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja fijn he.
Nee, moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijne staat al sinds 19 november. Hoef je met een échte niet te doen
Is dat jouw echte naam??quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar wij hebben wel een mooie nepperd.. vind ik
Was dit keer ook wel heel erg vroeg. Ben um nog niet zat maar hoop wel dat ie de kerst haaltquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, moet er niet aan denken
Ik ga m over anderhalve week halen.
Onze postbode weet dat ook, en ik spreek hem met bloedheet of ijskoud weer ook altijd even aan dat hij welkom is voor een koud of warm drankje, of whatever hij op dat moment misschien nodig heeft.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:56 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn puber betrapte kortgeleden een van de pakketbezorgers op urineren in de voortuin van de buren.Het is op camera vastgelegd, dus krijgt vast nog een staartje. Maar dude, als je nodig moet heb ik liever dat je even aanbelt hoor.
Ik was ook altijd redelijk fanatiek #teamechteboom tot we bij het tuincentrum een best geslaagde nepperd zagen. Mijn man speelde toen perfect in op mijn jaarlijkse ergernissen rondom naalden en het maandenlang in de achtertuin rondzwerven van wat ooit een kerstboom was, en toen zwichtte ik. We konden immers altijd gewoon alsnog een echte nemen en deze op zolder laten. Drie keer raden wat er nooit gebeurtquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar jullie mogen van mij best een neppe opzetten hoor. Zolang ik het maar niet hoef
Op het pakketje? Nee niet de mijnequote:
Postbode, geen idee wie dat is en de pakketbezorger ook niet meer. Zie ze nietquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze postbode weet dat ook, en ik spreek hem met bloedheet of ijskoud weer ook altijd even aan dat hij welkom is voor een koud of warm drankje, of whatever hij op dat moment misschien nodig heeft.
Hij zet zijn fiets ook altijd tegen ons hek, dat geeft me zo'n heerlijk dorpsgevoel
Qua pakjes zijn wij het favoriete adres van de bezorgers want we hebben een pakketbrievenbus waar de meeste van onze pakjes wel in passen, verder is er vrijwel altijd iemand thuis dus als het niet past wordt er open gedaan, en we nemen ook regelmatig een pakje voor de buren aan
Ik kom de diverse bezorgers ook door de hele wijk tegen en er wordt meestal gegroet.
Toppers: alles wat ongezond is.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
Eerste jaar als moeder van een en kind op school... En de kerstlunch staat voor de deur.
Geen intekenlijsten maar wel het verzoek om iets hartigs te maken voor 4a5 kinderen.
Wat zijn de ultieme toppers en wat de ultieme floppers?
Wie brengt me op het idee wat te maken?
Een drumstel?quote:Op donderdag 7 december 2023 23:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die staat bij ons al op de vensterbankHele leuke set. Ik heb vooral een persoonlijke voorkeur voor het drumstel
Bol is tegenwoordig meer een verzamelpunt van verschillende verkopers. Bijna niks komt meer bij Bol zelf vandaan dus alles wordt met hun eigen bezorgingsdiensten geleverd.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Bestel je twee dingen bij bol, beide voor vandaag. Handig, hoeft de bezorger maar 1x te bezorgen. Behalve als het ene via post puntnl wordt bezorgd en het andere via dhl![]()
![]()
Ja, ik weet het maar niet opgelet. Bij amazon let ik wel altijd op, zeker ook omdat daar dropshippers tussen kunnen zitten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een drumstel?Vet! Ik drum ook
[..]
Bol is tegenwoordig meer een verzamelpunt van verschillende verkopers. Bijna niks komt meer bij Bol zelf vandaan dus alles wordt met hun eigen bezorgingsdiensten geleverd.
Ik ken inmiddels alle chauffeurs want wij zijn altijd thuis dus er wordt regelmatig van anderen bij ons bezorgd, vrijwel dagelijks
En team #nepboom. Veel duurzamer en lekker boeiend dat je ziet dat het nep is, zoals Vanyel ook zegt gebruik je het alleen om vol te hangen met allemaal spullenWij hebben onze boom nu denk ik 12 jaar. Dus naast beter voor het milieu ook een stuk vriendelijker voor de portemonnee
Je hoeft voor decoratie in ieder geval niet naar de action. Want daar is kerst ‘uit seizoen mevrouw’.quote:Op vrijdag 8 december 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Vandaag wordt de Sinterklaas aankleding in de woonkamer verwijderd, dus dit weekend komt er sowieso een boom, echt of nep.
Ik kan ook stiekem een nepperd kopen en kijken of de rest van het gezin het doorheeft (ik heb 3 blondies in huis die ruiken aan de boom he...)
OUD / Het kerst(diner) op schoolquote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
Eerste jaar als moeder van een en kind op school... En de kerstlunch staat voor de deur.
Geen intekenlijsten maar wel het verzoek om iets hartigs te maken voor 4a5 kinderen.
Hebben ze de paaseieren alweer liggen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:07 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Je hoeft voor decoratie in ieder geval niet naar de action. Want daar is kerst ‘uit seizoen mevrouw’.
Kom er liever helemaal niet maar ging even kijken woensdag om kerstkaarten voor de kids te halen. Niks meer.
Wat zit er nog tussen??? Misschien dat ze nog of een weekje oud en nieuw hebben liggen. Daarna zal Pasen niet lang op zich laten wachten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:09 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hebben ze de paaseieren alweer liggen?
Oh vast, maar begin januari ligt de paasmeuk er weer hoorquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wat zit er nog tussen??? Misschien dat ze m of een weekje oud en nieuw hebben liggen. Daarna za Pasen niet lang op zich laten wachten.
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebbenquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:23 schreef exode het volgende:
B zijn kamer kan dit weekend dan eindelijk afgemaakt worden.
Zolderverbouwing is hier ook al sinds mensenheugenis bezig, herkenbare frustratie. Moet nu echt haast maken want m'n kleine past bijna niet meer in z'n ledikant en derhalve ook niet meer in de inloopkastquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebben![]()
. Kerstvakantie gaan we vast ook niet halen, het is zo'n k*tklus, niks is recht
.
Ik ben inmiddels wel al over de helftquote:Op vrijdag 8 december 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Zolderverbouwing is hier ook al sinds mensenheugenis bezig, herkenbare frustratie. Moet nu echt haast maken want m'n kleine past bijna niet meer in z'n ledikant en derhalve ook niet meer in de inloopkast
Wij zitten in dezelfde discussie momenteel. Ja, ik vind een echte mooier (en ruikt ook lekkerquote:Op vrijdag 8 december 2023 08:33 schreef exode het volgende:
Het is minimaal he, ander behang en ik ga zo oa een Ivar kast met uitklap bureau ding halen. Verder wordt er een ledstrip opgehangen, een plankje voor zijn Funko poppen en een nieuwe plafondlamp. Even vaart erachter en we zijn in een middag klaar. Behang zit er al op (en is mooooi)quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Buh jaloers, ik ben nog steeds bezig met het isoleren van de zolder, daar krijgen de kinderen tzt een nieuwe kamer. Had het eigenlijk in de meivakantie af willen hebben![]()
. Kerstvakantie gaan we vast ook niet halen, het is zo'n k*tklus, niks is recht
.
Die hebben ze ook van Robotimequote:Op donderdag 7 december 2023 23:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die staat bij ons al op de vensterbankHele leuke set. Ik heb vooral een persoonlijke voorkeur voor het drumstel
Wij hebben een lasersnijder thuis (je koopt wat als je dochter een creatieve opleiding doet), dus we zouden dit zelf moeten kunnen maken, theoretisch.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:42 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Die hebben ze ook van Robotime![]()
[ afbeelding ]
Ik koop ook altijd een echte kerstboom met kluit bij een stalletje hier verderop. En elk jaar plant ik hem daarna in de tuin, maar dat heeft nog maar tot 1 blijver geresulteerd, helaas. Maar die groeide dan ook enorm.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:26 schreef Hupje het volgende:
Wij kopen een echte kerstboom (met kluit!) bij iemand uit de straat. Geen hele mooie, wel een lokale en niet duurLeuke familietraditie om samen te gaan halen.
Als die beste man hem ook terug zou nemen voor volgend jaar, zou ik dat doen, btw.
+1quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:37 schreef Bami het volgende:
Ik heb het hier elk jaar weer met man over. Dat hij de geur en nostalgie van een echte boom mist. Voor mij is het juist nostalgie om samen de boom uit te vouwen.Heb mijn hele leven al kunstbomen gehad dus herken de wens voor een echte boom echt totaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 72% gewijzigd door Quoi op 09-12-2023 17:15:48 ]
feestelijk prikkertje met een blokje kaas en een worstje.quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:41 schreef Ynske het volgende:
quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:24 schreef Quoi het volgende:
Er zijn hier veel Friezen, right? Net als die Amersfoorters kan ik jullie natuurlijk best inschakelen voor onderstaand dilemma:Friesland is groot. Als pake en Beppe in het noorden van Friesland wonen en er wordt een hotel aangeraden in het zuiden van Friesland kun je alsnog ruim een uur rijden ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus waar zoek je ongeveer?
En wat stom dat ze het niet vieren. Dat is echt niet de standaard hier
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |