Wat Discombobulate hierboven ook zegt, is dit een stropop. Ik denk dat wij allemaal natuurlijke fenomenen als verklaring accepteren, die worden dan ook in onderzoeken meegenomen, alleen zoals vaak gezegd hou je een klein percentage over wat hiermee niet verklaart kan worden. Op alles antwoord geven met "bolbliksems" en dat blijven herhalen, zoals Dexter met zijn "Omelette du fromage", is dan weer belachelijk. Het onderwerp en users constant proberen te linken met "geloof/kerk", terwijl het vooral gelovigen zijn die het bestaan van buitenaards leven ontkennen en net als jij alleen natuurlijke verklaringen hiervoor accepteren (omdat de mens als middelpunt van de schepping wordt gezien) is dan ook een andere drogreden van je.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De ‘Geen smoking gun maar iets komt in een versnelling “feiten”?
De koffietafel van het ET en alien technology geloofsgenootschap dat geen menselijke en natuurlijke fenomenen accepteert en nu doet alsof het waar is en het niet meer ter discussie hoeft. Dat soort “feiten”?
In het “we vinden het wel leuk entertainment en er is over geschreven, dus het is nieuws” topic.
Ik vind dat alsnog heel wat waard. In zijn capaciteit als intelligence officer deed hij onderzoek naar verborgen UAP programma's en heeft daarvoor meer dan 40 getuigen geïnterviewd. Waaronder mensen die hij al zijn hele carrière kent en vertrouwd. Uit al die gesprekken werd hem duidelijk dat er wel echt iets aan de hand is rond geborgen UAP en 'biologics'.quote:Op zaterdag 16 december 2023 00:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Claims die hij heeft van horenzeggen. Dus wat is onder ede nog waard dan? Echt helemaal niets. Iedereen kan onder ede vrij vertellen wat hij van iemand anders heeft gehoord.
Het zou pas wat zijn als hij het uit eerste hand kon vertellen.
Linkje naar NG drieluik? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 01:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En we mogen het hier van de in-crowd niet over de menselijke activiteit (terugkerend ruimtepuin is dat o.a. ) en natuurlijke fenomen hebben waar 60% van de Amerikanen van denkt dat het allemaal daarbinnen valt, waar ik ook achtersta, en ook omdat het aan de kant zit waar o.a. National Geographic zit. Die hebben dit namelijk met een drieluik geraffineerd gedebunked en platgestreken.
Je hebt nog geen één ding gedebunked. Je hebt het alleen graag over bolbliksems. Misschien moet je er een topic over openen.quote:Maar het blijft een molen. je debunked 10 dingen en dan begint men in topic zoveel weer over dezelfde dingen.
Wat men op dit moment als een feit ziet kan over een jaar ook onzin gebleken zijn. Keep an open mindquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima, dan is dit topic gewoon voor hoe het hier gegaan is de laatste maanden. En laat de mensen in TRU maar gewoon daar blijven, maar er moet geen wisselwerking komen en dit topic besmeuren met dingen zoals alien abductions, grijze mannetjes, whatever.
Laten we het hier puur bij de feiten houden.
Voor de derde of vierde keer, lees de vraag gewoon eens goed:quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:26 schreef Beathoven het volgende:
Je vriend Sir Robin begint met “hier heb je een x aantal citaten, dus…”
Ik wil die citaten 1 bij 1 langs, begint ie over wat anders.
Die gaat niet over de citaten maar over de personen en hun betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg kortzichtig om - verblind door stigma over dit onderwerp - allerlei zeer geloofwaardige mensen weg te zetten als 'vage mensen'. Je hebt duidelijk geen moeite gedaan je in het onderwerp te verdiepen, maar staat wel klaar met je stellige mening. Gebeurt zo vaak binnen dit onderwerp, zucht..
Breng dan ook wat argumenten mee waarom dit vage mensen zouden zijn:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Aanvullend:
David Grusch (Senior Intelligence Officer)
[ afbeelding ]
[..]
Gary Nolan (Stanford Professor)
[ afbeelding ]
[..]
Mark Milley (Chairman Joint Chiefs of Staff)
[ afbeelding ]
[..]
Mitt Romney (US Senator)
[ afbeelding ]
[..]
Adam Schiff (US Congress)
[ afbeelding ]
[..]
John Ratcliffe (Director National Intelligence)
[ afbeelding ]
[..]
Alex Dietrich (Lieutenant, US Navy)
[ afbeelding ]
[..]
En nog zoveel meer: https://ufoquotes.com/quotes/
Van President tot aan piloot. En niet allemaal op een hoop gooien, per persoon argumenten graag. Ook niet simpel afdoen met het standaard 'kom dan met bewijs'. Deze getuigenissen zijn bewijsmateriaal. Vraagt dus om verdieping in de personen en de context waarin ze uitspraken doen.
Neem gerust je tijd.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Jij claimt namelijk dat dat allemaal een stelletje domme Amerikanen zijn. En ik vraag jou dat te onderbouwen. Wat maakt de personen die ik onder elkaar zette zo dom? Wat weet jij over hen dat ik niet weet?
Naja, ik bedoel de meer algemene dingen: We weten dat UAPs bestaan, we weten dat er radardata is van een object dat 9000g of wat dan ook versneld van 10 km in de lucht naar 50 meter boven de zee binnen een paar seconden (tic tac), we weten dat veel van de data corresponderen met échte objecten en geen artefact zijn, we hebben videomateriaal zie de Pentagon video's, we weten dat wij dat op aarde allemaal niet kunnen met de nieuwste tech, etc. Hele teams zaten daar op.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat men op dit moment als een feit ziet kan over een jaar ook onzin gebleken zijn. Keep an open mind
quote:If no such revelations occur, it will strengthen my default belief that no multigenerational government cover-up was ever plausible.
Vreemd om zulke zaken te noemen als je niet het vermoeden hebt dat het bestaat.quote:the Senate discussion of these developments veered from the banal to the superweird. One moment, Rounds was talking as if the whole legislative effort was just an attempt to “dispel myths and misinformation about U.A.P.s” — sunlight as a disinfectant for conspiracy theories.
The next, he was complaining that the House had stripped out a requirement that the government reclaim “any recovered U.A.P. material or biological remains that may have been provided to private entities in the past and thereby hidden from Congress and the American people.”
Which is an odd thing to emphasize if you don’t think there’s a possibility that, say, Lockheed Martin is keeping something strange inside its vaults.
Een decennialange cover up is ongeloofwaardig, want er zijn zoveel dingen gelekt. Maar aan de andere kant, er zijn ook nog steeds zaken onder de pet.quote:the best reason to doubt such secret-keeping is that it would require too much of a government that has let so many major secrets slip over the last 75 years.
[..]
The counterargument is that there are still things we know that we don’t know in the deep state vault (about, say, the Saudi connections to Sept. 11, 2001), so there might also be things we don’t know that we don’t know.
Volgens mij zijn we het daar allemaal wel mee eens.quote:We have, in Grusch, a credentialed whistle-blower making public claims on a variety of platforms without being hustled away in a black helicopter. We have an important group of lawmakers expressing strong interest and frustration with obstruction.
[..]
If you have the goods and you want the public to know more. [..] then this is the hour to bring your secrets forward.
Dat was destijds ook al in het nieuws toch? Of is dit wat anders?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
En hier en daar wat nieuwe informatie over de drie objecten. Volgens sommige piloten interfereerde het met de elektronica aan boord. En het is dus nog maar de vraag of ze het hebben weten te vinden.
Ik zie ook wat meer over de february shootdowns langskomen. Blijft ook een bijzonder verhaal natuurlijk. Eerst nooit iets aan de hand. Dan in een paar dagen tijd drie UFO's neerschieten, en daarna weer gewoon nooit en weer over tot de orde van de dag..quote:Some pilots said the object “interfered with their sensors” on the planes, but not all pilots reported experiencing that.
Veel onduidelijk nog.. hopelijk lekt er inderdaad wat aan videobeelden.quote:What we saw in the Yukon appeared to be a balloon, but the other objects appeared to be structures.
Geen idee eigenlijk, stond opeens gewoon veel nieuwe (?) info bij de populaire posts van /r/UFOs. Dacht moet het even snel delen.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat was destijds ook al in het nieuws toch? Of is dit wat anders?
UAB?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:29 schreef Jaroon het volgende:
Dan is het geen UAB. Ik kan er mee leven. Kijken wat de toekomst brengt.
Waar kun je dit later zien?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gisteren trouwens de docu over de UFO's van Soesterberg gekeken. Als backer van de crowdfunding kreeg je een paar dagen early access.
Bijzondere casussen daar hoor. Elf getuigen die gelijktijdig een UFO langzaam zien overvliegen over de basis. Vanuit de verte van de landingsbaan over hun heen de andere kant op.
En de officiële verklaring luidt vervolgens dat ze een luchtspiegeling hebben gezien van wat autolampen..![]()
In de docu aangevuld met verklaringen van anderen die op andere momenten soortgelijke of andere bijzondere UFO's hebben gezien. Stuk voor stuk geloofwaardige normale mensen, mooi ook om dit in een Nederlandse docu met Nederlandse getuigen te zien.
Allemaal worstelen ze met het vertellen van het voorval, want ze worden allemaal niet geloofd.
Echt wel de moeite waard. Ik lees dat in de lente van 2024 de film wordt gepubliceerd.
Ah shit, kom er net achter dat ik de live Q&A hierover heb gemist..
Kun je 'm ook nog ergens streamen voor een paar centen?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gisteren trouwens de docu over de UFO's van Soesterberg gekeken. Als backer van de crowdfunding kreeg je een paar dagen early access.
Bijzondere casussen daar hoor. Elf getuigen die gelijktijdig een UFO langzaam zien overvliegen over de basis. Vanuit de verte van de landingsbaan over hun heen de andere kant op.
En de officiële verklaring luidt vervolgens dat ze een luchtspiegeling hebben gezien van wat autolampen..![]()
In de docu aangevuld met verklaringen van anderen die op andere momenten soortgelijke of andere bijzondere UFO's hebben gezien. Stuk voor stuk geloofwaardige normale mensen, mooi ook om dit in een Nederlandse docu met Nederlandse getuigen te zien.
Allemaal worstelen ze met het vertellen van het voorval, want ze worden allemaal niet geloofd.
Echt wel de moeite waard. Ik lees dat in de lente van 2024 de film wordt gepubliceerd.
Ah shit, kom er net achter dat ik de live Q&A hierover heb gemist..
Gewoon kijkbaar toch?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je 'm ook nog ergens streamen voor een paar centen?
Die Q&A ja, en Brave_Sir_Robin had early acces, maar de vraag is of wij 'm ook tegen betaling kunnen streamen.quote:
Komen jullie daaruit of zal ik hem mailen? Het lijkt mij vrij.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die Q&A ja, en Brave_Sir_Robin had early acces, maar de vraag is of wij 'm ook tegen betaling kunnen streamen.
Heel erg saai.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kwam deze tegen toen ik op Youtube zocht naar meer info over Soesterberg:
De ufo van Soesterberg , 1979
quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel erg saai.![]()
Ik dacht dat is een oude docu, maar het zijn alleen maar foto's en spraak.![]()
Mja, echt heel veel zin in Bram's docu.
Gewoon als podcast behandelen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Radio uitzending van de VPRO uit 1979
Men kan moeilijk meer ontkennen denk ik.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
Geen zin om de hele thread door de lezen
Maar wat is nou de reden om er nu mee naar buiten te komen?
Aangezien ze daarvoor het idee allemaal, maar hebben geridiculiseerd
This is more evidence they are going to great lengths to cover-up whatever it is they are seeing in the skies.quote:
Begint soms steeds meer op een verdienmodel te lijken. Of ze hebben wel bewijs in handen maar durven het niet openbaar te maken ivm mogelijke gevangenisstraf.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:29 schreef hanskraaijjr het volgende:
Het is allemaal zwak bewijs, we hebben er geen reet aan. Een metaalachtig bolletje kan ik ook bij de snoepwinkel halen. Ik word een beetje moe van Grusch en iedereen die maar wat zegt. Kom met bewijzen of houd je smoel.
Groep 1 gelooft dat de ET's uit de kast kunnen komen rollen en er een gevangenisstraf op staat om dat de verklikkenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 00:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Begint soms steeds meer op een verdienmodel te lijken. Of ze hebben wel bewijs in handen maar durven het niet openbaar te maken ivm mogelijke gevangenisstraf.
Wie word de martelaar van full disclosure?
Wat is eigenlijk die obsessie van iedereen met bolbliksem?quote:Op zondag 31 december 2023 14:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
This is more evidence they are going to great lengths to cover-up whatever it is they are seeing in the skies.
Cover up all ball lightning, babe..
Er is ook helemaal geen bewijs. Slechts aanknopingspunten.quote:Op maandag 1 januari 2024 23:29 schreef hanskraaijjr het volgende:
Het is allemaal zwak bewijs, we hebben er geen reet aan. Een metaalachtig bolletje kan ik ook bij de snoepwinkel halen. Ik word een beetje moe van Grusch en iedereen die maar wat zegt. Kom met bewijzen of houd je smoel.
Ze doen o.a. aan cover up van natuurfenomenen. Serieuze zaak. Veel serieuzer nog dan armoedequote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk die obsessie van iedereen met bolbliksem?
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:44 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon een lopend verhaal dit, wat er achter weg komt weten we niet, misschien pas over tien jaar. En veel mensen hier volgen het met interesse. Het uitgangspunt is gewoon: UAPs bestaan, er zijn gevallen die we helemaal niet kunnen verklaren, bijvoorbeeld de [bpNimitz encounter[/b]. Al met al moeten we wellicht de buitenaardse hypothese overwegen. Dat is echt alles.
Als het je niet zint, blijf dan gewoon weg. Ga niet constant alles lopen invullen.
Mick West is al een half jaar ofzo verleden tijd. Je moet je wel even inlezen.quote:
Jij bent nooit relevant geweest hierquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mick West is al een half jaar ofzo verleden tijd. Je moet je wel even inlezen.
Verdiep je nou eens een keer in de materie, chef, ipv die domme stropoppen steeds. Maar ik negeer jou verder weer omdat je louter onzin toevoegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij bent nooit relevant geweest hier
Mick West is a British-American science writer, skeptical investigator, and retired video game programmer. He is the creator of the websites Contrail Science and Metabunk, and he investigates and debunks pseudoscientific claims
Niet iemand voor het TRU en BNW publiek dat maar al te graag alien spacecrafts ziet in alles wat er ter tafel komt. Dus een erg interessante bijdrage aan dit mooie topic over weersfenomenen, space debris, weerbalonnen etc etc etc etc etc
Het pseudowetenschappelijk mannetje reageert.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verdiep je nou eens een keer in de materie, chef, ipv die domme stropoppen steeds. Maar ik negeer jou verder weer omdat je louter onzin toevoegd.
Dat mag allemaal wel wat minder.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het pseudowetenschappelijk mannetje reageert.
Zoals Christopher Mellon ook wel eens gezegd heeft: "Wellicht moeten we de buitenaardse hypothese ook overwegen" Want ja, het zou eventueel kunnen. Al helemaal als je een case zoals de tic tac hebt. Dat is gewoon zo buitengewoon bizar en vreemd dat we echt niets kunnen bedenken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat mag allemaal wel wat minder.
Ongetwijfeld worden weerballonnen, ruimte afval, natuurlijke fenomenen en zelfs vliegtuigen aangezien voor UAP's. En in veel gevallen is dat idd ook de verklaring. Maar het Amerikaanse leger zat vorig jaar feb behalve achter een weerballon ook achter andere objecten aan die zijn neergehaald. Ruimte afval en een bolbliksem hoef je niet te achtervolgen. Kan het nog altijd van menselijke origine zijn natuurlijk maar zolang er niks wordt vrijgegeven, blijft dat gissen. En daar gaat het hier over. Of de reden waarom men dit niet vrij wil geven, wel legitiem en in het belang van het volk is.
Twee Britse astrofysici (Becky Smethurst en Maggie Aderin-Pocock) doen voorspellingen dat in 2024 buitenaards leven zal worden bevestigd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoals Christopher Mellon ook wel eens gezegd heeft: "Wellicht moeten we de buitenaardse hypothese ook overwegen"
Aderin-Pocock:quote:I think we are going to get you know a paper that claims to have strong evidence for a bio signature in an
exoplanet its atmosphere very very soon. Put it this way it's on my 2024 bingo card and I would be very surprised if I didn't cross it off
Zou een big moment zijn. Wat doet dat met de Drake Equation en de kans op andere beschavingen in ons sterrenstelsel? Vanuit waar je je verbeelding de vrije loop kan laten.quote:I think we're gonna discover alien life next year.
Wat me alsnog heel wezenlijk lijkt. Want de beweringen van Grusch zijn groots.quote:At best what they are going to get is an explanation of why the Inspector General determined that mr Grusch' allegations were credible urgent
Gaat waarschijnlijk over Webb en mogelijke technosignatures. Peer review duurt een jaar en ze mogen daar niet over praten in tussentijd. Beetje sensationeel wel, maar laten we het afwachten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Twee Britse astrofysici (Becky Smethurst en Maggie Aderin-Pocock) doen voorspellingen dat in 2024 buitenaards leven zal worden bevestigd.
Smethurst:
[..]
Aderin-Pocock:
[..]
Zou een big moment zijn. Wat doet dat met de Drake Equation en de kans op andere beschavingen in ons sterrenstelsel? Vanuit waar je je verbeelding de vrije loop kan laten.
[ twitter ]
[ twitter ]
Technosignatures? Dat zou helemaal next level zijn. Smethurst heeft het over bio signatures.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk over Webb en mogelijke technosignatures. Peer review duurt een jaar en ze mogen daar niet over praten in tussentijd. Beetje sensationeel wel, maar laten we het afwachten.
Bio bedoelde ik, excuus.quote:Op donderdag 4 januari 2024 12:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Technosignatures? Dat zou helemaal next level zijn. Smethurst heeft het over bio signatures.
Heb je meer info over technosignatures irt Webb?
quote:This, Rubio stated, leaves only one of two astounding possibilities. Either a sizable cohort of top government officials is “crazy,” or these individuals are revealing the “biggest story in human history.” Given the caliber and stature of the officials involved, Rubio seems to doubt that such “serious people” would simply “make something up.”
quote:Mr. Grusch, Mr. Graves, and CDR Fravor are far from alone [..]
- US Navy Rear Admiral Timothy Cole Gallaudet [..]
- US Army Colonel Karl E. Nell [..]
- Deputy Assistant Secretary of Defence for Intelligence Christopher Mellon [..]
- Defence Intelligence Agency Programme Manager Dr. James T. Lacatski [..]
quote:the names and credentials of the individuals mentioned above are not in doubt; they are who they say they are. And their ranks and roles put them in a position to plausibly know what they claim to know. These individuals are willing to testify under oath in public hearings and confidentially provide evidence to members of Congress. All this, while not proving that UAPs are of exotic origin, does lend credibility to UAP speculation.
quote:Regarding the alleged balloons that were shot down last February by American aviation, Alain Juillet notes that the United States took the decision to shoot at objects without having formally identified them and did so breaking the prohibition of shooting down objects at altitudes over 30 km. Moreover, no comments were made by the American authorities concerning the recovery of possible debris. He adds:
“If these were Chinese spy balloons, they would have immediately released the information saying “see, these are Chinese spying balloons; they had all equipment to film”, but they didn’t say anything like that. This proves that in the end, these balloons were not for spying. Were they meteorological balloons as the Chinese said? It’s possible - strange, but possible. Is it something else? We don’t know.”
quote:According to Alain Juillet, the most interesting characteristic these objects demonstrate is not zigzag flying, but their ability to enter “into the water without slowing down; they continue underwater then they come back out. We have a large number of testimonies on unidentified submerged objects, craft that move under the water at absolutely incredible speeds. In the observations of such craft, we have noticed that when they come out of the water, there is no trace of water
quote:Regarding observations of such objects by American NAVY forces, he adds: “They don’t talk about it even though we know that they’ve detected UAPs at extreme speed underwater - supposedly, they have a number of very interesting testimonies; but they don’t talk about it. We have underwater listening systems to monitor other countries’ nuclear submarines, which means today, everything that happens is monitored. They have the means to detect anything, hence they evidently have information on this, but we don’t talk about it - and here, we come back to the issue of secrecy: since they don’t know what it is, they don’t want to scare people. It’s true that if we told people: “There are craft crossing the sea, we don’t know where they come from or where they’re going; perhaps there’s something else on Earth besides us”, people would panic; so it’s better to say nothing.”
Deze is wel heel leuk, maar het is zo apart... Wat moet je er over zeggen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:42 schreef alpeko het volgende:
Jeremy Corbell met een bijzondere video volgens eigen zeggen afkomstig van thermal camera's van weapon platform. Hier hintte hij al eerder op volgens mij?
Het ziet er haast uit als CGI. Geen officiële bron van de video. Zou volgens de verhalen enkel op de thermische camera waarneembaar zijn geweest. Zwevend voortbewegen. Boven maar ook onder water. Het object wisselt van koud naar warm (en v.v.) aangezien de weergaven op beeld in kleur schiet van zwart naar grijs.
Volgens Corbell bestaan er ook beelden van een vergelijkbaar object bij een kerncentrale. Weerballon zal het niet zijn gezien het vermogen om opeens naar onder waterniveau af te zakken en later weer uit het water te komen.
Lijkt op wat viezigheid op de lens, vogelpoep of wat adn ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:42 schreef alpeko het volgende:
Jeremy Corbell met een bijzondere video volgens eigen zeggen afkomstig van thermal camera's van weapon platform. Hier hintte hij al eerder op volgens mij?
Het ziet er haast uit als CGI. Geen officiële bron van de video. Zou volgens de verhalen enkel op de thermische camera waarneembaar zijn geweest. Zwevend voortbewegen. Boven maar ook onder water. Het object wisselt van koud naar warm (en v.v.) aangezien de weergaven op beeld in kleur schiet van zwart naar grijs.
Volgens Corbell bestaan er ook beelden van een vergelijkbaar object bij een kerncentrale. Weerballon zal het niet zijn gezien het vermogen om opeens naar onder waterniveau af te zakken en later weer uit het water te komen.
Precies dat, gewoon vogelpoep lijkt het. Zie er ook geen diepte in.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt op wat viezigheid op de lens, vogelpoep of wat adn ook.
Vond 'm heel leuk in het begin maar bij nader inzien niet echt meer. Maar zo kennen we Corbell ook natuurlijk, hij heeft nooit iets gepost waarvan je denkt wow, behalve dan die USS Omaha bol die de zee in leek te gaan. Ik wil gewoon nieuwe Pentagon video's.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
In ieder geval weinig indrukwekkend beeldmateriaal. En typisch dan weer de claims erbij dat het object later 17 minuten onder water ging er vervolgens en onder een hoek van 45 graden vandoor schoot. Maar daar is natuurlijk geen beeld van..
Voegt niets toe deze beelden in ieder geval.
quote:There’s tangible evidence of something’s going on...
Vrijdag.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is die briefing? En wanneer komt Grusch op-ed uit?
Wel interessant dat er over deze video ook langzaam wat bevestigingen op X/Twitter langskomen dat defensiepersoneel dit eerder gezien heeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Precies dat, gewoon vogelpoep lijkt het. Zie er ook geen diepte in.
Al gaat Mick West voor een ballon met versieringen. Daarvoor vind ik het dan weer te onbeweeglijk.
[ twitter ]
In ieder geval weinig indrukwekkend beeldmateriaal. En typisch dan weer de claims erbij dat het object later 17 minuten onder water ging er vervolgens en onder een hoek van 45 graden vandoor schoot. Maar daar is natuurlijk geen beeld van..
Voegt niets toe deze beelden in ieder geval.
Daar lijkt het wel het meest op idd. Al zal je verwachten dat dat het eerst is dat men (Defensie) ook zelf zou checken. Dat camera systeem (vermoedelijk geplaatst onder een statische zeppelin) hangt daar om inkomende drones te spotten. Ook had men (als we Corbell moeten geloven) moeite om het object te volgen. Dan is het toch een kwestie van de camera niet mee laten bewegen en als dat object dan op dezelfde plek blijft, dan weet je genoeg dat het op de lens of de housing van de lens zit. Ik ga er even vanuit dat degene die die camera bedient een gekwalificeerd iemand is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het viezigheid op de lens is, dan zou de positie toch hetzelfde moeten blijven in beeld t.o.v. het kruisje in het midden? Je ziet dat de camera op momenten wat op- en neer beweegt maar het object blijft netjes in een baan zweven.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
M.b.t. de "jellyfish" UFO's zijn er nog meer te vinden. Bv eentje uit 2009, en eentje uit Syrië. Die laatste is met name interessant omdat je tegen het einde ook enkele 'bollen' er omheen ziet draaien.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel het meest op idd. Al zal je verwachten dat dat het eerst is dat men (Defensie) ook zelf zou checken. Dat camera systeem (vermoedelijk geplaatst onder een statische zeppelin) hangt daar om inkomende drones te spotten. Ook had men (als we Corbell moeten geloven) moeite om het object te volgen. Dan is het toch een kwestie van de camera niet mee laten bewegen en als dat object dan op dezelfde plek blijft, dan weet je genoeg dat het op de lens of de housing van de lens zit. Ik ga er even vanuit dat degene die die camera bedient een gekwalificeerd iemand is.
Maar eens: als de hele video 18 minuten duurt waarom alleen dit stuk uitbrengen? Is de rest dan niet interessant of zelf ontlastend bewijs voor de claim? Of heeft hij enkel dit gekregen. Het helpt allemaal niet.
Ik zag er ook eentje uit Noord-Turkije maar wil het hier wel een beetje zuiver houden qua discussie. Ok Corbell is geen hele sterke bron maar het is wel duidelijk dit dit materiaal van Defensie komt. Vooral benieuwd naar of dit er toe gaat leiden dat het officieel naar buiten komt. Dan valt er ook wat meer te zeggen over hoe credible het is. Wel ook verhalen voorbij zien komen van medewerkers van Defensie die deze video kennen en waarin ze aangeven dat niemand het daar kon verklaren. En dat ze nooit hadden gedacht dat dit naar buiten gebracht zou worden. Zegt m.i. wel iets over of het een vuiltje is of toch iets onverklaarbaarders.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
M.b.t. de "jellyfish" UFO's zijn er nog meer te vinden. Bv eentje uit 2009, en eentje uit Syrië. Die laatste is met name interessant omdat je tegen het einde ook enkele 'bollen' er omheen ziet draaien.
Helaas nu even geen tijd om ze erbij te zoeken.... (geheel in lijn met dit topic).
Ik dacht meer aan vuiligheid op een omhulzing oid. Al lijkt het in deze video analyse wel echt op een 3D object.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als het viezigheid op de lens is, dan zou de positie toch hetzelfde moeten blijven in beeld t.o.v. het kruisje in het midden? Je ziet dat de camera op momenten wat op- en neer beweegt maar het object blijft netjes in een baan zweven.
Dus dan lijkt een vuiltje op de lens mij uitgesloten.
Ook getuigenissen onder ede van betrouwbare bronnen?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fun Fact, er waren/zijn veel geruchten over aliens en area 51.
Spreek dagelijks met hun hieroverquote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ook getuigenissen onder ede van betrouwbare bronnen?
En misschien kun je er nog een vraag over voorstellen aan dit congresslid dat bij de classified UAP hearing aanwezig is.
[ twitter ]
Top, ik wil de docu kijken. Dank!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan vuiligheid op een omhulzing oid. Al lijkt het in deze video analyse wel echt op een 3D object.
[ twitter ]
Moet het zelf nog kijken, maar voor wie wil hier de downloads van de drie-delige TMZ docu waar onder andere deze 'jellyfish' UAP uit komt.
[ twitter ]
Rep. Luna (R):quote:I'm more concerned than I was going into the SCIF.[..] A lot of questions that remain unanswered. Mr. Grusch has made allegations that we're still trying to figure out.
Veel stonewalling blijkbaar..quote:There is a movement [..] to prevent us from getting more information on this.
Tja, ik weet het niet, maar Corbell heeft altijd grote woorden en delivered nooit echt iets. Altijd dat dick teasen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:18 schreef alpeko het volgende:
Maar eens: als de hele video 18 minuten duurt waarom alleen dit stuk uitbrengen? Is de rest dan niet interessant of zelf ontlastend bewijs voor de claim? Of heeft hij enkel dit gekregen. Het helpt allemaal niet.
Een bepaald weesfenomeen of artefact lijkt me ook nog wel kunnen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:37 schreef alpeko het volgende:
Zegt m.i. wel iets over of het een vuiltje is of toch iets onverklaarbaarders.
En het lijkt wel echt het geval dat de ICIG heeft gezegd dat Grusch' claims kloppen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Klinkt alsof het toch wel een nuttige sessie is geweest, en dat de ICIG (degene die de claims van Grusch heeft onderzocht en als 'credible and urgent' bestempelde) wat meer info heeft gegeven.
bron: CBS News die ook artikel heeft over de hearing van vandaag.quote:At the hearing in July, Grusch said he was informed of "a multi-decade UAP crash retrieval and reverse-engineering program" and accused the military of misappropriating funds to shield these operations from congressional oversight. He claimed he had interviewed officials who had direct knowledge of aircraft with "nonhuman" origins, and that so-called "biologics" were recovered from some craft.
Mooi, stapje voor stapje.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En het lijkt wel echt het geval dat de ICIG heeft gezegd dat Grusch' claims kloppen.
[ twitter ]
Dat is een big fucking deal.
Voor degenen achterin de zaal, de claims van Grusch zijn onwerkelijk:
[..]
bron: CBS News die ook artikel heeft over de hearing van vandaag.
Haha je zult wel moeten!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mooi, stapje voor stapje.![]()
Ik heb alle geduld met dit onderwerp.
Ze houden het pas 77 jaar geheim, het kan ieder moment gebeuren.quote:
Voor wie niet? Ik vind het ook zo ontzettend far out hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Voor degenen achterin de zaal, de claims van Grusch zijn onwerkelijk:
Inmiddels heeft iemand die daar gelegerd heeft gezeten, gezegd dat er meerdere opnames van zijn. Van verschillende duur. We wachten het af. Ik ben nog ambigu op dit punt.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 18:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een bepaald weesfenomeen of artefact lijkt me ook nog wel kunnen.
Ik denk eigenlijk dat we er maar bar weinig over kunnen zeggen. Écht onverklaarbaar zou een HD video zijn van de tic tac, dan zou ik echt denken van dit is echt buitenaards, maar hier neig ik toch meer naar een weerding of artefact.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor wie niet? Ik vind het ook zo ontzettend far out hoor.
[..] Echt datgene wat geclaimd wordt?
Henquote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Spreek dagelijks met hun hierover
Dat er iets verborgen wordt gehouden staat wel vast, anders was deze man al een tijdje geleden afgewimpeld door de politiek. Maar ik vind extraterrestrial of interdimensional beings nog wel erg far out.quote:
Ik kan er ook helemaal niks mee, ik durf het niet echt te overwegen, er moet gewoon iets substantieels komen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat er iets verborgen wordt gehouden staat wel vast, anders was deze man al een tijdje geleden afgewimpeld door de politiek. Maar ik vind extraterrestrial of interdimensional beings nog wel erg far out.
Ik sluit ook niet uit dat Amerika gewoon in het bezit is van een technologie die momenteel nog niet bekend is. We hebben allemaal gezien na de ontwikkeling van de atoombom hoe snel de "concurrenten" het wapen ook in het bezit hadden. Geen gek idee om de technologie geheim te houden voor een selecte groep mensen totdat je het echt een keer nodig hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |