Wat Discombobulate hierboven ook zegt, is dit een stropop. Ik denk dat wij allemaal natuurlijke fenomenen als verklaring accepteren, die worden dan ook in onderzoeken meegenomen, alleen zoals vaak gezegd hou je een klein percentage over wat hiermee niet verklaart kan worden. Op alles antwoord geven met "bolbliksems" en dat blijven herhalen, zoals Dexter met zijn "Omelette du fromage", is dan weer belachelijk. Het onderwerp en users constant proberen te linken met "geloof/kerk", terwijl het vooral gelovigen zijn die het bestaan van buitenaards leven ontkennen en net als jij alleen natuurlijke verklaringen hiervoor accepteren (omdat de mens als middelpunt van de schepping wordt gezien) is dan ook een andere drogreden van je.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De ‘Geen smoking gun maar iets komt in een versnelling “feiten”?
De koffietafel van het ET en alien technology geloofsgenootschap dat geen menselijke en natuurlijke fenomenen accepteert en nu doet alsof het waar is en het niet meer ter discussie hoeft. Dat soort “feiten”?
In het “we vinden het wel leuk entertainment en er is over geschreven, dus het is nieuws” topic.
Ik vind dat alsnog heel wat waard. In zijn capaciteit als intelligence officer deed hij onderzoek naar verborgen UAP programma's en heeft daarvoor meer dan 40 getuigen geïnterviewd. Waaronder mensen die hij al zijn hele carrière kent en vertrouwd. Uit al die gesprekken werd hem duidelijk dat er wel echt iets aan de hand is rond geborgen UAP en 'biologics'.quote:Op zaterdag 16 december 2023 00:57 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Claims die hij heeft van horenzeggen. Dus wat is onder ede nog waard dan? Echt helemaal niets. Iedereen kan onder ede vrij vertellen wat hij van iemand anders heeft gehoord.
Het zou pas wat zijn als hij het uit eerste hand kon vertellen.
Linkje naar NG drieluik? Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 01:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En we mogen het hier van de in-crowd niet over de menselijke activiteit (terugkerend ruimtepuin is dat o.a. ) en natuurlijke fenomen hebben waar 60% van de Amerikanen van denkt dat het allemaal daarbinnen valt, waar ik ook achtersta, en ook omdat het aan de kant zit waar o.a. National Geographic zit. Die hebben dit namelijk met een drieluik geraffineerd gedebunked en platgestreken.
Je hebt nog geen één ding gedebunked. Je hebt het alleen graag over bolbliksems. Misschien moet je er een topic over openen.quote:Maar het blijft een molen. je debunked 10 dingen en dan begint men in topic zoveel weer over dezelfde dingen.
Wat men op dit moment als een feit ziet kan over een jaar ook onzin gebleken zijn. Keep an open mindquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima, dan is dit topic gewoon voor hoe het hier gegaan is de laatste maanden. En laat de mensen in TRU maar gewoon daar blijven, maar er moet geen wisselwerking komen en dit topic besmeuren met dingen zoals alien abductions, grijze mannetjes, whatever.
Laten we het hier puur bij de feiten houden.
Voor de derde of vierde keer, lees de vraag gewoon eens goed:quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:26 schreef Beathoven het volgende:
Je vriend Sir Robin begint met “hier heb je een x aantal citaten, dus…”
Ik wil die citaten 1 bij 1 langs, begint ie over wat anders.
Die gaat niet over de citaten maar over de personen en hun betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 14 december 2023 21:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg kortzichtig om - verblind door stigma over dit onderwerp - allerlei zeer geloofwaardige mensen weg te zetten als 'vage mensen'. Je hebt duidelijk geen moeite gedaan je in het onderwerp te verdiepen, maar staat wel klaar met je stellige mening. Gebeurt zo vaak binnen dit onderwerp, zucht..
Breng dan ook wat argumenten mee waarom dit vage mensen zouden zijn:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Aanvullend:
David Grusch (Senior Intelligence Officer)
[ afbeelding ]
[..]
Gary Nolan (Stanford Professor)
[ afbeelding ]
[..]
Mark Milley (Chairman Joint Chiefs of Staff)
[ afbeelding ]
[..]
Mitt Romney (US Senator)
[ afbeelding ]
[..]
Adam Schiff (US Congress)
[ afbeelding ]
[..]
John Ratcliffe (Director National Intelligence)
[ afbeelding ]
[..]
Alex Dietrich (Lieutenant, US Navy)
[ afbeelding ]
[..]
En nog zoveel meer: https://ufoquotes.com/quotes/
Van President tot aan piloot. En niet allemaal op een hoop gooien, per persoon argumenten graag. Ook niet simpel afdoen met het standaard 'kom dan met bewijs'. Deze getuigenissen zijn bewijsmateriaal. Vraagt dus om verdieping in de personen en de context waarin ze uitspraken doen.
Neem gerust je tijd.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Jij claimt namelijk dat dat allemaal een stelletje domme Amerikanen zijn. En ik vraag jou dat te onderbouwen. Wat maakt de personen die ik onder elkaar zette zo dom? Wat weet jij over hen dat ik niet weet?
Naja, ik bedoel de meer algemene dingen: We weten dat UAPs bestaan, we weten dat er radardata is van een object dat 9000g of wat dan ook versneld van 10 km in de lucht naar 50 meter boven de zee binnen een paar seconden (tic tac), we weten dat veel van de data corresponderen met échte objecten en geen artefact zijn, we hebben videomateriaal zie de Pentagon video's, we weten dat wij dat op aarde allemaal niet kunnen met de nieuwste tech, etc. Hele teams zaten daar op.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat men op dit moment als een feit ziet kan over een jaar ook onzin gebleken zijn. Keep an open mind
quote:If no such revelations occur, it will strengthen my default belief that no multigenerational government cover-up was ever plausible.
Vreemd om zulke zaken te noemen als je niet het vermoeden hebt dat het bestaat.quote:the Senate discussion of these developments veered from the banal to the superweird. One moment, Rounds was talking as if the whole legislative effort was just an attempt to “dispel myths and misinformation about U.A.P.s” — sunlight as a disinfectant for conspiracy theories.
The next, he was complaining that the House had stripped out a requirement that the government reclaim “any recovered U.A.P. material or biological remains that may have been provided to private entities in the past and thereby hidden from Congress and the American people.”
Which is an odd thing to emphasize if you don’t think there’s a possibility that, say, Lockheed Martin is keeping something strange inside its vaults.
Een decennialange cover up is ongeloofwaardig, want er zijn zoveel dingen gelekt. Maar aan de andere kant, er zijn ook nog steeds zaken onder de pet.quote:the best reason to doubt such secret-keeping is that it would require too much of a government that has let so many major secrets slip over the last 75 years.
[..]
The counterargument is that there are still things we know that we don’t know in the deep state vault (about, say, the Saudi connections to Sept. 11, 2001), so there might also be things we don’t know that we don’t know.
Volgens mij zijn we het daar allemaal wel mee eens.quote:We have, in Grusch, a credentialed whistle-blower making public claims on a variety of platforms without being hustled away in a black helicopter. We have an important group of lawmakers expressing strong interest and frustration with obstruction.
[..]
If you have the goods and you want the public to know more. [..] then this is the hour to bring your secrets forward.
Dat was destijds ook al in het nieuws toch? Of is dit wat anders?quote:Op donderdag 28 december 2023 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
En hier en daar wat nieuwe informatie over de drie objecten. Volgens sommige piloten interfereerde het met de elektronica aan boord. En het is dus nog maar de vraag of ze het hebben weten te vinden.
Ik zie ook wat meer over de february shootdowns langskomen. Blijft ook een bijzonder verhaal natuurlijk. Eerst nooit iets aan de hand. Dan in een paar dagen tijd drie UFO's neerschieten, en daarna weer gewoon nooit en weer over tot de orde van de dag..quote:Some pilots said the object “interfered with their sensors” on the planes, but not all pilots reported experiencing that.
Veel onduidelijk nog.. hopelijk lekt er inderdaad wat aan videobeelden.quote:What we saw in the Yukon appeared to be a balloon, but the other objects appeared to be structures.
Geen idee eigenlijk, stond opeens gewoon veel nieuwe (?) info bij de populaire posts van /r/UFOs. Dacht moet het even snel delen.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat was destijds ook al in het nieuws toch? Of is dit wat anders?
UAB?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:29 schreef Jaroon het volgende:
Dan is het geen UAB. Ik kan er mee leven. Kijken wat de toekomst brengt.
Waar kun je dit later zien?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gisteren trouwens de docu over de UFO's van Soesterberg gekeken. Als backer van de crowdfunding kreeg je een paar dagen early access.
Bijzondere casussen daar hoor. Elf getuigen die gelijktijdig een UFO langzaam zien overvliegen over de basis. Vanuit de verte van de landingsbaan over hun heen de andere kant op.
En de officiële verklaring luidt vervolgens dat ze een luchtspiegeling hebben gezien van wat autolampen..![]()
In de docu aangevuld met verklaringen van anderen die op andere momenten soortgelijke of andere bijzondere UFO's hebben gezien. Stuk voor stuk geloofwaardige normale mensen, mooi ook om dit in een Nederlandse docu met Nederlandse getuigen te zien.
Allemaal worstelen ze met het vertellen van het voorval, want ze worden allemaal niet geloofd.
Echt wel de moeite waard. Ik lees dat in de lente van 2024 de film wordt gepubliceerd.
Ah shit, kom er net achter dat ik de live Q&A hierover heb gemist..
Kun je 'm ook nog ergens streamen voor een paar centen?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gisteren trouwens de docu over de UFO's van Soesterberg gekeken. Als backer van de crowdfunding kreeg je een paar dagen early access.
Bijzondere casussen daar hoor. Elf getuigen die gelijktijdig een UFO langzaam zien overvliegen over de basis. Vanuit de verte van de landingsbaan over hun heen de andere kant op.
En de officiële verklaring luidt vervolgens dat ze een luchtspiegeling hebben gezien van wat autolampen..![]()
In de docu aangevuld met verklaringen van anderen die op andere momenten soortgelijke of andere bijzondere UFO's hebben gezien. Stuk voor stuk geloofwaardige normale mensen, mooi ook om dit in een Nederlandse docu met Nederlandse getuigen te zien.
Allemaal worstelen ze met het vertellen van het voorval, want ze worden allemaal niet geloofd.
Echt wel de moeite waard. Ik lees dat in de lente van 2024 de film wordt gepubliceerd.
Ah shit, kom er net achter dat ik de live Q&A hierover heb gemist..
Gewoon kijkbaar toch?quote:Op donderdag 28 december 2023 21:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je 'm ook nog ergens streamen voor een paar centen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |