abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2023 @ 13:37:17 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211430881
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211431605
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik snap geen bal met wat jij bedoelt, maar het riekt naar enorme stompzinnigheid dan wel een aanval op de persoon.

Graag wat verduidelijking zodat ik hem plaatsen kan.
Wat snap jij dan niet? Want ik weet niet wat ik moet verduidelijken. Dat het bij jou overkomt als op de persoon spelen daar kan ik niets aan doen, want ik geef slecht op een beleefde manier mijn mening.
Daarbij schrijven dat mijn mening riekt naar enorme stompzinnigheid is veel eerder op de persoon spelen, want dan wil men geen moeite doen om een andersdenkende te begrijpen.
pi_211431619
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 13:16 schreef KoosVogels het volgende: [..] Nog steeds denken dat de PVV daadwerkelijk wil regeren. Zo schattig. Zo naef.
ik heb echtwel het idee dat Wilders wil regeren, daarom gooit hij te makkelijk zijn 'standpunten' overboort. Het zou heel zorgelijk zijn als alle partijen in de kamer nu zeggen.... Yo Geert, we gaan het doen, geloven je zeg maar waar we moeten tekenen. Het feit dat de VVD nooit is gemoniseerd als beweging, zegt gewwon genoeg dat PVV / FvD altijd van Remkes, in hun rethoriek zijn afgebleven. Ondanks hij de bedenker is van de stikstofplannen. Men heeft de VVD nodig. grappige is dat men er dus blind vanuit gaat dat NSC met PVV wil regeren, aangezien Omtzicht alleen heeft gezegd te willen praten, maar ook de kans heel klein ziet. VVD heeft Omtzicht de wind uit de zeilen gehaald door de gedoogpartner kaart op tafel te leggen.

Want ergens klinkt het niet heel geloofwaardig als de grootste tegenstander binnen het CDA om samen te werken met PVV, nu alleen met deze partij in een coalitie stapt met VVD als gedoogpartner.

VVD heeft het spel heel slim bij Omtzicht en PVV gelegd, zo van okay laat maar zien in de grote mensen wereld.

Is dit ook het moment om achterkamertjes politiek te verbieden en ons mee te laten kijken met de formatie vormingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 26-11-2023 14:23:14 ]
  zondag 26 november 2023 @ 14:28:03 #4
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211431830
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik heb echtwel het idee dat Wilders wil regeren, daarvoor gooit hij te makkelijk zijn 'standpunten' overboort. Het zou heel zorgelijk zijn als alle partijen in de kamer nu zeggen.... Yo Geert, we gaan het doen, geloven je zeg maar waar we moeten tekenen. Het feit dat de VVD nooit is gemoniseerd als beweging, zegt gewwon genoeg dat PVV / FvD altijd van Remkes, in hun rethoriek zijn afgebleven. Ondanks hij de bedenker is van de stikstofplannen. Men heeft de VVD nodig. grappige is dat men er dus blind vanuit gaat dat NSC met PVV wil regeren, aangezien Omtzicht alleen heeft gezegd te willen praten, maar ook de kans heel klein ziet. VVD heeft Omtzicht de wind uit de zeilen gehaald door de gedoogpartner kaart op tafel te leggen.

Want ergens klinkt het niet heel geloofwaardig als de grootste tegenstander binnen het CDA om samen te werken met PVV, nu alleen met deze partij in een coalitie stapt met VVD als gedoogpartner.

VVD heeft het spel heel slim bij Omtzicht en PVV gelegd, zo van okay laat maar zien in de grote mensen wereld.

Is dit ook het moment om achterkamertjes politiek te verbieden en ons mee te laten kijken met de formatie vormingen?
Het heeft vooral iets rancuneus, en ik heb het idee dat die factor een beetje onderschat wordt. Slimmer was geweest de uitslag enige tijd te laten bezinken, en dan na de eerste verkennende gesprekken met een dergelijk standpunt te komen. Dat had ook de voorspelbare reacties (Het volk! De democratie!) enigszins voorkomen...

Als Remkes een dag na dato al op TV verklaart dat het misschien allemaal een beetje 'voortijdige' positionering is, heb ik niet de indruk dat er buiten het partijkader veel mensen geraadpleegd zijn.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211431940
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat snap jij dan niet? Want ik weet niet wat ik moet verduidelijken. Dat het bij jou overkomt als op de persoon spelen daar kan ik niets aan doen, want ik geef slecht op een beleefde manier mijn mening.
Daarbij schrijven dat mijn mening riekt naar enorme stompzinnigheid is veel eerder op de persoon spelen, want dan wil men geen moeite doen om een andersdenkende te begrijpen.
Ik heb net vernomen je beter te negeren dus dat doe ik dan maar.
pi_211432105
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik heb net vernomen je beter te negeren dus dat doe ik dan maar.
Dat mag, maar ik negeer jou niet. Je ego zal dus wel vaker gekrenkt worden.
  zondag 26 november 2023 @ 14:48:06 #7
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211432160
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat mag, maar ik negeer jou niet. Je ego zal dus wel vaker gekrenkt worden.
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211432164
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Mensen zonder krachtige armen en benen hebben vaak een gebrek aan geld en plek. Dat is niet eerlijk tegenover de ondernemers die dure producten verkopen zoals auto's en dat niet respecteren. Dat is een groot onrecht, niet dan?
Zeker is dat een groot onrecht.
  zondag 26 november 2023 @ 15:02:25 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211432380
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef Korenfok het volgende:

Zo slim dat ze het een dag later alweer om de oren heeft gekregen van de eigen achterban _O-

Met een beetje geluk komen er nieuwe verkiezingen, met dit slimme spel gaan ze D66 achterna
Laffe huichelaar
pi_211432941
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Zo slim dat ze het een dag later alweer om de oren heeft gekregen van de eigen achterban _O-

Met een beetje geluk komen er nieuwe verkiezingen, met dit slimme spel gaan ze D66 achterna
Mogelijkerwijs gaat VVD splitsen. Dat wordt interessant dan.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 26 november 2023 @ 15:34:40 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211433048
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja, dan gaan ze voor de "synergie". Maar je cope is grappig.
&lt;signature here&gt;.
pi_211433100
quote:

[..]
Wat wil de linkerflank van de VVD precies anders dan D66?
Kunnen ze beter dan met elkaar gaan fuseren.
pi_211433150
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat wil de linkerflank van de VVD precies anders dan D66?
Kunnen ze beter dan met elkaar gaan fuseren.
Kan ook nog inderdaad dat de gematigde kant van VVD zich aansluit bij D'66. Volgens mij kan dat ook tijdens deze demissionaire status.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 26 november 2023 @ 15:43:28 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211433211
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij kan dat ook tijdens deze demissionaire status.
Ja, elk moment nou, h? :s)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 26 november 2023 @ 15:51:21 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211433369
quote:

[..]
Dat zou erg dom zijn van ze.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 26 november 2023 @ 15:54:47 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211433432
quote:

[..]
Nog meer versplintering. Of dat nou zo handig is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211433491
Dat het behoorlijk rommelt binnen de VVD is wel duidelijk.

Dit lijkt ook wel lezenswaardig/ plausibel:

pi_211433581
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:

[ afbeelding ]
Het lijkt mij dat dit sujet een beetje voorbij gaat aan het feit dat de vvd gewoon een ledenpartij is, waarbij men op een congres gewoon kan stemmen over samenwerking.

Ik zou mij eerder afvragen “wat heeft de VVD precies te winnen aan deze samenwerking”?
  zondag 26 november 2023 @ 16:06:37 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211433608
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 16:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat dit sujet een beetje voorbij gaat aan het feit dat de vvd gewoon een ledenpartij is, waarbij men op een congres gewoon kan stemmen over samenwerking.

Ik zou mij eerder afvragen “wat heeft de VVD precies te winnen aan deze samenwerking”?
Er wordt niet gestemd. Was niet nodig volgens de partijtop :')
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 november 2023 @ 16:10:18 #20
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211433672
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 16:06 schreef matthijst het volgende:

[..]
Er wordt niet gestemd. Was niet nodig volgens de partijtop :')
Ik zou als VVD stemmer niet blij zijn met de grapjes van de partijtop.
  zondag 26 november 2023 @ 16:15:50 #21
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_211433751
quote:

[..]
Ja, stel je voor dat, op gelijke voet met het aantal leden dat wil regeren met de pvv, 75% van de vvd-fractie uit de vvd stapt en zich aansluit bij de pvv.
Wilders krijgt er dan 18 zetels bij.
Non possumus non loqui
pi_211433777
[i], [/i]
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denkdat dit meer wens denken is van een niet VVD-er. Vergeet neit VVD koos Rutte (iedereen doet mee) vs rita Verdonk (ik ben rechtdoorzee, en grenzendicht).

Ook al verliest men de achterban, dan is je visie als partij voldaan enof niet meer nodig / niet aanslaand etc.

Maar het domste wat een partij kan doenn is standpunten aanpassen bij emoties van de dag.
pi_211435220
Het waren 2 fijne dagen Gom.

https://nos.nl/artikel/24(...)racht-met-fraudezaak

quote:
NRC: verkenner Van Strien (PVV) in verband gebracht met fraudezaak

Verkenner Gom van Strien wordt in verband gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever, die aangifte tegen hem heeft gedaan, schrijft NRC op basis van documenten die de krant in handen heeft. Van Strien zegt in een reactie tegen NRC dat hij de kwestie kent, maar hij bestrijdt de aantijgingen. PVV-leider Geert Wilders is door hem niet genformeerd, zegt hij.

In een persverklaring van vanmiddag herhaalt Van Strien dat de beschuldigingen aan zijn adres in zijn ogen ongegrond zijn. "En ik neem daar met kracht afstand van." De verkenner stelt dat hij zelfs niet weet of de aangifte wel tegen hem is gedaan, "noch hoe het met deze aangifte staat".

PVV-senator Van Strien gaat morgen gewoon aan de slag als verkenner, laat hij weten na contact te hebben gehad met Tweede Kamervoorzitter Vera Bergkamp en PVV-leider Geert Wilders. Een aantal politieke partijen liet desgevraagd aan de NOS weten er geen bezwaar tegen te hebben. De NOS heeft de PVV ook om een reactie gevraagd, maar die partij heeft niet gereageerd.

Universiteit Utrecht

De fraudezaak speelt bij een dochterbedrijf van de Universiteit Utrecht en het ziekenhuis UMC Utrecht, Utrecht Holdings. Dat bedrijf deed in maart aangifte van "onregelmatigheden waarbij drie (oud-)medewerkers betrokken zijn".

Volgens NRC, dat documenten in handen heeft, blijkt dat het daarbij onder meer gaat om Van Strien, die tot in 2009 bestuurder was van Utrecht Holdings. Dat bedrijf is het Knowledge Transfer Office van de Universiteit Utrecht en richt bedrijven op om ontdekkingen van de universiteit op de markt te brengen.

Aandeelhouders

In een rapport van onderzoeksbureau Deloitte uit 2022 staat volgens de krant dat Van Strien en diens opvolger aandelen van bedrijven die zijn ontstaan uit de universiteit of het UMC in handen speelden van een extern bedrijf. Van dat bedrijf hadden hun echtgenotes ieder 32 procent van de aandelen in handen. De andere aandeelhouders waren een oud-buurman en vriend van Van Strien, en diens zus, schrijft NRC.

Naar aanleiding van het rapport van Deloitte deed Utrecht Holdings aangifte van oplichting en omkoping "in verband met aandelentransacties (...) in de periode 2006-2018". Op de website schrijft het bedrijf dat uit het onderzoek is gebleken dat de (oud)-medewerkers niet in het bedrijfsbelang hebben gehandeld. "Utrecht Holdings is hierdoor financieel benadeeld."

Utrecht Holdings wil tegenover de NOS niet reageren. Deloitte wil niets over het rapport zeggen.

Aperte onjuistheden

Van Strien zegt tegen de krant dat hij om opheldering heeft gevraagd toen hij hoorde van de aangifte, maar geen antwoord kreeg. "Wel kwam er een brief van de universiteit met een aantal aperte onjuistheden. Ik heb een brief teruggeschreven waarin ik alles volledig heb weerlegd. Daarna heb ik niks meer gehoord. Ik ging ervan uit dat deze zaak van tafel was", aldus de verkenner.

Het Openbaar Ministerie bevestigt aan NOS dat er een aangifte ligt, maar zegt er verder niets over.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 26 november 2023 @ 18:19:40 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211435500
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 16:17 schreef Korenfok het volgende:
[i], [/i]
[..]
Ik denkdat dit meer wens denken is van een niet VVD-er. Vergeet neit VVD koos Rutte (iedereen doet mee) vs rita Verdonk (ik ben rechtdoorzee, en grenzendicht).

Ook al verliest men de achterban, dan is je visie als partij voldaan enof niet meer nodig / niet aanslaand etc.

Maar het domste wat een partij kan doenn is standpunten aanpassen bij emoties van de dag.
Toch is dat wat zo ongeveer al zes topics wordt geroepen wat ‘links zou moeten doen’.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211435536
quote:

[ afbeelding ]
Omdat een of andere nietszeggende Jos dat op z’n LinkedIn knikkert ja?
pi_211435589
quote:

[ afbeelding ]
In Finland en Zweden werken Renew Europe partijen samen met Eurokritische partijen. Dat haalt het verhaal van deze kerel al onderuit.
pi_211435602
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Omdat een of andere nietszeggende Jos dat op z’n LinkedIn knikkert ja?
Ik las Josti. :{
pi_211435621
Dat blind om zich heen slaan van figuren als Bosma en Wilders op o.a. de journalistiek is veelzeggend. Van die mildheid is ook al snel weinig meer over als ze de controle heel even niet hebben
  zondag 26 november 2023 @ 18:43:01 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211435826
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik las Josti. :{
Is ook juist, als je die tekst leest.
pi_211435913
quote:
hij toont tenminste wel VOC-mentaliteit
pi_211435925
quote:

[ afbeelding ]
Hier is niks plausibels aan, het is vergezocht gezwam. De VVD is de derde partij geworden nadat ze de grootste strategische blunder van de afgelopen decennia hebben begaan door het vorige kabinet op te blazen en de deur open te zetten voor de PVV, dat ze dan pas op de plaats willen maken verrast me niet. Tevens zijn tijdens de afgelopen vier kabinetten onder de VVD de kleinere partijen in de coalitie structureel door de kiezer afgestraft. De VVD zou wel gek zijn, die vrezen bij kabinetsdeelname als juniorpartner t.o.v. de PVV een ongenadig pak rammel te krijgen bij de volgende verkiezingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2023 18:52:40 ]
pi_211436193
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:27 schreef Raw85 het volgende:
Dat blind om zich heen slaan van figuren als Bosma en Wilders op o.a. de journalistiek is veelzeggend. Van die mildheid is ook al snel weinig meer over als ze de controle heel even niet hebben
Ja, de ware aard komt vanzelf bovendrijven
pi_211436267
quote:

[ afbeelding ]
Indien waar zou dit best bizar zijn. Ja er is partijdemocratie maar een beetje bestuur weet toch wel zijn zin door te drukken.
pi_211436293
quote:
Ook niet heel ontoevallig dat nrc er precies nu mee komt natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211436338
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de ware aard komt vanzelf bovendrijven
We hebben het gezien ja. Mooie verhalen de afgelopen jaren maar zodra ze in pluche zitten, is de hautaine niet uit de lucht te slaan bij d66.

Mocht dit klappen dan is de tendens toch wel in de samenleving dat er nog meer stemmen naar pvv gaan. Dat is wel anders.
1947-2016
pi_211436380
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
Hier is niks plausibels aan, het is vergezocht gezwam. De VVD is de derde partij geworden nadat ze de grootste strategische blunder van de afgelopen decennia hebben begaan door het vorige kabinet op te blazen en de deur open te zetten voor de PVV, dat ze dan pas op de plaats willen maken verrast me niet. Tevens zijn tijdens de afgelopen vier kabinetten onder de VVD de kleinere partijen in de coalitie structureel door de kiezer afgestraft. De VVD zou wel gek zijn, die vrezen bij kabinetsdeelname als juniorpartner t.o.v. de PVV een ongenadig pak rammel te krijgen bij de volgende verkiezingen.
Ja maar wat is er nou zo moeilijk aan om eerst een soort ledenraad te doen om te horen wat de leden ( die ook stemmers zijn) van het voorstel vinden? Ook op zo'n ledenraad gebeuren kan Y aangeven waarom ze dit doet en kunnen zij hierop reageren ipv alleen vernemen waar ze niet achter staan
  zondag 26 november 2023 @ 19:28:23 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211436385
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:27 schreef Raw85 het volgende:
"De rode neus van Clairy Polak afhakken", aldus Martin Bosma. De PVV'ers zouden zich eens moeten voorstellen dat Jetten hetzelfde zou zeggen over een omroepster van Ongehoord Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211436429
Francisco van Jole draaft even door op Joop!. De ramp is ernstiger dan je denkt Wat een jankbal.
pi_211436445
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook niet heel ontoevallig dat nrc er precies nu mee komt natuurlijk.
Allicht, Van Strien was tot voor kort weinig relevant. Nu komt hij in het nieuws en drijft ook dit soort ellende naar boven. De club van Wilders zit vol ellende maar ik snap dat jij liever vooral de boodschapper aanvalt.
pi_211436476
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
We hebben het gezien ja. Mooie verhalen de afgelopen jaren maar zodra ze in pluche zitten, is de hautaine niet uit de lucht te slaan bij d66.

Mocht dit klappen dan is de tendens toch wel in de samenleving dat er nog meer stemmen naar pvv gaan. Dat is wel anders.
Als het klapt, dan is dat vanwege de totale incompetentie van de PVV. als dat de PVV nog meer stemmen op moet leveren is dat prima maar dat zal weinig veranderen.
pi_211436536
quote:
6s.gif Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
hij toont tenminste wel VOC-mentaliteit
Hij gaat gewoon door met zijn werk als verkenner. Maar het zal wel problemen opleveren, want aangifte is al gedaan, waarschijnlijk zal politie niet zo veel mee doen omdat ze te druk hebben.
pi_211436571
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:33 schreef Alpha0 het volgende:
Francisco van Jole draaft even door op Joop!. De ramp is ernstiger dan je denkt Wat een jankbal.
Dom stukje proza inderdaad. Ook de reacties op de column vind ik nogal wereldvreemd.
  zondag 26 november 2023 @ 19:56:20 #43
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211436661
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:33 schreef Alpha0 het volgende:
Onderbroekenman moet je niet serieus nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211436774
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als het klapt, dan is dat vanwege de totale incompetentie van de PVV. als dat de PVV nog meer stemmen op moet leveren is dat prima maar dat zal weinig veranderen.
Schrijft hij hoopvol.
1947-2016
pi_211436812
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het zal Wilders ook niet lukken om de benodigde andere partijen zover te krijgen dat zij zijn koers gaan varen.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 20:09:51 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211436835
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zal Wilders ook niet lukken om de benodigde andere partijen zover te krijgen dat zij zijn koers gaan varen.
Waarom zouden ze ook?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211436839
quote:

[..]

Nee, als dit sprookje mislukt klapt pvv weer in elkaar.
Net als zijn voorgangers.
Wilders zal zijn stinkende best moeten om dit voor elkaar te krijgen.
pi_211436884
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Schrijft hij hoopvol.
Je ziet genoeg competentie bij de PVV om succesvol iets op te zetten?
Een verkenner van onbesproken gedrag vinden is al te veel gevraagd.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 20:16:07 #49
3928 Ulx
pi_211436917
quote:

[..]

Wilders is er absoluut niet bij gebaat premier te worden. Wie gaat dan de fractie runnen? Want stapt hij over naar het torentje krijg je geheid heibel in de PVV fractie tussen allemaal ambitieuze ego's. Het kan meevallen, met misschien een of twee mensen die de fractie verlaten, maar het kan ook een enorme chaos worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211436928
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dom stukje proza inderdaad. Ook de reacties op de column vind ik nogal wereldvreemd.
Wat verwacht je dan ook van Joop
pi_211437071
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zouden ze ook?
De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?
Misschien wil Wilders een andere koers gaan varen.
pi_211437229
quote:
Tot zover het kanon met ervaring van de PVV.
pi_211437279
Volgend jaar nieuwe verkiezingen denk ik. En dan word PVV nog groter.
pi_211437350
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgend jaar nieuwe verkiezingen denk ik. En dan word PVV nog groter.
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
  zondag 26 november 2023 @ 20:55:05 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211437471
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:28 schreef torentje het volgende:

[..]
De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?
Misschien wil Wilders een andere koers gaan varen.
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.
pi_211437472
quote:
11s.gif Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211437496
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, als dit sprookje mislukt klapt pvv weer in elkaar.
Net als zijn voorgangers.
Wilders zal zijn stinkende best moeten om dit voor elkaar te krijgen.
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.

Ik denk persoonlijk dat het als volgt zal gaan:
- formatiepogingen vanuit de PVV mislukken
- PvdA heeft er geen zin in, maar verkent wel en dat mislukt ook
-VVD en NSC plakken misschien wat gekunstelds aan elkaar.
pi_211437509
Voorlopig niet aan de orde, maar bij volgende verkiezingen zal heel veel afhangen van de opstelling van de partijen.

Men zal moeten leren.
pi_211437518
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211437525
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.

Ik denk persoonlijk dat het als volgt zal gaan:
- formatiepogingen vanuit de PVV mislukken
- PvdA heeft er geen zin in, maar verkent wel en dat mislukt ook
-VVD en NSC plakken misschien wat gekunstelds aan elkaar.
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.
pi_211437575
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voorlopig niet aan de orde, maar bij volgende verkiezingen zal heel veel afhangen van de opstelling van de partijen.

Men zal moeten leren.
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?
pi_211437604
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. Tot 2 dagen geleden was het een nobody. Aangiftes tegen random nobodies hebben geen nieuwswaarde en komen niet in de krant. Nu is het wel een relevant persoon en heeft een aangifte wel nieuwwaarde.

Als morgen aangifte gedaan wordt tegen Halsema of Jetten, komt dat net zo goed in de krant.
  zondag 26 november 2023 @ 21:05:44 #63
66444 Lord_Vetinari
pi_211437606
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja hoor, het gaat weer aan alles en iedereen liggen, maar niet aan de incompetentie van de fascis PVV.
pi_211437643
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.
pi_211437644
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.

Maar het kan ook zijn dat Wilders liever geen nieuwe PVV’ers voor de camera ziet en dat hij liever toch voor gedogen gaat zodat ze er weer met de martelaarskaart tussenuit kunnen piepelen.
pi_211437668
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Tja, het is een extreem rechtse partij, daar wil niet iedereen mee regeren.
Wilders heeft verder gezegd dat de partijleider van de VVD niet in een kabinet thuis hoort vanwege haar afkomst, wat zaken ook moeilijker maakt.
Pvv kiest zelf voor een informateur waar juridisch iets aan kleeft. Uiteraard pakt de pers dat ook.
Als de PvdA een informateur had aangesteld waar iets mee is, dan had de pvv aanhang vooraan gestaan om dat kenbaar te maken.
Nu huilen ze omdat de pers er wat van vindt, ipv zich af te vragen waarom de Grote Geblondeerde Leider niet een integer persoon had kunnen aanstellen.

Maar misschien juist vanwege dat; een Grote Leider kan natuurlijk geen fouten maken.
pi_211437689
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.

Maar het kan ook zijn dat Wilders liever geen nieuwe PVV’ers voor de camera ziet en dat hij liever toch voor gedogen gaat zodat ze er weer met de martelaarskaart tussenuit kunnen piepelen.
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.
pi_211437738
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 21:17:36 #69
3928 Ulx
pi_211437815
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
He bedoel je?
pi_211437819
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ja, maar veel beslissingen zullen de partijen al genomen hebben natuurlijk. Ik vraag me ook af of partijen onderling al contact hebben op zulke momenten.
pi_211437922
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.

De PVV kan in deze eerste fase in de formaties niet meer tegen iedereen aan gaan schoppen. In die rol voelen ze zich het lekkerst, maar zal hun nu gaan tegenwerken.

En met die fraudezaak begint die verkenner en de PVV al op een achterstand. Kan zijn dat de andere partijen de PVV met opzet even wat meer tijd geven hierin zodat de partij zich op glad ijs moeten begeven en de incompetentie (die er waarschijnlijk ook volgens Wilders zelf wel in de partij zit) er straks helemaal vanaf druipt.

Als dat voldoende getaleerd wordt en men daarna even de partijpunten erbij neemt van de PVV om naar overeenkomsten te speuren en blijkt dat de PVV op een eiland zit, dan zitten we al op een heel ander uitgangspunt dan nu zo vers na de verkiezingen.
pi_211437978
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.
Hij wil toch het leger inzetten tegen de gewelddadige en intimiderende groepen die in Nederland verblijven ?dat vind ik persoonlijk een juiste koers.
pi_211438034
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
He bedoel je?
We hebben eerder moeilijke lange formaties gezien waarbij we iedere pijnlijke afweging en partijdrama’s meekregen. Dat de nieuwsconsument / kiezer bijna op het punt zat van “als we maar wat krijgen want we hebben geen trek in nieuwe verkiezingen”.

Ik vraag me trouwens af of we ook een VVD congres krijgen zoals bij het CDA destijds. Lijkt me erg vermakelijk.
pi_211438041
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.

De PVV kan in deze eerste fase in de formaties niet meer tegen iedereen aan gaan schoppen. In die rol voelen ze zich het lekkerst, maar zal hun nu gaan tegenwerken.

En met die fraudezaak begint die verkenner en de PVV al op een achterstand. Kan zijn dat de andere partijen de PVV met opzet even wat meer tijd geven hierin zodat de partij zich op glad ijs moeten begeven en de incompetentie (die er waarschijnlijk ook volgens Wilders zelf wel in de partij zit) er straks helemaal vanaf druipt.

Als dat voldoende getaleerd wordt en men daarna even de partijpunten erbij neemt van de PVV om naar overeenkomsten te speuren en blijkt dat de PVV op een eiland zit, dan zitten we al op een heel ander uitgangspunt dan nu zo vers na de verkiezingen.
Het was me al opgevallen dat Wilders zijn toon niet echt gematigd is.

Wat ze kunnen doen is alles op een paar punten gooien, deze acceptabel maken voor NSC en dan maar zien dat de VVD aanhaakt.

4 jaar uitzingen is wat anders, maar zo krijgen ze misschien wat gedaan.
pi_211438087
quote:
11s.gif Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georinteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.
pi_211438256
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:32 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het was me al opgevallen dat Wilders zijn toon niet echt gematigd is.

Wat ze kunnen doen is alles op een paar punten gooien, deze acceptabel maken voor NSC en dan maar zien dat de VVD aanhaakt.

4 jaar uitzingen is wat anders, maar zo krijgen ze misschien wat gedaan.

Een paar punten overhouden van deze en vorige lijsten met controversile punten is nog altijd vrij onwerkbaar voor een iedere partij behalve Ja21, Fvd, BVNL (adieu) en misschien de BBB.

Ik denk dat men bij de PVV wel iets anders in elkaar gedraaid had dan dit als men wist dat ze de grootste zou worden en het eerste initiatief zouden krijgen bij de formatie.
pi_211438273
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georinteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.
Misschien heb je het gemist, maar de huidige verkiezingen waren al een afstraffing voor de VVD.

Verder begrijp ik niet dat er nu al voor de formatie om nieuwe verkiezingen wordt geroepen.
Dat is volgens mij nooit eerder gebeurd.

En maar goed ook, anders kan bijvoorbeeld de VVD een herkansing krijgen bij de volgende verkiezingen.
Gewoon je poot stijf houden, en er komt vanzelf een nieuwe stemming met nieuwe kansen.
  zondag 26 november 2023 @ 21:58:27 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211438324
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een paar punten overhouden van deze en vorige lijsten met controversile punten is nog altijd vrij onwerkbaar voor een iedere partij behalve Ja21, Fvd, BVNL (adieu) en misschien de BBB.

Ik denk dat men bij de PVV wel iets anders in elkaar gedraaid had dan dit als men wist dat ze de grootste zou worden en het eerste initiatief zouden krijgen bij de formatie.
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een smerig facistenclubje aan de macht geholpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 26-11-2023 22:04:38 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211438339
quote:

[..]
Afstraffing voor wat?
pi_211438401
quote:

[..]
Goed verhaal.
pi_211438481
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een facistenclubje aan de macht geholpen.
Ik heb D66 gestemd en was vroeger voor een gekozen burgemeester, maar ben er op teruggekomen. Heb met wat buitenlandervaring gezien wat voor ellende er soms uitkwam. En dan helemaal nu met de omlijsting van de PVV erbij.

- Nexit
- het afschaffen van de eerste kamer
- een gekozen burgemeester (iedere lokale onervaren dorpsidioot van de PVV of FvD zit dan straks op de macht)
- afschaffing van een koninklijk huis (dat dan bij moeilijkheden niet meer voor katalysator kan spelen.)
- einde aan de publieke omroep (en de niet commercile media)

En dan nog hetgeen eronder waar ze bekend om staan.

Als ze het volledig naar hun zin krijgen wordt het een kopie naar Turks voorbeeld.
pi_211438491
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een facistenclubje aan de macht geholpen.
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens. Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 26 november 2023 @ 22:19:36 #83
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211438547
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Intrekken, afbreken, stoppen, afschaffen, beindigen....
Wordt er ook nog iets opgebouwd en ingevoerd? :')
pi_211438598
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens.
De linkse partijen CDA en VVD hebben het allemaal maar weer mooi voor je verpest in de regeringen sinds 2002.

quote:
Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.
Komt o.a. omdat we hier de vrijheid hebben om te demonstreren. Zo had jij in een pro-Isral demonstratie kunnen meelopen, wat je waarschijnlijk ook gedaan hebt.
pi_211438632
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Intrekken, afbreken, stoppen, afschaffen, beindigen....
Wordt er ook nog iets opgebouwd en ingevoerd? :')
Douaneposten bij de grens :’)
  zondag 26 november 2023 @ 22:31:55 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_211438675
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens. Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.
Nee, hij heeft prima de vinger erop gelegd. Het klootjesvolk heeft een eng clubje fascisten de grootste partij gemaakt. Het is 1933 all over again. En de geschiedschrijving is er om het te bewijzen. De NPO de nek omdraaien, vermoedelijk om een nieuw Ministerie van media onder Bosma op te zetten met een omroep met door de Partij opgelegde thema’s.
  zondag 26 november 2023 @ 22:48:03 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211438830
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, hij heeft prima de vinger erop gelegd. Het klootjesvolk heeft een eng clubje fascisten de grootste partij gemaakt. Het is 1933 all over again. En de geschiedschrijving is er om het te bewijzen. De NPO de nek omdraaien, vermoedelijk om een nieuw Ministerie van media onder Bosma op te zetten met een omroep met door de Partij opgelegde thema’s.
En waar heeft dat 'klootjesvolk' twee jaar geleden op gestemd?
pi_211438861
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Ik denk dan ook niet aan punten uit hun partijprogramma, maar meer aan een lijstje waarbij ze het maximale eruit willen trekken.
  zondag 26 november 2023 @ 22:58:32 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211438909
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een smerig facistenclubje aan de macht geholpen.
Ook aan jou de vraag: waar stemde dat 'simpele klootjesvolk' twee jaar geleden op?
pi_211438922
quote:

[..]
De vergelijking met 1933 is hilarisch. Ik zou eens in de Linkse hoek en de Islamtische hoek gaan kijken, zij hebben er nota bene eigenhandig voor gezorgd dat de leefomgeving van de Joodse gemeenschappen niet meer veilig is in Nederland.

Scholen moesten gesloten blijven, Joodse weekbladen moeten anoniem worden verstuurd, beveiliging bij synagoges is aangescherpt, een herdenking van Kristallnacht kon al niet doorgaan en tevens is de Chanoeka-viering in Amsterdam vanwege 'veiligheidsredenen' afgelast.

Maar blijf vooral jammeren over de mensen die PVV hebben gestemd. Het toont aan er echt helemaal niets van begrijpt.
pi_211438944
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 22:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk dan ook niet aan punten uit hun partijprogramma, maar meer aan een lijstje waarbij ze het maximale eruit willen trekken.
Je verwacht dat ze hun programma de boel laten en last minute nog even wat op een blaadje gaan krabbelen?
pi_211438965
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De vergelijking met 1933 is hilarisch. Ik zou eens in de Linkse hoek en de Islamtische hoek gaan kijken, zij hebben er nota bene eigenhandig voor gezorgd dat de leefomgeving van de Joodse gemeenschappen niet meer veilig is in Nederland.

Scholen moesten gesloten blijven, Joodse weekbladen moeten anoniem worden verstuurd, beveiliging bij synagoges is aangescherpt, een herdenking van Kristallnacht kon al niet doorgaan en tevens is de Chanoeka-viering in Amsterdam vanwege 'veiligheidsredenen' afgelast.

Maar blijf vooral jammeren over de mensen die PVV hebben gestemd. Het toont aan er echt helemaal niets van begrijpt.
Hulde _O_
Idd, iets met splinter en balk..
pi_211438975
Laat de PVV en z'n verkenners en groene kamerleden maar een groot podium krijgen de komende weken en laat de NPO journalisten nog maar even hun werk doen :)

Edit: wilde een advertentie op fok wegtikken en hengste al na n woord op de postknop ipv het kruisje.

[ Bericht 72% gewijzigd door Beathoven op 26-11-2023 23:16:11 ]
pi_211439056
quote:
PVV-senator Van Strien deed ook zaken met zichzelf

Voor de aandelen betaalt Hereswint 125.000 euro, maar daarna komt voor (de echtgenotes van) Van Strien en zijn medewerker de zilvervloot binnen, zo blijkt uit het vonnis. Terwijl Utrecht Holdings nog maar een minderheid van de aandelen heeft, laat Van Strien door Utrecht Holdings 200.000 euro overmaken aan Nodens. Het zijn leningen. In 2010 – Van Strien is dan als directeur opgevolgd door zijn mede-investeerder – groeit het aandelenkapitaal van Hereswint in Nodens tot 64 procent. Opnieuw krijgt Nodens een lening (50.000 euro) van Utrecht Holdings.

Vanaf 2014 keert Nodens dividend uit aan de aandeelhouders. Als Hereswint in 2015 voor 100 procent aandeelhouder van Nodens is geworden, volgt binnen twee weken een dividenduitkering van 600.000 euro. In de jaren die volgen loopt dat op tot ruim twee miljoen euro. De echtgenote van Gom van Strien heeft recht op 32 procent.
Die goeie ouwe Gom toch. Onbegrijpelijk dat zo'n zwendelaar zich aansluit bij een goudeerlijke club als de PVV, waar rechtschapen mensen de norm zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211439084
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 23:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je verwacht dat ze hun programma de boel laten en last minute nog even wat op een blaadje gaan krabbelen?
Nu gebeurt dat met veel dingen in de onderhandelingen, maar ja.

Ze gaan voor die 50k migranten van omzigt bijvoorbeeld en van daar uit kijken ze wat verder mogelijk is.
  zondag 26 november 2023 @ 23:20:33 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211439087
quote:

[..]
Je leest hier af en toe toch een onzin.

Tip om je antipathie jegens de PVV niet door te laten vloeien in je reacties. Komt wat dommig over.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 26 november 2023 @ 23:22:48 #97
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439108
quote:

[..]

Ook zo leuk wanneer de 'juiste partij' wint, je vaak dit soort teksten ziet (als voorbeeld):

quote:
,,Democraten, het is gelukt”, zei Kaag. ,,Er was kritiek. Maar de afgelopen maanden bekroop me het gevoel dat mensen klaar waren voor het optimisme en de visie van D66. ik heb altijd geloofd dat Nederlanders niet extreem zijn maar gematigd. Nederlanders zijn iedere dag bezig het leven een beetje beter te maken. Leraren, ondernemers, studenten, ouders, grootouders. Onze boodschap heeft weerklank gevonden bij hen allemaal.”
https://www.ad.nl/politie(...)al-groener~a9e74f5c/

Amper twee jaar later zijn diezelfde kiezers opeens 'klootjesvolk'. Niet zozeer volgens Kaag, maar als algemene tendens. :')
pi_211439123
quote:
9s.gif Op zondag 26 november 2023 23:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die goeie ouwe Gom toch. Onbegrijpelijk dat zo'n zwendelaar zich aansluit bij zo'n goudeerlijke club als de PVV, waar rechtschapen mensen de norm zijn.
Als we 'm qua gerriteerdheid op een confrontatie over een eigen uitspraak mbt een ander onderwerp zo ongeveer peilen; dan zou ik als NPO verslaggever alvast op veilige afstand blijven bij navraag over dit specifieke onderwerp.
pi_211439177
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 23:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je leest hier af en toe toch een onzin.

Tip om je antipathie jegens de PVV niet door te laten vloeien in je reacties. Komt wat dommig over.
Ja, even de spelregels weer

Links mag je met communisten vergelijken.

Weldenkende kiezers die met het PVV programma in de hand 'eigen volk eerst' roepen graag niet met nationaal socialisten vergelijken.
  zondag 26 november 2023 @ 23:47:52 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211439293
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 23:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weldenkende kiezers die met het PVV programma in de hand 'eigen volk eerst' roepen graag niet met nationaal socialisten vergelijken.
_O-

Yeah, toevalligheden kun je natuurlijk niet aandragen !
  zondag 26 november 2023 @ 23:48:54 #101
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439301
quote:

[..]

Ik zie alleen niet zo vaak de opmerking "het is 1917 all over again" wanneer links een forse verkiezingswinst behaalt.
pi_211439369
quote:

[..]

Maar Linksen en Moslims willen de grenzen sluiten voor het gevaar van de Joden! :{w

Toch :?

Oh wacht ....

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 november 2023 @ 00:07:17 #103
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439385
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 22:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De linkse partijen CDA en VVD hebben het allemaal maar weer mooi voor je verpest in de regeringen sinds 2002.
[..]
Komt o.a. omdat we hier de vrijheid hebben om te demonstreren. Zo had jij in een pro-Isral demonstratie kunnen meelopen, wat je waarschijnlijk ook gedaan hebt.
Wait whut.

Je noemt vvd en cda links?

Mijn leerlingen basis 3 vmbo snappen nog meer van politiek dan jij
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja ok, daar heb je gelijk in.
  maandag 27 november 2023 @ 00:10:40 #104
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211439404
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Wait whut.

Hij zegt het een, maar bedoelt het ander. Typische linkse voodoo, krijgen ze allemaal aangeleerd in het ondergrondse laboratorium van Dr. Dolf Jansen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 27 november 2023 @ 00:11:16 #105
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439408
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Hij zegt het een, maar bedoelt het ander. Typische linkse voodoo, krijgen ze allemaal aangeleerd in het ondergrondse laboratorium van Dr. Dolf Jansen.
Ik moest gniffelen
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja ok, daar heb je gelijk in.
  maandag 27 november 2023 @ 00:13:50 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439416
quote:

[..]
Wait whut.

Je geeft geen Nederlands, neem ik aan. :)
pi_211439422
quote:

[..]
Wait whut.

Ja cultureel links. Daar moet je tegenwoordig rekening mee houden ik heb begrepen :D

In de economie heeft de gemiddelde PVV-er niet zoveel interesse.
Wel in meer geld, dan zit je daar ook goed volgens Geert :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 november 2023 @ 00:15:02 #108
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439423
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je geeft geen Nederlands, neem ik aan. :)
Nee absoluut niet

Taal is zeg maar niet mijn ding.
  maandag 27 november 2023 @ 00:15:48 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439427
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:15 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Nee absoluut niet

Taal is zeg maar niet mijn ding.
Dat blijkt wel. :)
  maandag 27 november 2023 @ 00:16:43 #110
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439433
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat blijkt wel. :)
Maar vertel. Waar faalde ik?
  maandag 27 november 2023 @ 00:17:29 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439439
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:16 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Maar vertel. Waar faalde ik?
Het herkennen van sarcasme.
  maandag 27 november 2023 @ 00:18:35 #112
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439447
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het herkennen van sarcasme.
Ow dat heeft niets te maken met een fout in mijn tekst gelukkig

Nee ik was gewoon te lui alles terug te lezen. En ik zag die passage en dacht

Wait, whut?
  maandag 27 november 2023 @ 00:21:50 #113
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439463
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:18 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Ow dat heeft niets te maken met een fout in mijn tekst gelukkig

Nee ik was gewoon te lui alles terug te lezen. En ik zag die passage en dacht

Wait, whut?
Dat is ook prima. Je verbindt er alleen direct een oordeel aan jegens die persoon, door te zeggen dat jouw leerlingen basis 3 vmbo nog meer van politiek begrijpen.
pi_211439468
quote:

[ afbeelding ]
Alleen Tjoent, weet Jos blijkbaar nog steeds niet als voormalig trouwe VVD stemmer dat het een liberale partij is, en dat alle stromingen als internationalisme, leqeau of nations, VN, De VS, Pan europisme etc. voortkomen uit 2 stromingen, de eerste christendom een koninkrijk van God met alle volkeren op Aarde, en de 2e met de verlichting; liberalisme.

Maar dat mensen als Jos niet goed lijken te begrijpen dat liberalisme en nationalisme niet verenigbaar zijn, kan de VVD niks aan doen (en als liberalen voelen zij zich hier niet verantwoordelijk voor). Zij lezen en begrijpen blijkbaar niet waar liberalisme voorstaat.

Dus uitkeringen stoppen is niet om vluchtelingenstromen te stoppen en buitenlanders weg te pesten, maar iedereen in een positie brengen om het beste uitzich zelf te halen. Strenge migratie wetten zijn niet om de cultuur te behouden van instroom, maar om mensen die komen echt het maximale uit hun zelf halen en de overheid is verplicht te voorkomen dat mensen afhankelijk worden van de overheid, etc.
  maandag 27 november 2023 @ 00:23:44 #115
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439471
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is ook prima. Je verbindt er alleen direct een oordeel aan jegens die persoon, door te zeggen dat jouw leerlingen basis 3 vmbo nog meer van politiek begrijpen.
Welke ik direct koppelde aan het links noemen van die partijen

Waardoor iedereen begreep dat het enkel over dat statement ging.

Als dat statement is gegeven en dat is de basis, dan klopt mijn statement er na.

Als de persoon in kwestie dit sarcastisch bedoelde, dan geldt dat dus niet.
  maandag 27 november 2023 @ 00:31:05 #116
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439491
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:23 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Welke ik direct koppelde aan het links noemen van die partijen

Waardoor iedereen begreep dat het enkel over dat statement ging.

Als dat statement is gegeven en dat is de basis, dan klopt mijn statement er na.

Als de persoon in kwestie dit sarcastisch bedoelde, dan geldt dat dus niet.
Ah, dus alles dat jij leest, neem je in eerste instantie letterlijk om direct serieus op in te gaan en daarop je oordeel te vellen? Achteraf kijk je dan wel of je de context begrepen hebt?
  maandag 27 november 2023 @ 00:37:53 #117
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211439506
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah, dus alles dat jij leest, neem je in eerste instantie letterlijk om direct serieus op in te gaan en daarop je oordeel te vellen? Achteraf kijk je dan wel of je de context begrepen hebt?
Nee.

Blijkbaar maakte ik een onjuiste inschatting.

Ooit gebeurt dat, met geschreven tekst is dat nu eenmaal niet onmogelijk

Om te voorkomen dat ik mensen onheus bejegen koos ik er voor duidelijk te maken over welke opmerking het ging, zoals ik net ook al uitlegde.

Maar blijkbaar is dat niet voldoende

Ik bied mijn nederige excuses aan, oh alwetende, nooit fouten makende grootheid.
pi_211439513
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Toch is dat wat zo ongeveer al zes topics wordt geroepen wat ‘links zou moeten doen’.
dat is heel doorzichtig vragen: geef ons wat we willen, jullie moeten zorgen dat wij krijgen wat we willen.

Zie je nu ook bij de formatie vorming:

VVD: wordt afgestraft als wij niet krijgen wat wij willen.

Vorige verkiezingen: VVD moet met PVV regeren want PVV is de 2e grootste, gewoon de grootste partijen dwingen samen te werken

Huidige verkiezingen; we moeten over rechts: dat wil het volk. Terwijl een coalitie over links net zo goed kan, met vier partijen.

VVD en NSC: voor de verkiezingen, bijna onmogelijk om met PVV in een coalitie te stappen, want ongrondwettelijk en tegen hun eigen idealen. Aan hang 'PVV' voor de verkiezingen: Alle politici liegen, nooit maken ze waar wat beloven, die coalities zijn leugens tegen het volk. Aanhang nu: iedereen doet water bij de wijn, Is niet zo heet als wordt geroepen etc.

Terwijl dus niemand meer kan zeggen waar de pVV echt nu voorstaat. want als ze 76 zetels zouden winnen, zou dan wel het hele programma worden ingevoerd?
  maandag 27 november 2023 @ 00:55:26 #119
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211439553
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2023 00:37 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Nee.

Blijkbaar maakte ik een onjuiste inschatting.

Ooit gebeurt dat, met geschreven tekst is dat nu eenmaal niet onmogelijk

Om te voorkomen dat ik mensen onheus bejegen koos ik er voor duidelijk te maken over welke opmerking het ging, zoals ik net ook al uitlegde.

Maar blijkbaar is dat niet voldoende

Ik bied mijn nederige excuses aan, oh alwetende, nooit fouten makende grootheid.
Hier gebruik je zelf op uitstekende wijze sarcasme. :)
pi_211440221
quote:

[..]
Wait whut.

Pijnlijk te lezen dat je de clue als leerkracht niet door had. Je leerlingen staan hier buiten.
  maandag 27 november 2023 @ 07:28:13 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_211440273
quote:

[..]

Links mag je met communisten Pol Pot vergelijken.

maandag 27 november 2023 @ 07:32:14 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_211440287
quote:

[..]

Het gaat niet om anti-Joodse mastregelen van deze nieuwefascisten, het gaat om de algemene politieke trend. De wijze waarop en de ideen en het voorliggende programma van de “winnende” partij. Gekoppeld aan het narcisme van de Partijleider.

Lees eens een boek.
  maandag 27 november 2023 @ 07:47:33 #123
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211440364
twitter

"Het blonde beest" :D
pi_211440395
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het gaat niet om anti-Joodse mastregelen van deze nieuwefascisten, het gaat om de algemene politieke trend. De wijze waarop en de ideen en het voorliggende programma van de “winnende” partij. Gekoppeld aan het narcisme van de Partijleider.

Lees eens een boek.
Als je uiteenzet wat fascisme in het algemeen is dan zitten er overeenkomsten in, qua realiteit is het inderdaad iets nieuws. Vind Wilders wat meer de Nederlandse Erdogan qua programma. Beetje de publieke media willen afschaffen omdat de onderzoeksjournalistiek daar zit. Dat kun je als partij die witte boordencriminelen aantrekt natuurlijk niet gebruiken.

Ik vind de PVV nu inhoudelijk wel eng maar niet gevaarlijk, want gelukkig hebben we een MP en geen president.
pi_211441242
Vandaag is de dag. Time to shine voor onze goeie ouwe Gompie.

pi_211441291
Oh, Gom is opgestapt....
pi_211441325
Whahahhahahahha _O- _O- _O- _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211441340

_O- _O- _O-
  maandag 27 november 2023 @ 09:46:02 #129
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_211441351
Tot zover de eerste stappen in de formatie :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_211441367
Was te verwachten bij een partij die bekend staat om het aantrekken van cowboys en vage types.

Maar ja, 2,5 miljoenen mensen hebben nu eenmaal op deze debielen gestemd. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 27 november 2023 @ 09:47:24 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211441373
Wat een poppenkast is Den Haag toch. Ben er zo klaar mee.
pi_211441379
twitter
pi_211441391
Had hem gesierd als hij doorging met zijn werk.
Was wel iets over te zeggen als het tot een veroordeling zou komen.
pi_211441465
Misschien moet de koning deze taak overnemen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211441496
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2023 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
Oh, Gom is opgestapt....
Weggegomd.
  maandag 27 november 2023 @ 10:01:54 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211441524
quote:
Hahahahaha!!!! Heerlijk _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 27 november 2023 @ 10:02:40 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211441535
quote:
Deze is aardig, maar wel gejat van de Liz Truss-episode.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211441551
Wat een bende alweer. VVD zat app het goede spoor door niet met deze prutsers in zee te gaan, jammer van de gedoogsteun. Nu hopen dat Pieter wel verstandig is.
blablablabla
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 10:11:22 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211441619
OKay wat betekent dit dat integriteit wel belangrijk is als verkenner maar dus niet als eerst kamer lid. Duidelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211441622
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Deze is aardig, maar wel gejat van de Liz Truss-episode.
Dat was dan ook intentioneel, lijkt mij.
pi_211441635
quote:
88s.gif Op maandag 27 november 2023 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
OKay wat betekent dit dat integriteit wel belangrijk is als verkenner maar dus niet als eerst kamer lid. Duidelijk.
Hij kiest voor het pluche
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 10:13:40 #142
236264 crew  capricia
pi_211441641
quote:
Tja, die mensen zijn (indirect) gekozen.
Heb je de lijst met 'akkefietjes' van PVVers wel eens gezien? En toch stemt men er op.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211441644
pi_211441655
Gom van Strien gaat weg. Dat gaat nu al goed.
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 27 november 2023 @ 10:15:42 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211441664
quote:
En hoe belangrijk is integriteit voor de kiezer? Gezien de geschiedenis van de PVV mag dit geen verrassing zijn. En toch hebben ze de verkiezingen gewonnen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211441695
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Was te verwachten bij een partij die bekend staat om het aantrekken van cowboys en vage types.

Maar ja, 2,5 miljoenen mensen hebben nu eenmaal op deze debielen gestemd. :')
En miljoenen anderen hebben weer op andere debielen gestemd.

En zo blijven we bezig met elkaar af te zeiken.

Gezellig. *O*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 27 november 2023 @ 10:27:04 #147
319979 Fok-it
All is well
pi_211441791
Maar ik begrijp dat het de schuld van de media is dat er een louche verkenner is aangesteld? Of van al die smerige linkse honden die ons land al jaren in hun greep hebben natuurlijk :( 13 jaar lang dan ook een boomknuffelaar als premier gehad. Dat is niet mals allemaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 27 november 2023 @ 10:30:42 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211441816
Goed begin is het halve werk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211441834
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 07:47 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]

"Het blonde beest" :D
Misschien moeten ze zich daar eens gaan afvragen waarom de PVV zo hard gewonnen heeft (en waarom rechts ook in andere landen in opkomst is); waarom zo’n partij berhaupt de kans gehad heeft om zo te groeien. Lees zoveel berichten dat mensen zo geschokt zijn, maar 0 zelfreflectie waarom steeds meer mensen toch maar naar rechts of zelfs extreem rechts rennen.
pi_211441872
quote:
84s.gif Op maandag 27 november 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En hoe belangrijk is integriteit voor de kiezer? Gezien de geschiedenis van de PVV mag dit geen verrassing zijn. En toch hebben ze de verkiezingen gewonnen.
Voor de PVV stemmer maakt het geen drol uit denk ik, die aangiften tegen Gom.
Die willen gewoon minder buitenlanders en meer kans op een sociale huurwoning. En als het kan goedkopere bezine en gas.
pi_211441920
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vandaag is de dag. Time to shine voor onze goeie ouwe Gompie.

[ afbeelding ]
Hij is net opgestapt lees ik :P
  maandag 27 november 2023 @ 10:44:41 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211441928
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hij is net opgestapt lees ik :P
Ja! Het circus is begonnen _O- _O-
pi_211441948
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Misschien moeten ze zich daar eens gaan afvragen waarom de PVV zo hard gewonnen heeft (en waarom rechts ook in andere landen in opkomst is); waarom zo’n partij berhaupt de kans gehad heeft om zo te groeien. Lees zoveel berichten dat mensen zo geschokt zijn, maar 0 zelfreflectie waarom steeds meer mensen toch maar naar rechts of zelfs extreem rechts rennen.
Doe jij de analyse even voor jezelf en deel je je onderzoeken even.
  maandag 27 november 2023 @ 10:51:22 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211441969
quote:
In een rapport van onderzoeksbureau Deloitte staat volgens de krant dat Van Strien en diens opvolger aandelen van bedrijven die zijn ontstaan uit de universiteit of het UMC in handen speelden van een extern bedrijf. Van dat bedrijf hadden hun echtgenotes ieder 32 procent van de aandelen in handen.
https://nos.nl/collectie/(...)over-fraude-aangifte

Lekker hoor _O- _O- _O-
pi_211441973
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
:') ... x100

en de PVV wil 'm ook nog eens afschaffen.
pi_211441987
Tijd voor de Tjeenk
pi_211442008
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:54 schreef Raw85 het volgende:
Tijd voor de Tjeenk
Een PvdA'er die z'n best voor de PVV gaat lopen doen.
  maandag 27 november 2023 @ 10:57:55 #158
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211442026
Moest de verkenner ook niet op enige afstand van de partijen (die mogelijk in de coalitie zouden komen) staan?

Wat dat betreft was het aanstellen van een PVV'er sowieso al vreemd.
  maandag 27 november 2023 @ 10:59:09 #159
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211442033
Een voorproefje van wat er gaat gebeuren wanneer de VVD bestuurders moet leveren.
Huilen dan.
pi_211442050
Tijd voor van der Staaij, Schippers of Plasterk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211442057
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Doe jij de analyse even voor jezelf en deel je je onderzoeken even.
Niet mijn taak verder om te speculeren toch? Maar je zou denken dat het logisch is om te achterhalen waarom de partij zo gewonnen heeft, en waarom rechts in Europa blijkbaar in opkomst is. Als je weet waar het aan ligt kan je er iets aan doen.
pi_211442062
We hebben een sterke leider nodig.
  maandag 27 november 2023 @ 11:01:47 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211442068
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Remkes!
  Moderator / Redactie FP maandag 27 november 2023 @ 11:03:01 #164
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211442083
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
En die is er niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211442101
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet mijn taak verder om te speculeren toch? Maar je zou denken dat het logisch is om te achterhalen waarom de partij zo gewonnen heeft, en waarom rechts in Europa blijkbaar in opkomst is. Als je weet waar het aan ligt kan je er iets aan doen.
Links verwijten dat ze niet extreemrechts genoeg zijn.
pi_211442104
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 10:57 schreef Eightyone het volgende:
Moest de verkenner ook niet op enige afstand van de partijen (die mogelijk in de coalitie zouden komen) staan?

Wat dat betreft was het aanstellen van een PVV'er sowieso al vreemd.
Gebeurde vorige keer toch ook gewoon als ik het me goed herinner. Niet heel vreemd dat het nu weer gebeurde.
pi_211442123
quote:
84s.gif Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Remkes!
Remkes heeft zich kort geleden nog tegen de PVV uitgesproken. Lijkt me niet een handig begin.
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 11:06:44 #168
3928 Ulx
pi_211442146
quote:
We Ik heb een sterke leider nodig.
pi_211442152
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En die is er niet.
Rob Jetten
pi_211442179
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Rob Jetten
Die draait zich vandaag nog een keertje lekker om. Lachend.
pi_211442202
quote:
Ik leef liever in een land zonder een "sterke leider" eigenlijk.
pi_211442211
Johan Derksen

ik zeg ook maar wat
  maandag 27 november 2023 @ 11:12:22 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211442246
Bas van Toor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 27 november 2023 @ 11:12:37 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211442254
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Remkes heeft zich kort geleden nog tegen de PVV uitgesproken. Lijkt me niet een handig begin.
I know. Daarom lijkt hij mij juist wel geschikt als verkenner :Y
  Moderator / Redactie FP maandag 27 november 2023 @ 11:13:05 #175
Brabo Bastard
pi_211442265
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Rob Jetten
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211442269
quote:
Nederland heeft een leider nodig die rust en vrede kan brengen.
  maandag 27 november 2023 @ 11:13:22 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211442274
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik leef liever in een land zonder een "sterke leider" eigenlijk.
Alleen slappe lulletjes hebben een sterke leider nodig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 27 november 2023 @ 11:13:36 #178
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211442280
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die draait zich vandaag nog een keertje lekker om. Lachend.
Weinig te lachen van 24 zetels naar 10.
  maandag 27 november 2023 @ 11:14:22 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211442303
quote:
Waarom?
Huilen dan.
  maandag 27 november 2023 @ 11:14:35 #180
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211442308
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
9 zelfs.
pi_211442319
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Wel veel te lachen in het nieuws echter.
pi_211442330
Royce de Vries.
  maandag 27 november 2023 @ 11:15:57 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_211442338
quote:
Uiteraard. Vooral iemand die veel krachttermen eruit gooit om zijn dominantie te tonen. Troller de lol
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 27 november 2023 @ 11:16:15 #184
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_211442344
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel veel te lachen in het nieuws echter.
Voor Starhopper zijn voormalige partij de FvD is er ook niet zoveel te lachen. Nog maar 3 zetels over.
  Trouwste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 11:16:48 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_211442352

_O_ :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211442358
Rita Verdonk!
  Moderator / Redactie FP maandag 27 november 2023 @ 11:17:50 #187
Brabo Bastard
pi_211442369
Max Verstappen. Die weet hoe je moet leiden!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211442384
Maarten van Rossem!
pi_211442407
Zou Richard de Mos niet wat zijn?
Of iemand die echt ver van de politiek staat, Wybren van Haga
pi_211442418
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou Richard de Mos niet wat zijn?
Of iemand die echt ver van de politiek staat, Wybren van Haga
Moest lachen.
pi_211442494
Heeft de PVV nu een primeur met de snelst vertrekkende verkenner?

pi_211442698
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef zuchtje het volgende:

[ afbeelding ]
:Y
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 11:39:29 #193
3928 Ulx
pi_211442723
quote:

[ afbeelding ]
Hij krijgt vast een functie elders.
pi_211442738
quote:
The Rock voor Minister president.
  maandag 27 november 2023 @ 11:42:12 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211442753
_O-

twitter
  FOK!fotograaf maandag 27 november 2023 @ 11:50:33 #196
842 Zorro
Z
pi_211442846
Het zal zoals altijd wel weer op Louis van Gaal neerkomen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211442992
Gewoon Regilio Tuur vragen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211443008
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2023 11:42 schreef Starhopper het volgende:
_O-

[ twitter ]
Hangt wel wat waarde aan zulke PVV'ers. Kan via rechtszaken nog behoorlijk wat geld worden losgepeuterd. Is Holleeder eigenlijk al lid geworden?
pi_211443194
Verkennen heeft eigenlijk nog amper een politieke component. Het is vooral een eerste inventarisatie wie wat wel en niet wil. Daar kan je desnoods ook gewoon een hoge ambtenaar op zetten.
Dat is in deze fase wellicht het handigste om er enige progressie in te brengen.
pi_211443272
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 11:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat hij het type persoonlijkheid heeft dat dol is op sterke leiders. Hij is een grote fan van Putler en die oranje clown bijvoorbeeld.
  maandag 27 november 2023 @ 12:36:56 #201
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211443337
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Omdat hij het type persoonlijkheid heeft dat dol is op sterke leiders. Hij is een grote fan van Putler en die oranje clown bijvoorbeeld.
En dat hoeft nergens voor natuurlijk. Ik kan er ook niets aan doen.
pi_211443367
Plaats hier uw advertentie
pi_211443404
quote:
Mooi wappie plaatje.
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 12:48:22 #204
3928 Ulx
pi_211443448
In het buitenland lachen ze heel Nederland keihard ook al om deze PVV blunder.

https://www.tagesspiegel.(...)zuruck-10841686.html
pi_211443485
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:48 schreef Ulx het volgende:
In het buitenland lachen ze heel Nederland keihard ook al om deze PVV blunder.

https://www.tagesspiegel.(...)zuruck-10841686.html
Schijt aan moffen en het buitenland.

Nederland weer op 1.
pi_211443527
quote:
Met Milei die tegen globalisme gaat strijden door een buitenlandse valuta in te voeren. :'):') _O-

Edit: En Klaus Schwab is ook weer van de partij, dus dan weet je het wel weer: Wappie madness. :')
  maandag 27 november 2023 @ 13:10:23 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443666
quote:
Wat is dit voor een oud plaatje?
Cultuurmarxisme is toch woke?
Alles wat nu "woke" is noemde ik vroeger cultuurmarisme.
pi_211443673
Je kan je als links natuurlijk ook afvragen wat je echt belangrijk vindt. Asielzoekers en rechten voor LHTBQi+ of klimaat en integere bestuurders. Links kiest voor dat eerste , prima komen wij kiezers met PVV aanzetten. PVV is en blijft een reactie op gedrag en beleid van traditionele partijen.
pi_211443683
PVV is indirect natuurlijk ook opkomen voor homo's en de andere letterboys.
Conscience do cost.
  maandag 27 november 2023 @ 13:16:12 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443708
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef Alpha0 het volgende:
rechten voor LHTBQi+
Die mogen geen rechten hebben?
pi_211443740
quote:
Je kan je als links natuurlijk ook afvragen wat je echt belangrijk vindt. Asielzoekers en rechten voor LHTBQi+ of klimaat en integere bestuurders. Links kiest voor dat eerste , prima komen wij kiezers met PVV aanzetten. PVV is en blijft een reactie op gedrag en beleid van traditionele partijen.
Als "links kiest voor dat eerste" betekend dat dan dat de PVV met "integere bestuurders" komt? Want dat wel is iets waar Geertjeuhs HR-beleid sinds jaar en dag nogal zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar te wensen over laat.
pi_211443750
quote:
8s.gif Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef ems. het volgende:
PVV is indirect natuurlijk ook opkomen voor homo's en de andere letterboys.
Elke homo wat ik ken stemt PVV, dat zijn de echte homo's en niet die sier homo's voor de bhne om stemmen te winnen voor GL/PVDA/D66. Die homo's weten immers wel waar het grootste gevaar voor hun in deze samenleving schuilt, iets wat ze bijna op dagelijks basis ervaren in de samenleving.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211443753
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2023 13:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Probeer je weer linkse en progressieve deugpunten te scoren?
  maandag 27 november 2023 @ 13:22:34 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443770
quote:
Zoals Stalin.
Die man wist wel van aanpakken....... :')
pi_211443785
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Elke homo wat ik ken stemt PVV, dat zijn de echte homo's en niet die sier homo's voor de bhne om stemmen te winnen voor GL/PVDA/D66. Die homo's weten immers wel waar het grootste gevaar voor hun in deze samenleving schuilt, iets wat ze bijna op dagelijks basis ervaren in de samenleving.
Ik ben verre van een GL/D66 stemmer, maar het opkomen voor LGBTQ+ zit bij die partijen wel een stuk beter dan bij een PVV. Ik ben een homo, maar zie echt niet in hoe een GL/D66 gevaarlijk zijn voor homo's in de samenleving. Niet dat ik denk dat een PVV ons wil verbannen overigens hoor; maar GL/D66 doen het nog wel een graadje beter.
  maandag 27 november 2023 @ 13:24:05 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443787
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Nederland heeft een leider nodig die rust en vrede kan brengen.
En die kan verbinden.
Hebben wij ffe pech met PolderTrump.
  maandag 27 november 2023 @ 13:28:47 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211443819
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:

dat zijn de echte homo's
Ah ja. Hoe herken je die precies? Behalve dan dat ze PVV stemmen.
Huilen dan.
  maandag 27 november 2023 @ 13:30:14 #218
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443831
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Is Holleeder eigenlijk al lid geworden?
Waarom niet?
PVV heeft snel nieuwe mensen nodig. Er zal ook nog wel plek zijn voor Peter Gillis en Hugo Broers.

Jammer dat Eef Hoos dood is. Die had fractiepenningmeester kunnen worden.
pi_211443837
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben verre van een GL/D66 stemmer, maar het opkomen voor LGBTQ+ zit bij die partijen wel een stuk beter dan bij een PVV. Ik ben een homo, maar zie echt niet in hoe een GL/D66 gevaarlijk zijn voor homo's in de samenleving. Niet dat ik denk dat een PVV ons wil verbannen overigens hoor; maar GL/D66 doen het nog wel een graadje beter.
Mwa niet echt. Die partijen zijn te coulant voor islam en islam heeft nou eenmaal een broertje dood aan (o.a) homo's.

Als GL/D66 iets realistischer zou omgaan met dit soort zaken zouden ze mijn stem direct krijgen. Helaas zijn ze hopeloos naef betreffende religie.
Conscience do cost.
pi_211443843
quote:
De herosche en krachtige 3 mannen met een sterke kaaklijn. Bijna de realiteit.

Rechts lijkt enorm op woke.
pi_211443849
Bij volgende reeksdeel mag de TT ook wel eens aangepast worden
pi_211443860
quote:
De corruptieschandelen zitten in Nederland toch vooral aan de rechterzijde van het politieke spectrum, waar CDA en VVD bovenaan staan. Dus als je waarde hecht aan integere bestuurders kun je beter links stemmen.
  maandag 27 november 2023 @ 13:38:06 #223
319979 Fok-it
All is well
pi_211443888
Integere bestuurders :D _O-

Hoe erg kan je in een waanwereld leven
pi_211443911
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Groenlinks verstopt rapporten over wie nu het meest schuldig zijn aan homohaat onderin de la.
pi_211443934
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:41 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Groenlinks verstopt rapporten over wie nu het meest schuldig zijn aan homohaat onderin de la.
Heb je daar ook een bron voor?
pi_211443985
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heb je daar ook een bron voor?
twitter

https://www.at5.nl/artike(...)port-anti-homogeweld
  maandag 27 november 2023 @ 14:06:17 #227
3542 Gia
User under construction
pi_211444089
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2023 13:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dezelfde als de rest van het volk. Niet meer!
  maandag 27 november 2023 @ 14:08:38 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211444107
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Dezelfde als de rest van het volk. Niet meer!
Links wil dat homo's meer rechten hebben dan jij?
Kun je dat toelichten?
  maandag 27 november 2023 @ 14:11:18 #229
182233 thedeedster
pi_211444136
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kun je dat toelichten?
Waarom aparte wetten, als mensen en groepen al beschermd worden door de huidige wet?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 27 november 2023 @ 14:17:42 #230
3542 Gia
User under construction
pi_211444190
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kun je dat toelichten?
Zeg ik ergens dat links dat wil?

LHBTI....wil dat ze actief beschermd worden tegen discriminatie en geweld, omdat ze geen aangifte willen doen vanwege wantrouwen jegens de politie. Hun bescherming moet gewaarborgd worden!
Onzin dus. Doe maar aangifte zoals elke normale burger die in een criminele of geweldadige situatie terecht komt.

Ook het wijzigen van je geslacht bij de burgelijke stand is een recht dat lhbti....ers hebben, en gewone burgers niet. Ik vind dat niemand dat heeft, want er zijn maar 2 geslachten, man en vrouw. En je kunt beide hebben. Maar je hebt wat tussen je benen.
  maandag 27 november 2023 @ 14:18:19 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211444200
quote:
Aha, en jij denkt dat je bij de PVV moet zijn voor integere bestuurders?

....

* Isdatzo doekje gaat halen om koffie op te vegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
  maandag 27 november 2023 @ 14:21:18 #232
3542 Gia
User under construction
pi_211444238
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waarom aparte wetten, als mensen en groepen al beschermd worden door de huidige wet?
Is dan ook niet nodig. Echter lhbti is van mening dat zij, alleen al vanwege het lhbti-zijn, op voorhand meer bescherming moeten krijgen. Geweld en discriminatie moet actief voorkomen worden voor deze groep.

De normale burger die ermee te maken krijgt, doet maar mooi aangifte.
pi_211444317
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Omdat bepaalde groepen worden uitgesloten door de huidige wet. Neem trouwen: waarom mochten Homo's niet trouwen ondanks de toenmalige wet ze moet beschermen dat zij de zelfde rechten krijgen als ieder andere man?
  maandag 27 november 2023 @ 14:30:11 #234
182233 thedeedster
pi_211444346
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 14:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Omdat bepaalde groepen worden uitgesloten door de huidige wet. Neem trouwen: waarom mochten Homo's niet trouwen ondanks de toenmalige wet ze moet beschermen dat zij de zelfde rechten krijgen als ieder andere man?
Staat me niet echt bij. Ken je nog een specifiek voorval? Buiten dat huwelijk, da’s terecht aangepast, doch al weer jaren geleden.
  maandag 27 november 2023 @ 14:30:11 #235
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211444347
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Zeg ik ergens dat links dat wil?

LHBTI....wil dat ze actief beschermd worden tegen discriminatie en geweld, omdat ze geen aangifte willen doen vanwege wantrouwen jegens de politie. Hun bescherming moet gewaarborgd worden!
Onzin dus. Doe maar aangifte zoals elke normale burger die in een criminele of geweldadige situatie terecht komt.

Ook het wijzigen van je geslacht bij de burgelijke stand is een recht dat lhbti....ers hebben, en gewone burgers niet. Ik vind dat niemand dat heeft, want er zijn maar 2 geslachten, man en vrouw. En je kunt beide hebben. Maar je hebt wat tussen je benen.
Dan zijn ze blijkbaar een risicogroep.
Met deze zienswijze zou Geert Wilders ook niet non stop beveiliging moeten hebben. Heeft een normale burger ook niet.

Van die burgelijke stand ben ik niet op de hoogte. Ik geef toe dat me dat ook totaal niet interesseert.
  maandag 27 november 2023 @ 14:42:37 #236
3542 Gia
User under construction
pi_211444458
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Met deze zienswijze zou Geert Wilders ook niet non stop beveiliging moeten hebben. Heeft een normale burger ook niet.

Lhbti figuren worden niet met de dood bedreigd, dus daar is geen non stop beveiliging voor nodig, i.t.t. Geert Wilders. Daarbij doet Wilders wel aangifte. Zou lhbti ook es moeten proberen.
  maandag 27 november 2023 @ 14:47:48 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211444499
twitter
pi_211444648
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Staat me niet echt bij. Ken je nog een specifiek voorval? Buiten dat huwelijk, da’s terecht aangepast, doch al weer jaren geleden.
Adoptie, is nu een voorbeeld. Maar punt is meer, ondanks de wet gelijke rechten geeft, kan die soms aangescherpt moeten worden omdat er altijd een groep mensen zijn die vinden / of moeite hebben met dat deze rechten ook voor die groep geld.

Persoonlijk voorbeeld (precies omgekeerd);

Ik ben Christenlijk, zou heel veel moeite hebben als bijv. bewindslieden die lid zijn van een satankerk, zo helpe mij de duivel de boze, etc als hun eed of dit soort teksten op onze euro munt komen te staan.
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2023 @ 14:58:36 #239
3928 Ulx
pi_211444655
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Schijt aan moffen en het buitenland.

Nederland weer op 1.
Maar denk je niet dat het een aanzuigende werking heeft op buitenlandse fraudeurs als Gompie er mee weg kan komen? Ik denk dat er dan dagelijks vliegtuigen vol Nigeriaanse prinsen op het on de PVV steeds verder groeiende Schiphol zullen landen.
pi_211444697
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Van die burgelijke stand ben ik niet op de hoogte. Ik geef toe dat me dat ook totaal niet interesseert.
Verschil is dat Wilders wordt bedreigd vanuit zijn functie als volksvertegenwoordiger + wilders zijn beveiliging wordt betaald door donateurs (althans vroeger). Bij burgers gaat het als volgt; dreigingsniveau wordt ingeschat, dan wordt plan bedacht om dreigingsniveau naar beneden te brengen, vaak tijd onderduiken en dreiging wordt vaak daarna weg gehaald etc.

Indien iemand zijn functie zo belangrijk is dat dit niet even gestopt kan worden (bijv een kamerlid!),zal er anders met de dreiging om gegaan moeten worden als die niet direct afneemt.
pi_211444702
twitter
Plaats hier uw advertentie
  maandag 27 november 2023 @ 15:05:44 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211444729
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Verschil is dat Wilders wordt bedreigd vanuit zijn functie als volksvertegenwoordiger + wilders zijn beveiliging wordt betaald door donateurs (althans vroeger). Bij burgers gaat het als volgt; dreigingsniveau wordt ingeschat, dan wordt plan bedacht om dreigingsniveau naar beneden te brengen, vaak tijd onderduiken en dreiging wordt vaak daarna weg gehaald etc.

Indien iemand zijn functie zo belangrijk is dat dit niet even gestopt kan worden (bijv een kamerlid!),zal er anders met de dreiging om gegaan moeten worden als die niet direct afneemt.
Misschien zou Gekke Geert wat minder bedreigd worden als hij niet constant de confrontatie zou opzoeken met Pakistaanse mullahs op Twitter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211444782
quote:
In Amsterdam verdwijnen dit soort rapporten in de la of worden op een gunstig moment gepubliceerd, bijvoorbeeld midden in de zomervakantie. Er zijn in de hoofdstad wel meer rapporten gemaakt over straatintimidatie (niet alleen specifiek tegen homo's), en daar kwam steeds hetzelfde uit.

Veelzeggend is de houding van burgemeester Halsema op homo-gerelateerde intimidatie. Naar aanleiding van een incident waarbij gasten van een gaybar buiten op het terras met een gelblaster waren beschoten. Een gast liep oogschade op.

Volgens Halsema zijn niet 'getinte jongeren' het probleem, maar juist corpsballen en conservatieve jongeren.

quote:
Volgens de bareigenaar ‘zijn het meestal getinte jongeren met een Marokkaans accent en taxichauffeurs’ die de gasten van zijn bar ‘verbaal intimideren’. Hij twijfelt er niet aan dat het komt doordat bar Prik een gaybar is. “Het is triest voor onze gasten die zich in hun thuisland vaak onveilig voelen en zich hier wel veilig wanen. Maar dat is dus niet zo en dus is de impact dan vaak ook heel groot.”

Burgemeester Halsema noemde woensdag in de gemeenteraad de vele incidenten in de stad een ‘cultureel probleem’. Bij navraag voegde ze daaraan toe dat ze daarmee doelde op groepen van corpsjongens tot conservatieve jongeren. “Iedereen draagt verantwoordelijkheid om de norm uit te dragen dat we een vrije en diverse stad zijn.”

Halsema zegt dat het onderzoek nog loopt, maar ‘dat er geen enkele reden te veronderstellen is dat de lezing anders is dan nu bekend’.

https://www.parool.nl/ams(...)n-de-stad~b85160d63/
pi_211444812
quote:
Mag hopen dat dit oud beeldmateriaal is?
Tijd dat we gaan kijken naar een formatie zonder PVV.

Benieuwd of de VVD wel te porren is voor een andere regeringssamenwerking.
blablablabla
pi_211444813
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien zou Gekke Geert wat minder bedreigd worden als hij niet constant de confrontatie zou opzoeken met Pakistaanse mullahs op Twitter.
Geen Wilders stemmer zelf erg tegen zijn Ideeen.

Maar dit is omgekeerd redeneren, Wilders heeft gekozen voor een thema"s wat heel gevoelig ligt maar ook waar maatschappelijk breed gezien ook vraagstukken en zorgen liggen. In het westen, kun je hierin het dialoog aangaan. Maar goed, internationaal gebeuren toch hele vreemde dingen op dit moment.

Musk koopt twitter om te voorkomen dat mening zoals die van Wilders niet gecanceld worden op Twitter, Soedi Arabie een land waar twitter verboden is. Dit land (die Hoofd Sultan of hoe dit ook eet) is n van de financieerders voor musk in de aanschaf van Twitter?
pi_211444841
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Benieuwd of de VVD wel te porren is voor een andere regeringssamenwerking.
Tuurlijk willen ze dat. Als Timmermans aanklopt doen ze maar al te graag mee gok ik. Gaan gewoon naar een GL/VVD/D66/NSC combo denk ik.

Al hoop ik dat de PVV het gewoon mag proberen. Of het gaat beter dan verwacht, of de partij stort helemaal in en dan heb je er geen last meer van in de toekomst. Als je ze nu weer gaat omzeilen loop je het risico dat ze alleen maar meer stemmen gaan krijgen volgende verkiezingen; helemaal als we onder GL/VVD/D66/NSC nog steeds niks doen aan migratie en nog steeds te veel te snel willen qua klimaat.
  maandag 27 november 2023 @ 15:25:27 #247
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211444923
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tuurlijk willen ze dat. Als Timmermans aanklopt doen ze maar al te graag mee gok ik. Gaan gewoon naar een GL/VVD/D66/NSC combo denk ik.

Al hoop ik dat de PVV het gewoon mag proberen. Of het gaat beter dan verwacht, of de partij stort helemaal in en dan heb je er geen last meer van in de toekomst. Als je ze nu weer gaat omzeilen loop je het risico dat ze alleen maar meer stemmen gaan krijgen volgende verkiezingen; helemaal als we onder GL/VVD/D66/NSC nog steeds niks doen aan migratie en nog steeds te veel te snel willen qua klimaat.
Eens. PVV moet gaan regeren. Laat ze maar op hun bek gaan.
  maandag 27 november 2023 @ 15:36:12 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211445040
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Eens. PVV moet gaan regeren. Laat ze maar op hun bek gaan.
Laat alle PVV-stemmers maar krijgen waar ze op stemden. Hard en zonder glijmiddel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211445048
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Laat alle PVV-stemmers maar krijgen waar ze op stemden. Hard en zonder glijmiddel.
Dat zijn ze de afgelopen 15 jaar niet wil je zeggen? :D
blablablabla
  maandag 27 november 2023 @ 15:38:22 #250
38496 Perrin
pi_211445061
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zijn ze de afgelopen 15 jaar niet wil je zeggen? :D
De afgelopen 15 jaar was de PVV niet de baas. Eens kijken of de PVV-stemmers zo blij zijn als hij dat wel is.
  maandag 27 november 2023 @ 15:43:02 #251
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211445107
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2023 14:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha, en jij denkt dat je bij de PVV moet zijn voor integere bestuurders?

....

* Isdatzo doekje gaat halen om koffie op te vegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hier zitten we
pi_211445119
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
De afgelopen 15 jaar was de PVV niet de baas. Eens kijken of de PVV-stemmers zo blij zijn als hij dat wel is.
Punt is dat de woede richting het beleid van de afgelopen 15 jaar niet ineens weg gaat als de PVV het verneukt.
Dan zitten we zo weer met de BBB of misschien nog wel een engere club opgescheept bij volgende verkiezingen.
blablablabla
pi_211445162
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
In Amsterdam verdwijnen dit soort rapporten in de la of worden op een gunstig moment gepubliceerd, bijvoorbeeld midden in de zomervakantie. Er zijn in de hoofdstad wel meer rapporten gemaakt over straatintimidatie (niet alleen specifiek tegen homo's), en daar kwam steeds hetzelfde uit.

Veelzeggend is de houding van burgemeester Halsema op homo-gerelateerde intimidatie. Naar aanleiding van een incident waarbij gasten van een gaybar buiten op het terras met een gelblaster waren beschoten. Een gast liep oogschade op.

Volgens Halsema zijn niet 'getinte jongeren' het probleem, maar juist corpsballen en conservatieve jongeren.
[..]

Inderdaad. En hetzelfde is zichtbaar met bijvoorbeeld antisemitisme.

Als daders namelijk binnen het intersectionele denken van Links, een groter slachtofferschap wordt toegedicht dan degenen die te maken krijgen met discriminatie of geweld, dan is het allerbelangrijkste om eerst verdere stigmatisering van de groep waar de daders tot behoren, te voorkomen. Dit is inmiddels helaas een bekend verhaal.
pi_211445235
quote:
13s.gif Op maandag 27 november 2023 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. En hetzelfde is zichtbaar met bijvoorbeeld antisemitisme.

Als daders namelijk binnen het intersectionele denken van Links, een groter slachtofferschap wordt toegedicht dan degenen die te maken krijgen met discriminatie of geweld, dan is het allerbelangrijkste om eerst verdere stigmatisering van de groep waar de daders tot behoren, te voorkomen. Dit is inmiddels helaas een bekend verhaal.
Door dit soort struisvogelpolitiek is het niet raar dat partijen die de problemen wl durven te benoemen steeds meer stemmen trekken.
pi_211445268
quote:

[..]
Nu is de PVV nog steeds niet de baas, en dat gaat bij een deel van de kiezers vast nog wel tegenvallen denk ik.
pi_211445277
quote:

[..]
Ik heb in ieder geval nog geen verbetering gezien of gehoord ondanks dat er zoveel mensen op de PVV gestemd zouden hebben.
Er is nog steeds geen rust en vrede in mijn omgeving.
pi_211445300
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb in ieder geval nog geen verbetering gezien of gehoord ondanks dat er zoveel mensen op de PVV gestemd zouden hebben.
Er is nog steeds geen rust en vrede in mijn omgeving.
Zolang je bepaalde problemen (lees de woningmarkt en inflatie) niet oplost blijft die onvrede en zullen mensen protestpartijen blijven stemmen.
blablablabla
pi_211445361
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Zolang je bepaalde problemen (lees de woningmarkt en inflatie) niet oplost blijft die onvrede en zullen mensen protestpartijen blijven stemmen.
Geertje's gratis bier-programma gaat dat ook niet oplossen vrees ik voor deze ontevreden mensen.
  maandag 27 november 2023 @ 16:12:32 #259
38496 Perrin
pi_211445421
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 15:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Punt is dat de woede richting het beleid van de afgelopen 15 jaar niet ineens weg gaat als de PVV het verneukt.
Dan zitten we zo weer met de BBB of misschien nog wel een engere club opgescheept bij volgende verkiezingen.
Misschien snappen die lui na een tijdje dat hun stemgedrag niet bepaald meehelpt om het beter te maken. Misschien ook niet.

Zolang ze blijven geloven dat een gratisbierbelover als Geert ze ook maar iets gaat helpen, zullen ze chronisch teleurgesteld blijven zijn.

Voorlopig verdienen ze zoveel mogelijk Geert in de politiek.
pi_211445458
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien snappen die lui na een tijdje dat hun stemgedrag niet bepaald meehelpt om het beter te maken. Misschien ook niet.

Zolang ze blijven geloven dat een gratisbierbelover als Geert ze ook maar iets gaat helpen, zullen ze chronisch teleurgesteld blijven zijn.
Mensen hoeven helemaal geen gratis bier maar eisen wel een fatsoenlijke woningmarkt. Lijkt me ook wel reel.
blablablabla
  maandag 27 november 2023 @ 16:32:51 #261
38496 Perrin
pi_211445626
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen hoeven helemaal geen gratis bier maar eisen wel een fatsoenlijke woningmarkt. Lijkt me ook wel reel.
Nou laat Wilders daar maar voor zorgen dan.
  maandag 27 november 2023 @ 17:00:26 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211445927
quote:

[..]

Hopelijk een aantal waardoor ze niet meer de grootste zijn.
Maar de harde kern blijft trouw stemmen hoor. Hij kan niets fouts doen.
pi_211446576
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 17:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hopelijk een aantal waardoor ze niet meer de grootste zijn.
Maar de harde kern blijft trouw stemmen hoor. Hij kan niets fouts doen.
Wat op zich niet gek of uniek is. Elke partij heeft wel van die mensen die fouten van die desbetreffende partij bagatelliseren en er keer op keer op blijven stemmen. Niet iets wat enkel bij de PVV gebeurd.
  maandag 27 november 2023 @ 17:56:41 #264
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211446617
quote:

[..]

Waar komen "die lui" vandaan?
pi_211446623
quote:

[..]
De PVV heeft ook veel meer kans dit te kunnen bewerkstelligen dan bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA, maar dat willen sommigen maar lastig geloven omdat het niet strookt met het eigen onderbuikgevoel, namelijk dat Links de oplossing zal zijn voor alles.
pi_211446686
quote:

[..]

Als de Nederlander het in Nederland beter wil hebben, op welke partij moet hij dan stemmen?
  maandag 27 november 2023 @ 18:09:08 #267
38496 Perrin
pi_211446744
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Als de Nederlander het in Nederland beter wil hebben, op welke partij moet hij dan stemmen?
Als je denkt dat politici ervoor gaan zorgen dat je veel rijker wordt, ben je gewoon niet zo'n helder licht.

Volg een opleiding, zoek een beter betaalde baan, richt een bedrijf op, kijk kritisch naar je uitgaven. Het enige dat je dromen in de weg staat, ben jezelf. Geen enkel politicus gaat ervoor zorgen dat de gebraden kippetjes vanzelf je mond invliegen.

Verder wonen hier ook erg veel verwende mensen die denken dat ze recht hebben op de hele wereld.
  maandag 27 november 2023 @ 18:11:17 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211446762
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je denkt dat politici ervoor gaan zorgen dat je veel rijker wordt, ben je gewoon niet zo'n helder licht.

Volg een opleiding, zoek een beter betaalde baan, richt een bedrijf op, kijk kritisch naar je uitgaven. Het enige dat je dromen in de weg staat, ben jezelf. Geen enkel politicus gaat ervoor zorgen dat de gebraden kippetjes vanzelf je mond invliegen.

Verder wonen hier ook erg veel verwende mensen die denken dat ze recht hebben op de hele wereld.
VVD-retoriek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 november 2023 @ 18:12:07 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211446773
quote:

[..]

Ok, hebben we dan helemaal geen regering nodig eigenlijk?
  maandag 27 november 2023 @ 18:13:31 #270
38496 Perrin
pi_211446786
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 17:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die geloven dat een verlosser alles voor ze gaat fixen? Geen idee waar die toch telkens vandaan komen.
  maandag 27 november 2023 @ 18:15:51 #271
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211446815
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die geloven dat een verlosser alles voor ze gaat fixen? Geen idee waar die toch telkens vandaan komen.
Daar had ik het niet over. Ik vroeg aan je of we dan eigenlijk helemaal geen regering nodig hebben, als het toch allemaal bij jezelf ligt.
pi_211446888
quote:

[..]
En hoe gaat hij daar dan voor zorgen?
Het enige wat ik zie, is een partij die in het beperken van migratie de oplossing van alle problemen ziet en met het stopzetten van ontwikkelingshulp een oneindige bron van middelen denkt te hebben aangeboord.
pi_211446947
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hetzelfde wat die linkse figuren denken die op de klimaatkabouter Fransje hebben gestemd....

:')
pi_211446952
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het enige wat ik zie, is een partij die in het beperken van migratie de oplossing van alle problemen ziet en met het stopzetten van ontwikkelingshulp een oneindige bron van middelen denkt te hebben aangeboord.
Hoho en de npo gaat eraf ! Naast dat het geld scheelt zullen programma’s als nieuwsuur niet meer reportages kunnen maken over die nijpende woningmarkt.
pi_211446964
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hetzelfde wat die linkse figuren denken die op de klimaatkabouter Fransje hebben gestemd....

Ja maar hullie!

pi_211446999
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2023 18:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja maar hullie!

Nee hoor, hij heeft hier gewoon een punt. Elke stemmer zal denken dat de partij waar hij of zij heeft gestemd, een goede kans zal hebben om problemen in het land aan te pakken. Anders stemmen mensen er natuurlijk niet op.
  maandag 27 november 2023 @ 18:40:43 #277
38496 Perrin
pi_211447153
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Daar had ik het niet over. Ik vroeg aan je of we dan eigenlijk helemaal geen regering nodig hebben, als het toch allemaal bij jezelf ligt.
Tuurlijk wel, er moet vanalles geregeld worden. Maar 'geen gezeik, iedereen rijk' is daar niet een van.
  maandag 27 november 2023 @ 18:43:28 #278
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211447179
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, er moet vanalles geregeld worden. Maar 'geen gezeik, iedereen rijk' is daar niet een van.
Dat ben ik ook wel met je eens. Ik zie nu ook dat ik op de verkeerde post reageerde. Ik vraag mij m.b.t. "die lui" af wie dat dan volgens jou zijn en waar ze vandaan komen. Want bij de vorige verkiezingen stemden ze op een andere partij.
pi_211447263
quote:

[..]

Sommige politici proberen iets te doen aan het onrecht dat inmiddels veel mensen ervaren in hun leven, terwijl ze als loon hoon krijgen.
  maandag 27 november 2023 @ 19:12:34 #280
66444 Lord_Vetinari
pi_211447456
quote:

[..]
Ho ho. Vergeet de 20% salarisverlaging van de volksvertegenwoordigers niet he? Blijkbaar kent Geertje de uitdrukking niet ‘If you pay peanuts, you get monkeys’.
  maandag 27 november 2023 @ 19:19:19 #281
66444 Lord_Vetinari
pi_211447539
quote:

[ afbeelding ]
En het is ongetwijfeld niet de laatste negatieve primeur in de komende jaren.
  maandag 27 november 2023 @ 19:23:05 #282
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211447585
quote:

[..]
Hij denkt waarschinlijk dat de NPO tientallen miljarden per jaar kost of zo.
pi_211447612
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En het is ongetwijfeld niet de laatste negatieve primeur in de komende jaren.
Maar wat er ook gebeurd, het gaat hoe dan ook de schuld van dat duivelse Links zijn.
pi_211447619
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 17:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat weet Sigrid inmiddels.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_211447638
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoho en de npo gaat eraf ! Naast dat het geld scheelt zullen programma’s als nieuwsuur niet meer reportages kunnen maken over die nijpende woningmarkt.
Ach, aan boerzoekende vrouwen of eerste dates hoeft van mij ook geen belastinggeld verkwist te worden, maar het is allemaal wel klein bier natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_211447681
quote:

[..]
Het tegenovergestelde van wat de VVD heeft gedaan de afgelopen 15 jaar. Laten we nou vooral niet doen alsof de hele wooncrisis niet gewoon bewust politiek is genitieerd.
blablablabla
pi_211447700
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, aan boerzoekende vrouwen of eerste dates hoeft van mij ook geen belastinggeld verkwist te worden, maar het is allemaal wel klein bier natuurlijk.
NPO is veel meer dan dat. Maar ik denk dat Wilders prima kan gokken dat zijn kiezers niet naar de NPO kijken.
pi_211447772
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Het tegenovergestelde van wat de VVD heeft gedaan de afgelopen 15 jaar. Laten we nou vooral niet doen alsof de hele wooncrisis niet gewoon bewust politiek is genitieerd.
En hoe ziet dit tegenovergestelde er dan uit?
pi_211447803
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
NPO is veel meer dan dat.
Dat klopt, maar wat minder (bijvoorbeeld naar twee kanalen) mag wat mij betreft best. Twee kanalen, meer onderzoeksjournalistiek, minder entertainment.
Best pilot in history
pi_211447810
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2023 19:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar wat er ook gebeurd, het gaat hoe dan ook de schuld van dat duivelse Links zijn.
Daar sta jij toch boven?
pi_211447836
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En hoe ziet dit tegenovergestelde er dan uit?
Laten we beginnen met geen sociale huurwoningen verkopen aan particuliere beleggers, stoppen met prijsafspraken over bouwkavels op gemeentelijk niveau, arbeidsmigratie inperken, stoppen met asielzoekers voorrang geven op een woning en laat but not least gewoon beginnen met sociale huur bijbouwen.

Daarmee is de wooncrisis nog steeds niet 1,2,3 opgelost maar er worden wel stappen gezet om tekorten terug te brengen.
blablablabla
  maandag 27 november 2023 @ 19:51:13 #292
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211448020
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Laten we beginnen met geen sociale huurwoningen verkopen aan particuliere beleggers, stoppen met prijsafspraken over bouwkavels op gemeentelijk niveau, arbeidsmigratie inperken, stoppen met asielzoekers voorrang geven op een woning en laat but not least gewoon beginnen met sociale huur bijbouwen.

Daarmee is de wooncrisis nog steeds niet 1,2,3 opgelost maar er worden wel stappen gezet om tekorten terug te brengen.
Behalve eventueel asielzoekers geen voorrang geven zie ik PVV de rest absoluut niet doen hoor.
pi_211448237
twitter
pi_211448300
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Behalve eventueel asielzoekers geen voorrang geven zie ik PVV de rest absoluut niet doen hoor.
https://www.vanhuyse.nl/b(...)ingcrisis-aanpakken/

En nee ik zie ze dat ook niet voor elkaar krijgen, maar intenties zijn in elk geval duidelijk.

Ik stem VVD maar op wonen hebben ze er echt een complete teringzooi van gemaakt.
blablablabla
  maandag 27 november 2023 @ 20:17:28 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211448544
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-zijn-het-spel-zat

Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.

Mijn inziens wordt het een nee.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211448607
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 19:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt, maar wat minder (bijvoorbeeld naar twee kanalen) mag wat mij betreft best. Twee kanalen, meer onderzoeksjournalistiek, minder entertainment.
Ik vind het eigenlijk wel best zo. Commercile zenders weten maar heel weinig kwaliteit te leveren.
  maandag 27 november 2023 @ 20:27:56 #297
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211448679
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk wel best zo. Commercile zenders weten maar heel weinig kwaliteit te leveren.
Die leveren vooral entertainment.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 27 november 2023 @ 20:28:02 #298
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211448681
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef phpmystyle het volgende:

Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.

Dat is zwaar gokken, maar ik ben bang voor ja.
pi_211448710
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die leveren vooral entertainment.
Waar ik me dan weer niet mee vermaak.
pi_211448752
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef phpmystyle het volgende:

Geloof ik niet zo. Denk wel dat dit een veel betere nummer 1 zou zijn geweest dan de PVV.
pi_211448757
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')