https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Wat snap jij dan niet? Want ik weet niet wat ik moet verduidelijken. Dat het bij jou overkomt als op de persoon spelen daar kan ik niets aan doen, want ik geef slecht op een beleefde manier mijn mening.quote:Op zondag 26 november 2023 12:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik snap geen bal met wat jij bedoelt, maar het riekt naar enorme stompzinnigheid dan wel een aanval op de persoon.
Graag wat verduidelijking zodat ik hem plaatsen kan.
ik heb echtwel het idee dat Wilders wil regeren, daarom gooit hij te makkelijk zijn 'standpunten' overboort. Het zou heel zorgelijk zijn als alle partijen in de kamer nu zeggen.... Yo Geert, we gaan het doen, geloven je zeg maar waar we moeten tekenen. Het feit dat de VVD nooit is gemoniseerd als beweging, zegt gewwon genoeg dat PVV / FvD altijd van Remkes, in hun rethoriek zijn afgebleven. Ondanks hij de bedenker is van de stikstofplannen. Men heeft de VVD nodig. grappige is dat men er dus blind vanuit gaat dat NSC met PVV wil regeren, aangezien Omtzicht alleen heeft gezegd te willen praten, maar ook de kans heel klein ziet. VVD heeft Omtzicht de wind uit de zeilen gehaald door de gedoogpartner kaart op tafel te leggen.quote:Op zondag 26 november 2023 13:16 schreef KoosVogels het volgende: [..] Nog steeds denken dat de PVV daadwerkelijk wil regeren. Zo schattig. Zo naef.
Het heeft vooral iets rancuneus, en ik heb het idee dat die factor een beetje onderschat wordt. Slimmer was geweest de uitslag enige tijd te laten bezinken, en dan na de eerste verkennende gesprekken met een dergelijk standpunt te komen. Dat had ook de voorspelbare reacties (Het volk! De democratie!) enigszins voorkomen...quote:Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik heb echtwel het idee dat Wilders wil regeren, daarvoor gooit hij te makkelijk zijn 'standpunten' overboort. Het zou heel zorgelijk zijn als alle partijen in de kamer nu zeggen.... Yo Geert, we gaan het doen, geloven je zeg maar waar we moeten tekenen. Het feit dat de VVD nooit is gemoniseerd als beweging, zegt gewwon genoeg dat PVV / FvD altijd van Remkes, in hun rethoriek zijn afgebleven. Ondanks hij de bedenker is van de stikstofplannen. Men heeft de VVD nodig. grappige is dat men er dus blind vanuit gaat dat NSC met PVV wil regeren, aangezien Omtzicht alleen heeft gezegd te willen praten, maar ook de kans heel klein ziet. VVD heeft Omtzicht de wind uit de zeilen gehaald door de gedoogpartner kaart op tafel te leggen.
Want ergens klinkt het niet heel geloofwaardig als de grootste tegenstander binnen het CDA om samen te werken met PVV, nu alleen met deze partij in een coalitie stapt met VVD als gedoogpartner.
VVD heeft het spel heel slim bij Omtzicht en PVV gelegd, zo van okay laat maar zien in de grote mensen wereld.
Is dit ook het moment om achterkamertjes politiek te verbieden en ons mee te laten kijken met de formatie vormingen?
Ik heb net vernomen je beter te negeren dus dat doe ik dan maar.quote:Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat snap jij dan niet? Want ik weet niet wat ik moet verduidelijken. Dat het bij jou overkomt als op de persoon spelen daar kan ik niets aan doen, want ik geef slecht op een beleefde manier mijn mening.
Daarbij schrijven dat mijn mening riekt naar enorme stompzinnigheid is veel eerder op de persoon spelen, want dan wil men geen moeite doen om een andersdenkende te begrijpen.
Dat mag, maar ik negeer jou niet. Je ego zal dus wel vaker gekrenkt worden.quote:Op zondag 26 november 2023 14:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb net vernomen je beter te negeren dus dat doe ik dan maar.
lolquote:Op zondag 26 november 2023 14:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik negeer jou niet. Je ego zal dus wel vaker gekrenkt worden.
Zeker is dat een groot onrecht.quote:Op zondag 26 november 2023 11:32 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mensen zonder krachtige armen en benen hebben vaak een gebrek aan geld en plek. Dat is niet eerlijk tegenover de ondernemers die dure producten verkopen zoals auto's en dat niet respecteren. Dat is een groot onrecht, niet dan?
Zo slim dat ze het een dag later alweer om de oren heeft gekregen van de eigen achterbanquote:Op zondag 26 november 2023 14:15 schreef Korenfok het volgende:
VVD heeft het spel heel slim bij Omtzicht en PVV gelegd, zo van okay laat maar zien in de grote mensen wereld.
Mogelijkerwijs gaat VVD splitsen. Dat wordt interessant dan.quote:Op zondag 26 november 2023 15:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo slim dat ze het een dag later alweer om de oren heeft gekregen van de eigen achterban
Met een beetje geluk komen er nieuwe verkiezingen, met dit slimme spel gaan ze D66 achterna
Ja, dan gaan ze voor de "synergie". Maar je cope is grappig.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Mogelijkerwijs gaat VVD splitsen. Dat wordt interessant dan.
Wat wil de linkerflank van de VVD precies anders dan D66?quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kan ook nog inderdaad dat de gematigde kant van VVD zich aansluit bij D'66. Volgens mij kan dat ook tijdens deze demissionaire status.quote:Op zondag 26 november 2023 15:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat wil de linkerflank van de VVD precies anders dan D66?
Kunnen ze beter dan met elkaar gaan fuseren.
Ja, elk moment nou, h?quote:Op zondag 26 november 2023 15:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij kan dat ook tijdens deze demissionaire status.
Dat zou erg dom zijn van ze.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nog meer versplintering. Of dat nou zo handig is.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dit sujet een beetje voorbij gaat aan het feit dat de vvd gewoon een ledenpartij is, waarbij men op een congres gewoon kan stemmen over samenwerking.quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
Dat het behoorlijk rommelt binnen de VVD is wel duidelijk.
Dit lijkt ook wel lezenswaardig/ plausibel:
[ afbeelding ]
Er wordt niet gestemd. Was niet nodig volgens de partijtopquote:Op zondag 26 november 2023 16:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dit sujet een beetje voorbij gaat aan het feit dat de vvd gewoon een ledenpartij is, waarbij men op een congres gewoon kan stemmen over samenwerking.
Ik zou mij eerder afvragen “wat heeft de VVD precies te winnen aan deze samenwerking”?
Ik zou als VVD stemmer niet blij zijn met de grapjes van de partijtop.quote:Op zondag 26 november 2023 16:06 schreef matthijst het volgende:
[..]
Er wordt niet gestemd. Was niet nodig volgens de partijtop
Ja, stel je voor dat, op gelijke voet met het aantal leden dat wil regeren met de pvv, 75% van de vvd-fractie uit de vvd stapt en zich aansluit bij de pvv.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denkdat dit meer wens denken is van een niet VVD-er. Vergeet neit VVD koos Rutte (iedereen doet mee) vs rita Verdonk (ik ben rechtdoorzee, en grenzendicht).quote:Op zondag 26 november 2023 15:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo slim dat ze het een dag later alweer om de oren heeft gekregen van de eigen achterban
Met een beetje geluk komen er nieuwe verkiezingen, met dit slimme spel gaan ze D66 achterna
quote:NRC: verkenner Van Strien (PVV) in verband gebracht met fraudezaak
Verkenner Gom van Strien wordt in verband gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever, die aangifte tegen hem heeft gedaan, schrijft NRC op basis van documenten die de krant in handen heeft. Van Strien zegt in een reactie tegen NRC dat hij de kwestie kent, maar hij bestrijdt de aantijgingen. PVV-leider Geert Wilders is door hem niet genformeerd, zegt hij.
In een persverklaring van vanmiddag herhaalt Van Strien dat de beschuldigingen aan zijn adres in zijn ogen ongegrond zijn. "En ik neem daar met kracht afstand van." De verkenner stelt dat hij zelfs niet weet of de aangifte wel tegen hem is gedaan, "noch hoe het met deze aangifte staat".
PVV-senator Van Strien gaat morgen gewoon aan de slag als verkenner, laat hij weten na contact te hebben gehad met Tweede Kamervoorzitter Vera Bergkamp en PVV-leider Geert Wilders. Een aantal politieke partijen liet desgevraagd aan de NOS weten er geen bezwaar tegen te hebben. De NOS heeft de PVV ook om een reactie gevraagd, maar die partij heeft niet gereageerd.
Universiteit Utrecht
De fraudezaak speelt bij een dochterbedrijf van de Universiteit Utrecht en het ziekenhuis UMC Utrecht, Utrecht Holdings. Dat bedrijf deed in maart aangifte van "onregelmatigheden waarbij drie (oud-)medewerkers betrokken zijn".
Volgens NRC, dat documenten in handen heeft, blijkt dat het daarbij onder meer gaat om Van Strien, die tot in 2009 bestuurder was van Utrecht Holdings. Dat bedrijf is het Knowledge Transfer Office van de Universiteit Utrecht en richt bedrijven op om ontdekkingen van de universiteit op de markt te brengen.
Aandeelhouders
In een rapport van onderzoeksbureau Deloitte uit 2022 staat volgens de krant dat Van Strien en diens opvolger aandelen van bedrijven die zijn ontstaan uit de universiteit of het UMC in handen speelden van een extern bedrijf. Van dat bedrijf hadden hun echtgenotes ieder 32 procent van de aandelen in handen. De andere aandeelhouders waren een oud-buurman en vriend van Van Strien, en diens zus, schrijft NRC.
Naar aanleiding van het rapport van Deloitte deed Utrecht Holdings aangifte van oplichting en omkoping "in verband met aandelentransacties (...) in de periode 2006-2018". Op de website schrijft het bedrijf dat uit het onderzoek is gebleken dat de (oud)-medewerkers niet in het bedrijfsbelang hebben gehandeld. "Utrecht Holdings is hierdoor financieel benadeeld."
Utrecht Holdings wil tegenover de NOS niet reageren. Deloitte wil niets over het rapport zeggen.
Aperte onjuistheden
Van Strien zegt tegen de krant dat hij om opheldering heeft gevraagd toen hij hoorde van de aangifte, maar geen antwoord kreeg. "Wel kwam er een brief van de universiteit met een aantal aperte onjuistheden. Ik heb een brief teruggeschreven waarin ik alles volledig heb weerlegd. Daarna heb ik niks meer gehoord. Ik ging ervan uit dat deze zaak van tafel was", aldus de verkenner.
Het Openbaar Ministerie bevestigt aan NOS dat er een aangifte ligt, maar zegt er verder niets over.
Toch is dat wat zo ongeveer al zes topics wordt geroepen wat ‘links zou moeten doen’.quote:Op zondag 26 november 2023 16:17 schreef Korenfok het volgende:
[i], [/i]
[..]
Ik denkdat dit meer wens denken is van een niet VVD-er. Vergeet neit VVD koos Rutte (iedereen doet mee) vs rita Verdonk (ik ben rechtdoorzee, en grenzendicht).
Ook al verliest men de achterban, dan is je visie als partij voldaan enof niet meer nodig / niet aanslaand etc.
Maar het domste wat een partij kan doenn is standpunten aanpassen bij emoties van de dag.
Omdat een of andere nietszeggende Jos dat op z’n LinkedIn knikkert ja?quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
In Finland en Zweden werken Renew Europe partijen samen met Eurokritische partijen. Dat haalt het verhaal van deze kerel al onderuit.quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Ik las Josti.quote:Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Omdat een of andere nietszeggende Jos dat op z’n LinkedIn knikkert ja?
Is ook juist, als je die tekst leest.quote:
hij toont tenminste wel VOC-mentaliteitquote:Op zondag 26 november 2023 18:01 schreef superniger het volgende:
Het waren 2 fijne dagen Gom.
https://nos.nl/artikel/24(...)racht-met-fraudezaak
[..]
Hier is niks plausibels aan, het is vergezocht gezwam. De VVD is de derde partij geworden nadat ze de grootste strategische blunder van de afgelopen decennia hebben begaan door het vorige kabinet op te blazen en de deur open te zetten voor de PVV, dat ze dan pas op de plaats willen maken verrast me niet. Tevens zijn tijdens de afgelopen vier kabinetten onder de VVD de kleinere partijen in de coalitie structureel door de kiezer afgestraft. De VVD zou wel gek zijn, die vrezen bij kabinetsdeelname als juniorpartner t.o.v. de PVV een ongenadig pak rammel te krijgen bij de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, de ware aard komt vanzelf bovendrijvenquote:Op zondag 26 november 2023 18:27 schreef Raw85 het volgende:
Dat blind om zich heen slaan van figuren als Bosma en Wilders op o.a. de journalistiek is veelzeggend. Van die mildheid is ook al snel weinig meer over als ze de controle heel even niet hebben
Indien waar zou dit best bizar zijn. Ja er is partijdemocratie maar een beetje bestuur weet toch wel zijn zin door te drukken.quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Ook niet heel ontoevallig dat nrc er precies nu mee komt natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 18:01 schreef superniger het volgende:
[..]
We hebben het gezien ja. Mooie verhalen de afgelopen jaren maar zodra ze in pluche zitten, is de hautaine niet uit de lucht te slaan bij d66.quote:Op zondag 26 november 2023 19:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, de ware aard komt vanzelf bovendrijven
Ja maar wat is er nou zo moeilijk aan om eerst een soort ledenraad te doen om te horen wat de leden ( die ook stemmers zijn) van het voorstel vinden? Ook op zo'n ledenraad gebeuren kan Y aangeven waarom ze dit doet en kunnen zij hierop reageren ipv alleen vernemen waar ze niet achter staanquote:Op zondag 26 november 2023 18:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hier is niks plausibels aan, het is vergezocht gezwam. De VVD is de derde partij geworden nadat ze de grootste strategische blunder van de afgelopen decennia hebben begaan door het vorige kabinet op te blazen en de deur open te zetten voor de PVV, dat ze dan pas op de plaats willen maken verrast me niet. Tevens zijn tijdens de afgelopen vier kabinetten onder de VVD de kleinere partijen in de coalitie structureel door de kiezer afgestraft. De VVD zou wel gek zijn, die vrezen bij kabinetsdeelname als juniorpartner t.o.v. de PVV een ongenadig pak rammel te krijgen bij de volgende verkiezingen.
"De rode neus van Clairy Polak afhakken", aldus Martin Bosma. De PVV'ers zouden zich eens moeten voorstellen dat Jetten hetzelfde zou zeggen over een omroepster van Ongehoord Nederland.quote:Op zondag 26 november 2023 18:27 schreef Raw85 het volgende:
Dat blind om zich heen slaan van figuren als Bosma en Wilders op o.a. de journalistiek is veelzeggend. Van die mildheid is ook al snel weinig meer over als ze de controle heel even niet hebben
Allicht, Van Strien was tot voor kort weinig relevant. Nu komt hij in het nieuws en drijft ook dit soort ellende naar boven. De club van Wilders zit vol ellende maar ik snap dat jij liever vooral de boodschapper aanvalt.quote:Op zondag 26 november 2023 19:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook niet heel ontoevallig dat nrc er precies nu mee komt natuurlijk.
Als het klapt, dan is dat vanwege de totale incompetentie van de PVV. als dat de PVV nog meer stemmen op moet leveren is dat prima maar dat zal weinig veranderen.quote:Op zondag 26 november 2023 19:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het gezien ja. Mooie verhalen de afgelopen jaren maar zodra ze in pluche zitten, is de hautaine niet uit de lucht te slaan bij d66.
Mocht dit klappen dan is de tendens toch wel in de samenleving dat er nog meer stemmen naar pvv gaan. Dat is wel anders.
Hij gaat gewoon door met zijn werk als verkenner. Maar het zal wel problemen opleveren, want aangifte is al gedaan, waarschijnlijk zal politie niet zo veel mee doen omdat ze te druk hebben.quote:Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hij toont tenminste wel VOC-mentaliteit
Dom stukje proza inderdaad. Ook de reacties op de column vind ik nogal wereldvreemd.quote:Op zondag 26 november 2023 19:33 schreef Alpha0 het volgende:
Francisco van Jole draaft even door op Joop!. De ramp is ernstiger dan je denkt Wat een jankbal.
Onderbroekenman moet je niet serieus nemen.quote:Op zondag 26 november 2023 19:33 schreef Alpha0 het volgende:
Francisco van Jole draaft even door op Joop!. De ramp is ernstiger dan je denkt Wat een jankbal.
Schrijft hij hoopvol.quote:Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het klapt, dan is dat vanwege de totale incompetentie van de PVV. als dat de PVV nog meer stemmen op moet leveren is dat prima maar dat zal weinig veranderen.
Het zal Wilders ook niet lukken om de benodigde andere partijen zover te krijgen dat zij zijn koers gaan varen.quote:Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het klapt, dan is dat vanwege de totale incompetentie van de PVV. als dat de PVV nog meer stemmen op moet leveren is dat prima maar dat zal weinig veranderen.
Waarom zouden ze ook?quote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zal Wilders ook niet lukken om de benodigde andere partijen zover te krijgen dat zij zijn koers gaan varen.
Nee, als dit sprookje mislukt klapt pvv weer in elkaar.quote:Op zondag 26 november 2023 19:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het gezien ja. Mooie verhalen de afgelopen jaren maar zodra ze in pluche zitten, is de hautaine niet uit de lucht te slaan bij d66.
Mocht dit klappen dan is de tendens toch wel in de samenleving dat er nog meer stemmen naar pvv gaan. Dat is wel anders.
Je ziet genoeg competentie bij de PVV om succesvol iets op te zetten?quote:
Wilders is er absoluut niet bij gebaat premier te worden. Wie gaat dan de fractie runnen? Want stapt hij over naar het torentje krijg je geheid heibel in de PVV fractie tussen allemaal ambitieuze ego's. Het kan meevallen, met misschien een of twee mensen die de fractie verlaten, maar het kan ook een enorme chaos worden.quote:Op zondag 26 november 2023 19:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan ook van Joopquote:Op zondag 26 november 2023 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dom stukje proza inderdaad. Ook de reacties op de column vind ik nogal wereldvreemd.
De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?quote:
Tot zover het kanon met ervaring van de PVV.quote:Op zondag 26 november 2023 18:01 schreef superniger het volgende:
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?quote:Op zondag 26 november 2023 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgend jaar nieuwe verkiezingen denk ik. En dan word PVV nog groter.
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.quote:Op zondag 26 november 2023 20:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?
Misschien wil Wilders een andere koers gaan varen.
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.quote:Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.quote:Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als dit sprookje mislukt klapt pvv weer in elkaar.
Net als zijn voorgangers.
Wilders zal zijn stinkende best moeten om dit voor elkaar te krijgen.
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.quote:Op zondag 26 november 2023 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.
Ik denk persoonlijk dat het als volgt zal gaan:
- formatiepogingen vanuit de PVV mislukken
- PvdA heeft er geen zin in, maar verkent wel en dat mislukt ook
-VVD en NSC plakken misschien wat gekunstelds aan elkaar.
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voorlopig niet aan de orde, maar bij volgende verkiezingen zal heel veel afhangen van de opstelling van de partijen.
Men zal moeten leren.
Dat is natuurlijk onzin. Tot 2 dagen geleden was het een nobody. Aangiftes tegen random nobodies hebben geen nieuwswaarde en komen niet in de krant. Nu is het wel een relevant persoon en heeft een aangifte wel nieuwwaarde.quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.
Ja hoor, het gaat weer aan alles en iedereen liggen, maar niet aan de incompetentie van de fascis PVV.quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 20:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.
Tja, het is een extreem rechtse partij, daar wil niet iedereen mee regeren.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.quote:Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.
Maar het kan ook zijn dat Wilders liever geen nieuwe PVV’ers voor de camera ziet en dat hij liever toch voor gedogen gaat zodat ze er weer met de martelaarskaart tussenuit kunnen piepelen.
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.quote:Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.
He bedoel je?quote:Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
Ja, maar veel beslissingen zullen de partijen al genomen hebben natuurlijk. Ik vraag me ook af of partijen onderling al contact hebben op zulke momenten.quote:Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.quote:Op zondag 26 november 2023 21:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.
Hij wil toch het leger inzetten tegen de gewelddadige en intimiderende groepen die in Nederland verblijven ?dat vind ik persoonlijk een juiste koers.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.
We hebben eerder moeilijke lange formaties gezien waarbij we iedere pijnlijke afweging en partijdrama’s meekregen. Dat de nieuwsconsument / kiezer bijna op het punt zat van “als we maar wat krijgen want we hebben geen trek in nieuwe verkiezingen”.quote:
Het was me al opgevallen dat Wilders zijn toon niet echt gematigd is.quote:Op zondag 26 november 2023 21:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.
De PVV kan in deze eerste fase in de formaties niet meer tegen iedereen aan gaan schoppen. In die rol voelen ze zich het lekkerst, maar zal hun nu gaan tegenwerken.
En met die fraudezaak begint die verkenner en de PVV al op een achterstand. Kan zijn dat de andere partijen de PVV met opzet even wat meer tijd geven hierin zodat de partij zich op glad ijs moeten begeven en de incompetentie (die er waarschijnlijk ook volgens Wilders zelf wel in de partij zit) er straks helemaal vanaf druipt.
Als dat voldoende getaleerd wordt en men daarna even de partijpunten erbij neemt van de PVV om naar overeenkomsten te speuren en blijkt dat de PVV op een eiland zit, dan zitten we al op een heel ander uitgangspunt dan nu zo vers na de verkiezingen.
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georinteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.quote:Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
quote:Op zondag 26 november 2023 21:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het was me al opgevallen dat Wilders zijn toon niet echt gematigd is.
Wat ze kunnen doen is alles op een paar punten gooien, deze acceptabel maken voor NSC en dan maar zien dat de VVD aanhaakt.
4 jaar uitzingen is wat anders, maar zo krijgen ze misschien wat gedaan.
Misschien heb je het gemist, maar de huidige verkiezingen waren al een afstraffing voor de VVD.quote:Op zondag 26 november 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georinteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een smerig facistenclubje aan de macht geholpen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een paar punten overhouden van deze en vorige lijsten met controversile punten is nog altijd vrij onwerkbaar voor een iedere partij behalve Ja21, Fvd, BVNL (adieu) en misschien de BBB.
Ik denk dat men bij de PVV wel iets anders in elkaar gedraaid had dan dit als men wist dat ze de grootste zou worden en het eerste initiatief zouden krijgen bij de formatie.
Afstraffing voor wat?quote:Op zondag 26 november 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georinteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.
Goed verhaal.quote:Op zondag 26 november 2023 21:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb D66 gestemd en was vroeger voor een gekozen burgemeester, maar ben er op teruggekomen. Heb met wat buitenlandervaring gezien wat voor ellende er soms uitkwam. En dan helemaal nu met de omlijsting van de PVV erbij.quote:Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een facistenclubje aan de macht geholpen.
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens. Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.quote:Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een facistenclubje aan de macht geholpen.
Intrekken, afbreken, stoppen, afschaffen, beindigen....quote:Op zondag 26 november 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een paar punten overhouden van deze en vorige lijsten met controversile punten is nog altijd vrij onwerkbaar voor een iedere partij behalve Ja21, Fvd, BVNL (adieu) en misschien de BBB.
Ik denk dat men bij de PVV wel iets anders in elkaar gedraaid had dan dit als men wist dat ze de grootste zou worden en het eerste initiatief zouden krijgen bij de formatie.
De linkse partijen CDA en VVD hebben het allemaal maar weer mooi voor je verpest in de regeringen sinds 2002.quote:Op zondag 26 november 2023 22:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens.
Komt o.a. omdat we hier de vrijheid hebben om te demonstreren. Zo had jij in een pro-Isral demonstratie kunnen meelopen, wat je waarschijnlijk ook gedaan hebt.quote:Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.
Douaneposten bij de grens :’)quote:Op zondag 26 november 2023 22:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Intrekken, afbreken, stoppen, afschaffen, beindigen....
Wordt er ook nog iets opgebouwd en ingevoerd?
Nee, hij heeft prima de vinger erop gelegd. Het klootjesvolk heeft een eng clubje fascisten de grootste partij gemaakt. Het is 1933 all over again. En de geschiedschrijving is er om het te bewijzen. De NPO de nek omdraaien, vermoedelijk om een nieuw Ministerie van media onder Bosma op te zetten met een omroep met door de Partij opgelegde thema’s.quote:Op zondag 26 november 2023 22:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, je bedoelt dat de weldenkende Nederlander klaar is met massamigratie, een huizenmarkt die al decennia op slot zit en Linkse hobby's zoals het klimaat, stikstof, diversiteit en andere woke nonsens. Daar kwam de afgelopen weken dan nog bij dat er tientallen malen openlijke manifestaties van Isral-haat en antisemitisme in de Nederlandse straten waren te zien, die door de overheden geen strobreed in de weg werd gelegd.
En waar heeft dat 'klootjesvolk' twee jaar geleden op gestemd?quote:Op zondag 26 november 2023 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, hij heeft prima de vinger erop gelegd. Het klootjesvolk heeft een eng clubje fascisten de grootste partij gemaakt. Het is 1933 all over again. En de geschiedschrijving is er om het te bewijzen. De NPO de nek omdraaien, vermoedelijk om een nieuw Ministerie van media onder Bosma op te zetten met een omroep met door de Partij opgelegde thema’s.
Ik denk dan ook niet aan punten uit hun partijprogramma, maar meer aan een lijstje waarbij ze het maximale eruit willen trekken.quote:Op zondag 26 november 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook aan jou de vraag: waar stemde dat 'simpele klootjesvolk' twee jaar geleden op?quote:Op zondag 26 november 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De media en andersdenkenden willen aanpakken. Het simpele klootjesvolk heeft een smerig facistenclubje aan de macht geholpen.
De vergelijking met 1933 is hilarisch. Ik zou eens in de Linkse hoek en de Islamtische hoek gaan kijken, zij hebben er nota bene eigenhandig voor gezorgd dat de leefomgeving van de Joodse gemeenschappen niet meer veilig is in Nederland.quote:Op zondag 26 november 2023 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, hij heeft prima de vinger erop gelegd. Het klootjesvolk heeft een eng clubje fascisten de grootste partij gemaakt. Het is 1933 all over again. En de geschiedschrijving is er om het te bewijzen. De NPO de nek omdraaien, vermoedelijk om een nieuw Ministerie van media onder Bosma op te zetten met een omroep met door de Partij opgelegde thema’s.
Je verwacht dat ze hun programma de boel laten en last minute nog even wat op een blaadje gaan krabbelen?quote:Op zondag 26 november 2023 22:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet aan punten uit hun partijprogramma, maar meer aan een lijstje waarbij ze het maximale eruit willen trekken.
Huldequote:Op zondag 26 november 2023 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vergelijking met 1933 is hilarisch. Ik zou eens in de Linkse hoek en de Islamtische hoek gaan kijken, zij hebben er nota bene eigenhandig voor gezorgd dat de leefomgeving van de Joodse gemeenschappen niet meer veilig is in Nederland.
Scholen moesten gesloten blijven, Joodse weekbladen moeten anoniem worden verstuurd, beveiliging bij synagoges is aangescherpt, een herdenking van Kristallnacht kon al niet doorgaan en tevens is de Chanoeka-viering in Amsterdam vanwege 'veiligheidsredenen' afgelast.
Maar blijf vooral jammeren over de mensen die PVV hebben gestemd. Het toont aan er echt helemaal niets van begrijpt.
Die goeie ouwe Gom toch. Onbegrijpelijk dat zo'n zwendelaar zich aansluit bij een goudeerlijke club als de PVV, waar rechtschapen mensen de norm zijn.quote:PVV-senator Van Strien deed ook zaken met zichzelf
Voor de aandelen betaalt Hereswint 125.000 euro, maar daarna komt voor (de echtgenotes van) Van Strien en zijn medewerker de zilvervloot binnen, zo blijkt uit het vonnis. Terwijl Utrecht Holdings nog maar een minderheid van de aandelen heeft, laat Van Strien door Utrecht Holdings 200.000 euro overmaken aan Nodens. Het zijn leningen. In 2010 – Van Strien is dan als directeur opgevolgd door zijn mede-investeerder – groeit het aandelenkapitaal van Hereswint in Nodens tot 64 procent. Opnieuw krijgt Nodens een lening (50.000 euro) van Utrecht Holdings.
Vanaf 2014 keert Nodens dividend uit aan de aandeelhouders. Als Hereswint in 2015 voor 100 procent aandeelhouder van Nodens is geworden, volgt binnen twee weken een dividenduitkering van 600.000 euro. In de jaren die volgen loopt dat op tot ruim twee miljoen euro. De echtgenote van Gom van Strien heeft recht op 32 procent.
Nu gebeurt dat met veel dingen in de onderhandelingen, maar ja.quote:Op zondag 26 november 2023 23:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je verwacht dat ze hun programma de boel laten en last minute nog even wat op een blaadje gaan krabbelen?
Je leest hier af en toe toch een onzin.quote:Op zondag 26 november 2023 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook zo leuk wanneer de 'juiste partij' wint, je vaak dit soort teksten ziet (als voorbeeld):quote:Op zondag 26 november 2023 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vergelijking met 1933 is hilarisch. Ik zou eens in de Linkse hoek en de Islamtische hoek gaan kijken, zij hebben er nota bene eigenhandig voor gezorgd dat de leefomgeving van de Joodse gemeenschappen niet meer veilig is in Nederland.
Scholen moesten gesloten blijven, Joodse weekbladen moeten anoniem worden verstuurd, beveiliging bij synagoges is aangescherpt, een herdenking van Kristallnacht kon al niet doorgaan en tevens is de Chanoeka-viering in Amsterdam vanwege 'veiligheidsredenen' afgelast.
Maar blijf vooral jammeren over de mensen die PVV hebben gestemd. Het toont aan er echt helemaal niets van begrijpt.
https://www.ad.nl/politie(...)al-groener~a9e74f5c/quote:,,Democraten, het is gelukt”, zei Kaag. ,,Er was kritiek. Maar de afgelopen maanden bekroop me het gevoel dat mensen klaar waren voor het optimisme en de visie van D66. ik heb altijd geloofd dat Nederlanders niet extreem zijn maar gematigd. Nederlanders zijn iedere dag bezig het leven een beetje beter te maken. Leraren, ondernemers, studenten, ouders, grootouders. Onze boodschap heeft weerklank gevonden bij hen allemaal.”
Als we 'm qua gerriteerdheid op een confrontatie over een eigen uitspraak mbt een ander onderwerp zo ongeveer peilen; dan zou ik als NPO verslaggever alvast op veilige afstand blijven bij navraag over dit specifieke onderwerp.quote:Op zondag 26 november 2023 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die goeie ouwe Gom toch. Onbegrijpelijk dat zo'n zwendelaar zich aansluit bij zo'n goudeerlijke club als de PVV, waar rechtschapen mensen de norm zijn.
Ja, even de spelregels weerquote:Op zondag 26 november 2023 23:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je leest hier af en toe toch een onzin.
Tip om je antipathie jegens de PVV niet door te laten vloeien in je reacties. Komt wat dommig over.
quote:Op zondag 26 november 2023 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, even de spelregels weer
Links mag je met communisten vergelijken.
Weldenkende kiezers die met het PVV programma in de hand 'eigen volk eerst' roepen graag niet met nationaal socialisten vergelijken.
Ik zie alleen niet zo vaak de opmerking "het is 1917 all over again" wanneer links een forse verkiezingswinst behaalt.quote:Op zondag 26 november 2023 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weldenkende kiezers die met het PVV programma in de hand 'eigen volk eerst' roepen graag niet met nationaal socialisten vergelijken.
Maar Linksen en Moslims willen de grenzen sluiten voor het gevaar van de Joden!quote:Op zondag 26 november 2023 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wait whut.quote:Op zondag 26 november 2023 22:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De linkse partijen CDA en VVD hebben het allemaal maar weer mooi voor je verpest in de regeringen sinds 2002.
[..]
Komt o.a. omdat we hier de vrijheid hebben om te demonstreren. Zo had jij in een pro-Isral demonstratie kunnen meelopen, wat je waarschijnlijk ook gedaan hebt.
Hij zegt het een, maar bedoelt het ander. Typische linkse voodoo, krijgen ze allemaal aangeleerd in het ondergrondse laboratorium van Dr. Dolf Jansen.quote:Op maandag 27 november 2023 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wait whut.
Je noemt vvd en cda links?
Mijn leerlingen basis 3 vmbo snappen nog meer van politiek dan jij
Ik moest gniffelenquote:Op maandag 27 november 2023 00:10 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hij zegt het een, maar bedoelt het ander. Typische linkse voodoo, krijgen ze allemaal aangeleerd in het ondergrondse laboratorium van Dr. Dolf Jansen.
Je geeft geen Nederlands, neem ik aan.quote:Op maandag 27 november 2023 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wait whut.
Ja cultureel links. Daar moet je tegenwoordig rekening mee houden ik heb begrepenquote:Op maandag 27 november 2023 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wait whut.
Nee absoluut nietquote:Op maandag 27 november 2023 00:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je geeft geen Nederlands, neem ik aan.
Dat blijkt wel.quote:Op maandag 27 november 2023 00:15 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee absoluut niet
Taal is zeg maar niet mijn ding.
Maar vertel. Waar faalde ik?quote:
Ow dat heeft niets te maken met een fout in mijn tekst gelukkigquote:
Dat is ook prima. Je verbindt er alleen direct een oordeel aan jegens die persoon, door te zeggen dat jouw leerlingen basis 3 vmbo nog meer van politiek begrijpen.quote:Op maandag 27 november 2023 00:18 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ow dat heeft niets te maken met een fout in mijn tekst gelukkig
Nee ik was gewoon te lui alles terug te lezen. En ik zag die passage en dacht
Wait, whut?
Alleen Tjoent, weet Jos blijkbaar nog steeds niet als voormalig trouwe VVD stemmer dat het een liberale partij is, en dat alle stromingen als internationalisme, leqeau of nations, VN, De VS, Pan europisme etc. voortkomen uit 2 stromingen, de eerste christendom een koninkrijk van God met alle volkeren op Aarde, en de 2e met de verlichting; liberalisme.quote:Op zondag 26 november 2023 15:59 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Welke ik direct koppelde aan het links noemen van die partijenquote:Op maandag 27 november 2023 00:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Je verbindt er alleen direct een oordeel aan jegens die persoon, door te zeggen dat jouw leerlingen basis 3 vmbo nog meer van politiek begrijpen.
Ah, dus alles dat jij leest, neem je in eerste instantie letterlijk om direct serieus op in te gaan en daarop je oordeel te vellen? Achteraf kijk je dan wel of je de context begrepen hebt?quote:Op maandag 27 november 2023 00:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Welke ik direct koppelde aan het links noemen van die partijen
Waardoor iedereen begreep dat het enkel over dat statement ging.
Als dat statement is gegeven en dat is de basis, dan klopt mijn statement er na.
Als de persoon in kwestie dit sarcastisch bedoelde, dan geldt dat dus niet.
Nee.quote:Op maandag 27 november 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, dus alles dat jij leest, neem je in eerste instantie letterlijk om direct serieus op in te gaan en daarop je oordeel te vellen? Achteraf kijk je dan wel of je de context begrepen hebt?
dat is heel doorzichtig vragen: geef ons wat we willen, jullie moeten zorgen dat wij krijgen wat we willen.quote:Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Toch is dat wat zo ongeveer al zes topics wordt geroepen wat ‘links zou moeten doen’.
Hier gebruik je zelf op uitstekende wijze sarcasme.quote:Op maandag 27 november 2023 00:37 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee.
Blijkbaar maakte ik een onjuiste inschatting.
Ooit gebeurt dat, met geschreven tekst is dat nu eenmaal niet onmogelijk
Om te voorkomen dat ik mensen onheus bejegen koos ik er voor duidelijk te maken over welke opmerking het ging, zoals ik net ook al uitlegde.
Maar blijkbaar is dat niet voldoende
Ik bied mijn nederige excuses aan, oh alwetende, nooit fouten makende grootheid.
Pijnlijk te lezen dat je de clue als leerkracht niet door had. Je leerlingen staan hier buiten.quote:Op maandag 27 november 2023 00:07 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wait whut.
quote:Op zondag 26 november 2023 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Links mag je met communisten Pol Pot vergelijken.
Het gaat niet om anti-Joodse mastregelen van deze nieuwefascisten, het gaat om de algemene politieke trend. De wijze waarop en de ideen en het voorliggende programma van de “winnende” partij. Gekoppeld aan het narcisme van de Partijleider.quote:Op zondag 26 november 2023 22:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je uiteenzet wat fascisme in het algemeen is dan zitten er overeenkomsten in, qua realiteit is het inderdaad iets nieuws. Vind Wilders wat meer de Nederlandse Erdogan qua programma. Beetje de publieke media willen afschaffen omdat de onderzoeksjournalistiek daar zit. Dat kun je als partij die witte boordencriminelen aantrekt natuurlijk niet gebruiken.quote:Op maandag 27 november 2023 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat niet om anti-Joodse mastregelen van deze nieuwefascisten, het gaat om de algemene politieke trend. De wijze waarop en de ideen en het voorliggende programma van de “winnende” partij. Gekoppeld aan het narcisme van de Partijleider.
Lees eens een boek.
Hahahahaha!!!! Heerlijkquote:
Deze is aardig, maar wel gejat van de Liz Truss-episode.quote:
Dat was dan ook intentioneel, lijkt mij.quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze is aardig, maar wel gejat van de Liz Truss-episode.
Hij kiest voor het pluchequote:Op maandag 27 november 2023 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
OKay wat betekent dit dat integriteit wel belangrijk is als verkenner maar dus niet als eerst kamer lid. Duidelijk.
Tja, die mensen zijn (indirect) gekozen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
OKay wat betekent dit dat integriteit wel belangrijk is als verkenner maar dus niet als eerst kamer lid. Duidelijk.
En hoe belangrijk is integriteit voor de kiezer? Gezien de geschiedenis van de PVV mag dit geen verrassing zijn. En toch hebben ze de verkiezingen gewonnen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
En miljoenen anderen hebben weer op andere debielen gestemd.quote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Was te verwachten bij een partij die bekend staat om het aantrekken van cowboys en vage types.
Maar ja, 2,5 miljoenen mensen hebben nu eenmaal op deze debielen gestemd.
Misschien moeten ze zich daar eens gaan afvragen waarom de PVV zo hard gewonnen heeft (en waarom rechts ook in andere landen in opkomst is); waarom zo’n partij berhaupt de kans gehad heeft om zo te groeien. Lees zoveel berichten dat mensen zo geschokt zijn, maar 0 zelfreflectie waarom steeds meer mensen toch maar naar rechts of zelfs extreem rechts rennen.quote:
Voor de PVV stemmer maakt het geen drol uit denk ik, die aangiften tegen Gom.quote:Op maandag 27 november 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En hoe belangrijk is integriteit voor de kiezer? Gezien de geschiedenis van de PVV mag dit geen verrassing zijn. En toch hebben ze de verkiezingen gewonnen.
Hij is net opgestapt lees ikquote:Op maandag 27 november 2023 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vandaag is de dag. Time to shine voor onze goeie ouwe Gompie.
[ afbeelding ]
Ja! Het circus is begonnenquote:
Doe jij de analyse even voor jezelf en deel je je onderzoeken even.quote:Op maandag 27 november 2023 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zich daar eens gaan afvragen waarom de PVV zo hard gewonnen heeft (en waarom rechts ook in andere landen in opkomst is); waarom zo’n partij berhaupt de kans gehad heeft om zo te groeien. Lees zoveel berichten dat mensen zo geschokt zijn, maar 0 zelfreflectie waarom steeds meer mensen toch maar naar rechts of zelfs extreem rechts rennen.
https://nos.nl/collectie/(...)over-fraude-aangiftequote:In een rapport van onderzoeksbureau Deloitte staat volgens de krant dat Van Strien en diens opvolger aandelen van bedrijven die zijn ontstaan uit de universiteit of het UMC in handen speelden van een extern bedrijf. Van dat bedrijf hadden hun echtgenotes ieder 32 procent van de aandelen in handen.
quote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Misschien moet de koning deze taak overnemen
Niet mijn taak verder om te speculeren toch? Maar je zou denken dat het logisch is om te achterhalen waarom de partij zo gewonnen heeft, en waarom rechts in Europa blijkbaar in opkomst is. Als je weet waar het aan ligt kan je er iets aan doen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doe jij de analyse even voor jezelf en deel je je onderzoeken even.
Remkes!quote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Misschien moet de koning deze taak overnemen
En die is er niet.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
We hebben een sterke leider nodig.
Links verwijten dat ze niet extreemrechts genoeg zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet mijn taak verder om te speculeren toch? Maar je zou denken dat het logisch is om te achterhalen waarom de partij zo gewonnen heeft, en waarom rechts in Europa blijkbaar in opkomst is. Als je weet waar het aan ligt kan je er iets aan doen.
Gebeurde vorige keer toch ook gewoon als ik het me goed herinner. Niet heel vreemd dat het nu weer gebeurde.quote:Op maandag 27 november 2023 10:57 schreef Eightyone het volgende:
Moest de verkenner ook niet op enige afstand van de partijen (die mogelijk in de coalitie zouden komen) staan?
Wat dat betreft was het aanstellen van een PVV'er sowieso al vreemd.
quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
We Ik heb een sterke leider nodig.
Die draait zich vandaag nog een keertje lekker om. Lachend.quote:
Ik leef liever in een land zonder een "sterke leider" eigenlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
I know. Daarom lijkt hij mij juist wel geschikt als verkennerquote:Op maandag 27 november 2023 11:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Remkes heeft zich kort geleden nog tegen de PVV uitgesproken. Lijkt me niet een handig begin.
Nederland heeft een leider nodig die rust en vrede kan brengen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Alleen slappe lulletjes hebben een sterke leider nodig.quote:Op maandag 27 november 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik leef liever in een land zonder een "sterke leider" eigenlijk.
Weinig te lachen van 24 zetels naar 10.quote:Op maandag 27 november 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die draait zich vandaag nog een keertje lekker om. Lachend.
Waarom?quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
9 zelfs.quote:Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Weinig te lachen van 24 zetels naar 10.
Wel veel te lachen in het nieuws echter.quote:Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Weinig te lachen van 24 zetels naar 10.
Uiteraard. Vooral iemand die veel krachttermen eruit gooit om zijn dominantie te tonen. Troller de lolquote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Voor Starhopper zijn voormalige partij de FvD is er ook niet zoveel te lachen. Nog maar 3 zetels over.quote:Op maandag 27 november 2023 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel veel te lachen in het nieuws echter.
Moest lachen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:19 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou Richard de Mos niet wat zijn?
Of iemand die echt ver van de politiek staat, Wybren van Haga
quote:Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef zuchtje het volgende:
Heeft de PVV nu een primeur met de snelst vertrekkende verkenner?
[ afbeelding ]
Hij krijgt vast een functie elders.quote:Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef zuchtje het volgende:
[ afbeelding ]
The Rock voor Minister president.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hangt wel wat waarde aan zulke PVV'ers. Kan via rechtszaken nog behoorlijk wat geld worden losgepeuterd. Is Holleeder eigenlijk al lid geworden?quote:
Omdat hij het type persoonlijkheid heeft dat dol is op sterke leiders. Hij is een grote fan van Putler en die oranje clown bijvoorbeeld.quote:
En dat hoeft nergens voor natuurlijk. Ik kan er ook niets aan doen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat hij het type persoonlijkheid heeft dat dol is op sterke leiders. Hij is een grote fan van Putler en die oranje clown bijvoorbeeld.
Schijt aan moffen en het buitenland.quote:Op maandag 27 november 2023 12:48 schreef Ulx het volgende:
In het buitenland lachen ze heel Nederland keihard ook al om deze PVV blunder.
https://www.tagesspiegel.(...)zuruck-10841686.html
Met Milei die tegen globalisme gaat strijden door een buitenlandse valuta in te voeren.quote:
Wat is dit voor een oud plaatje?quote:
Die mogen geen rechten hebben?quote:
Als "links kiest voor dat eerste" betekend dat dan dat de PVV met "integere bestuurders" komt? Want dat wel is iets waar Geertjeuhs HR-beleid sinds jaar en dag nogal zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar te wensen over laat.quote:Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef Alpha0 het volgende:
Je kan je als links natuurlijk ook afvragen wat je echt belangrijk vindt. Asielzoekers en rechten voor LHTBQi+ of klimaat en integere bestuurders. Links kiest voor dat eerste , prima komen wij kiezers met PVV aanzetten. PVV is en blijft een reactie op gedrag en beleid van traditionele partijen.
Elke homo wat ik ken stemt PVV, dat zijn de echte homo's en niet die sier homo's voor de bhne om stemmen te winnen voor GL/PVDA/D66. Die homo's weten immers wel waar het grootste gevaar voor hun in deze samenleving schuilt, iets wat ze bijna op dagelijks basis ervaren in de samenleving.quote:Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef ems. het volgende:
PVV is indirect natuurlijk ook opkomen voor homo's en de andere letterboys.
Probeer je weer linkse en progressieve deugpunten te scoren?quote:
Zoals Stalin.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ik ben verre van een GL/D66 stemmer, maar het opkomen voor LGBTQ+ zit bij die partijen wel een stuk beter dan bij een PVV. Ik ben een homo, maar zie echt niet in hoe een GL/D66 gevaarlijk zijn voor homo's in de samenleving. Niet dat ik denk dat een PVV ons wil verbannen overigens hoor; maar GL/D66 doen het nog wel een graadje beter.quote:Op maandag 27 november 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Elke homo wat ik ken stemt PVV, dat zijn de echte homo's en niet die sier homo's voor de bhne om stemmen te winnen voor GL/PVDA/D66. Die homo's weten immers wel waar het grootste gevaar voor hun in deze samenleving schuilt, iets wat ze bijna op dagelijks basis ervaren in de samenleving.
En die kan verbinden.quote:Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland heeft een leider nodig die rust en vrede kan brengen.
Waarom niet?quote:Op maandag 27 november 2023 12:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is Holleeder eigenlijk al lid geworden?
Mwa niet echt. Die partijen zijn te coulant voor islam en islam heeft nou eenmaal een broertje dood aan (o.a) homo's.quote:Op maandag 27 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben verre van een GL/D66 stemmer, maar het opkomen voor LGBTQ+ zit bij die partijen wel een stuk beter dan bij een PVV. Ik ben een homo, maar zie echt niet in hoe een GL/D66 gevaarlijk zijn voor homo's in de samenleving. Niet dat ik denk dat een PVV ons wil verbannen overigens hoor; maar GL/D66 doen het nog wel een graadje beter.
De herosche en krachtige 3 mannen met een sterke kaaklijn. Bijna de realiteit.quote:
De corruptieschandelen zitten in Nederland toch vooral aan de rechterzijde van het politieke spectrum, waar CDA en VVD bovenaan staan. Dus als je waarde hecht aan integere bestuurders kun je beter links stemmen.quote:Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef Alpha0 het volgende:
Je kan je als links natuurlijk ook afvragen wat je echt belangrijk vindt. Asielzoekers en rechten voor LHTBQi+ of klimaat en integere bestuurders. Links kiest voor dat eerste , prima komen wij kiezers met PVV aanzetten. PVV is en blijft een reactie op gedrag en beleid van traditionele partijen.
Groenlinks verstopt rapporten over wie nu het meest schuldig zijn aan homohaat onderin de la.quote:Op maandag 27 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben verre van een GL/D66 stemmer, maar het opkomen voor LGBTQ+ zit bij die partijen wel een stuk beter dan bij een PVV. Ik ben een homo, maar zie echt niet in hoe een GL/D66 gevaarlijk zijn voor homo's in de samenleving. Niet dat ik denk dat een PVV ons wil verbannen overigens hoor; maar GL/D66 doen het nog wel een graadje beter.
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op maandag 27 november 2023 13:41 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Groenlinks verstopt rapporten over wie nu het meest schuldig zijn aan homohaat onderin de la.
quote:Op maandag 27 november 2023 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor?
Links wil dat homo's meer rechten hebben dan jij?quote:Op maandag 27 november 2023 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Dezelfde als de rest van het volk. Niet meer!
Waarom aparte wetten, als mensen en groepen al beschermd worden door de huidige wet?quote:Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Links wil dat homo's meer rechten hebben dan jij?
Kun je dat toelichten?
Zeg ik ergens dat links dat wil?quote:Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Links wil dat homo's meer rechten hebben dan jij?
Kun je dat toelichten?
Aha, en jij denkt dat je bij de PVV moet zijn voor integere bestuurders?quote:Op maandag 27 november 2023 13:12 schreef Alpha0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Is dan ook niet nodig. Echter lhbti is van mening dat zij, alleen al vanwege het lhbti-zijn, op voorhand meer bescherming moeten krijgen. Geweld en discriminatie moet actief voorkomen worden voor deze groep.quote:Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom aparte wetten, als mensen en groepen al beschermd worden door de huidige wet?
Omdat bepaalde groepen worden uitgesloten door de huidige wet. Neem trouwen: waarom mochten Homo's niet trouwen ondanks de toenmalige wet ze moet beschermen dat zij de zelfde rechten krijgen als ieder andere man?quote:Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom aparte wetten, als mensen en groepen al beschermd worden door de huidige wet?
Staat me niet echt bij. Ken je nog een specifiek voorval? Buiten dat huwelijk, da’s terecht aangepast, doch al weer jaren geleden.quote:Op maandag 27 november 2023 14:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Omdat bepaalde groepen worden uitgesloten door de huidige wet. Neem trouwen: waarom mochten Homo's niet trouwen ondanks de toenmalige wet ze moet beschermen dat zij de zelfde rechten krijgen als ieder andere man?
Dan zijn ze blijkbaar een risicogroep.quote:Op maandag 27 november 2023 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat links dat wil?
LHBTI....wil dat ze actief beschermd worden tegen discriminatie en geweld, omdat ze geen aangifte willen doen vanwege wantrouwen jegens de politie. Hun bescherming moet gewaarborgd worden!
Onzin dus. Doe maar aangifte zoals elke normale burger die in een criminele of geweldadige situatie terecht komt.
Ook het wijzigen van je geslacht bij de burgelijke stand is een recht dat lhbti....ers hebben, en gewone burgers niet. Ik vind dat niemand dat heeft, want er zijn maar 2 geslachten, man en vrouw. En je kunt beide hebben. Maar je hebt wat tussen je benen.
Lhbti figuren worden niet met de dood bedreigd, dus daar is geen non stop beveiliging voor nodig, i.t.t. Geert Wilders. Daarbij doet Wilders wel aangifte. Zou lhbti ook es moeten proberen.quote:Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan zijn ze blijkbaar een risicogroep.
Met deze zienswijze zou Geert Wilders ook niet non stop beveiliging moeten hebben. Heeft een normale burger ook niet.
Adoptie, is nu een voorbeeld. Maar punt is meer, ondanks de wet gelijke rechten geeft, kan die soms aangescherpt moeten worden omdat er altijd een groep mensen zijn die vinden / of moeite hebben met dat deze rechten ook voor die groep geld.quote:Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Staat me niet echt bij. Ken je nog een specifiek voorval? Buiten dat huwelijk, da’s terecht aangepast, doch al weer jaren geleden.
Maar denk je niet dat het een aanzuigende werking heeft op buitenlandse fraudeurs als Gompie er mee weg kan komen? Ik denk dat er dan dagelijks vliegtuigen vol Nigeriaanse prinsen op het on de PVV steeds verder groeiende Schiphol zullen landen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Schijt aan moffen en het buitenland.
Nederland weer op 1.
Verschil is dat Wilders wordt bedreigd vanuit zijn functie als volksvertegenwoordiger + wilders zijn beveiliging wordt betaald door donateurs (althans vroeger). Bij burgers gaat het als volgt; dreigingsniveau wordt ingeschat, dan wordt plan bedacht om dreigingsniveau naar beneden te brengen, vaak tijd onderduiken en dreiging wordt vaak daarna weg gehaald etc.quote:Op maandag 27 november 2023 14:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan zijn ze blijkbaar een risicogroep.
Met deze zienswijze zou Geert Wilders ook niet non stop beveiliging moeten hebben. Heeft een normale burger ook niet.
Van die burgelijke stand ben ik niet op de hoogte. Ik geef toe dat me dat ook totaal niet interesseert.
Misschien zou Gekke Geert wat minder bedreigd worden als hij niet constant de confrontatie zou opzoeken met Pakistaanse mullahs op Twitter.quote:Op maandag 27 november 2023 15:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Verschil is dat Wilders wordt bedreigd vanuit zijn functie als volksvertegenwoordiger + wilders zijn beveiliging wordt betaald door donateurs (althans vroeger). Bij burgers gaat het als volgt; dreigingsniveau wordt ingeschat, dan wordt plan bedacht om dreigingsniveau naar beneden te brengen, vaak tijd onderduiken en dreiging wordt vaak daarna weg gehaald etc.
Indien iemand zijn functie zo belangrijk is dat dit niet even gestopt kan worden (bijv een kamerlid!),zal er anders met de dreiging om gegaan moeten worden als die niet direct afneemt.
In Amsterdam verdwijnen dit soort rapporten in de la of worden op een gunstig moment gepubliceerd, bijvoorbeeld midden in de zomervakantie. Er zijn in de hoofdstad wel meer rapporten gemaakt over straatintimidatie (niet alleen specifiek tegen homo's), en daar kwam steeds hetzelfde uit.quote:Op maandag 27 november 2023 13:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[ twitter ]
https://www.at5.nl/artike(...)port-anti-homogeweld
quote:Volgens de bareigenaar ‘zijn het meestal getinte jongeren met een Marokkaans accent en taxichauffeurs’ die de gasten van zijn bar ‘verbaal intimideren’. Hij twijfelt er niet aan dat het komt doordat bar Prik een gaybar is. “Het is triest voor onze gasten die zich in hun thuisland vaak onveilig voelen en zich hier wel veilig wanen. Maar dat is dus niet zo en dus is de impact dan vaak ook heel groot.”
Burgemeester Halsema noemde woensdag in de gemeenteraad de vele incidenten in de stad een ‘cultureel probleem’. Bij navraag voegde ze daaraan toe dat ze daarmee doelde op groepen van corpsjongens tot conservatieve jongeren. “Iedereen draagt verantwoordelijkheid om de norm uit te dragen dat we een vrije en diverse stad zijn.”
Halsema zegt dat het onderzoek nog loopt, maar ‘dat er geen enkele reden te veronderstellen is dat de lezing anders is dan nu bekend’.
https://www.parool.nl/ams(...)n-de-stad~b85160d63/
Mag hopen dat dit oud beeldmateriaal is?quote:
Geen Wilders stemmer zelf erg tegen zijn Ideeen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien zou Gekke Geert wat minder bedreigd worden als hij niet constant de confrontatie zou opzoeken met Pakistaanse mullahs op Twitter.
Tuurlijk willen ze dat. Als Timmermans aanklopt doen ze maar al te graag mee gok ik. Gaan gewoon naar een GL/VVD/D66/NSC combo denk ik.quote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of de VVD wel te porren is voor een andere regeringssamenwerking.
Eens. PVV moet gaan regeren. Laat ze maar op hun bek gaan.quote:Op maandag 27 november 2023 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk willen ze dat. Als Timmermans aanklopt doen ze maar al te graag mee gok ik. Gaan gewoon naar een GL/VVD/D66/NSC combo denk ik.
Al hoop ik dat de PVV het gewoon mag proberen. Of het gaat beter dan verwacht, of de partij stort helemaal in en dan heb je er geen last meer van in de toekomst. Als je ze nu weer gaat omzeilen loop je het risico dat ze alleen maar meer stemmen gaan krijgen volgende verkiezingen; helemaal als we onder GL/VVD/D66/NSC nog steeds niks doen aan migratie en nog steeds te veel te snel willen qua klimaat.
Laat alle PVV-stemmers maar krijgen waar ze op stemden. Hard en zonder glijmiddel.quote:Op maandag 27 november 2023 15:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eens. PVV moet gaan regeren. Laat ze maar op hun bek gaan.
Dat zijn ze de afgelopen 15 jaar niet wil je zeggen?quote:Op maandag 27 november 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat alle PVV-stemmers maar krijgen waar ze op stemden. Hard en zonder glijmiddel.
De afgelopen 15 jaar was de PVV niet de baas. Eens kijken of de PVV-stemmers zo blij zijn als hij dat wel is.quote:Op maandag 27 november 2023 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn ze de afgelopen 15 jaar niet wil je zeggen?
quote:Op maandag 27 november 2023 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, en jij denkt dat je bij de PVV moet zijn voor integere bestuurders?
....
* Isdatzo doekje gaat halen om koffie op te vegen.Oh hier zitten weSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt is dat de woede richting het beleid van de afgelopen 15 jaar niet ineens weg gaat als de PVV het verneukt.quote:Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afgelopen 15 jaar was de PVV niet de baas. Eens kijken of de PVV-stemmers zo blij zijn als hij dat wel is.
Inderdaad. En hetzelfde is zichtbaar met bijvoorbeeld antisemitisme.quote:Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
In Amsterdam verdwijnen dit soort rapporten in de la of worden op een gunstig moment gepubliceerd, bijvoorbeeld midden in de zomervakantie. Er zijn in de hoofdstad wel meer rapporten gemaakt over straatintimidatie (niet alleen specifiek tegen homo's), en daar kwam steeds hetzelfde uit.
Veelzeggend is de houding van burgemeester Halsema op homo-gerelateerde intimidatie. Naar aanleiding van een incident waarbij gasten van een gaybar buiten op het terras met een gelblaster waren beschoten. Een gast liep oogschade op.
Volgens Halsema zijn niet 'getinte jongeren' het probleem, maar juist corpsballen en conservatieve jongeren.
[..]
Door dit soort struisvogelpolitiek is het niet raar dat partijen die de problemen wl durven te benoemen steeds meer stemmen trekken.quote:Op maandag 27 november 2023 15:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. En hetzelfde is zichtbaar met bijvoorbeeld antisemitisme.
Als daders namelijk binnen het intersectionele denken van Links, een groter slachtofferschap wordt toegedicht dan degenen die te maken krijgen met discriminatie of geweld, dan is het allerbelangrijkste om eerst verdere stigmatisering van de groep waar de daders tot behoren, te voorkomen. Dit is inmiddels helaas een bekend verhaal.
Nu is de PVV nog steeds niet de baas, en dat gaat bij een deel van de kiezers vast nog wel tegenvallen denk ik.quote:Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afgelopen 15 jaar was de PVV niet de baas. Eens kijken of de PVV-stemmers zo blij zijn als hij dat wel is.
Ik heb in ieder geval nog geen verbetering gezien of gehoord ondanks dat er zoveel mensen op de PVV gestemd zouden hebben.quote:Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang je bepaalde problemen (lees de woningmarkt en inflatie) niet oplost blijft die onvrede en zullen mensen protestpartijen blijven stemmen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval nog geen verbetering gezien of gehoord ondanks dat er zoveel mensen op de PVV gestemd zouden hebben.
Er is nog steeds geen rust en vrede in mijn omgeving.
Geertje's gratis bier-programma gaat dat ook niet oplossen vrees ik voor deze ontevreden mensen.quote:Op maandag 27 november 2023 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang je bepaalde problemen (lees de woningmarkt en inflatie) niet oplost blijft die onvrede en zullen mensen protestpartijen blijven stemmen.
Misschien snappen die lui na een tijdje dat hun stemgedrag niet bepaald meehelpt om het beter te maken. Misschien ook niet.quote:Op maandag 27 november 2023 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Punt is dat de woede richting het beleid van de afgelopen 15 jaar niet ineens weg gaat als de PVV het verneukt.
Dan zitten we zo weer met de BBB of misschien nog wel een engere club opgescheept bij volgende verkiezingen.
Mensen hoeven helemaal geen gratis bier maar eisen wel een fatsoenlijke woningmarkt. Lijkt me ook wel reel.quote:Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien snappen die lui na een tijdje dat hun stemgedrag niet bepaald meehelpt om het beter te maken. Misschien ook niet.
Zolang ze blijven geloven dat een gratisbierbelover als Geert ze ook maar iets gaat helpen, zullen ze chronisch teleurgesteld blijven zijn.
Nou laat Wilders daar maar voor zorgen dan.quote:Op maandag 27 november 2023 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen hoeven helemaal geen gratis bier maar eisen wel een fatsoenlijke woningmarkt. Lijkt me ook wel reel.
Hopelijk een aantal waardoor ze niet meer de grootste zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien snappen die lui na een tijdje dat hun stemgedrag niet bepaald meehelpt om het beter te maken. Misschien ook niet.
Zolang ze blijven geloven dat een gratisbierbelover als Geert ze ook maar iets gaat helpen, zullen ze chronisch teleurgesteld blijven zijn.
Voorlopig verdienen ze zoveel mogelijk Geert in de politiek.
Wat op zich niet gek of uniek is. Elke partij heeft wel van die mensen die fouten van die desbetreffende partij bagatelliseren en er keer op keer op blijven stemmen. Niet iets wat enkel bij de PVV gebeurd.quote:Op maandag 27 november 2023 17:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hopelijk een aantal waardoor ze niet meer de grootste zijn.
Maar de harde kern blijft trouw stemmen hoor. Hij kan niets fouts doen.
Waar komen "die lui" vandaan?quote:Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
De PVV heeft ook veel meer kans dit te kunnen bewerkstelligen dan bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA, maar dat willen sommigen maar lastig geloven omdat het niet strookt met het eigen onderbuikgevoel, namelijk dat Links de oplossing zal zijn voor alles.quote:Op maandag 27 november 2023 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen hoeven helemaal geen gratis bier maar eisen wel een fatsoenlijke woningmarkt. Lijkt me ook wel reel.
Als de Nederlander het in Nederland beter wil hebben, op welke partij moet hij dan stemmen?quote:Op maandag 27 november 2023 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je denkt dat politici ervoor gaan zorgen dat je veel rijker wordt, ben je gewoon niet zo'n helder licht.quote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de Nederlander het in Nederland beter wil hebben, op welke partij moet hij dan stemmen?
VVD-retoriek.quote:Op maandag 27 november 2023 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je denkt dat politici ervoor gaan zorgen dat je veel rijker wordt, ben je gewoon niet zo'n helder licht.
Volg een opleiding, zoek een beter betaalde baan, richt een bedrijf op, kijk kritisch naar je uitgaven. Het enige dat je dromen in de weg staat, ben jezelf. Geen enkel politicus gaat ervoor zorgen dat de gebraden kippetjes vanzelf je mond invliegen.
Verder wonen hier ook erg veel verwende mensen die denken dat ze recht hebben op de hele wereld.
Ok, hebben we dan helemaal geen regering nodig eigenlijk?quote:Op maandag 27 november 2023 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je denkt dat politici ervoor gaan zorgen dat je veel rijker wordt, ben je gewoon niet zo'n helder licht.
Volg een opleiding, zoek een beter betaalde baan, richt een bedrijf op, kijk kritisch naar je uitgaven. Het enige dat je dromen in de weg staat, ben jezelf. Geen enkel politicus gaat ervoor zorgen dat de gebraden kippetjes vanzelf je mond invliegen.
Verder wonen hier ook erg veel verwende mensen die denken dat ze recht hebben op de hele wereld.
Die geloven dat een verlosser alles voor ze gaat fixen? Geen idee waar die toch telkens vandaan komen.quote:
Daar had ik het niet over. Ik vroeg aan je of we dan eigenlijk helemaal geen regering nodig hebben, als het toch allemaal bij jezelf ligt.quote:Op maandag 27 november 2023 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die geloven dat een verlosser alles voor ze gaat fixen? Geen idee waar die toch telkens vandaan komen.
En hoe gaat hij daar dan voor zorgen?quote:Op maandag 27 november 2023 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Hetzelfde wat die linkse figuren denken die op de klimaatkabouter Fransje hebben gestemd....quote:Op maandag 27 november 2023 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die geloven dat een verlosser alles voor ze gaat fixen? Geen idee waar die toch telkens vandaan komen.
Hoho en de npo gaat eraf ! Naast dat het geld scheelt zullen programma’s als nieuwsuur niet meer reportages kunnen maken over die nijpende woningmarkt.quote:Op maandag 27 november 2023 18:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En hoe gaat hij daar dan voor zorgen?
Het enige wat ik zie, is een partij die in het beperken van migratie de oplossing van alle problemen ziet en met het stopzetten van ontwikkelingshulp een oneindige bron van middelen denkt te hebben aangeboord.
Ja maar hullie!quote:Op maandag 27 november 2023 18:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hetzelfde wat die linkse figuren denken die op de klimaatkabouter Fransje hebben gestemd....
Nee hoor, hij heeft hier gewoon een punt. Elke stemmer zal denken dat de partij waar hij of zij heeft gestemd, een goede kans zal hebben om problemen in het land aan te pakken. Anders stemmen mensen er natuurlijk niet op.quote:
Tuurlijk wel, er moet vanalles geregeld worden. Maar 'geen gezeik, iedereen rijk' is daar niet een van.quote:Op maandag 27 november 2023 18:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik vroeg aan je of we dan eigenlijk helemaal geen regering nodig hebben, als het toch allemaal bij jezelf ligt.
Dat ben ik ook wel met je eens. Ik zie nu ook dat ik op de verkeerde post reageerde. Ik vraag mij m.b.t. "die lui" af wie dat dan volgens jou zijn en waar ze vandaan komen. Want bij de vorige verkiezingen stemden ze op een andere partij.quote:Op maandag 27 november 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er moet vanalles geregeld worden. Maar 'geen gezeik, iedereen rijk' is daar niet een van.
Sommige politici proberen iets te doen aan het onrecht dat inmiddels veel mensen ervaren in hun leven, terwijl ze als loon hoon krijgen.quote:Op maandag 27 november 2023 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ho ho. Vergeet de 20% salarisverlaging van de volksvertegenwoordigers niet he? Blijkbaar kent Geertje de uitdrukking niet ‘If you pay peanuts, you get monkeys’.quote:Op maandag 27 november 2023 18:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het enige wat ik zie, is een partij die in het beperken van migratie de oplossing van alle problemen ziet en met het stopzetten van ontwikkelingshulp een oneindige bron van middelen denkt te hebben aangeboord.
En het is ongetwijfeld niet de laatste negatieve primeur in de komende jaren.quote:Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef zuchtje het volgende:
[ afbeelding ]
Hij denkt waarschinlijk dat de NPO tientallen miljarden per jaar kost of zo.quote:Op maandag 27 november 2023 18:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar wat er ook gebeurd, het gaat hoe dan ook de schuld van dat duivelse Links zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het is ongetwijfeld niet de laatste negatieve primeur in de komende jaren.
Dat weet Sigrid inmiddels.quote:
Ach, aan boerzoekende vrouwen of eerste dates hoeft van mij ook geen belastinggeld verkwist te worden, maar het is allemaal wel klein bier natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoho en de npo gaat eraf ! Naast dat het geld scheelt zullen programma’s als nieuwsuur niet meer reportages kunnen maken over die nijpende woningmarkt.
Het tegenovergestelde van wat de VVD heeft gedaan de afgelopen 15 jaar. Laten we nou vooral niet doen alsof de hele wooncrisis niet gewoon bewust politiek is genitieerd.quote:Op maandag 27 november 2023 18:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
NPO is veel meer dan dat. Maar ik denk dat Wilders prima kan gokken dat zijn kiezers niet naar de NPO kijken.quote:Op maandag 27 november 2023 19:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, aan boerzoekende vrouwen of eerste dates hoeft van mij ook geen belastinggeld verkwist te worden, maar het is allemaal wel klein bier natuurlijk.
En hoe ziet dit tegenovergestelde er dan uit?quote:Op maandag 27 november 2023 19:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde van wat de VVD heeft gedaan de afgelopen 15 jaar. Laten we nou vooral niet doen alsof de hele wooncrisis niet gewoon bewust politiek is genitieerd.
Dat klopt, maar wat minder (bijvoorbeeld naar twee kanalen) mag wat mij betreft best. Twee kanalen, meer onderzoeksjournalistiek, minder entertainment.quote:
Daar sta jij toch boven?quote:Op maandag 27 november 2023 19:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wat er ook gebeurd, het gaat hoe dan ook de schuld van dat duivelse Links zijn.
Laten we beginnen met geen sociale huurwoningen verkopen aan particuliere beleggers, stoppen met prijsafspraken over bouwkavels op gemeentelijk niveau, arbeidsmigratie inperken, stoppen met asielzoekers voorrang geven op een woning en laat but not least gewoon beginnen met sociale huur bijbouwen.quote:Op maandag 27 november 2023 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En hoe ziet dit tegenovergestelde er dan uit?
Behalve eventueel asielzoekers geen voorrang geven zie ik PVV de rest absoluut niet doen hoor.quote:Op maandag 27 november 2023 19:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we beginnen met geen sociale huurwoningen verkopen aan particuliere beleggers, stoppen met prijsafspraken over bouwkavels op gemeentelijk niveau, arbeidsmigratie inperken, stoppen met asielzoekers voorrang geven op een woning en laat but not least gewoon beginnen met sociale huur bijbouwen.
Daarmee is de wooncrisis nog steeds niet 1,2,3 opgelost maar er worden wel stappen gezet om tekorten terug te brengen.
https://www.vanhuyse.nl/b(...)ingcrisis-aanpakken/quote:Op maandag 27 november 2023 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Behalve eventueel asielzoekers geen voorrang geven zie ik PVV de rest absoluut niet doen hoor.
Ik vind het eigenlijk wel best zo. Commercile zenders weten maar heel weinig kwaliteit te leveren.quote:Op maandag 27 november 2023 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wat minder (bijvoorbeeld naar twee kanalen) mag wat mij betreft best. Twee kanalen, meer onderzoeksjournalistiek, minder entertainment.
Die leveren vooral entertainment.quote:Op maandag 27 november 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel best zo. Commercile zenders weten maar heel weinig kwaliteit te leveren.
Dat is zwaar gokken, maar ik ben bang voor ja.quote:Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-zijn-het-spel-zat
Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.
Mijn inziens wordt het een nee.
Waar ik me dan weer niet mee vermaak.quote:Op maandag 27 november 2023 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die leveren vooral entertainment.
Geloof ik niet zo. Denk wel dat dit een veel betere nummer 1 zou zijn geweest dan de PVV.quote:Op maandag 27 november 2023 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-zijn-het-spel-zat
Zie ongeveer vanaf 45 seconden waarop Omtzigt antwoordt op de vraag of hij wel met de PVV wil en antwoordt dat hij het wel weet maar nog niet zegt.
Mijn inziens wordt het een nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |