quote:Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Daarom.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat moet genuanceerd worden inderdaad. Hoewel NSC dat ook wil.
Maar er is weinig budgettaire ruimte de komende jaren, dat is gewoon zo. En moeten we nog billenknijpen dat er geen lichte recessie komt.
Er kan hooguit op korte termijn enkele miljarden gesneden worden.
quote:Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
PvdA-GL, vvd, nsc, d66. Middenkabinet. En de schade voor Omtzigt veel minder groot dan een extreem-rechts kabinet.
Tsja, de mededeling dat gratis bier niet bestaat moet kennelijk nog worden gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Dat doorberekenen zegt helemaal niks man, neem het niet zo serieus.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom.
En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.
Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Ik ben ook benieuwd, als het al lukt om een coalitie te vormen hoe lang deze stand houdt.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom.
En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.
Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:
[..]GL midden noemen
No way dat de VVD dom genoeg is om dáár mee te gaan regeren.
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.
Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
Ik denk dat het tijd wordt voor de politiek om naar het electoraat te gaan luisteren inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor de VVD, een PVDA/VVD/NSC/D66 coalitie zou er enkel voor zorgen dat Wilders bij de EU-verkiezingen volgend jaar 50% van de stemmen pakt.
De druiven zijn zuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:
[..]GL midden noemen
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
Misschien moet Geert de hele zwik ook anders even laten doorrekenen? Nu is het wel heel makkelijk de ander de maat nemen omdat die wel zo transparant is om te laten zien hoe en wat.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.
Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.
Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:
[..]GL midden noemen
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
Wat een waardeloze partij is dat toch ook. Echt helemaal nergens goed voor. Snap niet dat ze nog een paar zetels halen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
SGP hoor ik net op R1 zeggen dat ze no way met D66 gaan regerenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.
Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
Precies de reden waarom ik denk dat ze morgen gewoon bij Tante Greet aan het bureau zittenquote:Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar ik neem aan dat je als kiezer ook hoopt dat de partij van jouw keuze wezenlijke dingen voor elkaar krijgt. Het is echter de vraag in hoeverre Wilders op dat vlak resultaten weet te boeken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
Het is wél leuk dat de oude tweede kamer afzwaait op 5 decemberquote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
Dat zeij hij niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
GL heeft die hele mislukte santenkraam van Rutte jarenlang uit de brand geholpen, waren ze maar wat linkser gebleven.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:
[..]GL midden noemen
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zeij hij niet.
Hij zei dat de mensen niet kunnen wachten en dat niet iedereen een wachtgeldregeling heeft.
GL is al jaren noch groen, noch links.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
GL heeft die hele mislukte santenkraam van Rutte jarenlang uit de brand geholpen, waren ze maar wat linkser gebleven.
Hoorde BIJ1 zeggen dat ze echt niet met Geert gaan regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:05 schreef ashardalan het volgende:
[..]
SGP hoor ik net op R1 zeggen dat ze no way met D66 gaan regeren
50/50quote:Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1:30. Wilders maakt zich kwaad dat Timmermans niet tegen die vrouw zegt dat het eigen risico morgen wordt afgeschaft.
Dat impliceert een belofte van zijn kant.
"Impliciet" houdt in de NL politiek in "niet gezegd, niet beloofd, niet relevant"quote:Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1:30. Wilders maakt zich kwaad dat Timmermans niet tegen die vrouw zegt dat het eigen risico morgen wordt afgeschaft.
Dat impliceert een belofte van zijn kant.
Ik verwacht dat ze een beetje de schijn ophouden, wat besprekingen doen, en het dan op het laatste moment laten klappen zoals gewoonlijk om vervolgens met de rest de PVV buiten te sluiten en iets van VVD, NSC, PvdAGL, BBB te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik denk dat ze morgen gewoon bij Tante Greet aan het bureau zitten
Ah, wat zijn ze dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef ashardalan het volgende:
[..]
GL is al jaren noch groen, noch links.
Even aangepastquote:Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoorde BIJ1 zeggen dat ze echt niet met Geert gaan regeren.
Heb je überhaupt ooit een moslim gesproken?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het trouwens ook onzin om te beweren dat de PVV een racistische partij is of iets dergelijks. De PVV ziet de islam als een bedreiging en een facistische ideologie. Daar zijn ook best redenen voor om dat voor waar aan te nemen, ook al is er vrijheid van godsdienst. Je mag je best afvragen hoe ver die vrijheid mag gaan. Mag je ook geloven dat homo's van de flat moeten worden gegooid, of mag je het zelfs prediken? Om over Eurabië te spreken gaat misschien nu wat ver, maar ik denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat moslims niet per se culturele verrijking betekenen voor Nederland. Geen enkele Nederlander denkt waarschijnlijk aan de islam met het idee dat het een gezellige godsdienst is en dat ze graag meer contact met moslims zouden willen. Laten we eerlijk zijn. We mogen best heel kritisch zijn op wie we hier binnenlaten. Ik vind het jammer dat andere partijen de PVV hierom uitsluiten. Natuurlijk heeft Wilders wel wat stijlfoutjes gemaakt in het verleden zoals de kopvoddentaks. Dat was voor veel mensen erg beledigend, maar ook de hoofddoek is echt een symbool van onderdrukking. Al die hypocrieten die Wilders nu uitsluiten, sluiten daar hun ogen voor.
Extreem pro milieu. Alles moet daar voor wijken, ook de realiteit.quote:
Islam is een ras?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt ooit een moslim gesproken?
Voor alle duidelijkheid: ik heb begrip voor compromissen, dat is nou eenmaal hoe ons stelsel werkt (godzijdank). Maar het is de vraag of PVV-stemmers dat ook zo zien, ze zijn niet voor niets teleurgesteld in de 'oude politiek'.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
50/50
Maar het staat ook in zijn program. Bon.
Ja hij mag het gaan uitleggen wat wel en niet kan.
Maar dat had Timmermans ook gehad.
Je bedoelt een beetje zoals de PVV extreem anti-allochtoon is en alles moet daarvoor wijken?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Extreem pro milieu. Alles moet daar voor wijken, ook de realiteit.
Althans, dat is wat mij bereikt over & van die partij.
Min of meer, jaquote:Op donderdag 23 november 2023 15:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je bedoelt een beetje zoals de PVV extreem anti-allochtoon is en alles moet daarvoor wijken?
Ah, u heeft geen weerwoord op uw totale onbegrip van simpele en heldere definities van woorden, dus wordt er gescholden. Check.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Kijk eens dom, ja hou maar op.
Ik zei toch dat je er mee op mocht houden?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ah, u heeft geen weerwoord op uw totale onbegrip van simpele en heldere definities van woorden, dus wordt er gescholden. Check.
Tenzij je voor een partij stemt die hen niet zint.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
"een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt.
Vanavond rouwdienst bij Khalid & Sophiequote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
In een reactie zegt BNNVARA wel zorgen te hebben over de verkiezingsuitslag. De omroep zegt te staan voor "een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt. Daarom maken we ons grote zorgen om de plannen die de PVV heeft. Ook ten aanzien van het klimaat en de onafhankelijke media." De woordvoerder bevestigt ook berichtgeving van De Telegraaf dat medewerkers zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst om elkaar te steunen na de uitslag. De krant heeft de e-mail die door de directie is verstuurd in handen.
(https://www.msn.com/nl-nl(...)e578ba964c1e00a&ei=7)x zoveel
Dat is het hele punt. Ze willen niets met ons te maken hebben. In hun ogen zijn we ongelovigen die je alles aan mag doen. Vraag me af hoeveel aanslagen je nodig hebt om dat in te zien. Ik ga ze niet allemaal op noemen, maar het komt er op neer dat de wet van Allah belangrijker is dan onze Grondwet. Alleen al om die reden hoort de islam niet in Nederland Europa thuis.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef Document1 het volgende:
Niet bij jou, bij buitendamquote:
Meerdere ja. En ik vond ze bijzonder irritant, vooral omdat ze me na een tijd begonnen te bestoken met koranteksten (vaak ook nog in het Arabisch, dat ik niet machtig ben), of omdat ze altijd maar verwezen naar alles wat haram of niet haram was of wat Allah wel of niet wilde. Ik vind trouwens alle religieuze mensen irritant als ze dat soort dingen doen, ook christenen, maar over het algemeen houden ze zich iets meer op de vlakte. Maar die SGP-types mogen van mij ook van de aardbodem verdwijnen hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Treurig.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
In een reactie zegt BNNVARA wel zorgen te hebben over de verkiezingsuitslag. De omroep zegt te staan voor "een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt. Daarom maken we ons grote zorgen om de plannen die de PVV heeft. Ook ten aanzien van het klimaat en de onafhankelijke media." De woordvoerder bevestigt ook berichtgeving van De Telegraaf dat medewerkers zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst om elkaar te steunen na de uitslag. De krant heeft de e-mail die door de directie is verstuurd in handen.
Heeft de VVD niet de btw verhoogd?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar ik neem aan dat je als kiezer ook hoopt dat de partij van jouw keuze wezenlijke dingen voor elkaar krijgt. Het is echter de vraag in hoeverre Wilders op dat vlak resultaten weet te boeken.
De afgelopen jaren werd het leven duurder. Dat was niet eens zozeer de schuld van onze regering, maar dat werd de coalitiepartijen wel kwalijk genomen. De PVV kan geen wonderen verrichten, maar moet bij het alloceren van gelden rekening houden met budgettering. Dat is andere koek dan vanuit de oppositie roepen dat de Nederlander er niet op achteruit mag gaan.
Dan stel ik jou ook de vraag heb je er überhaupt ooit een gesproken in een normale setting? Die mensen willen ook gewoon wonen, leven en een goede omgeving voor hun kinderen. De 4de generatie is prima geïntegreerd maar het is natuurlijk veel makkelijker naar de uitwassen te kijken. Zo zijn Nederlanders allemaal pedofiel toch?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dat is het hele punt. Ze willen niets met ons te maken hebben. In hun ogen zijn we ongelovigen die je alles aan mag doen. Vraag me af hoeveel aanslagen je nodig hebt om dat in te zien. Ik ga ze niet allemaal op noemen, maar het komt er op neer dat de wet van Allah belangrijker is dan onze Grondwet. Alleen al om die reden hoort de islam niet in Nederland Europa thuis.
Nee, maar gaat de PVV dat dan wel doen? Dat is mijn punt. Beloftes doen is eenvoudiger dan daadwerkelijk regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Heeft de VVD niet de btw verhoogd?
Heeft de VVD niet de accijnzen verhoogd?
Hebben zij niet de suikertax ingevoerd die ingaat in 2024?
Hebben zij al ingegerepen bij het gegraai van de supermarkten?
I rest my case.
Duidelijk communiceren, geen gekonkel, en transparant maken wat je kan en welke keuzes je maakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik heb begrip voor compromissen, dat is nou eenmaal hoe ons stelsel werkt (godzijdank). Maar het is de vraag of PVV-stemmers dat ook zo zien, ze zijn niet voor niets teleurgesteld in de 'oude politiek'.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ranten-van-nederlandquote:Nederland zonder migranten is een verloren drassig en verward land dat vroeg of laat een knieval zal maken. Een knieval naar migranten. Dus laat het maar gebeuren. Laat de polder maar een tijdje vol lopen met maatschappelijke- economische- en sociale problemen. Met racisme desnoods. Want terwijl de wereld in een afgrijselijke staat is, blaffen Nederlanders als één van de rijkste volkeren ter wereld met een biefstuk in hun bek terwijl de frikadelresten nog in hun mondhoeken nasmeulen. Ze verdienen het om eens flink over de knie te worden gelegd. Als één voor één niet lukt dan maar allemaal tegelijk.
Dat gaat echt briljante tv wordenquote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vanavond rouwdienst bij Khalid & Sophie
Nee hoor, niet na gisteren. Die waren al lang geradicaliseerd. Deze vind ik ngo mild en tam.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
Joop.nl is trouwens ook volkomen geradicaliseerd na gisteren:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ranten-van-nederland
Dit is links, de kant van de inclusiviteit, de partij van de "samen doen".
Wat ik zo grappig vind aan links is dat ze niet beseffen dat moslims ook een hekel aan hen hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze slaan bij Joop natuurlijk een beetje door, maar dit is gewoon een metafoor. Wat ze zeggen is dat de NL'er billenkoek verdient. Nogal lachwekkende wanhoopskreet, maar ook weet niet heel extreem of radicaal.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De PVV blinkt niet bepaald niet uit in transparantie, ze heeft nota bene niet eens een partijcongres.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duidelijk communiceren, geen gekonkel, en transparant maken wat je kan en welke keuzes je maakt.
Als de email die wel in handen van de krant is, niet getoond kan worden, dan is de inhoud van die email blijkbaar niet explosief genoeg. En past dus niet bij het artikel. Op X ook geen email gevonden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
Je generaliseert wat teveel, er is maar een deel van de moslims dat een paar honderd jaar terug wil.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Wat ik zo grappig vind aan links is dat ze niet beseffen dat moslims ook een hekel aan hen hebben.
VVD had wel congressen. Bestuur was ook niet zo transparant.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De PVV blinkt niet bepaald niet uit in transparantie, ze heeft nota bene niet eens een partijcongres.
Maar we gaan het zien. Ik kijk nu al uit naar minister Graus van JenV.
Natuurlijk, bij link is het een metafoor en is het een stuk milder bedoeld. Bij rechts is het een voorbode voor meer duistere bedoelingen en moet je alles natuurlijk veel ernstiger opvatten - zelfs als regelrechte aanval op de rechtstaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze slaan bij Joop natuurlijk een beetje door, maar dit is gewoon een metafoor. Wat ze zeggen is dat de NL'er billenkoek verdient. Nogal lachwekkende wanhoopskreet, maar ook weet niet heel extreem of radicaal.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)wat-er-moet-gebeurenquote:Nederland is rechtser dan ooit. Bij links heerst terecht het gevoel dat dat koste wat kost bestreden moet worden. Maar bekeren is echt een veel effectievere methode. Ook voor jezelf.
Ik plaats de VVD dan ook niet op een voetstuk, andere partijen evenmin. Jij lijkt echter te suggereren dat de PVV staat voor transparant bestuur. Gezien de partijstructuur ben ik daar niet zo zeker van.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
VVD had wel congressen. Bestuur was ook niet zo transparant.
Dus dat is allemaal niet randvoorwaardelijk.
Aan de andere kant is een partij met slechts 1 persoon als hoofd, lid, staf, etc. behoorlijk transparant over wie de verantwoordelijkheid heeftquote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik plaats de VVD dan ook niet op een voetstuk, andere partijen evenmin. Jij lijkt echter te suggereren dat de PVV staat voor transparant bestuur. Gezien de partijstructuur ben ik daar niet zo zeker van.
Maar nogmaals, we gaan het zien.
Zo iemand hadden ze in de VS ook. Dat ging ook 4 jaar prima, en hij werd zelfs herverkozen, als ze de verkiezingen niet gemanipuleerd hadden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Buitendam het volgende:
Er zijn geen leden, er is geen inspraak. Dan ben je ondemocratisch en, erger nog, spreekt van neprechtspraak, nepparlement.
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om rechtse mensen te bekeren, maar goed. Verder interpreteer ik dat stukje van Joop als 'laat ze maar op de blaren zitten'. Nogmaals, een tikkeltje kleinzielig, maar niet heel radicaal.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk, bij link is het een metafoor en is het een stuk milder bedoeld. Bij rechts is het een voorbode voor meer duistere bedoelingen en moet je alles natuurlijk veel ernstiger opvatten - zelfs als regelrechte aanval op de rechtstaat.
Ik bedoel, je moet rechtse mensen gewoon bekeren toch?
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)wat-er-moet-gebeuren
Die kan mooi naast Fransie op het strafbankje zitten aangezien die gisteren de oorlog verklaarde aan heel rechts Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om rechtse mensen te bekeren, maar goed. Verder interpreteer ik dat stukje van Joop als 'laat ze maar op de blaren zitten'. Nogmaals, een tikkeltje kleinzielig, maar niet heel radicaal.
Ik vind dit persoonlijk een stuk verontrustender:
[ twitter ]
Trump viel uiteindelijk ook heel erg mee. Een aantal rare dingen, maar uiteindelijk is er heel weinig gebeurd in die 4 jaar. Ze moeten hier in NL ook niet zo zeuren. Wilders gewoon premier maken, er gaat niks gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Buendia het volgende:
[..]
Zo iemand hadden ze in de VS ook. Dat ging ook 4 jaar prima, en hij werd zelfs herverkozen, als ze de verkiezingen niet gemanipuleerd hadden.
Milieugezeik over vliegen, door hippies met 3 kinderen thuis die op Twitter hun Bali-fotos delen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Buendia het volgende:
[..]
Zo iemand hadden ze in de VS ook. Dat ging ook 4 jaar prima, en hij werd zelfs herverkozen, als ze de verkiezingen niet gemanipuleerd hadden.
Stel je niet zo aan man.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die kan mooi naast Fransie op het strafbankje zitten aangezien die gisteren de oorlog verklaarde aan heel rechts Nederland.
Was het niet vooral binnen de VS zelf onrustig? En de rare tweets die hij de wereld in slingerde.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Trump viel uiteindelijk ook heel erg mee. Een aantal rare dingen, maar uiteindelijk is er heel weinig gebeurd in die 4 jaar. Ze moeten hier in NL ook niet zo zeuren. Wilders gewoon premier maken, er gaat niks gebeuren.
Laten we vooruit kijken!quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om rechtse mensen te bekeren, maar goed. Verder interpreteer ik dat stukje van Joop als 'laat ze maar op de blaren zitten'. Nogmaals, een tikkeltje kleinzielig, maar niet heel radicaal.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man.
Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere afspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.
Iets met splinter en houten voetgangersbrug in je eigen oog.
Er lijkt een soort spagaat te zijn. Mensen die nu aan hun piemel zitten en zeggen zie je wel eindelijk komen we klaar en aan de andere kant mensen die het niet meer zien zitten en willen emigreren om daar aan hun piemel te zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Trump viel uiteindelijk ook heel erg mee. Een aantal rare dingen, maar uiteindelijk is er heel weinig gebeurd in die 4 jaar. Ze moeten hier in NL ook niet zo zeuren. Wilders gewoon premier maken, er gaat niks gebeuren.
De man die op enorme schaal staatsgeheimen in zijn vakantiehuis had liggen? Waar de FBI een inval deed? Die nu nog 5 rechtszaken heeft lopen en waarbij de Capitoolbestorming plaatsvond? Prima. Niks mis mee. Keurig politicus. Baken van rust en kunde.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me niet herinneren dat hij nu hele rare maatregelen heeft genomen. Nou heeft de president in de VS ook relatief weinig macht denk ik. Maar die muur is er niet gekomen en nog meer van die andere onzin die hij riep is ook nooit gebeurd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was het niet vooral binnen de VS zelf onrustig? En de rare tweets die hij de wereld in slingerde.
Was wel vermakelijk.
Je ziet mij niet jankend op tv vertellen dat we elkaar nu vast moeten houden omdat Ons Frans niet de grootste is geworden andersquote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man.
Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere uitspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.
We hebben dus te maken met twee onbeschrijflijke oplichters.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me niet herinneren dat hij nu hele rare maatregelen heeft genomen. Nou heeft de president in de VS ook relatief weinig macht denk ik. Maar die muur is er niet gekomen en nog meer van die andere onzin die hij riep is ook nooit gebeurd.
Wilders weet ook dat een Nexit niet gaat gebeuren en dat de koran ook niet verboden wordt.
Wat is er mis met de-islamiseren? Deze haatideologie hoort niet in Nederlandquote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Document1 het volgende:
[..]
Er lijkt een soort spagaat te zijn. Mensen die nu aan hun piemel zitten en zeggen zie je wel eindelijk komen we klaar en aan de andere kant mensen die het niet meer zien zitten en willen emigreren om daar aan hun piemel te zitten.
Niemand lijkt te beseffen dat Wilders niks kan zonder andere partijen en die partijen het bij lange na op heel veel punten niet eens zijn met hem. Daarnaast hebben we nog altijd een grondwet én eerste kamer.
De rechtse rukkers komen straks klaar in hun gezicht en denken wtf er verandert niks en de linkse rukkers komen straks klaar in hun zakdoek en denken het valt wel mee.
De VS is lange tijd niet zo verdeeld geweest, maar verder is het allemaal prima verlopen onder Trumpquote:Op donderdag 23 november 2023 15:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De man die op enorme schaal staatsgeheimen in zijn vakantiehuis had liggen? Waar de FBI een inval deed? Die nu nog 5 rechtszaken heeft lopen en waarbij de Capitoolbestorming plaatsvond? Prima. Niks mis mee. Keurig politicus. Baken van rust en kunde.
Ik vind het ook wel heftig hoe extremistisch sommigen hem zijn gaan zien, alsof Timmermans de wereld gaat vernietigen met wokeshit. Er is één extremistische linkse partij en dat is Bij1 die gelukkig uit de kamer zijn, maar verder valt het reuze mee.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man.
Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere afspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.
Zucht….quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is er mis met de-islamiseren? Deze haatideologie hoort niet in Nederland
Of je het nou terecht vindt of niet, Timmermans verwoordde daarmee een gevoel dat leeft onder een deel van de Nederlanders.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet mij niet jankend op tv vertellen dat we elkaar nu vast moeten houden omdat Ons Frans niet de grootste is geworden andersover aanstellen gesproken, wat een demagoog zeg.
Overigens gewoon weer VVD gestemd, zoals het heurt, dus ik ben vooral aan het lachen om die woedende extreemlinkse grachtengordelbende die dit niet kan handelen.
Je moet de vergelijking ook niet zo zeer trekken, VS is veel groter en gedecentraliseerd qua politiek dan wij.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS is lange tijd niet zo verdeeld geweest, maar verder is het allemaal prima verlopen onder Trump
Ik begon niet met deze vergelijking.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je moet de vergelijking ook niet zo zeer trekken, VS is veel groter en gedecentraliseerd qua politiek dan wij.
VS is gewoon een bananenrepubliek waar je je al lang niet meer aan moet willen spiegelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je moet de vergelijking ook niet zo zeer trekken, VS is veel groter en gedecentraliseerd qua politiek dan wij.
Was ook niet zo zeer naar jou toe maar meer ter aanvulling van je puntquote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik begon niet met deze vergelijking.
Ik vind je vooral kinderlijk naïef door de woedende reactie van alles links van het spectrum op deze uitslag te downplayen alsof het allemaal niet zo bedoeld is door KlimaatPaus Frans en zijn lakeien.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of je het nou terecht vindt of niet, Timmermans verwoordde daarmee een gevoel dat leeft onder een deel van de Nederlanders.
Nogmaals, ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Wilders loopt al 15 jaar met de nodige dramatiek te pijpzeiken over de ondergang van Nederland, om elk jaar theatraal met een boze vinger naar Rutte te wijzen en in de Tweede Kamer te roepen dat hij ons land en zijn inwoners 'kapot maakt!'
Zou goed kunnen dat we rond januari 2025 weer mogen stemmen. Ik zou graag bij de formatiebesprekingen een vlieg op de muur willen zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Hoewel het ook nog zou kunnen dat we al weer heel snel naar de stembus gaan.
Hoe dan ook: veel PVV stemmers gaan teleurgesteld worden. En we moeten verder niet zo dramatisch doen.
Met de ontwikkeling dat moslims in ons land meer seculier worden is inderdaad niets mis.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is er mis met de-islamiseren? Deze haatideologie hoort niet in Nederland
Dat is waar. Hij zal toch behoorlijk moeten veranderen als hij MP wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of je het nou terecht vindt of niet, Timmermans verwoordde daarmee een gevoel dat leeft onder een deel van de Nederlanders.
Nogmaals, ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Wilders loopt al 15 jaar met de nodige dramatiek te pijpzeiken over de ondergang van Nederland, om elk jaar theatraal met een boze vinger naar Rutte te wijzen en in de Tweede Kamer te roepen dat hij ons land en zijn inwoners 'kapot maakt!'
Dat gaat dan ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Langst de deuren gaan om van de moslims te eisen dat ze hun geloof afzweren, onder dreiging van een gedwongen vertrek, daar word ik wat minder enthousiast van. Maar dat ben ik.
De islam is dus wel democratiisch ?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zucht….
Wat jij wil, is een grote meerderheid het niet mee eens. En het kan niet eens, wat jij wilt.
Niet bepaald democratisch ook.
Je doet alsof Timmermans zijn kiezers opriep op massaal rechtse kiezers in elkaar te beuken. In zekere zin was het een standaard oppositieverhaaltje. 'Wij accepteren ons verlies (hij heeft Wilders ook gefeliciteerd) en blijven strijden voor het Nederland dat wij voor ogen hebben'.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind je vooral kinderlijk naïef door de woedende reactie van alles links van het spectrum op deze uitslag te downplayen alsof het allemaal niet zo bedoeld is door KlimaatPaus Frans en zijn lakeien.
Overigens wel humor dat we blijkbaar rekening moeten houden met de gevoelens van grachtengordel links maar 3 miljoen PVV stemmers moeten hun bek maar gewoon houden want zij zitten niet aan de goede kant, aldus “inclusief links”. Iedereen mag er bij zolang je maar de zelfde opvattingen hebt, toch Koos?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar dat is dus wat die Haagse PVV'er liep te verkondigen op Twitter.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet gebeuren.
Het 'verdedigen van de democratie' vond ik vrij passief agressief overkomen anders.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
Op socials zie ik linkse figuren die een beetje doorslaan, maar zo'n drama maken van de speech van Timmermans slaat als een lul op een drumstel.
Links heeft geen moeite met geweld toch? Kijk naar Baudet, twee keer in elkaar gemept, twee keer vond het linkse volk het prachtig en was het zijn eigen schuld.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet alsof Timmermans zijn kiezers opriep op massaal rechtse kiezers in elkaar te beuken. In zekere zin was het een standaard oppositieverhaaltje. 'Wij accepteren ons verlies (hij heeft Wilders ook gefeliciteerd) en blijven strijden voor het Nederland dat wij voor ogen hebben'.
Op socials zie ik linkse figuren die een beetje doorslaan, maar zo'n drama maken van de speech van Timmermans slaat als een lul op een drumstel.
Wie zegt dat PVV'ers hun bek moeten houden?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Overigens wel humor dat we blijkbaar rekening moeten houden met de gevoelens van grachtengordel links maar 3 miljoen PVV stemmers moeten hun bek maar gewoon houden want zij zitten niet aan de goede kant, aldus “inclusief links”. Iedereen mag er bij zolang je maar de zelfde opvattingen hebt, toch Koos?
Zo denkt links, zij zijn moreel verheven en er is maar 1correcte mening. Als je het er niet mee eens bent dan ben je een Nazi, klimaatontkenner en racist!quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Overigens wel humor dat we blijkbaar rekening moeten houden met de gevoelens van grachtengordel links maar 3 miljoen PVV stemmers moeten hun bek maar gewoon houden want zij zitten niet aan de goede kant, aldus “inclusief links”. Iedereen mag er bij zolang je maar de zelfde opvattingen hebt, toch Koos?
Wat probeer je nou allemaal te suggereren, kerel? Het enige wat Timmermans doet is uitspreken dat hij blijft strijden voor een Nederland dat hij voor ogen heeft. Dat doen politici nou eenmaal. Nogmaals, ook de PVV voerde de afgelopen jaren die strijd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Links heeft geen moeite met geweld toch? Kijk naar Baudet, twee keer in elkaar gemept, twee keer vond het linkse volk het prachtig en was het zijn eigen schuld.
Nu krijgt links een afstraffing van de kiezer maar is die zelfreflectie in geen velden of wegen te bekennen. De hypocrisie is groot bij gewelddadig links.
Blijkbaar is er weer een kogel van links nodig om te beseffen dat ze aan die kant nogal snel grijpen naar geweld als dingen niet hun kant op gaan.
Ik vind jouw kijk op links ook wat extreem.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zo denkt links, zij zijn moreel verheven en er is maar 1correcte mening. Als je het er niet mee eens bent dan ben je een Nazi, klimaatontkenner en racist!
En dan? Weer een paar jaar verongelijkt oppositie voeren in de Tweede Kamer?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Oud_student het volgende:
De formatie gaat ofwel heel lang duren of ze zijn er zo uit (PVV+VVD+NSC)
De sleutel ligt bij de VVD, die gaat nu achterover leunen en afwachten.
Als ik Wilders was, dan zou ik de genoemde coalitie voorstellen en ald de VVD of NSC niet willen, dan de opdracht terug geven, Laat Timmermans het dan maar doen![]()
![]()
Ik zie en hoor niet anders als het om klimaat, immigratie enz gaat, andere meningen zijn voor hen fout, dat is idd extreem.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind jouw kijk op links ook wat extreem.
Jij bent een islamofoob, geen woord over gelukszoekers of vluchtelingen uit niet-islamitische landen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De islam is dus wel democratiisch ?
We moeten eerst stoppen met het binnenhalen van nog meer moslims, Ik denk dat veel kiezers dat nu eindelijk begrepen hebben, Of de politiek dat kan realiseren is maar de vraag. Ik denk dat er eerst noh meer ellende moet komen, zoals aanslagen en verdere anti semitisme voordat de grote meerderheid van Nderland dit wil inzien.
Ik vind het sowieso bijzonder hoe krankzinnig sommigen 'links' omschrijven, zeker als je bedenkt dat PVV op sociaal vlak linkser is dan veel partijen die als 'radicaal links' worden beschimpt door die mensen (zoals Volt en D66).quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind jouw kijk op links ook wat extreem.
Het gaat Timmermans wrs nooit lukken, dus dan komen we alsnog bij genoemde coalitie of de VVD en Omtzigt moet en gek worden en willen regeren met PvdaGL en D66quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan? Weer een paar jaar verongelijkt oppositie voeren in de Tweede Kamer?
Wilders is de 60 gepasseerd. Het is zo langzamerhand nu of nooit voor die man.
Verschil is dat de niet-islamitische migranten over het algemeen niet de neiging hebben grensrechters dood te trappen, filmmakers van de fiets te schieten en onze landgenoten in een Utrechtse tram afslachten terwijl ze 'God is de grootste' roepen. Klein verschilletje, maar wilde het toch even aanstippen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
geen woord over gelukszoekers of vluchtelingen uit niet-islamitische landen
Het probleem zit, denk ik, in de beeldvorming omtrent "links" van de laatste jaar op 10. Vroeger was links de PvdA, sociaal, voor de minder bedeelde, etc. Tegenwoordig is dat verandert naar antifa, xr, milieu extremisme, en de extremere flanken van de traditioneel linkse partijen. Uiteraard is dit (grotendeels) de schuld van de media. Sociaal, en klassiek. De extreme(re) flanken hebben flink de aandacht gekregen, wat het beeld van links bepaald heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso bijzonder hoe krankzinnig sommigen 'links' omschrijven, zeker als je bedenkt dat PVV op sociaal vlak linkser is dan veel partijen die als 'radicaal links' worden beschimpt door die mensen (zoals Volt en D66).
Ik denk dat veel mensen geen idee meer hebben wat het precies betekent.
Ik snap deze zin die de hele tijd door NSC gebruikt wordt niet vanuit NSC, als er nou 1 partij is die de halve grondwet wil verbouwen en dus de huidige grondwet niet respecteert dan is het NSC.quote:'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert'
Gewoon compenseren door marrokanen eruit te pleurenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Goed uiteengezet, die compleet ridicule punten op alleen al het gebied van veiligheid
Nee inderdaad, die zijn allemaal lief en moorden nooit, Nederlanders inclusief.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Grote verschil is dat de niet-islamitische migranten over het algemeen niet de neiging hebben grensrechters dood te trappen, filmmakers van de fiets te schieten en onze landgenoten in een Utrechtse tram afslachten terwijl ze 'God is de grootste' roepen. Klein verschilletje, maar wilde het toch even aanstippen.
Heb liever eerst mensen die niet eens correct Marokkanen kunnen spellen d'r uit.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:25 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Gewoon compenseren door marrokanen eruit te pleuren
Waar halen ze die 10.000 agenten vandaan?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Goed uiteengezet, die compleet ridicule punten op alleen al het gebied van veiligheid
O ja dat was ik vergeten, naast Nazi en klimaatontkenner zijn de mensen die kritiek hebben op de linksen ook nog eens islamofoob,quote:Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij bent een islamofoob, geen woord over gelukszoekers of vluchtelingen uit niet-islamitische landen.
En hoop je op meer ellende, zodat je post zoals eerder werkelijkheid kan worden?
Je kunt wel boos gaan zitten doen dat je wordt beschuldigd van het zijn van een nazi of whatever, maar jij bent echt opvallend hatelijk in je Posts. Dat vind ik wel eng. Hopelijk gaat nooit een grote meerderheid van de bevolking denken als jou. Ik heb alsnog de hoop dat dat niet zo is.
Uit hetzelfde tovervaatje als die tienduizenden extra mensen in de zorg.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar halen ze die 10.000 agenten vandaan?
Heeft de PVV een toverstaf?
Grondwet willen wijzigen != het niet respecteren van de grondwetquote:Op donderdag 23 november 2023 16:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik snap deze zin die de hele tijd door NSC gebruikt wordt niet vanuit NSC, als er nou 1 partij is die de halve grondwet wil verbouwen en dus de huidige grondwet niet respecteert dan is het NSC.
Om 2 voorbeelden te noemen:
regionale vertegenwoordig = grondwetwijziging
constitutioneel hof = grondwetwijziging.
Sorry ben maar domme poolquote:Op donderdag 23 november 2023 16:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Heb liever eerst mensen die niet eens correct Marokkanen kunnen spellen d'r uit.
Nee die logica klopt dus niet, volgens die logica kan je dus wel islamitische scholen verbieden zolang je artikel 1 grondwet maar wijzigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Grondwet willen wijzigen != het niet respecteren van de grondwet
PVV wil specifiek Islamitische scholen verbieden. Dat mag domweg niet van artikel 1. De grondwet wijzigen is gewoon iets wat mag, kan & waar een procedure voor ligt.
Groot verschil.
Ook mee eens hoor, ik kon daarom nogal ziedend worden van mensen die over Palestina begonnen tijdens een klimaatmars, twee heel aparte punten, maak jezelf nou godverdomme eens niet zo'n stereotype die alleen maar brult. Je maakt je enkel een makkelijk doelwit.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Het probleem zit, denk ik, in de beeldvorming omtrent "links" van de laatste jaar op 10. Vroeger was links de PvdA, sociaal, voor de minder bedeelde, etc. Tegenwoordig is dat verandert naar antifa, xr, milieu extremisme, en de extremere flanken van de traditioneel linkse partijen. Uiteraard is dit (grotendeels) de schuld van de media. Sociaal, en klassiek. De extreme(re) flanken hebben flink de aandacht gekregen, wat het beeld van links bepaald heeft.
Timmermans heeft niet gezien wat Baudet geflikt is? Wat zijn woorden voor invloed kunnen hebben? Daarnaast; voor zo'n dramaqueen, mag hij wel eens wat rustiger aan doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet alsof Timmermans zijn kiezers opriep op massaal rechtse kiezers in elkaar te beuken. In zekere zin was het een standaard oppositieverhaaltje. 'Wij accepteren ons verlies (hij heeft Wilders ook gefeliciteerd) en blijven strijden voor het Nederland dat wij voor ogen hebben'.
En anders zetten ze toch gewoon het leger inquote:Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uit hetzelfde tovervaatje als die tienduizenden extra mensen in de zorg.
De logica klopt wel. Wilders wil iets wat niet kan, Omtzicht wil iets veranderen wat hem niet zint. 2 totaal verschillende vormen van het aanvliegen van het probleem. De één valt buiten en de andere binnen de procedures.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee die logica klopt dus niet, volgens die logica kan je dus wel islamitische scholen verbieden zolang je artikel 1 grondwet maar wijzigt.
Dan alle scholen met een geloofsovertuiging verbieden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Grondwet willen wijzigen != het niet respecteren van de grondwet
PVV wil specifiek Islamitische scholen verbieden. Dat mag domweg niet van artikel 1. De grondwet wijzigen is gewoon iets wat mag, kan & waar een procedure voor ligt.
Groot verschil.
'je moet je gewoon gedragen, dan heb je er vanzelf geen last meer van'quote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Je kan toch niet ontkennen dat de verhoudingen compleet scheef zijn? Zeker als je kijkt hoe de percentages van verschillende bevolkingsgroepen eruit zien. Je zal mij nooit een afkeurende opmerking horen maken over de groepen die het prima doen, zoals de Hindoestaanse en Aziatische gemeenschap, geen enkele reden toe.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee inderdaad, die zijn allemaal lief en moorden nooit, Nederlanders inclusief.
Bovendien haal je wel een paar erg oude incidenten aan.
Zo ken ik er nog wel een paar, zoals Tristan van der Vlis of de idioot van Koningsdag 2009.
Ook zinloos geweld is geen voorrecht aan islamisten.
Al 20 plus jaar dezelfde discussie op fok, word er zo moe van.
Lekker Amerikaans modelletje, dat werkt zo goed daar.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
'je moet je gewoon gedragen, dan heb je er vanzelf geen last meer van'
Zo! Lekker onelinertje.
Nee slaat echt nergens op wat je nu zegt, Wilders wil iets dat kan met een grondwetswijziging en Omtzigt wil iets dat ook kan met een grondwetswijziging.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef ashardalan het volgende:
[..]
De logica klopt wel. Wilders wil iets wat niet kan, Omtzicht wil iets veranderen wat hem niet zint. 2 totaal verschillende vormen van het aanvliegen van het probleem. De één valt buiten en de andere binnen de procedures.
Ook dat kan niet. Wet vrijheid onderwijs. Alle subsidie voor scholen die niet Openbaar zijn intrekken kan wel, zolang je de oprichting van die scholen in een privé-school constructie maar wettelijk toe staat.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan alle scholen met een geloofsovertuiging verbieden.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Maar goed, dat programma is super populistisch en in de praktijk niet uitvoerbaar.
De islam is anti grondwettelijk, zij erkennen onze wetgeving niet de sharia gaat voor onze wetten, homos moeten gedood, vrouwen hebben weinig rechten enz enzquote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan alle scholen met een geloofsovertuiging verbieden.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Maar goed, dat programma is super populistisch en in de praktijk niet uitvoerbaar.
Een beetje hetzelfde als de zwarte sokkengemeenten dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De islam is anti grondwettelijk, zij erkennen onze wetgeving niet de sharia gaat voor onze wetten, homos moeten gedood, vrouwen hebben weinig rechten enz enz
quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als de zwarte sokkengemeenten dus.
Nee, die erkennen het gezag, het zwaard van de overheid (Romeinen 12)quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker vertrouwen op de overheid die het curriculum voor je kinderen 100% bepaaldquote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef ashardalan het volgende:
[..], daarom al het op geloof gestoelde onderwijs niet langer subsidiëren.
Zie hen nog niet capriolen a la Isis uithalen, maar begrijp je punt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Er wordt voortdurend gedaan of alle geloven hetzelfde zijn, dat is natuurlijk niet zo.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef ashardalan het volgende:
Gebeurt nu ook, daar verandert dus niets aan. En, misschien dat je dit niet weet, maar er bestaan al een tijdje "openbare scholen", die hebben geen religieuze, of specifieke ideologische, basis voor hun onderwijs. Die blijf je dan uiteraard subsidiëren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Lekker vertrouwen op de overheid die het curriculum voor je kinderen 100% bepaald
Openbare scholen zijn erger dan aids als je het mij vraagtquote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Gebeurt nu ook, daar verandert dus niets aan. En, misschien dat je dit niet weet, maar er bestaan al een tijdje "openbare scholen", die hebben geen religieuze, of specifieke ideologische, basis voor hun onderwijs. Die blijf je dan uiteraard subsidiëren.
Ik wil onze jeugd net zo hard niet geïndoctrineerd hebben in de katholieke kerk, als in de moskee. Daarnaast ben ik voor een zeer strenge scheiding van kerk en staat, waar het onderwijs bij hoort.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er wordt voortdurend gedaan of alle geloven hetzelfde zijn, dat is natuurlijk niet zo.
Idd door linkse indoctrinatie, de linkse kerkquote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Openbare scholen zijn erger dan aids als je het mij vraagt
En het ook in de politiek verbieden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef ashardalan het volgende:
WTFquote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jouw kinderen aids krijgen.
Wat doe je dan met dogmatische partijen? Of bijvoorbeeld kerona-religie, klimaatreligie?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
En het ook in de politiek verbieden.
Wat fijn dat we een kritische blik op het PVV-programma krijgen nadát de verkiezingen hebben plaatsgevonden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ik heb wel eens om meer gematigde uitspraken een ban gekregen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jouw kinderen aids krijgen.
De openbare scholen die ik ken zijn best prima, als aids dan nog beter is dan moet dat wel een feestje zijn.quote:
Populisten. Die roepen veel en dat willen ze ook wel, maar ze kunnen het meestal niet waarmaken. Andere politici kunnen het overigens ook niet waarmaken, maar die roepen dan ook niet zoveel.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We hebben dus te maken met twee onbeschrijflijke oplichters.
Dat was dubbelquote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik heb al een TR moeten zetten helaas
Van Jolo had ook weer een mooie ontmoeting verzonnenquote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi idee om de publieke omroep eens uit te mesten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-wie-zijn-die-mensenquote:Er komen opnieuw meer mannen dan vrouwen in het parlement: 89 mannen tegenover 60 vrouwen. Daarnaast identificeert Ines Kostic, de nummer twee van de Partij voor de Dieren, zich als non-binair. De oude Kamer telde 58 vrouwen. Twaalf leden van de nieuwe Kamer hebben een migratie-achtergrond.
Komt uit zowel Bosnië als Herzegovina.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef superniger het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-wie-zijn-die-mensen
Een vrouw die ingewikkeld wil doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef superniger het volgende:
[..]
Die mag nergens over stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef superniger het volgende:
[..]
Wilders bleef Kaag 'heks' noemen, zelfs toen duidelijk was dat ze met de dood werd bedreigd en die fakkeldragende debiel voor de deur had staan. Och, wat vonden onze rechtse vrienden dat grappig. De toon matigen? Hoezo dan? Hoppa, we gooi er nog maar eens 'heks' en een paar andere scheldnamen tegenaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Timmermans heeft niet gezien wat Baudet geflikt is? Wat zijn woorden voor invloed kunnen hebben? Daarnaast; voor zo'n dramaqueen, mag hij wel eens wat rustiger aan doen.
Uiteindelijk blijkt iedereen een snowflake te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders bleef Kaag 'heks' noemen, zelfs toen duidelijk was dat ze met de dood werd bedreigd en die fakkeldragende debiel voor de deur had staan. Och, wat vonden onze rechtse vrienden dat grappig. De toon matigen? Hoezo dan? Hoppa, we gooi er nog maar eens 'heks' en een paar andere scheldnamen tegenaan.
Maar nu toont links - in dit geval Timmermans - zich een keertje strijdbaar en begin figuren zoals jij te pijpzeiken over de toon. Houd toch op joh.
Want wat forum zegt over tribunalen en shit is wel heel erg normaal? Het is FvD zelf dat constant dreigt en shit. Het is erg wat Thierry is overkomen, maar dat komt niet door Timmermans.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Timmermans heeft niet gezien wat Baudet geflikt is? Wat zijn woorden voor invloed kunnen hebben? Daarnaast; voor zo'n dramaqueen, mag hij wel eens wat rustiger aan doen.
Waarom denk je dat het een binaire keuze is?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Want wat forum zegt over tribunalen en shit is wel heel erg normaal?
Ik vind wat Timmermans zei niet eens in de buurt komen van: wacht maar er komen tribunalen of iets in die trant.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:56 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een binaire keuze is?
De grootste gotspe van het jaar!quote:Op donderdag 23 november 2023 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders bleef Kaag 'heks' noemen, zelfs toen duidelijk was dat ze met de dood werd bedreigd en die fakkeldragende debiel voor de deur had staan. Och, wat vonden onze rechtse vrienden dat grappig. De toon matigen? Hoezo dan? Hoppa, we gooi er nog maar eens 'heks' en een paar andere scheldnamen tegenaan.
Maar nu toont links - in dit geval Timmermans - zich een keertje strijdbaar en begin figuren zoals jij te pijpzeiken over de toon. Houd toch op joh.
Eens. Probleem met die tribunalen uitspraak is dat die in de Kamer is gedaan. Dat kunnen en mogen Kamerleden letterlijk alles zeggen wat ze willen. Een groot goed, wat behouden moet worden imo, maar ook dit soort idiote uitspraken bij bepaalde geestelijk gehandicapte Kamerleden mogelijk maakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:57 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik vind wat Timmermans zei niet eens in de buurt komen van: wacht maar er komen tribunalen of iets in die trant.
Wacht even. Wie zegt dat de beveiliging van Wilders teveel kost? Kaag? Timmermans?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De grootste gotspe van het jaar!
De hele tijd claimen dat Wilders zijn bek moet houden en dat zijn beveiliging veel te veel kost en dan komt er één mafketel met een fakkel - die haar niet met haar leven heeft bedreigd, laat staan aangeraakt - en het land is te klein. Of die huisvrouwtjes met de fakkels! Oh wat eng! Stop the press!
Lekker inclusief dit, inclusief dat en keihard antisemitisme wordt gewoon goedgekeurd.
Timmermans moet bij de film, daar past zijn geacteerde gejank veel beter.
Weinig big4 kwaliteit hierquote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef KingRoland het volgende:
Een hoop achterlijke users in dit topic
Gelukkig ben ik er om het niveau omhoog te brengen
Ken je Googlequote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef superniger het volgende:
[..]
Al die mensen die gaan demonstreren. Nergens is gezegd dat dit alleen om politici ging.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Wie zegt dat de beveiliging van Wilders teveel kost? Kaag? Timmermans?
Want voor zover ik mij kan herinneren hebben die herhaaldelijk verklaard dat het juist verschrikkelijk is dat Wilders beveiligd dient te worden. Kritiek op de kosten heb ik linkse politici nog nooit zien uiten.
Heel verstandig ditquote:Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'
Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Natuurlijk, maar het eeuwenoude spreekwoord dat als je een stok zoekt om mee te slaan. Wilders wordt helaas al heel lang bedreigt vanuit de islamitische hoek.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Eens. Probleem met die tribunalen uitspraak is dat die in de Kamer is gedaan. Dat kunnen en mogen Kamerleden letterlijk alles zeggen wat ze willen. Een groot goed, wat behouden moet worden imo, maar ook dit soort idiote uitspraken bij bepaalde geestelijk gehandicapte Kamerleden mogelijk maakt.
Neemt niet weg dat wat Timmermans gisteren zei gewoon heel dicht schuurt tegen het vergoelijken van geweld richting Wilders. "De democratie beschermen" was óók een motief voor Volkert. Iets wat bij Timmermans bekend mag zijn.
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel verstandig ditNu de VVD nog de handen er vanaf trekken en het sprookje van premier Wilders zijn we weer vanaf.
Hij zegt dat hij gisteren verkeerd begrepen is, het beeld dat toen ontstond was toch dat de deur op een kier stond voor een samenwerking?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:07 schreef ashardalan het volgende:
[..]hij zegt niets anders dan wat hij al dagen/weken zegt. Het is Wilders die aangegeven heeft de on-grondwettelijke punten in de ijskast te zetten. Hier is dus helemaal niets mee verandert
Mensen die denken dat Wilders als minpres de islam wil verbieden. Doe normaal.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:07 schreef ashardalan het volgende:
[..]hij zegt niets anders dan wat hij al dagen/weken zegt. Het is Wilders die aangegeven heeft de on-grondwettelijke punten in de ijskast te zetten. Hier is dus helemaal niets mee verandert
Enerzijds fantastisch, anderzijds zie ik het ook wel weer gebeuren dat we opnieuw naar de stembus mogen, Wilders nog meer dan ooit de eeuwige slachtofferkaart kan spelen en vervolgens ergens in de buurt van de 50 eindigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel verstandig ditNu de VVD nog de handen er vanaf trekken en het sprookje van premier Wilders zijn we weer vanaf.
DUs nu doen ze dat allemaal? Oké vieze pedo dat je er bent.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Verschil is dat de niet-islamitische migranten over het algemeen niet de neiging hebben grensrechters dood te trappen, filmmakers van de fiets te schieten en onze landgenoten in een Utrechtse tram afslachten terwijl ze 'God is de grootste' roepen. Klein verschilletje, maar wilde het toch even aanstippen.
Ja, mits Wilders zijn on-grondwettelijke punten niet door wil zetten. Daar is niets in verandert. Dat de media daar mee aan de haal is gegaan om te speculeren, is (imo) niet Omtzicht's probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij gisteren verkeerd begrepen is, het beeld dat toen ontstond was toch dat de deur op een kier stond voor een samenwerking?
Beter lezen wat ik zeg & waar ik op reageer.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:09 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Mensen die denken dat Wilders als minpres de islam wil verbieden. Doe normaal.
Wat hij vvd en nsc wel gaan doen is die hele azielzoekers procedure aanpassen, dat willen ze alle 3 (en bbb ook)
Daar zal het wel op neerkomen ja. Dat ie een onuitvoerbaar programma heeft en dat het een éénmanspartij is so be it.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Enerzijds fantastisch, anderzijds zie ik het ook wel weer gebeuren dat we opnieuw naar de stembus mogen, Wilders nog meer dan ooit de eeuwige slachtofferkaart kan spelen en vervolgens ergens in de buurt van de 50 eindigt.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Enerzijds fantastisch, anderzijds zie ik het ook wel weer gebeuren dat we opnieuw naar de stembus mogen, Wilders nog meer dan ooit de eeuwige slachtofferkaart kan spelen en vervolgens ergens in de buurt van de 50 eindigt.
Indd. Wilders heeft de afgelopen paar dagen en weken meerdere keren gezegd dat hij zeker binnen de grondwettelijke kaders wil werken en punten wat milder over wil zijn. Dat weet hij zelf ook dat hij dat moet doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:11 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ja, mits Wilders zijn on-grondwettelijke punten niet door wil zetten. Daar is niets in verandert. Dat de media daar mee aan de haal is gegaan om te speculeren, is (imo) niet Omtzicht's probleem.
Op dit moment is de situatie zo (op basis van de uitspraken van de politici zelf):
Wilders; ongrondwettelijke punten in de ijskast
Dilan: Zij zelf wil niet dienen onder premier Tante Greet, geen woord over de partij gezegd
Omtzicht: Grondwet moet gerespecteerd
vdPlas: Wil met iedereen praten, maar moet wel constructief zijn
That's it. PVV-VVD-NSC-BBB kan dus nog, mits Tante Greet "een beetje" inbindt, wat hij aangegeven heeft te gaan doen.
Deze kleine discussie begon omdat jij begon te janken over de speech van Timmermans, die bedreigend zou zijn voor Wilders. Dus ja, het gaat in dit geval wel om politici.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Al die mensen die gaan demonstreren. Nergens is gezegd dat dit alleen om politici ging.
Beter luisteren voordat je poep praatquote:Op donderdag 23 november 2023 17:11 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Beter lezen wat ik zeg & waar ik op reageer.
Klopt. Ik ben ook heeeeeel benieuwd hoe de formatie gaat lopen en wat er uit komt. Als hij woord houdt, zie ik zeker een realistische kans op een PVV-VVD-NSC(-BBB) kabinet.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wilders heeft de afgelopen paar dagen en weken meerdere keren gezegd dat hij zeker binnen de grondwettelijke kaders wil werken en punten wat milder over wil zijn. Dat weet hij zelf ook dat hij dat moet doen.
Ik ben bang dat je een groot deel van het electoraat hevig overschat.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het signaal dat er van uit zou gaan richting kiezer is dat er niet te werken valt met een PVV die discrimineert en demoniseert.
PVV is pas gaan groeien toen daar twijfel over leek te ontstaan omdat VVD en NSC de deur op een kier zette voor een samenwerking.
Zelfs als hij 50 zetels pakt heeft hij geen meerderheid. Ik zou het een uitstekend signaal vinden.
Dan zal er wel weer een andere extreme partij van profiteren, FvD ofzo of een andere idioot die denk dat ie het uitgevonden heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Het signaal dat er van uit zou gaan richting kiezer is dat er niet te werken valt met een PVV die discrimineert en demoniseert.
PVV is pas gaan groeien toen daar twijfel over leek te ontstaan omdat VVD en NSC de deur op een kier zette voor een samenwerking.
Zelfs als hij 50 zetels pakt heeft hij geen meerderheid. Ik zou het een uitstekend signaal vinden.
Wilders maakt zich de laatste tijd compleet belachelijk door allerlei kernwaarden waar hij 15 jaar op heeft gehamerd ineens spontaan in te slikken, maar die punten staan nog gewoon in zijn programma.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:11 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ja, mits Wilders zijn on-grondwettelijke punten niet door wil zetten. Daar is niets in verandert. Dat de media daar mee aan de haal is gegaan om te speculeren, is (imo) niet Omtzicht's probleem.
Op dit moment is de situatie zo (op basis van de uitspraken van de politici zelf):
Wilders; ongrondwettelijke punten in de ijskast, wil premier voor alle Nederlanders zijn, ongeacht geloof, gender, seksuele voorkeur, etc.
Dilan: Zij zelf wil niet dienen onder premier Tante Greet, geen woord over de partij gezegd
Omtzicht: Grondwet moet gerespecteerd
vdPlas: Wil met iedereen praten, maar moet wel constructief zijn
That's it. PVV-VVD-NSC-BBB kan dus nog, mits Tante Greet "een beetje" inbindt, wat hij aangegeven heeft te gaan doen.
38/39 zetels zeggen dat je geen gelijk hebtquote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Wilders maakt zich de laatste tijd compleet belachelijk door allerlei kernwaarden waar hij 15 jaar op heeft gehamerd ineens spontaan in te slikken, maar die punten staan nog gewoon in zijn programma.
Elke partij die iets serieus wil neerzetten zoals NSC die als grondbeginsel heeft vertrouwen wekken bij de burgers en secuur te werk gaan kan daar onmogelijk mee in zee gaan.
Mwa die partijen met extreme standpunten hebben toch de neiging snel kapot te gaan. Maarten van Rossem maakte in zijn podcast de vergelijking met een prachtige paddenstoel die je ziet, waarvan na een week nauwelijks nog iets over is.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan zal er wel weer een andere extreme partij van profiteren, FvD ofzo of een andere idioot die denk dat ie het uitgevonden heeft.
Kan jij wel lezen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef ashardalan het volgende:
[..]
38/39 zetels zeggen dat je geen gelijk hebt
Die klappen die Baudet kreeg waren van de afgelopen dagen. Wanneer had mevrouw Kaag klappen gehad? Niemand heeft haar met een vinger aangeraakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze kleine discussie begon omdat jij begon te janken over de speech van Timmermans, die bedreigend zou zijn voor Wilders. Dus ja, het gaat in dit geval wel om politici.
Verder weet ik niet wat die lui die gaan demonstreren precies vinden. Ik doe in ieder geval niet met ze mee.
37 toch?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef ashardalan het volgende:
[..]
38/39 zetels zeggen dat je geen gelijk hebt
Als...quote:Op donderdag 23 november 2023 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
37 toch?
Hoeveel procent zouden op hem hebben gestemd als de kans op kabinetsdeelname letterlijk nul was geweest?
Hij is pas groot geworden toen in elk geval de schijn ontstond dat hij zou kunnen gaan regeren.
Dit draait uit op een cirkeldiscussie. Ik heb mijn punt al lang en breed gemaakt. Lees m'n reacties terug en je weet wat ik op jouw meest recente bijdrage zou antwoorden.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die klappen die Baudet kreeg waren van de afgelopen dagen. Wanneer had mevrouw Kaag klappen gehad? Niemand heeft haar met een vinger aangeraakt.
Dat lijkt me in geval van nieuwe verkiezingen anders redelijk cruciaal. Want daarvoor stond hij 15 jaar op 13 zetels of zoquote:Op donderdag 23 november 2023 17:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als...
Dat doet er allemaal niet echt toe.
Ben je nou echt zo verblind door haat dat je niet meer kan zien dat beide ernstige feiten zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die klappen die Baudet kreeg waren van de afgelopen dagen. Wanneer had mevrouw Kaag klappen gehad? Niemand heeft haar met een vinger aangeraakt.
Laatste wat ik zag was 38 "definitief", restzetel wss naar PVV van PvdGL. Dus die dalen dan een zetel. Hoe betrouwbaar dat is... Tja, blijft gokken. Is nu overigens 38, geen restzetel.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
37 toch?
Hoeveel procent zouden op hem hebben gestemd als de kans op kabinetsdeelname letterlijk nul was geweest?
Hij is pas groot geworden toen in elk geval de schijn ontstond dat hij zou kunnen gaan regeren.
VVD heeft gewoon domme spelletjes lopen spelen en verloren.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:23 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Laatste wat ik zag was 38 "definitief", restzetel wss naar PVV van PvdGL. Dus die dalen dan een zetel. Hoe betrouwbaar dat is... Tja, blijft gokken. Is nu overigens 38, geen restzetel.
Of hij dan pas groot is geworden, weet ik niet. De uitgestoken hand van Dilan zal ongetwijfeld geholpen hebben.
Al met al komt het er op neer dat men aan beide kanten niet zo spastisch moet doen en niet op de feiten vooruit moet lopen.
We zien het jaquote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef Document1 het volgende:
Er zitten echt teveel tosties op fok en in dit topic. Ik wou dat ik de belofte aan mijzelf niet had verbroken en toch weer in politieke topics ben gaan posten.
Sommige zijn hier echt heel hard van het pad af en niet op de goede manier.
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:10 schreef Document1 het volgende:
[..]
DUs nu doen ze dat allemaal? Oké vieze pedo dat je er bent.
Dilan heeft zich vergrabbeld, maar natuurlijk heeft zij dat niet alleen bepaald. De VVD heeft dat allemaal ingefluisterd. Ze missen gewoonweg Teflon Mark.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lijkt me in geval van nieuwe verkiezingen anders redelijk cruciaal. Want daarvoor stond hij 15 jaar op 13 zetels of zo![]()
Dilan had de geest lekker in de fles moeten laten dan was het nooit zo uit de hand gelopen
Je mis een stuk van daarvoor maar doe vooral lekker selectief quoten.quote:
Reactie van Rutte was veelzeggend. Damn wat mis ik als VVD-stemmer die baas deze campagne.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VVD heeft gewoon domme spelletjes lopen spelen en verloren.
Andere users hier uitmaken voor pedo moet je sowieso niet doenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je mis een stuk van daarvoor maar doe vooral lekker selectief quoten.
Hij vindt alle moslims hetzelfde dus toen ik vroeg of alle Nederlanders dan pedo zijn kreeg ik al geen antwoord meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Andere users hier uitmaken voor pedo moet je sowieso niet doen
10381539 / 150 = 69.211quote:Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef ashardalan het volgende:
Zie ik het trouwens goed dat de kiesdeler 58k stemmen is? Gebaseerd op de ene zetel van Ja21
Het probleem met de VVD is dat ze rechts zijn. Eerste vrouwelijke en buitenlandse minister president, dachten ze daarnee misschien stemmen van woke te krijgen, maar vergaten dat die vooral links zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Reactie van Rutte was veelzeggend. Damn wat mis ik als VVD-stemmer die baas deze campagne.
Zij is in de debatten ook totaal geen match voor Wilders, Rutte was dat altijd wel. Mooie debatten altijd tussen die 2.
Nou, ik wel. Een hele leuke school waar inderdaad ook allochtonen zitten. So whatquote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef xzaz het volgende:
Openbare scholen![]()
Geen enkele ouder zou zijn kind nog naar een allochtonen school sturen.
Ik zou m'n kind 100 keer liever naar een islamitische school dan een openbare sturenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik wel. Een hele leuke school waar inderdaad ook allochtonen zitten. So what
Het is nog een goeie school ook, waar mijn kinderen met plezier naar toe gaan.
Genoeg Nederlandse vriendjes en ook van andere afkomsten.
Zitten de allochtonen niet op een islamitische school, is het weer niet goed.
Het liefst willen ze geen allochtonen op school, maar misschien wel, in een grote schoolbus met bestemming het land waar hun wortels liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik wel. Een hele leuke school waar inderdaad ook allochtonen zitten. So what
Moet je ze wel laten besnijden.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik zou m'n kind 100 keer liever naar een islamitische school dan een openbare sturen
Ik krijg een beetje het idee dat de meeste hier terug willen naar de situatie van voor 1950. Totaal de weg kwijt die mensen en denken nu dat hun verlosser het gaat oplossen voor ze.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk niet dat ze penisinspectie doen hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 17:38 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Moet je ze wel laten besnijden.
Trolololoquote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik zou m'n kind 100 keer liever naar een islamitische school dan een openbare sturen
Een katholiek zou z'n kinderen nooit naar een openbare school moeten sturen inderdaadquote:Op donderdag 23 november 2023 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Trolololo
Wat een raar standpunt voor een katholiek.
Zou de kopvoddentaks er komen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:40 schreef Elan het volgende:
Als Wilders de baas is gelukkig geen Lentekriebels meer
Enig idee wat een openbare school inhoudt?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Trolololo
Wat een raar standpunt voor een katholiek.
Nee naar een Islamschool zekerquote:Op donderdag 23 november 2023 17:40 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Een katholiek zou z'n kinderen nooit naar een openbare school moeten sturen inderdaad
Even van uit gaande dat 38 zetels klopt, dan hebben we nog 112 zetels over. Lijkt me dat de meerderheid niet op Wilders heeft gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:42 schreef Ponsai het volgende:
PVV overtuigend de grote winnaar.
Niet met geluk, maar luid en duidelijk.
Als hij niet in het kabinet komt wat stelt stemmen dan nog voor?
Wij burgers hebben gekozen voor de pvv.
Althans een groot deel.
Dat mag niet vergeten worden mijn inziens.
PS: Frans totaal ongeschikt als premier, hij stond gisteravond als een kleuter te janken op het podium
Openbare school is gewoon voor iedereen, geen religieuze brainwashing. Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Enig idee wat een openbare school inhoudt?
Nou zou ik mijn kinderen overigens thuis houden als ik de keuze had tussen die twee.
Waar zegt hij dat dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:43 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Even van uit gaande dat 38 zetels klopt, dan hebben we nog 112 zetels over. Lijkt me dat de meerderheid niet op Wilders heeft gestemd.
Ontvangt ze geen wachtgeld?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:35 schreef Zoon_John het volgende:
Overigens wel lachen dat Nanninga van ja21 alles heeft opgezegd om zich verkiesbaar te stellen voor de tweede kamer en daarna niks op rekest heeft gekregen.
Ligt impliciet in de vraag wat stemmen dan nog voor stelt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dan?
Kom je wel vertellen als je dan een 'Halsemaatje' doet?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef Bezsen het volgende:
Ook iets waar je goed op kan bezuinigen. Bij voorkeur afschaffen en de afzwaaiende politici gewoon de WW in.quote:
Stukje democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:46 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ligt impliciet in de vraag wat stemmen dan nog voor stelt.
Een regering zonder de PVV is mogelijk. Niet heel reëel, maar wel doenlijk. Die eventuele regering zou óók recht doen aan de uitslag.
Heb geen Twitter. Zou je het kort kunnen samenvatten?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het omvat wel iets meer. De openbare school is voor de vrije denker. In de praktijk worden die kinderen aan hun lot overgelaten en creeert het vooral kleine wappies.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Openbare school is gewoon voor iedereen, geen religieuze brainwashing. Wat is daar mis mee?
Jawel, maar ze is niet in de tweede kamer in ieder geval, en heeft nu ook alle goofwaarsigheid verspeeld.quote:
Was iedereen maar een vrije denker. Ze indoctrineren met een of andere religie creëert geen kleine wappies wou je zeggen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het omvat wel iets meer. De openbare school is voor de vrije denker. In de praktijk worden die kinderen aan hun lot overgelaten en creeert het vooral kleine wappies.
Dat klopt, maar diezelfde meerderheid heeft ook niet tegen Wilders gestemd. Zou wel erg zwart-wit zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:43 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Even van uit gaande dat 38 zetels klopt, dan hebben we nog 112 zetels over. Lijkt me dat de meerderheid niet op Wilders heeft gestemd.
Eens, maar een beetje tegengas tegen de mensen die roepen dat het ondemocratisch zou zijn als Wilders niet formeert is ook handigquote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat klopt, maar diezelfde meerderheid heeft ook niet tegen Wilders gestemd. Zou wel erg zwart-wit zijn.
In mijn eigen ervaring en die van mijn kinderen is het katholiekste op een katholieke basisschool de kerst en paasviering. Mijn kinderen weten wat de bijbel is, wie Jezus is maar daar houdt het aardig mee op hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Was iedereen maar een vrije denker. Ze indoctrineren met een of andere religie creëert geen kleine wappies wou je zeggen?
en dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1727636132068778073.htmlquote:Op donderdag 23 november 2023 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb geen Twitter. Zou je het kort kunnen samenvatten?
Ben zelf altijd naar een Christelijke school geweest overigens en gelovig opgevoed en dat was prima maar zie totaal geen meerwaarde verder. Een openbare school laat meer ruimte voor de eigen perceptie van het kind en stimuleert een vrije ontwikkeling van het brein en keuzes die gemaakt kunnen worden. Ze op hele jonge leeftijd al indoctrineren met welke religie dan ook zou mijn keuze niet zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In mijn eigen ervaring en die van mijn kinderen is het katholiekste op een katholieke basisschool de kerst en paasviering. Mijn kinderen weten wat de bijbel is, wie Jezus is maar daar houdt het aardig mee op hoor.
Dank!quote:Op donderdag 23 november 2023 18:13 schreef Caland het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1727636132068778073.html
Hopelijk een fatsoenlijk kabinet. Dat kan alleen zonder PVV. Ook al heeft Geert zich nu verkleed als schaap het blijft een wolf.quote:
Mijn hemel PVV heerst wel overal, had gehoopt dat dat electoraat wat meer tot de provincie en dan met name Brabant en Limburg was beperkt.quote:
Kortom, vooral domme mensen stemmen Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-nsc-in-noordoosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
en dan die bolle van op1 met z' telefoontje aan het filmen (lol)quote:Op donderdag 23 november 2023 17:56 schreef Evangelion het volgende:
Accidental Renaissance
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed de enige andere optie is dan PVDA/GL, VVD, NSC en dan BBB of D66. Zelfs als dat zou lukken (wat we zeer zeer sterk lijkt) dan heb je bij de volgende verkiezingen (en die zullen met zo'n kabinet snel volgen) een PVV van 50 zetels. Dus dat lost het probleem niet op.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopelijk een fatsoenlijk kabinet. Dat kan alleen zonder PVV. Ook al heeft Geert zich nu verkleed als schaap het blijft een wolf.
Nou ik zal het cirkeltje rond maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben zelf altijd naar een Christelijke school geweest overigens en gelovig opgevoed en dat was prima maar zie totaal geen meerwaarde verder. Een openbare school laat meer ruimte voor de eigen perceptie van het kind en stimuleert een vrije ontwikkeling van het brein en keuzes die gemaakt kunnen worden. Ze op hele jonge leeftijd al indoctrineren met welke religie dan ook zou mijn keuze niet zijn.
Maar goed we dwalen nu wel heel erg af van de verkiezingen
gaan we over (extreem) links helemaal naar de klote.............echt mensen kunnen niet nadenkenquote:
Een PVV die uitgesloten is van regeringsdeelname kan nooit rekenen op 50 zetels. Ik gok dat dat de inzet gaat worden. Nieuwe verkiezingen met een gunstigere uitslag. En voor die tijd een collectieve aanval op Wilders en hem beschuldigen dat hij de boel saboteert en discrimineert.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar goed de enige andere optie is dan PVDA/GL, VVD, NSC en dan BBB of D66. Zelfs als dat zou lukken (wat we zeer zeer sterk lijkt) dan heb je bij de volgende verkiezingen (en die zullen met zo'n kabinet snel volgen) een PVV van 50 zetels. Dus dat lost het probleem niet op.
PVV is niet links dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:24 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
gaan we over (extreem) links helemaal naar de klote.............echt mensen kunnen niet nadenken
Bedoel meer dat je moet kijken naar het verschil tussen 1 en 2 en 3.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:46 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ligt impliciet in de vraag wat stemmen dan nog voor stelt.
Een regering zonder de PVV is mogelijk. Niet heel reëel, maar wel doenlijk. Die eventuele regering zou óók recht doen aan de uitslag.
Riskante move lijkt me dat wel. Want het gevaar is even groot dat Wilders er dan wél met 50 zetels vandoor gaat. Als je 25% van de kiezers niet serieus neemt dan laat het heel veel zien over de staat van deze democratie denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Een PVV die uitgesloten is van regeringsdeelname kan nooit rekenen op 50 zetels. Ik gok dat dat de inzet gaat worden. Nieuwe verkiezingen met een gunstigere uitslag. En voor die tijd een collectieve aanval op Wilders en hem beschuldigen dat hij de boel saboteert en discrimineert.
Geloof is indoctrinatie, je legt kinderen die in de leeftijd zijn dat ze blind aannemen dat alles wat volwassenen roepen waar is JOUW perceptie op een geloof op,quote:Op donderdag 23 november 2023 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ik zal het cirkeltje rond maken.
Ik ben blij dat Nederlandse normen en waarden gebaseerd zijn op die van het christendom. Dus ik begrijp de indoctrinatie even niet zo goed in die zin. Daar hoef je verder niet gelovig voor te zijn om dat te onderstrepen. Gisteren heeft Nederland onderstreept dat die normen en waarden van belang zijn en dat we die niet moeten verliezen.
Allang niet meer, alle Christelijke partijen zijn deze verkiezingen wederom gedecimeerd tot wisselgeld, en het was al niet veel meer. In de grote steden wonen waarschijnlijk meer Moslims dan Christenen.quote:We leven in een christelijk land met christelijke normen en waarden.
Heel goed geschreven Vliegbaard.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ik zal het cirkeltje rond maken.
Ik ben blij dat Nederlandse normen en waarden gebaseerd zijn op die van het christendom. Dus ik begrijp de indoctrinatie even niet zo goed in die zin. We leven in een christelijk land met christelijke normen en waarden. Daar hoef je verder niet gelovig voor te zijn om dat te onderstrepen. Gisteren heeft Nederland onderstreept dat die normen en waarden van belang zijn en dat we die niet moeten verliezen.
Zit logica in. Hoogopgeleiden hebben minder te maken met de minder gezellige gevolgen van immigratie. Hebben meer centjes -> wonen in betere buurt -> hun dochters worden minder lastiggevallen en in hun gezicht gespuugd.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:17 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-nsc-in-noordoosten
De Nederlandse grondwet is gefundeerd op christelijke normen en waarden. Dat is een feit. Hoe we het geloof verder invulling geven boeit me niet zoveel, dat zijn persoonlijke keuzes.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof is indoctrinatie, je legt kinderen die in de leeftijd zijn dat ze blind aannemen dat alles wat volwassenen roepen waar is JOUW perceptie op een geloof op,
[..]
Allang niet meer, alle Christelijke partijen zijn deze verkiezingen wederom gedecimeerd tot wisselgeld, en het was al niet veel meer. In de grote steden wonen waarschijnlijk meer Moslims dan Christenen.
Ze zijn in staat om niet in de praktijken van de oplichter te trappen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:32 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zit logica in. Hoogopgeleiden hebben minder te maken met de minder gezellige gevolgen van immigratie. Hebben meer centjes -> wonen in betere buurt -> hun dochters worden minder lastiggevallen en in hun gezicht gespuugd.
Tja, als je het zo bekijkt is alle opvoeding indoctrinatie. Je legt je kinderen jouw normen en waarden op.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof is indoctrinatie, je legt kinderen die in de leeftijd zijn dat ze blind aannemen dat alles wat volwassenen roepen waar is JOUW perceptie op een geloof op,
[..]
De meesten willen Omtzigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:21 schreef KingRoland het volgende:
Trots dat ik nsc heb gestemd. Iedereen wil omzigt.
Heel gemakzuchtig 'om 't zicht' uitspreken dan doe je het goedquote:Op donderdag 23 november 2023 18:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
De meesten willen Omtzigt.
Maar ja, spreek die eerste t maar eens uit
Religie is iets totaal anders dan omgangsnormen en morele waarden over hoe je met elkaar omgaat in een samenleving. Geloof leert je o.a. dat je homofiele gevoelens zondig zijn, ja nee erg gezond voor de persoonlijke ontwikkeling van een kind die misschien wel niet hetero is en die je uiteindelijk mee wil geven dat tolerantie in een samenleving belangrijk isquote:Op donderdag 23 november 2023 18:36 schreef Buendia het volgende:
[..]
Tja, als je het zo bekijkt is alle opvoeding indoctrinatie. Je legt je kinderen jouw normen en waarden op.
Ze kunnen vooral niet om hem heen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
De meesten willen Omtzigt.
Maar ja, spreek die eerste t maar eens uit
Daarom konden al die "From the river to the Sea" schreeuwers ongestoord met hun vlaggen zwaaien...quote:Op donderdag 23 november 2023 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze uitslag laat duidelijk zien dat het onderwijs kapotbezuinigd is. De historische kennis van de gemiddelde Nederlander blijkt abominabel.
Een volk dat niet leert van zijn geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen.
Ik hoor Mussert vanuit de hel zich tranen met tuiten lachen.
Die zullen er wel van uitgaan dat een deel (geen idee tegen wie ze het precies hebben, moskeegangers ofzo?) geen Nederlands verstaat. Typisch deugvolk; lage verwachtingen van degenen die ze zich moreel verplicht voelen te beschermen.quote:
Nee hoor. 'Bruggen bouwen' is een term om spreektijd mee te vullen. Denk dat ik me nog meer aan erger aan de term 'verbinden', vooral toen die wereldvreemde Kaag dat steeds bezigde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |