abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2023 @ 20:29:22 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211424982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:50 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik denk wel, als ze dat echt zouden willen, er een mogelijkheid voor bestaat. Er is ook in Italië en Spanje namelijk een ruk naar rechts , en dat is niet voor niks. Het enige wat ze tegenhoudt is Brussel.
Brussel houdt nationaal niets tegen. Italië is wel opgebotst tegen haar eigen onvermogen dit op te lossen. Brussel houdt in feite niets tegen, het volgt wel de verdragen waar de landen afzonderlijk voor ingestemd hebben.

Eigenlijk een beetje hetzelfde als alle vorige continentale issues. Nationale partijen geven af op Europa, terwijl "Europa"dat wel continentaal aanpakken wil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_211425438
Dit schrijft Geert op zijn facebook account:

quote:
Ze dachten jarenlang de PVV politiek te kunnen marginaliseren. Rutte beloofde ‘mijn partijtje tot de laatste zetel af te breken’. Kaag beet me toe ‘gelukkig zal u dalen in de peilingen’. Als ik in de Tweede Kamer sprak keken ze in vak K het liefste weg op hun telefoon.
Maar ze vergaten dat ik altijd doorga, nooit opgeef en tegenslagen me alleen maar sterker maken. Dat ik het vak van volksvertegenwoordiger beheers en geniet van het debat. Dat ik voor niets en niemand bang ben. Dat de PVV tussen de mensen staat, hun problemen serieus neemt en benoemt en daarbij gewone mensentaal spreekt.
En nu zijn we met afstand de grootste partij van Nederland geworden. Wat hou ik van Nederland. Zoveel mensen hebben de PVV in hun hart gesloten. En ik hun. Allemaal.
Maar nog steeds snappen sommige politici het niet. Gaat de politieke trucendoos weer open. Wordt vergeten dat als we kans niet zouden krijgen de stem en het democratische mandaat van miljoenen mensen om te zetten in bestuurlijke verantwoordelijkheid, we alleen maar groter en groter zullen worden. Want de geest is uit de fles en gaat er niet meer terug in.
Ik blijf positief en redelijk. Ik zal me blijven matigen. En er voor iedereen zijn. Want de verantwoordelijkheid die ik voel is heel erg groot. De PVV wil bijdragen aan het oplossen van de grote problemen van Nederlanders. Teveel asielzoekers, te weinig woningen, onvoldoende koopkracht en een verschraalde zorg.
Vandaag, morgen of overmorgen, de PVV zal Nederland mee gaan besturen en ik zal premier van dit mooie land worden.
Ik vind wel dat hij gelijk heeft met die trukendoos: in de zin van dat er voorbij gegaan wordt aan heel veel mensen die op hem gestemd hebben.
Ook vrees ik dat de geest uit de fles blijft. En als er bv nieuwe stemmingen komen dit alleen maar meer stemmen voor Geert oplevert.

Afwachten geblazen.
Volgende week wordt een spannend weekje
pi_211426878
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 21:10 schreef Ponsai het volgende:
Volgende week wordt een spannend weekje
Dat formeren is toch altijd een schaakspel van meerdere maanden waarbij ze eerst kansloze opties voor de vorm proberen en al dat gezever voordat de blokkades en uitsluitingen worden opgeheven.

Dus zou leuk zijn als het spannend wordt maar denk het niet.
  zondag 26 november 2023 @ 10:52:34 #104
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_211429201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 23:44 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat formeren is toch altijd een schaakspel van meerdere maanden waarbij ze eerst kansloze opties voor de vorm proberen en al dat gezever voordat de blokkades en uitsluitingen worden opgeheven.
Waarom is dat zo eigenlijk? En waarom zou dat niet anders kunnen? Juist dat "strategisch" gedoe, het om de hete brij heendraaien om als laatste met de ogen te knipperen en als "winnaar" uit de onderhandelingen te komen is funest voor het vertrouwen in de uitkomst. Daarmee wordt de kiem voor wantrouwen alweer gelegd en waar dat op uitdraait hebben we de afgelopen keer gezien. Er zijn genoeg andere onderhandelingsmodellen die je ook kunt volgen en die minder leunen op blufpoker en achterkamertjespolitiek.
Never explain, never apologize.
  zondag 26 november 2023 @ 10:57:08 #105
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211429244
Ik lees dat van Strien al in opspraak is geraakt ivm aangifte tegen hem wat een universiteit in het verleden heeft gedaan, van fraude.
En dan die grootheidswaanzin van Wilders op zijn Twitter, hij is ervan overtuigd premier te worden.
Dat wordt genieten de komende tijd van vele relletjes en geruzie. Ben benieuwd of er dan nog wat van regeren komt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211430643
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:23 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
"Streng op migratie". Uhu, net als het afgelopen kabinet met D66 erbij. Als Groenlinks/PvdA erbij komt, nou dan komt er bijna niks meer binnen...
Ik bedoel dat dat wat mij betreft als onderhandelingspunt aan de VVD gegeven mag worden als we dan wel gewoon een normaal sociaal-economisch systeem gaan invoeren en nou eindelijk eens aan de slag gaan met stikstof :*

Wat mij betreft hoeven we echt niet strenger te worden op migratie. We moeten die verdeling beter regelen. Maar we hebben die mensen in de nabije toekomst hard nodig.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211430703
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees dat van Strien al in opspraak is geraakt ivm aangifte tegen hem wat een universiteit in het verleden heeft gedaan, van fraude.
En dan die grootheidswaanzin van Wilders op zijn Twitter, hij is ervan overtuigd premier te worden.
Dat wordt genieten de komende tijd van vele relletjes en geruzie. Ben benieuwd of er dan nog wat van regeren komt.
Laten we hopen van niet :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 26 november 2023 @ 14:15:38 #108
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211431613
quote:
Dit gaat leuke drama opleveren :Y)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211432028
twitter

twitter

pi_211433570
Mooi stuk wel en ik vind dat hij groot gelijk heeft.
Mja
pi_211433706
quote:
Deze man snapt het. Nu de rest nog in Den Haag.
pi_211435833
quote:
Er zullen nu verschillende pogingen worden ondernomen om Wilders, de PVV en een ieder die zich bij hun aansluit in een kwaad daglicht te zetten. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een volledig machteloos links blok.

Dit gevoel van pure onmacht, wat vooral leeft bij GL/PvdA, D66, SP en PvdD en natuurlijk volledig te begrijpen is, kan alleen niet verdwijnen door dom modder te gooien naar de grootste partij die de verkiezingen terecht heeft gewonnen. Ze moeten alle vier naar zichzelf kijken.

Hoe kunnen ze het contact met de bevolking weer hervinden en herstellen, hoe kunnen ze weer aansprekend genoeg zijn voor de gewone burger. Op welke manier gaan ze laten zien daadwerkelijk oog te hebben voor de problemen waar mensen elke dag mee kampen, in plaats van dat idealistisch gepeupel over dat migranten welkom zijn, het klimaat het allerbelangrijkste is en de veestapel gehalveerd moet worden.

Laat ze de komende tijd vooral hun energie daarin steken, in plaats van Wilders en PVV'ers demoniseren.
Na bijna 20 jaar moeten ze toch wel gaan beseffen dat de PVV daar alleen maar groter en sterker door wordt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_211485367
De kiesraad heeft de uitslag vastgesteld. D66 komt nu toch uit op 9 zetels, SP op 5 zetels.

Maar de uitslag in stemmen is D66 655.389 stemmen en SP 327.196 stemmen (bron https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/).
Dat betekent dat D66 voor de 10e zetel een gemiddelde van 65.539 heeft en SP voor de 5e zetel een gemiddelde van 65.439.
Dan komt D66 toch eerder in aanmerking voor de 10e zetel dan SP voor de 5e zetel?
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:38:34 #114
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_211485535
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Er zullen nu verschillende pogingen worden ondernomen om Wilders, de PVV en een ieder die zich bij hun aansluit in een kwaad daglicht te zetten. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een volledig machteloos links blok.

Dit gevoel van pure onmacht, wat vooral leeft bij GL/PvdA, D66, SP en PvdD en natuurlijk volledig te begrijpen is, kan alleen niet verdwijnen door dom modder te gooien naar de grootste partij die de verkiezingen terecht heeft gewonnen. Ze moeten alle vier naar zichzelf kijken.

Hoe kunnen ze het contact met de bevolking weer hervinden en herstellen, hoe kunnen ze weer aansprekend genoeg zijn voor de gewone burger. Op welke manier gaan ze laten zien daadwerkelijk oog te hebben voor de problemen waar mensen elke dag mee kampen, in plaats van dat idealistisch gepeupel over dat migranten welkom zijn, het klimaat het allerbelangrijkste is en de veestapel gehalveerd moet worden.

Laat ze de komende tijd vooral hun energie daarin steken, in plaats van Wilders en PVV'ers demoniseren.
Na bijna 20 jaar moeten ze toch wel gaan beseffen dat de PVV daar alleen maar groter en sterker door wordt.
Jij gaat er vanuit dat die politici het toekomstig belang van hun partij voorop stellen? Wat écht telt is de functie die ze nu kunnen bekleden en het toekomstige postje bij de EU of een multinational.
Zolang ze dit op die manier voor hun eigen carrière kunnen waarborgen gaan die gewoon door zoals ze bezig zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:48:51 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211485614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:18 schreef andre77 het volgende:
De kiesraad heeft de uitslag vastgesteld. D66 komt nu toch uit op 9 zetels, SP op 5 zetels.

Maar de uitslag in stemmen is D66 655.389 stemmen en SP 327.196 stemmen (bron https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/).
Dat betekent dat D66 voor de 10e zetel een gemiddelde van 65.539 heeft en SP voor de 5e zetel een gemiddelde van 65.439.
Dan komt D66 toch eerder in aanmerking voor de 10e zetel dan SP voor de 5e zetel?
Dat is niet de definitieve uitslag. D66 heeft 656.290 stemmen, SP 328.255. Geeft een gemiddelde van 65.629 om 65.651.
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:57:27 #116
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_211485675
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Partijen hoeven hun idealen niet op te geven omdat "de kiezer" dat wil.
Want door dat te doen zouden alle politieke partijen populisten worden, met het enige doel om zo groot mogelijk te worden.
Het systeem is even simpel als doeltreffend: Wie idealen heeft die niet door voldoende kiezers gedragen worden krijgt minder stemmen en wordt de invloed lager.

In een goed werkende democratie horen partijen die aan de macht zijn wel rekening houden met de standpunten van de minderheid.
Wie dit leest is gek
pi_211501657
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Partijen hoeven hun idealen niet op te geven omdat "de kiezer" dat wil.
De kiezer stemt op een partij vanwege hun idealen, het is niet de bedoeling een partij waarop gestemd is daags na de verkiezingen ineens hun idealen gaat aanpassen. Dat zou gewoon kiezersbedrog zijn en daar is hoop ik niemand voor.

quote:
Want door dat te doen zouden alle politieke partijen populisten worden, met het enige doel om zo groot mogelijk te worden.

Het systeem is even simpel als doeltreffend: Wie idealen heeft die niet door voldoende kiezers gedragen worden krijgt minder stemmen en wordt de invloed lager.
Ja, zo werkt democratie.

quote:
In een goed werkende democratie horen partijen die aan de macht zijn wel rekening houden met de standpunten van de minderheid.
Nee, zo werkt democratie niet. En ik ben ook heel benieuwd waarom jij denkt dat jij kan bepalen wanneer een democratie goed werkt.

Als een minderheid wil dat volgend jaar de inkomstenbelasting met 20% omhoog gaat voor alle werkenden, je volgend jaar 180 km/h op de snelweg mag rijden, dat volgend jaar alle studies en OV gratis moeten worden, volgend jaar aangestuurd moet worden op een NEXIT etc. dan hoeft niemand met dergelijk (absurde) wensen rekening te houden.
pi_211501668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Jij gaat er vanuit dat die politici het toekomstig belang van hun partij voorop stellen?
Nee, daar ga ik niet van uit.

quote:
Wat écht telt is de functie die ze nu kunnen bekleden en het toekomstige postje bij de EU of een multinational.
Zolang ze dit op die manier voor hun eigen carrière kunnen waarborgen gaan die gewoon door zoals ze bezig zijn ...
Te generaliserend, met deze opmerking scheer je alle politici die van goede wil zijn over één kam en daar pas ik voor.
  zondag 3 december 2023 @ 11:23:44 #119
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_211503585
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 00:45 schreef Shreyas het volgende:
Nee, zo werkt democratie niet. En ik ben ook heel benieuwd waarom jij denkt dat jij kan bepalen wanneer een democratie goed werkt.

Als een minderheid wil dat volgend jaar de inkomstenbelasting met 20% omhoog gaat voor alle werkenden, je volgend jaar 180 km/h op de snelweg mag rijden, dat volgend jaar alle studies en OV gratis moeten worden, volgend jaar aangestuurd moet worden op een NEXIT etc. dan hoeft niemand met dergelijk (absurde) wensen rekening te houden.
Absurde wensen hebben ook absurde minderheden...
Maar stel dat er een grote minderheidsgroep is die gratis OV wil. Dan zal er in Nederland geen kabinet zijn die dat zo maar wil, laat staan kan betalen. Maar ze moeten wel 2x nadenken voordat de prijzen weer verhoogd worden.
Iets gelijks is in feite al gebeurd bij de zwarte-pietdiscussie en excuses-voor-het-slavernijverledendiscussie.
De meerderheid ziet in dat de minderheid wel degelijk een legitiem verhaal heeft.

Maar verder heb ik dit allemaal niet bedacht, in onze grondwet staat van alles over de rechten van minderheden.
Zoek op minorities in a democracy en je komt dit pricipe overal tegen.
Wie dit leest is gek
pi_211507527
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2023 11:23 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Absurde wensen hebben ook absurde minderheden...
Maar stel dat er een grote minderheidsgroep is die gratis OV wil. Dan zal er in Nederland geen kabinet zijn die dat zo maar wil, laat staan kan betalen. Maar ze moeten wel 2x nadenken voordat de prijzen weer verhoogd worden.
Nee hoor, als de meerderheid dat wil, dan gebeurt dat gewoon.

quote:
Iets gelijks is in feite al gebeurd bij de zwarte-pietdiscussie en excuses-voor-het-slavernijverledendiscussie.
De meerderheid ziet in dat de minderheid wel degelijk een legitiem verhaal heeft.
Dit is heel iets anders, hier heeft de meerderheid zich laten overtuigen door de wens van de minderheid. Simpelweg omdat het veel Nederlands totaal niet boeit of Pietje zwart, geel, groen, rood of roetveeg is en het een leuke Sinterklaasviering niet in de weg hoeft te staan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
pi_211522278
Op NPO politiek nu beelden van de vaststelling van de uitslag. Nu een rondje bezwaren. Ik heb medelijden met die commissie: allemaal zolderkameronderzoekers die de procedure in twijfel trekken en hele epistels voordragen.
pi_211522315
Een bezwaar: op de stembureaus geen balans in etniciteit en gender. _O-
En dit is geen vrouw met crocs, maar een boomer met stropdas, die de 4 meilezing van Hans Goedkoop als motivering aandraagt. :')

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')