abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 14:44:58 #1
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211399273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Makkelijk eerste
pi_211399274
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat moet genuanceerd worden inderdaad. Hoewel NSC dat ook wil.

Maar er is weinig budgettaire ruimte de komende jaren, dat is gewoon zo. En moeten we nog billenknijpen dat er geen lichte recessie komt.

Er kan hooguit op korte termijn enkele miljarden gesneden worden.
Daarom.

En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.

Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211399278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
PvdA-GL, vvd, nsc, d66. Middenkabinet. En de schade voor Omtzigt veel minder groot dan een extreem-rechts kabinet.
_O- GL midden noemen _O-

No way dat de VVD dom genoeg is om dáár mee te gaan regeren.
pi_211399284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Tsja, de mededeling dat gratis bier niet bestaat moet kennelijk nog worden gedaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 14:46:09 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211399285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dat betreft ook kut dat NSC, PVV én BBB niet hun plannen hebben door laten rekenen, en al die partijen zijn qua bestaanszekerheid/sociale zorg toch wel een stuk linkser dan de VVD. Met een dergelijk kabinet heb je geen idee waar je aan toe bent. De richting is totaal kwijt.
Dat doorberekenen zegt helemaal niks man, neem het niet zo serieus.

Iedere econoom die zichzelf een beetje serieus neemt ziet dat GLPvdA plan en barst spontaan in lachen uit om het idee dat dat geen problemen geeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:51:00 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom.

En de PVV kan natuurlijk eisen dat het klimaatbudget wordt geschrapt, maar dat is potje eenmalig geld. Dat kun je niet gebruiken om structurele gaten in de begroting te dichten.

Maar we gaan het zien. Regeren is ook moeilijke, impopulaire beslissingen durven nemen. Vanuit de oppositie kun je overal tegenaan schoppen, maar als coalitiepartij moet je met de billen bloot.
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.

Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:52:19 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom.

Ik ben ook benieuwd, als het al lukt om een coalitie te vormen hoe lang deze stand houdt.
pi_211399384
Krijgen we nu elke dag Opsporing Verzocht? Elke dag getinte bingo spelen *O*
pi_211399393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef ashardalan het volgende:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.

Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
Mja
pi_211399396
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik denk dat de PVV daar open over moet communiceren. Dat schept ook het meeste draagvlak.

Geloof niet dat iemand hier de illusie heeft dat er tientallen miljarden te verdelen is. Behalve Timmermans met 25 mld aan lastenverzwaringen voor bedrijven.
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
pi_211399428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor de VVD, een PVDA/VVD/NSC/D66 coalitie zou er enkel voor zorgen dat Wilders bij de EU-verkiezingen volgend jaar 50% van de stemmen pakt.
Ik denk dat het tijd wordt voor de politiek om naar het electoraat te gaan luisteren inderdaad.
Als je het over desastreuze zaken wil hebben...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211399436
quote:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

De druiven zijn zuur.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 15:01:28 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijdens het SBS-debat eiste Wilders dat Timmersmans zou beloven dat het eigen risico 'morgen' wordt afgeschaft (om maar een voorbeeld te noemen). Ik denk dat bij een groot deel van het PVV-electoraat het idee leeft dat pakjesavond is aangebroken.
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
pi_211399486
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Misschien moet Geert de hele zwik ook anders even laten doorrekenen? Nu is het wel heel makkelijk de ander de maat nemen omdat die wel zo transparant is om te laten zien hoe en wat.
Dit, dus.
pi_211399498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Een coalitie met heel veel partijen zonder PVV en VVD is ook mogelijk, maar dan moeten bijna alle linkse en middenpartijen meedoen, plus nog een rechtsere partij.

Bijv: GL/PvdA-NSC-D66-CDA-SP-DENK-PVDD-CU-VOLT heeft nét geen meerderheid zo te zien. Dan moet de SGP nog mee willen doen.
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
speak only if it improves the silence.
pi_211399510
Ik vind het trouwens ook onzin om te beweren dat de PVV een racistische partij is of iets dergelijks. De PVV ziet de islam als een bedreiging en een facistische ideologie. Daar zijn ook best redenen voor om dat voor waar aan te nemen, ook al is er vrijheid van godsdienst. Je mag je best afvragen hoe ver die vrijheid mag gaan. Mag je ook geloven dat homo's van de flat moeten worden gegooid, of mag je het zelfs prediken? Om over Eurabië te spreken gaat misschien nu wat ver, maar ik denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat moslims niet per se culturele verrijking betekenen voor Nederland. Geen enkele Nederlander denkt waarschijnlijk aan de islam met het idee dat het een gezellige godsdienst is en dat ze graag meer contact met moslims zouden willen. Laten we eerlijk zijn. We mogen best heel kritisch zijn op wie we hier binnenlaten. Ik vind het jammer dat andere partijen de PVV hierom uitsluiten. Natuurlijk heeft Wilders wel wat stijlfoutjes gemaakt in het verleden zoals de kopvoddentaks. Dat was voor veel mensen erg beledigend, maar ook de hoofddoek is echt een symbool van onderdrukking. Al die hypocrieten die Wilders nu uitsluiten, sluiten daar hun ogen voor.
Mja
  donderdag 23 november 2023 @ 15:04:36 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211399515
quote:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.
pi_211399516
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De SP heeft gezegd dat ze alleen meedoen als hun verkiezingsprogramma integraal word overgenomen.
:W
pi_211399519
quote:

[..]
Wat een waardeloze partij is dat toch ook. Echt helemaal nergens goed voor. Snap niet dat ze nog een paar zetels halen.
Mja
pi_211399532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]

SGP hoor ik net op R1 zeggen dat ze no way met D66 gaan regeren
pi_211399540
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
De afgelopen decennia heeft de VVD anders laten zien om alles te doen om maar te kunnen blijven zitten.
Precies de reden waarom ik denk dat ze morgen gewoon bij Tante Greet aan het bureau zitten
pi_211399547
quote:

[..]
pi_211399550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zou het? Ik heb meer het idee dat de meeste PVV stemmers gewoon klaar zijn met de traditionele regeringspartijen die hun eigen werkelijkheid hebben.
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar ik neem aan dat je als kiezer ook hoopt dat de partij van jouw keuze wezenlijke dingen voor elkaar krijgt. Het is echter de vraag in hoeverre Wilders op dat vlak resultaten weet te boeken.

De afgelopen jaren werd het leven duurder. Dat was niet eens zozeer de schuld van onze regering, maar dat werd de coalitiepartijen wel kwalijk genomen. De PVV kan geen wonderen verrichten, maar moet bij het alloceren van gelden rekening houden met budgettering. Dat is andere koek dan vanuit de oppositie roepen dat de Nederlander er niet op achteruit mag gaan.
pi_211399552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De druiven zijn zuur.
:?
pi_211399556
quote:

[..]
Het is wél leuk dat de oude tweede kamer afzwaait op 5 december :P
't Echte en 't ware!
  donderdag 23 november 2023 @ 15:08:19 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399561
quote:

[..]
Dat zeij hij niet.
Hij zei dat de mensen niet kunnen wachten en dat niet iedereen een wachtgeldregeling heeft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 15:10:22 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399585
quote:

[..]
_O- GL midden noemen _O-

GL heeft die hele mislukte santenkraam van Rutte jarenlang uit de brand geholpen, waren ze maar wat linkser gebleven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211399592
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zeij hij niet.
Hij zei dat de mensen niet kunnen wachten en dat niet iedereen een wachtgeldregeling heeft.
twitter

Vanaf 1:30. Wilders maakt zich kwaad dat Timmermans niet tegen die vrouw zegt dat het eigen risico morgen wordt afgeschaft.

Dat impliceert een belofte van zijn kant.
pi_211399594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
GL heeft die hele mislukte santenkraam van Rutte jarenlang uit de brand geholpen, waren ze maar wat linkser gebleven.
GL is al jaren noch groen, noch links.
pi_211399600
Ik denk toch echt dat de eerste optie die onderzocht wordt, 'gewoon' PVV-VVD-NSC is. En dat Omtzigt dan als speerpunt zijn vriendjes van BBB erbij wil hebben, maar dat ze op inhoud een eind komen. Wilders is aan zet, maar hij kan niet met zijn vuist op tafel slaan.
't Echte en 't ware!
pi_211399601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:05 schreef ashardalan het volgende:

[..]
SGP hoor ik net op R1 zeggen dat ze no way met D66 gaan regeren
Hoorde BIJ1 zeggen dat ze echt niet met Geert gaan regeren.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:11:56 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vanaf 1:30. Wilders maakt zich kwaad dat Timmermans niet tegen die vrouw zegt dat het eigen risico morgen wordt afgeschaft.

50/50
Maar het staat ook in zijn program. Bon.
Ja hij mag het gaan uitleggen wat wel en niet kan.

Maar dat had Timmermans ook gehad.
Vladimir Putin
pi_211399603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[ twitter ]

"Impliciet" houdt in de NL politiek in "niet gezegd, niet beloofd, niet relevant"
  donderdag 23 november 2023 @ 15:11:58 #34
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211399604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Precies de reden waarom ik denk dat ze morgen gewoon bij Tante Greet aan het bureau zitten
Ik verwacht dat ze een beetje de schijn ophouden, wat besprekingen doen, en het dan op het laatste moment laten klappen zoals gewoonlijk om vervolgens met de rest de PVV buiten te sluiten en iets van VVD, NSC, PvdAGL, BBB te doen.

Mede mogelijk gemaakt door achterkamer dealtjes.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:12:31 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef ashardalan het volgende:

[..]
GL is al jaren noch groen, noch links.
Ah, wat zijn ze dan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211399614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoorde BIJ1 zeggen dat ze echt niet met Geert gaan regeren.
Even aangepast
't Echte en 't ware!
pi_211399620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:04 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het trouwens ook onzin om te beweren dat de PVV een racistische partij is of iets dergelijks. De PVV ziet de islam als een bedreiging en een facistische ideologie. Daar zijn ook best redenen voor om dat voor waar aan te nemen, ook al is er vrijheid van godsdienst. Je mag je best afvragen hoe ver die vrijheid mag gaan. Mag je ook geloven dat homo's van de flat moeten worden gegooid, of mag je het zelfs prediken? Om over Eurabië te spreken gaat misschien nu wat ver, maar ik denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat moslims niet per se culturele verrijking betekenen voor Nederland. Geen enkele Nederlander denkt waarschijnlijk aan de islam met het idee dat het een gezellige godsdienst is en dat ze graag meer contact met moslims zouden willen. Laten we eerlijk zijn. We mogen best heel kritisch zijn op wie we hier binnenlaten. Ik vind het jammer dat andere partijen de PVV hierom uitsluiten. Natuurlijk heeft Wilders wel wat stijlfoutjes gemaakt in het verleden zoals de kopvoddentaks. Dat was voor veel mensen erg beledigend, maar ook de hoofddoek is echt een symbool van onderdrukking. Al die hypocrieten die Wilders nu uitsluiten, sluiten daar hun ogen voor.
Heb je überhaupt ooit een moslim gesproken? :')
pi_211399628
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, wat zijn ze dan?
Extreem pro milieu. Alles moet daar voor wijken, ook de realiteit.

Althans, dat is wat mij bereikt over & van die partij.
pi_211399634
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef Document1 het volgende:

[..]
Islam is een ras?
pi_211399649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:14 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Islam is een ras?
Kijk eens dom, ja hou maar op.
pi_211399652
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
50/50
Maar het staat ook in zijn program. Bon.
Ja hij mag het gaan uitleggen wat wel en niet kan.

Maar dat had Timmermans ook gehad.
Voor alle duidelijkheid: ik heb begrip voor compromissen, dat is nou eenmaal hoe ons stelsel werkt (godzijdank). Maar het is de vraag of PVV-stemmers dat ook zo zien, ze zijn niet voor niets teleurgesteld in de 'oude politiek'.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:16:05 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Extreem pro milieu. Alles moet daar voor wijken, ook de realiteit.

Althans, dat is wat mij bereikt over & van die partij.
Je bedoelt een beetje zoals de PVV extreem anti-allochtoon is en alles moet daarvoor wijken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211399662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bedoelt een beetje zoals de PVV extreem anti-allochtoon is en alles moet daarvoor wijken?
Min of meer, ja
pi_211399672
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Document1 het volgende:

[..]
Kijk eens dom, ja hou maar op.
Ah, u heeft geen weerwoord op uw totale onbegrip van simpele en heldere definities van woorden, dus wordt er gescholden. Check.
pi_211399676
In een reactie zegt BNNVARA wel zorgen te hebben over de verkiezingsuitslag. De omroep zegt te staan voor "een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt. Daarom maken we ons grote zorgen om de plannen die de PVV heeft. Ook ten aanzien van het klimaat en de onafhankelijke media." De woordvoerder bevestigt ook berichtgeving van De Telegraaf dat medewerkers zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst om elkaar te steunen na de uitslag. De krant heeft de e-mail die door de directie is verstuurd in handen.

(https://www.msn.com/nl-nl(...)e578ba964c1e00a&ei=7)

:') x zoveel
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211399680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Ah, u heeft geen weerwoord op uw totale onbegrip van simpele en heldere definities van woorden, dus wordt er gescholden. Check.
Ik zei toch dat je er mee op mocht houden?
pi_211399685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef TLC het volgende:
"een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt.
Tenzij je voor een partij stemt die hen niet zint.
pi_211399765
quote:
In een reactie zegt BNNVARA wel zorgen te hebben over de verkiezingsuitslag. De omroep zegt te staan voor "een open, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meetelt. Daarom maken we ons grote zorgen om de plannen die de PVV heeft. Ook ten aanzien van het klimaat en de onafhankelijke media." De woordvoerder bevestigt ook berichtgeving van De Telegraaf dat medewerkers zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst om elkaar te steunen na de uitslag. De krant heeft de e-mail die door de directie is verstuurd in handen.

Vanavond rouwdienst bij Khalid & Sophie
pi_211399772
quote:
Heb je überhaupt ooit een moslim gesproken?
Dat is het hele punt. Ze willen niets met ons te maken hebben. In hun ogen zijn we ongelovigen die je alles aan mag doen. Vraag me af hoeveel aanslagen je nodig hebt om dat in te zien. Ik ga ze niet allemaal op noemen, maar het komt er op neer dat de wet van Allah belangrijker is dan onze Grondwet. Alleen al om die reden hoort de islam niet in Nederland Europa thuis.
pi_211399783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:07 schreef ashardalan het volgende:

[..]
:?
Niet bij jou, bij buitendam
1947-2016
pi_211399785
quote:

[..]
Meerdere ja. En ik vond ze bijzonder irritant, vooral omdat ze me na een tijd begonnen te bestoken met koranteksten (vaak ook nog in het Arabisch, dat ik niet machtig ben), of omdat ze altijd maar verwezen naar alles wat haram of niet haram was of wat Allah wel of niet wilde. Ik vind trouwens alle religieuze mensen irritant als ze dat soort dingen doen, ook christenen, maar over het algemeen houden ze zich iets meer op de vlakte. Maar die SGP-types mogen van mij ook van de aardbodem verdwijnen hoor.

Ik ben ook in diverse moslimlanden geweest, waaronder Iran. In Iran zie je hoe de liberale bevolking te lijden heeft onder de moslimdictatuur. Dat is vreselijk.
Mja
pi_211399801
quote:

Treurig.
pi_211399810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Maar ik neem aan dat je als kiezer ook hoopt dat de partij van jouw keuze wezenlijke dingen voor elkaar krijgt. Het is echter de vraag in hoeverre Wilders op dat vlak resultaten weet te boeken.

De afgelopen jaren werd het leven duurder. Dat was niet eens zozeer de schuld van onze regering, maar dat werd de coalitiepartijen wel kwalijk genomen. De PVV kan geen wonderen verrichten, maar moet bij het alloceren van gelden rekening houden met budgettering. Dat is andere koek dan vanuit de oppositie roepen dat de Nederlander er niet op achteruit mag gaan.
Heeft de VVD niet de btw verhoogd?
Heeft de VVD niet de accijnzen verhoogd?
Hebben zij niet de suikertax ingevoerd die ingaat in 2024?
Hebben zij al ingegerepen bij het gegraai van de supermarkten?

I rest my case.
pi_211399833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Dat is het hele punt. Ze willen niets met ons te maken hebben. In hun ogen zijn we ongelovigen die je alles aan mag doen. Vraag me af hoeveel aanslagen je nodig hebt om dat in te zien. Ik ga ze niet allemaal op noemen, maar het komt er op neer dat de wet van Allah belangrijker is dan onze Grondwet. Alleen al om die reden hoort de islam niet in Nederland Europa thuis.
Dan stel ik jou ook de vraag heb je er überhaupt ooit een gesproken in een normale setting? Die mensen willen ook gewoon wonen, leven en een goede omgeving voor hun kinderen. De 4de generatie is prima geïntegreerd maar het is natuurlijk veel makkelijker naar de uitwassen te kijken. Zo zijn Nederlanders allemaal pedofiel toch?
pi_211399844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Heeft de VVD niet de btw verhoogd?
Heeft de VVD niet de accijnzen verhoogd?
Hebben zij niet de suikertax ingevoerd die ingaat in 2024?
Hebben zij al ingegerepen bij het gegraai van de supermarkten?

I rest my case.
Nee, maar gaat de PVV dat dan wel doen? Dat is mijn punt. Beloftes doen is eenvoudiger dan daadwerkelijk regeren.
pi_211399846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet bij jou, bij buitendam
Ik vind het ongemakkelijk om dit te bekijken.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:33:12 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ik heb begrip voor compromissen, dat is nou eenmaal hoe ons stelsel werkt (godzijdank). Maar het is de vraag of PVV-stemmers dat ook zo zien, ze zijn niet voor niets teleurgesteld in de 'oude politiek'.
Duidelijk communiceren, geen gekonkel, en transparant maken wat je kan en welke keuzes je maakt.
Vladimir Putin
pi_211399853
Joop.nl is trouwens ook volkomen geradicaliseerd na gisteren:

quote:
Nederland zonder migranten is een verloren drassig en verward land dat vroeg of laat een knieval zal maken. Een knieval naar migranten. Dus laat het maar gebeuren. Laat de polder maar een tijdje vol lopen met maatschappelijke- economische- en sociale problemen. Met racisme desnoods. Want terwijl de wereld in een afgrijselijke staat is, blaffen Nederlanders als één van de rijkste volkeren ter wereld met een biefstuk in hun bek terwijl de frikadelresten nog in hun mondhoeken nasmeulen. Ze verdienen het om eens flink over de knie te worden gelegd. Als één voor één niet lukt dan maar allemaal tegelijk.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)ranten-van-nederland

Dit is links, de kant van de inclusiviteit, de partij van de "samen doen".
  donderdag 23 november 2023 @ 15:34:27 #59
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211399857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Vanavond rouwdienst bij Khalid & Sophie
Dat gaat echt briljante tv worden _O-
pi_211399872
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]

Nee hoor, niet na gisteren. Die waren al lang geradicaliseerd. Deze vind ik ngo mild en tam.
pi_211399891
quote:
[..]

Wat ik zo grappig vind aan links is dat ze niet beseffen dat moslims ook een hekel aan hen hebben.
pi_211399901
quote:
[..]

Ze slaan bij Joop natuurlijk een beetje door, maar dit is gewoon een metafoor. Wat ze zeggen is dat de NL'er billenkoek verdient. Nogal lachwekkende wanhoopskreet, maar ook weet niet heel extreem of radicaal.
pi_211399915
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Duidelijk communiceren, geen gekonkel, en transparant maken wat je kan en welke keuzes je maakt.
De PVV blinkt niet bepaald niet uit in transparantie, ze heeft nota bene niet eens een partijcongres.

Maar we gaan het zien. Ik kijk nu al uit naar minister Graus van JenV.
pi_211399942
quote:

Als de email die wel in handen van de krant is, niet getoond kan worden, dan is de inhoud van die email blijkbaar niet explosief genoeg. En past dus niet bij het artikel. Op X ook geen email gevonden.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:42:41 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211399958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Wat ik zo grappig vind aan links is dat ze niet beseffen dat moslims ook een hekel aan hen hebben.
Je generaliseert wat teveel, er is maar een deel van de moslims dat een paar honderd jaar terug wil.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:42:48 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De PVV blinkt niet bepaald niet uit in transparantie, ze heeft nota bene niet eens een partijcongres.

Maar we gaan het zien. Ik kijk nu al uit naar minister Graus van JenV.
VVD had wel congressen. Bestuur was ook niet zo transparant.
Dus dat is allemaal niet randvoorwaardelijk.
Vladimir Putin
pi_211399973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ze slaan bij Joop natuurlijk een beetje door, maar dit is gewoon een metafoor. Wat ze zeggen is dat de NL'er billenkoek verdient. Nogal lachwekkende wanhoopskreet, maar ook weet niet heel extreem of radicaal.
Natuurlijk, bij link is het een metafoor en is het een stuk milder bedoeld. Bij rechts is het een voorbode voor meer duistere bedoelingen en moet je alles natuurlijk veel ernstiger opvatten - zelfs als regelrechte aanval op de rechtstaat.

Ik bedoel, je moet rechtse mensen gewoon bekeren toch?

quote:
Nederland is rechtser dan ooit. Bij links heerst terecht het gevoel dat dat koste wat kost bestreden moet worden. Maar bekeren is echt een veel effectievere methode. Ook voor jezelf.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)wat-er-moet-gebeuren
pi_211399987
Er zijn geen leden, er is geen inspraak. Dan ben je ondemocratisch en, erger nog, spreekt van neprechtspraak, nepparlement.
Dit, dus.
pi_211399989
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
VVD had wel congressen. Bestuur was ook niet zo transparant.
Dus dat is allemaal niet randvoorwaardelijk.
Ik plaats de VVD dan ook niet op een voetstuk, andere partijen evenmin. Jij lijkt echter te suggereren dat de PVV staat voor transparant bestuur. Gezien de partijstructuur ben ik daar niet zo zeker van.

Maar nogmaals, we gaan het zien.
pi_211399999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik plaats de VVD dan ook niet op een voetstuk, andere partijen evenmin. Jij lijkt echter te suggereren dat de PVV staat voor transparant bestuur. Gezien de partijstructuur ben ik daar niet zo zeker van.

Maar nogmaals, we gaan het zien.
Aan de andere kant is een partij met slechts 1 persoon als hoofd, lid, staf, etc. behoorlijk transparant over wie de verantwoordelijkheid heeft :P :+
pi_211400003
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Buitendam het volgende:
Er zijn geen leden, er is geen inspraak. Dan ben je ondemocratisch en, erger nog, spreekt van neprechtspraak, nepparlement.
Zo iemand hadden ze in de VS ook. Dat ging ook 4 jaar prima, en hij werd zelfs herverkozen, als ze de verkiezingen niet gemanipuleerd hadden.
pi_211400018
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk, bij link is het een metafoor en is het een stuk milder bedoeld. Bij rechts is het een voorbode voor meer duistere bedoelingen en moet je alles natuurlijk veel ernstiger opvatten - zelfs als regelrechte aanval op de rechtstaat.

Ik bedoel, je moet rechtse mensen gewoon bekeren toch?
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)wat-er-moet-gebeuren
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om rechtse mensen te bekeren, maar goed. Verder interpreteer ik dat stukje van Joop als 'laat ze maar op de blaren zitten'. Nogmaals, een tikkeltje kleinzielig, maar niet heel radicaal.

Ik vind dit persoonlijk een stuk verontrustender:

twitter
pi_211400028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik voel persoonlijk niet de behoefte om rechtse mensen te bekeren, maar goed. Verder interpreteer ik dat stukje van Joop als 'laat ze maar op de blaren zitten'. Nogmaals, een tikkeltje kleinzielig, maar niet heel radicaal.

[ twitter ]
Die kan mooi naast Fransie op het strafbankje zitten aangezien die gisteren de oorlog verklaarde aan heel rechts Nederland.
pi_211400032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Buendia het volgende:

[..]
Zo iemand hadden ze in de VS ook. Dat ging ook 4 jaar prima, en hij werd zelfs herverkozen, als ze de verkiezingen niet gemanipuleerd hadden.
Trump viel uiteindelijk ook heel erg mee. Een aantal rare dingen, maar uiteindelijk is er heel weinig gebeurd in die 4 jaar. Ze moeten hier in NL ook niet zo zeuren. Wilders gewoon premier maken, er gaat niks gebeuren.
Mja
  donderdag 23 november 2023 @ 15:51:43 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211400052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Milieugezeik over vliegen, door hippies met 3 kinderen thuis die op Twitter hun Bali-fotos delen.
Gezeik over "het samen doen, er kan nog meer bij" over asielzoekers die geen flikker uitvoeren en mooi met hun 6 kinderen door de gemeente in een rijtjeshuis met illegale uitbouw worden gegooid.
In een dorp met 5000 inwoners, 1250 arbeidsmigranten huisvesten. En er als toetje nog 250 asielzoekers neer pleuren.
Hotel staat nu vol met camera's. Raar, want het zijn van die lieve jongens.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:53:25 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211400069
quote:

[..]
pi_211400079
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die kan mooi naast Fransie op het strafbankje zitten aangezien die gisteren de oorlog verklaarde aan heel rechts Nederland.
Stel je niet zo aan man.

Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere uitspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.

Iets met splinter en houten voetgangersbrug in je eigen oog.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:55:25 #78
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211400094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Trump viel uiteindelijk ook heel erg mee. Een aantal rare dingen, maar uiteindelijk is er heel weinig gebeurd in die 4 jaar. Ze moeten hier in NL ook niet zo zeuren. Wilders gewoon premier maken, er gaat niks gebeuren.
Was het niet vooral binnen de VS zelf onrustig? En de rare tweets die hij de wereld in slingerde.
Was wel vermakelijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211400103
quote:

[..]

[ twitter ]
Laten we vooruit kijken!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 23 november 2023 @ 15:56:15 #80
438527 MissButterflyy
pi_211400105
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan man.

Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere afspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.

_O_
pi_211400110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er lijkt een soort spagaat te zijn. Mensen die nu aan hun piemel zitten en zeggen zie je wel eindelijk komen we klaar en aan de andere kant mensen die het niet meer zien zitten en willen emigreren om daar aan hun piemel te zitten.

Niemand lijkt te beseffen dat Wilders niks kan zonder andere partijen en die partijen het bij lange na op heel veel punten niet eens zijn met hem. Daarnaast hebben we nog altijd een grondwet én eerste kamer.

De rechtse rukkers komen straks klaar in hun gezicht en denken wtf er verandert niks en de linkse rukkers komen straks klaar in hun zakdoek en denken het valt wel mee.
pi_211400126
quote:

[..]
De man die op enorme schaal staatsgeheimen in zijn vakantiehuis had liggen? Waar de FBI een inval deed? Die nu nog 5 rechtszaken heeft lopen en waarbij de Capitoolbestorming plaatsvond? Prima. Niks mis mee. Keurig politicus. Baken van rust en kunde.
Dit, dus.
pi_211400130
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Was het niet vooral binnen de VS zelf onrustig? En de rare tweets die hij de wereld in slingerde.
Was wel vermakelijk.
Ja, maar ik kan me niet herinneren dat hij nu hele rare maatregelen heeft genomen. Nou heeft de president in de VS ook relatief weinig macht denk ik. Maar die muur is er niet gekomen en nog meer van die andere onzin die hij riep is ook nooit gebeurd.

Wilders weet ook dat een Nexit niet gaat gebeuren en dat de koran ook niet verboden wordt.
Mja
pi_211400138
quote:

[..]
Stel je niet zo aan man.

Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere uitspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.

Je ziet mij niet jankend op tv vertellen dat we elkaar nu vast moeten houden omdat Ons Frans niet de grootste is geworden anders :D over aanstellen gesproken, wat een demagoog zeg.

Overigens gewoon weer VVD gestemd, zoals het heurt, dus ik ben vooral aan het lachen om die woedende extreemlinkse grachtengordelbende die dit niet kan handelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 15:59:55 ]
pi_211400142
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ja, maar ik kan me niet herinneren dat hij nu hele rare maatregelen heeft genomen. Nou heeft de president in de VS ook relatief weinig macht denk ik. Maar die muur is er niet gekomen en nog meer van die andere onzin die hij riep is ook nooit gebeurd.

Wilders weet ook dat een Nexit niet gaat gebeuren en dat de koran ook niet verboden wordt.
We hebben dus te maken met twee onbeschrijflijke oplichters.
Dit, dus.
pi_211400159
quote:

[..]

[ twitter ]
Wat is er mis met de-islamiseren? Deze haatideologie hoort niet in Nederland
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:00:47 #87
438527 MissButterflyy
pi_211400160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Document1 het volgende:

[..]
Er lijkt een soort spagaat te zijn. Mensen die nu aan hun piemel zitten en zeggen zie je wel eindelijk komen we klaar en aan de andere kant mensen die het niet meer zien zitten en willen emigreren om daar aan hun piemel te zitten.

Niemand lijkt te beseffen dat Wilders niks kan zonder andere partijen en die partijen het bij lange na op heel veel punten niet eens zijn met hem. Daarnaast hebben we nog altijd een grondwet én eerste kamer.

De rechtse rukkers komen straks klaar in hun gezicht en denken wtf er verandert niks en de linkse rukkers komen straks klaar in hun zakdoek en denken het valt wel mee.
Ik ben het helemaal met je eens.
Hoewel het ook nog zou kunnen dat we al weer heel snel naar de stembus gaan.

Hoe dan ook: veel PVV stemmers gaan teleurgesteld worden. En we moeten verder niet zo dramatisch doen.
pi_211400166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De man die op enorme schaal staatsgeheimen in zijn vakantiehuis had liggen? Waar de FBI een inval deed? Die nu nog 5 rechtszaken heeft lopen en waarbij de Capitoolbestorming plaatsvond? Prima. Niks mis mee. Keurig politicus. Baken van rust en kunde.
De VS is lange tijd niet zo verdeeld geweest, maar verder is het allemaal prima verlopen onder Trump :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 23 november 2023 @ 16:01:48 #89
474254 GurneyIsBestOke
pi_211400176
quote:

[..]
Stel je niet zo aan man.

Zo lult Wilders al jaren. Nederland wordt kapotgemaakt, ons land terugveroveren, links tuig, etc etc. En doet Timmermans een keer wat scherpere afspraken en dan begin jij meteen te janken over oorlogstaal.

Ik vind het ook wel heftig hoe extremistisch sommigen hem zijn gaan zien, alsof Timmermans de wereld gaat vernietigen met wokeshit. Er is één extremistische linkse partij en dat is Bij1 die gelukkig uit de kamer zijn, maar verder valt het reuze mee.

Beetje respecteren mag ook wel, of je nou links of rechts van het centrum bent prima, beide ideologieën zijn niet per definitie goed of fout. Je mag zeker geen heil zien in een links programma en je mag de beste man vreselijk vinden, maar hem allemaal oorlogsretoriek toeschuiven is zelf een vijand creëren om die vervolgens te demoniseren. En dat zorgt enkel voor meer polarisatie.
Makkelijk eerste
  donderdag 23 november 2023 @ 16:02:08 #90
438527 MissButterflyy
pi_211400179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Zucht….

Wat jij wil, is een grote meerderheid het niet mee eens. En het kan niet eens, wat jij wilt.

Niet bepaald democratisch ook.
pi_211400191
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je ziet mij niet jankend op tv vertellen dat we elkaar nu vast moeten houden omdat Ons Frans niet de grootste is geworden anders :D over aanstellen gesproken, wat een demagoog zeg.

Overigens gewoon weer VVD gestemd, zoals het heurt, dus ik ben vooral aan het lachen om die woedende extreemlinkse grachtengordelbende die dit niet kan handelen.
Of je het nou terecht vindt of niet, Timmermans verwoordde daarmee een gevoel dat leeft onder een deel van de Nederlanders.

Nogmaals, ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Wilders loopt al 15 jaar met de nodige dramatiek te pijpzeiken over de ondergang van Nederland, om elk jaar theatraal met een boze vinger naar Rutte te wijzen en in de Tweede Kamer te roepen dat hij ons land en zijn inwoners 'kapot maakt!'
  donderdag 23 november 2023 @ 16:03:11 #92
474254 GurneyIsBestOke
pi_211400192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De VS is lange tijd niet zo verdeeld geweest, maar verder is het allemaal prima verlopen onder Trump :')
Je moet de vergelijking ook niet zo zeer trekken, VS is veel groter en gedecentraliseerd qua politiek dan wij.
Makkelijk eerste
pi_211400198
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je moet de vergelijking ook niet zo zeer trekken, VS is veel groter en gedecentraliseerd qua politiek dan wij.
Ik begon niet met deze vergelijking.
pi_211400204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
VS is gewoon een bananenrepubliek waar je je al lang niet meer aan moet willen spiegelen.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:04:16 #95
474254 GurneyIsBestOke
pi_211400206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik begon niet met deze vergelijking.
Was ook niet zo zeer naar jou toe maar meer ter aanvulling van je punt ;)
Makkelijk eerste
pi_211400210
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Of je het nou terecht vindt of niet, Timmermans verwoordde daarmee een gevoel dat leeft onder een deel van de Nederlanders.

Nogmaals, ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Wilders loopt al 15 jaar met de nodige dramatiek te pijpzeiken over de ondergang van Nederland, om elk jaar theatraal met een boze vinger naar Rutte te wijzen en in de Tweede Kamer te roepen dat hij ons land en zijn inwoners 'kapot maakt!'
Ik vind je vooral kinderlijk naïef door de woedende reactie van alles links van het spectrum op deze uitslag te downplayen alsof het allemaal niet zo bedoeld is door KlimaatPaus Frans en zijn lakeien.
pi_211400212
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Hoewel het ook nog zou kunnen dat we al weer heel snel naar de stembus gaan.

Hoe dan ook: veel PVV stemmers gaan teleurgesteld worden. En we moeten verder niet zo dramatisch doen.
Zou goed kunnen dat we rond januari 2025 weer mogen stemmen. Ik zou graag bij de formatiebesprekingen een vlieg op de muur willen zijn. :9
pi_211400213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Met de ontwikkeling dat moslims in ons land meer seculier worden is inderdaad niets mis.

Langst de deuren gaan om van de moslims te eisen dat ze hun geloof afzweren, onder dreiging van een gedwongen vertrek, daar word ik wat minder enthousiast van. Maar dat ben ik.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:05:04 #99
438527 MissButterflyy
pi_211400215
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is waar. Hij zal toch behoorlijk moeten veranderen als hij MP wordt.
pi_211400223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Langst de deuren gaan om van de moslims te eisen dat ze hun geloof afzweren, onder dreiging van een gedwongen vertrek, daar word ik wat minder enthousiast van. Maar dat ben ik.
Dat gaat dan ook niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')