Die grenzen hoeven ook niet potdicht voor de achterban hoor. Net zoals er heel veel geen Nexit zullen willen. Maar een hard migratiebeleid kunnen ze alle drie prima verkopen aan hun achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan hij niet want hij beloofde dat de grenzen dicht gaan. Dat kan dus gewoon niet en zeker niet op korte termijn.
Handig voor de meerderheid in de Eerste kamer. En je geeft ze zo niet de kans om oppositie te voeren. Zit je met een mooie meerderheid in het parlement en kunnen er ook nog wat kikkers uit de kruiwagen springen (wat met al die nieuwe gezichten vrij waarschijnlijk is) zonder je meerderheid kwijt te raken.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
BBB denkt dat ze in coalitie gaan komen, wut
Je snapt dus niet wat de absolute basis is van de EU. Dat kan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je denkt dat er niet serieuze druk op de EU uitgeoefend kan worden naarmate er in steeds meer landen in de EU een rechtse regering opstaat?
Ik blijf dit verbijsterend vinden. Iedereen roep 'extreem rechts! Oh nee!' Maar niemand die zich afvraagt waarom rechts over de hele wereld aan een opmars bezig is.
Lijkt me niet verstandig. Dan wordt de PVV de volgende verkiezingen nog groterquote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh, ze gaan de PVV gewoon negeren. Zelfs nu.
NSC, VVD, GL en D66 en je bent klaar.
Negeren niet. Zeker Dilan niet. Maar hangt wel af van hoe Wilders in de wedstrijd staat. Hij zal veel concessies moeten doen want zijn programma is niet uitvoerbaar op bepaalde onderdelen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh, ze gaan de PVV gewoon negeren. Zelfs nu.
NSC, VVD, GL en D66 en je bent klaar.
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt dus niet wat de absolute basis is van de EU. Dat kan.
dat is niet anders dan bij alle ander partijenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig. Dan wordt de PVV de volgende verkiezingen nog groter
Juist niet, omdat ze wederom laten zien dat het toch niet uit maakt hoeveel stemmen de PVV krijgt; dat toch niemand met ze wil regeren.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja, en? De drie vrijheden van de EU zijn het punt en een van die vrijheden eruit slopen begint niemand behalve een complete idioot aan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De fundamenten van de EU moeten dan worden aangepast en dat vereist een unanieme instemming van alle lidstaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Mag hopen dat Wilders nog beter beveiligd gaat worden dan al het geval is.
Denk dat heel veel mensen dit namelijk slecht gaan trekken.
natuurlijk welquote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.
Dilan zit klem inderdaad. Maar die heeft dan ook nog een NSC nodig. Die zijn de sleutel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.
Niet als je nog in het openbaar wil verschijnen in ieder geval.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dilan zit klem inderdaad. Maar die heeft dan ook nog een NSC nodig. Die zijn de sleutel.
Ja kan maar zit je in de Eerste Kamer niet lekker.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?
Ik denk dat voor het hele land het dreigingsniveau voor terrorisme minstens een trede omhoog gaat als hij premier wordt, hij is dus niet de enige die dan beter beschermd moet worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Dan heeft Omtzigt toch heel wat uit te leggen aan zijn achterban, denk ik. En met gedoogsteun komt hij niet aan zijn bestuurlijke vernieuwing.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?
Twee jaar geleden moesten D66 en de CU, ook tegen de zin van hun achterban, maar vrede hebben met Rutte als premier maar nu mag van de VVD achterban geen vergelijkbaar offer worden verwacht?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.
Een preatoriaanse garde. Dat zou cool zijnquote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Pak je BBB er bij.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja kan maar zit je in de Eerste Kamer niet lekker.
De VVD zit klem ja, die zullen eigenlijk wel mee moeten doen nu in de hoop op een implosiequote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volkert loopt ook weer los rond.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Heb je dit gehoord?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Geert ‘Milders’ Wilders doet dit strategisch wel heel slim.
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de kaders vd wet en de Grondwet, ben je ziek Geert?!
En BVNLquote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste nieuws van de dag is toch wel dat BIJ1 weg is.
Absoluut. Legt alle druk bij Dilan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Geert ‘Milders’ Wilders doet dit strategisch wel heel slim.
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom?
pvv staat voor de armste in de samenleving
ben je daar tegen?
En daarbij is, even heel gechargeerd gezegd, de VVD kiezer een bovenmodale Nederlander met een vast contract en een eigen huis. Die overleeft alle mogelijke onzin die zo'n kabinet kan uithalen toch wel zonder al te veel kleerscheuren.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De VVD zit klem ja, die zullen eigenlijk wel mee moeten doen nu in de hoop op een implosie
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom?
ben je daar tegen?
En dat Van Haga en Van Houwelingen hun zetels kwijt zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste nieuws van de dag is toch wel dat BIJ1 weg is.
Ik was echt allergisch voor die van Hagaquote:
jaquote:Op woensdag 22 november 2023 21:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
Interessant, dus alle anti-migranten en anti-islam rethoriek was show?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de kaders vd wet en de Grondwet, ben je ziek Geert?!
Dit ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Maar buiten dat. De PVV staat voor het lelijkste in de politiek. En dat daar pakweg 35/150e deel van mijn landgenoten achter staat, dat vind ik om te huilen.
Is je angst waar geworden?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Net 1 zeteltje tussen VVD en PVDA.
Kan dat nog?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:
VVD zeteltje er bij. Komen nog heel dicht bij Timmermans. Als dat nog omklapt heb je een hele andere dynamiek. Dan is Geert klaar.
NSCquote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca CU toch ook wel een tik gekregen. Waar zijn die zetels heen? Net zo groot als SGP nu.
Natuurlijk kan dat. Foutmargequote:
Omtzigt en Timmermans, dat zat er al aan te komen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca CU toch ook wel een tik gekregen. Waar zijn die zetels heen? Net zo groot als SGP nu.
Maar niet alle kiezers van CU zijn zo links en een deel is vrij conservatief. CU had ook de laatste week een extra campagne om mensen over te halen toch christelijk te stemmen "we vertrouwen Omtzigt wel, maar wie staan er nog meer op de lijst?"quote:Op woensdag 22 november 2023 21:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vreemd. CU is toch vrij links van signatuur NSC niet.
In welke combinatie dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, dan maar over rechts. De overwinning is zo gigantisch voor de PVV dat er misschien toch nog een kansje is dat het gaat lukken over rechts.
Dit is POL, niet ONZ of VBL.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja hoor
meer dan Zonnepaneel FC die een volgevreten eurocommissaris hebben laten invliegen
Ja natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Denk overigens dat ze bij de VVD nog liever over rechts gaan met Wilders dan weer in een kabinet stappen met een grote linkse flank én Frans als premier.
Hij heeft geluk dat zijn kiezers gewoon ontiegelijk dom zijn en niet snappen wat hij net gezegd heeft. Want wat hij net zegt betekent gewoon dat alle anti-migratie verhalen en anti-islam verhalen nu in de kliko liggen.quote:
Hoe denk je dat zijn kiezers het vinden als hij gaat dienen onder een Turkse premier?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Nog maar een hersenspinsel: stel Wilders doet een damegambiet en biedt de VVD het premierschap. Kan Dilan dan nog weigeren?
Hij klinkt als de nestor van de Kamer. Oh wacht.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geert herhaalt het: andere rol nu, gaat zich aan de wet/GW houden
Wilders als minister van Immigratie?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Nog maar een hersenspinsel: stel Wilders doet een damegambiet en biedt de VVD het premierschap. Kan Dilan dan nog weigeren?
Weet ik niet, wat is die zetel waard als de PVV de grootste is en heb jij Wilders ooit kunnen betrappen op dat soort vrijgevigheid en deemoedigheid? Ik niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
En ik ben benieuwd hoe hij ervoor gaat zorgen dat we onze stikstof en co2 uitstootdoelen gaan halen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Interessant, dus alle anti-migranten en anti-islam rethoriek was show?
Dilan kan sowieso niet weigeren maar er is een derde nodig. En die is onvoorspelbaar in alles.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Ja, prachtig ... en lachwekkend.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft geluk dat zijn kiezers gewoon ontiegelijk dom zijn en niet snappen wat hij net gezegd heeft. Want wat hij net zegt betekent gewoon dat alle anti-migratie verhalen en anti-islam verhalen nu in de kliko liggen.
Hij zal een offer moeten brengen. Anders gaat het hem niet worden voor hem. En hij moet heel erg hopen dat PvdA gl groter blijft dan de vvd.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.
Maak alle rechters maar vast vrij, die hebben alleen nog tijd voor asiel, klimaat en stikstof rechtszaken.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Evenstar het volgende:
Wilders gooit zijn hele programma alvast weg
Hij doet zijn best om NSC er bij te halen.
PVV - VVD - NSC - BBB is een optie. Alleen kan je klimaat wel opdoeken. Dilan moet dan wel iets uihalen om premier te worden of iemand anders aanwijzen, want met Wilders als premier kan zij niet aankomen.
Urgenda is niet verdwenen omdat Wilders het klimaatprobleem tot onzin bestempelt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Evenstar het volgende:
Wilders gooit zijn hele programma alvast weg
Hij doet zijn best om NSC er bij te halen.
PVV - VVD - NSC - BBB is een optie. Alleen kan je klimaat wel opdoeken. Dilan moet dan wel iets uihalen om premier te worden of iemand anders aanwijzen, want met Wilders als premier kan zij niet aankomen.
Waarvan hij eerder gezegd heeft dat ze vanwege haar Turkse achtergrond niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn veiligheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.
Wel bizar dat dat nieuws is als een partijleider dat zegtquote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geert herhaalt het: andere rol nu, gaat zich aan de wet/GW houden
Zou 59 zetels onvoldoende zijn voor een minderheidskabinet?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dilan kan sowieso niet weigeren maar er is een derde nodig. En die is onvoorspelbaar in alles.
Met deze verkiezingen weet je iig wel dat Nederland geen haantje de voorste wordt op klimaatgebied.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Urgenda is niet verdwenen omdat Wilders het klimaatprobleem tot onzin bestempelt.
Die tweet staat gewoon nog steeds online ondanks dat het "uitgepraat" is. Nooit een excuus voor geweest ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef kipknots het volgende:
[..]
Waarvan hij eerder gezegd heeft dat ze vanwege haar Turkse achtergrond niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn veiligheid.
Dat wisten we sowieso al, we staan aardig onderaan in de EUquote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met deze verkiezingen weet je iig wel dat Nederland geen haantje de voorste wordt op klimaatgebied.
Terecht, overigens. Ze kan er bijzonder weinig van. De perfecte VVDer, zeg maar.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Verliest ook dik hè? Niet vergeten.
Niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de overwinningsspeech van Dilan. Eens kijken hoe zij dit gaat verkopen als een goede uitslag.
Laat mij raden, ze staat naast mijquote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de overwinningsspeech van Dilan. Eens kijken hoe zij dit gaat verkopen als een goede uitslag.
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Terecht, overigens. Ze kan er bijzonder weinig van. De perfecte VVDer, zeg maar.
Dan is Omtzigt direct totaal ongeloofwaardigquote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef budha het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen. Maar Omtzigt met Wilders? Heb daar grote twijfels bij.
'We beginnen nu pas echt'. Right.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat mij raden, ze staat naast mij
Nee maar is een minderheidskabinet een logische keuze?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou 59 zetels onvoldoende zijn voor een minderheidskabinet?
haha, natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Naja laat het dan ook maar gebeuren over rechts. Migratieprobleem wel meteen opgelost, eigenlijk ook wel prima als dit een keer radicaal zou gebeuren.
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houdenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Naja laat het dan ook maar gebeuren over rechts. Migratieprobleem wel meteen opgelost, eigenlijk ook wel prima als dit een keer radicaal zou gebeuren.
Als je dat denkt, heb ik nog een brug te koop voor weinig.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vanaf nu is alles de schuld van de anderen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'We beginnen nu pas echt'. Right.
Dat kan dus niet zomaar. Migratie ligt vastgelegd in allerlei verdragen. Vele daarvan kun je niet opzeggen zonder ook uit de EU te stappen. Dat is een dealbreaker voor VVD en BBB.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zegt dat zij niet aan zet zijn, duidelijk toch. Is ook waar. Zijn derde partij. Zal gek zijn om nu over coalitie te beginnen. Als ze dat zou doen zou ze meteen stempel "arrogant" krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Perrin het volgende:
Geen woord over PVV of coalitievorming vooralsnog.
Jij blijft maar rondlullen in een vacuüm, mijn hemel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En als Wilders met de VVD samenwerkt dan blijft de stroom arbeidsmigranten rustig doorgaan. Dat blijft ie trouwens voor zover het EU-werknemers betreft sowieso wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houden
Met deze uitslag. Ja. Maar die PvdAGL die groter is dan de vvd is dan echt key. Als Dilan het premierschap kan claimen door Wilders te laten zitten verandert alles.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar is een minderheidskabinet een logische keuze?
Hahaha.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houden
Truequote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel bizar dat dat nieuws is als een partijleider dat zegt
Ze had er toch een briefje voor nodig.quote:
Dat verbaast je? Die heeft al wekenlang de inhoud vakkundig vermeden met retorische trucjes.quote:
Een zwart gat is het. Totale leegte. Alle inhoud verdwijnt zodra zij haar mond opentrekt. Vreselijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat verbaast je? Die heeft al wekenlang de inhoud vakkundig vermeden met retorische trucjes.
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.
Dat wordt dan wel interessant als ze een coalitie-overeenkomst moeten sluiten.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als Wilders met de VVD samenwerkt dan blijft de stroom arbeidsmigranten rustig doorgaan. Dat blijft ie trouwens voor zover het EU-werknemers betreft sowieso wel.
Maar ook niks hartelijks richting PVV toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zegt dat zij niet aan zet zijn, duidelijk toch. Is ook waar. Zijn derde partij. Zal gek zijn om nu over coalitie te beginnen. Als ze dat zou doen zou ze meteen stempel "arrogant" krijgen.
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.
Is haar taak ook niet wat mij betreft. Gefeliciteerd met overwinning en verder. VVD moet nu gewoon wachten op wat PVV wil.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar ook niks hartelijks richting PVV toch?
En geen gezeik, iedereen rijk gaat ook nogal lastig te realiseren worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel interessant als ze een coalitie-overeenkomst moeten sluiten.
Wilders zakt natuurlijk door het ijs als er amper meer asielzoekers zijn maar het land nog wel vol blijft stromen met (arbeids)migranten.
Hoe dan? De enige optie is om uit de EU te gaan als je arbeidsmigratie binnen de EU wil tegengaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.
Dat klopt, maar zie de VVD of bbb maar zo ver te krijgen. Dat raakt hun achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.
Maar ja, wie moet dat gaan steunen? De BBB wiens achterban (/geldschieters) volledig afhankelijk zijn van die goedkope buitenlandse arbeid?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.
Ja bizar. Ze hebben het helemaal niet slecht gedaan.quote:
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.
Ja, precies. Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren. Dus alle mensen die nu op Wilders gestemd heeft omdat ze zo'n pleurishekel aan buut'nlanders hebben gaan nogal bedrogen uitkomen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zie de VVD of bbb maar zo ver te krijgen. Dat raakt hun achterban.
In plaats van dat hij het daar op gooit lult hij maar wat raak over Wilders en rechtstaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja bizar. Ze hebben het helemaal.niet slecht gedaan.
VVD zal ook niet staan te springenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, wie moet dat gaan steunen? De BBB wiens achterban (/geldschieters) volledig afhankelijk zijn van die goedkope buitenlandse arbeid?
Dat vinden VVD en bbb donoren niet zo leuk echter.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.
Zelfmoordpact voor de VVD ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Zonder Pvv, moeten we dan ook echt weer een kabinet vvd/PvdA/gl/nsc/D66.
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij solliciteert voor de functie van uitvaartondernemer.
En die branches gaan dan zoals de boeren de weg op, vermoed ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij hoeft niet te komen hè?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?
Maar zijn club heeft het prima gedaan..quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?
Jij moet een goeie avond hebben nu, toch? De partij die de grootste geworden is wil koste wat kost de Nederlandse cultuur beschermen en heeft een broertje dood aan alles wat woke is.quote:
Snap er ook niks vanquote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In plaats van dat hij het daar op gooit lult hij maar wat raak over Wilders en rechtstaat.
Behoorlijk ja. Gewoon wijd open zelfsquote:
Gelukkig vindt hij het land dus belangrijker dan zijn partij...quote:Op woensdag 22 november 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar zijn club heeft het prima gedaan..
Wat, alles duurder maken?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.
Ja zie je wel, PVV-VVD-NSC is gewoon een haalbare coalitie.quote:
Als de deur bij NSC op een kier gaat dan wordt het dus gewoon PVV-VVD-NSC. VVD heeft sowieso geen ruggegraat, dat weten we al jaren.quote:
Goh, de integriteit zelve? Ik ben geschokt, hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef trein2000 het volgende:
Dit klinkt als Pieter die de deur voor Geert toch openzet.
Dan heb je werkelijk niets begrepen van wat ik heb geschreven.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij moet een goeie avond hebben nu, toch? De partij die de grootste geworden is wil koste wat kost de Nederlandse cultuur beschermen en heeft een broertje dood aan alles wat woke is.
daar zitten dan ook de meeste stemmen en dus zetelsquote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar hoor je al de bereidheid van Omtzigt om met de PVV te regeren…
Neu, niet noodzakelijk. Als het bestuurlijk een rommeltje wordt kunnen ze de volgende verkiezingen electoraal/retorisch wat opschuiven richting PVV, en dan profileren met hun bestuurscapaciteiten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
dat is regeren met de PVV nog meer
wat vind je van het resultaat van jetten?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, de integriteit zelve? Ik ben geschokt, hoor.
Tsja, zou het land er (op de lange termijn althans) niet meer bij gebaat zijn als Geert en kornuiten nu eens regeren en flink hard op hun muil gaan? Het is niet zo alsof de trend van steeds bredere en onmogelijkere coalities nou echt zo ontzettend goed werkte.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig vind hij het land dus belangrijker dan zijn partij...
hoezo?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Zorgwekkend, ik had gehoopt dat hij vast zou houden aan zijn "niet met de PVV".
Ik vraag mij toch wel af hoe goed dat valt bij de oude CDA'ers die weggelopen zijn bij het CDA omdat ze die te veel VVD vonden nu.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu, niet noodzakelijk. Als het bestuurlijk een rommeltje wordt kunnen ze de volgende verkiezingen opschuiven richting PVV, maar dan wel met bestuurscapaciteiten.
hij wil meeregerenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt heeft dus ook geen ruggengraat
Prima gegeven het feit dat men D66 op 6-7 zetels peilde. Of men wil weet ik niet maar er kan nog een sleutelpositie in een nieuwe coalitie uitrollen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat vind je van het resultaat van jetten?
Had dit wel verwacht hoor. Nu de grote vraag in hoeverre VVD dit een serieuze kans geeft en echt op 4 jaar inzet voor zo'n coalitie.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Zorgwekkend, ik had gehoopt dat hij vast zou houden aan zijn "niet met de PVV".
Zoveel zetels kwijtraken aan de PVV lijkt mij al een scheuring, eigenljk.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de VVD wel eens kan gaan scheuren als ze met de PVV gaan regeren.
Ik denk juist dat we een heel andere Wilders gaan zien, Tijger_m kopte hem al in.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, zou het land er (op de lange termijn althans) niet meer bij gebaat zijn als Geert en kornuiten nu eens regeren en flink hard op hun muil gaan? Het is niet zo alsof de trend van steeds bredere en onmogelijkere coalities nou echt zo ontzettend goed werkte.
Hahaquote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Wilders moet Dilan gewoon MP maken, hij ministerspost. Vind haar meer geschikt voor het internationale toneel.
Dat is denk ik sowieso enige optie om VVD mee te krijgen. VVD en Dilan zijn allemaal duidelijk geweest dat ze dat niet gingen doen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Wilders moet Dilan gewoon MP maken, hij ministerspost. Vind haar meer geschikt voor het internationale toneel.
Dat kost hem bij de volgende verkiezingen zijn complete kiezerspotentieel.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Immigratie zal niet zo een heel heet hangijzer zijn.
Zou misschien kunnen (dat hard op hun muil gaan moet je dan hopen, in Polen, Hongarije en Oostenrijk gebeurde dat ook niet echt), maar dan mag je toch wel in een grafstemming zijn bij zo'n uitslag. 35/150e stemt gewoon op een veroordeelde haatzaaier, mag je even flink balen?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, zou het land er (op de lange termijn althans) niet meer bij gebaat zijn als Geert en kornuiten nu eens regeren en flink hard op hun muil gaan? Het is niet zo alsof de trend van steeds bredere en onmogelijkere coalities nou echt zo ontzettend goed werkte.
Is echt enige optie om VVD mee te krijgen hoor, of Omtzigt als premier, maar Wilders gaat geen premier worden. In ieder geval niet met VVD in kabinet.quote:
Maar wat blijft er dan over van de PVV? Binnen de wet is er ook geen optie om wat tegen de islam te doen, binnen de wet zal ook de PVV meemoeten in klimaatmaatregelen, binnen de wet is asiel ook toegestaan. Migratie idem.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat we een heel andere Wilders gaan zien, Tijger_m kopte hem al in.
Als Omtzigt met de PVV gaat, eindigt hij niet met 20 zetels. Daar durf ik dan wel wat op in te zetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij toch wel af hoe goed dat valt bij de oude CDA'ers die weggelopen zijn bij het CDA omdat ze die te veel VVD vonden nu.
VVD zal sowieso de motor in zo'n coalitie moeten zijn, dan is MP ook wel logisch.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is denk ik sowieso enige optie om VVD mee te krijgen. VVD en Dilan zijn allemaal duidelijk geweest dat ze dat niet gingen doen.
Wordt gewoon een guur rechtse regering. Terug maar Wilders oude rechtervleugel van de VVD roots.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat we een heel andere Wilders gaan zien, Tijger_m kopte hem al in.
We gaan het zienquote:Op woensdag 22 november 2023 22:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is echt enige optie om VVD mee te krijgen hoor, of Omtzigt als premier, maar Wilders gaat geen premier worden. In ieder geval niet met VVD in kabinet.
Nu krijgt Wilders eindelijk de kans om zich te bewijzen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kost hem bij de volgende verkiezingen zijn complete kiezerspotentieel.
we zijn in iedergeval van dat stikstof gezeik af, dat is best heel veel waardquote:Op woensdag 22 november 2023 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wat blijft er dan over van de PVV? Binnen de wet is er ook geen optie om wat tegen de islam te doen, binnen de wet zal ook de PVV meemoeten in klimaatmaatregelen, binnen de wet is asiel ook toegestaan. Migratie idem.
Wat blijft er dan over waar men op stemde?
Dat denk ik nietquote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we zijn in iedergeval van dat stikstof gezeik af, dat is best heel veel waard
Ja klopt, EU gaat nu de andere kant op kijken omdat PVV grootste partij in Nederland is geworden.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zoveel is wel duidelijk ja.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wordt gewoon een guur rechtse regering. Terug maar Wilders oude rechtervleugel van de VVD roots.
Nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jij denkt dat de rechter plots andere uitspraken doet?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
IK denk dat ie met frisse ideen gaat komenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu krijgt Wilders eindelijk de kans om zich te bewijzen.
Denk (hoop) van niet, internationaal zie ik liever Dilan.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haha
Hij gaat dat echt zelf willen.
Het is in ieder geval duidelijk dat ons migratiebeleid op de schop moet. De wal keert het schip. En dan niet schermen met Europese wetgeving.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou misschien kunnen (dat hard op hun muil gaan moet je dan hopen, in Polen, Hongarije en Oostenrijk gebeurde dat ook niet echt), maar dan mag je toch wel in een grafstemming zijn bij zo'n uitslag. 35/150e stemt gewoon op een veroordeelde haatzaaier, mag je even flink balen?
quote:
Nee die onzin is nu afgelopenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat de rechter plots andere uitspraken doet?
Het stikstofprobleem gaat nu niet opgelost worden en dus loopt alles alleen maar verder vast. En daar komt straks de waterkwaliteit bij, daar gaat alles ook op vastlopen.
Je droomt, slaap lekker.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Nee die onzin is nu afgelopen
We hebben al het strengste migratiebeleid van de EU, van de landen zonder opt out. Strenger gaat je niet lukken.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat ons migratiebeleid op de schop moet. De wal keert het schip. En dan niet schermen met Europese wetgeving.
Praat aub niet zo dom, de stikstof problematiek is nog altijd actueel en er zullen nog steeds maatregelen komen om de uitstoot te beteugelen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ben je gek, na 25 jaar in de Tweede Kamer heeft hij de ultieme prijs binnen handbereik. Hij gaat dat echt niet aan iemand anders te laten, en al helemaal niet aan Dilan.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Ga gewoon weg met je zwakzinnige gelul.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Heb je Geert wel gehoord?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duidelijk dat ons migratiebeleid op de schop moet. De wal keert het schip. En dan niet schermen met Europese wetgeving.
Sowieso krijgt niemand waar men op stemt natuurlijk, er moet geformeerd worden en dus komen we altijd uit op een akkoord waar meerdere partijen vervolgens achter kunnen staan.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wat blijft er dan over van de PVV? Binnen de wet is er ook geen optie om wat tegen de islam te doen, binnen de wet zal ook de PVV meemoeten in klimaatmaatregelen, binnen de wet is asiel ook toegestaan. Migratie idem.
Wat blijft er dan over waar men op stemde?
En die 800.000 banen die nu vervuld worden door migranten? Die zijn ineens overbodig of zo? En we hebben geen tekort aan werknemers terwijl we ieder jaar meer gepensioneerden hebben? Wat is dit voor idioot gedoe?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
we gaan het zien de komende maandenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Praat aub niet zo dom, de stikstof problematiek is nog altijd actueel en er zullen nog steeds maatregelen komen om de uitstoot te beteugelen.
Nee. Wilders wil dit zelf doen.quote:
Dat laatste gaat denk ik niet helpen, de PVV stemmers blijven dan wel. Hooguit dat NSC dan verliest omdat ze nu toch met Wilders willen praten, oid.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Sowieso krijgt niemand waar men op stemt natuurlijk, er moet geformeerd worden en dus komen we altijd uit op een akkoord waar meerdere partijen vervolgens achter kunnen staan.
We zullen zien hoe het gaat, misschien gaan we over enkele maanden wel weer opnieuw naar de stembus.
Eens. Dit is zijn ultieme droom, die gaat hij echt niet aan iemand anders laten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Wilders wil dit zelf doen.
Denk dat Trump het wel goed met hem kan vinden volgend jaar.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:17 schreef Hexagon het volgende:
Wat een drama dit zeg. Premier Geert, hiermee gaan we toch echt veel schade oplopen met zijn hooliganpolitiek.
Eens. En D66 kan nog wel eens hard nodig zijn als men er met de PVV niet uitkomt. Kan nog leuk wordenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef Hexagon het volgende:
Uitslag D66 is wel een pluspuntje. Weer op het niveau van 2010 wat een prima basis is. Dus daar hoeven we niet te lang mee bezig te zijn.
Yup. Op veel gebieden wordt het ergens tussen vreselijk en rampzalig.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:17 schreef Hexagon het volgende:
Wat een drama dit zeg. Premier Geert, hiermee gaan we toch echt veel schade oplopen met zijn hooliganpolitiek.
Vergeet disfunctioneel nietquote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Op veel gebieden wordt het ergens tussen vreselijk en rampzalig.
Is dat een pluspunt? Dat een verkrachter, leugenaar en oplichter het met je kan vinden? Dat is dan wel erg.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat Trump het wel goed met hem kan vinden volgend jaar.
Die kijkt wel uit hoor, die krijgt in zo'n coalitie als vertegenwoordiger van de oude politiek straks overal de schuld vanquote:Op woensdag 22 november 2023 22:19 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit voor dom gelul Dilan. Omtzigt heeft de deur al opengezet. Met jou is er gewoon een meerderheid.
Ze sluit niets uit, ze wil er gewoon geen antwoord op geven. Eens afwachten, bal ligt bij de PVV. Eerst maar eens een informateur aanstellen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:19 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit voor dom gelul Dilan. Omtzigt heeft de deur al opengezet. Met jou is er gewoon een meerderheid.
Hoe minder er gebeurt hoe beter in dat kabinet.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vergeet disfunctioneel niet
Eerst een informateur.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze sluit niets uit, ze wil er gewoon geen antwoord op geven. Eens afwachten, bal ligt bij de PVV. Eerst maar eens een formateur aanstellen.
Pieter blijkt toch geen principes te hebbenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:21 schreef nostra het volgende:
Pieter was erg blij dat Wilders hem noemde als partner.
Tja krijg je daarna weer een vrij radicaal links blok tegenover je met PVDA en D66. Daar hebben Pieter en Dilan ook echt geen zin in.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat VVD en NSC inderdaad beter eerst met Geert kunnen beginnen. Als er met hem niet te praten valt dan is een alternatief pas echt werkbaar.
Hopelijk leidt deze dreun tot wat broodnodige zelfreflectie.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef Hexagon het volgende:
Uitslag D66 is wel een pluspuntje. Weer op het niveau van 2010 wat een prima basis is. Dus daar hoeven we niet te lang mee bezig te zijn.
D66 is niet links.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja krijg je daarna weer een vrij radicaal links blok tegenover je met PVDA en D66. Daar hebben Pieter en Dilan ook echt geen zin in.
Benieuwd hoe Omtzigt in dat geval omgaat met al dat anti-rechtsstatelijk geneuzel van Wilders.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Op veel gebieden wordt het ergens tussen vreselijk en rampzalig.
PVDA en D66 zijn al radicaal?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja krijg je daarna weer een vrij radicaal links blok tegenover je met PVDA en D66. Daar hebben Pieter en Dilan ook echt geen zin in.
Weinig radicaals aan die partijen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach, hoe radicaal kunnen die nou afwijken in een tijd waarin het woord bestaanszekerheid een stopwoordje is.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niks radicaals aan die partijen. Zijn gewoon normale politieke partijen met een andere mening en dat weten Pieter en Dilan ook wel. En D66 is niet links, maar wel progressief.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zonder Wim de Bie lukt dat nie!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
En geen gezeik, iedereen rijk gaat ook nogal lastig te realiseren worden.
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Jetten verliest 14 zetels, maar omdat ze drie weken geleden in de peiling nog slechter stonden is het toch een goede uitslag.
Als je het zelf maar gelooft, jongen.
Kun je Dilan beter vragen. Slechtste partijleider ooit.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hopelijk leidt deze dreun tot wat broodnodige zelfreflectie.
Vooralsnog lijkt hij erg opgewekt te zijn bij het vooruitzicht met Wilders/de PVV samen te werken.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Benieuwd hoe Omtzigt omgaat met al dat anti-rechtsstatelijk geneuzel van Wilders.
Ja. Valt me niet tegen. Netjes.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef Hexagon het volgende:
Als de PVV je referentiepunt is dan zijn die wel vrij radicaal, ja.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)kbaar-om-te-besturenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt hij erg opgewekt te zijn bij het vooruitzicht met Wilders/de PVV samen te werken.
De VVD wurmt zich wel weer naar binnen, ergens.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je Dilan beter vragen. Slechtste partijleider ooit.
Ja dit is voor D66 niet zo heel slecht. Er was echt niemand die dacht dat 24 zetels vasthouden realistisch is.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Jetten verliest 14 zetels, maar omdat ze drie weken geleden in de peiling nog slechter stonden is het toch een goede uitslag.
Als je het zelf maar gelooft, jongen.
Ik vind het wel schokkend dat ik de ganse tijd jouw posts aan het liken benquote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de PVV je referentiepunt is dan zijn die wel vrij radicaal, ja.
Waarom?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dit is voor D66 niet zo heel slecht. Er was echt niemand die dacht dat 24 zetels vasthouden realistisch is.
Eens kijken wat er met de luchtkastelen uit zijn verkiezingsprogramma gebeurt.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt hij erg opgewekt te zijn bij het vooruitzicht met Wilders/de PVV samen te werken.
En beweert Wilders de rechtsstaat te zullen respecteren.
Het moet niet gekker worden![]()
Dan zul je nog wat geduld moeten hebben tot er een nieuwe is, voorlopig moet je het nog Rutte doenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de premier nu.
quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het wel schokkend dat ik de ganse tijd jouw posts aan het liken ben
quote:
Laat hem maar schuiven met Omtzigt , die twee verstaan elkaar wel, ze hebben een gemeenschappelijke vijand Ruttequote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens kijken wat er met de luchtkastelen uit zijn verkiezingsprogramma gebeurt.
Op basis van de historie van de partij. Het is geen grote volkspartij. Dus af en toe een stunt kan. Maar dat kun je niet als de norm nemen.quote:
Vooralsnog roept hij dat hij ze laat vallen (Wilders dus)quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens kijken wat er met de luchtkastelen uit zijn verkiezingsprogramma gebeurt.
Binnenkort Geert bij de koning..quote:Op woensdag 22 november 2023 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de premier nu.
Bingo.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op basis van de historie van de partij. Het is geen grote volkspartij. Dus af en toe een stunt kan. Maar dat kun je niet als de norm nemen.
Ik begreep net dat de uitslag pas definitief is in december, dus sowieso niet eerder dan dat.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer komt de nieuwe Kamer eigenlijk bij elkaar?
Alles linksboven van CDA is radicaal en tevens de reden dat dit zo’n teringland is geworden waar niks meer in mag.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de PVV je referentiepunt is dan zijn die wel vrij radicaal, ja.
Jij bent de expert hier!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Met alle uitspraken die hij heeft gedaan. Zou de koning hem ontvangen?quote:
Samen met elkaar regeren is iets heel anders dan lekker samen vanuit de oppositie kankeren op Mark Rutte.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laat hem maar schuiven met Omtzigt , die twee verstaan elkaar wel, ze hebben een gemeenschappelijke vijand Rutte
Nee, die kiezers komen niet van D66.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo.
En daar is het fout gegaan, en daarom zitten we nu met de PVV als grootste partij.
Na 1 december i.i.g.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Vannacht 3:36 uur traditiegetrouw.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Dat moet de Koning volgens mij gewoon. Leuk of niet, dat is nu eenmaal democratiequote:Op woensdag 22 november 2023 22:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met alle uitspraken die hij heeft gedaan. Zou de koning hem ontvangen?
Niks meer mag zelfs. Jankerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alles linksboven van CDA is radicaal en tevens de reden dat dit zo’n teringland is geworden waar niks meer in mag.
(Ofzo)
Pragmatisch. Je kan maar beter meteen eerlijk zijn en direct toegeven dat praktisch je hele verkiezingsprogramma onhaalbaar is dan dat met een hoop gekissebis doen en daarbij mogelijke coalitiepartners wegjagen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooralsnog roept hij dat hij ze laat vallen (Wilders dus)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |