Die grenzen hoeven ook niet potdicht voor de achterban hoor. Net zoals er heel veel geen Nexit zullen willen. Maar een hard migratiebeleid kunnen ze alle drie prima verkopen aan hun achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan hij niet want hij beloofde dat de grenzen dicht gaan. Dat kan dus gewoon niet en zeker niet op korte termijn.
Handig voor de meerderheid in de Eerste kamer. En je geeft ze zo niet de kans om oppositie te voeren. Zit je met een mooie meerderheid in het parlement en kunnen er ook nog wat kikkers uit de kruiwagen springen (wat met al die nieuwe gezichten vrij waarschijnlijk is) zonder je meerderheid kwijt te raken.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
BBB denkt dat ze in coalitie gaan komen, wut
Je snapt dus niet wat de absolute basis is van de EU. Dat kan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je denkt dat er niet serieuze druk op de EU uitgeoefend kan worden naarmate er in steeds meer landen in de EU een rechtse regering opstaat?
Ik blijf dit verbijsterend vinden. Iedereen roep 'extreem rechts! Oh nee!' Maar niemand die zich afvraagt waarom rechts over de hele wereld aan een opmars bezig is.
Lijkt me niet verstandig. Dan wordt de PVV de volgende verkiezingen nog groterquote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh, ze gaan de PVV gewoon negeren. Zelfs nu.
NSC, VVD, GL en D66 en je bent klaar.
Negeren niet. Zeker Dilan niet. Maar hangt wel af van hoe Wilders in de wedstrijd staat. Hij zal veel concessies moeten doen want zijn programma is niet uitvoerbaar op bepaalde onderdelen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Neh, ze gaan de PVV gewoon negeren. Zelfs nu.
NSC, VVD, GL en D66 en je bent klaar.
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt dus niet wat de absolute basis is van de EU. Dat kan.
dat is niet anders dan bij alle ander partijenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig. Dan wordt de PVV de volgende verkiezingen nog groter
Juist niet, omdat ze wederom laten zien dat het toch niet uit maakt hoeveel stemmen de PVV krijgt; dat toch niemand met ze wil regeren.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja, en? De drie vrijheden van de EU zijn het punt en een van die vrijheden eruit slopen begint niemand behalve een complete idioot aan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De fundamenten van de EU moeten dan worden aangepast en dat vereist een unanieme instemming van alle lidstaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Leg uit? Bij mijn weten is de EU nog steeds een democratisch orgaan, dus die kan net zo makkelijk naar rechts bewegen.
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Mag hopen dat Wilders nog beter beveiligd gaat worden dan al het geval is.
Denk dat heel veel mensen dit namelijk slecht gaan trekken.
natuurlijk welquote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.
Dilan zit klem inderdaad. Maar die heeft dan ook nog een NSC nodig. Die zijn de sleutel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.
Niet als je nog in het openbaar wil verschijnen in ieder geval.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog beter bestaat niet in Nederland, volgens mij.
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dilan zit klem inderdaad. Maar die heeft dan ook nog een NSC nodig. Die zijn de sleutel.
Ja kan maar zit je in de Eerste Kamer niet lekker.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?
Ik denk dat voor het hele land het dreigingsniveau voor terrorisme minstens een trede omhoog gaat als hij premier wordt, hij is dus niet de enige die dan beter beschermd moet worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Dan heeft Omtzigt toch heel wat uit te leggen aan zijn achterban, denk ik. En met gedoogsteun komt hij niet aan zijn bestuurlijke vernieuwing.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minderheid PVV-VVD met gedoogsteun van NSC?
Twee jaar geleden moesten D66 en de CU, ook tegen de zin van hun achterban, maar vrede hebben met Rutte als premier maar nu mag van de VVD achterban geen vergelijkbaar offer worden verwacht?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Dilan nog kleiner. (Een deel van) haar achterban gaat het echt niet waarderen als ze Timmermans premier maakt terwijl hij bij lange na niet de grootste is. Dat is ook nog onderliggende dynamiek.
Een preatoriaanse garde. Dat zou cool zijnquote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Pak je BBB er bij.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja kan maar zit je in de Eerste Kamer niet lekker.
De VVD zit klem ja, die zullen eigenlijk wel mee moeten doen nu in de hoop op een implosiequote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volkert loopt ook weer los rond.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:34 schreef capricia het volgende:
Heb je dit gehoord?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Geert ‘Milders’ Wilders doet dit strategisch wel heel slim.
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de kaders vd wet en de Grondwet, ben je ziek Geert?!
En BVNLquote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste nieuws van de dag is toch wel dat BIJ1 weg is.
Absoluut. Legt alle druk bij Dilan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Geert ‘Milders’ Wilders doet dit strategisch wel heel slim.
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom?
pvv staat voor de armste in de samenleving
ben je daar tegen?
En daarbij is, even heel gechargeerd gezegd, de VVD kiezer een bovenmodale Nederlander met een vast contract en een eigen huis. Die overleeft alle mogelijke onzin die zo'n kabinet kan uithalen toch wel zonder al te veel kleerscheuren.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De VVD zit klem ja, die zullen eigenlijk wel mee moeten doen nu in de hoop op een implosie
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom?
ben je daar tegen?
En dat Van Haga en Van Houwelingen hun zetels kwijt zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Evenstar het volgende:
Mooiste nieuws van de dag is toch wel dat BIJ1 weg is.
Ik was echt allergisch voor die van Hagaquote:
jaquote:Op woensdag 22 november 2023 21:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat mogen ze eerst gaan waarmaken. De AOW 65 is 65 ging de vorige keer ook meteen overboord.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef aTypisch het volgende:
Interessant, dus alle anti-migranten en anti-islam rethoriek was show?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de kaders vd wet en de Grondwet, ben je ziek Geert?!
Dit ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Maar buiten dat. De PVV staat voor het lelijkste in de politiek. En dat daar pakweg 35/150e deel van mijn landgenoten achter staat, dat vind ik om te huilen.
Is je angst waar geworden?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Net 1 zeteltje tussen VVD en PVDA.
Kan dat nog?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:
VVD zeteltje er bij. Komen nog heel dicht bij Timmermans. Als dat nog omklapt heb je een hele andere dynamiek. Dan is Geert klaar.
NSCquote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca CU toch ook wel een tik gekregen. Waar zijn die zetels heen? Net zo groot als SGP nu.
Natuurlijk kan dat. Foutmargequote:
Omtzigt en Timmermans, dat zat er al aan te komen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca CU toch ook wel een tik gekregen. Waar zijn die zetels heen? Net zo groot als SGP nu.
Maar niet alle kiezers van CU zijn zo links en een deel is vrij conservatief. CU had ook de laatste week een extra campagne om mensen over te halen toch christelijk te stemmen "we vertrouwen Omtzigt wel, maar wie staan er nog meer op de lijst?"quote:Op woensdag 22 november 2023 21:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vreemd. CU is toch vrij links van signatuur NSC niet.
In welke combinatie dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, dan maar over rechts. De overwinning is zo gigantisch voor de PVV dat er misschien toch nog een kansje is dat het gaat lukken over rechts.
Dit is POL, niet ONZ of VBL.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja hoor
meer dan Zonnepaneel FC die een volgevreten eurocommissaris hebben laten invliegen
Ja natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Denk overigens dat ze bij de VVD nog liever over rechts gaan met Wilders dan weer in een kabinet stappen met een grote linkse flank én Frans als premier.
Hij heeft geluk dat zijn kiezers gewoon ontiegelijk dom zijn en niet snappen wat hij net gezegd heeft. Want wat hij net zegt betekent gewoon dat alle anti-migratie verhalen en anti-islam verhalen nu in de kliko liggen.quote:
Hoe denk je dat zijn kiezers het vinden als hij gaat dienen onder een Turkse premier?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Nog maar een hersenspinsel: stel Wilders doet een damegambiet en biedt de VVD het premierschap. Kan Dilan dan nog weigeren?
Hij klinkt als de nestor van de Kamer. Oh wacht.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geert herhaalt het: andere rol nu, gaat zich aan de wet/GW houden
Wilders als minister van Immigratie?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Nog maar een hersenspinsel: stel Wilders doet een damegambiet en biedt de VVD het premierschap. Kan Dilan dan nog weigeren?
Weet ik niet, wat is die zetel waard als de PVV de grootste is en heb jij Wilders ooit kunnen betrappen op dat soort vrijgevigheid en deemoedigheid? Ik niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
En ik ben benieuwd hoe hij ervoor gaat zorgen dat we onze stikstof en co2 uitstootdoelen gaan halen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Interessant, dus alle anti-migranten en anti-islam rethoriek was show?
Dilan kan sowieso niet weigeren maar er is een derde nodig. En die is onvoorspelbaar in alles.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:
Ja, prachtig ... en lachwekkend.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft geluk dat zijn kiezers gewoon ontiegelijk dom zijn en niet snappen wat hij net gezegd heeft. Want wat hij net zegt betekent gewoon dat alle anti-migratie verhalen en anti-islam verhalen nu in de kliko liggen.
Hij zal een offer moeten brengen. Anders gaat het hem niet worden voor hem. En hij moet heel erg hopen dat PvdA gl groter blijft dan de vvd.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.
Maak alle rechters maar vast vrij, die hebben alleen nog tijd voor asiel, klimaat en stikstof rechtszaken.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Evenstar het volgende:
Wilders gooit zijn hele programma alvast weg
Hij doet zijn best om NSC er bij te halen.
PVV - VVD - NSC - BBB is een optie. Alleen kan je klimaat wel opdoeken. Dilan moet dan wel iets uihalen om premier te worden of iemand anders aanwijzen, want met Wilders als premier kan zij niet aankomen.
Urgenda is niet verdwenen omdat Wilders het klimaatprobleem tot onzin bestempelt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Evenstar het volgende:
Wilders gooit zijn hele programma alvast weg
Hij doet zijn best om NSC er bij te halen.
PVV - VVD - NSC - BBB is een optie. Alleen kan je klimaat wel opdoeken. Dilan moet dan wel iets uihalen om premier te worden of iemand anders aanwijzen, want met Wilders als premier kan zij niet aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |