Waarvan hij eerder gezegd heeft dat ze vanwege haar Turkse achtergrond niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn veiligheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan, dan schuift Wilders dus een allochtone vrouw (met dubbel paspoort?) naar voren... zou toch wel een opvallende actie zijn.
Wel bizar dat dat nieuws is als een partijleider dat zegtquote:Op woensdag 22 november 2023 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geert herhaalt het: andere rol nu, gaat zich aan de wet/GW houden
Zou 59 zetels onvoldoende zijn voor een minderheidskabinet?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dilan kan sowieso niet weigeren maar er is een derde nodig. En die is onvoorspelbaar in alles.
Met deze verkiezingen weet je iig wel dat Nederland geen haantje de voorste wordt op klimaatgebied.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Urgenda is niet verdwenen omdat Wilders het klimaatprobleem tot onzin bestempelt.
Die tweet staat gewoon nog steeds online ondanks dat het "uitgepraat" is. Nooit een excuus voor geweest ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef kipknots het volgende:
[..]
Waarvan hij eerder gezegd heeft dat ze vanwege haar Turkse achtergrond niet verantwoordelijk kan zijn voor zijn veiligheid.
Dat wisten we sowieso al, we staan aardig onderaan in de EUquote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met deze verkiezingen weet je iig wel dat Nederland geen haantje de voorste wordt op klimaatgebied.
Terecht, overigens. Ze kan er bijzonder weinig van. De perfecte VVDer, zeg maar.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Verliest ook dik hè? Niet vergeten.
Niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de overwinningsspeech van Dilan. Eens kijken hoe zij dit gaat verkopen als een goede uitslag.
Laat mij raden, ze staat naast mijquote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de overwinningsspeech van Dilan. Eens kijken hoe zij dit gaat verkopen als een goede uitslag.
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Terecht, overigens. Ze kan er bijzonder weinig van. De perfecte VVDer, zeg maar.
Dan is Omtzigt direct totaal ongeloofwaardigquote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef budha het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen. Maar Omtzigt met Wilders? Heb daar grote twijfels bij.
'We beginnen nu pas echt'. Right.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat mij raden, ze staat naast mij
Nee maar is een minderheidskabinet een logische keuze?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou 59 zetels onvoldoende zijn voor een minderheidskabinet?
haha, natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Naja laat het dan ook maar gebeuren over rechts. Migratieprobleem wel meteen opgelost, eigenlijk ook wel prima als dit een keer radicaal zou gebeuren.
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houdenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Naja laat het dan ook maar gebeuren over rechts. Migratieprobleem wel meteen opgelost, eigenlijk ook wel prima als dit een keer radicaal zou gebeuren.
Als je dat denkt, heb ik nog een brug te koop voor weinig.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vanaf nu is alles de schuld van de anderen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'We beginnen nu pas echt'. Right.
Dat kan dus niet zomaar. Migratie ligt vastgelegd in allerlei verdragen. Vele daarvan kun je niet opzeggen zonder ook uit de EU te stappen. Dat is een dealbreaker voor VVD en BBB.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zegt dat zij niet aan zet zijn, duidelijk toch. Is ook waar. Zijn derde partij. Zal gek zijn om nu over coalitie te beginnen. Als ze dat zou doen zou ze meteen stempel "arrogant" krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Perrin het volgende:
Geen woord over PVV of coalitievorming vooralsnog.
Jij blijft maar rondlullen in een vacuüm, mijn hemel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En als Wilders met de VVD samenwerkt dan blijft de stroom arbeidsmigranten rustig doorgaan. Dat blijft ie trouwens voor zover het EU-werknemers betreft sowieso wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houden
Met deze uitslag. Ja. Maar die PvdAGL die groter is dan de vvd is dan echt key. Als Dilan het premierschap kan claimen door Wilders te laten zitten verandert alles.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar is een minderheidskabinet een logische keuze?
Hahaha.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan? Als Wilders zich aan de wet wenst te houden dan is er verdomd weinig om migranten mee buiten te houden
Truequote:Op woensdag 22 november 2023 21:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel bizar dat dat nieuws is als een partijleider dat zegt
Ze had er toch een briefje voor nodig.quote:
Dat verbaast je? Die heeft al wekenlang de inhoud vakkundig vermeden met retorische trucjes.quote:
Een zwart gat is het. Totale leegte. Alle inhoud verdwijnt zodra zij haar mond opentrekt. Vreselijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat verbaast je? Die heeft al wekenlang de inhoud vakkundig vermeden met retorische trucjes.
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.
Dat wordt dan wel interessant als ze een coalitie-overeenkomst moeten sluiten.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als Wilders met de VVD samenwerkt dan blijft de stroom arbeidsmigranten rustig doorgaan. Dat blijft ie trouwens voor zover het EU-werknemers betreft sowieso wel.
Maar ook niks hartelijks richting PVV toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zegt dat zij niet aan zet zijn, duidelijk toch. Is ook waar. Zijn derde partij. Zal gek zijn om nu over coalitie te beginnen. Als ze dat zou doen zou ze meteen stempel "arrogant" krijgen.
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.
Is haar taak ook niet wat mij betreft. Gefeliciteerd met overwinning en verder. VVD moet nu gewoon wachten op wat PVV wil.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar ook niks hartelijks richting PVV toch?
En geen gezeik, iedereen rijk gaat ook nogal lastig te realiseren worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel interessant als ze een coalitie-overeenkomst moeten sluiten.
Wilders zakt natuurlijk door het ijs als er amper meer asielzoekers zijn maar het land nog wel vol blijft stromen met (arbeids)migranten.
Hoe dan? De enige optie is om uit de EU te gaan als je arbeidsmigratie binnen de EU wil tegengaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neejoh dat komt wel goed. Arbeidsmigratie door NSC, asiel door PVV ingeperkt. En dan gewoon net zoals Hongarije en Polen de grenzen gaan opzoeken op asiel.
Dat klopt, maar zie de VVD of bbb maar zo ver te krijgen. Dat raakt hun achterban.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.
Maar ja, wie moet dat gaan steunen? De BBB wiens achterban (/geldschieters) volledig afhankelijk zijn van die goedkope buitenlandse arbeid?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet helemaal waar. Je kunt geen hek op de grens zetten, maar ik zou zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om de branches binnen onze eigen grenzen wat af te remmen die bijna volledig draaien op goedkope buitenlandse arbeid.
Ja bizar. Ze hebben het helemaal niet slecht gedaan.quote:
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen. Een van de vier fundamentele pijlers van de EU. Daar valt niets aan te doen.
Ja, precies. Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren. Dus alle mensen die nu op Wilders gestemd heeft omdat ze zo'n pleurishekel aan buut'nlanders hebben gaan nogal bedrogen uitkomen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zie de VVD of bbb maar zo ver te krijgen. Dat raakt hun achterban.
In plaats van dat hij het daar op gooit lult hij maar wat raak over Wilders en rechtstaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja bizar. Ze hebben het helemaal.niet slecht gedaan.
VVD zal ook niet staan te springenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, wie moet dat gaan steunen? De BBB wiens achterban (/geldschieters) volledig afhankelijk zijn van die goedkope buitenlandse arbeid?
Dat vinden VVD en bbb donoren niet zo leuk echter.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.
Zelfmoordpact voor de VVD ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Zonder Pvv, moeten we dan ook echt weer een kabinet vvd/PvdA/gl/nsc/D66.
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij solliciteert voor de functie van uitvaartondernemer.
En die branches gaan dan zoals de boeren de weg op, vermoed ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij hoeft niet te komen hè?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?
Maar zijn club heeft het prima gedaan..quote:Op woensdag 22 november 2023 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat nou zo gek? Deze uitslag is ondanks de redelijke uitslag van PvdA/GL toch echt de grootste nachtmerrie van hem?
Jij moet een goeie avond hebben nu, toch? De partij die de grootste geworden is wil koste wat kost de Nederlandse cultuur beschermen en heeft een broertje dood aan alles wat woke is.quote:
Snap er ook niks vanquote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In plaats van dat hij het daar op gooit lult hij maar wat raak over Wilders en rechtstaat.
Behoorlijk ja. Gewoon wijd open zelfsquote:
Gelukkig vindt hij het land dus belangrijker dan zijn partij...quote:Op woensdag 22 november 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar zijn club heeft het prima gedaan..
Wat, alles duurder maken?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je die polenhotels eens aanpakt en de arbowetgeving eens echt gaat handhaven dan breng je het verdienmodel wel een klap toe.
Ja zie je wel, PVV-VVD-NSC is gewoon een haalbare coalitie.quote:
Als de deur bij NSC op een kier gaat dan wordt het dus gewoon PVV-VVD-NSC. VVD heeft sowieso geen ruggegraat, dat weten we al jaren.quote:
Goh, de integriteit zelve? Ik ben geschokt, hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef trein2000 het volgende:
Dit klinkt als Pieter die de deur voor Geert toch openzet.
Dan heb je werkelijk niets begrepen van wat ik heb geschreven.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij moet een goeie avond hebben nu, toch? De partij die de grootste geworden is wil koste wat kost de Nederlandse cultuur beschermen en heeft een broertje dood aan alles wat woke is.
daar zitten dan ook de meeste stemmen en dus zetelsquote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar hoor je al de bereidheid van Omtzigt om met de PVV te regeren…
Neu, niet noodzakelijk. Als het bestuurlijk een rommeltje wordt kunnen ze de volgende verkiezingen electoraal/retorisch wat opschuiven richting PVV, en dan profileren met hun bestuurscapaciteiten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
dat is regeren met de PVV nog meer
wat vind je van het resultaat van jetten?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, de integriteit zelve? Ik ben geschokt, hoor.
Tsja, zou het land er (op de lange termijn althans) niet meer bij gebaat zijn als Geert en kornuiten nu eens regeren en flink hard op hun muil gaan? Het is niet zo alsof de trend van steeds bredere en onmogelijkere coalities nou echt zo ontzettend goed werkte.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig vind hij het land dus belangrijker dan zijn partij...
hoezo?quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Zorgwekkend, ik had gehoopt dat hij vast zou houden aan zijn "niet met de PVV".
Ik vraag mij toch wel af hoe goed dat valt bij de oude CDA'ers die weggelopen zijn bij het CDA omdat ze die te veel VVD vonden nu.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu, niet noodzakelijk. Als het bestuurlijk een rommeltje wordt kunnen ze de volgende verkiezingen opschuiven richting PVV, maar dan wel met bestuurscapaciteiten.
hij wil meeregerenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt heeft dus ook geen ruggengraat
Prima gegeven het feit dat men D66 op 6-7 zetels peilde. Of men wil weet ik niet maar er kan nog een sleutelpositie in een nieuwe coalitie uitrollen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat vind je van het resultaat van jetten?
Had dit wel verwacht hoor. Nu de grote vraag in hoeverre VVD dit een serieuze kans geeft en echt op 4 jaar inzet voor zo'n coalitie.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Zorgwekkend, ik had gehoopt dat hij vast zou houden aan zijn "niet met de PVV".
Zoveel zetels kwijtraken aan de PVV lijkt mij al een scheuring, eigenljk.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:09 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de VVD wel eens kan gaan scheuren als ze met de PVV gaan regeren.
Ik denk juist dat we een heel andere Wilders gaan zien, Tijger_m kopte hem al in.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, zou het land er (op de lange termijn althans) niet meer bij gebaat zijn als Geert en kornuiten nu eens regeren en flink hard op hun muil gaan? Het is niet zo alsof de trend van steeds bredere en onmogelijkere coalities nou echt zo ontzettend goed werkte.
Hahaquote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Wilders moet Dilan gewoon MP maken, hij ministerspost. Vind haar meer geschikt voor het internationale toneel.
Dat is denk ik sowieso enige optie om VVD mee te krijgen. VVD en Dilan zijn allemaal duidelijk geweest dat ze dat niet gingen doen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef Tekaschi het volgende:
Wilders moet Dilan gewoon MP maken, hij ministerspost. Vind haar meer geschikt voor het internationale toneel.
Dat kost hem bij de volgende verkiezingen zijn complete kiezerspotentieel.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Immigratie zal niet zo een heel heet hangijzer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |