Valide punt natuurlijk, maar dat neemt de macht van NSC niet weg. Die zitten in elke optie voor kabinetsvorming, en hebben de sleutel in handen tot dan wel een knetterrechts kabinet, dan wel een centrum-kabinet.quote:Op maandag 20 november 2023 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wordt de rol van NSC niet eigenlijk heel groot gemaakt? Want voor de Tweede Kamer heb je ze wel nodig maar in Eerste Kamer hebben ze nul zetels en voegen ze niets toe. Dan heb je sowieso andere partijen nodig om ook een meerderheid te behalen daar.
Inderdaad dat gegeil op peilingen en het zien van de verkiezingen als een soort sportwedstrijd tussen gelijkwaardige partijen, te ziekelijk voor woorden. Stukje allesvernietigende Amerikaanse cultuur.quote:Op maandag 20 november 2023 11:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De media trapt elke keer weer in dezelfde val
Je moet individuele peilingen gewoon negeren maar de hijgerige talkshows kunnen het niet laten.
BBB heeft inderdaad een enorm sterke positie vanwege de EK. Ik schrik er net weer van dat ze daar liefst 16 zetels hebben. D66 doet eventueel wel mee bij je eerste optie maar dan moet er alsnog eentje bij. Het gaat niet eenvoudig worden dat is weer duidelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Valide punt natuurlijk, maar dat neemt de macht van NSC niet weg. Die zitten in elke optie voor kabinetsvorming, en hebben de sleutel in handen tot dan wel een knetterrechts kabinet, dan wel een centrum-kabinet.
De dynamiek met de Eerste Kamer maakt vooral BBB heel aantrekkelijk, en is dus alleen maar meer reden voor een rechts kabinet.
Meest voordehandliggende opties op dit moment:
GL-PvdA + NSC + VVD = 24 zetels in Eerste Kamer
NSC + VVD + PVV + BBB = 30 zetels in Eerste Kamer
In beide gevallen moet daar nog wat bij, maar in het tweede geval zal dat voor rechtse maatregelen een eitje zijn (CDA: 6, JA 21: 3, FvD, SGP: 2)
Snap nooit dat mensen zo boos worden op """de""" media. Grappig genoeg beweren ook altijd zowel links als rechts dat een sterke bias aanwezig is bij de media, naar rechts en links respectievelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 12:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Inderdaad dat gegeil op peilingen en het zien van de verkiezingen als een soort sportwedstrijd tussen gelijkwaardige partijen, te ziekelijk voor woorden. Stukje allesvernietigende Amerikaanse cultuur.
De altijd kwaadaardige, incompetente en corrupte media bepalen, zeker in de tijd van social media en internet, gewoon direct de verkiezingsuitslagen. Absurd dat dit soort landelijke peilingen überhaupt zijn toegestaan. Helemaal als ze komen van Maurice 'Deventer moordzaak' de Hond. Om nog maar te zwijgen over kanker van de samenleving die de talkshowterreur al jaren is. Ze zijn blijkbaar zo dom dat ze de term selffulfilling prophecy echt niet begrijpen.
Ik ben nu al ongekend ziedend, zin in woensdag.
Kijk, en hier gaat het dus mis. Tegenwoordig draait het inderdaad puur om clicks en views genereren, maar dat is natuurlijk niet hoe het zou 'moeten' zijn in een ideale wereld. Laten we het dan ook absoluut niet normaal gaan vinden(ook al is het allang genormaliseerd inmiddels).quote:Op maandag 20 november 2023 12:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Media moeten clicks en views genereren. Er zijn bepaalde principes waar ze aan moeten voldoen, met name geen onwaarheden verkopen. Media zijn niet neutraal, en kunnen dat ook niet zijn.
Je kan elke bijdragen vergezellen met "voorts ben ik van mening dat het kapitalistische systeem vervangen moet worden", mij best. Je kan ook zelf een medium beginnen volgens jouw principes - ik vrees een beetje dat het in je eigen tijd zal moeten en dat je na tien jaar nog steeds geen medewerkers hebt als je clicks en views links laat liggen. Maar het kan allemaal, die media bestaan ook vast wel. De Correspondent en wellicht FTW zijn met dit soort ideeën opgericht (maar uiteraard gaan die tegenwoordig ook gewoon voor clicks en views).quote:Op maandag 20 november 2023 13:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kijk, en hier gaat het dus mis. Tegenwoordig draait het inderdaad puur om clicks en views genereren, maar dat is natuurlijk niet hoe het zou 'moeten' zijn in een ideale wereld. Laten we het dan ook absoluut niet normaal gaan vinden(ook al is het allang genormaliseerd inmiddels).
En het hele 'geen onwaarheden verkopen' is ook een principe dat anno 2023 volledig overboord is gegooid door zo'n beetje de voltallig media.
Is Tata verhuizen naar Volendam dan geen optie?quote:
Dat lijkt mij voor iedereen een verbetering inderdaadquote:Op maandag 20 november 2023 16:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Is Tata verhuizen naar Volendam dan geen optie?
quote:Op maandag 20 november 2023 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)sen-woorden-en-daden
Ach, de wereld.
We gaan er allemaal aan.quote:
Ik vind dit wel een goed debat eigenlijk, eindelijk. Fijn dat Yesilgöz flink aangepakt wordt.quote:Op maandag 20 november 2023 19:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Drie minuten van een debat op radio 1 geluisterd en het was weer om depressief van te worden. Oneliner eruit gooien en dan maar hopen dat het publiek gaat joelen.
Eindelijk inderdaad dat Timmermans de aanval eens goed en duidelijk inzet.quote:Op maandag 20 november 2023 19:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een goed debat eigenlijk, eindelijk. Fijn dat Yesilgöz flink aangepakt wordt.
Misschien piekt ie gewoon op het goede moment!quote:Op maandag 20 november 2023 19:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eindelijk inderdaad dat Timmermans de aanval eens goed en duidelijk inzet.
Bakpoeder, dat is zo begin 2023quote:Op maandag 20 november 2023 19:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Misschien piekt ie gewoon op het goede moment!
Even contact opgenomen met Plugge voor wat bakpoeder?
Wat hebben we nog meer gehad? Ozon, rode bietensap, ketonen, hoogte-tentjes?quote:Op maandag 20 november 2023 19:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Bakpoeder, dat is zo begin 2023![]()
Zeepieren, dat moet je hebben tegenwoordig.
Bakpoeder en ketonen werken wel als een malle.quote:Op maandag 20 november 2023 20:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat hebben we nog meer gehad? Ozon, rode bietensap, ketonen, hoogte-tentjes?
NSC en BBB zijn in 2 weken tijd nu toch ook ongeveer 10 zetels kwijt dankzij de opmars van de eeuwige Greet?quote:Op maandag 20 november 2023 20:30 schreef DeeBee het volgende:
Erg jammer dat de met racisten heulende en altijd met reliterroristen meestemmende Petor Omdszivhgt de linksere partijen op deze manier een meerderheid door de neus boort.
Want die 30 zetels voor BBB en NSC lijken toch weer vooral uit die hoek te komen, aangezien de PVVD-jugend ook maar zetels blijft winnen.
Het blijft ongelofelijk dat mensen al 20 jaar in die PVV onzin trappenquote:Op maandag 20 november 2023 20:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
NSC en BBB zijn in 2 weken tijd nu toch ook ongeveer 10 zetels kwijt dankzij de opmars van de eeuwige Greet?
Je zei dat je geen VVD meer stemdequote:Op maandag 20 november 2023 20:40 schreef franklop het volgende:
Dan maar op de sympathieke Dilan stemmen
Zwevende kiezerquote:
Lege huls en cliché Dilanquote:Op maandag 20 november 2023 20:40 schreef franklop het volgende:
Dan maar op de sympathieke Dilan stemmen
Vast een Groninger die een alibi nodig hadquote:Op maandag 20 november 2023 17:48 schreef Slobeend het volgende:
Er zit hier iemand mee te lezen die FvD stemt. Maak je bekend!
quote:Op maandag 20 november 2023 21:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vast een Groninger die een alibi nodig had
Morgen in het slotdebat hopelijk een genadeklap van Timmermans en Jetten. Een keer hard blazen en ze ligt.quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Pino112 het volgende:
Die reclamespotjes met haar hoge piepstemmetje ook, ik kan er niet meer tegen. Waardeloos gedrocht.
Derhalve +3 zetels.
Dat was een penalty ja.quote:Op maandag 20 november 2023 22:39 schreef Szura het volgende:
Oekraïne keihard genaaid door de door en door corrupte Spanjolen in de VAR-frietkar
Morgen statement van de UEFA dat het inderdaad een pingel had moeten zijn en door. KnakenVAR.quote:
En toch premier wordenquote:Op maandag 20 november 2023 23:15 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Prachtig fragment. Meisje Yesulgusz kan er echt geen kloten van.
Ik kwam onderstaande tegen in een ander topic.quote:Op maandag 20 november 2023 23:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hier thuis overwegen mensen PVV te stemmen en ik weet even niet wat ik ermee aan moet.
Mijn ouders zaten eerst op Omtzigt maar willen nu Wilders stemmenquote:Op maandag 20 november 2023 23:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hier thuis overwegen mensen PVV te stemmen en ik weet even niet wat ik ermee aan moet.
De kerstgedachte.quote:Op maandag 20 november 2023 23:36 schreef Szura het volgende:
Zoek het simpelste argument dat jullie hebben om ze richting Frans te sturen
Als ze op hem gaan zitten kunnen ze na een tijd natuurlijk niet meer op hem stemmen, inderdaad.quote:Op maandag 20 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn ouders zaten eerst op Omtzigt maar willen nu Wilders stemmen
Nee, dan het welluidende en verkwikkende stemgeluid van Pieter Ombesichtquote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Pino112 het volgende:
Die reclamespotjes met haar hoge piepstemmetje ook, ik kan er niet meer tegen. Waardeloos gedrocht.
Derhalve +3 zetels.
Die komen nu terug. Maar waarschijnlijk bij NSCquote:Op dinsdag 21 november 2023 00:47 schreef eentwee het volgende:
Ik begrijp trouwens ook niet waar al die D66-kiezers gebleven zijn. Wie zijn die mensen?
quote:Op maandag 20 november 2023 23:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Maak een lijstje van alle bizarre uitspraken van Wilders van de afgelopen jaren en laat ze dat zien. Als ze dan nog steeds PVV stemmen dan weet je dat je een keer uit huis moet.quote:Op maandag 20 november 2023 23:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
quote:Op maandag 20 november 2023 22:33 schreef Pino112 het volgende:
Derhalve +3 zetels.
Een paar dagen voor de verkiezingen erachter komen dat je een enorme strategische fout hebt gemaaktquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn bij de VVD echt heel erg wanhopig
Op naar het 2 partijen stelselquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:11 schreef Pistolero het volgende:
Allemaal leuk en aardig dit, maar het gaat natuurlijk volstrekt onmogelijk worden om een functioneel meerderheidskabinet te formeren straks. Nederland is een totaal onbestuurbaar land geworden.
Benieuwd wanneer we weer opnieuw naar de stembus mogen.
VVD + 20 zetelsquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn bij de VVD echt heel erg wanhopig
Allemaal stemmen op Pieter dus zodat hij zijn totaaldebiele ideeën met meervoudige kiesdistricten kan doorvoeren!quote:
Als ik Sint Pieter zo zie de laatste dagen, dan is Sint Pieter is al volledig overspannen opgenomen in een inrichting met van die zachte muren voordat de 1e informateur een rapportje heeft getikt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Allemaal stemmen op Pieter dus zodat hij zijn totaaldebiele ideeën met meervoudige kiesdistricten kan doorvoeren!
Wilders samen met PvdA/GL het minimumloon laten verhogen zou erg leuk zijnquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:19 schreef Szura het volgende:
VVD in volledige paniek over de totaal gefaalde strategie die Wilders relevant heeft gemaakt. Het zou genot zijn als het niet zo walgelijk was.
En de VVD daarachter ook nog. Dit is een groot probleem.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:44 schreef franklop het volgende:
PVV en FvD bij de scholieren goed voor 46 zetels bij elkaar.
We zijn verdoemd
Ik wil dan ook first to the post en gerrymandering erbij. Dat krijg je net zo'n bende als in de uk en usaquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Allemaal stemmen op Pieter dus zodat hij zijn totaaldebiele ideeën met meervoudige kiesdistricten kan doorvoeren!
En Ruttepietquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:08 schreef Pino112 het volgende:
Marcel van Roosmalen in het Sinterklaasjournaal
Alles om de PVV op te pompenquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mauriesje peilt een onvervalste tweestrijd... Tussen PVV en GL-PvdA
Vanavond bij Op1quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij werd toch gecanceld volgens hemzelf?quote:
Blijkbaar niet meerquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij werd toch gecanceld volgens hemzelf?
Dit land zou wel een klein stukje mooier zijn als er vanavond een bom op de Op1 studio zou vallen. Wat een eindeloze stroom aan ongekende ellende.quote:
Hé, niet met Thomas, hè, niet met Thomas!quote:
Dat wordt nog wat morgenavond als alles nog erger wordt dan voorspeld.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:57 schreef Marcoss het volgende:
Wel een licht geagiteerde sfeer in dit topic
PUKKEDquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vandaag in ieder geval een paar mensen overtuigd om toch VVD in plaats van PVV te stemmen.
Raad de user.
Het zou nog beter zijn als hij helemaal nergens mee bezig is. Altijd op zoek naar het laatste lolletje en aan tafel lult het maar een end weg zoals iedereen kan doen die alle kranten leest. De Jair van de NPO.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:57 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Hé, niet met Thomas, hè, niet met Thomas!
Al vind ik hem altijd wat verstandiger als hij niet bezig is met een interview/verslaggeven, gek genoeg.
Sinds wanneer is die Charlotte ook al opiniepeiler? Nieuwe hobby sinds de coronapandemie toen ze domme vragen mocht stellen?quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Blijkbaar niet meer
[ afbeelding ]
Opvolgster van Gijs Rademaker!quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is die Charlotte ook al opiniepeiler? Nieuwe hobby sinds de coronapandemie toen ze domme vragen mocht stellen?
Als je peilingen ziet +23quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoeveel zetels in de plus hierdoor? Drie? Vier?
Van dit topic denk ik, FOK is voor de rest vies rechts als ik al die topics zo lees.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit was nog best een aardig debat.
En nu een nachtje slapen tot de complete meltdown van dit forum en het land.
Hoop PVV-stemmers die er weer durven om ervoor uit te komenquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:17 schreef Remco het volgende:
[..]
Van dit topic denk ik, FOK is voor de rest vies rechts als ik al die topics zo lees.
Frans ook. En Pieter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Pino112 het volgende:
Esther heeft Dilan een paar keer mooi voor lul gezet lees ik? Erg mooi.
PvdD-goden
Frans en Pieter Dilan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Esther Frans en Pieter? Of Frans en Pieter Dilan?
Dat doet Dilan toch vooral zelf.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Pino112 het volgende:
Esther heeft Dilan een paar keer mooi voor lul gezet lees ik? Erg mooi.
PvdD-goden
Ik hoop dat we steun kunnen vinden bij elkaar in de waarschijnlijk moeilijke tijden morgenavond.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit was nog best een aardig debat.
En nu een nachtje slapen tot de complete meltdown van dit forum en het land.
StormFok! laat de guur fascistische wind altijd waaien!quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:17 schreef Remco het volgende:
[..]
Van dit topic denk ik, FOK is voor de rest vies rechts als ik al die topics zo lees.
Links staat gewoon bovenaan in deze pollquote:Op woensdag 22 november 2023 05:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
StormFok! laat de guur fascistische wind altijd waaien!
quote:Op woensdag 22 november 2023 07:53 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik heb vermogen en hoger inkomen. Maar werk veel met mensen rondom de armoedegrens. Wil ik de armoede bestrijden, benadeel ik mezelf.
Gezien de altijd draaiende en opportunistische Onptzichd gaat dit dus gewoon gebeurenquote:Op woensdag 22 november 2023 09:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou toch wel een David Cameron-momentje van Rutte/VVD zijn als we nu premier Wilders krijgen.
Maar dat lijkt toch nog steeds sterk, daar is een enorme u-bocht van Omtzigt voor nodig.
En inmiddels ook de VVD aangezien Dilan zei dat ze niet in een kabinet met Wilders als premier gaat zittenquote:Op woensdag 22 november 2023 09:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou toch wel een David Cameron-momentje van Rutte/VVD zijn als we nu premier Wilders krijgen.
Maar dat lijkt toch nog steeds sterk, daar is een enorme u-bocht van Omtzigt voor nodig.
Ompzig valt nu al weer bijna om. Die ligt na 1 dag formeren in de foetushouding in een hoekje te huilen.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gezien de altijd draaiende en opportunistische Onptzichd gaat dit dus gewoon gebeuren
We kunnen ons gaan opmaken voor een anderhalf jaartje aan formeren.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ompzig valt nu al weer bijna om. Die ligt na 1 dag formeren in de foetushouding in een hoekje te huilen.
Geleid door staatsman Mark Rutte!quote:Op woensdag 22 november 2023 10:02 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
We kunnen ons gaan opmaken voor een anderhalf jaartje aan formeren.
En dan volgt uiteraard de onvermijdelijke roep vanuit de populistische rioolput om een zakenkabinet. Dat is dan ook de enige oplossing uit de impasse, volgens de duiders in de talkshows.
quote:Op woensdag 22 november 2023 10:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geleid door staatsman Mark Rutte!
Waardeloze poll.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:45 schreef franklop het volgende:
FOK!WLR exit poll. Kom maar door, wat heb je gestemd
[poll=6374]
Hello here speaks de politie, haha here de brandweer 🤣🤣quote:Op woensdag 22 november 2023 11:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dubbelfunctie naast secretaris-generaal van de NAVO? De alleskunner.
Hi Trump, Ha Netanyahu, Hi Meloni!
Mani98=Christelijke taliban aanhangerquote:Op woensdag 22 november 2023 11:58 schreef Mani89 het volgende:
Pieter, oh Pieter, neem ons bij de hand, Pieter.
[ afbeelding ]
Waarom staan hier niet alle partijen in?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:45 schreef franklop het volgende:
FOK!WLR exit poll. Kom maar door, wat heb je gestemd
[poll=6374]
En daarna gauw om een nieuwe stembiljet gevraagd?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:58 schreef Mani89 het volgende:
Pieter, oh Pieter, neem ons bij de hand, Pieter.
[ afbeelding ]
Max 15 opties!quote:Op woensdag 22 november 2023 12:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waarom staan hier niet alle partijen in?
Frankflop
Waarom doe je dan PvdD bijv niet en 50+ wel? Het is niet alsof PvdD onderaan in de peilingen staat.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
Op Volt gestemd net.
In het stemlokaal was een gast van een jaar of 20 die naar zijn moeder schreeuwde "Mam, als je die buitenlanders weg wil hebben kun je dan beter stemmen op Geert Wilders of Thierry Baudet". Nou volgens moeders was beide goed
Samequote:Op woensdag 22 november 2023 12:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]![]()
In mijn grootstedelijke bubbel met dure huizen stemt de grote meerderheid voor PvdA/GL/D66/Volt
Verhuizen lijkt me de enige optiequote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
Op Volt gestemd net.
In het stemlokaal was een gast van een jaar of 20 die naar zijn moeder schreeuwde "Mam, als je die buitenlanders weg wil hebben kun je dan beter stemmen op Geert Wilders of Thierry Baudet". Nou volgens moeders was beide goed
💪🏻💪🏻💪🏻quote:Op woensdag 22 november 2023 11:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mani98=Christelijke taliban aanhanger
PUKKEDquote:Op woensdag 22 november 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
Op Volt gestemd net.
Dit valt nog mee voor Fok-begrippen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
VKZ / De officiele Fok! Exit Poll [stem hier]
Heb topic gemaakt met meerdere polls
Het is FOK!.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
VKZ / De officiele Fok! Exit Poll [stem hier]
Het is koud maar droog, dus de tokkiemalus / gristenfundibonus gaat niet door vandaag.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:24 schreef eentwee het volgende:
Heeft Geertje nog een gordijnbonus of kun je tegenwoordig gewoon openlijk fascistisch zijn?
quote:Foutje! Vrijwilliger in Almere Poort geeft stempassen mee terug naar huis
Bij een stembureau in Almere Poort hebben drie Almeerders hun stempas per ongeluk weer mee naar huis gekregen, meldt Omroep Flevoland . Een vrijwilliger was volgens een getuige niet goed op de hoogte van de regels en gaf de stempas weer terug aan de stemmers. Er werd snel ingegrepen, maar toch zijn de drie stemmers weer vertrokken met hun stempas op zak.
De gemeente laat weten de situatie te betreuren, maar noemt het ook "niet meer dan onhandig". "Er wordt tijdens het tellen rekening gehouden met de drie stemmen. Als we dus ergens te veel stemmen hebben, weten we dat we die niet hoeven mee te tellen", aldus de woordvoerder van de gemeente. Hoe de gemeente weet welke drie stemmen niet meegeteld moeten worden blijft onduidelijk.
Ik hoop dat die woordvoerder niet betrokken is bij het telprocesquote:Op woensdag 22 november 2023 16:28 schreef Fretwork het volgende:
Was dit al gedeeld? Van de NOS liveblog:
[..]
Verrassend veel PvdA/GL en minder verrassend ook veel PVVquote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Momo het volgende:
VKZ / De officiele Fok! Exit Poll [stem hier] #1
Strategisch stemmen is een vreselijke ziekte.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:39 schreef Slobeend het volgende:
Mijn ouders hebben hun hele leven lang CU en de voorganger daarvan GPV gestemd, maar nu voor het eerst PvdA/GL omdat ze de Wilders niet als grootste willen.
Dat bepaal jij niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:42 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is een vreselijke ziekte.
quote:Op woensdag 22 november 2023 18:39 schreef Slobeend het volgende:
Mijn ouders hebben hun hele leven lang CU en de voorganger daarvan GPV gestemd, maar nu voor het eerst PvdA/GL omdat ze de Wilders niet als grootste willen.
De nieuwe leider van de CU is dan ook doodeng.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:39 schreef Slobeend het volgende:
GPV had wel een cool logoquote:Op woensdag 22 november 2023 18:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De nieuwe leider van de CU is dan ook doodeng.
Hoorde haar gisteren zeggen dat arbeidsmigranten best mogen komen als ze worden ingezet voor prostitutiequote:Op woensdag 22 november 2023 18:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De nieuwe leider van de CU is dan ook doodeng.
Juist nietquote:Op woensdag 22 november 2023 18:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoorde haar gisteren zeggen dat arbeidsmigranten best mogen komen als ze worden ingezet voor prostitutie
Godverdommequote:Op woensdag 22 november 2023 18:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Juist niet
[ twitter ]
Maar door 'niet' wordt een beetje heengepraat
De Jose Been van de politiekquote:Op woensdag 22 november 2023 19:35 schreef Szura het volgende:
Slapzak Thomas van Groningen is alweer terug op Twitter joh
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:35 schreef Szura het volgende:
Het verbaast mij wel dat PVDA/GL duidelijk de grootste is.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Verrassend veel PvdA/GL en minder verrassend ook veel PVV
Flink lager inderdaad, zal waarschijnlijk 5% lager uitkomen dan 2017quote:Op woensdag 22 november 2023 20:04 schreef hhh38 het volgende:
Opkomst laag schijnbaar. Eigenlijk best vreemd dat we niet gewoon op zondag stemmen zodat bijna iedereen gewoon rustig de tijd heeft.
Die refotaliban mag dan lekker thuisblijven als ze dat ze graag willen
Welke groep zal vooral thuisblijven nu ten opzichte van 2017?quote:Op woensdag 22 november 2023 20:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Flink lager inderdaad, zal waarschijnlijk 5% lager uitkomen dan 2017
Ik weet niet of de gemiddelde NWS user VKZ gevonden heeft.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het verbaast mij wel dat PVDA/GL duidelijk de grootste is.
Thomas is een lieve jongen!quote:Op woensdag 22 november 2023 19:35 schreef Szura het volgende:
Moeilijk te zeggen, vroeger was een lage opkomst goed voor de christelijk conservatieven. Dus voor Pieter relatief gunstig?quote:Op woensdag 22 november 2023 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke groep zal vooral thuisblijven nu ten opzichte van 2017?
Vooral lagere opkomst in Almere las ik. Benieuwd of de potentiële PVV stemmers wel massaal zijn gegaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, vroeger was een lage opkomst goed voor de christelijk conservatieven. Dus voor Pieter relatief gunstig?
Links doet het dan traditioneel wat minder
quote:Op woensdag 22 november 2023 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Vooral lagere opkomst in Almere las ik. Benieuwd of de potentiële PVV stemmers wel massaal zijn gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 november 2023 20:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit wordt een glorieuze victorie voor Timmerfrans.Slecht nieuws voor Rotterdammer Bontebal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Dit zou best een gebalanceerde coalitie kunnen zijn. Maar ik denk dat we over een paar maanden gewoon weer gaan stemmen.quote:
PVV NSC VVD zit ook wel klem. NSC heeft nul zetels.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je zit dan wel klem in de 1e kamer (even los van de vraag of de VVD dit wil)
Nee nee, dat laat hij allemaal vallen straks!quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef franklop het volgende:
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Zo gaat ons land eruit zien!
Bindend Nexit referendum.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef franklop het volgende:
Gaaf landquote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef franklop het volgende:
De PVV wil voor u:quote:Op woensdag 22 november 2023 21:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee nee, dat laat hij allemaal vallen straks!
BBB erbij voor de lolz.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
PVV NSC VVD zit ook wel klem. NSC heeft nul zetels.
Ja, is ook waar.. en de vraag of VVD en Omtzigt dat straks willen. Dan blijft er weinig overquote:Op woensdag 22 november 2023 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
PVV NSC VVD zit ook wel klem. NSC heeft nul zetels.
Krijgen we uiteindelijk PVV-NSC-VVD als regering met een regeerakkoord waarin ze geen van alleen hun populistische bullshit konden waarmaken en alle kiezers ontevreden zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef franklop het volgende:
[..]
De PVV wil voor u:
• Herstel van uw bestaanszekerheid met het volgende koopkrachtpakket:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Benieuwd wie daaraan wil meewerken
PVV wil de eerste kamer afschaffen, dus dat lost zich vanzelf opquote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, is ook waar.. en de vraag of VVD en Omtzigt dat straks willen. Dan blijft er weinig over
Ik kan mijn baan ook wel opzeggen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Definitief einde tijdperk NOS, alsmede 3voor12, 3FM, VPRO, Radio 1 etc etc.
Het lijkt me wat te vroeg voor serieuze analyses, maar ten opzichte van de verkiezingen in 2021 verliest de VVD 11 zetels en raakt FvD er vijf kwijt. Die 16 zetels gaan nu naar de PVV. En dat lijkt me dan vooral omdat FvD niet meer rullevant is en omdat Ieniemienie heeft gezegd dat ze best wel een coalitie zou willen met de PVV. Waar die partij altijd werd uitgesloten kwamen ze nu ineens weer als een optie voor veel ontevreden mensen in beeld. Geniale zelfmoordtactiek van de VVD dus, en dat natuurlijk allemaal vanwege het grote linkse gevaar, haha.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:12 schreef Marcoss het volgende:
Bizar dat zoveel mensen opeens vertrouwen hebben in onze Geert, terwijl hij niks anders doet dan bij vorige verkiezingen
Als jij denkt dat mensen die louter vanuit de onderbuik redeneren zich afvragen of dingen wel of niet realistisch zijn dan, nouja, vul zelf maar in.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef franklop het volgende:
Ik zit dat programma door te lezen, maar dat is (buiten dat voor 95% geen draagvlak bij andere partijen is) toch totaal niet realistisch?
De miljarden die daar over de balk worden gegooid wordt gecompenseerd met belasting voor de koning van 20%
Erg benieuwd wat er met de gemiddelde PVV-stemmer gaat gebeuren als ze er de komende maanden/jaren achter gaan komen dat 99% van de plannen van Geert inderdaad helemaal niet uitgevoerd kunnen en gaan worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef franklop het volgende:
Ik zit dat programma door te lezen, maar dat is (buiten dat voor 95% geen draagvlak bij andere partijen is) toch totaal niet realistisch?
De miljarden die daar over de balk worden gegooid wordt gecompenseerd met belasting voor de koning van 20%
Geen gezeik iedereen rijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef franklop het volgende:
[..]
De PVV wil voor u:
• Herstel van uw bestaanszekerheid met het volgende koopkrachtpakket:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Benieuwd wie daaraan wil meewerken
Ik denk dan misschien teveel na over dat soort dingenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als jij denkt dat mensen die louter vanuit de onderbuik redeneren zich afvragen of dingen wel of niet realistisch zijn dan, nouja, vul zelf maar in.
Hmm, dat klinkt wel plausibelquote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het lijkt me wat te vroeg voor serieuze analyses, maar ten opzichte van de verkiezingen in 2021 verliest de VVD 11 zetels en raakt FvD er vijf kwijt. Die 16 zetels gaan nu naar de PVV. En dat lijkt me dan vooral omdat FvD niet meer rullevant is en omdat Ieniemienie heeft gezegd dat ze best wel een coalitie zou willen met de PVV. Waar die partij altijd werd uitgesloten kwamen ze nu ineens weer als een optie voor veel ontevreden mensen in beeld. Geniale zelfmoordtactiek van de VVD dus, en dat natuurlijk allemaal vanwege het grote linkse gevaar, haha.
Maar goed, alsnog van de Brienenoord springen, daar niet van.
Dit kan niet, tijd om Bob te royeren? @Rellende_Rotscholierquote:Op woensdag 22 november 2023 21:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Wilders als grootste wel leuker vindt dan de VVD
Volledig mee eensquote:Op woensdag 22 november 2023 21:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel mooi die damage control van de VVD om de Wilders trein nog te stoppenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het lijkt me wat te vroeg voor serieuze analyses, maar ten opzichte van de verkiezingen in 2021 verliest de VVD 11 zetels en raakt FvD er vijf kwijt. Die 16 zetels gaan nu naar de PVV. En dat lijkt me dan vooral omdat FvD niet meer rullevant is en omdat Ieniemienie heeft gezegd dat ze best wel een coalitie zou willen met de PVV. Waar die partij altijd werd uitgesloten kwamen ze nu ineens weer als een optie voor veel ontevreden mensen in beeld. Geniale zelfmoordtactiek van de VVD dus, en dat natuurlijk allemaal vanwege het grote linkse gevaar, haha.
Maar goed, alsnog van de Brienenoord springen, daar niet van.
En dan maar hopen dat dat snel genoeg gebeurt om de boel niet te veel te slopen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:36 schreef OProg het volgende:
Als ik het glas halfvol benader: laat het hem dan maar doen. Dan klapt de boel en zijn we er weer soort van vanaf.
Het duurt vast al eventjes voor ze eruit zijn. Zeker Omtzigt kan het niet maken om nu zonder problemen in zo’n kabinet te stappenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:37 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat dat snel genoeg gebeurt om de boel niet te veel te slopen.
Ja, niets!quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Binnen kaders van grondwet"
Wat blijft er dan over van zijn A4tje?
Snel samen met de GL/PvdA het minimumloon verhogenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:37 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat dat snel genoeg gebeurt om de boel niet te veel te slopen.
De lidwoorden. De rest wordt weggelakt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Binnen kaders van grondwet"
Wat blijft er dan over van zijn A4tje?
quote:Op woensdag 22 november 2023 21:41 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe Rutte hier nu naar kijkt, geloof niet dat dit de bedoeling was
En dan ook nog zijn “mentor” als premier straks
Het interne gekonkel zal ook wel een zeteltje hebben gekost.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
De dierenpartij wel echt matig. Blijkbaar allemaal naar Timmermans gegaan.
Hiervoor toch maar mooi her kabinet laten klappen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:41 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe Rutte hier nu naar kijkt, geloof niet dat dit de bedoeling was
En dan ook nog zijn “mentor” als premier straks
Dat gaat de VVD nog jaren horen...quote:Op woensdag 22 november 2023 21:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hiervoor toch maar mooi her kabinet laten klappen.
In het hoofd van Ieniemienie is het altijd Sesamstraat?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef Szura het volgende:
Wat is dit voor parallel universum bij de VVD
Ik kijk al uit naar de stemming, als je voor de samenwerking bent dan hou je het bordje tegen omhoog....quote:Op woensdag 22 november 2023 21:41 schreef DiegoFuser het volgende:
Erg veel zin in een partijcongres van de VVD alwaar een type als Klaas Dijkhoff gaat zeggen dat de kiezer gesproken heeft en dat het een niet te negeren signaal is, waarna de gezellig rechtse leden va de VVD en masse instemmen met een kabinet PVV VVD NSC en BBB.
Dit is zoveelste bevestiging dat de termen fatsoenlijk en rechts onverenigbaar zijn.
Die denken gewoon dat ze hun leeftijd moeten invullen in het juiste vakje.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die mensen denken waarschijnlijk dat Henk Krol nog de lijsttrekker is
PVV-NSC-BBB-PVDA/GL?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is er een coalitie zonder de VVD mogelijk?
Frans, die ondanks alle strategische linkse stemmen, alsnog op 25 blijft steken is leukerquote:Op woensdag 22 november 2023 21:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik kijk uit naar een ziedende Ruben Brekelmans.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar de stemming, als je voor de samenwerking bent dan hou je het bordje tegen omhoog....
Die klootzak heeft dit allemaal in gang gezet en hangt al aan de lijn met Geertquote:Op woensdag 22 november 2023 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar een ziedende Ruben Brekelmans.
Probleem is dat er sowieso amper realistische coalities mogelijk zijnquote:Op woensdag 22 november 2023 21:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Schiphol naar miljoen vluchten. Lelystad OPEN!quote:Op woensdag 22 november 2023 22:01 schreef Pino112 het volgende:
Binnenkort wel weer 140kmu op de snelweg! Rijden rijden rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |