En juist uit die hoek hoor ik dus veel die niet meer op de VVD willen stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 06:56 schreef XSbig het volgende:
[..]
Als mkb’er heb ik weinig andere keus. Ik heb weinig zin om nóg meer belasting te gaan betalen, op een gegeven moment is het wel klaar.

Zeker, op bepaalde vlakken zijn ze niet dom. Maar inlevingsvermogen en empathie kennen ze vaak niet. Een vleug narcisme hoort er natuurlijk ook wel bij.quote:Op woensdag 22 november 2023 06:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dom zijn ze vaak niet eens. Maar een zekere mate van oppervlakkig, met een flink ego, is in die hoek niet zeldzaam.

Ik heb vermogen en hoger inkomen. Maar werk veel met mensen rondom de armoedegrens. Wil ik de armoede bestrijden, benadeel ik mezelf.quote:Op woensdag 22 november 2023 07:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je wel verkiezingsprogramma’s en doorrekeningen gezien?

Jeetje, dat is wel extreem zwart wit zeg. Alsof een stem op bijvoorbeeld GLPvdA dan zorgt dat je drastisch in salaris omlaag gaat?quote:Op woensdag 22 november 2023 07:53 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik heb vermogen en hoger inkomen. Maar werk veel met mensen rondom de armoedegrens. Wil ik de armoede bestrijden, benadeel ik mezelf.

Vast deurwaarder of schuldhulpverlener ofzo.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel extreem zwart wit zeg. Alsof een stem op bijvoorbeeld GLPvdA dan zorgt dat je drastisch in salaris omlaag gaat?
Of bedoel je dat de armoede niet opgelost mag worden omdat je anders geen baan meer hebt?

quote:Op woensdag 22 november 2023 07:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe heeft die belasting en regeldruk zich de afgelopen 13 jaar ontwikkeld met de VVD als dominante partij in de coalities?
Als ik de verkiezingsprogrammas doorlees komquote:Op woensdag 22 november 2023 07:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan zit je bij de VVD echt verkeerd hoor. Die komen alleen op voor de belangen van het grootbedrijf en multinationals.

Uit mijm hoek stappen een heleboel over van PVV naar de VVD.quote:Op woensdag 22 november 2023 07:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En juist uit die hoek hoor ik dus veel die niet meer op de VVD willen stemmen.

)
 )

Verbeterde koopkracht van het gros van de bevolking, daar profiteer je juist als MKB-er enorm van. (PvdA / GL komen veruit als beste uit de koopkrachtplaatjes van het CPB).quote:Op woensdag 22 november 2023 08:16 schreef XSbig het volgende:
[..]
[..]
Als ik de verkiezingsprogrammas doorlees kom
Ik persoonlijk toch echt bij de vvd uit. GroenLinks/PvdA en D66 (waar ik vandaan kom) willen naar mijn inzien alleen maar ‘uithollen’. En komen met dingen waar ik in feite niks aan heb.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Wereldgozer

quote:Op woensdag 22 november 2023 08:21 schreef onlogisch het volgende:
Zojuist gestemd boys. Ik twijfelde nog even tussen Dilan en D66Keuzes keuzesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Wereldgozer Alius aliud dicit
Alius aliud dicit

ChipsZak.

ChipsZak.

Compleet eens, hoor. Het gaat in tegen de democratie waarover politici altijd zo hoog van de toren blazen. Een klap met een paraplu op het hoofd van wappie Baudet en het Haagse staat op zijn achterpoten te mekkeren dat het een ‘aanslag’ op de democratie is (is het ook) maar bij voorbaat een partij met wellicht rond de 20 zetels (en bij vorige verkiezingen ook al veel) uitsluiten is dan de normaalste zaak van de wereld?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het maar karig dat het zo werkt in NL. Ik weet dat niet iedereen dat zo ziet, maar ik vind er wel wat van dat zoveel partijen zo structureel al bij voorbaat een partij uitsluiten - helemaal als het een partij betreft die toch een hele grote groep kiezers vertegenwoordigt. Snap dat die partijen in hun recht staan, maar ik zou er meer in zien dat de grootste drie of vier partijen gewoon verplicht moeten onderhandelen voor een coalitie om zo de grootste groep Nederlanders te vertegenwoordigen. Heeft ook zo z'n nadelen natuurlijk (lastig om dan daadwerkelijk iets gedaan te krijgen), maar zou het wel democratischer vinden.
 vind ik dat ze eerst maar eens aan tafel moeten ipv niet eens aan een gesprek beginnen. Dat betekent niet direct dat ‘t wat wordt  maar blijkbaar wil een groot deel van Nederland dan FvD en dan zijn ze het aan het volk verplicht. De overheid lijkt weer eens te vergeten dat ze het volk dienen.
 vind ik dat ze eerst maar eens aan tafel moeten ipv niet eens aan een gesprek beginnen. Dat betekent niet direct dat ‘t wat wordt  maar blijkbaar wil een groot deel van Nederland dan FvD en dan zijn ze het aan het volk verplicht. De overheid lijkt weer eens te vergeten dat ze het volk dienen.

Je bedoelt dat bv Timmermans en Wilders dan moeten onderhandelen en dat er dan het compromis uitkomt van niet minder asielzoekers maar ook geen huizen op landbouwgrond?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het maar karig dat het zo werkt in NL. Ik weet dat niet iedereen dat zo ziet, maar ik vind er wel wat van dat zoveel partijen zo structureel al bij voorbaat een partij uitsluiten - helemaal als het een partij betreft die toch een hele grote groep kiezers vertegenwoordigt. Snap dat die partijen in hun recht staan, maar ik zou er meer in zien dat de grootste drie of vier partijen gewoon verplicht moeten onderhandelen voor een coalitie om zo de grootste groep Nederlanders te vertegenwoordigen. Heeft ook zo z'n nadelen natuurlijk (lastig om dan daadwerkelijk iets gedaan te krijgen), maar zou het wel democratischer vinden.

Eens eens en eens.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:44 schreef Tekaschi het volgende:
Bosma hier
Maar ieder zijn eigen keus, in ieder geval een fijne stemdag gewenst en laten we na afloop lief zijn voor elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haha ja precies maar dan kan je na afloop toch eerlijk zeggen wat je gedaan heeft want hij zou het toch niet kunnen veranderen.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:19 schreef Mrmime het volgende:
Mijn man heeft mij gemachtigd om te stemmen vandaag.
1x VVD 1x NSC wordt het dan. (Of stiekem toch 2x NSC)

net gestemd en toch maar netjes 1x VVD en 1x NSC gestemdquote:Op woensdag 22 november 2023 09:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Haha ja precies maar dan kan je na afloop toch eerlijk zeggen wat je gedaan heeft want hij zou het toch niet kunnen veranderen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |