abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:28:31 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:30:01 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211329270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
Navo lidmaatschap is de facto gewoon onmogelijk. Dan moet je dat binnen een uur doen ofzo, wat dus niet kan, want anders blijft Rusland er gewoon een (frozen) conflict van maken. En dan kan je per definitie niet toetreden.
Dat kan prima, gewoon de regels veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:31:31 #3
36431 bleiblei
pi_211329289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een relatief klein deel van het geheel natuurlijk.Op een gegeven ogenblik gaat het schrapen worden en wat denk je wat ze doen als ze er geen zin in hebben? In je eigen land is het al uitdagend om de weigeraars en deserteurs in toom te houden, laat staan dat je ze door heel europa gaat transporteren... Dat volk is al pleite voordat de trein is aangekomen op het eindpunt.

Anyway, het geboortecijfer is gewoon veel te kort door de bocht.
In de ideale wereld moet je dat ook zien in de context van train de trainer. Ik heb niet het beeld dat Oekrane daar slim gebruik van maakt, of daar berhaupt de.reden voor heeft. Maar met 6k Europees getrainde militairen, kan je relatief snel 24k nieuwe lichting creeren. 4 trainees per trainer en hoppetee. En dat zo doortikken.

Maar ja, die 6k zijn vermoedelijk te hard nodig bij het front.
pi_211329346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:22 schreef oheng het volgende:
Raakt het beroepspersoneel op dan?
Ja, ook die moeten naar het front he. En die zijn een stuk moeilijker aan te vullen.

quote:
En de training gebeurt voor een gedeelte buiten Oekrane.

35.000 EU
18.000 VS
30.000 UK

Bron.
Correct, maar dit is de eerste batch om het zo maar te zeggen. Hierna gaan de nummers naar beneden aangezien de aanwas steeds minder gaat worden. Je hebt intieel laten we zeggen de leeftijdsgroep van 18 t/m 35 en dan heb je een shitload aan mensen die je op kunt leiden. Op een gegeven ogenblik zijn ook de ouderen gesneuveld en dan heb je een gat en kun je alleen maar aanvullen vanuit de 18 jarigen... Alles daarboven is al verbruikt en je kunt niet even 15 jaar op pauze gezet worden om weer een batch van 18-35 op te bouwen.

Je slaat een gat in de bevolkingspiramide en de nieuwe aanwas krijgt niet de kans om dat gat te dichten aangezien ze voor het bereiken van de leeftijd van 35 al gesneuveld zijn.

Kijk naar het VK waar na WW1 een complete generatie verdwenen was.
pi_211329362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
In de ideale wereld moet je dat ook zien in de context van train de trainer. Ik heb niet het beeld dat Oekrane daar slim gebruik van maakt, of daar berhaupt de.reden voor heeft. Maar met 6k Europees getrainde militairen, kan je relatief snel 24k nieuwe lichting creeren. 4 trainees per trainer en hoppetee. En dat zo doortikken.

Nu krijgen ze van de EU landen een uitgeklede basiscursus. Het zal helpen, maar wonderen zullen ze niet verrichten.
pi_211329413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een relatief klein deel van het geheel natuurlijk.Op een gegeven ogenblik gaat het schrapen worden en wat denk je wat ze doen als ze er geen zin in hebben? In je eigen land is het al uitdagend om de weigeraars en deserteurs in toom te houden, laat staan dat je ze door heel europa gaat transporteren... Dat volk is al pleite voordat de trein is aangekomen op het eindpunt.

Anyway, het geboortecijfer is gewoon veel te kort door de bocht.
Weet je wat nog makkelijker is? Ieder topic roepen dat de Oekrainsche soldaten opraken, zonder een flard bewijs te leveren. (weet niet eens wie dat deed vorig topic)

Het probleem is, dat volgens mijn conservatieve berekening 135.000 Oekrainsche mannen ieder jaar 18 jaar worden.

Nou kun je oneindig veel mitsen en maaren, maar die gelden ook voor de russen. Bovendien hebben de Oekraners het thuisvoordeel.

En rusland heeft unieke problemen met hun uitgestrektheid. Een week op verlof naar Kyiv is niet zo'n probleem. Een week op verlof naar Vladivostok is dat wel.

Om over eenheidscohesie maar niet te spreken.
pi_211329461
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nu krijgen ze van de EU landen een uitgeklede basiscursus. Het zal helpen, maar wonderen zullen ze niet verrichten.
Daarom zou Europa juist grote hoeveelheden clustermuntitie moeten aankopen en produceren om aan de Oekrainers te leveren; Oekrainse militairen opleiden is een relatief duur en tijdrovend proces om zo veel mogelijk Russen om het leven te brengen, clustermunitie en andere wapensystemen waarmee weinig Oekraners heel veel Russen om het leven kunnen brengen is dan een veel betere strategie.
pi_211329567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, ook die moeten naar het front he. En die zijn een stuk moeilijker aan te vullen.
De russen hebben al hun militaire opleidingen geplunderd, en hun trainingsbattalions naar het front gestuurd. Dat heeft hier uitgebreid de revue gepasseerd, een jaar geleden. Hier een Forbes bron. Maar het was ondersteund door talloze russische bronnen. En we zien het nu nog steeds: russen die 1 magazijn leegschieten op de schietbaan, en naar het front gestuurd worden.

Dus waarom is dit een probleem voor specifiek Oekrane? Lijkt me dat dit meer van toepassing is op rusland.
[..]
quote:
Correct, maar dit is de eerste batch om het zo maar te zeggen. Hierna gaan de nummers naar beneden aangezien de aanwas steeds minder gaat worden. Je hebt intieel laten we zeggen de leeftijdsgroep van 18 t/m 35 en dan heb je een shitload aan mensen die je op kunt leiden. Op een gegeven ogenblik zijn ook de ouderen gesneuveld en dan heb je een gat en kun je alleen maar aanvullen vanuit de 18 jarigen... Alles daarboven is al verbruikt en je kunt niet even 15 jaar op pauze gezet worden om weer een batch van 18-35 op te bouwen.

Je slaat een gat in de bevolkingspiramide en de nieuwe aanwas krijgt niet de kans om dat gat te dichten aangezien ze voor het bereiken van de leeftijd van 35 al gesneuveld zijn.

Kijk naar het VK waar na WW1 een complete generatie verdwenen was.
De potentile aanwas is 135.000, ieder jaar weer.

Natuurlijk krijg je een gat in je bevolkingspiramide, maar die krijgt Oekrane ook als rusland wint.

Om door te gaan met mijn rekensom, tenzij rusland ieder jaar meer dan 135.000 Oekraners doodt/blijvend invalide maakt, zal Oekrane niet zonder soldaten komen te zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 17-11-2023 23:04:19 ]
pi_211329599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 6000? Er worden dit jaar 83.000 Oekrainsche soldaten getraind door de geallieerden. Zie bron hierboven.
  vrijdag 17 november 2023 @ 23:08:17 #10
36431 bleiblei
pi_211329645
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Hoe kom je bij 6000? Er worden dit jaar 83.000 Oekrainsche soldaten getraind door de geallieerden. Zie bron hierboven.
Poh, nummertje ergens uit de begin regionen. Als ik de exacte nummers niet weet ga ik aan de onderkant zitten om geen voer te geven aan de figuren die vooral aan willen tonen dat het een kansloos verhaal is allemaal en we het beste morgen massaal russisch kunnen gaan spreken. Essentie van de post was dat als je een train de trainer opzet doet, dat het vrij snel gaat. Itt. Gevangenen met een AK47 richting de vijand te sturen om te kijken waar de zwakke punten van de verdediging zit.
pi_211329831
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:59 schreef oheng het volgende:

De russen hebben al hun militaire opleidingen geplunderd, en hun trainingsbattalions naar het front gestuurd. Dat heeft hier uitgebreid de revue gepasseerd, een jaar geleden. Hier een Forbes bron. Maar het was ondersteund door talloze russische bronnen. En we zien het nu nog steeds: russen die 1 magazijn leegschieten op de schietbaan, en naar het front gestuurd worden.

Dus waarom is dit een probleem voor specifiek Oekrane? Lijkt me dat dit meer van toepassing is op rusland.
Waarom moet Rusland deze discussie ingesleept worden? Ik heb het helemaal niet over Rusland gehad. En ik zeg ook helemaal niet dat dit alleen een probleem van Oekraiene is echter heeft Rusland wel een dikke drie keer meer inwoners.

quote:
De potentile aanwas is 135.000, ieder jaar weer.

Natuurlijk krijg je een gat in je bevolkingspiramide, maar die krijgt Oekrane ook als rusland wint.

Om door te gaan met mijn rekensom, tenzij rusland ieder jaar meer dan 135.000 Oekraners doodt/blijvend invalide maakt, zal Oekrane niet zonder soldaten komen te zitten.
Even los van het feit dat lang niet al die 135.000 paxen geschikt zijn, in augustus 2023 (na +/- anderhalf jaar oorlog) werd het totaal aan Oekraiense verliezen inc. gewonden op 170.000-190.000 geschat:

quote:
U.S. officials said Ukraine had suffered close to 70,000 killed and 100,000 to 120,000 wounded.
https://www.nytimes.com/2(...)-war-casualties.html

En verder: https://www.parool.nl/wer(...)en-munitie~b0bf91d5/

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 17-11-2023 23:51:31 ]
pi_211329872
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat kan prima, gewoon de regels veranderen.
Dan is het niet democratisch meer met de lidstaten. Dus nee, dat gaat niet werken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211330005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom moet Rusland deze discussie ingesleept worden? Ik heb het helemaal niet over Rusland gehad. En ik zeg ook helemaal niet dat dit alleen een probleem van Oekraiene is echter heeft Rusland wel een dikke drie keer meer inwoners.
Deze oorlog is Oekrane vs rusland, dus natuurlijk is de situatie in rusland relevant.
quote:
[..]
Even los van het feit dat lang niet al die 135.000 paxen geschikt zijn, in augustus 2023 (na +/- anderhalf jaar oorlog) werd het totaal aan Oekraiense verliezen inc. gewonden op 170.000-190.000 geschat:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-war-casualties.html
Anderhalf jaar betekent conservatief geschat 202.500 18 jarigen, voor potentile militaire dienst.

Dat getal is ongeveer gelijk aan het getal van de NYT (paywall), namelijk 170.00-190.000

Echter, dat is inclusief gewonden. Welk percentage is gewond? Volgens Clausewitz (? Lol ben dornken weet niet meer wie dat zei) is dat 3 gewonden op 1 dode. Dus 142.500 gewonden. Welk percentage keert terug naar het front?

Ik denk ergens tussen de 0 en 100%

Edit op jouw Edit: ng een paywall (Parool). Denk je soms dat ik miljonair ben???!!!1111

[ Bericht 7% gewijzigd door oheng op 18-11-2023 00:11:42 ]
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:20:59 #14
pi_211330083
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan is het niet democratisch meer met de lidstaten. Dus nee, dat gaat niet werken.
Alles is geoorloofd in oorlog en liefde. Als Ukraine bij de NATO moet om Rusland te verslaan, dan moet je dat gewoon doen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:27:14 #15
pi_211330115
Vechten kent maar 1 regel: je moet winnen. Anders is het geen vechten, maar sport of spel. Putin doet alles om te winnen. Het is gewoon dom om jezelf te beperken met onzin-regels als je het tegen Putin op moet nemen. En verraders als Trump en Orban moet je gewoon kalt stellen.
pi_211330119
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Alles is geoorloofd in oorlog en liefde. Als Ukraine bij de NATO moet om Rusland te verslaan, dan moet je dat gewoon doen.
Ja, maar dat gaat niet gebeuren. Overheidsorganisaties zijn traaaaaaag. Dan is deze oorlog allang voorbij. En dan hebben we natuurlijk schizofrenen zoals Turkije en Hongarije.
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:35:28 #17
36431 bleiblei
pi_211330147
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Deze oorlog is Oekrane vs rusland, dus natuurlijk is de situatie in rusland relevant.
[..]
Anderhalf jaar betekent conservatief geschat 202.500 18 jarigen, voor potentile militaire dienst.

Dat getal is ongeveer gelijk aan het getal van de NYT (paywall), namelijk 170.00-190.000

Echter, dat is inclusief gewonden. Welk percentage is gewond? Volgens Clausewitz (? Lol ben dornken weet niet meer wie dat zei) is dat 3 gewonden op 1 dode. Dus 142.500 gewonden. Welk percentage keert terug naar het front?

Ik denk ergens tussen de 0 en 100%

Edit op jouw Edit: ng een paywall (Parool). Denk je soms dat ik miljonair ben???!!!1111
Nee, ik gok dat de meesten hier niet verder lezen dan de titel en eerste 6 regels die je mag lezen :P .
  zaterdag 18 november 2023 @ 01:05:03 #18
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211330242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:42 schreef oheng het volgende:

[..]

Het probleem is, dat volgens mijn conservatieve berekening 135.000 Oekrainsche mannen ieder jaar 18 jaar worden.
Is je berekening wel zo conservatief? Veel van die kinderen die nog 18 gaan worden, zitten inmiddels in het buitenland.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_211330347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 01:05 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Is je berekening wel zo conservatief? Veel van die kinderen die nog 18 gaan worden, zitten inmiddels in het buitenland.
Wtf? Ik geef linkjes! Ik ging uit van 30 miljoen!

Feitenvrij???
pi_211330454
twitter

Ze moeten wel wanhopig zijn om het geboortecijfer omhoog te brengen. Als ze hiervoor gevangenen will vrijlaten en hun resterende straf zullen vergeven wanneer ze zwanger worden.
pi_211330461
twitter
pi_211330551
https://www.rferl.org/a/r(...)prison/32687467.html
Moscow Court Sentences Leader Of Russian Volunteer Corps Fighting On Ukraine's Side To Life
A Moscow court on November 16 sentenced in absentia Denis Kapustin (aka Nikitin), a commander of the Russian Volunteer Corps (RDK) that fights along Ukrainian forces against Russian troops invading Ukraine, to life in a special-regime prison -- the toughest type of penitentiary in Russia. RDK and fighters of a group calling itself the Free Russia Legion have said they are anti-Kremlin Russians seeking to overthrow President Vladimir Putin. They have claimed responsibility for several incursions into Russian territory from the Ukrainian side of the border since Russia launched its unprovoked invasion in February 2022
pi_211330561
twitter
pi_211330572
https://www.reddit.com/r/(...)egedly_dnipro_river/
Allegedly Dnipro river
Damn dat is een grote. Die zullen die avond goed gegeten hebben zeg.
pi_211331580
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vechten kent maar 1 regel: je moet winnen. Anders is het geen vechten, maar sport of spel. Putin doet alles om te winnen. Het is gewoon dom om jezelf te beperken met onzin-regels als je het tegen Putin op moet nemen. En verraders als Trump en Orban moet je gewoon kalt stellen.
Het westen mag zich inderdaad wel eens wat meedogenlozer en nietsontziender opstellen tegenover de Russen, wat mij betreft is dan ook alles geoorloofd en dienen Russische burgers zeker niet ontzien te worden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 10:41:18 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211332441
twitter

Op zich niet onverwacht. De oude granaten die ver over datum zijn zullen ze wel geleverd hebben aan Rusland. Kim weet natuurlijk ook dat Rusland kan slikken of stikken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211332477
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Delenlill het volgende:
Allegedly Dnipro river
Boh :9~

Die pak je niet even bij de staart om hem in de uitjes te dopen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 10:56:48 #29
3928 Ulx
pi_211332642
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211333701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De VS moet meer aan marketing doen en stoppen met het noemen van bedragen. Noem het surplus materieel.
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:46:38 #31
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211333799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:39 schreef oheng het volgende:

[..]
De VS moet meer aan marketing doen en stoppen met het noemen van bedragen. Noem het surplus materieel.
Maar het is voor de deescalatie factie toch handig om je eigen oppositie te cultiveren?
pi_211335041
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar het is voor de deescalatie factie toch handig om je eigen oppositie te cultiveren?
Wie is de deescalatie factie in dezen?

Anyway, ATP heeft weer een goede update gemaakt, schijnen ook Mig-31's te zijn geraakt. En de video van de aanval op de barakken staat op Kazanskiy zijn Telegram.:

zaterdag 18 november 2023 @ 14:22:07 #33
6484 ExTec
pi_211335118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:15 schreef oheng het volgende:
Wie is de deescalatie factie in dezen?
Die mensen die, angstig voor het uiteenvallen van rus, overduidelijk niet willen dat oekraine een klinkende overwinning behaalt.

Oa. te herkennen aan de kreet: we zullen alles doen om er voor te zorgen dat oekraine niet verliest, maar helemaal nooit zeggen: we zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat oekraine wint.
pi_211335190
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die mensen die, angstig voor het uiteenvallen van rus, overduidelijk niet willen dat oekraine een klinkende overwinning behaalt.

Oa. te herkennen aan de kreet: we zullen alles doen om er voor te zorgen dat oekraine niet verliest, maar helemaal nooit zeggen: we zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat oekraine wint.
Ah nu snap ik het: stiekeme sabotage van de hulp door continue geldbedragen te noemen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:32:40 #35
6484 ExTec
pi_211335202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Ah nu snap ik het: stiekeme sabotage van de hulp door continue geldbedragen te noemen.
Idd, want dan kun je toch altijd roepen; beter niet doen, want er is niet zo veel draagvlak?
pi_211335282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Delenlill het volgende:
Allegedly Dnipro river
Bij deze had je liever figuurlijk een grote vis gevangen dan letterlijk :7
pi_211335318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Op zich niet onverwacht. De oude granaten die ver over datum zijn zullen ze wel geleverd hebben aan Rusland. Kim weet natuurlijk ook dat Rusland kan slikken of stikken.
Lijkt me sterk dat als dat veel zou voorkomen dat ze het risico nog nemen dat hun lopen of het gehele wapen naar de klote gaat.
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:55:04 #38
6484 ExTec
pi_211335365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat als dat veel zou voorkomen dat ze het risico nog nemen dat hun lopen of het gehele wapen naar de klote gaat.
De dud-rate zit in de regio 96% - 80%.

En da's niet overdreven, dat is waargenomen.
pi_211335372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 02:28 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ze moeten wel wanhopig zijn om het geboortecijfer omhoog te brengen. Als ze hiervoor gevangenen will vrijlaten en hun resterende straf zullen vergeven wanneer ze zwanger worden.
Hoe lang krijgen ze de tijd van die meneer om zwanger te raken? Hij wil graag de kosten van de gevangenissen drukken anders had hij ze daar wel laten insemineren om zeker van z'n zaak te zijn. Of is dat de schijn ophouden van ethisch besef
pi_211335391
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Door wie en hoe?
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:59:01 #41
6484 ExTec
pi_211335411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Door wie en hoe?
Ik vond enkele topics terug ondertussen publicatie van de VS die op 80% wees.
pi_211335430
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vond enkele topics terug ondertussen publicatie van de VS die op 80% wees.
De VS heeft Shoigu afgeluisterd om aan die info te komen?
  zaterdag 18 november 2023 @ 15:02:28 #43
6484 ExTec
pi_211335451
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De VS heeft Shoigu afgeluisterd om aan die info te komen?
Als je meer info wil mag je terug gaan zoeken.

Ik ga dat hier niet over doen.

Laatste daarover: nee, de waarneming was handelingen van het NK leger.
pi_211335897
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zal de komende dagen/weken er eens op letten in de russische kanalen.
Want dit lijkt me zo'n hoog percentage, dat moet wel genoemd worden.
pi_211335953
quote:
Is het Oekraense tegenoffensief mislukt of geslaagd? En hoe nu verder?

Chiem Balduk
https://nos.nl/artikel/24(...)agd-en-hoe-nu-verder
  zaterdag 18 november 2023 @ 16:13:46 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211335989
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211336269
De russen raken maar niet uitgepraat over de aanval op een konvooi in Kherson, waarbij 76 russen sneuvelden, en een onbekend aantal gewond raakten..

“ On November 10, the command of the 35th separate motorized rifle brigade of the 41st combined arms army of the Central Military District received a combat order to march with the forces and means of two battalions to the Golopristansky district of the Kherson region. This order was initiated by the headquarters of the Dnepr group with the aim of “misleading the Armed Forces of Ukraine” regarding the true intention of the command of the Russian Armed Forces in this area. Based on the order received, the personnel of the 1st motorized rifle battalion of the 35th Motorized Rifle Brigade were loaded into a vehicle without proper equipment and, as part of two columns, left for the Gladkovka area. While in Gladkovka, both columns of the 1st MSB were struck by the Ukrainian Armed Forces, as a result of which ** servicemen were killed .”

Romanov.
pi_211336366
Andrew's minimum verliezen voor vandaag. Google docs bron.

twitter

Nog meer russen in de put. Het kost 4000 euro om eruit te mogen.
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 17:01:47 #49
3928 Ulx
pi_211336409
twitter
pi_211336637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:49 schreef 3rr0r het volgende:
Daarbij horen we de hele oorlog al verhalen over exploderende schietbuizen...
pi_211336656
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt niet echt positief toch?
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 18:02:58 #53
3928 Ulx
pi_211337023
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe dan?
Toen NK een jaar of tien geleden een Zuid-Koreaans eiland beschoot ontploften van de ~200 afgevuurde granaten er maar ~60 in de buurt van het doel.
pi_211337151
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:

Toen NK een jaar of tien geleden een Zuid-Koreaans eiland beschoot ontploften van de ~200 afgevuurde granaten er maar ~60 in de buurt van het doel.
Dat is dus wat anders.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 18:22:13 #55
3928 Ulx
pi_211337177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is dus wat anders.
Het is wel een indicatie dat het met de Noord-Koreaanse QA en opslag niet helemaal klopt.
pi_211337228
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:22 schreef Ulx het volgende:
Het is wel een indicatie dat het met de Noord-Koreaanse QA en opslag niet helemaal klopt.
Dat is dus niet waar. Als je de inslag van een artillerieschot niet waarneemt betekent dat niet direct dat het een blindganger/ondeugdelijke munitie is. Het kunnen ook prutsende kanonniers zijn die de helft van de tijd niet weten waar ze mee bezig zijn en een paar kilometer naast het doel zitten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 18:42:48 #57
3928 Ulx
pi_211337365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar. Als je de inslag van een artillerieschot niet waarneemt betekent dat niet direct dat het een blindganger/ondeugdelijke munitie is. Het kunnen ook prutsende kanonniers zijn die de helft van de tijd niet weten waar ze mee bezig zijn en een paar kilometer naast het doel zitten.
Dat kan.

Maar er zijn wel iets van 15 blindgangers gevonden op het eiland las ik net ergens (Reuters volgens mij). Dus 45 van de 170 kwamen aan n gingen af. Dan moeten er een toch een flink aantal kneuzen zitten als er zo ontzettend misgeschoten wordt. Dan lijkt slechte kwaliteit van de granaten en/of het geschut me aannemelijker. Zo groot is die afstand nou ook weer niet. En dat eiland is al een flashpoint, dan kun je aannemen dat de Noord-Koreanen heus wel weten hoe ze het geschut moeten mikken.

zaterdag 18 november 2023 @ 19:06:06 #58
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211337616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 01:37 schreef oheng het volgende:

[..]
Wtf? Ik geef linkjes! Ik ging uit van 30 miljoen!

Feitenvrij???
Ik snap je reactie niet, misschien omdat je dronken was.
Je komt met een getal, maarje houdt er volgens mij geen rekening mee dat van de mensen die weggetrokken zijn, het juist voornamelijk kinderen zijn.
Je percentage in 'x%' klopt dan niet, want gestoeld op een verkeerde aanname.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:15:00 #59
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211337716
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan.

Maar er zijn wel iets van 15 blindgangers gevonden op het eiland las ik net ergens (Reuters volgens mij). Dus 45 van de 170 kwamen aan n gingen af. Dan moeten er een toch een flink aantal kneuzen zitten als er zo ontzettend misgeschoten wordt. Dan lijkt slechte kwaliteit van de granaten en/of het geschut me aannemelijker. Zo groot is die afstand nou ook weer niet. En dat eiland is al een flashpoint, dan kun je aannemen dat de Noord-Koreanen heus wel weten hoe ze het geschut moeten mikken.

[ afbeelding ]
Ik help het je hopen, maar ik vrees dat het (gevaarlijk) wensdenken is. Noord-Korea kan ook z'n beste spul sturen (cultuur van 'saving face' en Potemkin-dorpen/steden, beter voordoen dan je bent, etc.), en de Russen hebben inmiddels zoveel praktijkervaring dat ze met een Tolle Lola nog raakschieten.

Ik wacht af wat er straks voor berichten uit de praktijk komen, en wat we gaan terugzien op het slagveld.
pi_211337775
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:06 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ik snap je reactie niet, misschien omdat je dronken was.
Je komt met een getal, maarje houdt er volgens mij geen rekening mee dat van de mensen die weggetrokken zijn, het juist voornamelijk kinderen zijn.
Je percentage in 'x%' klopt dan niet, want gestoeld op een verkeerde aanname.
Waar het mij alleen maar om ging is dat de soldaten niet opraken binnen afzienbare tijd.

Het staat iedereen vrij om te fantaseren over het werkelijke cijfer. Ik geef alleen een opzetje.
pi_211337839
quote:
In dat artikel kwam de bevolkingsopbouw ook langs. Maar 10-14 jarigen is al wel weer normaler.
quote:
Een pijnpunt is het aantal manschappen. "Het wordt steeds moeilijker om mankracht te mobiliseren", zegt Deen. De bevolkingssamenstelling van Oekrane is uitzonderlijk uit verhouding. In de onzekere jaren 90 zijn veel minder kinderen geboren, waardoor er nu relatief weinig twintigers en dertigers zijn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 19:27:11 #62
3928 Ulx
pi_211337843
twitter

Gelijk hebben ze.
pi_211337845
Wow.

De MRAP wordt meerdere keren aangevallen met explosieven. 3 banden zijn geklapt maar iedereen overleeft het.

Turkije zou er nog 1000 moeten leveren.

Turkije heeft 2000 KIRPI MRAPs. En nog heel veel andere type MRAPs.

Iedere soldaat zou hiermee getransporteerd moeten worden.

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door polderturk op 18-11-2023 19:44:48 ]
pi_211338040
quote:
Told Elon that the Kremlin won’t pull our spending on Twitter despite allegations of antisemitism.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111431309731709258
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211338814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Gelijk hebben ze.
Het is opmerkelijk dat rusland een paar honderd infanterie, met hun rug tegen een rivier, niet kan verdrijven.

Ik kan niet anders dan concluderen dat het Zaporizhia offensief alle russische reserves in Kherson heeft opgebruikt.

De vraag is: waar haalt rusland troepen vandaan?
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:41:46 #66
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211339010
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Waar het mij alleen maar om ging is dat de soldaten niet opraken binnen afzienbare tijd.

Het staat iedereen vrij om te fantaseren over het werkelijke cijfer. Ik geef alleen een opzetje.
Maar de reeds aanwezige demografie van Oekrane en de samenstelling van de mensen die het land ontvlucht zijn, stroken niet met je opzetje.
pi_211339070
Benieuwd of Oekraine straks met de F16's een luchtoverwicht kan creeren. Dat zou volgens mij veel invloed hebben op het slagveld.
pi_211339349
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:43 schreef AFA2022 het volgende:
Benieuwd of Oekraine straks met de F16's een luchtoverwicht kan creeren. Dat zou volgens mij veel invloed hebben op het slagveld.
Kunnen ze niet. Veel te weinig + je hebt combined arms nodig wat ze ook niet hebben + meer luchtafweer en hoger bereik.
pi_211339629
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Ulx het volgende:
Dat kan.

Maar er zijn wel iets van 15 blindgangers gevonden op het eiland las ik net ergens (Reuters volgens mij). Dus 45 van de 170 kwamen aan n gingen af.
Doe eens een link want ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt met die cijfers. Het enige wat ik weet is dat ze met een 25% dud rate rekenden maar dat was nergens op gebaseerd verder.

Daarbij ging het om 122mm raketten he, dat is wel een iets andere tak van sport:

quote:
Of course, there are likely quality-control issues affecting North Korean shells that could result in a higher rate of duds and misfires. A group consulted by Frontelligence reportedly suggested that a worst-case dud rate could be as high as 25%—though whether it’s anywhere near that high is unverified. That corresponds to the 25% observed dud rate of North Korean 122-millimeter artillery rockets (not howitzer shells) during a 2010 artillery attack on Yeonpyeong Island.

Unfortunately, even assuming a 25% dud rate, that still leaves Russia with hundreds of thousands of effective shells.
Rule of thumb is dat een procent of 10 van de munitie (ook de westerse ja) niet naar behoren werkt en bij cluster munitie loopt dat op tot een procent of 50.

quote:
It is accepted that despite ammunition procurement and production quality controls, on the battlefield, some munitions do not always work as intended. Historically, military operational Explosive Ordnance Disposal (EOD) planning has worked against a prediction of a 10% failure rate from munitions fired. However recent estimates of failed cluster munitions have indicated that failure rates of up to 30% - 50% can be expected.
IMAS

quote:
Dan moeten er een toch een flink aantal kneuzen zitten als er zo ontzettend misgeschoten wordt. Dan lijkt slechte kwaliteit van de granaten en/of het geschut me aannemelijker. Zo groot is die afstand nou ook weer niet. En dat eiland is al een flashpoint, dan kun je aannemen dat de Noord-Koreanen heus wel weten hoe ze het geschut moeten mikken.
Nou is dat bij raketartillerie (ongeleid!) wel een stuk lastiger aangezien het knap moeilijk is om elke raket zo te fabriceren zodat de vluchtmotoren allemaal exact dezelfde verbrandingskarakteristiek hebben. Dan kun je als richter nog zo goed je best doen maar dat heb je niet in de hand. Waarom denk je dat bv een BM21 zo onnauwkeurig is? Net zoals we met onze ongeleide raketartillerie (MLRS) vroeger in kaartvierkanten (1 bij 1 km) rekenden.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:17:21 #70
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211339843
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:41 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Maar de reeds aanwezige demografie van Oekrane en de samenstelling van de mensen die het land ontvlucht zijn, stroken niet met je opzetje.
Er is wel een verzachtende factor, de leeftijdscohorten nemen toe in aantallen in de komende jaren.

Zie:

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 21:33:47 #71
3928 Ulx
pi_211340190
twitter

Ah, eens zien wat dit gaat opleveren.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 21:36:47 #72
3928 Ulx
pi_211340256
Niet helemaal duidelijk te zien, maar volgens mij is er maar eentje die wegkomt.

twitter
pi_211340353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:41 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Je weet wat een opzetje is?

Je mag zelf de demografische gegevens eraf trekken, en dan komt daar een hypothetisch cijfer uit.
pi_211340479
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:42 schreef oheng het volgende:

Je mag zelf de demografische gegevens eraf trekken, en dan komt daar een hypothetisch cijfer uit.
Dus omdat dat "opzetje" van jou komt is het wel bewijs? Of hoe werkt dat precies?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:42 schreef oheng het volgende:
Weet je wat nog makkelijker is? Ieder topic roepen dat de Oekrainsche soldaten opraken, zonder een flard bewijs te leveren. (weet niet eens wie dat deed vorig topic)
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:49:53 #75
6484 ExTec
pi_211340508
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:42 schreef oheng het volgende:

[..]

Alsof het uitmaakt. Oekraine gaat door tot het laatste warme lichaam. Het is ook niet alsof ze keuze hebben.
pi_211340610
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Alsof het uitmaakt. Oekraine gaat door tot het laatste warme lichaam. Het is ook niet alsof ze keuze hebben.
Resultaat blijft hetzelfde.
pi_211340756
quote:
Dat snapt iedereen wel. Er werd alleen nogal stellig verkondigd dat de warme lichamen niet op kunnen raken. Maar dat is dus niet waar.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:01:33 #78
6484 ExTec
pi_211340780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat snapt iedereen wel. Er werd alleen nogal stellig verkondigd dat de warme lichamen niet op kunnen raken. Maar dat is dus niet waar.
Best een tegenstrijdige post...

Kan het nou wel op, of niet... ;)
pi_211340832
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:01 schreef ExTec het volgende:
Best een tegenstrijdige post...

Kan het nou wel op, of niet... ;)
Niks tegenstrijdigs aan. Het antwoord heb je feitelijk zelf al gegeven:

quote:
Oekraine gaat door tot het laatste warme lichaam.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:09:04 #80
6484 ExTec
pi_211340962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niks tegenstrijdigs aan. Het antwoord heb je feitelijk zelf al gegeven:
[..]

Scenario als dat het echt vlees vs. vlees wordt, is niet realistisch. ;)
pi_211341018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doe eens een link want ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt met die cijfers. Het enige wat ik weet is dat ze met een 25% dud rate rekenden maar dat was nergens op gebaseerd verder.

Daarbij ging het om 122mm raketten he, dat is wel een iets andere tak van sport:
[..]
Rule of thumb is dat een procent of 10 van de munitie (ook de westerse ja) niet naar behoren werkt en bij cluster munitie loopt dat op tot een procent of 50.
[..]
IMAS
[..]
Nou is dat bij raketartillerie (ongeleid!) wel een stuk lastiger aangezien het knap moeilijk is om elke raket zo te fabriceren zodat de vluchtmotoren allemaal exact dezelfde verbrandingskarakteristiek hebben. Dan kun je als richter nog zo goed je best doen maar dat heb je niet in de hand. Waarom denk je dat bv een BM21 zo onnauwkeurig is? Net zoals we met onze ongeleide raketartillerie (MLRS) vroeger in kaartvierkanten (1 bij 1 km) rekenden.
Het ging dus niet eens om artillerie? Ik weet nog dat het bericht juichend werd ontvangen omdat maar 4% van de artilleriemunitie, geleverd door NK, het zou doen. En nu blijkt zelfs de hele basis van het verhaal gewoon nergens op slaat.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:19:26 #82
6484 ExTec
pi_211341153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik weet nog dat het bericht juichend werd ontvangen omdat maar 4% van de artilleriemunitie, geleverd door NK, het zou doen.
Ja, dat was een bericht van een duidelijk oekrainse publicatie. Ik was toen zelf nog ff gaan googlen, en kon minder slechte cijfers, maar nog steeds slechte cijfers vinden.
pi_211341177
Overigens wat betreft de Russische luchtaanvallen rond de Dnjepr, daar worden nog elke dag meldingen van gemaakt, maar men vliegt er ook gewoon met helicopters rond.
pi_211341249
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat was een bericht van een duidelijk oekrainse publicatie. Ik was toen zelf nog ff gaan googlen, en kon minder slechte cijfers, maar nog steeds slechte cijfers vinden.
Ja, het is toen ook afgezwakt naar die 25% ofzo. Maar als nu blijkt dat het hele verhaal over dat eiland niet eens over artilleriemunitie ging moet men hier op fok toch echt eens meer te rade gaan welke berichten van welke bronnen men hier deelt
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:25:46 #85
6484 ExTec
pi_211341306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja, het is toen ook afgezwakt naar die 25% ofzo. Maar als nu blijkt dat het hele verhaal over dat eiland niet eens over artilleriemunitie ging moet men hier op fok toch echt eens meer te rade gaan welke berichten van welke bronnen men hier deelt
Het betreft meerdere gebeurtenissen die niks met elkaar te maken hebben.
pi_211341318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus omdat dat "opzetje" van jou komt is het wel bewijs? Of hoe werkt dat precies?
[..]

Waarom maak je je toch zo druk als ik als enige met cijfers kom en daar een berekening op doe?

Als het je niet bevalt, dan trek je daar een bepaald percentage vanaf en klaar.

Of heb soms iets tegen gebruik van rekensommen door Fokkers?

[ Bericht 17% gewijzigd door oheng op 18-11-2023 22:34:34 ]
pi_211341448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tenzij je de oorspronkelijke bevolking compleet uitmoordt tot de laatste baby, zullen er altijd warme lichamen zijn.

Overigens ben ik alleen stellig tegen de stelling dat "de Oekrainsche soldaten (nu) opraken".

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 18-11-2023 22:46:23 ]
pi_211342011
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:34 schreef oheng het volgende:

[..]
Tenzij je de oorspronkelijke bevolking compleet uitmoordt tot de laatste baby, zullen er altijd warme lichamen zijn.

Overigens ben ik alleen stellig tegen de stelling dat "de Oekrainsche soldaten (nu) opraken".
Zijn genoeg bronnen die beweren dat Oekrane heel veel moeite heeft om nieuwe mensen te krijgen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:22:15 #89
6484 ExTec
pi_211342187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zijn genoeg bronnen die beweren dat Oekrane heel veel moeite heeft om nieuwe mensen te krijgen.
Is dat zo? :)
pi_211342295
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heel veel Russische bronnen melden dit
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211342325
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heel veel Russische bronnen melden dit
Dat zijn uiteraard zeer betrouwbare bronnen als het gaat over Oekraine?
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:39:59 #92
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211342342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er is wel een verzachtende factor, de leeftijdscohorten nemen toe in aantallen in de komende jaren.

Zie:

[ afbeelding ]
Maar juist die leeftijdscohorten zijn bovengemiddeld het land uit.
pi_211342661
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jep.
pi_211342756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:39 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Oom echt zo'n woord wat je sinds corona hoort.

Categorie? Groep? Is dat goed genoeg?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2023 @ 00:54:45 #95
6484 ExTec
pi_211342761
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jep.
Maar als zoveel bronnen dat melden,

Kun jij vast wel wat voorbeelden geven ;)
pi_211342806
https://kyivindependent.c(...)ntial-run-in-russia/
quote:
Media: Convicted war criminal Girkin announces intention to run for president
Igor Girkin, a jailed warlord and former intelligence officer, has told his allies to prepare a campaign for his intended run for president of Russia, Oleg Nelzin, head of a pro-Girkin political group, said in a video published by Russian media outlet Sota on Nov. 18.

Nelzin cited Girkin's instructions written in a letter sent from pre-trial detention.

Girkin, also known by his alias Strelkov, called on "all patriotic Russian forces and political and social organizations" to support him and asked his allies to start collecting signatures for his campaign.

However, it would be impossible for Girkin to be registered as a candidate in the March 17, 2024 presidential election without the Kremlin's approval, according to independent observers. Candidates in Russian elections are vetted by the Kremlin beforehand, and voting is heavily rigged.
Iets zegt me dat die toestemming er niet gaat komen.
pi_211342835
https://kyivindependent.c(...)ted-with-helicopter/
quote:
Military intelligence denies Russia's claim that Ukrainian pilot defected
Ukraine's military intelligence on Nov. 18 dismissed Russia's claims that a Ukrainian military pilot fled to Russia with his aircraft.

Earlier the same day, Russian state-run news agency TASS claimed that a Ukrainian Ka-52 helicopter pilot named Oleksiy Voyevoda supposedly flew over into Russian territory.

In response, Ukrainian military intelligence spokesman Andriy Yusov said that Russia created this propaganda to control for reputational damage that resulted from "mass surrender and defection by Russian occupiers, including officers and pilots with vehicles."

In September, Russian pilot Maxim Kuzminov flew a Russian Mi-8 helicopter into Ukraine and surrendered it and himself to Ukrainian forces that coordinated the operation with him. Kuzminov's family had been covertly moved out of Russia before his own escape. He was awarded $500,000 bounty by the Ukrainian government.

After Kuzminov's defection went public, Ukrainian intelligence officials claimed they recorded a surge of Russian offers to surrender through the dedicated hotline.
Leuk geprobeerd van die Russen. Maar ik geloof er niks van. Als ik die naam google kom ik uit op een Russische bobsleer en politician met bijna de zelfde naam. Al is dat hoogst waarschijnlijk toeval natuurlijk.
pi_211342850
twitter

Dat zijn meer fietsen dan ik ooit in Rusland gezien heb in alle filmpjes.
pi_211342867
https://uawire.org/kyiv-r(...)and-provoke-protests
quote:
Kyiv: Russia halts POW exchanges, using detainees as leverage to destabilize Ukraine and provoke protests
Russia has effectively suspended the exchanges of prisoners of war, as it aims to use them as a "lever of influence" and destabilize Ukrainian society, said Petro Yatsenko, head of the press service of the Coordination Staff for the Treatment of Prisoners of War, in an interview with Nastoyashchee Vremya.

"Russia is trying to convince the families that the exchanges are not happening due to obstacles on the Ukrainian side, thereby calling for mass protests. They are using prisoners of war as leverage to influence Ukrainians," said Yatsenko.

The last prisoner exchange took place in August, with 22 Ukrainian servicemen returning home. Yatsenko emphasized that Ukraine is ready to exchange its Russian prisoners of war, as their detention facilities are filling up and they do not need to keep the Russian prisoners. Yatsenko stated, "We would gladly exchange them for our defenders, even tomorrow." Since August, Russia has effectively frozen exchanges of prisoners with Ukraine. Additionally, Ukraine plans to open a new camp to accommodate Russian prisoners of war.
pi_211342898
twitter
pi_211342910
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2023 01:14 schreef Delenlill het volgende:
https://kyivindependent.c(...)ted-with-helicopter/
[..]
Leuk geprobeerd van die Russen. Maar ik geloof er niks van. Als ik die naam google kom ik uit op een Russische bobsleer en politician met bijna de zelfde naam. Al is dat hoogst waarschijnlijk toeval natuurlijk.
OMFG echt waar he!!!!

Ik zag de russische kanalen deze week al bedelen om een Oekrainsche piloot die wilde defecteren tegen betaling van... ik geloof 40.000 euro IIRC, inclusief heli. Waarschijnlijk als wraak op die ene russische heli piloot die was overgelopen.

LOL :D :D :D :D
pi_211342963
It’s Time to End Magical Thinking About Russia’s Defeat
Putin has withstood the West’s best efforts to reverse his invasion of Ukraine, and his hold on power is firm. The U.S. and its allies need a new strategy: containment.

https://www.wsj.com/world(...)sias-defeat-f6d0b8de
pi_211342965
Ik kwam het filmpje van deze speciale operatie al eerder tegen maar vond het te bloederig om hier te plaatsen. Was inderdaad een erg gedurfde actie. En ik ben blij dat het succesvol was. Nu weet ik ook waar het gebeurd is. Tenminste ongeveer.
pi_211342993
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:39 schreef Delenlill het volgende:
Ik kwam het filmpje van deze speciale operatie al eerder tegen maar vond het te bloederig om hier te plaatsen. Was inderdaad een erg gedurfde actie. En ik ben blij dat het succesvol was. Nu weet ik ook waar het gebeurd is. Tenminste ongeveer.
Ja, hier is de (semi) originele bron. https://t.me/kazansky2017

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 19-11-2023 02:07:27 ]
pi_211343002
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:49 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar ik had de (semi) originele bron hier eerder al geplaatst. https://t.me/kazansky2017
Aaah, ik heb geen telegram. Dus bekijk die links nooit. 99 procent van de tijd kan ik de filmpjes niet openen zonder de app omdat ze te groot zijn.
pi_211343011
twitter
pi_211343027
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:57 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ah, ik zag het al op RIA: succesvol onderschept.

/s
pi_211343036
https://www.rferl.org/a/r(...)rotest/32690322.html
quote:
More Than 100 Russian Doctors Urge Putin To Release Woman Imprisoned For Price Tag Anti-War Protest
More than 100 Russian doctors signed an open letter to President Vladimir Putin calling for the release of a 33-year-old Russian woman who was sentenced to seven years in prison for using price tags in a supermarket to distribute information about Moscow's full-scale invasion of Ukraine.

The doctors, in appealing to Putin as the "guarantor of rights and freedoms of Russian citizens" -- expressed "serious concerns” about the health of artist Aleksandra (Sasha) Skochilenko and insisted her actions did not violate Russian law.

"For disagreement with the war and a pacifist action that did not violate the law, the artist Sasha Skochilenko was sentenced to seven years in prison," the letter stated.

"In addition to indignation at the obvious injustice of the sentence, we, as the medical community, have serious concerns about Sasha's state of health. She has been diagnosed with a number of serious chronic diseases that require proper medical supervision and a special regimen," it added.

On November 16, a court in Russia's second-largest city, St. Petersburg, sentenced Skochilenko to prison after finding her guilty of "distributing false information about Russian armed forces," under Article 207.3 of the Criminal Code, which was bulldozed through both chambers of parliament and signed by Putin in a single day last year.

Dozens of journalists and people who came to support Skochilenko chanted: "Shame! Shame! Shame!" after Judge Oksana Demyasheva pronounced the ruling in Putin's hometown.

Several municipal lawmakers and noted Russian director Aleksandr Sokurov were among those who were in attendance to support Skochilenko.

Opposition lawmaker Boris Vishnevsky said the court ruling "has nothing to do with law, justice, or humanism."

"This is not justice; this is a reprisal. Those who called this justice, I hope will be tried one day, though I don't know when that will happen. I hope very much that Sasha will be released earlier," Vishnevsky said.

Skochilenko was arrested in April 2022 after she replaced five price tags in a supermarket in late March with pieces of paper containing what investigators called "knowingly false information about the use of the Russian armed forces."

In her final testimony hours before the verdict and sentence were handed down, Skochilenko reiterated her previous statement that her actions in the store were to promote peace.

Prosecutors had asked the court to convict Skochilenko and sentence her to eight years in prison.

Skochilenko has several medical conditions, including a congenital heart defect, bipolar disorder, and post-traumatic stress disorder. Since her arrest, rights groups have called for her immediate release.

Weeks after Russia started its ongoing unprovoked invasion of Ukraine in February 2022, Putin signed a law that allows for lengthy prison terms for distributing "deliberately false information" about Russian military operations as the Kremlin seeks to control the narrative about its war in Ukraine.

Article 207.3, which includes a prohibition on calling it a war -- Moscow officially calls it a "special military operation" -- represented a significant new phase in the Kremlin's effort to stamp out opposition to the invasion in Ukraine and clamp down on dissent.
pi_211343040
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:52 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Aaah, ik heb geen telegram. Dus bekijk die links nooit. 99 procent van de tijd kan ik de filmpjes niet openen zonder de app omdat ze te groot zijn.
Ja, het is ook beter om die video niet te zien. Ik had alleen de originele link opgespoord om gezeur te voorkomen "dat het niet waar was".
pi_211343043
quote:
Ja, die 7 jaar voor die prijs kaartjes he. Dat soort shit kan een "black swan event" triggeren. Zeker aangezien ze moordenaars amnestie geven.
pi_211343073
https://www.reddit.com/r/(...)_evicted_from_their/
quote:
A whole lot of field mice are evicted from their new home in the seat cushion of a Dutch-supplied DAF YA 4442 4-ton truck of the UA
Dat zijn er inderdaad wel heel erg veel muizen.

https://www.reddit.com/r/(...)st_alexei_milchakov/
quote:
Russian neo-Nazi and sadist Alexei Milchakov believes that it is not shameful to steal washing machines and toilets from Ukrainians in the occupied territories
Hij is de oprichter van Rusich.

https://www.reddit.com/r/(...)ucted_offensives_in/
quote:
Russian invading troops conducted offensives in the Kupyansk area of the Kharkiv region. Russians launched an attack with 2 infantry fighting vehicles and 1 tank. A Javelin anti-tank missile hit one fighting vehicle; a land mine blew up the second.
pi_211343077
twitter
pi_211343080
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 02:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, die 7 jaar voor die prijs kaartjes he. Dat soort shit kan een "black swan event" triggeren. Zeker aangezien ze moordenaars amnestie geven.
Laten we hopen dat ze binnen niet afzienbare tijd in opstand gaan komen. Al denk ik nog niet dat ze zo ver zijn.

En Rusland beweert wel vaker dat ze een drone/raket hebben neergehaald. Terwijl later blijkt dat ze gewoon het doel geraakt hebben. Dus ik geef het 50/50.
  zondag 19 november 2023 @ 06:10:39 #115
56749 BlaZ
pi_211343189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:39 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, maar 50% van 200.000 is meer dan 50% van 135.000.
Oekrane kan ook gewoon 16-jarigen in het leger toelaten als het nodig is.
pi_211345364
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
It’s Time to End Magical Thinking About Russia’s Defeat
Putin has withstood the West’s best efforts to reverse his invasion of Ukraine, and his hold on power is firm. The U.S. and its allies need a new strategy: containment.

https://www.wsj.com/world(...)sias-defeat-f6d0b8de
The best efforts of the west???

Nu is dat tegenoffensief tot nu toe niet zo verlopen als verwacht maar bovenstaande zin maakt het hele opiniestuk al belachelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211345728
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu is dat tegenoffensief tot nu toe niet zo verlopen als verwacht maar bovenstaande zin maakt het hele opiniestuk al belachelijk.
100den miljarden dollars is niet genoeg?
  FOK!fotograaf zondag 19 november 2023 @ 10:12:46 #118
364681 over_hedge
pi_211345730
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ga 10% inzet leveren op mijn werk. En dan zeggen dat het mijn best effort was _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211345797
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee, bij voorgaande oorlogen zoals die in Afghanistan en het M.O. ging het om $1000den miljarden. Nu er een imperialistische oorlog in onze achtertuin plaatsvindt kan dat de voorgaande uitgaven verre overstijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211345820
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, bij voorgaande oorlogen zoals die in Afghanistan en het M.O. ging het om $1000den miljarden. Nu er een imperialistische oorlog in onze achtertuin plaatsvindt kan dat de voorgaande uitgaven verre overstijgen.
Ze zullen wel tot het besef zijn gekomen dat het een bodemloze put is.
pi_211345850
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dit is voor het westen tot nu toe een bijzonder goedkope oorlog.
  zondag 19 november 2023 @ 10:28:47 #122
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211345893
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2023 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is voor het westen tot nu toe een bijzonder goedkope oorlog.
En laten we hopen dat Rusland zodanig wordt verzwakt en uitgeput dat we de komende kwart eeuw geen last meer hebben van die kneuzen.
Dit, dus.
pi_211345894
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De VS geven nog steeds veel geld uit aan militaire presentie in het M.O. De oorlog in Oekraine is vooral van belang omdat Europa alleen al jaren nodig heeft zijn eigen defensie op orde te brengen, die oorlog moet dus nog minstens enkele jaren voortduren. Als in de Oekraine en masse russisch wapentuig en manschappen door de gehaktmolen gaan is dat een bonus.
pi_211345972
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211345993
Bijna 1200 man op n dag....

twitter
pi_211346546
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En laten we hopen dat Rusland zodanig wordt verzwakt en uitgeput dat we de komende kwart eeuw geen last meer hebben van die kneuzen.
25 jaar is te kort, het westen dient zijn rug de komende decennia vrij te hebben om met China af te kunnen rekenen. Het is derhalve van cruciaal belang dat de Russische samenleving vernield wordt.
pi_211346576
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 11:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
25 jaar is te kort, het westen dient zijn rug de komende decennia vrij te hebben om met China af te kunnen rekenen. Het is derhalve van cruciaal belang dat de Russische samenleving vernield wordt.
Europa overspeelt zijn hand als ze denkt China en Rusland te kunnen breken.
De wereld is groter dan Europa en andere delen worden economisch machtiger.
pi_211346816
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 11:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

China en Rusland breken zichzelf, er is niet veel nodig om reuzen op lemen voeten te doen omvallen.
pi_211347026
pi_211347092
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 01:39 schreef Delenlill het volgende:
Is zoiets soortgelijks niet ook gebeurd op de Krim, of Slangeneiland..een maand of 6 geleden..?
Volgens mij nooit duidelijk geworden wie dat waren geweest..is wel rond de tijd geweest dat Oekraners daar met een speedboot een vlag hadden geplant..
pi_211347389
Andrew's lijsten van vandaag: Google Docs bron
twitter

Euromaidan meldt dat Oekrane meer dan 24.500 gesneuvelden heeft, en 15.000 vermisten. Dit volgens open source gegevens. Bron.
twitter

Hier de russische tegenhanger van Mediazone, Medusa, BBC. 37.052 russische gesneuvelden.
pi_211347965
quote:

[..]
Geen 'best efforts' iig, dan had er veel meer, veel eerder geleverd moeten worden.
Цой жив
pi_211348095
quote:

[..]
Waarom zeg je niet meteen "honderd miljoen miljard" lol

Kiel Instituut bron.

En de militaire steun is natte vinger werk, voor materieel dat soms al jaren geleden afgeschreven is, en gerecycled moest worden.
pi_211348139
Bulgarije is trouwens goed bezig. Militaire steun is weer opgestart, en er zijn plannen om russische olie in het land de nek om te draaien.

Bulgarije is een zeer, zeer grote munitie fabricage land. Volgens Bulgaarse officials levert het land 40% van alle munitie in Oekrane.

[ Bericht 50% gewijzigd door oheng op 19-11-2023 14:52:54 ]
pi_211348169
pi_211348238
quote:

[..]
Is dat best effort?
Best effort van het westen is het nuken van Moskou.
Of als je conventioneel wil blijven inzetten van de gecombineerde luchtmacht om de russen binnen 48 uur richting Siberie te bombarderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211348658
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 11:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
De wereld is groter dan Europa en andere delen worden economisch machtiger.
Waarom zou Europa niet in staat zijn Rusland te breken? De Chinezen zullen overigens door Europa en de VS samen aangepakt moeten worden.
pi_211348849
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 15:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zou Europa niet in staat zijn Rusland te breken?
omdat andere gebieden economisch steeds sterker worden, waardoor de invloed van Europa afneemt.

quote:
De Chinezen zullen overigens door Europa en de VS samen aangepakt moeten worden.
Aangepakt waarom?
  zondag 19 november 2023 @ 16:18:37 #139
6484 ExTec
pi_211349002
quote:
De Chinezen zullen overigens door Europa en de VS samen aangepakt moeten worden.
China helpt zichzelf om zeep, hebben ze ons niet voor nodig.
pi_211349008
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 15:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
omdat andere gebieden economisch steeds sterker worden, waardoor de invloed van Europa afneemt.
Maar waarom zou Europa een land met maar 140 miljoen inwoners en een economie ter grootte van die van de Benelux niet kunnen breken?

quote:
[..]
Aangepakt waarom?
Omdat niemand gebaat is bij Chinese werelddominantie.
  Overall beste user 2022 zondag 19 november 2023 @ 16:50:46 #141
3928 Ulx
pi_211349288
pi_211349319
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 16:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Maar waarom zou Europa een land met maar 140 miljoen inwoners en een economie ter grootte van die van de Benelux niet kunnen breken?
Omdat wij eerder ten onder gaan aan onze eigen tofu-knagende woke softies natuurlijk.
pi_211349522
quote:

[..]
Waarom zou Europa niet in staat zijn Rusland te breken? De Chinezen zullen overigens door Europa en de VS samen aangepakt moeten worden.
Is China nu ineens onze vijand? Waarom?
  zondag 19 november 2023 @ 17:22:24 #144
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211349590
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 17:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Is China nu ineens onze vijand? Waarom?
Als je de CCP een beetje volgt, dan had je geweten dat zij degenen zijn die dat zo zien. Feitelijk iedereen die niet akkoord gaat met hun bizarre territoriale claims en eenzijdige handelspraktijken, is een vijand.

Maar dat is hier off-topic, dus geen idee waarom je de vraag hier stelt.
  Overall beste user 2022 zondag 19 november 2023 @ 17:47:44 #145
3928 Ulx
pi_211349875
twitter

Wel een interessant berichtje. Vooral over het onder vuur komen van de eigen artillerie. Er was eerder al sprake dat de communicatie tussen de Russen helemaal fucked was, benieuwd of dit hier ook het geval is geweest.
pi_211350253
Kennelijk raken ze er toch genoeg mee als ze dat uitbreiden

twitter
pi_211350330
De dekking hiervan is wel slikken

twitter
pi_211350384
twitter
pi_211350420
twitter
pi_211350723
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 16:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
[..]
Hoe ga je die breken dan?
We hebben een record aan sancties opgelegd. Uiteraard heeft Rusland daar last van, maar ze breken niet. Want wat Rusland nog meer heeft, behalve 140 miljoen inwoners en een economie zo groot als de Benelux, is een van de grootste landmassas ter wereld, met vele bodemschatten die erg gewild zijn, en een grote interne markt.
En wat ze ook hebben is verschillende andere economien die tot de grootste ter wereld behoren, die schijt hebben aan Europese sancties, en maar al te graag met Rusland zaken doen.

quote:
Omdat niemand gebaat is bij Chinese werelddominantie.
Als Europa zijn we minstens zo afhankelijk van China als andersom.
  zondag 19 november 2023 @ 18:59:21 #151
6484 ExTec
pi_211350739
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:22 schreef 3rr0r het volgende:
De dekking hiervan is wel slikken

[ twitter ]
Daarom F-16s.
pi_211350932
De bagagegewichtslimieten zijn kennelijk ruim op die route

twitter
  zondag 19 november 2023 @ 19:18:49 #153
38496 Perrin
pi_211350967
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:15 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Het zit echt in de volksaard, plunderen en stelen.
pi_211350984
twitter
pi_211351371
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:15 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Aha. De befaamde wE hEbBeN eR tOcH vOoR bEtAaLd!11!! -mentaliteit. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211351418
MH17-veroordeelde Girkin wil president van Rusland worden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73517943
pi_211351491
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zit echt in de volksaard, plunderen en stelen.
Vergeet ook het zichzelf bezuipen niet.
pi_211351526
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 18:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe ga je die breken dan?
We hebben een record aan sancties opgelegd. Uiteraard heeft Rusland daar last van, maar ze breken niet. Want wat Rusland nog meer heeft, behalve 140 miljoen inwoners en een economie zo groot als de Benelux, is een van de grootste landmassas ter wereld, met vele bodemschatten die erg gewild zijn, en een grote interne markt.
En wat ze ook hebben is verschillende andere economien die tot de grootste ter wereld behoren, die schijt hebben aan Europese sancties, en maar al te graag met Rusland zaken doen.
Het kostte de westerse wereld in de jaren '80 nog geen decennium aan economisch spierballenvertoon om de Sovjetunie op de knien te dwingen, dat gaat met de in alle opzichten veel kleinere Russische Federatie ook wel lukken.

quote:
[..]
Als Europa zijn we minstens zo afhankelijk van China als andersom.
Hoog tijd om die afhankelijkheid af te bouwen dus.
pi_211351545
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 20:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het kostte de westerse wereld in de jaren '80 nog geen decennium aan economisch spierballenvertoon om de Sovjetunie op de knien te dwingen, dat gaat met de in alle opzichten veel kleinere Russische Federatie ook wel lukken.
[..]

In een wapenwedloop die een fortuin kostte, en een kelderende olieprijs.

Nu is de wereld anders, OPEC voorkomt dat de olieprijzen te ver dalen.
En China en India doen maar al te graag zaken met Rusland.

Verder was het Sovjet systeem met hun planeconomie al een tijdje failliet.

quote:
Hoog tijd om die afhankelijkheid af te bouwen dus.
Dat zeker.
Maar eerst maar los komen van de afhankelijkheid van Rusland.
  zondag 19 november 2023 @ 20:10:38 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211351585
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:20 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
en juist dit hebben de midleclass van Moscow heel veel last van.

die gewend zijn de westerse en chinese spullen te kopen, de armen leven van de wortels en bieten van het landen hun koeien eten gras, de varkens eten de restanten op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211351893
pi_211352050
Het ziet er somber uit voor Andiivka, mapbespreking door ATP:

Overall beste user 2022 zondag 19 november 2023 @ 21:52:42 #163
3928 Ulx
pi_211352923
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 20:07 schreef Wantie het volgende:

En China en India doen maar al te graag zaken met Rusland.
Klopt, Rusland verdient bakken met met rupees aan India. l
pi_211353026
twitter
pi_211354111
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:45 schreef Maron het volgende:

[..]
Is zoiets soortgelijks niet ook gebeurd op de Krim, of Slangeneiland..een maand of 6 geleden..?
Volgens mij nooit duidelijk geworden wie dat waren geweest..is wel rond de tijd geweest dat Oekraners daar met een speedboot een vlag hadden geplant..
Inderdaad, dat kan ik mij ook nog herinneren. Toen was er ook een hele groep Russen in hun slaap overrompeld. Kan het alleen niet zo snel meer vinden.
pi_211354221
twitter

Eerst zien dan geloven.

Heel apart hoe de republikeinen en democraten vaak meer bezig zijn met tegen elkaar aan het vechten dan met het land te besturen. Vooral de republikeinen hebben hier een handje in op het ogenblik. (in de tijd van Trump was waren het vast de democraten).
pi_211354285
https://www.bbc.com/news/world-europe-67427422
quote:
Ukraine war: The Russians snitching on colleagues and strangers
nitching, or reporting neighbours, colleagues and even strangers to the authorities, was common in Russia's Soviet era. Now, as the government cracks down on critics of the Ukraine war, people with personal grudges and political ideals are denouncing others once again.

"I was taught how to snitch by my grandfather who was a snitch himself," claims a woman who goes by the name of Anna Korobkova. She says she lives in a large Russian city but refuses to say which one.

But she does say her grandfather was an anonymous informant for the Soviet secret police during Stalin's reign, when denunciations were part of everyday life, and she's following in his footsteps. Now, she is reporting anyone she thinks is a critic of the war in Ukraine.

Self-confessed serial snitch
Korobkova claims to have written 1,397 denunciations since Russia's full-scale invasion of Ukraine. She says people have been fined, fired and labelled as foreign agents because of her denunciations.

"I do not feel sorry for them," she reveals. "I feel joy if they are punished because of my denunciations."
Het artikel gaat nog verder en geeft verschillende voorbeelden. Lekker dan, het zou je buurvrouw maar wezen. Hopelijk komt er een tijd dat mensen zoals haar verantwoordelijk worden gehouden voor wat ze nu doen.

quote:
She seems to have two motives for snitching on her fellow citizens. Firstly, she tells me she believes she is helping Russia defeat Ukraine and, secondly, she thinks it will help protect her own financial stability. She lives alone and works part-time as a humanities professor, relying heavily on her savings. But Korobkova fears Russia could end up paying reparations if the conflict goes Ukraine's way and that could affect the finances of the whole country and everyone who lives there.

"All those who oppose the special military operation are rivals of my own wellbeing," she explains, predicting a win for Ukraine would be a loss for her. "I could lose all my savings and would have to get a full-time job."
Lol, ze is bang dat ze een fulltime baan moet nemen als Rusland de oorlog verliest.
pi_211354288
twitter
pi_211354837
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 03:32 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Gulag voor Oekraense kinderen dus.
pi_211355019
russen zijn niet blij met het resultaat van de verkiezingen in Argentini.

De nieuwe president is anti BRICS, en tegen samenwerking met China/rusland.
  maandag 20 november 2023 @ 09:05:56 #172
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211355132
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 08:46 schreef oheng het volgende:
russen zijn niet blij met het resultaat van de verkiezingen in Argentini.

De nieuwe president is anti BRICS, en tegen samenwerking met China/rusland.
En wat zie je in de Nederlandse media? Argentini kiest extreem rechtse president! Hmm volgens mij is de titel aangepast en nu ultrarechts..

https://www.nu.nl/buitenl(...)dentsverkiezing.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211355148
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
En wat zie je in de Nederlandse media? Argentini kiest extreem rechtse president! Hmm volgens mij is de titel aangepast en nu ultrarechts..

Er staat nergens wat over "ultra rechts"?
Wel schijnt Colombia kritiek te hebben:
quote:
De eveneens linkse Colombiaanse president Gustavo Petro reageerde ronduit negatief op de uitslag. "Extreemrechts heeft gewonnen in Argentini. Het is de keuze van dat land. Triest voor Latijns-Amerika, we zullen zien..."
  maandag 20 november 2023 @ 09:10:37 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211355153
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er staat nergens wat over "ultra rechts"?
Wel schijnt Colombia kritiek te hebben:
[..]

De titel van het artikel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211355158
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
De titel van het artikel.
My bad.
  maandag 20 november 2023 @ 09:53:46 #176
6484 ExTec
pi_211355456
Grappig.

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 10:12:24 #177
3928 Ulx
pi_211355629
twitter

Dat is wel slim. Je kunt dan een zwaarder explosief op de FPV drone zetten.
pi_211355882
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is wel slim. Je kunt dan een zwaarder explosief op de FPV drone zetten.
Grappig, gisteren aan een nieuwe playthrough van Rise of the Tomb Raider begonnen, waar ook een Baba Yaga dlc bij zit :D
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 11:02:29 #179
3928 Ulx
pi_211356065
twitter
  maandag 20 november 2023 @ 11:41:11 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211356353
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 09:53 schreef ExTec het volgende:
Grappig.

[ twitter ]
Dit doet mij denken aan een vergelijkbaar verhaal uit Polen vorig jaar. Voertuigen met sleutels in het contact op een op dat moment onbewaakt terrein :D ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211356940
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 09:53 schreef ExTec het volgende:
Grappig.

[ twitter ]
Vanmiddag als ik net de hond in het bos ben maar eens kijken of ik wat F16's bij elkaar kan zoeken *O*
pi_211356945
Westerse tank ontwerpers hadden gelijk. Kijk die achteruitrij snelheid. Telegram linkje van een Leopard bij Andiivka
  maandag 20 november 2023 @ 12:43:01 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211356983
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:37 schreef oheng het volgende:
Westerse tank ontwerpers hadden gelijk. Kijk die achteruitrij snelheid. Telegram linkje van een Leopard bij Andiivka
Hoe moet ik dit interpreteren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211357059
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet? Je ziet dat de Leo heel snel uit positie rijdt, en heel snel weer terug in dekking gaat. En dat kan een russische tank niet. En ze gebruiken ook nog rook als dekking bij de aftocht, omdat ze onder vuur komen te liggen.

Dit ziet er gewoon goed uit.
pi_211357082
quote:

[..]
En wat zie je in de Nederlandse media? Argentini kiest extreem rechtse president!
NL media is met een x aantal uitzonderingen veelal heimelijke propaganda, dan gebruik ik liever openlijke propaganda.

Dus, RIA meldt:
Armenia asked to remove the document on assistance to the country from the agenda of the CSTO summit

Vertaling:
"Laat die militaire steun maar zitten, want jullie (rusland) zijn toch waardeloos"
  maandag 20 november 2023 @ 13:01:17 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211357111
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Niet? Je ziet dat de Leo heel snel uit positie rijdt, en heel snel weer terug in dekking gaat. En dat kan een russische tank niet. En ze gebruiken ook nog rook als dekking bij de aftocht, omdat ze onder vuur komen te liggen.

Dit ziet er gewoon goed uit.
Wat doet die rook precies? Ook de russen gebruiken toch een digitale firecontrol systeem die het voertuig middels laser volgt? Tis toch niet meer zoals vroeg dat als je niks ziet je ook niks schiet?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 13:02:33 #187
6484 ExTec
pi_211357120
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De neus van een tank heeft altijd de meeste bepantsering. Dus leren westerse tank crews: NIET keren, maar gewoon achteruit rijden.

Probleem aan rus tanks is dat de versnellingsbak zo antiek is dat die achteruit niet harder dan 4km/h kan. Dus die moeten wel keren, en de achterkant van een tank is een van de meest zwakke plekken.
  maandag 20 november 2023 @ 13:05:06 #188
6484 ExTec
pi_211357137
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat doet die rook precies? Ook de russen gebruiken toch een digitale firecontrol systeem die het voertuig middels laser volgt? Tis toch niet meer zoals vroeg dat als je niks ziet je ook niks schiet?
Nee, een true 'fire and forget', a'la javelin/NLAW ATGM heeft rus niet. Die hebben spul waar je handmatig de laser op doel gericht moet houden.
  maandag 20 november 2023 @ 13:16:01 #189
6484 ExTec
pi_211357278
Wat uitweiding over gevolgen van verkiezingen in argentinie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 november 2023 @ 13:23:02 #190
108676 Aether
pi_211357351
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
De neus van een tank heeft altijd de meeste bepantsering. Dus leren westerse tank crews: NIET keren, maar gewoon achteruit rijden.

Probleem aan rus tanks is dat de versnellingsbak zo antiek is dat die achteruit niet harder dan 4km/h kan. Dus die moeten wel keren, en de achterkant van een tank is een van de meest zwakke plekken.
quote:
As a former Leopard II crewman, I find this particularly chilling. I never thought any of our tanks would ever see combat action. Glad to see that all our work in developing, training and maintaining this system wasn't in vain.
  maandag 20 november 2023 @ 13:23:53 #191
12587 oheng
pi_211357358
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ten eerste is het gebruik van rook uiterst zeldzaam, dus ik word blij als ik zie dat Oekrane rook gebruikt.
En een laser wordt gedeeltelijk geblokkeerd door rook. Het is de vraag of bijv de Kornet nog wel werkt door een rookgordijn heen. Richtsysteem is dacht ik infrarood op sommige modellen (?), wat wel door rook kan.
En radar kan ook door rook. Maar alle andere manieren worden geblokkeerd. Dus een rookgordijn is een hele goede maatregel.
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 13:40:30 #192
3928 Ulx
pi_211357518
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een extra probleem bij een aantal oudere varianten -niet allemaal- van Russische tanks is dat ze de rupsbanden niet tegen elkaar in kunnen draaien (eentje vooruit, de ander naar achteren) om zo ter plekke te keren. Dan heb je de keuze tussen een bocht maken of langzaam achteruit.
  maandag 20 november 2023 @ 13:41:28 #193
6484 ExTec
pi_211357528
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:23 schreef oheng het volgende:
Richtsysteem is dacht ik infrarood op sommige modellen (?), wat wel door rook kan.
Rook is vaak ook heter dan de omgeving ;)

Wel vernuftig van die rus rommel, is dat het niet een laser begeleiding is, a'la de stugna waar je met je laser zoals je bv hebt om met je kat te spelen, op het doel moet richten,

Maar de launcher een grid/rooster projecteert en de raket het centrum van dat rooster opzoekt. En je moet dus het middelpunt van het rooster uitlijnen met je doel. Raket kijkt dus achterwaards, naar de launcher, niet naar voren. Dus zelfs met rook raakt de raket vrij laat z'n begeleiding kwijt, itt voorwaarts, waar je meteen je doel kwijt bent.

Ik denk ook wel dat rus ooit heeft gewerkt aan een true fire and forget achtig systeem, maar dat is dan gewoon nooit van de grond gekomen. Net als bv hun HIMARS tegenhanger.
  maandag 20 november 2023 @ 14:05:02 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211357772
Dus als Rusland ze niet wilt terugnemen dan zit Finland met ze opgescheept? 🤔

https://www.telegraph.co.(...)ters-finland-border/
https://www.reddit.com/r/(...)ters_and_tells_them/
Russia puts migrants on scooters and tells them to cross border into Europe

“We had to let these people into Finland because Russia would not take them back,” Captain Jouko Kinnunen, head of the border station, told Finnish channel MTV.
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 14:07:33 #195
3928 Ulx
pi_211357791
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:05 schreef slashdotter3 het volgende:

“We had to let these people into Finland because Russia would not take them back,” Captain Jouko Kinnunen, head of the border station, told Finnish channel MTV.
Waarom denk je dat Rusland zo zit te fucken in Afrika en het Midden-Oosten?
  maandag 20 november 2023 @ 14:24:45 #196
108676 Aether
pi_211357946
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:05 schreef slashdotter3 het volgende:

Russians in Finland protesting against border crossing closures on the steps of the parliament. And noone near the Russian embassy protesting against the war their country is responsible for or against the swarm of illigal migrants which are used as a tool of the hybrid warfare
https://9gag.com/gag/aeQww25
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 14:30:29 #197
3928 Ulx
pi_211357981
twitter

Ah, ze gaan hergroeperen. 25 kilometer verderop.
  maandag 20 november 2023 @ 15:25:31 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_211358479
quote:

[..]

Nuja van wat ik er nu hele even van opgezocht en gezien heb lijkt het idd een mafkees te zijn.
  maandag 20 november 2023 @ 15:33:30 #199
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211358550
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nuja van wat ik er nu hele even van opgezocht en gezien heb lijkt het idd een mafkees te zijn.
Mja, hij lijkt zeker wat onconventioneel en misschien een mafkees inderdaad. Maar dat extreem/ultra rechts… dat is toch weer een opzettelijk besmeuren zonder dat er onderbouwing gegeven wordt.
  maandag 20 november 2023 @ 15:38:38 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211358593
quote:
Oekraense oud-Songfestival-winnares Jamala gezocht door Russische justitie

De Oekraense zangeres Jamala, die in 2016 het Eurovisie Songfestival won, wordt gezocht door de Russische justitie. Dat melden verschillende Russische media maandag. Waarom ze wordt gezocht, is niet bekend.

De veertigjarige Jamala, die van Krim-Tataarse komaf is, won het Eurovisie Songfestival in Stockholm met 1944. Het lied verwijst naar de tijd dat Sovjetdictator Jozef Stalin ongeveer 200.000 Krim-Tataren liet deporteren naar onder meer Kazachstan en Oezbekistan. Volgens Stalin had de bevolkingsgroep samengewerkt met de bezetters uit nazi-Duitsland.

De overgrootmoeder van Jamala woonde in 1944 op de Krim. De vrouw werd met haar zoons uit Oekrane gedeporteerd en overgebracht naar Centraal-Azi.

De overgebleven Krim-Tataren op de Krim zouden nog steeds worden vervolgd op het schiereiland, dat sinds 2014 weer onder Russisch bestuur staat.

Jamala trad eerder dit jaar op tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival in Liverpool. Vorig jaar was ze nog in Nederland voor Het Grote Songfestivalfeest in de Ziggo Dome.
Blijft van Jamala af, kutrussen :{w
  maandag 20 november 2023 @ 15:39:16 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211358604
quote:

[..]

Ik neem dat soort betitelingen altijd met een kuub zout, als ik zag hoe Pim Fortuyn werd betiteld in de buitenlandse kranten, Hollandse Haider, dat soort dingen. Fortuyn was gewoon een rechts populist, cest ca.
En als ik kijk naar het asiel en migratiebeleid in bv Denemarken, dat zou in NL als heel rechts worden gezien, daar zijn het gewoon de sociaal democraten die dat hebben gerealiseerd.
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 15:50:09 #202
3928 Ulx
pi_211358698
twitter

Ah, zien we die ook eens.
  maandag 20 november 2023 @ 15:56:58 #203
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_211358741
Topic 900 alweer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 20 november 2023 @ 15:59:29 #204
38496 Perrin
pi_211358756
Russische economie piept en kraakt.
twitter
  maandag 20 november 2023 @ 16:29:30 #205
272777 Digi2
pi_211359006
  maandag 20 november 2023 @ 17:23:17 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211359526
https://www.reddit.com/r/(...)ted_as_president_of/
Javier Milei has been elected as president of Argentina. Milei's reaction to Russia invasion of Ukraine: "I brought the Ukrainian flag(to Congress), basically because those of us who support the ideas of freedom, cannot tolerate or support an invasion like Russia has done in Ukraine"

twitter
  maandag 20 november 2023 @ 17:23:33 #207
335449 BEFEM
pi_211359529
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ah, ze gaan hergroeperen. 25 kilometer verderop.
Dat zeiden ze over Tokmak ook toch?
  maandag 20 november 2023 @ 17:33:11 #208
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211359624
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ted_as_president_of/
Javier Milei has been elected as president of Argentina. Milei's reaction to Russia invasion of Ukraine: "I brought the Ukrainian flag(to Congress), basically because those of us who support the ideas of freedom, cannot tolerate or support an invasion like Russia has done in Ukraine"

[ twitter ]
Mensen die met Klaus Schwab aan komen zetten zijn wel af hoor. :')
  maandag 20 november 2023 @ 17:46:17 #209
39367 NgInE
pi_211359730
quote:
Oei, dat wordt in de gevangenis zitten voor die mensen ben ik bang.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 20 november 2023 @ 18:39:06 #210
484669 Korenfok
pi_211360400
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 17:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mensen die met Klaus Schwab aan komen zetten zijn wel af hoor. :')
echt een anti globalist die de dollar zijn nationale munt wil maken. Deze man is een beetje zoals Melloni, Rutte, (die gast in Zweden etc), rechts en verstanndig. hiij is dus alles behalve een trump.
  maandag 20 november 2023 @ 18:51:33 #211
-1 #ANONIEM
pi_211360644
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik neem dat soort betitelingen altijd met een kuub zout, als ik zag hoe Pim Fortuyn werd betiteld in de buitenlandse kranten, Hollandse Haider, dat soort dingen. Fortuyn was gewoon een rechts populist, cest ca.
En als ik kijk naar het asiel en migratiebeleid in bv Denemarken, dat zou in NL als heel rechts worden gezien, daar zijn het gewoon de sociaal democraten die dat hebben gerealiseerd.
Uh, Haider was dus ook een rechtse populist. En ja, Nazis waren ook rechts populisten.

En om Syriers terug te sturen naar Syri, zou ik als poging tot moord kwalificeren.
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 19:01:09 #212
3928 Ulx
pi_211360861
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Uh, Haider was dus ook een rechtse populist. En ja, Nazis waren ook rechts populisten.

En om Syriers terug te sturen naar Syri, zou ik als poging tot moord kwalificeren.
Welnee, het is er veiliger dan in Gaza.
  maandag 20 november 2023 @ 19:02:15 #213
-1 #ANONIEM
pi_211360883
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, het is er veiliger dan in Gaza.
:')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2023 19:02:57 ]
  maandag 20 november 2023 @ 19:40:07 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211361541
quote:

[..]

Ah, dus voor jou was Fortuyn een nazi, net als de Deense sociaaldemocraten.
  maandag 20 november 2023 @ 19:45:17 #215
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_211361662
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Blijft van Jamala af, kutrussen :{w
Kunnen we dat lied nog naar de top van de top 2000 stemmen? Of allemaal in allerlei verzoekplatenprogramma’s aanvragen?
  Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 20:10:52 #216
3928 Ulx
pi_211362172
twitter

Opvallend is n extra M142. In de reacties word gespeculeerd of deze voorzien zou kunnen zijn van een upgrade voor GLSDB's.
  maandag 20 november 2023 @ 20:21:04 #217
6484 ExTec
pi_211362365
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Opvallend is n extra M142. In de reacties word gespeculeerd of deze voorzien zou kunnen zijn van een upgrade voor GLSDB's.
Denk, check ff of dat niet lost in translation is, maar het klopt, echt 1 HIMARS erbij. Dan zou GLSDB's zeker een kandidaat zijn.

Overall beste user 2022 maandag 20 november 2023 @ 22:34:07 #218
3928 Ulx
pi_211364010
Nog een bericht over het gebaar van goede wil.

twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 00:23:49 #219
164004 TargaFlorio
pi_211364658
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 12:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Vanmiddag als ik net de hond in het bos ben maar eens kijken of ik wat F16's bij elkaar kan zoeken *O*
In Volkel staat er eentje op een rotonde. #gratistip
  dinsdag 21 november 2023 @ 01:54:43 #220
108676 Aether
pi_211364775
twitter

quote:
VS stellen twee Russen in staat van beschuldiging om Boetsja
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73545741

Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft twee Russische militairen in staat van beschuldiging gesteld vanwege de oorlog in Oekrane. De twee hebben zich volgens het ministerie schuldig gemaakt aan ernstige mensenrechtenschendingen en mogen de Verenigde Staten dan ook niet langer in. Ook directe familieleden van de twee mogen de VS niet meer in.

In een verklaring schrijft het ministerie dat een van de twee, een Russische kolonel, leiding gaf aan een eenheid die in Boetsja vorig jaar Oekraense burgers ernstig mishandelde en doodde. Kort na de invasie vorig jaar werden in die Oekraense stad honderden burgers vermoord. Op foto's was later te zien hoe dode Oekraense burgers op straat lagen met hun handen achter hun rug vastgebonden.

De ander is een militair die eerder zelf toegaf een Oekraense burger te hebben omgebracht. Volgens de VS zijn onderzoeken van onder meer ngo's naar de mensenrechtenschendingen geloofwaardig genoeg.
  dinsdag 21 november 2023 @ 04:33:10 #221
103434 Delenlill
pi_211364893
  dinsdag 21 november 2023 @ 06:30:04 #222
103434 Delenlill
pi_211364975
https://kyivindependent.c(...)russia-nuclear-fuel/
quote:
Bratislava to reject EU's latest sanctions package if it includes ban on Russia nuclear fuel
Slovakia’s Foreign Affairs Minister Juraj Blanar said Bratislava will not back the EU’s 12th package of sanctions against Russia if it bans the import of Russian nuclear fuel, Slovak news agency Tasr reported on Nov. 18.

"A red line for us is that the sanctions mustn't include nuclear fuel because (Slovak) nuclear power plants haven't been sufficiently transformed yet to be able to operate with alternative fuel,” the minister said.

The European Commission presented the proposal for the 12th sanctions on Nov. 15. It may include export bans on machine parts and other dual-use goods Russia uses for producing arms against Ukraine.

Other proposals reportedly include the much-awaited ban on Russian diamonds and measures to reinforce the $60-per-barrel price cap on Russian seaborne oil, which Moscow has mostly managed to circumvent.

Speaking on the Slovak TV show "Saturday Dialogues," Blanar said the ruling Direction – Social Democracy party (SMER) will demand a study on the impact of sanctions on the EU and Slovakia, claiming that sanctions against Russia have negatively impacted EU businesses and have not managed to stop the war.

He added that while Bratislava supports financial aid for Ukraine under certain conditions, it must be used for its intended purpose and not “disappear."

Last week, the recently elected SMER party rejected a military aid package to Ukraine worth 40.3 million ($43.2 million) proposed by its predecessor.

The appointment of SMER's Blanar as Slovakia's new foreign minister made headlines in Ukraine, as he previously called Russian aggression in 2014 a Ukrainian "civil war" — a line often parroted by Russian propaganda to obscure the Kremlin's involvement.
  dinsdag 21 november 2023 @ 06:36:54 #223
103434 Delenlill
pi_211364977
https://abcnews.go.com/US(...)-involving-105043072
quote:
Ukraine sacks top cybersecurity officials in corruption probe involving software purchases
Ukrainian officials say two top civilian cybersecurity officials have been fired on corruption allegations involving software purchases from 2020-2022

KYIV, Ukraine -- Ukraine fired its top two civilian cybersecurity officials on Monday as prosecutors announced an embezzlement investigation involving software purchases from 2020-2022 in which the head of the state intelligence service was allegedly involved.

The sacked officials include Viktor Zhora, who is well-known internationally as the face of Ukraine's much-heralded, Western-aided efforts to defend against incessant Russian hacking campaigns.

Fired with Zhora was his boss, Yurii Shchyhol, head of the State Service of Special Communications and Information Protection service, a senior cabinet official, Taras Melnychuk, announced on Telegram.

Neither man was named in a statement by the National Anti-Corruption Bureau, which said the head of state intelligence and his deputy and “the general director and employee of a state-owned enterprise” were among the suspects and that the Special Communications service was involved in the scheme.
quote:
In the embezzlement case, the alleged conspirators skimmed 62 million Ukrainian hryvni (currently $1.7 million) from a no-bid contract by colluding to inflate the price of software and services purchased from abroad, the anti-corruption bureau said.

It did not name the software purchased.

A statement on the State Service of Special Communications and Information Protection website said all its procurement has adhered to legislative requirements since 2020. It urged authorities to refrain from making accusations against individuals until the investigation is complete.

Zhora told The Associated Press he has nothing to add to the statement.
  dinsdag 21 november 2023 @ 06:40:20 #224
103434 Delenlill
pi_211364981
  dinsdag 21 november 2023 @ 06:54:09 #225
103434 Delenlill
pi_211365000
https://www.rferl.org/a/u(...)policy/32691118.html
quote:
In Western Ukraine, Ethnic Hungarians Refuse To Play 'Hostage' To Hungary's EU Policy
BEREHOVE, Ukraine -- Some 1,500 kilometers west of the front line in Russia's full-scale invasion of Ukraine, in a mountainous region that borders four EU countries, lies a red-roofed town whose several thousand ethnic Hungarian residents have acquired an outsized role in the standoff between Hungarian Prime Minister Viktor Orban and the European Union over whether Ukraine's membership talks should go forward.

Berehove, just 7 kilometers from the Hungarian border, is the population hub for Ukraine's ethnic Hungarian minority of roughly 100,000 people. The street signs are written in both languages, Hungarian flags fly alongside Ukrainian and EU flags on government buildings, and a monument to a Hungarian national hero stands near the regional administration headquarters.

Orban, who has refused to help Kyiv fight off the invasion, cites what he claims are the repressed language rights of the ethnic Hungarian residents of the Zakarpattya region when he argues against Ukraine joining the EU.

In late September, he declared Hungary would not support Ukraine on any international issue until Kyiv scraps a 2017 law that requires Ukrainian schools to teach students over the age of 10 in Ukrainian -- a measure he asserts will lead to the closure of Hungarian-language schools.

As a result, Orban has suggested he would block EU membership talks with Ukraine -- recommended by the EU's executive arm, the European Commission, on November 8 -- when the proposal comes up for confirmation at a December 14-15 summit of EU leaders. Since all 27 EU member states must approve such a measure, a Hungarian veto would be enough to scuttle the proposal.

But in Berehove and the surrounding area, many ethnic Hungarians interviewed in October shrugged off the notion that they need the Hungarian prime minister to defend their interests.

"We live in Ukraine," commented Laslo Zubanych, head of the Ukrainian Hungarian Democratic Union, one of two Hungarian diaspora organizations in Ukraine. "For that reason, we should behave like citizens of Ukraine and get involved in those processes that exist in the state.

"Let what they're saying be decided at the [national] level in Kyiv," Zubanych said of Budapest's complaints about language instruction in Ukraine. "We've been living our own life here already for around 1,100 years."
Het artikel gaat nog verder. Maar een groot gedeelte van de Hongaarse bewoners in Oekrane zijn het er dus niet mee eens dat Orban hun als argument gebruikt voor het tegenhouden van toetreding tot de EU. En ze begrijpen dat ze in Oekrane wonen, en dat het normaal is om les te krijgen in Oekraens.

https://insightnews.media(...)ti-ukrainian-stance/
quote:
Reasons behind Orban's pro-Russian and anti-Ukrainian stance
Some media outlets have dubbed Hungarian Prime Minister Viktor Orbn the "last in the EU" ally of Russia and Putin. With the outbreak of the full-scale Russian war, Hungary refused to provide any military aid to Ukraine and opposed the imposition of several anti-Russian sanctions.

In September 2023, Orban said his government "will not support Ukraine on any international issue" "until Kyiv returns rights to Transcarpathian Hungarians" (Hungarian minority in the Ukrainian region of Transcarpathia).

A year earlier, when the possibility of abandoning Russian energy resources was being discussed internationally, the Hungarian government announced that it had signed a contract with Gazprom for additional natural gas supplies through Serbia. Hungarian Foreign Minister Peter Szijjrt then called the subsequent reaction of the Ukrainian side "interference in Hungarian affairs" - again emphasizing that the Hungarian people will have enough natural gas for the winter.

Orbn's statement that Ukraine will not win on the battlefield and the EU should change its strategy by preparing a "plan B" and emphasizing the inexpediency of spending Hungarian taxpayers' money to help Ukraine is an example of working for a domestic audience. The EU could not approve a 500 million euro tranche of military aid to Ukraine precisely because of Hungary's position.

Observers say that Hungarian politicians have lowered the reputational bar too low for the sake of the Russian gas pipe, which will be deduced without exaggerating Putin's influence on geopolitics, D?lfi writ?s. Here, instead, we should talk about symbiosis - it is a political campaign for the domestic audience, considering the electorate's fatigue from the war and the very "sweet" (or rather, gas and oil) gifts from Moscow.
Het artikel gaat gaat nog verder en dit artikel gaat er wat dieper op in. En het komt er gewoon op neer dat het om geld gaat dat hij zo'n goede vriend is van Putin. De levering van energie door Rusland levert Orban en zijn vrienden heel veel geld op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 21-11-2023 07:06:27 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:09:27 #226
103434 Delenlill
pi_211365036
https://www.technology.or(...)what-are-they-doing/
quote:
Norwegian F-35s Met a Large Russian Aircraft Group – What Are They Doing?
Ever since the beginning of the Russian invasion of Ukraine there is an understandable tension between NATO and Russia. NATO countries strongly support Ukraine’s defence effort with money and weapons. The Western decision to support Ukraine till its ultimate victory is unwavering and Russia, of course, doesn’t like it. Recently Norwegian F-35s took off to intercept a large group of Russian military aircraft coming close to NATO’s airspace.

On November 16 Norway had to scramble its fighter jets to intercept a group of Russian warplanes approaching NATO airspace. NATO Air Command said: “The Norwegian 5th Gen fighters identified 2 Tu-160 Bombers, 2 MiG-31 & 2 Il-78 Midas. The Russian Aircraft returned to Russia shortly after meeting the F-35s”.

It should be emphasized that the Russian planes did not reach NATO airspace and most likely did not even intend to breach it. So what was this bizarre flight about? The transfer flight to another airfield can be ruled out because, as reported by the NATO air force command, the Russian planes returned home after the encounter with the F-35 fighter jets.

And that was a powerful group of military planes. The Tupolev Tu-160 is a supersonic strategic bomber capable of both nuclear strikes and cruise missile launches.

The MiG-31 combat aircraft have been known as Kinzhal missile carriers since the beginning of the war in Ukraine. And the Il-78, called Midas by NATO, is an air-to-air refuelling plane. This means that this group of planes could carry out long-distance flights and diverse kinds of combat operations.

What’s happening? The flight could have been organized for one of the following reasons:

• It could have been a routine exercise. A few days ago, the spokesman of the Air Force of Ukraine, Yuriy Ihnat, reported that now the MiG-31K spends much more time in the air than before, which is why the air raid sirens sound longer in Ukraine. According to Ihnat, the Russians are currently practicing aerial refuelling with these planes.

• Russia could be checking NATO airspace protection. It goes without saying that such a large group of planes cannot enter any airspace unnoticed. However, it is possible that the Russians wanted to check when and where NATO fighters would meet them.

• Russia could be just flexing its muscles in a show-of-force kind of a display. This is, of course, a very expensive symbolic act, but such displays of muscle are not rare.

Norway is currently operating 30 F-35 fighter jets with 12 more on order. Norway, being one of the founding members of NATO, plays a crucial role in the security of Northern Europe.
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:15:44 #227
103434 Delenlill
pi_211365054
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:39:40 #228
103434 Delenlill
pi_211365169
https://www.reddit.com/r/(...)_the_ukrainian_army/
quote:
Animal companions of the Ukrainian Army
Awww!

.....

https://www.reddit.com/r/(...)cord_stabbed_in_the/
quote:
Strangled with an electrical cord, stabbed in the stomach, dismembered with a saw, processed a body through a meat grinder. The stories of sadists pardoned by Putin.
Een aantal voorbeelden van sadisten die tijdens hun lange gevangenis straf uit de gevangenis zijn gehaald om het leger te dienen. En dat de terugkeer in de maatschappij niet altijd helemaal goed gaat.

.....

https://www.reddit.com/r/(...)ere_turkishsupplied/
quote:
Mud season is well and truly here: Turkish-supplied BMC Kirpi of the UAF stuck in the mud.
Daar is inderdaad geen doorkomen aan. En het gaat alleen maar erger worden tot het koud genoeg is dat de grond bevriest. Gelukkig hebben de Russen hier even veel last van.

...

https://www.reddit.com/r/(...)an_soldiers_attempt/
quote:
The mouse war continues: Russian soldiers attempt to eradicate mice infestations in their positions by various means.
Damn dat zijn een hele hoop muizen. NIET naar kijken als je niet tegen dierenleed kan.
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:40:15 #229
103434 Delenlill
pi_211365171
https://www.rferl.org/a/k(...)arrest/32691845.html
Woman Detained For Allegedly Setting Fire To Enlistment Office In Russia's Kaliningrad
A woman was detained in Russia's western Kaliningrad exclave on suspicion of attempting to set an enlistment center on fire, regional authorities reported. The incident occurred on November 19, the spokesman for the regional government, Dmitry Lyskov said, without revealing the woman's identity. Telegram channel Incident-Sovetsk published a video purportedly showing a woman throwing a Molotov cocktail into a building, filming the fire on her phone, then running away. The channel said the woman worked as a cook at a local kindergarten. Arson attacks on military enlistment offices have become frequent since the start of Russia’s full-scale invasion of Ukraine
  dinsdag 21 november 2023 @ 08:23:23 #230
108676 Aether
pi_211365389
Praten over vrede? Poetin heeft daar geen belang bij, zegt Kremlin-kenner
https://nos.nl/l/2498629
  dinsdag 21 november 2023 @ 08:36:54 #231
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211365449
twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 09:21:41 #232
6484 ExTec
pi_211365750

GLSDB modificatie? Of: PrSM?

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 21-11-2023 09:27:51 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 09:33:03 #233
38496 Perrin
pi_211365839
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:21 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]

't is the season to be jolly ~:)

dinsdag 21 november 2023 @ 09:40:38 #234
38496 Perrin
pi_211365896
Het onderbelichte lijden in een land hier niet eens zo ver vandaan.
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 09:54:39 #235
3928 Ulx
pi_211365968
twitter

Daar heeft Oekrane geen ongelijk in. Benieuwd of het ze lukt. Het gaat zeker chaos veroorzaken als ze Poetin weten te raken. En zelfs al raken ze een dubbelganger zal dat betekenen dat men gaat twijfelen of het toch niet de echte is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 10:22:23 #236
3928 Ulx
pi_211366190
twitter

Gisteren ook berichten dat ze al in de buurt van de snelweg waren.
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:28:27 #237
6484 ExTec
pi_211366245
Deze is ook wel dead funny. Dat was dat vliegtuig, wat vanwege hydraulische problemen maar in een veldje in the middle of nowhere moest landen. Je kan er nu een pretpark van maken, of een airbnb.

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 10:34:15 #238
3928 Ulx
pi_211366290
twitter

Volgens de corona-wappies zegt Zelenskyy hier zoiets als "Hey, Poetin, je bent niets meer dan een flinke verkoudheid."
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:03:55 #239
108676 Aether
pi_211366544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
't is the season to be jolly ~:)

[ afbeelding ]
Rocket Man Santa.
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:04:09 #240
-1 #ANONIEM
pi_211366548
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, dus voor jou was Fortuyn een nazi, net als de Deense sociaaldemocraten.
Nee en dat beweer ik ook niet
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:15:29 #241
108676 Aether
pi_211366663
quote:
Day 636 of my 3 day war. My trolls believe only USA benefits from the war which is why I won’t end it.

I remain a master strategist.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111447955065865983
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 11:55:33 #242
3928 Ulx
pi_211366998
twitter

Maar voor wie?
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:59:24 #243
458283 ipa84
pi_211367031
twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:18:31 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211367176
twitter

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:45:43 #245
108676 Aether
pi_211367479
twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:51:30 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211367545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee en dat beweer ik ook niet
Dan post niet zulke stompzinnige dingen
quote:

[..]

dinsdag 21 november 2023 @ 13:06:26 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211367689
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:13:20 #248
pi_211367752
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 09:21 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]

PrSM, please :9
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 14:07:40 #249
3928 Ulx
pi_211368397
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Die is afgelopen week voor het eerst getest. Reken daar maar niet op.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:15:04 #250
504416 Gajes_Octavianus
pi_211368465
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wasda?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Praktijk testen O-)
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:19:29 #251
6484 ExTec
pi_211368519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik reken om eerlijk te zijn nergens op. Dus PrSM kan net zo goed, of niet.

Bedenk dat de opzich niet super succesvolle switchblades ook naar oekraine mochten voor hun vuurdoop.

Onverstandig, dat spul pilotten in oekraine, is het niet.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:25:37 #252
108676 Aether
pi_211368607
quote:
German defense minister is in Kiev to explain why @Bundeskanzler thinks
Helmets
Ammo
Anti tank weapons
HIMARS
Tanks
Fighters
ATACMS

Taurus

Causes Russia to escalate.

https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111448095008473866
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 14:39:07 #253
3928 Ulx
pi_211368779
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:25 schreef Aether het volgende:

[..]

Oh, ik dacht hierom....

twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:39:36 #254
54618 3rr0r
pi_211368787
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:25 schreef Aether het volgende:

[..]

Bang dat Taurus het wapen wordt waarmee de brug (eindelijk eens) kapot wordt gemaakt
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 14:43:02 #255
3928 Ulx
pi_211368815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Bang dat Taurus het wapen wordt waarmee de brug (eindelijk eens) kapot wordt gemaakt
Ze gaan kijken wat de GLSDB kan. Zo belangrijk is die brug nou ook weer niet zei Kyiv laatst.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:44:16 #256
6484 ExTec
pi_211368826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, ik dacht hierom....

[ twitter ]
DE hoeft zich niet te schamen, nee.

Nou ja; een heel klein beetje dan ;)
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:39:29 #257
54618 3rr0r
pi_211369270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze gaan kijken wat de GLSDB kan. Zo belangrijk is die brug nou ook weer niet zei Kyiv laatst.
Lijkt me nu juist best wel belangrijk als men het over 'nauwelijks iets bereikt', 'patstelling', 'aandacht bij israel/gaza' etc heeft in de media. Dan kan zo'n brug kapot maken naast de belemmering die het Rusland geeft ook een moraalboost en aandachtboost geven.
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:55:37 #258
pi_211369395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Puur om Putin te pesten :D
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:03:31 #259
108676 Aether
pi_211369462
Is de Russische centrale bank wat vergeten op de nieuwe biljetten?

Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:13:32 #260
3928 Ulx
pi_211369548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lijkt me nu juist best wel belangrijk als men het over 'nauwelijks iets bereikt', 'patstelling', 'aandacht bij israel/gaza' etc heeft in de media. Dan kan zo'n brug kapot maken naast de belemmering die het Rusland geeft ook een moraalboost en aandachtboost geven.
Dat kan. Maar Oekrane kan in dat geval natuurlijk gewoon een paar stormshadows op die brug laten inslaan. Twee weken terug bliezen ze nog een schip dat pal naast de brug, tussen drie S300/S400 batterijen, voor anker lag op met die wapens. Dan kunnen ze de brug zelf ook wel raken. Vandaar dat ik denk dat ze het zelf het niet als een -op dit moment- belangrijk doelwit zien.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:14:46 #261
pi_211369560
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:03 schreef Aether het volgende:
Is de Russische centrale bank wat vergeten op de nieuwe biljetten?

[ afbeelding ]
De Krim? Donbas?
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:15:05 #262
3928 Ulx
pi_211369564
twitter

De Russen gaan schuiven met troepen. Dan moeten ze uit de bunkers komen. Een zien wat er gaat gebeuren.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:16:45 #263
pi_211369582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan. Maar Oekrane kan in dat geval natuurlijk gewoon een paar stormshadows op die brug laten inslaan. Twee weken terug bliezen ze nog een schip dat pal naast de brug, tussen drie S300/S400 batterijen, voor anker lag op met die wapens. Dan kunnen ze de brug zelf ook wel raken. Vandaar dat ik denk dat ze het zelf het niet als een -op dit moment- belangrijk doelwit zien.
Het is natuurlijk voordelig als zo veel mogelijk Russen en Russische troepen de Krim ontvluchten voor dat Ukraine de Krim binnen valt. Net zoals veel Russische troepen Kherson (lopend) verlieten vlak voor dat tegenoffensief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-11-2023 16:26:37 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:23:45 #264
3928 Ulx
pi_211369663
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is natuurlijk voordelig als zo veel mogelijk Russen en Russische troepen de Krim ontvluchten voor dat Ukraine de Krim binnen valt. Net zoals veel Russische tropen Kherson (lopend) verlieten vlak voor dat tegenoffensief.
Dat lijkt me ook. Er zijn iets van een miljoen Russen naar de Krim gestuurd sinds 2014. Als de AFU in de buurt komt gaat een groot deel daarvan er als een haas vandoor. En dat zal de logistiek voor de Russen ook lastig maken. Ik voorzie een behoorlijke file.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:26:41 #265
108676 Aether
pi_211369687
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:30:39 #266
3928 Ulx
pi_211369723
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:30:55 #267
3928 Ulx
pi_211369728
twitter

Weer wat weggeweekt van de Russische invloed.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:32:23 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211369741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer wat weggeweekt van de Russische invloed.
Hoop je.
Of ze gaan alles doorspelen naar pulter n friends.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:33:31 #269
3928 Ulx
pi_211369754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoop je.
Of ze gaan alles doorspelen naar pulter n friends.
Daar hebben ze Hongarije al voor. En trouwens, de AFU krijgt ook training vanuit NAVO. Dus hoe die werken weet Rusland onderhand ook wel.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:40:06 #270
54618 3rr0r
pi_211369814
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is natuurlijk voordelig als zo veel mogelijk Russen en Russische troepen de Krim ontvluchten voor dat Ukraine de Krim binnen valt. Net zoals veel Russische troepen Kherson (lopend) verlieten vlak voor dat tegenoffensief.
Als ze die redentaie erop nahielden hadden ze uberhaupt nooit geprobeerd die brug kapot te maken in het afgelopen jaar
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 16:53:13 #271
3928 Ulx
pi_211369915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als ze die redentaie erop nahielden hadden ze uberhaupt nooit geprobeerd die brug kapot te maken in het afgelopen jaar
Situaties en prioriteiten veranderen. Toen deden ze het met een bom in een vrachtwagen. Dat zal nu niet meer zo makkelijk gaan. Ook droneboten hebben het veel moeilijker. Je kunt ook wachten tot de F16's er zijn en dan radars op de Krim kennis laten maken met HARM raketten om daarna een paar bommen op de brug te mikken. Of ze schieten er morgen gewoon wat SCALPs op.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:43:42 #272
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_211370342
twitter

Geen tanks meer, zijn ze op?
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:45:38 #273
pi_211370361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hij was gewoon stuk, en is weer gerepareerd.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:59:13 #274
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211370486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De Russen gaan schuiven met troepen. Dan moeten ze uit de bunkers komen. Een zien wat er gaat gebeuren.
https://www.reuters.com/w(...)ine-says-2023-11-20/

Reserves ja. Ondertussen kunnen de Russen nog gewoon in de aanval.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:59:42 #275
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_211370489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Met al die duizenden lijken en slecht tot geen sanitair aan het front moet het daar ondertussen wel meuren als de nete onderhand :r
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:10:08 #276
470577 Joppiez
pi_211370608
quote:
[ twitter ]
Ze hebben nog duizend T-14 Armata tanks geloof ik. Maar deze worden pas ingezet tijdens "het enorme offensief".
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 18:31:51 #277
3928 Ulx
pi_211370813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dit is de echte aanval? Met die elitetroepen die ze in reserve hielden?
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:52:06 #278
38496 Perrin
pi_211371047
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 19:12:52 #279
3928 Ulx
pi_211371296
twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:13:21 #280
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211371307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit is de echte aanval? Met die elitetroepen die ze in reserve hielden?
Als het echt nijpend zou zijn en ze zouden moeten schrapen met troepen zouden ze niet op zoveel plekken aanvallen.

Rond Bakhmut is er al weer het een en ander terug gepakt op Oekrane.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 19:26:37 #281
3928 Ulx
pi_211371579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

Rond Bakhmut
En dus? Breken ze al door naar Kyiv?

Maar als de Russen verder in de shit komen bij Kherson ligt de weg naar de Krim wel open.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:26:48 #282
335449 BEFEM
pi_211371582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als het echt nijpend zou zijn en ze zouden moeten schrapen met troepen zouden ze niet op zoveel plekken aanvallen.

Rond Bakhmut is er al weer het een en ander terug gepakt op Oekrane.
Het is voorlopig nog wensdenken ja. Oekrane zit nu natuurlijk ook al een paar weken aan de andere kant van de Dnjepr en heeft, logischerwijs want het is heel moeilijk, nog niet heel veel te pakken.

En de Russen hebben al maanden de tijd gehad om ook in die richting linies aan te leggen. En daar zullen ze nog wel extra maanden voor krijgen ook.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:05:27 #283
56749 BlaZ
pi_211372240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar als de Russen verder in de shit komen bij Kherson ligt de weg naar de Krim wel open.
Dat gebied wordt pas gevaarlijk voor de Russen als de bruggen hersteld kunnen worden. Zo niet dan is bevoorrading van grotere hoeveelheden troepen gewoon niet mogelijk. Ten zuiden van Zaporizha zijn er slechts twee bruggen die beide vernietigd zijn.
Vanuit Cherson is het overigens ook 100km tot aan de Krim.

Mocht Oekrane nog een groot offensief inzetten dan zal dat eerder richting Tokmak zijn.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:07:15 #284
359329 Discombobulate
pi_211372254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dagelijks gaat de boel helemaal instorten. Half jaar geleden ook al.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 20:16:29 #285
3928 Ulx
pi_211372359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dagelijks gaat de boel helemaal instorten. Half jaar geleden ook al.
660 dagen geleden zouden de Russen in Kyiv staan.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:22:05 #286
359329 Discombobulate
pi_211372416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
660 dagen geleden zouden de Russen in Kyiv staan.
Dat was bij voorbaat al heel onwaarschijnlijk gezien de hoeveelheid mandkracht van de invasiemacht, dus nee.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:24:54 #287
pi_211372446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat was bij voorbaat al heel onwaarschijnlijk gezien de hoeveelheid mandkracht van de invasiemacht, dus nee.
Ze probeerden het anders wel. Die colonne van 60km lang was voor de lol?
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:34:04 #288
54618 3rr0r
pi_211372568
twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:44:22 #289
pi_211372756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:34 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet eerlijk! :(
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:45:34 #290
359329 Discombobulate
pi_211372789
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ze probeerden het anders wel. Die colonne van 60km lang was voor de lol?
Wat dat betreft zijn het net Oekrainers
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:51:24 #291
pi_211372926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat dat betreft zijn het net Oekrainers
Die knalden een colonne van 60km naar de koleren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 20:52:50 #292
3928 Ulx
pi_211372957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom probeerden ze het dan?
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 20:54:55 #293
3928 Ulx
pi_211373023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:34 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Als ik een artiest niet goed vind ga ik meestal naar de bar. Daar een beetje zuipen. Of ik ga weg. Heel soms roep ik BOEH. Maar om er nou meteen een raket op te gooien.....
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 20:59:35 #294
3928 Ulx
pi_211373154
twitter

Volgende grens die dichtgaat. Misschien moet het Westen daarna ook zo'n trucje doen dat Poetin flikt: Flink veel reclame maken in Afrikaanse landen. Dat het leven veel beter is in Rusland.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:04:10 #295
12587 oheng
pi_211373295
quote:
[ twitter ]
Ik denk dat het weer er ook wat mee te maken heeft. De modderwegen van een paar weken geleden zien er ondertussen zo uit:

twitter
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:23:28 #296
56749 BlaZ
pi_211373892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Volgende grens die dichtgaat. Misschien moet het Westen daarna ook zo'n trucje doen dat Poetin flikt: Flink veel reclame maken in Afrikaanse landen. Dat het leven veel beter is in Rusland.
Als dit kan, dan kunnen de bootjes op de middenlandse zee ook gewoon teruggesleept worden.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:25:23 #297
335449 BEFEM
pi_211373940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Als ze dat nou in Italie, Spanje en Griekenland ook deden hadden de rechtse Poetinpartijen in Europa een stuk minder stemmen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2023 @ 21:47:58 #298
3928 Ulx
pi_211374560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als ze dat nou in Italie, Spanje en Griekenland ook deden hadden de rechtse Poetinpartijen in Europa een stuk minder stemmen.
Probleem is dat ze daar dood op de stranden aanspoelen. Da's waarderen mensen nooit zo. Bij Finland en de Baltische staten hebben ze dat probleem niet. Daar staan ze gewoon voor een een hek. Dan sterft er niemand. Daar kunnen ze veilig terug naar het paradijs dat Rusland heet. En als de Russen daar geen zin in hebben worden ze gewoon naar het front getrapt. Elke kogel die ze incasseren is een kogel die niet in een Rus eindigt.

Als we het zo spelen en de resultaten daarvan -Oekraine kan vast leuke filmpjes van doodsbange en uiteengereten Afrikanen krijgen- gebruiken als contra-reclame in Afrika. Als we even wat lappen en wat heersers omkopen krijg je het wel op de TV daar. Dat doen de Russen ook met hun "Ga naar het paradijs dat EU heet" campagnes in die landen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 22:13:45 #299
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211375310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij een persoon bent om schamper te gaan doen. Naast dat het offensief niet met een maandje beklonken was, gaat Bakhmut ook niet omsingeld worden. En nee Oekrane hoeft voorlopig ook geen Krimbruggen heel te laten om Russen gelegenheid te geven te vluchten.. :N
  dinsdag 21 november 2023 @ 22:14:42 #300
359329 Discombobulate
pi_211375327
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom probeerden ze het dan?
Nou, gewoon om te proberen? Je weet het niet. Maar was toch gedoemd te falen net als het Oekraense offensief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')