abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:28:31 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:30:01 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211329270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
Navo lidmaatschap is de facto gewoon onmogelijk. Dan moet je dat binnen een uur doen ofzo, wat dus niet kan, want anders blijft Rusland er gewoon een (frozen) conflict van maken. En dan kan je per definitie niet toetreden.
Dat kan prima, gewoon de regels veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:31:31 #3
36431 bleiblei
pi_211329289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een relatief klein deel van het geheel natuurlijk.Op een gegeven ogenblik gaat het schrapen worden en wat denk je wat ze doen als ze er geen zin in hebben? In je eigen land is het al uitdagend om de weigeraars en deserteurs in toom te houden, laat staan dat je ze door heel europa gaat transporteren... Dat volk is al pleite voordat de trein is aangekomen op het eindpunt.

Anyway, het geboortecijfer is gewoon veel te kort door de bocht.
In de ideale wereld moet je dat ook zien in de context van train de trainer. Ik heb niet het beeld dat Oekrane daar slim gebruik van maakt, of daar berhaupt de.reden voor heeft. Maar met 6k Europees getrainde militairen, kan je relatief snel 24k nieuwe lichting creeren. 4 trainees per trainer en hoppetee. En dat zo doortikken.

Maar ja, die 6k zijn vermoedelijk te hard nodig bij het front.
pi_211329346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:22 schreef oheng het volgende:
Raakt het beroepspersoneel op dan?
Ja, ook die moeten naar het front he. En die zijn een stuk moeilijker aan te vullen.

quote:
En de training gebeurt voor een gedeelte buiten Oekrane.

35.000 EU
18.000 VS
30.000 UK

Bron.
Correct, maar dit is de eerste batch om het zo maar te zeggen. Hierna gaan de nummers naar beneden aangezien de aanwas steeds minder gaat worden. Je hebt intieel laten we zeggen de leeftijdsgroep van 18 t/m 35 en dan heb je een shitload aan mensen die je op kunt leiden. Op een gegeven ogenblik zijn ook de ouderen gesneuveld en dan heb je een gat en kun je alleen maar aanvullen vanuit de 18 jarigen... Alles daarboven is al verbruikt en je kunt niet even 15 jaar op pauze gezet worden om weer een batch van 18-35 op te bouwen.

Je slaat een gat in de bevolkingspiramide en de nieuwe aanwas krijgt niet de kans om dat gat te dichten aangezien ze voor het bereiken van de leeftijd van 35 al gesneuveld zijn.

Kijk naar het VK waar na WW1 een complete generatie verdwenen was.
pi_211329362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
In de ideale wereld moet je dat ook zien in de context van train de trainer. Ik heb niet het beeld dat Oekrane daar slim gebruik van maakt, of daar berhaupt de.reden voor heeft. Maar met 6k Europees getrainde militairen, kan je relatief snel 24k nieuwe lichting creeren. 4 trainees per trainer en hoppetee. En dat zo doortikken.

Nu krijgen ze van de EU landen een uitgeklede basiscursus. Het zal helpen, maar wonderen zullen ze niet verrichten.
pi_211329413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is een relatief klein deel van het geheel natuurlijk.Op een gegeven ogenblik gaat het schrapen worden en wat denk je wat ze doen als ze er geen zin in hebben? In je eigen land is het al uitdagend om de weigeraars en deserteurs in toom te houden, laat staan dat je ze door heel europa gaat transporteren... Dat volk is al pleite voordat de trein is aangekomen op het eindpunt.

Anyway, het geboortecijfer is gewoon veel te kort door de bocht.
Weet je wat nog makkelijker is? Ieder topic roepen dat de Oekrainsche soldaten opraken, zonder een flard bewijs te leveren. (weet niet eens wie dat deed vorig topic)

Het probleem is, dat volgens mijn conservatieve berekening 135.000 Oekrainsche mannen ieder jaar 18 jaar worden.

Nou kun je oneindig veel mitsen en maaren, maar die gelden ook voor de russen. Bovendien hebben de Oekraners het thuisvoordeel.

En rusland heeft unieke problemen met hun uitgestrektheid. Een week op verlof naar Kyiv is niet zo'n probleem. Een week op verlof naar Vladivostok is dat wel.

Om over eenheidscohesie maar niet te spreken.
pi_211329461
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nu krijgen ze van de EU landen een uitgeklede basiscursus. Het zal helpen, maar wonderen zullen ze niet verrichten.
Daarom zou Europa juist grote hoeveelheden clustermuntitie moeten aankopen en produceren om aan de Oekrainers te leveren; Oekrainse militairen opleiden is een relatief duur en tijdrovend proces om zo veel mogelijk Russen om het leven te brengen, clustermunitie en andere wapensystemen waarmee weinig Oekraners heel veel Russen om het leven kunnen brengen is dan een veel betere strategie.
pi_211329567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, ook die moeten naar het front he. En die zijn een stuk moeilijker aan te vullen.
De russen hebben al hun militaire opleidingen geplunderd, en hun trainingsbattalions naar het front gestuurd. Dat heeft hier uitgebreid de revue gepasseerd, een jaar geleden. Hier een Forbes bron. Maar het was ondersteund door talloze russische bronnen. En we zien het nu nog steeds: russen die 1 magazijn leegschieten op de schietbaan, en naar het front gestuurd worden.

Dus waarom is dit een probleem voor specifiek Oekrane? Lijkt me dat dit meer van toepassing is op rusland.
[..]
quote:
Correct, maar dit is de eerste batch om het zo maar te zeggen. Hierna gaan de nummers naar beneden aangezien de aanwas steeds minder gaat worden. Je hebt intieel laten we zeggen de leeftijdsgroep van 18 t/m 35 en dan heb je een shitload aan mensen die je op kunt leiden. Op een gegeven ogenblik zijn ook de ouderen gesneuveld en dan heb je een gat en kun je alleen maar aanvullen vanuit de 18 jarigen... Alles daarboven is al verbruikt en je kunt niet even 15 jaar op pauze gezet worden om weer een batch van 18-35 op te bouwen.

Je slaat een gat in de bevolkingspiramide en de nieuwe aanwas krijgt niet de kans om dat gat te dichten aangezien ze voor het bereiken van de leeftijd van 35 al gesneuveld zijn.

Kijk naar het VK waar na WW1 een complete generatie verdwenen was.
De potentile aanwas is 135.000, ieder jaar weer.

Natuurlijk krijg je een gat in je bevolkingspiramide, maar die krijgt Oekrane ook als rusland wint.

Om door te gaan met mijn rekensom, tenzij rusland ieder jaar meer dan 135.000 Oekraners doodt/blijvend invalide maakt, zal Oekrane niet zonder soldaten komen te zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 17-11-2023 23:04:19 ]
pi_211329599
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 6000? Er worden dit jaar 83.000 Oekrainsche soldaten getraind door de geallieerden. Zie bron hierboven.
  vrijdag 17 november 2023 @ 23:08:17 #10
36431 bleiblei
pi_211329645
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Hoe kom je bij 6000? Er worden dit jaar 83.000 Oekrainsche soldaten getraind door de geallieerden. Zie bron hierboven.
Poh, nummertje ergens uit de begin regionen. Als ik de exacte nummers niet weet ga ik aan de onderkant zitten om geen voer te geven aan de figuren die vooral aan willen tonen dat het een kansloos verhaal is allemaal en we het beste morgen massaal russisch kunnen gaan spreken. Essentie van de post was dat als je een train de trainer opzet doet, dat het vrij snel gaat. Itt. Gevangenen met een AK47 richting de vijand te sturen om te kijken waar de zwakke punten van de verdediging zit.
pi_211329831
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:59 schreef oheng het volgende:

De russen hebben al hun militaire opleidingen geplunderd, en hun trainingsbattalions naar het front gestuurd. Dat heeft hier uitgebreid de revue gepasseerd, een jaar geleden. Hier een Forbes bron. Maar het was ondersteund door talloze russische bronnen. En we zien het nu nog steeds: russen die 1 magazijn leegschieten op de schietbaan, en naar het front gestuurd worden.

Dus waarom is dit een probleem voor specifiek Oekrane? Lijkt me dat dit meer van toepassing is op rusland.
Waarom moet Rusland deze discussie ingesleept worden? Ik heb het helemaal niet over Rusland gehad. En ik zeg ook helemaal niet dat dit alleen een probleem van Oekraiene is echter heeft Rusland wel een dikke drie keer meer inwoners.

quote:
De potentile aanwas is 135.000, ieder jaar weer.

Natuurlijk krijg je een gat in je bevolkingspiramide, maar die krijgt Oekrane ook als rusland wint.

Om door te gaan met mijn rekensom, tenzij rusland ieder jaar meer dan 135.000 Oekraners doodt/blijvend invalide maakt, zal Oekrane niet zonder soldaten komen te zitten.
Even los van het feit dat lang niet al die 135.000 paxen geschikt zijn, in augustus 2023 (na +/- anderhalf jaar oorlog) werd het totaal aan Oekraiense verliezen inc. gewonden op 170.000-190.000 geschat:

quote:
U.S. officials said Ukraine had suffered close to 70,000 killed and 100,000 to 120,000 wounded.
https://www.nytimes.com/2(...)-war-casualties.html

En verder: https://www.parool.nl/wer(...)en-munitie~b0bf91d5/

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 17-11-2023 23:51:31 ]
pi_211329872
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat kan prima, gewoon de regels veranderen.
Dan is het niet democratisch meer met de lidstaten. Dus nee, dat gaat niet werken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211330005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom moet Rusland deze discussie ingesleept worden? Ik heb het helemaal niet over Rusland gehad. En ik zeg ook helemaal niet dat dit alleen een probleem van Oekraiene is echter heeft Rusland wel een dikke drie keer meer inwoners.
Deze oorlog is Oekrane vs rusland, dus natuurlijk is de situatie in rusland relevant.
quote:
[..]
Even los van het feit dat lang niet al die 135.000 paxen geschikt zijn, in augustus 2023 (na +/- anderhalf jaar oorlog) werd het totaal aan Oekraiense verliezen inc. gewonden op 170.000-190.000 geschat:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-war-casualties.html
Anderhalf jaar betekent conservatief geschat 202.500 18 jarigen, voor potentile militaire dienst.

Dat getal is ongeveer gelijk aan het getal van de NYT (paywall), namelijk 170.00-190.000

Echter, dat is inclusief gewonden. Welk percentage is gewond? Volgens Clausewitz (? Lol ben dornken weet niet meer wie dat zei) is dat 3 gewonden op 1 dode. Dus 142.500 gewonden. Welk percentage keert terug naar het front?

Ik denk ergens tussen de 0 en 100%

Edit op jouw Edit: ng een paywall (Parool). Denk je soms dat ik miljonair ben???!!!1111

[ Bericht 7% gewijzigd door oheng op 18-11-2023 00:11:42 ]
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:20:59 #14
pi_211330083
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 23:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan is het niet democratisch meer met de lidstaten. Dus nee, dat gaat niet werken.
Alles is geoorloofd in oorlog en liefde. Als Ukraine bij de NATO moet om Rusland te verslaan, dan moet je dat gewoon doen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:27:14 #15
pi_211330115
Vechten kent maar 1 regel: je moet winnen. Anders is het geen vechten, maar sport of spel. Putin doet alles om te winnen. Het is gewoon dom om jezelf te beperken met onzin-regels als je het tegen Putin op moet nemen. En verraders als Trump en Orban moet je gewoon kalt stellen.
pi_211330119
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Alles is geoorloofd in oorlog en liefde. Als Ukraine bij de NATO moet om Rusland te verslaan, dan moet je dat gewoon doen.
Ja, maar dat gaat niet gebeuren. Overheidsorganisaties zijn traaaaaaag. Dan is deze oorlog allang voorbij. En dan hebben we natuurlijk schizofrenen zoals Turkije en Hongarije.
  zaterdag 18 november 2023 @ 00:35:28 #17
36431 bleiblei
pi_211330147
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Deze oorlog is Oekrane vs rusland, dus natuurlijk is de situatie in rusland relevant.
[..]
Anderhalf jaar betekent conservatief geschat 202.500 18 jarigen, voor potentile militaire dienst.

Dat getal is ongeveer gelijk aan het getal van de NYT (paywall), namelijk 170.00-190.000

Echter, dat is inclusief gewonden. Welk percentage is gewond? Volgens Clausewitz (? Lol ben dornken weet niet meer wie dat zei) is dat 3 gewonden op 1 dode. Dus 142.500 gewonden. Welk percentage keert terug naar het front?

Ik denk ergens tussen de 0 en 100%

Edit op jouw Edit: ng een paywall (Parool). Denk je soms dat ik miljonair ben???!!!1111
Nee, ik gok dat de meesten hier niet verder lezen dan de titel en eerste 6 regels die je mag lezen :P .
  zaterdag 18 november 2023 @ 01:05:03 #18
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211330242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:42 schreef oheng het volgende:

[..]

Het probleem is, dat volgens mijn conservatieve berekening 135.000 Oekrainsche mannen ieder jaar 18 jaar worden.
Is je berekening wel zo conservatief? Veel van die kinderen die nog 18 gaan worden, zitten inmiddels in het buitenland.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_211330347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 01:05 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Is je berekening wel zo conservatief? Veel van die kinderen die nog 18 gaan worden, zitten inmiddels in het buitenland.
Wtf? Ik geef linkjes! Ik ging uit van 30 miljoen!

Feitenvrij???
pi_211330454
twitter

Ze moeten wel wanhopig zijn om het geboortecijfer omhoog te brengen. Als ze hiervoor gevangenen will vrijlaten en hun resterende straf zullen vergeven wanneer ze zwanger worden.
pi_211330461
twitter
pi_211330551
https://www.rferl.org/a/r(...)prison/32687467.html
Moscow Court Sentences Leader Of Russian Volunteer Corps Fighting On Ukraine's Side To Life
A Moscow court on November 16 sentenced in absentia Denis Kapustin (aka Nikitin), a commander of the Russian Volunteer Corps (RDK) that fights along Ukrainian forces against Russian troops invading Ukraine, to life in a special-regime prison -- the toughest type of penitentiary in Russia. RDK and fighters of a group calling itself the Free Russia Legion have said they are anti-Kremlin Russians seeking to overthrow President Vladimir Putin. They have claimed responsibility for several incursions into Russian territory from the Ukrainian side of the border since Russia launched its unprovoked invasion in February 2022
pi_211330561
twitter
pi_211330572
https://www.reddit.com/r/(...)egedly_dnipro_river/
Allegedly Dnipro river
Damn dat is een grote. Die zullen die avond goed gegeten hebben zeg.
pi_211331580
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vechten kent maar 1 regel: je moet winnen. Anders is het geen vechten, maar sport of spel. Putin doet alles om te winnen. Het is gewoon dom om jezelf te beperken met onzin-regels als je het tegen Putin op moet nemen. En verraders als Trump en Orban moet je gewoon kalt stellen.
Het westen mag zich inderdaad wel eens wat meedogenlozer en nietsontziender opstellen tegenover de Russen, wat mij betreft is dan ook alles geoorloofd en dienen Russische burgers zeker niet ontzien te worden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 10:41:18 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211332441
twitter

Op zich niet onverwacht. De oude granaten die ver over datum zijn zullen ze wel geleverd hebben aan Rusland. Kim weet natuurlijk ook dat Rusland kan slikken of stikken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211332477
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Delenlill het volgende:
Allegedly Dnipro river
Boh :9~

Die pak je niet even bij de staart om hem in de uitjes te dopen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 10:56:48 #29
3928 Ulx
pi_211332642
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211333701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De VS moet meer aan marketing doen en stoppen met het noemen van bedragen. Noem het surplus materieel.
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:46:38 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211333799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:39 schreef oheng het volgende:

[..]
De VS moet meer aan marketing doen en stoppen met het noemen van bedragen. Noem het surplus materieel.
Maar het is voor de deescalatie factie toch handig om je eigen oppositie te cultiveren?
&lt;signature here&gt;.
pi_211335041
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 12:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar het is voor de deescalatie factie toch handig om je eigen oppositie te cultiveren?
Wie is de deescalatie factie in dezen?

Anyway, ATP heeft weer een goede update gemaakt, schijnen ook Mig-31's te zijn geraakt. En de video van de aanval op de barakken staat op Kazanskiy zijn Telegram.:

zaterdag 18 november 2023 @ 14:22:07 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211335118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:15 schreef oheng het volgende:
Wie is de deescalatie factie in dezen?
Die mensen die, angstig voor het uiteenvallen van rus, overduidelijk niet willen dat oekraine een klinkende overwinning behaalt.

Oa. te herkennen aan de kreet: we zullen alles doen om er voor te zorgen dat oekraine niet verliest, maar helemaal nooit zeggen: we zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat oekraine wint.
&lt;signature here&gt;.
pi_211335190
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die mensen die, angstig voor het uiteenvallen van rus, overduidelijk niet willen dat oekraine een klinkende overwinning behaalt.

Oa. te herkennen aan de kreet: we zullen alles doen om er voor te zorgen dat oekraine niet verliest, maar helemaal nooit zeggen: we zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat oekraine wint.
Ah nu snap ik het: stiekeme sabotage van de hulp door continue geldbedragen te noemen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:32:40 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211335202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Ah nu snap ik het: stiekeme sabotage van de hulp door continue geldbedragen te noemen.
Idd, want dan kun je toch altijd roepen; beter niet doen, want er is niet zo veel draagvlak?
&lt;signature here&gt;.
pi_211335282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 03:48 schreef Delenlill het volgende:
Allegedly Dnipro river
Bij deze had je liever figuurlijk een grote vis gevangen dan letterlijk :7
pi_211335318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Op zich niet onverwacht. De oude granaten die ver over datum zijn zullen ze wel geleverd hebben aan Rusland. Kim weet natuurlijk ook dat Rusland kan slikken of stikken.
Lijkt me sterk dat als dat veel zou voorkomen dat ze het risico nog nemen dat hun lopen of het gehele wapen naar de klote gaat.
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:55:04 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211335365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat als dat veel zou voorkomen dat ze het risico nog nemen dat hun lopen of het gehele wapen naar de klote gaat.
De dud-rate zit in de regio 96% - 80%.

En da's niet overdreven, dat is waargenomen.
&lt;signature here&gt;.
pi_211335372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 02:28 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ze moeten wel wanhopig zijn om het geboortecijfer omhoog te brengen. Als ze hiervoor gevangenen will vrijlaten en hun resterende straf zullen vergeven wanneer ze zwanger worden.
Hoe lang krijgen ze de tijd van die meneer om zwanger te raken? Hij wil graag de kosten van de gevangenissen drukken anders had hij ze daar wel laten insemineren om zeker van z'n zaak te zijn. Of is dat de schijn ophouden van ethisch besef
pi_211335391
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Door wie en hoe?
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:59:01 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211335411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Door wie en hoe?
Ik vond enkele topics terug ondertussen publicatie van de VS die op 80% wees.
&lt;signature here&gt;.
pi_211335430
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vond enkele topics terug ondertussen publicatie van de VS die op 80% wees.
De VS heeft Shoigu afgeluisterd om aan die info te komen?
  zaterdag 18 november 2023 @ 15:02:28 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211335451
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De VS heeft Shoigu afgeluisterd om aan die info te komen?
Als je meer info wil mag je terug gaan zoeken.

Ik ga dat hier niet over doen.

Laatste daarover: nee, de waarneming was handelingen van het NK leger.
&lt;signature here&gt;.
pi_211335897
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zal de komende dagen/weken er eens op letten in de russische kanalen.
Want dit lijkt me zo'n hoog percentage, dat moet wel genoemd worden.
pi_211335953
quote:
Is het Oekraense tegenoffensief mislukt of geslaagd? En hoe nu verder?

Chiem Balduk
https://nos.nl/artikel/24(...)agd-en-hoe-nu-verder
  zaterdag 18 november 2023 @ 16:13:46 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211335989
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211336269
De russen raken maar niet uitgepraat over de aanval op een konvooi in Kherson, waarbij 76 russen sneuvelden, en een onbekend aantal gewond raakten..

“ On November 10, the command of the 35th separate motorized rifle brigade of the 41st combined arms army of the Central Military District received a combat order to march with the forces and means of two battalions to the Golopristansky district of the Kherson region. This order was initiated by the headquarters of the Dnepr group with the aim of “misleading the Armed Forces of Ukraine” regarding the true intention of the command of the Russian Armed Forces in this area. Based on the order received, the personnel of the 1st motorized rifle battalion of the 35th Motorized Rifle Brigade were loaded into a vehicle without proper equipment and, as part of two columns, left for the Gladkovka area. While in Gladkovka, both columns of the 1st MSB were struck by the Ukrainian Armed Forces, as a result of which ** servicemen were killed .”

Romanov.
pi_211336366
Andrew's minimum verliezen voor vandaag. Google docs bron.

twitter

Nog meer russen in de put. Het kost 4000 euro om eruit te mogen.
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 november 2023 @ 17:01:47 #49
3928 Ulx
pi_211336409
twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')