Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Maar er is ook goed nieuws: de VVD zal met die afschuwelijke boomer-generatie uitsterven.
De groep die de toekomst heeft maar politiek dwars wordt gezeten door de oudere generaties die vinden dat ze nog niet genoeg hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze valt dan weer heel erg mee.
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben zelf geen rechts-conservatieve stemmer, maar ik vind het toch jammer dat het CDA met Bontenbal niet wat hersteld in de peilingen.
Die man komt op mij heel sympathiek over en lijkt ook wel echt kennis van zaken te hebben. Maar met NSC en BBB als concurrenten zijn dit haast onmogelijke verkiezingen voor het CDA.
Daar helpt geen heel sympathieke meneer tegen nee.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou het land er anders uitzien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.
Dat is nou het leuke: de jonge generaties hebben niets om te beschermen door rechts te stemmen. Ze kunnen niets opbouwen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.
Als er iets uitsterft, dan is het het CDA. En dus ook NSC, want dat is uiteindelijk ook alleen maar een club voor teleurgestelde CDA'ers.
Het CDA heeft zichzelf inderdaad enorm in de voet geschoten. Wat als ze gewoon Omtzigt als partijleider hadden gekozen, in plaats van de impopulaire Hugo de Jonge?quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.
Dat hangt nogal van je nest af, niet?quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nou het leuke: de jonge generaties hebben niets om te beschermen door rechts te stemmen. Ze kunnen niets opbouwen.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
De groep die de toekomst heeft maar politiek dwars wordt gezeten door de oudere generaties die vinden dat ze nog niet genoeg hebben.
Vandaar ook mijn pleidooi voor een maximum stemleeftijd. Die oudjes verpesten het voor de nieuwe generaties. Rupsje nooitgenoegs.![]()
Waarschijnlijk in no time failliet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou het land er anders uitzien.
Kijk eens naar die peilingquote:Op dinsdag 14 november 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van je nest af, niet?
Discriminatie mag niet, aldus woke.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.
In ieder geval een stuk eerlijker en groener.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in no time failliet.
Proest.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk eerlijker en groener.
Belachelijk dat de generaties die op weg naar de uitgang zijn degenen die de toekomst hebben zo opzadelen met hun politieke keuzes.
Ik denk dat Omtzigt ongeveer dezelfde haat over zich heen had gekregen als hij in die periode op de positie van de Jonge zat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA heeft zichzelf inderdaad enorm in de voet geschoten. Wat als ze gewoon Omtzigt als partijleider hadden gekozen, in plaats van de impopulaire Hugo de Jonge?
Of wat als ze daarna in plaats van de visieloze Wopke Hoekstra toen al voor Bontenbal hadden gekozen?
Zoveel gemiste kansen....
Zegt de SP'er.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht, ik pak de bingokaart.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Discriminatie mag niet, aldus woke.
Behalve soms dan.
Ik zou er normaal ook op gestemd hebben hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou de berekeningen er even op naslaan.
Wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat meer jongeren stemmen op BBB dan BIJ1 en SP.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet. Het CDA van oudsher, NSC en BBB zijn allemaal geschoold op het Rijnlands model met een nadruk op gemeenschapszin. Dat is niet iets wat opeens ophoudt te bestaan. Zeker niet in kleine gemeenschappen zoals we hebben kunnen zien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.
Als er iets uitsterft, dan is het het CDA. En dus ook NSC, want dat is uiteindelijk ook alleen maar een club voor teleurgestelde CDA'ers.
Omtzigt zal eerst moeten imploderen voordat het CDA weer wat van zijn stemvolk terug gaat krijgen. Bontenbal komt op mij als persoon ook wel prima over, maar dat christelijke gedachtengoed zou mij nooit op m kunnen laten stemmen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben zelf geen rechts-conservatieve stemmer, maar ik vind het toch jammer dat het CDA met Bontenbal niet wat hersteld in de peilingen.
Die man komt op mij heel sympathiek over en lijkt ook wel echt kennis van zaken te hebben. Maar met NSC en BBB als concurrenten zijn dit haast onmogelijke verkiezingen voor het CDA.
De jongeren van Denk kunnen beter samengaan met de oudjes van de SP, als ik Kieskompas moet geloven is er namelijk een overlap. Voordeel is ook dat politici van Denk eindelijk weten hoe de Eerste Kamer er nou uit zietquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:43 schreef Bofjijff het volgende: [..] of denkt eraan om erop te stemmen? Alle aantallen bij elkaar optellen kom je op meer dan 100 dia snap niet zo goed wat de aantallen nou betekenen.. Maar Denk populair onder allochtoonse jongeren, das niks nieuws toch?
Een 'echt' links kabinet is onmogelijk, wanneer rechts 85-90 zetels peilt en een tamelijk forse meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Maar zoals je laatst zag met die tijdelijke huurcontracten, rechts is ook geen monolithisch blok.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:50 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zelfs als GL-pvda de grootste worden dan nog word een links kabinet lastig hoor. Kans is groot dat PVV in de coalitie komt
Laat ze het maar proberen. Mogen we volgend jaar weer naar de stembus.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Een rechts minderheidskabinet met VVD, NSC en eventueel BBB lijkt mij nu wel het meest kansrijk, met gedoogsteun van Wilders.
Als je dit stelt op basis van begrotingstekorten, moet je denk ik toch eens gaan terugzoeken en constateren dat die niet excessief waren in de kabinetten waarin links heeft meegeregeerd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over links. Integendeel.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als je dit stelt op basis van begrotingstekorten, moet je denk ik toch eens gaan terugzoeken en constateren dat die niet excessief waren in de kabinetten waarin links heeft meegeregeerd.
Voordeel is wel dat die kiezers daarna niet nog verder naar rechts kunnen opschuiven lol, maar het is natuurlijk compleet kansloos. Ik snap niet dat kiezers dat niet inzien.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laat ze het maar proberen. Mogen we volgend jaar weer naar de stembus.
Ja, heel rationeel komt het niet over.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat die kiezers daarna niet nog verder naar rechts kunnen opschuiven lol, maar het is natuurlijk compleet kansloos. Ik snap niet dat kiezers dat niet inzien.
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Als jij dat zegt betekent dat dat we alle 30-plussers het stemrecht moeten ontnemen.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.
Da's niet zo vreemd, die peiling kwam online toen de copij voor vandaag al geschreven was, denkelijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ioresearch.nl(...)eid-kost-nsc-zetels/
Ik lees in de media vrij weinig over de toch wel vrij schokkende I&O Research peiling van gisteren. NSC -4 t.o.v. de vorige peiling is echt wel een grote daling opeens.
Op de radio hadden ze het er vanmorgen over dat het helemaal niet gek is dat er nu schommelingen zijn zo kort voor de verkiezingen en dat het allemaal momentopnames zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ioresearch.nl(...)eid-kost-nsc-zetels/
Ik lees in de media vrij weinig over de toch wel vrij schokkende I&O Research peiling van gisteren. NSC -4 t.o.v. de vorige peiling is echt wel een grote daling opeens.
wat een onzinquote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althansquote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
De push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
Mag ik u voorstellen aan ons electoraat, de VVD en Stockholm syndroom?quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Met de push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
En wat win je daarmee? Dan is er nog geen linkse coalitie mogelijk. Ze vreten zichzelf alleen maar meer op dan.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:21 schreef Enfoire het volgende:
[..]
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althans)
Of het moedigt rechtse stemmers juist aan, want een rechts kabinet mét PVV is juist iets wat veel mensen wel eens willen zien gebeuren.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Met de push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingenquote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
En wat win je daarmee? Dan is er nog geen linkse coalitie mogelijk. Ze vreten zichzelf alleen maar meer op dan.
D66 zuigt. Zou eerder op volt stemmenquote:Op donderdag 16 november 2023 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingen
Onzin. GL-PvdA moet in dat geval juist groter worden om een betere uitgangspositie te creëren in de onderhandelingen. D66 gaat gewoon doodleuk in zee met VVD en gooit hun idealen overboord als het moet. Ik denk dat de meeste D66-stemmers van 2017 en 2021 zich nog steeds belazerd voelen, met name jongeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingen
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kan best wel eens gelijk hebben dat er een rol voor links is weggelegd: Wilders wil echt gaan regeren. De PVV is overwegen links.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:21 schreef Enfoire het volgende:
[..]
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althans)
Het rechteruiteinde van een hoefijzer is nog geen links. Ikzelf gruwel van PVV-standpunten als D'66-stemmer, maar dat zal wederzijds zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan best wel eens gelijk hebben dat er een rol voor links is weggelegd: Wilders wil echt gaan regeren. De PVV is overwegen links.
O, D66 krijgt mij niet zo snel op de kast. Veel mislukt zoals krimpen van Schiphol, stikstof dossier staat op losse schroeven, en kernenergie omarmen ze wel.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het rechteruiteinde van een hoefijzer is nog geen links. Ikzelf gruwel van PVV-standpunten als D'66-stemmer, maar dat zal wederzijds zijn.
Dat ze kernenergie omarmen is volgens mij alleen om stemmen te trekken omdat een groot deel, niet gehinderd door enige kennis overigens, van de nederlanders voorstander is. Als puntje bij paaltje komt zijn ze gewoon tegen en volgens mij worden die dingen er sowieso niet bijgebouwd: Riskant, heel duur en duurt te lang. Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat ons' Frans daar duidelijk in is.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O, D66 krijgt mij niet zo snel op de kast. Veel mislukt zoals krimpen van Schiphol, stikstof dossier staat op losse schroeven, en kernenergie omarmen ze wel.
Denk niet dat ik PVV stem. Ben nog zwevend op rechts.
Een partij van leugens dus.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat ze kernenergie omarmen is volgens mij alleen om stemmen te trekken omdat een groot deel, niet gehinderd door enige kennis overigens, van de nederlanders voorstander is. Als puntje bij paaltje komt zijn ze gewoon tegen en volgens mij worden die dingen er sowieso niet bijgebouwd: Riskant, heel duur en duurt te lang. Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat ons' Frans daar duidelijk in is.
Welke partij niet? Welkom in de politiek.quote:
Ik zou even kijken naar de leeftijdsgroep die op het NSC stemt.quote:
Komt vanzelf wel weer nieuwe aanwas. Hetzelfde zou kunnen gelden voor D66 en GL, steeds meer jongeren worden oud.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou even kijken naar de leeftijdsgroep die op het NSC stemt.
Ideologisch gezien exact dezelfde partijen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:58 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
D66 zuigt. Zou eerder op volt stemmen
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Onzin. GL-PvdA moet in dat geval juist groter worden om een betere uitgangspositie te creëren in de onderhandelingen. D66 gaat gewoon doodleuk in zee met VVD en gooit hun idealen overboord als het moet. Ik denk dat de meeste D66-stemmers van 2017 en 2021 zich nog steeds belazerd voelen, met name jongeren.
Dit is 100% waar en geeft gelijk ook de makke van het Nederlandse kiesstelsel weer (en hoe absurd het is dat D66 niet op winst staat).quote:Op donderdag 16 november 2023 21:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.
quote:
Ondanks de winst is dit natuurlijk nog altijd bijzonder mager voor een stad als Groningen… nog niet te lang geleden zou de PvdA alleen hier makkelijk overheen zijn gegaan…quote:Het zou betekenen dat als alleen de stemmen uit de gemeente Groningen worden meegeteld, de partij 37 zetels in de Tweede Kamer zou hebben.
Ja precies, mensen die teleurgesteld zijn hadden volgens mij echt onrealistische verwachtingen van wat D66 waar zou kunnen maken.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.
De grootste belofte van D66 bij die verkiezingen, die ze al die zetels opgeleverd heeft, ging over bestuurlijke vernieuwing. Over weg met de Ruttedoctrine. Over eerlijkheid en openheid. En dat waren ze een dag na de verkiezingen alweer vergeten, want toen waren de zetels binnen en kon iedereen weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef archito het volgende:
Ja precies, mensen die teleurgesteld zijn hadden volgens mij echt onrealistische verwachtingen van wat D66 waar zou kunnen maken.
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grootste belofte van D66 bij die verkiezingen, die ze al die zetels opgeleverd heeft, ging over bestuurlijke vernieuwing. Over weg met de Ruttedoctrine. Over eerlijkheid en openheid. En dat waren ze een dag na de verkiezingen alweer vergeten, want toen waren de zetels binnen en kon iedereen weer over tot de orde van de dag.
Terecht dat ze daarop worden afgerekend. Ze mogen nog niet klagen met de 10-ish zetels die ze overhouden
Als dit het beste was, dan wil ik niet weten wat ze verder nog voor opties voor ogen hadden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:54 schreef archito het volgende:
[..]
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.
Dit dus, als D66 de oppositie in was gegaan was het nooit gelukt om een kabinet te formeren. Rutte was nog altijd de grootste dus dan ben je als nummer 2 niet zomaar in staat om die doctrine omver te werpen. Het enige wat je Kaag kan verwijten is dat ze op het moment van "Hier scheiden onze wegen" ook had moeten doorbijten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:54 schreef archito het volgende:
[..]
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.
VKZ / Voorspel hier de uitslag van de verkiezingenquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien een idee voor een topic: voorspel de uitslag van de verkiezingen.
Dank u. Had ik over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
VKZ / Voorspel hier de uitslag van de verkiezingen
Op basis van jouw argumenten, dan zou je de 16- t/m 20-jarigen een gele stembiljet moeten geven, evenals de 81-plussers. Die gelden dan als een halve stem.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Die fusie is hard op weg om een enorm succes te worden. Kuch.quote:Op vrijdag 17 november 2023 07:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
Ondanks de winst is dit natuurlijk nog altijd bijzonder mager voor een stad als Groningen… nog niet te lang geleden zou de PvdA alleen hier makkelijk overheen zijn gegaan…
Slaat nergens opquote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
De Brexit beschrijft je gelijk wel redelijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
25 jaar lijkt me een prima leeftijd.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Geert Milders.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maurice:
VVD en PVV aan kop. PVV flink gestegen naar TV-optredens.
https://www.maurice.nl/2023/11/18/sbs-debat-werd-de-gamechanger/
Flopshow.quote:
En na de tv-optredens dan?quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maurice:
VVD en PVV aan kop. PVV flink gestegen naar TV-optredens.
Zaterdagmiddag vibes.. Dan komen de foutjesquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:39 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En na de tv-optredens dan?
Als je eenmaal in de hoek van de klappen zit, en geen enkel momentum hebt, dan krijg je ook nog eens dit soort verwijten blijkbaar.quote:
Maurice had weer wat aandacht tekort. De daling van NSC zag je trouwens ook al bij I&O peiling van voor het SBS-debat. Benieuwd naar de eindpeilingen van I&O en Ipsos of die ook een plotselinge stijging bij Wilders zien.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maurice:
VVD en PVV aan kop. PVV flink gestegen na TV-optredens.
Het is De Hond, maar toch. WTFquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maurice:
VVD en PVV aan kop. PVV flink gestegen na TV-optredens.
Beter dan EenVandaag/Ipsos en I&O.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is De Hond, maar toch. WTF
quote:Peil.nl (7/17)
✅ GL (8), PvdD (6), SGP (3), Volt (3), JA21 (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (32), PVV (22), CDA (17), D66 (19), SP (11), PvdA (10), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (6)
I&O Research (4/17)
✅ 50Plus (1), SGP (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (33), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (10), PvdA (11), CU (6), PvdD (5), DENK (2), FvD (5), Volt (4), JA21 (2)
Ipsos (3/17)
✅ SGP (3), PvdD (6), BBB (1)
❌ VVD (34), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (11), PvdA (11), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (5), Volt (2), JA21 (2), Bij1 (0)
Kantar Public (7/18)
✅ CDA (15), 50Plus (1), SGP (3), PvdD (6), Volt (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (36), PVV (18), D66 (17), GL (9), SP (12), PvdA (12), CU (6), DENK (2), FvD (5), JA21 (2), Splinter (1)
Verder kijken dan je neus lang is. Een van de huiseffecten bij de hond is dat de PVV altijd (te) hoog staat bij hemquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Beter dan EenVandaag/Ipsos en I&O.
2021:
[..]
Nee, je snapt het niet. Alleen als je de zetelverdeling exact voorspelt ben je betrouwbaarquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verder kijken dan je neus lang is. Een van de huiseffecten bij de hond is dat de PVV altijd (te) hoog staat bij hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |