Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Maar er is ook goed nieuws: de VVD zal met die afschuwelijke boomer-generatie uitsterven.
De groep die de toekomst heeft maar politiek dwars wordt gezeten door de oudere generaties die vinden dat ze nog niet genoeg hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze valt dan weer heel erg mee.
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben zelf geen rechts-conservatieve stemmer, maar ik vind het toch jammer dat het CDA met Bontenbal niet wat hersteld in de peilingen.
Die man komt op mij heel sympathiek over en lijkt ook wel echt kennis van zaken te hebben. Maar met NSC en BBB als concurrenten zijn dit haast onmogelijke verkiezingen voor het CDA.
Daar helpt geen heel sympathieke meneer tegen nee.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou het land er anders uitzien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.
Dat is nou het leuke: de jonge generaties hebben niets om te beschermen door rechts te stemmen. Ze kunnen niets opbouwen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.
Als er iets uitsterft, dan is het het CDA. En dus ook NSC, want dat is uiteindelijk ook alleen maar een club voor teleurgestelde CDA'ers.
Het CDA heeft zichzelf inderdaad enorm in de voet geschoten. Wat als ze gewoon Omtzigt als partijleider hadden gekozen, in plaats van de impopulaire Hugo de Jonge?quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het CDA heeft de voedingsbodem voor BBB en NSC zelf gecreëerd. Ze hebben zichzelf in een onmogelijke positie gebracht en daar worden ze nu terecht op afgerekend.
Dat hangt nogal van je nest af, niet?quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nou het leuke: de jonge generaties hebben niets om te beschermen door rechts te stemmen. Ze kunnen niets opbouwen.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
De groep die de toekomst heeft maar politiek dwars wordt gezeten door de oudere generaties die vinden dat ze nog niet genoeg hebben.
Vandaar ook mijn pleidooi voor een maximum stemleeftijd. Die oudjes verpesten het voor de nieuwe generaties. Rupsje nooitgenoegs.![]()
Waarschijnlijk in no time failliet.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou het land er anders uitzien.
Kijk eens naar die peilingquote:Op dinsdag 14 november 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van je nest af, niet?
Discriminatie mag niet, aldus woke.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In een natte droom blijven 40+ers gewoon bij de stembus weg.
In ieder geval een stuk eerlijker en groener.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in no time failliet.
Proest.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk eerlijker en groener.
Belachelijk dat de generaties die op weg naar de uitgang zijn degenen die de toekomst hebben zo opzadelen met hun politieke keuzes.
Ik denk dat Omtzigt ongeveer dezelfde haat over zich heen had gekregen als hij in die periode op de positie van de Jonge zat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA heeft zichzelf inderdaad enorm in de voet geschoten. Wat als ze gewoon Omtzigt als partijleider hadden gekozen, in plaats van de impopulaire Hugo de Jonge?
Of wat als ze daarna in plaats van de visieloze Wopke Hoekstra toen al voor Bontenbal hadden gekozen?
Zoveel gemiste kansen....
Zegt de SP'er.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wacht, ik pak de bingokaart.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Discriminatie mag niet, aldus woke.
Behalve soms dan.
Ik zou er normaal ook op gestemd hebben hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou de berekeningen er even op naslaan.
Wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat meer jongeren stemmen op BBB dan BIJ1 en SP.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet. Het CDA van oudsher, NSC en BBB zijn allemaal geschoold op het Rijnlands model met een nadruk op gemeenschapszin. Dat is niet iets wat opeens ophoudt te bestaan. Zeker niet in kleine gemeenschappen zoals we hebben kunnen zien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee, waarschijnlijk niet. Ten eerste blijft het vermogen van die generatie gewoon in de samenleving hangen - bij de volgende generatie, die dat ook voor zichzelf zal willen beschermen. En ten tweede is er op rechts gewoon niet veel serieus alternatief. De vijver voor de VVD om in te vissen blijft dus groot zat.
Als er iets uitsterft, dan is het het CDA. En dus ook NSC, want dat is uiteindelijk ook alleen maar een club voor teleurgestelde CDA'ers.
Omtzigt zal eerst moeten imploderen voordat het CDA weer wat van zijn stemvolk terug gaat krijgen. Bontenbal komt op mij als persoon ook wel prima over, maar dat christelijke gedachtengoed zou mij nooit op m kunnen laten stemmen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben zelf geen rechts-conservatieve stemmer, maar ik vind het toch jammer dat het CDA met Bontenbal niet wat hersteld in de peilingen.
Die man komt op mij heel sympathiek over en lijkt ook wel echt kennis van zaken te hebben. Maar met NSC en BBB als concurrenten zijn dit haast onmogelijke verkiezingen voor het CDA.
De jongeren van Denk kunnen beter samengaan met de oudjes van de SP, als ik Kieskompas moet geloven is er namelijk een overlap. Voordeel is ook dat politici van Denk eindelijk weten hoe de Eerste Kamer er nou uit zietquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:43 schreef Bofjijff het volgende: [..] of denkt eraan om erop te stemmen? Alle aantallen bij elkaar optellen kom je op meer dan 100 dia snap niet zo goed wat de aantallen nou betekenen.. Maar Denk populair onder allochtoonse jongeren, das niks nieuws toch?
Een 'echt' links kabinet is onmogelijk, wanneer rechts 85-90 zetels peilt en een tamelijk forse meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Maar zoals je laatst zag met die tijdelijke huurcontracten, rechts is ook geen monolithisch blok.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:50 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zelfs als GL-pvda de grootste worden dan nog word een links kabinet lastig hoor. Kans is groot dat PVV in de coalitie komt
Laat ze het maar proberen. Mogen we volgend jaar weer naar de stembus.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:33 schreef Breekfast het volgende:
Een rechts minderheidskabinet met VVD, NSC en eventueel BBB lijkt mij nu wel het meest kansrijk, met gedoogsteun van Wilders.
Als je dit stelt op basis van begrotingstekorten, moet je denk ik toch eens gaan terugzoeken en constateren dat die niet excessief waren in de kabinetten waarin links heeft meegeregeerd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over links. Integendeel.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als je dit stelt op basis van begrotingstekorten, moet je denk ik toch eens gaan terugzoeken en constateren dat die niet excessief waren in de kabinetten waarin links heeft meegeregeerd.
Voordeel is wel dat die kiezers daarna niet nog verder naar rechts kunnen opschuiven lol, maar het is natuurlijk compleet kansloos. Ik snap niet dat kiezers dat niet inzien.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laat ze het maar proberen. Mogen we volgend jaar weer naar de stembus.
Ja, heel rationeel komt het niet over.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat die kiezers daarna niet nog verder naar rechts kunnen opschuiven lol, maar het is natuurlijk compleet kansloos. Ik snap niet dat kiezers dat niet inzien.
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Als jij dat zegt betekent dat dat we alle 30-plussers het stemrecht moeten ontnemen.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.
Da's niet zo vreemd, die peiling kwam online toen de copij voor vandaag al geschreven was, denkelijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ioresearch.nl(...)eid-kost-nsc-zetels/
Ik lees in de media vrij weinig over de toch wel vrij schokkende I&O Research peiling van gisteren. NSC -4 t.o.v. de vorige peiling is echt wel een grote daling opeens.
Op de radio hadden ze het er vanmorgen over dat het helemaal niet gek is dat er nu schommelingen zijn zo kort voor de verkiezingen en dat het allemaal momentopnames zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ioresearch.nl(...)eid-kost-nsc-zetels/
Ik lees in de media vrij weinig over de toch wel vrij schokkende I&O Research peiling van gisteren. NSC -4 t.o.v. de vorige peiling is echt wel een grote daling opeens.
wat een onzinquote:Op woensdag 15 november 2023 21:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tieners en twintigers zouden geen stemrecht moeten hebben. Hun hersenen zijn nog niet (of pas net) volgroeid, ze hebben nog praktisch geen levenservaring en ze zitten nog vrijwel geheel hun leven aan het staatsinfuus. Waarom zouden zulke nitwitten inspraak moeten hebben in Neerlandsch toekomst? Kiesgerechtigde leeftijd naar 30, alstublieft.
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althansquote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
De push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
Mag ik u voorstellen aan ons electoraat, de VVD en Stockholm syndroom?quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Met de push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
En wat win je daarmee? Dan is er nog geen linkse coalitie mogelijk. Ze vreten zichzelf alleen maar meer op dan.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:21 schreef Enfoire het volgende:
[..]
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althans)
Of het moedigt rechtse stemmers juist aan, want een rechts kabinet mét PVV is juist iets wat veel mensen wel eens willen zien gebeuren.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef koos_vriendloos het volgende:
Met de push van PVV de laatste tijd en gebrek van afstoting door andere rechtse partijen kan GL-pvda zomaar de grootste partij maken is mijn idee
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingenquote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
En wat win je daarmee? Dan is er nog geen linkse coalitie mogelijk. Ze vreten zichzelf alleen maar meer op dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |