Beschaafde rechtse partij die moe is van de hoeveelheid buitenlanders?quote:Op donderdag 9 november 2023 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik er achter sta. Al geloof ik wel degelijk in het principe dat een baan de beste remedie tegen armoede is.
Maar wat was zijn reden dan?
VVD gaat gewoon weer grootste worden he....quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:26 schreef Hanca het volgende:
Bij de Hond sakt NSC 2 zetels, VVD nadert tot op 1 zetel: https://www.peilingennede(...)html#google_vignette
Die profiteren van de oorlog in Gaza denk ik zo... misschien nog wel zorgwekkender is dat een partij als FvD nog gewoon 5 zetels haalt. Daarnaast zou het wel lekker zijn als we van JA21, BIJ1 en BVNL verlost worden. Wat mjnder partijen in de kamer maakt de boel wel wat overzichtelijker en bestuurbaarder.quote:Op zondag 12 november 2023 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
DENK op vier, ook niet wenselijk
Geeft perfect aan waarom die groei onwenselijk isquote:Op zondag 12 november 2023 00:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die profiteren van de oorlog in Gaza denk ik zo... misschien nog wel zorgwekkender is dat een partij als FvD nog gewoon 5 zetels haalt. Daarnaast zou het wel lekker zijn als we van JA21, BIJ1 en BVNL verlost worden. Wat mjnder partijen in de kamer maakt de boel wel wat overzichtelijker en bestuurbaarder.
Of weillicht Maurice de Hond zijn persoonlijke voorkeur. Hij peilt extreem-rechts wel vaker veel hoger dan de rest.quote:Op zondag 12 november 2023 16:26 schreef Breekfast het volgende:
NSC -2, PVV +2 naar 21 zetels. Wellicht kiezers die een rechts kabinet willen afdwingen?
Tegelijkertijd ben ik weer iemand die naar GL neigt om een niet-rechts kabinet af te dwingenquote:Op zondag 12 november 2023 16:26 schreef Breekfast het volgende:
NSC -2, PVV +2 naar 21 zetels. Wellicht kiezers die een rechts kabinet willen afdwingen?
Ik houd rekening met grote afwijkingen, dit is allemaal lastig te peilen.quote:Op zondag 12 november 2023 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ben ik weer iemand die naar GL neigt om een niet-rechts kabinet af te dwingen
Zou nog wat zijn als het voor Omtzigt tegen gaat vallen doordat iedereen strategisch iets anders stemt.
Als er bij 1 partij 2 zetels afgaan en bij de andere 2 zetels bijkomen wil het niet gelijk zeggen dat de kiezers van die ene partij naar die andere partij overstappen.quote:Op zondag 12 november 2023 16:26 schreef Breekfast het volgende:
De "rot op" uitspraak van Rutte.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik er achter sta. Al geloof ik wel degelijk in het principe dat een baan de beste remedie tegen armoede is.
Maar wat was zijn reden dan?
Hilarisch.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
VVD gaat gewoon weer grootste worden he....
[ afbeelding ]
Altijd weer dat vermalendijde rechts, en nog het extreme ook!quote:Op zondag 12 november 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of weillicht Maurice de Hond zijn persoonlijke voorkeur. Hij peilt extreem-rechts wel vaker veel hoger dan de rest.
Op persoonlijk vlak wel de grootste klimaatideoloog van alle lijsttrekkers, Jetten en Timmermans hebben de naam maar Bontenbal heeft de daden en het gedrag. Iets wat het bij de CDA-achterban niet lekker doet.quote:Op zondag 12 november 2023 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
Moet zeggen dat ik die Bontenbal wel een toffe gast vind, gewoon een spontane kerel van de straat met een symphatieke inborst. Komt niet uit een hoogdravend milieu.
Maar CDA stelt zo vaak teleur, en ik ben de Jonge ook nog niet vergeten waardoor ik er niet over pieker.
Peiling met 4 partijen die in een mix een 3-partijen meerderheidskabinet kunnen samenstellen, dat zal een tijdje geleden zijn.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Komt denk ik grotendeels doordat de bekende kopstukken weg zijn. De nieuwe zijn nog te weinig bekend bij het grote publiek en te weinig charismatisch of karikaturaal om echt aan te spreken. Plus, ze durven zelf nauwelijks campagne te voeren omdat ze bang zijn voor een uitglijder. Wat dat betreft wel een gemiste kans voor een Volt bijvoorbeeld om zich niet stevig te laten horen met wat groteske uitspraken. Gewoon ervoor zorgen dat je in de koppen beland, dan ben je in elk geval een van de weinigen met profiel.quote:Op maandag 13 november 2023 12:27 schreef Jeroboam het volgende:
Ligt het aan mijn bubbel of leven deze verkiezingen nauwelijks?
Volt heeft het wel geprobeerd maar op de verkeerde manier (Pieter aanvallen) of in het nieuws proberen te brengen dat ze de partij voor het onderwijs willen zijn. Verder klinkt je verhaal niet onlogisch.quote:Op maandag 13 november 2023 12:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Klopt. Komt denk ik grotendeels doordat de bekende kopstukken weg zijn. De nieuwe zijn nog te weinig bekend bij het grote publiek en te weinig charismatisch of karikaturaal om echt aan te spreken. Plus, ze durven zelf nauwelijks campagne te voeren omdat ze bang zijn voor een uitglijder. Wat dat betreft wel een gemiste kans voor een Volt bijvoorbeeld om zich niet stevig te laten horen met wat groteske uitspraken. Gewoon ervoor zorgen dat je in de koppen beland, dan ben je in elk geval een van de weinigen met profiel.
Nee, het klopt wel. Er gebeurt ook weinig echt spraakmakends in de campagne, natuurlijk. En je zit met iemand die niet echt aangevallen kan worden omdat een deek van het electoraal hem bijna heilig heeft verklaard, maar die zelf ook totaal geen spannende uitspraken doet. En ook weten de grote 3 gewoon dat ze het waarschijnlijk samen gaan doen, elkaar eerst afbreken heeft dan geen zin.quote:Op maandag 13 november 2023 12:27 schreef Jeroboam het volgende:
Ligt het aan mijn bubbel of leven deze verkiezingen nauwelijks?
Ik denk eigenlijk dat GL/PvdA zwaar tegen gaat vallen. Ik zie die helemaal geen 24 zetels halen eigenlijk..quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hebben hun fusie niet bepaald briljant aangepakt inderdaad.quote:Op maandag 13 november 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat GL/PvdA zwaar tegen gaat vallen. Ik zie die helemaal geen 24 zetels halen eigenlijk..
En timmermans is vrij onzichtbaar. Dat werkt ook niet stemmentrekkend.quote:Op maandag 13 november 2023 15:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die hebben hun fusie niet bepaald briljant aangepakt inderdaad.
Daarnaast gewoon een hele oubollige (pun intended) persoon als je als nieuwe fusie de toekomst in wil.quote:Op maandag 13 november 2023 15:18 schreef marsan het volgende:
[..]
En timmermans is vrij onzichtbaar. Dat werkt ook niet stemmentrekkend.
Nederland is een oubollig land, dus ik snap die keuze ook wel weerquote:Op maandag 13 november 2023 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarnaast gewoon een hele oubollige (pun intended) persoon als je als nieuwe fusie de toekomst in wil.
Bij zowel de VVD als bij NSC hopen ze dit denk ikquote:Op zaterdag 11 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu Rutte plaatsmaakt snap ik wel dat ze met een goede premierskandidaat komen. Al hoeft hij geen lijsttrekker te zijn om premier te worden.quote:Op maandag 13 november 2023 15:22 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap best dat PvdA/GL voor de zekerheid van Timmermans hebben gekozen als nieuwe partij omdat er ook veel banen op het spel staan, maar was lekker met een frisse lijsttrekker als Moorman gekomen, zelfs als dat initieel wat minder kiezers zou opleveren. Deze verkiezingen zetten toch de toon voor de nieuwe partij. Links hoort een beetje rebels te zijn en lef te hebben.
De vraag is ook wat de opkomst van 35min gaat zijn:quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veel ouderen die vertrouwen hebben in Omtzigtquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De vraag is ook wat de opkomst van 35min gaat zijn:
[ twitter ]
Ik maak me meer zorgen over de jongeren en DENKquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel ouderen die vertrouwen hebben in Omtzigt
of denkt eraan om erop te stemmen? Alle aantallen bij elkaar optellen kom je op meer dan 100 dia snap niet zo goed wat de aantallen nou betekenen..quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:38 schreef bertrandtraore het volgende:
11% van de jongeren tussen 18-34 jaar stemt op de poldertaliban? Dat is echt schokkend, op zoveel vlakken.
Zetels. 150 zetels.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:43 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
of denkt eraan om erop te stemmen? Alle aantallen bij elkaar optellen kom je op meer dan 100 dia snap niet zo goed wat de aantallen nou betekenen..
Maar Denk populair onder allochtoonse jongeren, das niks nieuws toch?
Je bedoelt DENK?quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:38 schreef bertrandtraore het volgende:
11% van de jongeren tussen 18-34 jaar stemt op de poldertaliban? Dat is echt schokkend, op zoveel vlakken.
Dit is zo absurd dat ik het niet eens geloof. En ik weet dat er heel veel absurde cijfers te vinden zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:38 schreef bertrandtraore het volgende:
Potverdorie ik heb een verkeerde roeping uitgekozen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:38 schreef koos_vriendloos het volgende:
Iemand hier die stembureau lid is? Je krijgt gewoon 200 euro voor een dag
FVD is ook aardig zorgwekkend.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt DENK?
Ja, zorgwekkend
Grootste bejaardenpartijen zijn VVD, NSC, CDA en SP. Niet echt verrassend.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
De vraag is ook wat de opkomst van 35min gaat zijn:
[ twitter ]
Al die dikke ikkes.quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Maar er is ook goed nieuws: de VVD zal met die afschuwelijke boomer-generatie uitsterven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |