D66 zuigt. Zou eerder op volt stemmenquote:Op donderdag 16 november 2023 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingen
Onzin. GL-PvdA moet in dat geval juist groter worden om een betere uitgangspositie te creëren in de onderhandelingen. D66 gaat gewoon doodleuk in zee met VVD en gooit hun idealen overboord als het moet. Ik denk dat de meeste D66-stemmers van 2017 en 2021 zich nog steeds belazerd voelen, met name jongeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Technisch gesproken zou je als strategische stemmer dan eerder op D66 moeten stemmen, om dat progressieve blok groter te maken naast GL/PvdA. Als je alleen GL/PvdA als grote partij hebt zullen je links progressieve belangen sowieso wel tenonder gaan in de coalitie-onderhandelingen
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 14 november 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er iets uitsterft, dan is het het CDA. En dus ook NSC, want dat is uiteindelijk ook alleen maar een club voor teleurgestelde CDA'ers.
Je kan best wel eens gelijk hebben dat er een rol voor links is weggelegd: Wilders wil echt gaan regeren. De PVV is overwegen links.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:21 schreef Enfoire het volgende:
[..]
Ja hoe meer in het nieuws komt dat Geert grote kans maakt om mee te gaan regeren hoe meer mensen op 1 linkse partij gaan stemmen (hoop ik althans)
Het rechteruiteinde van een hoefijzer is nog geen links. Ikzelf gruwel van PVV-standpunten als D'66-stemmer, maar dat zal wederzijds zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan best wel eens gelijk hebben dat er een rol voor links is weggelegd: Wilders wil echt gaan regeren. De PVV is overwegen links.
O, D66 krijgt mij niet zo snel op de kast. Veel mislukt zoals krimpen van Schiphol, stikstof dossier staat op losse schroeven, en kernenergie omarmen ze wel.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het rechteruiteinde van een hoefijzer is nog geen links. Ikzelf gruwel van PVV-standpunten als D'66-stemmer, maar dat zal wederzijds zijn.
Dat ze kernenergie omarmen is volgens mij alleen om stemmen te trekken omdat een groot deel, niet gehinderd door enige kennis overigens, van de nederlanders voorstander is. Als puntje bij paaltje komt zijn ze gewoon tegen en volgens mij worden die dingen er sowieso niet bijgebouwd: Riskant, heel duur en duurt te lang. Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat ons' Frans daar duidelijk in is.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O, D66 krijgt mij niet zo snel op de kast. Veel mislukt zoals krimpen van Schiphol, stikstof dossier staat op losse schroeven, en kernenergie omarmen ze wel.
Denk niet dat ik PVV stem. Ben nog zwevend op rechts.
Een partij van leugens dus.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat ze kernenergie omarmen is volgens mij alleen om stemmen te trekken omdat een groot deel, niet gehinderd door enige kennis overigens, van de nederlanders voorstander is. Als puntje bij paaltje komt zijn ze gewoon tegen en volgens mij worden die dingen er sowieso niet bijgebouwd: Riskant, heel duur en duurt te lang. Wat dat betreft ben ik maar wat blij dat ons' Frans daar duidelijk in is.
Welke partij niet? Welkom in de politiek.quote:
Ik zou even kijken naar de leeftijdsgroep die op het NSC stemt.quote:
Komt vanzelf wel weer nieuwe aanwas. Hetzelfde zou kunnen gelden voor D66 en GL, steeds meer jongeren worden oud.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou even kijken naar de leeftijdsgroep die op het NSC stemt.
Ideologisch gezien exact dezelfde partijen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:58 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
D66 zuigt. Zou eerder op volt stemmen
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Onzin. GL-PvdA moet in dat geval juist groter worden om een betere uitgangspositie te creëren in de onderhandelingen. D66 gaat gewoon doodleuk in zee met VVD en gooit hun idealen overboord als het moet. Ik denk dat de meeste D66-stemmers van 2017 en 2021 zich nog steeds belazerd voelen, met name jongeren.
Dit is 100% waar en geeft gelijk ook de makke van het Nederlandse kiesstelsel weer (en hoe absurd het is dat D66 niet op winst staat).quote:Op donderdag 16 november 2023 21:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.
quote:
Ondanks de winst is dit natuurlijk nog altijd bijzonder mager voor een stad als Groningen… nog niet te lang geleden zou de PvdA alleen hier makkelijk overheen zijn gegaan…quote:Het zou betekenen dat als alleen de stemmen uit de gemeente Groningen worden meegeteld, de partij 37 zetels in de Tweede Kamer zou hebben.
Ja precies, mensen die teleurgesteld zijn hadden volgens mij echt onrealistische verwachtingen van wat D66 waar zou kunnen maken.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
2021 was een kabinet waarbij D66 ontzettend veel binnen heeft gehaald, daar zou je je dan eerder als VVD-stemmer aan hebben kunnen ergeren.
De grootste belofte van D66 bij die verkiezingen, die ze al die zetels opgeleverd heeft, ging over bestuurlijke vernieuwing. Over weg met de Ruttedoctrine. Over eerlijkheid en openheid. En dat waren ze een dag na de verkiezingen alweer vergeten, want toen waren de zetels binnen en kon iedereen weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef archito het volgende:
Ja precies, mensen die teleurgesteld zijn hadden volgens mij echt onrealistische verwachtingen van wat D66 waar zou kunnen maken.
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grootste belofte van D66 bij die verkiezingen, die ze al die zetels opgeleverd heeft, ging over bestuurlijke vernieuwing. Over weg met de Ruttedoctrine. Over eerlijkheid en openheid. En dat waren ze een dag na de verkiezingen alweer vergeten, want toen waren de zetels binnen en kon iedereen weer over tot de orde van de dag.
Terecht dat ze daarop worden afgerekend. Ze mogen nog niet klagen met de 10-ish zetels die ze overhouden
Als dit het beste was, dan wil ik niet weten wat ze verder nog voor opties voor ogen hadden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:54 schreef archito het volgende:
[..]
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.
Dit dus, als D66 de oppositie in was gegaan was het nooit gelukt om een kabinet te formeren. Rutte was nog altijd de grootste dus dan ben je als nummer 2 niet zomaar in staat om die doctrine omver te werpen. Het enige wat je Kaag kan verwijten is dat ze op het moment van "Hier scheiden onze wegen" ook had moeten doorbijten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:54 schreef archito het volgende:
[..]
Dat dat niet gelukt is wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben. Het was een enorm lange formatie en de uiteindelijke conclusie was dat het niet ging lukken. Het is gewoon niet waar dat ze dat de dag na de verkiezingen al hebben laten varen. Het was de keuze tussen het land verder in chaos storten of er het beste van maken. Dat laatste hebben ze gedaan.
VKZ / Voorspel hier de uitslag van de verkiezingenquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien een idee voor een topic: voorspel de uitslag van de verkiezingen.
Dank u. Had ik over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 17 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
VKZ / Voorspel hier de uitslag van de verkiezingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |