Het is De Hond, maar toch. WTFquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maurice:
VVD en PVV aan kop. PVV flink gestegen na TV-optredens.
https://www.maurice.nl/2023/11/18/sbs-debat-werd-de-gamechanger/
Beter dan EenVandaag/Ipsos en I&O.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is De Hond, maar toch. WTF
quote:Peil.nl (7/17)
✅ GL (8), PvdD (6), SGP (3), Volt (3), JA21 (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (32), PVV (22), CDA (17), D66 (19), SP (11), PvdA (10), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (6)
I&O Research (4/17)
✅ 50Plus (1), SGP (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (33), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (10), PvdA (11), CU (6), PvdD (5), DENK (2), FvD (5), Volt (4), JA21 (2)
Ipsos (3/17)
✅ SGP (3), PvdD (6), BBB (1)
❌ VVD (34), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (11), PvdA (11), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (5), Volt (2), JA21 (2), Bij1 (0)
Kantar Public (7/18)
✅ CDA (15), 50Plus (1), SGP (3), PvdD (6), Volt (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (36), PVV (18), D66 (17), GL (9), SP (12), PvdA (12), CU (6), DENK (2), FvD (5), JA21 (2), Splinter (1)
Verder kijken dan je neus lang is. Een van de huiseffecten bij de hond is dat de PVV altijd (te) hoog staat bij hemquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Beter dan EenVandaag/Ipsos en I&O.
2021:
[..]
Nee, je snapt het niet. Alleen als je de zetelverdeling exact voorspelt ben je betrouwbaarquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verder kijken dan je neus lang is. Een van de huiseffecten bij de hond is dat de PVV altijd (te) hoog staat bij hem
Iets anders, maar moest gelijk aan jou denken Etto.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wanneer links Nederland eindelijk eens korte metten zou maken met dat woke gekloot en het bagatelliseren van problemen met de conservatieve islam, zou het direct en stan pede de grootste politieke beweging van dit land worden.
Maar opnieuw neemt het geen stelling en geeft het Nederland opnieuw weg aan 4 jaar rechts
Ach, dat woke en islam gelul is toch nauwelijks aan bod geweest deze campagne, en dan nog zijn het kiezers zelf die zich dus schijnbaar liever nog eens 4 jaar in hun reet laten neuken omdat links het weleens heeft over transgenders en roetveegpieten dan dat ze prioriteit geven aan zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wanneer links Nederland eindelijk eens korte metten zou maken met dat woke gekloot en het bagatelliseren van problemen met de conservatieve islam, zou het direct en stan pede de grootste politieke beweging van dit land worden.
Maar opnieuw neemt het geen stelling en geeft het Nederland opnieuw weg aan 4 jaar rechts
Precies.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, dat woke en islam gelul is toch nauwelijks aan bod geweest deze campagne, en dan nog zijn het kiezers zelf die zich dus schijnbaar liever nog eens 4 jaar in hun reet laten neuken omdat links het weleens heeft over transgenders en roetveegpieten dan dat ze prioriteit geven aan zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid.
Zoals Janneke al opmerkte: niemand gelooft echt meer in die koopkrachtplaatjes. Links heeft het teveel over accijnzen en heffingen op allerhande consumpties die voor gewone gezinnen noodzakelijk zijn. Nee niet eens luxe. Auto, eten en drinken, energie. Al die zooi gaat onder links gewoon omhoog. Neem nu de gas accijnzen. In 2017 nog 30ct, en nu 70ct.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, dat woke en islam gelul is toch nauwelijks aan bod geweest deze campagne, en dan nog zijn het kiezers zelf die zich dus schijnbaar liever nog eens 4 jaar in hun reet laten neuken omdat links het weleens heeft over transgenders en roetveegpieten dan dat ze prioriteit geven aan zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid.
Dubbel...quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets anders, maar moest gelijk aan jou denken Etto.
Ben benieuwd wat je ervan vindt, het CDA met CU. Keijzer lijkt beeetje aan te geven dat het Katholicisme en het Protestantisme uit elkaar gegroeid zijn..
Nou, wat is dan het probleem?quote:
Bedoelde meer hoe de protestanten het CDA vermorzeld hebben. Wat Keijzer zegt: wij zijn volksquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dubbel...
Enerzijds kan ik met veel nostalgie kijken naar oude ansichten van kerken, mijmeren over hoe dit land ooit eens een verbondenheid had in religie, hetzij protestant, hetzij katholiek. Met secularisering is het kind met het badwater weggegooid en zijn de sluisdeuren opengezet voor het utilstisch individualisme waar we nu al jaren de wrange vruchten van plukken.
Anderzijds blijf ik een tyfushekel hebben aan dogmatisch, star, conservatief denken.
Brandstofaccijnzen zijn juist belastingen die mensen met hogere inkomens betalen. Over het algemeen rijden die meer en in duurdere auto’s.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals Janneke al opmerkte: niemand gelooft echt meer in die koopkrachtplaatjes. Links heeft het teveel over accijnzen en heffingen op allerhande consumpties die voor gewone gezinnen noodzakelijk zijn. Nee niet eens luxe. Auto, eten en drinken, energie. Al die zooi gaat onder links gewoon omhoog. Neem nu de gas accijnzen. In 2017 nog 30ct, en nu 70ct.
Wellicht heel groen, maar wel asociaal! Lodewijk Ascher zei dat ooit ook eens over het verkiezingsprogramma van gl.
Men hoort vooral dat men racist, islamofoob en homohater wordt genoemd. En terecht dat men daar niet zo op zit te wachten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, wat is dan het probleem?
Als kiezers zorg, sociale zekerheid en bestaanszekerheid belangrijk vinden dan moeten ze daar meer prioriteit aan geven dan zich drukmaken over futiliteiten als dat woke gelul.
..quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Brandstofaccijnzen zijn juist belastingen die mensen met hogere inkomens betalen. Over het algemeen rijden die meer en in duurdere auto’s.
Onder VVD kabinetten is het BTW tarief op levensmiddelen omhoog gegaan.
De verhoging van de energiebelasting is een D66 initiatief, en die vind ik noch links noch rechts.
Er zal meer moeten gebeuren dan alleen dat..quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men hoort vooral dat men racist, islamofoob en homohater wordt genoemd. En terecht dat men daar niet zo op zit te wachten.
Zolang links geen afstand neemt van woke, zal het nooit de massa aanspreken.
Volgens mij valt dat best mee, en dan nog heb ik liever dat ik de zorg kan betalen en bestaanszekerheid dan dat ik eventueel niet voor racist of homofoob zou worden uitgemaakt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men hoort vooral dat men racist, islamofoob en homohater wordt genoemd. En terecht dat men daar niet zo op zit te wachten.
Zolang links geen afstand neemt van woke, zal het nooit de massa aanspreken.
Toch blijkt het stigma beter te kloppen dan jou aannamequote:Op zaterdag 18 november 2023 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
..
Er is blijkbaar een soort stigma dat rijke mensen in brandstofslurpende lambo's rondrijden, maar dat is maar een enkeling. Het zijn juist de relatief wat oudere auto's die meer brandstof verbruiken, de golfjes, de volvo's. Mensen met voldoende middelen hebben zo'n leasebak of een hybrid die zwaar gesubsidieerd zijn.
Ik ken dat artikel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch blijkt het stigma beter te kloppen dan jou aanname
Haha, lachen dit.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, meer van types als jij die jan en alleman wegzetten als racist, homofoob en nazi omdat ze je nieuwe religie niet ten volste aanhangen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, lachen dit.
Het is allemaal de schuld van links.
Links is vooral veel te druk met klimaat, stikstof, ontwikkelingshulp en het openhouden van grenzen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tuurlijk, jan en alleman....quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, meer van types als jij die jan en alleman wegzetten als racist, homofoob en nazi omdat ze je nieuwe religie niet ten volste aanhangen.
Het is een onderzoek van Investico, ik vind het wel heel gemakkelijk om het maar terzijde te schuiven zonddr met iets anders te komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken dat artikel.
Het is best bedenkelijk allemaal.
Tesla's worden niet geraakt door hogere accijnzen op brandstof.
Al die belastingen worden geheven om het alternatief betaalbaar te maken (subsidie) die komen veelal terecht bij de meer daadkrachtige burgers. De gemiddelde arbeider 40-75 k koopt geen nieuwe auto van pak'm beet 50k.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is een onderzoek van Investico, ik vind het wel heel gemakkelijk om het maar terzijde te schuiven zonddr met iets anders te komen.
Die wordt natuurlijk nooit premier, maar de VVD heeft 'm groter gemaakt door niets uit te sluitenquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:43 schreef TAmaru het volgende:
Premier Wilders? Zou het kunnen? Ben bang dat als hij wint, dat VVD en NSC gewoon met Timmermans in zee gaan.
Dat is een niet te bewijzen hypothese.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die wordt natuurlijk nooit premier, maar de VVD heeft 'm groter gemaakt door niets uit te sluiten
Ik ben dit met je eens, maar het één sluit het ander toch niet uit? Ook de brandstofaccijnsverlaging lijkt vooral bij rijke mensen terecht te komen en dan zie ik wel betere bestedingen van het groeifonds.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die belastingen worden geheven om het alternatief betaalbaar te maken (subsidie) die komen veelal terecht bij de meer daadkrachtige burgers. De gemiddelde arbeider 40-75 k koopt geen nieuwe auto van pak'm beet 50k.
Idem dito met verduurzaming zoals subsidies op wp's, zp's, en andere shit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-elektrische-autos
Kijk, als je iets goedkoper maakt hebben de personen die daar het meeste van kopen daar ook het meest baat bij. De in zoverre kan jouw vergelijking wel in bepaalde mate kloppen. Zal overigens niet schrikbarend veel zijn omdat je niet ineens heel veel gaat rijden wanneer je vermogend bent. Misschien iets meer, maar de hele dag in de auto zitten doe je ook niet voor je lol. Anyway, je kan ook geen accijnsverlaging doen, en juist gerichte steun geven aan die mensen waarvan je vindt dit dat nodig hebben. Maar dat is juist het arbitraire eraan omdat sommige mensen leven in gezinnen, sommige zijn alleenstaand, sommige werken fulltime met een klein modaal salaris, sommige werken maar 0,3 fte maar vangen veel toeslagen. Het is zó ondoorzichtig dat je niet meer weet wie je wel en niet helpt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben dit met je eens, maar het één sluit het ander toch niet uit? Ook de brandstofaccijnsverlaging lijkt vooral bij rijke mensen terecht te komen en dan zie ik wel betere bestedingen van het groeifonds.
Betreffende de subsidies op verduurzaming van electro auto's, wp's etc. Als je doel in meer elektrische auto's, warmtepompen en zonnepanelen in NL te krijgen, hoe moet je dit dan anders voor elkaar krijgen? Ik vind dit ook niet helemaal kloppend maar kan, op sociale huurhuizen ombouwen na, ook niet echt een andere oplossing bedenken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |