Op wat voor fiets?quote:Op donderdag 9 november 2023 21:44 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb net mijn fietstocht voor mei 2024 midden door Duitsland van Koblenz tot Görlitz en dan naar Berlijn in elkaar geflanst.
Canyon Pathlite:ON 9.0quote:
Ha, kom je hier in TRV ook weer eens buurten? Gezellig! De appeltaart staat klaar hoor, in HTLquote:Op zondag 19 november 2023 22:56 schreef Blik het volgende:
Indonesië gaat het worden dit jaar, vliegen op Bali en dan onder andere naar Lombok, Flores (en Komodo). Op de terugweg stopover op HongKong
Ja, haha, zo weinig echt op reis geweest de laatste tijd met jonge kinderen (behalve met de tent naar een camping in Europa. Maar we vonden dat het weer eens tijd werd.quote:Op maandag 20 november 2023 04:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, kom je hier in TRV ook weer eens buurten? Gezellig! De appeltaart staat klaar hoor, in HTL
* flipsen ziet de offerte-aanvraag wel verschijnen...quote:Op maandag 20 november 2023 20:33 schreef Pinuts het volgende:
Mei/Juni: Japan + Taiwan
Najaar: (hopelijk) Argentinië
En misschien in februari nog even een leuk stedentripje.
Update:quote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Februari een tocht in NL. Ivm buitenlands bezoek bij mij.
In maart een nog niet geboekte en nog niet bekende bestemming (lang weekend).
In mei wil ik naar Spanje (1 a 2 week).
September ook weer tocht in NL ivm buitenlands bezoek.
En eind dit jaar (maar mss ook begin 2025) een reis naar Estland (ong een week).
Waarschijnlijk is het nu echt loos alarm. Het probleem in China is dat het een jaar achterloopt op Europa en China in tegenstelling tot Europa nog geen "normale" winter heeft meegemaakt zonder coronamaatregelen. Dit is de eerste winter in China zonder coronamaatregelen en dus komen andere virussen naast corona, die door de coronamaatregelen nauwelijks voorkwamen in China, nu weer voor in China. In combinatie met de verminderde weerstand van de Chinese bevolking, omdat ze drie winters lang te maken hebben gehad met coronamaatregelen, zorgen ervoor dat simpele luchtweginfecties toch voor een hoge belasting van de zorg kunnen zorgen. Voor China een probleem, voor Europa niet zorgwekkend.quote:Op vrijdag 1 december 2023 22:37 schreef gijsman het volgende:
Die plannen kunnen weer in de ijskast vanwege dat longvirus wat zich nu verspreid vanuit China.
is thuis NL? Pittige reis dan denk?quote:Op maandag 4 december 2023 19:19 schreef gijsman het volgende:
Als er geen gekke dingen gebeuren vanaf september van thuis naar Bali of Lombok zoveel mogelijk zonder vliegtuig.
Route optie via centraal Azie er is/zijn nog wat obstakels.
Ja thuis is NL, en alles tussen Istanbul en Bangkok is onbekend terrein dus idd pittigquote:Op maandag 4 december 2023 19:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
is thuis NL? Pittige reis dan denk?
spannend wel! Klinkt leuk iigquote:Op maandag 4 december 2023 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ja thuis is NL, en alles tussen Istanbul en Bangkok is onbekend terrein dus idd pittig
Ik ben er een paar jaar geleden in januari geweest: super mooi weer, in bikini aan het zwembad. Ik zat op Sal. Maar er is echt geen ruk te doen op dat eilandquote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is hier iemand op de Kaapverdische Eilanden geweest? Is dat de moeite waard? Is iets minder lang vliegen (op papier, gemiddeld) dan zeg een Dominicaanse Republiek of een Cuba, maar op die laatste 2 ben ik geweest, en voor de afwisseling willen we komende zomer ergens heen waar ik nog niet geweest ben, maar als het niet de moeite is om daar heen te gaan dan gaat dat 'm dus niet worden.
Dus, iemand ervaringen?
Nou, wij gaan met een 5 jarige, dus het is vooral zon zee, en dat heb je overal, dat weet ik, maar de standaarddingen als Tenerife en Turkije en Egypte etc trekken me totaal niet, het Caribisch gebied trekt me wél, maar daar ben ik dus al geweest, dus ik dacht van én ergens heen wat tropisch is én iets waar ik nog niet geweest ben, maar ja, als het Caribisch gebied mooier is, dan gaan we daar heen want voor het verschil in vliegtijd hoef je het dan niet meer te laten.quote:Op zondag 10 december 2023 20:44 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik ben er een paar jaar geleden in januari geweest: super mooi weer, in bikini aan het zwembad. Ik zat op Sal. Maar er is echt geen ruk te doen op dat eilandbehalve naar de supermarkt en een keertje wat eten. Dus als je dat zoekt: vooral niet doen. Voor een relaxte zonvakantie: doen.
Madeira misschien? Lekker weer in de zomer, veel te zien, maar je kan ook strand hangen.quote:Op zondag 10 december 2023 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, wij gaan met een 5 jarige, dus het is vooral zon zee, en dat heb je overal, dat weet ik, maar de standaarddingen als Tenerife en Turkije en Egypte etc trekken me totaal niet, het Caribisch gebied trekt me wél, maar daar ben ik dus al geweest, dus ik dacht van én ergens heen wat tropisch is én iets waar ik nog niet geweest ben, maar ja, als het Caribisch gebied mooier is, dan gaan we daar heen want voor het verschil in vliegtijd hoef je het dan niet meer te laten.
Zelf niet geweest, maar zus wel. Zij vond er weinig aan. Buiten de resorts is er volgens haar niks te zien of te doen. En resorts heb je overal, daarvoor hoef je niet zo ver te vliegen.quote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is hier iemand op de Kaapverdische Eilanden geweest? Is dat de moeite waard? Is iets minder lang vliegen (op papier, gemiddeld) dan zeg een Dominicaanse Republiek of een Cuba, maar op die laatste 2 ben ik geweest, en voor de afwisseling willen we komende zomer ergens heen waar ik nog niet geweest ben, maar als het niet de moeite is om daar heen te gaan dan gaat dat 'm dus niet worden.
Dus, iemand ervaringen?
Ik weet dat je die overal hebt, maar ik heb er weinig trek in om naar Turkije of zo te gaan, wat belachelijk duur is in verhouding, als ik voor een beetje meer ook in het Caribisch gebied zit. Maar daar was ik al dus iets anders was ook leuk geweest. Maar oké, dan strepen we kaapverdië weer af.quote:Op zondag 10 december 2023 21:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelf niet geweest, maar zus wel. Zij vond er weinig aan. Buiten de resorts is er volgens haar niks te zien of te doen. En resorts heb je overal, daarvoor hoef je niet zo ver te vliegen.
Wat staat er op het programma?quote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
een tocht in NL. Ivm buitenlands bezoek bij mij.
In februari eerst de regio. Provincie Groningen. Genoeg te zien nog hier.quote:Op maandag 11 december 2023 06:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat staat er op het programma?
Ik ben zowel op de Dominicaanse, Cuba en Kaapverdië geweest. Cuba vond ik echt heel leuk en gezellig. Dominicaanse is qua sfeer hetzelfde maar vooral een resortvakantie. Kaapverdië vond ik idem. Wij zaten op Boa Vista en vond ik echt niks te beleven (maar hebben we toen ook geen moeite voor gedaan), maar het schijnt dat je er wel leuk kunt eilandhoppen of een roadtrip kunt maken op 1 van de andere eilanden. Maar goed, dan heb je natuurlijk wel een ander soort vakantie dan wanneer je alleen buiten je resort wat dagtripjes wilt maken.quote:Op zondag 10 december 2023 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet dat je die overal hebt, maar ik heb er weinig trek in om naar Turkije of zo te gaan, wat belachelijk duur is in verhouding, als ik voor een beetje meer ook in het Caribisch gebied zit. Maar daar was ik al dus iets anders was ook leuk geweest. Maar oké, dan strepen we kaapverdië weer af.
Kleiner, maar kennelijk niet korter... Zes weken buitenland is best veel.quote:Op zondag 10 december 2023 23:53 schreef miro86 het volgende:
Een weekje aan de Opaalkust met Pasen;
Fietsweekend met Pinksteren.
2 weken Bulgarije In Juli, gevolgd door een week Griekenland
2 weken in de Vogezen in Augustus
Dat is het. Mijn reiswereld is een stuk kleiner geworden met de kids...
Ah kijk! Nah, dan valt Kaapverdië af denk ik. Ik hou van de sfeer en het bounty-eiland gedoe wat je in het Caribisch gebied hebt, en van wat ik van de foto's van Kaapverdië zie ik dat niet terug. Nou ja, zó graag wil ik dan niet 'ergens anders heen' zeg maar, dus Kaapverdië wordt 'm niet.quote:Op maandag 11 december 2023 08:06 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben zowel op de Dominicaanse, Cuba en Kaapverdië geweest. Cuba vond ik echt heel leuk en gezellig. Dominicaanse is qua sfeer hetzelfde maar vooral een resortvakantie. Kaapverdië vond ik idem. Wij zaten op Boa Vista en vond ik echt niks te beleven (maar hebben we toen ook geen moeite voor gedaan), maar het schijnt dat je er wel leuk kunt eilandhoppen of een roadtrip kunt maken op 1 van de andere eilanden. Maar goed, dan heb je natuurlijk wel een ander soort vakantie dan wanneer je alleen buiten je resort wat dagtripjes wilt maken.
Nee Kaapverdië is niet bounty idd.quote:Op maandag 11 december 2023 09:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah kijk! Nah, dan valt Kaapverdië af denk ik. Ik hou van de sfeer en het bounty-eiland gedoe wat je in het Caribisch gebied hebt, en van wat ik van de foto's van Kaapverdië zie ik dat niet terug. Nou ja, zó graag wil ik dan niet 'ergens anders heen' zeg maar, dus Kaapverdië wordt 'm niet.
Daar ben ik ook al geweest, maar, het zal wel ergens iets in dat gebied worden denk ik.quote:Op maandag 11 december 2023 12:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nee Kaapverdië is niet bounty idd.
Jamaica ter afwisseling iets? Is buiten een resort om ook niks maar wel weer een ander land.
Obstakel nummer 1 Azerbeidzjan houd de landsgrenzen nog steeds gesloten vanwege de pandemie ( heb t idee dat op dit moment meer vanwege geopolitiek is) dus vliegen vanaf Tbilisi naar Kazachstan.quote:Op maandag 4 december 2023 19:19 schreef gijsman het volgende:
Als er geen gekke dingen gebeuren vanaf september van thuis naar Bali of Lombok zoveel mogelijk zonder vliegtuig.
Wij zijn een paar weken terug met onze 2 jarige op cruise geweest door het caribisch gebied (vanaf Miami). Langs de Bahamas, Puerto Rico en de Dominicaanse Republiek. De gemakken van een hotel, maar toch wat verschillende plekken aandoen. (Ook) met kind absoluut aan te raden.quote:Op maandag 11 december 2023 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al geweest, maar, het zal wel ergens iets in dat gebied worden denk ik.
Precies dit hebben mijn vrouw en ik gedaan als huwelijksreis, incl Bahama's, Jamaica, Mexico en de Amerikaanse Maagdeneilanden en zo. Toen hadden we onze dochter nog niet. Cruise was wel OK, maar ik zou dat niet zo snel nog een keer doen.quote:Op maandag 11 december 2023 19:26 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wij zijn een paar weken terug met onze 2 jarige op cruise geweest door het caribisch gebied (vanaf Miami). Langs de Bahamas, Puerto Rico en de Dominicaanse Republiek. De gemakken van een hotel, maar toch wat verschillende plekken aandoen. (Ook) met kind absoluut aan te raden.
Grappig dat je dat zegt. In 2019 zijn wij ook (pre-kind dus) op cruise geweest naar het midden-oosten. Toen hadden we na afloop ook zoiets van: leuke ervaring, maar zouden het niet zo snel nog een keer doen. Nu zochten we een zonvakantie voor het najaar, maar wilden niet 10 dagen in 1 resort zitten. Dus toch maar weer op cruise gegaan en was echt super leuk met z'n 3enquote:Op maandag 11 december 2023 19:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Precies dit hebben mijn vrouw en ik gedaan als huwelijksreis, incl Bahama's, Jamaica, Mexico en de Amerikaanse Maagdeneilanden en zo. Toen hadden we onze dochter nog niet. Cruise was wel OK, maar ik zou dat niet zo snel nog een keer doen.
Mja, ik wil graag met dochterlief naar Orlando naar Disney en Universal. Ik ben daar met mijn vrouw geweest maar dochtertje is daar nog niet groot genoeg voor, dus veel van die dingen mag ze dan niet in. Dat is zonde.quote:Op maandag 11 december 2023 22:07 schreef ZarB het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. In 2019 zijn wij ook (pre-kind dus) op cruise geweest naar het midden-oosten. Toen hadden we na afloop ook zoiets van: leuke ervaring, maar zouden het niet zo snel nog een keer doen. Nu zochten we een zonvakantie voor het najaar, maar wilden niet 10 dagen in 1 resort zitten. Dus toch maar weer op cruise gegaan en was echt super leuk met z'n 3en
Leuk! Wij hebben dat ook op de planning staan voor voorjaar 2025 want dan kunnen we nog net voor we de basisschoolperiode ingaan. Nu ook nog te jong idd.quote:Op maandag 11 december 2023 22:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, ik wil graag met dochterlief naar Orlando naar Disney en Universal. Ik ben daar met mijn vrouw geweest maar dochtertje is daar nog niet groot genoeg voor, dus veel van die dingen mag ze dan niet in. Dat is zonde.
En elk excuus om naar Amerika te gaan is een goed excuus, dus ja, nog een jaartje (denk ik) wachten.
Nee die basisschool is hier al gaande, dus dat is gewoon de hoofdprijs betalen.quote:Op maandag 11 december 2023 22:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Leuk! Wij hebben dat ook op de planning staan voor voorjaar 2025 want dan kunnen we nog net voor we de basisschoolperiode ingaan. Nu ook nog te jong idd.
Nice! Roadtrip of Varadero?quote:Op maandag 11 december 2023 22:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee die basisschool is hier al gaande, dus dat is gewoon de hoofdprijs betalen.Net vakantie geboekt trouwens, Cuba
Varadero want ik ga niet road trippen met een 5jarige.quote:
Snap ik. Dan zou ik ook voor Cuba gaan. Lekker vooruitzichtquote:Op dinsdag 12 december 2023 08:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Varadero want ik ga niet road trippen met een 5jarige.niets in mij zegt dat dat een goed idee is.
zij is blij als ze water heeft en kan spelen. Maar ík voel er dan weer niks voor om ergens in Egypte of Spanje of zo te zitten dus dan maar dit.
Elk excuus om Europa veel meer te ontdekken!quote:Op maandag 11 december 2023 22:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En elk excuus om naar Amerika te gaan is een goed excuus, dus ja, nog een jaartje (denk ik) wachten.
In Europa is geen Disney + Universal bij elkaar, daar gaat het nou net om. De rest is subjectief.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elk excuus om Europa veel meer te ontdekken!
Veel goedkoper, veel meer cultuur, veel meer variatie, veel meer te doen en veel leukere mensen.
☺️
Ik heb wel wat mensen gesproken die best enthousiast waren over Kaapverdië, en dat waren echt geen resortklanten.quote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, iemand ervaringen?
wat zou het tegenhouden? (Als je dat wil vertellen natuurlijkquote:Op vrijdag 22 december 2023 18:48 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoop vooral dat het eindelijk weer eens lukt om gewoon weg te gaan,
is al jaren geleden![]()
Tenminste... we hebben net een nieuwe auto gekocht, dus de pot met geld is redelijk leeg. Gelukkig wel veel nieuwe aanvragen en boekingen, dus met wat geluk gaan we toch nog die kant op, maar voorlopig even op "Misschien"quote:Op donderdag 16 november 2023 21:04 schreef flipsen het volgende:
In mei/juni(/juli?) een paar weken Holanda
Ga je tof vinden gok ik!quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
IK loop al jaren te schreeuwen dat ik eens de westkust van de VS wil ontdekken. Dit jaar in Juni is het zover
quote:2000 Albuquerque
2001 Berlin
2002 Catalunya
2003 Den Haag
2004 Edinburgh
2005 Fortaleza
2006 Goa
2007 Havana
2008 Istanbul
2009 Jerusalem
2010 Kaapstad
2011 Los Angeles
2012 Montevideo
2013 Neiva
2014 Oranjestad
2015 Palermo
2016 Quartu Sant’Elena
2017 Ratum
2018 Südlohn
2019 Trier
2020 Utrecht
2021 Vragender
2022 Winterswijk
2023 Xanten
2024 York
Meerdere dingen helaas, waaronder gezondheid, en daarna nog een virus dat de wereld even sloopte.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat zou het tegenhouden? (Als je dat wil vertellen natuurlijk)
ah ok. Vervelende dingen idd, hopelijk gaat het lukken komend jaarquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Meerdere dingen helaas, waaronder gezondheid, en daarna nog een virus dat de wereld even sloopte.
Een relaxvakantie of een rondreis? Madeira of Jordanië?quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:44 schreef Speedfight het volgende:
Wij zoeken eigenlijk ook nog een leuke zonnige bestemming in september. 8 dagen met zijn tweeën, we zijn best wel ondernemend, gaan er graag op uit, geïnteresseerd in kunst en cultuur.
Hebben jullie nog absolute aanraders?
Malta of Madeira wellicht?quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:44 schreef Speedfight het volgende:
Wij zoeken eigenlijk ook nog een leuke zonnige bestemming in september. 8 dagen met zijn tweeën, we zijn best wel ondernemend, gaan er graag op uit, geïnteresseerd in kunst en cultuur.
India. De vluchten zullen het duurste van de reis zijn er nog chartervluchten op Mumbai of Goa?quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:44 schreef Speedfight het volgende:
Zal nog spannend worden of je meer uitgeeft aan de vluchten of aan de loperamide.quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:52 schreef Individual het volgende:
[..]
India. De vluchten zullen het duurste van de reis zijn er nog chartervluchten op Mumbai of Goa?
Goed bezig! In 2025 misschien naar Zurich?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef Individual het volgende:
Oud en nieuw in York dus de eerste dag van 2024 al.
[..]
Portugal, September is vaak nog erg mooi weer. Veel kunst en cultuur in de steden (Lissabon, Porto, Coimbra).quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:44 schreef Speedfight het volgende:
Abu Dhabi vond ik niks boeiends. Leuk voor 1 dag. Maar goed, Dubai vond ik ook leuk voor 1 dag. In diezelfde trip zijn we ook naar Oman geweest, dat vond ik weer prachtig. Maar is heel anders dan de emiraten dus het is maar net wat je voorkeur heeft.quote:Op zondag 24 december 2023 16:54 schreef core2duo het volgende:
[..]
Goed bezig! In 2025 misschien naar Zurich?
Misschien moet ik volgend jaar eens naar Abu Dhabi gaan (net enkele dagen terug van een reis Doha en Dubai). Maar tegen de tijd dat ik bij de Z ben aangekomen ben ik tegen de 70.
Zurich bij de Afsluitdijk? Heb gehoord dat Zurich een hele dure stad is..quote:Op zondag 24 december 2023 16:54 schreef core2duo het volgende:
[..]
Goed bezig! In 2025 misschien naar Zurich?
Misschien moet ik volgend jaar eens naar Abu Dhabi gaan (net enkele dagen terug van een reis Doha en Dubai). Maar tegen de tijd dat ik bij de Z ben aangekomen ben ik tegen de 70.
Geboekt:quote:Op donderdag 9 november 2023 19:08 schreef Blues het volgende:
Mei/Juni hopelijk naar de Marken(Le marche) Italië.
Verder (nog) niks.
Plannen iets gewijzigd; vakantie in januari ging niet door, dus iets ander gepland in Juni. Nu dus:quote:Op maandag 13 november 2023 00:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Januari: weekje Nice en dagtripjes omgeving in (nieuwe bestemming)
April: 7 volle dagen New York (5e keer daar)
September: Nog niet zeker. Sowieso weekje weg. Misschien Praag, Salzburg of Wenen. Alle drie nog nooit geweest. Wenen is meest waarschijnlijk.
Afhankelijk van hoeveel we rest van jaar sparen ook nog een lang weekendje weg rond juli. Waarschijnlijk iets als Londen, Parijs of Brugge. Iets met trein.
Inmiddels toestemming vanuit werk dus kan gaan plannen en voorbereidenquote:Op maandag 4 december 2023 19:19 schreef gijsman het volgende:
Neem eten mee.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
- Najaar (hopelijk november) naar Cuba
Update:quote:Op maandag 20 november 2023 20:33 schreef Pinuts het volgende:
Mei/Juni: Japan + Taiwan
Najaar: (hopelijk) Argentinië
En misschien in februari nog even een leuk stedentripje.
Zover ik weet nietquote:
Gaaf! Die kant op lijkt mij ook erg interessant.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:06 schreef Ewelina het volgende:
De eerste reis is geboekt, in het voorjaar ga ik een stuk van de Zijderoute zien: Oezbekistan, Kazachstan en Kirgizië.
Ergens in Polen: ik heb me prima vermaakt in Gdansk, als je geïnteresseerd bent in WOII hebben ze daar ook een heel gaaf museumquote:Eind van het jaar ga ik denk ik een weekje in Europa weg, maar de bestemming weet ik nog niet. Misschien Wenen, Llubjana of ergens in Polen.
Ik ken Polen vrij goed (kom er vandaan). Gdańsk is een mooie stad.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf! Die kant op lijkt mij ook erg interessant.
[..]
Ergens in Polen: ik heb me prima vermaakt in Gdansk, als je geïnteresseerd bent in WOII hebben ze daar ook een heel gaaf museum
Had het kunnen verwachten gezien de Wquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ken Polen vrij goed (kom er vandaan). Gdańsk is een mooie stad.
Ik dacht meer aan Lublin, Toruń, eventueel weer Kraków (altijd goed) icm een andere stad. Poznań kan ook nog.
Naar mijn weten woont Fogel in Argentinië en organiseert hij professioneel reisen naar Argentinië.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij deze dan
Maar jij gaat dus ook eind van het jaar richting Argentinië?
Dat is @flipsenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Naar mijn weten woont Fogel in Argentinië en organiseert hij professioneel reisen naar Argentinië.
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Naar mijn weten woont Fogel in Argentinië en organiseert hij professioneel reisen naar Argentinië.
quote:
Begin januari, voor drie weken. @flipsen regelt de boel vanaf EZE.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij deze dan
Maar jij gaat dus ook eind van het jaar richting Argentinië?
Ik woon in Noorwegen en organiseer niksquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dat dus.quote:
Plannen ongewijzigd en uitgebreid met lang weekend Praag in juni, en in het najaar nog een "vriendenweekend" weg in de Ardennen of Eifel wellicht.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
- 4 dagen Dublin in mei
- 5 dagen Berlijn in augusuts
- Najaar (hopelijk november) naar Cuba
Ziet er echt heel vervelend uitquote:
Wel. Port Antonio bijvoorbeeld, prachtig.quote:Op maandag 11 december 2023 12:04 schreef ZarB het volgende:
Jamaica ter afwisseling iets? Is buiten een resort om ook niks
Als je toch al die ministaatjes gaat bezoeken, moet San Marino er dan ook niet bij? En Gibraltar?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:09 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga naar Kazakhstan, Kirgizië, Tajikistan en Oezbekistan. Hopelijk daarnaast nog een roadtrip door Luxemburg, Liechtenstein, Italië, Frankrijk, Monaco, Andorra en Spanje. En daarnaast is er opzich nog de mogelijkheid tot drie korte reisjes i.v.m. verplichte vrije dagen (de feestdagen), maar geen idee nog waar die heen gaan. Ligt heel erg aan of er fatsoenlijke vluchten te vinden zijn. Zo niet, nou ja, dan niet
San Marino ben ik vorig jaar al geweest, echt een mooie plek! Gibraltar stond eigenlijk ook op de planning voor vorig jaar, omdat ik twee keer naar Andalusië ging. Maar daar was helaas geen tijd meer voor (ik zou het zelf wel gedaan hebben, maar ik was toen met andere mensen). Voor dit jaar past het er in de planning helaas niet bij, maar ik wil er sowieso nog een keer heenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je toch al die ministaatjes gaat bezoeken, moet San Marino er dan ook niet bij? En Gibraltar?
Toevoeging:quote:Op donderdag 9 november 2023 17:08 schreef sanger het volgende:
Nog niet heel veel bekend en geboekt, maar wel al:
• april - lang weekend Frankrijk voor bezichtigen trouwlocatie
• juni - weekje Frankrijk vanwege bruiloft
• juli - 3 dagen Frankrijk ivm bezoeken Olympische Spelen
Wij zijn in juli 2019 naar Boa Vista geweest (Riu Touareg). Veel zon! Mooi en groot strand. Zee kon je niet in zwemmen ivm de kracht van de golven (iedere dag rode vlag). Qua excursies ook vrij weinig. Schildpadden eieren zien leggen als dat je ding is. Quad rijden door een rode steenwoestijn of stukje zandwoestijn. Of met zo een partyboot mee als dat je ding is.quote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, iemand ervaringen?
OK, nou reserveer niet al teveel tijd voor Liechtenstein. Daar is werkelijk niets te doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:55 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
San Marino ben ik vorig jaar al geweest, echt een mooie plek! Gibraltar stond eigenlijk ook op de planning voor vorig jaar, omdat ik twee keer naar Andalusië ging. Maar daar was helaas geen tijd meer voor (ik zou het zelf wel gedaan hebben, maar ik was toen met andere mensen). Voor dit jaar past het er in de planning helaas niet bij, maar ik wil er sowieso nog een keer heen
Heel gaaf (Kazakhstan, etc.). Rond welke tijd ga je? En georganiseerde reis of backpack style?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:09 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga naar Kazakhstan, Kirgizië, Tajikistan en Oezbekistan. Hopelijk daarnaast nog een roadtrip door Luxemburg, Liechtenstein, Italië, Frankrijk, Monaco, Andorra en Spanje. En daarnaast is er opzich nog de mogelijkheid tot drie korte reisjes i.v.m. verplichte vrije dagen (de feestdagen), maar geen idee nog waar die heen gaan. Ligt heel erg aan of er fatsoenlijke vluchten te vinden zijn. Zo niet, nou ja, dan niet
Om puur je vragen te beantwoorden: eind juli tot halverwege augustus met een georganiseerde reis. Maar oh help, ik praat te veel als iemand een keer interesse toont in mijn reizen. Dus hier wat context bij de antwoorden voor als iemand dat interessant vindt, let's goquote:Op maandag 4 maart 2024 17:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel gaaf (Kazakhstan, etc.). Rond welke tijd ga je? En georganiseerde reis of backpack style?
Ook heel gaafquote:Ik vertrek zaterdag voor drie weken naar Indonesië (Java - Lombok - Flores).
Dan eerste weekend van mei Gardameer.
Eind augustus een week Sicilië voor een bruiloft.
En dan nog wat dagen over maar geen plannen.
Is ook wel prima zo, paar dagen Nederland pakken zal er ook wel inzitten.
En inmiddels hebben we ook ideeën waar de zomervakantie heen zal gaan. Het wordt Albanië, laatst een keer iets over gezien (volgens mij bij 3 op reis), daarna het online ook een aantal keer tegengekomen en we hebben een collega die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hopen daar nog enigzins het grote toerisme te kunnen vermijden.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar voor ons doen heel veel vakantie op de planning:
- eind januari weekend Ardennen met de hele familie voor de verjaardag van mijn zus
- begin februari week Duitsland/Oostenrijk, Oostenrijk met het werk
- juni Barcelona gecombineerd met F1
- september/oktober zomervakantie
Heel gaaf hoor, leuk om te lezen! En begrijpelijk dat je dat op die manier (georganiseerde tour) wil doen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Om puur je vragen te beantwoorden: eind juli tot halverwege augustus met een georganiseerde reis. Maar oh help, ik praat te veel als iemand een keer interesse toont in mijn reizen. Dus hier wat context bij de antwoorden voor als iemand dat interessant vindt, let's go
Het is in die maanden extreem warm daar, ik weet ook niet precies waarom ze voor die data gekozen hebben. Maar die maanden zijn voor de berggebieden wel fijn las ik, dus misschien daarom. Normaal zou ik nooit voor een georganiseerde reis kiezen, dat is namelijk totaal niets voor mij. Ik regel liever alles zelf en ik vind de vrijheid die dat biedt heerlijk. Maar ik kwam toevallig een reis tegen die enorm uitgebreid is, zeker voor het bedrag dat ze vragen.
Ik heb veel ervaring met 'shoestring budget' backpackreizen in m'n eentje, maar in deze regio had ik het niet goedkoper kunnen doen dan de kosten van deze georganiseerde reis. Ergens in een yurt slapen in een afgelegen gebied kost bijvoorbeeld al minstens 300 euro als je het zelf wil doen, omdat je dat alleen met een tour kunt doen. Zelf rijden wordt niet aangeraden in die landen en autohuur is nog vrijwel onbestaand, omdat toerisme ook niet echt een ding is. Enkele van de landen hebben onderling ook wat grensconflicten, wat het reizen tussen de landen nogal complex kan maken. Treinen in Oezbekistan zijn bijvoorbeeld prima, maar de trein van Oezbekistan naar Tadjikistan rijdt bijvoorbeeld maar 1 of 2 keer in de week en je kunt alleen kaartjes kopen op het station. Van Tadjikistan naar Kirgizië reizen kan volgens mij überhaupt niet vanwege grensconflicten (op fora zijn mensen hier wat onduidelijk over, het lijkt erop dat er soms weer mensen doorgelaten worden). Al met al sluit dat helaas niet helemaal aan bij de flexibiliteit die ik me kan veroorloven met mijn beperkte aantal vrije dagen.
Verder kon ik me in Spaanstalige landen altijd prima redden met het beetje Spaans dat ik spreek, maar veel gebieden in Centraal Azië zijn ten eerste absoluut niet toeristisch en dus niet ingesteld op de aanwezigheid van toeristen en ten tweede kan ik daar dus echt helemaal niets qua communicatie. Zij spreken geen Engels en ik spreek geen Russisch, Kazachs, Kirgizisch, Tadzjieks, Oezbeeks, etc. En die twee problemen versterken elkaar nogal.
Dus al het bovenstaande in overweging nemende dacht ik: ik moet niet zelf gaan lopen kloten en moet gewoon voor die georganiseerde reis gaan. Voor populairdere gebieden (ik noem maar wat: Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië, Midden-Amerika, etc.) zou ik dat nooit overwegen, dus dat ik dit toevallig voor deze prijs tegenkwam in deze regio is een beetje alsof het voorbestemd wasIk ben erg benieuwd! Ik vind het wel een leuk experiment. Misschien kom ik erachter dat ik groepsreizen wel leuk vind, zo lang ik maar de juiste kies. En mocht dat nou echt niet het geval zijn, dan heb ik nog steeds vier landen bezocht die ik enorm graag wil zien.
Enige wat ik jammer vind is dat we niet naar Khiva gaan. Maar ik wil ook nog wel eens naar Turkmenistan en dan combineer ik dat daar wel meeEn van de andere kant gaan we nu allemaal plekken bezoeken die ik zelf vanwege bovenstaande beperkingen zelf niet bezocht zou hebben, dus daar kijk ik erg naar uit.
[..]
Ook heel gaafVeel plezier!
Ohh, Georgië lijkt me ook enorm gaaf! Hoe was dat?quote:Op donderdag 7 maart 2024 23:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel gaaf hoor, leuk om te lezen! En begrijpelijk dat je dat op die manier (georganiseerde tour) wil doen.
De reden waarom ik vroeg is omdat ik een paar jaar terug naar Georgië ben geweest, en wat "dat soort landen" betreft nog wel een stap verder zou willen doen ten oosten van Georgië/Azerbeidzjan.
Klinkt ook wel een stukje veiliger om met een tour op pad te gaan ipv zelf.
Als ik eraan denk quote ik je na de zomer nog eens om te vragen hoe het was.
Mijn vriendin is 3 jaar geleden in Georgië geweest en die was erg onder de indruk van het land. Zowel de mensen als de prachtige natuur. Die wil er echt heel erg graag weer heen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ohh, Georgië lijkt me ook enorm gaaf! Hoe was dat?
Ik ook voor de marathon (Caen).quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:
Nog een tripje gepland, begin juni weer naar Normandië op bezoek bij een kameraad.
Ik heb gratis onderkomen. Goed dat je zegt van de marathon, dan gaan we daar niet naartoe in het weekendquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:50 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik ook voor de marathon (Caen).
Beetje spijt want duur/druk door de D-Day bezoekers
Is het weekend voordat jij gaat. Maar ik dacht zelf ook als ik er toch ben dan blijf ik wel voor D-Day.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb gratis onderkomen. Goed dat je zegt van de marathon, dan gaan we daar niet naartoe in het weekend
Ik heb een talent om in steden te zijn met grote evenementen die het verkeer ontregelen, in Hamburg tijdens een marathon, in Frankfurt a/M tijdens zo'n iron man run en in Parijs was ook iets wat betreft sport toen ik er wasquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Is het weekend voordat jij gaat. Maar ik dacht zelf ook als ik er toch ben dan blijf ik wel voor D-Day.
Leuk dat je in Frankrijk gaat hardlopen! Alles kost geldquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:50 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik ook voor de marathon (Caen).
Beetje spijt want duur/druk door de D-Day bezoekers
Georgië was zo gaaf, denk in mijn top 5 vakanties ooit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ohh, Georgië lijkt me ook enorm gaaf! Hoe was dat?
Centraal Azië is trouwens heel erg veilig, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. Oké, nu gooi ik het misschien iets te veel op een hoop. Laten we het niet over Afghanistan hebben en laten we even negeren dat Turkmenistan een beetje Noord-Korea light is qua visum
En ik zal hier tegen die tijd vast een update gooien. Of niet, je weet het nooit met mij
Altijd leuk om een oud bericht van jezelf terug te zienquote:Op donderdag 28 december 2023 23:13 schreef MaJo het volgende:
Waarschijnlijk zit er weer een grote reis in de planning, de laatste keer was 2020. We kijken nu naar Japan of Thailand in maart, maar Vietnam, Sri Lanka en de VS zijn ook nog in de running
Thailand altijd een goed ideequote:Op donderdag 4 april 2024 12:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Altijd leuk om een oud bericht van jezelf terug te zienHet is uiteindelijk Thailand geworden, 3,5 week in maart. Heerlijk
Verder nog geen concrete reisplannen. Waarschijnlijk een weekend Dublin in juli en eind dit jaar ook nog wel een weekje weg
Bijna zelfde schema als hierquote:Op maandag 8 april 2024 12:42 schreef Nia het volgende:
Volgende week Lissabon, Wenen en Bratislava in juli en Praag in augustus.
Wij doen het puur omdat we een volle week in Wenen zitten en Bratislava prima te doen is als een dagtripje. Boedapest lijkt me inderdaad mooier, maar heb je eigenlijk meer tijd nodig dan een dag.quote:Op maandag 8 april 2024 14:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb toevallig een aantal keren gehoord dat Bratislava een van de saaiere steden aan de Donau is... Zou ik vanuit Wenen eerder naar Boedapest gaan.
Tja dan kun je hetzelfde afvragen van Oostenrijk en Hongarijequote:Op dinsdag 9 april 2024 13:04 schreef Nia het volgende:
Weet iemand hier waarom Tsjechië niet en Slowakije wel deel uitmaakt van de Eurozone?
Ik dacht dat Slowakije toen het zich heeft afgescheden van Tsjechië dat het destijds blanco begon en dat alle overheidsschulden die Tsjechoslowakije heeft gemaakt voortgezet zijn door Tsjechië. Daardoor kon Slowakije relatief snel deelnemen aan de eurozone.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:04 schreef Nia het volgende:
Weet iemand hier waarom Tsjechië niet en Slowakije wel deel uitmaakt van de Eurozone?
In het kader van het terugkijken op wat de plannen waren:quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:07 schreef UIO_AMS het volgende:
In januari gaan we vier weken naar Maleisië en Singapore.
In mei ga ik met vrienden naar Bergamo.
In augustus hoop ik voor werk naar een conferentie op Bali te gaan met aansluitend een paar weken op een ander Indonesisch eiland.
Nee, daar heb je geen tijd voor met zo´n volle reis-agendaquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In het kader van het terugkijken op wat de plannen waren:
In januari inderdaad naar Maleisië en Singapore geweest met ook nog een kort uitstapje naar een Thais eiland.
Het weekend Bergamo in mei met vrienden staat nog steeds gepland.
Tevens in mei ga ik met mijn vrouw en een bevriend stel en hun kids naar Trier en Luxemburg.
Nieuw is ook dat ik met mijn vader in juni een lang weekend ga fietsen vanuit een vakantiewoning in Epe.
Eind juni gaan mijn vrouw en ik een week in het vakantiehuis van de familie in de omgeving van Ommen zitten.
De conferentie op Bali in augustus gaat het helaas niet worden, maar ik ga wel naar een conferentie in Boedapest in september.
En waarschijnlijk gaan we in september ook nog een week of zo op een Grieks eiland zitten.
De rest van het jaar is verder nog niet ingepland.
Geen super nuttig antwoord hier van mij, want het is vooral gebaseerd op observaties en niet op feiten. Maar ik heb het idee dat het heel erg aan de organisatie en bestemming ligt. Op de Vakantiebeurs viel me op dat sommige organisaties populair zijn onder jongeren en andere juist weer onder ouderen (even heel generaliserend die termen hoor). Ik weet helaas geen namen en doelgroepen meer, aangezien ik toen nog niet geïnteresseerd was in groepsreizen. Kort daarna boekte ik verrassend genoeg zelf een groepsreis naar Centraal-Azië en daar gaan tot nu toe alleen mensen onder de 30 mee. En een vriendin van me is nu twee keer op groepsreis geweest (Thailand en Costa Rica) en zij zat ook telkens in een jonge groep.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:49 schreef Middelpunt het volgende:
We kunnen helaas pas op vakantie in oktober. Voor het mooie weer moeten we dus wel wat verder weg.
Het idee is nu om een (groeps)rondreis te doen in Vietnam.
We twijfelen alleen nog heel erg of we een prive reis moeten doen of een groepsreis. Op zich lijkt het me best gezellig met een groep, zolang de de groep maar niet al te groot is. En je leert ook weer nieuwe mensen kennen. Bij de meeste reisorganisaties kan je ook de leeftijdscategorie zien van degenen die al geboekt hebben en dan valt het me wel op ze bijna allemaal 56+ zijn. We zijn zelf nog geen 40 en hebben ook niet echt zin om met alleen maar 'bejaarden' op reis te gaan. Het verbaasd me wel een beetje eigenlijk. Is een groepsreis echt typisch iets voor ouderen?
Ik sluit mij aan bij RockNijntje.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:49 schreef Middelpunt het volgende:
We kunnen helaas pas op vakantie in oktober. Voor het mooie weer moeten we dus wel wat verder weg.
Het idee is nu om een (groeps)rondreis te doen in Vietnam.
We twijfelen alleen nog heel erg of we een prive reis moeten doen of een groepsreis. Op zich lijkt het me best gezellig met een groep, zolang de de groep maar niet al te groot is. En je leert ook weer nieuwe mensen kennen. Bij de meeste reisorganisaties kan je ook de leeftijdscategorie zien van degenen die al geboekt hebben en dan valt het me wel op ze bijna allemaal 56+ zijn. We zijn zelf nog geen 40 en hebben ook niet echt zin om met alleen maar 'bejaarden' op reis te gaan. Het verbaasd me wel een beetje eigenlijk. Is een groepsreis echt typisch iets voor ouderen?
Ja, dat zou zo maar eens kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:51 schreef RockNijntje het volgende:
Vietnam is misschien ook een bestemming die jonge mensen over het algemeen zelf doen en dat het eerder ouderen zijn die het georganiseerd doen? Maar misschien praat ik onzin
Met zelf doen bedoel ik in elk geval gewoon zelf je vlucht en hotel boeken.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:31 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Ja, dat zou zo maar eens kunnen inderdaad.
Vandaar dat we zelf ook nog wel een beetje twijfelen.
Met 'zelf doen' zal het doorgaans om een reis met een prive gids/chauffeur gaan denk ik?
Je mag (en wilt) daar immers niet zelf rondrijden met een nl rijbewijs.
Oh nee sorry, met zelf doen bedoel ik alles zelf regelen. Gewoon net als backpacken zeg maar. Kun je geen internationaal rijbewijs aanvragen voor Vietnam? Mijn vrienden en ik hebben in Thailand lekker zelf rondgereden, was echt topquote:Op donderdag 18 april 2024 13:31 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Ja, dat zou zo maar eens kunnen inderdaad.
Vandaar dat we zelf ook nog wel een beetje twijfelen.
Met 'zelf doen' zal het doorgaans om een reis met een prive gids/chauffeur gaan denk ik?
Je mag (en wilt) daar immers niet zelf rondrijden met een nl rijbewijs.
Vorig jaar hebben we zelf een rondreis door Zuid Afrika gedaan met een huurauto en dat was helemaal fantastisch. In 1 van de accommodaties kwamen we een groep tegen die de wel met een groepsreis was en we waren toen erg blij dat we daar niet voor gekozen hadden.
Maar naar Sri Lanka gingen we wel met een groepsreis en dat beviel ook prima. Maar dat kwam deels ook dat vlak daarvoor er aanslagen geweest waren en daardoor heel veel mensen geannuleerd hadden, waardoor het nog maar een klein groepje was. Je moet maar net geluk hebben dat het klikt denk ik, maar met alleen maar 56+ mensen zie ik dat niet snel gebeuren.
Een auto huren in Vietnam is alleen mogelijk met een Vietnamese chauffeur. Zelf autorijden in Vietnam mag helaas niet. Dit komt doordat een Nederlands rijbewijs en het in Nederland afgegeven internationaal rijbewijs niet geldig zijn in Vietnam.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:41 schreef RockNijntje het volgende:
Oh nee sorry, met zelf doen bedoel ik alles zelf regelen. Gewoon net als backpacken zeg maar. Kun je geen internationaal rijbewijs aanvragen voor Vietnam? Mijn vrienden en ik hebben in Thailand lekker zelf rondgereden, was echt topMaar misschien dat Vietnam zich daar niet voor leent, dat weet ik niet.
Zo'n georganiseerde reis kun je natuurlijk ook zelf in elkaar zetten. Her en der een lokale chauffeur regelen en gaan.quote:Is een georganiseerde reis (maar dus geen groepsreis) geen optie? In het geval dat je echt geen geschikte groepsreis gevonden krijgt.
FTFYquote:Op donderdag 18 april 2024 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zo'n georganiseerde reis kun je natuurlijk ook zelf in elkaar zetten. Her en der een lokale chauffeur regelen en gaan. Prima idee! Er zijn genoeg leuke kleinschalige gespecialiseerde reisorganisaties die je geweldig kunnen helpen hiermee!
Wat flauwquote:Op donderdag 18 april 2024 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een auto huren in Vietnam is alleen mogelijk met een Vietnamese chauffeur. Zelf autorijden in Vietnam mag helaas niet. Dit komt doordat een Nederlands rijbewijs en het in Nederland afgegeven internationaal rijbewijs niet geldig zijn in Vietnam.
Dat dus ja, een klant wees me eens op GYG en ik vond het echt bizar duur. Maar ja, marketing werkt goed kennelijk. Voor Zuid Amerika maak ik nog wel eens gebruik van www.denomades.com en die bieden concurrerende tarieven, dus dan boek ik liever alles via hun en hoef maar 1x te betalen met Creditcard, wel zo handig dan allerlei losse boekingen.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:08 schreef RockNijntje het volgende:
Nog één tip voor GetYourGuide, maak op die website je keuze en bezoek dan de website van de touroperator en boek het daar, is vrijwel altijd goedkoper
Ik ook niet, moge inmiddels wel duidelijk zijn, maar velen zijn niet zo avontuurlijk ingesteld.quote:Op donderdag 18 april 2024 18:04 schreef MaJo het volgende:
Zelf zie ik zelfs de meerwaarde niet in van een groepsreis/reisbureau op platgetreden plekken als Vietnam.
Heb je daadwerkelijk al prijzen vergeleken? Los van uit eten gaan is Kroatië denk ik niet eens veel goedkoper dan Zweden (of Nederland).quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:03 schreef DjVero het volgende:
Het wordt of Zweden of Kroatië deze zomer, vakantiehuisje (camping). Grote beurt + apk auto vielen erg duur uit, dus waarschijnlijk Kroatië, is een stukje goedkoper. Beide landen in ieder geval nog nooit geweest. Zweden is ook veel te groot om een (goede) plek te kiezen lol. Bovendien aan de overkant van de Adriatische Zee zijn we al wel een keer geweest.
Volgens ChatGPT is het leven in al haar facetten (accommodatie, behalve Dubrovnik en Split, uit eten, boodschappen, alcohol, vervoer + brandstof, bezienswaardigheden en activiteiten) in Zweden duurder en dat gaat de doorslag geven. Dat, gecombineerd met een veel te groot land (Zweden), wordt het waarschijnlijk Kroatië.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je daadwerkelijk al prijzen vergeleken? Los van uit eten gaan is Kroatië denk ik niet eens veel goedkoper dan Zweden (of Nederland).
Je moet het zelf weten, ik vind Kroatie in de zomer behoorlijk kut.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:08 schreef DjVero het volgende:
[..]
Volgens ChatGPT is het leven in al haar facetten (accommodatie, behalve Dubrovnik en Split, uit eten, boodschappen, alcohol, vervoer + brandstof, bezienswaardigheden en activiteiten) in Zweden duurder en dat gaat de doorslag geven. Dat, gecombineerd met een veel te groot land (Zweden), wordt het waarschijnlijk Kroatië.
Welke strandbestemming niet eigenlijk? Toen we in Jesolo (Italië) waren, was alles ook druk, drukker, drukst.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:11 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, ik vind Kroatie in de zomer behoorlijk kut.
Aanpassingquote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevoeging:
• juli - weekje New York (onder voorbehoud)
• oktober - huwelijksreis naar Mauritius
Ik las in de gauwigheid: "Huwelijksreis naar Maassluis"quote:
Dat is mijn woonplaats, de sfeer is er tamelijk ruig dus niet echt een aanrader ;-)quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik las in de gauwigheid: "Huwelijksreis naar Maassluis"
Update drie maanden laterquote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:09 schreef RockNijntje het volgende:
Mooi die stanlanden als onderdeel van mijn reis ben ik eind september ongeveer 1 week in Oezbekistan. OA in Tashkent Samarkand Bukhara en Almaty in KZ voor doorreis naar China.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Update drie maanden laterDe stanlanden en roadtrip staan nog altijd op de planning, in juli en augustus gaat het gebeuren. De korte feestdagenreisjes zijn gegaan naar 1) Sofia en Plovdiv (Bulgarije), 2) Valencia (Spanje), 3) Skopje (Noord-Macedonië), Prizren (Kosovo), Tirana, Krujë, Berat en Durrës (Albanië). Ik zat er aan te denken om Luxemburg uit de roadtrip te halen en aankomend weekend te doen aangezien dit weer een lang weekend is, maar ik heb zojuist besloten niet te gaan want fack regen
En gewoon even thuis tot rust komen mag ook wel na deze absoluut niet rustgevende reisjes
Wat gaafquote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:17 schreef gijsman het volgende:
[..]
Mooi die stanlanden als onderdeel van mijn reis ben ik eind september ongeveer 1 week in Oezbekistan. OA in Tashkent Samarkand Bukhara en Almaty in KZ voor doorreis naar China.
Bijna 3 maanden reis gaat van thuis naar Bali of Lombok liefst met trein bus boot via Turkije Georgie.quote:
Monte Gordo in de Algarve? Met een bepaald doel? Want dat is echt een Nederlandse bejaarden-enclave in Portugalquote:Op woensdag 29 mei 2024 23:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zomervakantie is geboekt. We hebben maandenlang rondgekeken en kwamen er niet uit. Enige tijd terug besloten om naar Monte Gordo te gaan maar toen werd dat ineens anderhalf keer zo duur.
Haha ja, omdat we er niet uitkwamen dachten we maar m'n ouders na te doen. Die zijn er tig keer geweest met plezierquote:Op woensdag 29 mei 2024 23:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Monte Gordo in de Algarve? Met een bepaald doel? Want dat is echt een Nederlandse bejaarden-enclave in PortugalIk ben er 1x geweest, met als doel bridgen (ja, ik ben ook bejaard), dat was nog wel ok, maar verder?
Oef, dat is... gewaagdquote:Op woensdag 29 mei 2024 23:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Haha ja, omdat we er niet uitkwamen dachten we maar m'n ouders na te doen. Die zijn er tig keer geweest met plezier![]()
Kleine update: Milaan is er niet van gekomen, maar wel in september naar Hong Kong voor 8 dagen met mijn beste vriend en eventueel nog andere vrienden.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In potlood nog geschreven ga ik zeer waarschijnlijk de tweede week van april een weekend naar Milaan met oud-collega's. In de derde week van april naar Brussel voor een weekend met mijn neef en wat goede vrienden.
De plannen staan nog maar voor Noorwegen is er nog een plan bij gekomen. We zijn daar 10 dagen en mijn vriend had een week of 10 geleden ineens bedacht dat het leuk zou zijn om er daar drie tot vier dagen tussenuit te gaan met zijn tweeën en dan met zo'n grote rugzak door een natuurgebied te gaan trekken met een tentje. Gewoon omdat je daar mag wildkamperen. Dat was dus even wat inlezen en voorbereiden.quote:Op maandag 8 april 2024 07:52 schreef Panthera1984 het volgende:
In februari lang weekendje Den Haag gedaan ivm muziekfestivalletje.
In juni paar dagen in een huisje in België en Graspop bezoeken.
Eind juli/begin augustus 2 weken naar Noorwegen met vrienden. Huisje in skigebied, maar zal in augustus geen sneeuw liggen. Vanuit daar met de auto dagtripjes en vooral wandelen.
Dan zijn de vrije dagen wel op.
Edit: Normaal ga ik nooit in de zomervakantieperiode weg, maar mis dus ook regelmatig het 'mooie weer' en heb vakanties die 'zo zo' zijn. Aan de ene kant wel jammer dat ik mijn vrije dagen nu in juni/juli/augustus allemaal op maak, maar ook wel eens fijn om (hopelijk) ook eens mooi weer en toeristische dingen die open zijn mee te maken
Haha, hoe vaak ga je dan op vakantie als je níet op de kosten let? Elke 2 weken?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:16 schreef exelletor het volgende:
Bij mij is 2024 het jaar van besparen en op de kosten letten, daarom dit jaar voornamelijk goedkopere bestemmingen uitgezocht.
Al gehad of onderweg:
Januari - Week Tenerife
Februari - Week Valencia eo
April - Midweek Santorini
Mei - Weekend Milaan
Juni - Week Georgië
Uit dit lijstje ben ik vooral te spreken over Santorini en Georgië. Na een wow-gevoel bij Lanzarote, had ik dat gevoel op Tenerife wat minder.
Verwacht:
Juni: Valencia eo, Berlijn
September: Valencia eo
November: Bali
Vorig najaar zocht ik de warmte op in Miami. Nu dus ipv een week Miami 3 weken Bali gepland, ben benieuwd welke van de twee nou goedkoper uitvalt en wat mijn ervaring gaat zijn. Grote kans dat ik niet de hele tijd op Bali ga blijven want dat schijnt zonde te zijn en grotendeels ook niet authentiek, maar de route uitstippelen etc komt nog. Wel ben ik over de jaren heen langzamer gaan reizen en hoef ik niet als een gekke toerist door alle "highlights" te galopperen.
Ja stom hè, die prijzen. Dat is de hele reden dat ik wanneer ik alleen reis toch nog altijd voor hostels ga. Hotelkamers zijn in je eentje vaak gewoon net zo duur als met z'n tweeënquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
In juli een weekje Frankrijk met gezin en in december een weekend Malaga (marathon rennen), in principe alleen maar waarschijnlijk gaat er nog wel iemand mee die ook zin heeft in een weekendje zon.
Dat gezegd hebbende; wat zijn hotels duur zeg als je alleen gaat
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
Ga samenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:49 schreef RockNijntje het volgende:
Ja stom hè, die prijzen. Dat is de hele reden dat ik wanneer ik alleen reis toch nog altijd voor hostels ga. Hotelkamers zijn in je eentje vaak gewoon net zo duur als met z'n tweeënErgens begrijpelijk, maar wel onhandig voor mensen als wij.
Ja hostels zat ik ook aan te denken.. maar ik ben ook wel toe aan een beetje rust met 3 jonge kinderen thuisquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja stom hè, die prijzen. Dat is de hele reden dat ik wanneer ik alleen reis toch nog altijd voor hostels ga. Hotelkamers zijn in je eentje vaak gewoon net zo duur als met z'n tweeënErgens begrijpelijk, maar wel onhandig voor mensen als wij.
quote:
Begrijpelijkquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja hostels zat ik ook aan te denken.. maar ik ben ook wel toe aan een beetje rust met 3 jonge kinderen thuis
tja geld is niet echt n issue hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:56 schreef Silenus het volgende:
Er zijn best vaak hostels met privé-kamers, dan heb je iig wat privacy. En buiten het centrum scheelt ook al vaak, helemaal in gebieden waar de ubers goedkoop zijn.
En het scheelt natuurlijk om je solotrips vooral naar goedkope bestemmingen te doen, bijv de Balkan of (hierboven al ergens genoemd) Georgië, waar echt alles bijna gratis is. Voor 25 euro per nacht heb je wel een prima hotelkamer, voor 40 een groot appartement. En uit eten is dan altijd goedkoper dan wanneer je in NL kookt dus daar bespaar je eigenlijk geld op.
Hotel waar ik heen wil (en al paar keer ben geweest met anderen) ligt aan zee tegen het centrum aan , er zijn vast andere goede hostels maar die zijn niet zo fijn als deze qua locatie met namequote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:56 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Het is niet dat ik niemand heb om mee te gaan, als ik alleen ga doe ik dat redelijk bewust
[..]
BegrijpelijkDan helaas toch maar wat geld er tegenaan klappen
Soms hebben hostels ook privékamers (die een stuk goedkoper zijn dan hotelkamers), maar dat moet je dan maar net tegenkomen. En als je echt lekker wilt relaxen is het misschien ook wel fijn om gewoon alles voor jezelf te hebben, inclusief badkamer.
Bij een marathontripje wil je ook wel een beetje bij de start in de buurt zitten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hotel waar ik heen wil (en al paar keer ben geweest met anderen) ligt aan zee tegen het centrum aan , er zijn vast andere goede hostels maar die zijn niet zo fijn als deze qua locatie met name
Zekerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bij een marathontripje wil je ook wel een beetje bij de start in de buurt zitten.
Vorig jaar gedaan in Athene, daar word je nog naar de start gebracht met bussen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zeker. En dichtbij de stad , het hele weekend zijn er activiteiten in t kader van de marathon (mini-festival, ontbijt loop, pasta party).
Ik/we gaan ons wel vermaken
Ik had ook gezegd tegen vrienden/kennissen je mag best mee naar dan wel de (halve) marathon rennen en niet alleen bier drinken
Dat is inderdaad een nadeel als je alleen reist. Het is mooi dat je voor je reis een concreet doel hebt (de marathon lopen). Alleen op reis kan een uitdaging zijn om zin te maken, mocht het overhoopt slecht weer zijn. En daarop lijk ik wel een abonnement te hebben. Iets wat ook serieus bepaalde vakantieplannen belemmert.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
In juli een weekje Frankrijk met gezin en in december een weekend Malaga (marathon rennen), in principe alleen maar waarschijnlijk gaat er nog wel iemand mee die ook zin heeft in een weekendje zon.
Huttenheugtequote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Iemand nog tips voor een vakantiebestemming voor een kleine groep eind twinigers? We zouden een combinatie willen van activiteiten (en dan echt actief) maar waar je zeker ook leuk kunt uitgaan (of in ieder geval gezellig een biertje kunt drinken. Vinden het lastig een bestemming te kiezen voor deze combinatie. Liefst wel binnen Europa.
voor hoelang? Stedentrip of een combinatie van stedentrip en strand?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Iemand nog tips voor een vakantiebestemming voor een kleine groep eind twinigers? We zouden een combinatie willen van activiteiten (en dan echt actief) maar waar je zeker ook leuk kunt uitgaan (of in ieder geval gezellig een biertje kunt drinken. Vinden het lastig een bestemming te kiezen voor deze combinatie. Liefst wel binnen Europa.
Hadden een week in gedachten. Inderdaad liefst een combinatie van die beiden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
voor hoelang? Stedentrip of een combinatie van stedentrip en strand?
barcelona een idee? Kan je beiden prima combineren. Of een plaats daar in die regio iigquote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hadden een week in gedachten. Inderdaad liefst een combinatie van die beiden.
Lissabon wellicht?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker vage omschrijvingquote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Hoezo vaag?quote:
Ik vind het altijd leuk om dit topic terug te lezen en te kijken wat ervan gekomen is. Misschien kunnen anderen dit ook doen?quote:Op donderdag 28 december 2023 23:13 schreef MaJo het volgende:
Waarschijnlijk zit er weer een grote reis in de planning, de laatste keer was 2020. We kijken nu naar Japan of Thailand in maart, maar Vietnam, Sri Lanka en de VS zijn ook nog in de running
En als je dan verder leest zie je dat je al eerder een update hebt gedaanquote:Op donderdag 4 april 2024 12:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Altijd leuk om een oud bericht van jezelf terug te zienHet is uiteindelijk Thailand geworden, 3,5 week in maart. Heerlijk
Verder nog geen concrete reisplannen. Waarschijnlijk een weekend Dublin in juli en eind dit jaar ook nog wel een weekje weg
Bovenstaande hebben we inderdaad gedaan. Dochter had een fantastische week in Oxford en man en ik hebben heerlijk een paar etappes van Hadrians wall gelopen, lekker gegeten en van elkaars gezelschap genoten.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan in de zomerschoolvakantie twee verschillende dingen doen.
Eerst gaan we dochter in Oxford afleveren en daarna gaan man en ik samen vakantie houden in de UK. Beetje Hadrian’s wall en beetje in de voetsporen van Shakespeare.
Daarna kind ophalen en terug naar het vasteland. Even langs huis en dan naar Bretagne, Parijs en eindigen in de Efteling.
Misschien nog wat weekendjes weg en wellicht nog wat in de herfst- of kerstvakantie, maar dat weten we nog niet.
Toch redelijk uitgevoerd. Straatsburg, Madeira, Taiwan zijn bezocht. Hongkong niet (vloog uiteindelijk via Shanghai). In september 2 weken Alpen gedaan. Argentinië is afgevallen, voornamelijk vanwege de kosten. Wel in oktober nog een weekendje Warschau en in december een weekje Porto gedaan. Dus mag niet klagen met deze reisjes. Hahaquote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:48 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Update:
Feb: weekendje Strasburg
Feb: weekje Madeira
April/mei: Hongkong + Taiwan
September: weekje ??
December/januari 2025: Argentinië
Oktober/november dan maar doen? Ik zie de offerte-aanvraag wel verschijnen. Wees wel op tijd, want er zijn nu al hotels vol voor die periode, bizar...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:13 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Toch redelijk uitgevoerd. Straatsburg, Madeira, Taiwan zijn bezocht. Hongkong niet (vloog uiteindelijk via Shanghai). In september 2 weken Alpen gedaan. Argentinië is afgevallen, voornamelijk vanwege de kosten. Wel in oktober nog een weekendje Warschau en in december een weekje Porto gedaan. Dus mag niet klagen met deze reisjes. Haha
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar voor ons doen heel veel vakantie op de planning:
- eind januari weekend Ardennen met de hele familie voor de verjaardag van mijn zus
- begin februari week Duitsland/Oostenrijk, Oostenrijk met het werk
- juni Barcelona gecombineerd met F1
- september/oktober zomervakantie
Albanië is het niet geworden, we wilden uiteindelijk wat meer relaxed dan een paar weken rondreizen. Het is een korte week Parijs en Disney geworden en de rest gewoon thuis.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:14 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En inmiddels hebben we ook ideeën waar de zomervakantie heen zal gaan. Het wordt Albanië, laatst een keer iets over gezien (volgens mij bij 3 op reis), daarna het online ook een aantal keer tegengekomen en we hebben een collega die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hopen daar nog enigzins het grote toerisme te kunnen vermijden.
Mijn 'solo trip' naar Spanje is uiteindelijk niet solo geweest, we zijn uiteindelijk met 7 personen gegaanquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk om dit topic terug te lezen en te kijken wat ervan gekomen is. Misschien kunnen anderen dit ook doen?
Ben jij nu naar Estland geëmigreerd?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:37 schreef bianconeri het volgende:
Geen idee wat ik in 2024 in gedachten had....
Maar het is uiteindelijk Estland, Spanje en Portugal geworden. Geloof ik.
Dit is geen 2025 topic, maar goed. Dit jaar qua reizen:
Malediven en Finland al gehad.
Nederland staat op de planning, familie en vrienden bezoeken.
Wellicht gaan we nog eens naar Finland en buiten dat even niets buiten wat binnenlandse reizen.
mja, puur vanwege trump zou ik het iig niet laten. Lage dollar en het wordt aantrekkelijker. Heb ook niet het idee dat hij anti toerist is.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:50 schreef ZarB het volgende:
Lees/hoor toch relatief veel dat mensen plannen naar de VS in de ijskast zetten. Ik ben heel benieuwd welke invloed dat heeft de komende periode (qua toerisme in de VS). Wij gingen ook altijd graag heen, al hoewel ik me wel steeds meer begon te ergeren aan de fooiencultuur. Nu hebben we ook zoiets van mwah...
The number of overseas visitors to the US dropped by 11.6% in March compared with the previous year, including a 17.2% decline in people traveling from western Europe, according to US government data. And given much of the visibility about detentions and deportations of travelers came from mid-March onwards, that figure is due to decline even further, which would be devastating to the tourism industry and beyond.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:50 schreef ZarB het volgende:
Lees/hoor toch relatief veel dat mensen plannen naar de VS in de ijskast zetten. Ik ben heel benieuwd welke invloed dat heeft de komende periode (qua toerisme in de VS). Wij gingen ook altijd graag heen, al hoewel ik me wel steeds meer begon te ergeren aan de fooiencultuur. Nu hebben we ook zoiets van mwah...
Dit klopt. Doet ie best goed ook TRV / [Reisverslag] Rondreis Argentinië + vliegende stroopwafelsquote:
En Peru?quote:Op maandag 5 mei 2025 10:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit klopt. Doet ie best goed ook TRV / [Reisverslag] Rondreis Argentinië + vliegende stroopwafels
Peru is het plan voor 2026.quote:
Nou ja. Nieuwsberichten laten wel ander beeld zienquote:Op maandag 5 mei 2025 10:05 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Heb ook niet het idee dat hij anti toerist is.
Zijn dat je mañanalamas?quote:
ja voor toeristen denk je? Volg het niet helemaal om eerlijk te zijn en als je twijfelt ja dan sowieso niet doen natuurlijkquote:Op maandag 5 mei 2025 14:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja. Nieuwsberichten laten wel ander beeld zien
Had zelf ook plan om in oktober naar oostkust te gaan maar ga het risico niet nemen. Straks kan je weer met een enkeltje terug
Nou ja, als er toeristen terug worden gestuurd naar land van herkomst als ze voor een langere reisperiode geen accomodatie kunnen aantonen bijv. Wat met die 2 backpackers zo was. En dat er telefoons worden doorzocht. Dat vind ik toch allemaal wel nare businessquote:Op maandag 5 mei 2025 15:02 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ja voor toeristen denk je? Volg het niet helemaal om eerlijk te zijn en als je twijfelt ja dan sowieso niet doen natuurlijk
Gaaf, veel plezier. Wil je meer richting de Balkan of Frankrijk/Spanje? Met Interrail kun je ook met sommige veerboten, als je bijvoorbeeld van Italië naar Albanië ofzo zou willen.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:23 schreef gijsman het volgende:
Eind deze maand richting zuid Europa met Interrail.
Doel is wat meer op de bonnefooi minder hsl en meer regionaal treinverkeer, en per dag zien waar ik uit kom.
Ik neig meer naar Frankrijk/Spanje stukje Portugal.. Heen westelijk terug centraal/oosten.quote:Op maandag 5 mei 2025 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf, veel plezier. Wil je meer richting de Balkan of Frankrijk/Spanje? Met Interrail kun je ook met sommige veerboten, als je bijvoorbeeld van Italië naar Albanië ofzo zou willen.
Als je naar Mont-Saint-Michel gaat parkeer je auto dan niet op het strand.quote:Op maandag 5 mei 2025 19:38 schreef MaJo het volgende:
In augustus staat 2 weken Normandië op de planning (voor het eerst met mijn moeder erbij)
Goed bezig en fijn dat er nog mensen zijn die zich niet laten lijden door de heersende opinie rondom vliegreizen. Mooi afwisselend pakket aan reisbestemmingen ook: ver weg en dichtbij.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:03 schreef Fogel het volgende:
Mijn plannen, en deels uitgevoerde plannen voor 2025:
Zuid-Amerika (zie reisverslag), Nederland (voornamelijk bezoek en niet de toerist uithangen), weekend Chicago, weekend Washington (om naar national air and space museum te gaan), Nederland (4 dagen lang bier drinken met vrienden), roadtrip Europa (in ieder geval ook even naar NL, maar verder behalve een overnachting bij Gøteborg op de heenweg niks geboekt ofzo), Seoul (weekend, vooral om met de inaugurale vlucht van SAS op Kopenhagen-Seoul mee te reizen en niet perse om in Seoul te zijn).
Zou zomaar kunnen dat mijn bestelvingers nog een keer uitglijden en dan komt er nog een trip of twee bij, we zien wel. Voor bonustickets is de VS als bestemming in ieder geval een stuk beter dan voorheen. Zou zomaar wat te maken kunnen hebben met de inhoud van de post van @:nostra.
Wanneer ben je in Gøteborg?quote:Op maandag 5 mei 2025 15:03 schreef Fogel het volgende:
Mijn plannen, en deels uitgevoerde plannen voor 2025:
Zuid-Amerika (zie reisverslag), Nederland (voornamelijk bezoek en niet de toerist uithangen), weekend Chicago, weekend Washington (om naar national air and space museum te gaan), Nederland (4 dagen lang bier drinken met vrienden), roadtrip Europa (in ieder geval ook even naar NL, maar verder behalve een overnachting bij Gøteborg op de heenweg niks geboekt ofzo), Seoul (weekend, vooral om met de inaugurale vlucht van SAS op Kopenhagen-Seoul mee te reizen en niet perse om in Seoul te zijn).
Zou zomaar kunnen dat mijn bestelvingers nog een keer uitglijden en dan komt er nog een trip of twee bij, we zien wel. Voor bonustickets is de VS als bestemming in ieder geval een stuk beter dan voorheen. Zou zomaar wat te maken kunnen hebben met de inhoud van de post van @:nostra.
Voorlopig geplanned op 18 juli. Maar da's dan laat aankomen en "vroeg" verder. Zijn niet van plan de stad in te gaan.quote:
Parkeren op het strand waren we niet van plan neequote:Op donderdag 8 mei 2025 21:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je naar Mont-Saint-Michel gaat parkeer je auto dan niet op het strand.
Gaan jullie ook naar het Britse gedeelte van Normandië?
Lees je in over mont saint michel, het is er bizar druk. Wij zijn in 2018 in de meivakantie toen helemaal aan het eind van de middag pas gegaan nav tips online toen al want het is echt een heel circus.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Parkeren op het strand waren we niet van plan nee
Bedoel je Guernsey/Jersey? Had me wel leuk geleken maar ligt toch wat uit de route voor die 2 weken. We hebben nu een week een huisje bij de landingsstranden in de buurt en zoeken nog een locatie voor de tweede week, ik denk in de buurt van Etretat
Guernsey/Jersey zijn zo mooi met heel veel verborgen juweeltjes.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Parkeren op het strand waren we niet van plan nee
Bedoel je Guernsey/Jersey? Had me wel leuk geleken maar ligt toch wat uit de route voor die 2 weken. We hebben nu een week een huisje bij de landingsstranden in de buurt en zoeken nog een locatie voor de tweede week, ik denk in de buurt van Etretat
Trierquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:46 schreef Nia het volgende:
Al geweest naar:
Helsinki en Tallinn in maart.
Boedapest en Bratislava in mei.
Nog te gaan naar:
Luxemburg, Trier en Brussel in augustus.
Parijs in december.
Ga je nog een rondje rijden?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:44 schreef Zoddie het volgende:
Juni: Duitsland, Nurburgring.
Juli: Oostenrijk, alpen.
Als ik er in de buurt ben rij ik altijd wel een paar rondjes en misschien weer een keer een taxi.quote:
Gaaf! Heb ooit, jaren geleden een keer een rondje gereden. En om eerlijk te zijn vond ik een rondje wel genoeg. Ik kom er wel graag kijken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik er in de buurt ben rij ik altijd wel een paar rondjes en misschien weer een keer een taxi.
Dat herken ik, eerste keer zat ik de hele weg gespannen te rijden en was blij dat ik weer op de parkeerplaats stond.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Gaaf! Heb ooit, jaren geleden een keer een rondje gereden. En om eerlijk te zijn vond ik een rondje wel genoeg. Ik kom er wel graag kijken.
Wow dat is wel echt bizar... Ik denk dat we het sowieso overslaan omdat het toch wat uit de route ligt (2 uur enkel), dan kijken we liever naar dingen in de omgeving.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Lees je in over mont saint michel, het is er bizar druk. Wij zijn in 2018 in de meivakantie toen helemaal aan het eind van de middag pas gegaan nav tips online toen al want het is echt een heel circus.
Edit: zag net dit filmpje to proof my point
https://www.instagram.com(...)MTN3YXlmcW12YTh1Yw==
Ze staan zeker hoog op het lijstjequote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Guernsey/Jersey zijn zo mooi met heel veel verborgen juweeltjes.
Maar Frans Normandië heeft ook heel veel om te zien, doen en gewoon 'te zijn'.
Weer een van mijn favoriete plekjes op de wereld.
Wauw, hoeveel vakantiedagen heb jij per jaar?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:57 schreef buzz1291 het volgende:
Nou effuh een updateje dan.....
maart-april 2 maanden Thailand (6 dagen per week werken)
juni-juli 35 dagen fietsen Utrecht-Santiago de Compostela
september 15 dagen auto trip naar Zuid Spanje
oktober-november 2 maanden Thailand (6 dagen per week werken)
Betâh ...........
27 vakantie dagen en 13 ADV dagen en door in Azië 6 dagen per week te werken schoffel ik er nog de nodige bij. Maar aan het eind van het jaar er altijd behoorlijk wat over en die worden uitbetaaldquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wauw, hoeveel vakantiedagen heb jij per jaar?
Trip staan in Augustus. Binnenlandse reis naar de zomerhoofdstad van het land (Parnü).quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:37 schreef bianconeri het volgende:
Dit jaar qua reizen:
Malediven en Finland al gehad.
Nederland staat op de planning, familie en vrienden bezoeken.
Wellicht gaan we nog eens naar Finland en buiten dat even niets buiten wat binnenlandse reizen.
Doenquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Ik sta op het punt om mijn baan op te zeggen en voor lange tijd op reis te gaan.
Heb al heel veel van de wereld gezien.
Ik ben inmiddels 40. Geen relatie of kids. Ben vroeg mijn ouders verloren door ziekte, beide pensioen niet gehaald.
Om mij heen zie ik dichtbij mensen ziek worden en net voor het pensioen omvallen.
Ik ben nu nog gezond. Niemand die zegt dat ik mijn pensioen ga halen. Dus waarom wachten tot mijn oude dag?
Dit heeft mij echt aan het denken gezet en dit idee zit al een jaar in mijn hoofd.
Financieel is dit voor mij geen probleem. Ik bezit een huis zonder hypotheek, heb heel veel spaargeld waar ik jaren mee op reis kan gaan. Ik heb ook een camperbus waarmee ik heel europa door kan touren.
Het idee is om per 1 oktober te stoppen met werken. Dus volgende maand mijn ontslag in te dienen.
Ik ga komende 2 weken mijn definitieve beslissing maken.
Ja, doen! Er is weinig dat je hier bindt, dus ga op reis en maak er een prachtige tijd van!quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Ik sta op het punt om mijn baan op te zeggen en voor lange tijd op reis te gaan.
Ik ben inmiddels 40. Geen relatie of kids. Ben vroeg mijn ouders verloren door ziekte, beide pensioen niet gehaald.
Om mij heen zie ik dichtbij mensen ziek worden en net voor het pensioen omvallen.
Ik ben nu nog gezond. Niemand die zegt dat ik mijn pensioen ga halen. Dus waarom wachten tot mijn oude dag?
Dit heeft mij echt aan het denken gezet en dit idee zit al een jaar in mijn hoofd.
Financieel is dit voor mij geen probleem. Ik bezit een huis zonder hypotheek, heb heel veel spaargeld waar ik jaren mee op reis kan gaan. Ik heb ook een camperbus waarmee ik heel europa door kan touren.
Het idee is om per 1 oktober te stoppen met werken. Dus volgende maand mijn ontslag in te dienen.
Als jij in een carriere zit waar je vrij makkelijk weer ergens aan de slag kan gaan zou ik het zeker doen!quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Reizen is leuker dan een grote bankrekening. Op mijn 31e kreeg ik een vervelende diagnose waardoor reizen veel moeilijker werd. Blij dat ik veel gereisd heb.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |