quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Naar mijn weten woont Fogel in Argentinië en organiseert hij professioneel reisen naar Argentinië.
quote:
Begin januari, voor drie weken. @flipsen regelt de boel vanaf EZE.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:33 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij deze dan
Maar jij gaat dus ook eind van het jaar richting Argentinië?
Ik woon in Noorwegen en organiseer niksquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Naar mijn weten woont Fogel in Argentinië en organiseert hij professioneel reisen naar Argentinië.
Dat dus.quote:
Plannen ongewijzigd en uitgebreid met lang weekend Praag in juni, en in het najaar nog een "vriendenweekend" weg in de Ardennen of Eifel wellicht.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
- 4 dagen Dublin in mei
- 5 dagen Berlijn in augusuts
- Najaar (hopelijk november) naar Cuba
Ziet er echt heel vervelend uitquote:
Wel. Port Antonio bijvoorbeeld, prachtig.quote:Op maandag 11 december 2023 12:04 schreef ZarB het volgende:
Jamaica ter afwisseling iets? Is buiten een resort om ook niks
Als je toch al die ministaatjes gaat bezoeken, moet San Marino er dan ook niet bij? En Gibraltar?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:09 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga naar Kazakhstan, Kirgizië, Tajikistan en Oezbekistan. Hopelijk daarnaast nog een roadtrip door Luxemburg, Liechtenstein, Italië, Frankrijk, Monaco, Andorra en Spanje. En daarnaast is er opzich nog de mogelijkheid tot drie korte reisjes i.v.m. verplichte vrije dagen (de feestdagen), maar geen idee nog waar die heen gaan. Ligt heel erg aan of er fatsoenlijke vluchten te vinden zijn. Zo niet, nou ja, dan niet
San Marino ben ik vorig jaar al geweest, echt een mooie plek! Gibraltar stond eigenlijk ook op de planning voor vorig jaar, omdat ik twee keer naar Andalusië ging. Maar daar was helaas geen tijd meer voor (ik zou het zelf wel gedaan hebben, maar ik was toen met andere mensen). Voor dit jaar past het er in de planning helaas niet bij, maar ik wil er sowieso nog een keer heenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je toch al die ministaatjes gaat bezoeken, moet San Marino er dan ook niet bij? En Gibraltar?
Toevoeging:quote:Op donderdag 9 november 2023 17:08 schreef sanger het volgende:
Nog niet heel veel bekend en geboekt, maar wel al:
• april - lang weekend Frankrijk voor bezichtigen trouwlocatie
• juni - weekje Frankrijk vanwege bruiloft
• juli - 3 dagen Frankrijk ivm bezoeken Olympische Spelen
Wij zijn in juli 2019 naar Boa Vista geweest (Riu Touareg). Veel zon! Mooi en groot strand. Zee kon je niet in zwemmen ivm de kracht van de golven (iedere dag rode vlag). Qua excursies ook vrij weinig. Schildpadden eieren zien leggen als dat je ding is. Quad rijden door een rode steenwoestijn of stukje zandwoestijn. Of met zo een partyboot mee als dat je ding is.quote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is hier iemand op de Kaapverdische Eilanden geweest? Is dat de moeite waard? Is iets minder lang vliegen (op papier, gemiddeld) dan zeg een Dominicaanse Republiek of een Cuba, maar op die laatste 2 ben ik geweest, en voor de afwisseling willen we komende zomer ergens heen waar ik nog niet geweest ben, maar als het niet de moeite is om daar heen te gaan dan gaat dat 'm dus niet worden.
Dus, iemand ervaringen?
OK, nou reserveer niet al teveel tijd voor Liechtenstein. Daar is werkelijk niets te doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:55 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
San Marino ben ik vorig jaar al geweest, echt een mooie plek! Gibraltar stond eigenlijk ook op de planning voor vorig jaar, omdat ik twee keer naar Andalusië ging. Maar daar was helaas geen tijd meer voor (ik zou het zelf wel gedaan hebben, maar ik was toen met andere mensen). Voor dit jaar past het er in de planning helaas niet bij, maar ik wil er sowieso nog een keer heen
Heel gaaf (Kazakhstan, etc.). Rond welke tijd ga je? En georganiseerde reis of backpack style?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:09 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ga naar Kazakhstan, Kirgizië, Tajikistan en Oezbekistan. Hopelijk daarnaast nog een roadtrip door Luxemburg, Liechtenstein, Italië, Frankrijk, Monaco, Andorra en Spanje. En daarnaast is er opzich nog de mogelijkheid tot drie korte reisjes i.v.m. verplichte vrije dagen (de feestdagen), maar geen idee nog waar die heen gaan. Ligt heel erg aan of er fatsoenlijke vluchten te vinden zijn. Zo niet, nou ja, dan niet
Om puur je vragen te beantwoorden: eind juli tot halverwege augustus met een georganiseerde reis. Maar oh help, ik praat te veel als iemand een keer interesse toont in mijn reizen. Dus hier wat context bij de antwoorden voor als iemand dat interessant vindt, let's goquote:Op maandag 4 maart 2024 17:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel gaaf (Kazakhstan, etc.). Rond welke tijd ga je? En georganiseerde reis of backpack style?
Ook heel gaafquote:Ik vertrek zaterdag voor drie weken naar Indonesië (Java - Lombok - Flores).
Dan eerste weekend van mei Gardameer.
Eind augustus een week Sicilië voor een bruiloft.
En dan nog wat dagen over maar geen plannen.
Is ook wel prima zo, paar dagen Nederland pakken zal er ook wel inzitten.
En inmiddels hebben we ook ideeën waar de zomervakantie heen zal gaan. Het wordt Albanië, laatst een keer iets over gezien (volgens mij bij 3 op reis), daarna het online ook een aantal keer tegengekomen en we hebben een collega die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hopen daar nog enigzins het grote toerisme te kunnen vermijden.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar voor ons doen heel veel vakantie op de planning:
- eind januari weekend Ardennen met de hele familie voor de verjaardag van mijn zus
- begin februari week Duitsland/Oostenrijk, Oostenrijk met het werk
- juni Barcelona gecombineerd met F1
- september/oktober zomervakantie
Heel gaaf hoor, leuk om te lezen! En begrijpelijk dat je dat op die manier (georganiseerde tour) wil doen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Om puur je vragen te beantwoorden: eind juli tot halverwege augustus met een georganiseerde reis. Maar oh help, ik praat te veel als iemand een keer interesse toont in mijn reizen. Dus hier wat context bij de antwoorden voor als iemand dat interessant vindt, let's go
Het is in die maanden extreem warm daar, ik weet ook niet precies waarom ze voor die data gekozen hebben. Maar die maanden zijn voor de berggebieden wel fijn las ik, dus misschien daarom. Normaal zou ik nooit voor een georganiseerde reis kiezen, dat is namelijk totaal niets voor mij. Ik regel liever alles zelf en ik vind de vrijheid die dat biedt heerlijk. Maar ik kwam toevallig een reis tegen die enorm uitgebreid is, zeker voor het bedrag dat ze vragen.
Ik heb veel ervaring met 'shoestring budget' backpackreizen in m'n eentje, maar in deze regio had ik het niet goedkoper kunnen doen dan de kosten van deze georganiseerde reis. Ergens in een yurt slapen in een afgelegen gebied kost bijvoorbeeld al minstens 300 euro als je het zelf wil doen, omdat je dat alleen met een tour kunt doen. Zelf rijden wordt niet aangeraden in die landen en autohuur is nog vrijwel onbestaand, omdat toerisme ook niet echt een ding is. Enkele van de landen hebben onderling ook wat grensconflicten, wat het reizen tussen de landen nogal complex kan maken. Treinen in Oezbekistan zijn bijvoorbeeld prima, maar de trein van Oezbekistan naar Tadjikistan rijdt bijvoorbeeld maar 1 of 2 keer in de week en je kunt alleen kaartjes kopen op het station. Van Tadjikistan naar Kirgizië reizen kan volgens mij überhaupt niet vanwege grensconflicten (op fora zijn mensen hier wat onduidelijk over, het lijkt erop dat er soms weer mensen doorgelaten worden). Al met al sluit dat helaas niet helemaal aan bij de flexibiliteit die ik me kan veroorloven met mijn beperkte aantal vrije dagen.
Verder kon ik me in Spaanstalige landen altijd prima redden met het beetje Spaans dat ik spreek, maar veel gebieden in Centraal Azië zijn ten eerste absoluut niet toeristisch en dus niet ingesteld op de aanwezigheid van toeristen en ten tweede kan ik daar dus echt helemaal niets qua communicatie. Zij spreken geen Engels en ik spreek geen Russisch, Kazachs, Kirgizisch, Tadzjieks, Oezbeeks, etc. En die twee problemen versterken elkaar nogal.
Dus al het bovenstaande in overweging nemende dacht ik: ik moet niet zelf gaan lopen kloten en moet gewoon voor die georganiseerde reis gaan. Voor populairdere gebieden (ik noem maar wat: Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië, Midden-Amerika, etc.) zou ik dat nooit overwegen, dus dat ik dit toevallig voor deze prijs tegenkwam in deze regio is een beetje alsof het voorbestemd wasIk ben erg benieuwd! Ik vind het wel een leuk experiment. Misschien kom ik erachter dat ik groepsreizen wel leuk vind, zo lang ik maar de juiste kies. En mocht dat nou echt niet het geval zijn, dan heb ik nog steeds vier landen bezocht die ik enorm graag wil zien.
Enige wat ik jammer vind is dat we niet naar Khiva gaan. Maar ik wil ook nog wel eens naar Turkmenistan en dan combineer ik dat daar wel meeEn van de andere kant gaan we nu allemaal plekken bezoeken die ik zelf vanwege bovenstaande beperkingen zelf niet bezocht zou hebben, dus daar kijk ik erg naar uit.
[..]
Ook heel gaafVeel plezier!
Ohh, Georgië lijkt me ook enorm gaaf! Hoe was dat?quote:Op donderdag 7 maart 2024 23:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel gaaf hoor, leuk om te lezen! En begrijpelijk dat je dat op die manier (georganiseerde tour) wil doen.
De reden waarom ik vroeg is omdat ik een paar jaar terug naar Georgië ben geweest, en wat "dat soort landen" betreft nog wel een stap verder zou willen doen ten oosten van Georgië/Azerbeidzjan.
Klinkt ook wel een stukje veiliger om met een tour op pad te gaan ipv zelf.
Als ik eraan denk quote ik je na de zomer nog eens om te vragen hoe het was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |