Op wat voor fiets?quote:Op donderdag 9 november 2023 21:44 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb net mijn fietstocht voor mei 2024 midden door Duitsland van Koblenz tot Görlitz en dan naar Berlijn in elkaar geflanst.
Canyon Pathlite:ON 9.0quote:
Ha, kom je hier in TRV ook weer eens buurten? Gezellig! De appeltaart staat klaar hoor, in HTLquote:Op zondag 19 november 2023 22:56 schreef Blik het volgende:
Indonesië gaat het worden dit jaar, vliegen op Bali en dan onder andere naar Lombok, Flores (en Komodo). Op de terugweg stopover op HongKong
Ja, haha, zo weinig echt op reis geweest de laatste tijd met jonge kinderen (behalve met de tent naar een camping in Europa. Maar we vonden dat het weer eens tijd werd.quote:Op maandag 20 november 2023 04:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, kom je hier in TRV ook weer eens buurten? Gezellig! De appeltaart staat klaar hoor, in HTL
* flipsen ziet de offerte-aanvraag wel verschijnen...quote:Op maandag 20 november 2023 20:33 schreef Pinuts het volgende:
Mei/Juni: Japan + Taiwan
Najaar: (hopelijk) Argentinië
En misschien in februari nog even een leuk stedentripje.
Update:quote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Februari een tocht in NL. Ivm buitenlands bezoek bij mij.
In maart een nog niet geboekte en nog niet bekende bestemming (lang weekend).
In mei wil ik naar Spanje (1 a 2 week).
September ook weer tocht in NL ivm buitenlands bezoek.
En eind dit jaar (maar mss ook begin 2025) een reis naar Estland (ong een week).
Waarschijnlijk is het nu echt loos alarm. Het probleem in China is dat het een jaar achterloopt op Europa en China in tegenstelling tot Europa nog geen "normale" winter heeft meegemaakt zonder coronamaatregelen. Dit is de eerste winter in China zonder coronamaatregelen en dus komen andere virussen naast corona, die door de coronamaatregelen nauwelijks voorkwamen in China, nu weer voor in China. In combinatie met de verminderde weerstand van de Chinese bevolking, omdat ze drie winters lang te maken hebben gehad met coronamaatregelen, zorgen ervoor dat simpele luchtweginfecties toch voor een hoge belasting van de zorg kunnen zorgen. Voor China een probleem, voor Europa niet zorgwekkend.quote:Op vrijdag 1 december 2023 22:37 schreef gijsman het volgende:
Die plannen kunnen weer in de ijskast vanwege dat longvirus wat zich nu verspreid vanuit China.
is thuis NL? Pittige reis dan denk?quote:Op maandag 4 december 2023 19:19 schreef gijsman het volgende:
Als er geen gekke dingen gebeuren vanaf september van thuis naar Bali of Lombok zoveel mogelijk zonder vliegtuig.
Route optie via centraal Azie er is/zijn nog wat obstakels.
Ja thuis is NL, en alles tussen Istanbul en Bangkok is onbekend terrein dus idd pittigquote:Op maandag 4 december 2023 19:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
is thuis NL? Pittige reis dan denk?
spannend wel! Klinkt leuk iigquote:Op maandag 4 december 2023 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ja thuis is NL, en alles tussen Istanbul en Bangkok is onbekend terrein dus idd pittig
Ik ben er een paar jaar geleden in januari geweest: super mooi weer, in bikini aan het zwembad. Ik zat op Sal. Maar er is echt geen ruk te doen op dat eilandquote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is hier iemand op de Kaapverdische Eilanden geweest? Is dat de moeite waard? Is iets minder lang vliegen (op papier, gemiddeld) dan zeg een Dominicaanse Republiek of een Cuba, maar op die laatste 2 ben ik geweest, en voor de afwisseling willen we komende zomer ergens heen waar ik nog niet geweest ben, maar als het niet de moeite is om daar heen te gaan dan gaat dat 'm dus niet worden.
Dus, iemand ervaringen?
Nou, wij gaan met een 5 jarige, dus het is vooral zon zee, en dat heb je overal, dat weet ik, maar de standaarddingen als Tenerife en Turkije en Egypte etc trekken me totaal niet, het Caribisch gebied trekt me wél, maar daar ben ik dus al geweest, dus ik dacht van én ergens heen wat tropisch is én iets waar ik nog niet geweest ben, maar ja, als het Caribisch gebied mooier is, dan gaan we daar heen want voor het verschil in vliegtijd hoef je het dan niet meer te laten.quote:Op zondag 10 december 2023 20:44 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik ben er een paar jaar geleden in januari geweest: super mooi weer, in bikini aan het zwembad. Ik zat op Sal. Maar er is echt geen ruk te doen op dat eilandbehalve naar de supermarkt en een keertje wat eten. Dus als je dat zoekt: vooral niet doen. Voor een relaxte zonvakantie: doen.
Madeira misschien? Lekker weer in de zomer, veel te zien, maar je kan ook strand hangen.quote:Op zondag 10 december 2023 20:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, wij gaan met een 5 jarige, dus het is vooral zon zee, en dat heb je overal, dat weet ik, maar de standaarddingen als Tenerife en Turkije en Egypte etc trekken me totaal niet, het Caribisch gebied trekt me wél, maar daar ben ik dus al geweest, dus ik dacht van én ergens heen wat tropisch is én iets waar ik nog niet geweest ben, maar ja, als het Caribisch gebied mooier is, dan gaan we daar heen want voor het verschil in vliegtijd hoef je het dan niet meer te laten.
Zelf niet geweest, maar zus wel. Zij vond er weinig aan. Buiten de resorts is er volgens haar niks te zien of te doen. En resorts heb je overal, daarvoor hoef je niet zo ver te vliegen.quote:Op zondag 10 december 2023 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is hier iemand op de Kaapverdische Eilanden geweest? Is dat de moeite waard? Is iets minder lang vliegen (op papier, gemiddeld) dan zeg een Dominicaanse Republiek of een Cuba, maar op die laatste 2 ben ik geweest, en voor de afwisseling willen we komende zomer ergens heen waar ik nog niet geweest ben, maar als het niet de moeite is om daar heen te gaan dan gaat dat 'm dus niet worden.
Dus, iemand ervaringen?
Ik weet dat je die overal hebt, maar ik heb er weinig trek in om naar Turkije of zo te gaan, wat belachelijk duur is in verhouding, als ik voor een beetje meer ook in het Caribisch gebied zit. Maar daar was ik al dus iets anders was ook leuk geweest. Maar oké, dan strepen we kaapverdië weer af.quote:Op zondag 10 december 2023 21:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelf niet geweest, maar zus wel. Zij vond er weinig aan. Buiten de resorts is er volgens haar niks te zien of te doen. En resorts heb je overal, daarvoor hoef je niet zo ver te vliegen.
Wat staat er op het programma?quote:Op zondag 12 november 2023 22:19 schreef bianconeri het volgende:
een tocht in NL. Ivm buitenlands bezoek bij mij.
In februari eerst de regio. Provincie Groningen. Genoeg te zien nog hier.quote:Op maandag 11 december 2023 06:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat staat er op het programma?
Ik ben zowel op de Dominicaanse, Cuba en Kaapverdië geweest. Cuba vond ik echt heel leuk en gezellig. Dominicaanse is qua sfeer hetzelfde maar vooral een resortvakantie. Kaapverdië vond ik idem. Wij zaten op Boa Vista en vond ik echt niks te beleven (maar hebben we toen ook geen moeite voor gedaan), maar het schijnt dat je er wel leuk kunt eilandhoppen of een roadtrip kunt maken op 1 van de andere eilanden. Maar goed, dan heb je natuurlijk wel een ander soort vakantie dan wanneer je alleen buiten je resort wat dagtripjes wilt maken.quote:Op zondag 10 december 2023 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet dat je die overal hebt, maar ik heb er weinig trek in om naar Turkije of zo te gaan, wat belachelijk duur is in verhouding, als ik voor een beetje meer ook in het Caribisch gebied zit. Maar daar was ik al dus iets anders was ook leuk geweest. Maar oké, dan strepen we kaapverdië weer af.
Kleiner, maar kennelijk niet korter... Zes weken buitenland is best veel.quote:Op zondag 10 december 2023 23:53 schreef miro86 het volgende:
Een weekje aan de Opaalkust met Pasen;
Fietsweekend met Pinksteren.
2 weken Bulgarije In Juli, gevolgd door een week Griekenland
2 weken in de Vogezen in Augustus
Dat is het. Mijn reiswereld is een stuk kleiner geworden met de kids...
Ah kijk! Nah, dan valt Kaapverdië af denk ik. Ik hou van de sfeer en het bounty-eiland gedoe wat je in het Caribisch gebied hebt, en van wat ik van de foto's van Kaapverdië zie ik dat niet terug. Nou ja, zó graag wil ik dan niet 'ergens anders heen' zeg maar, dus Kaapverdië wordt 'm niet.quote:Op maandag 11 december 2023 08:06 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben zowel op de Dominicaanse, Cuba en Kaapverdië geweest. Cuba vond ik echt heel leuk en gezellig. Dominicaanse is qua sfeer hetzelfde maar vooral een resortvakantie. Kaapverdië vond ik idem. Wij zaten op Boa Vista en vond ik echt niks te beleven (maar hebben we toen ook geen moeite voor gedaan), maar het schijnt dat je er wel leuk kunt eilandhoppen of een roadtrip kunt maken op 1 van de andere eilanden. Maar goed, dan heb je natuurlijk wel een ander soort vakantie dan wanneer je alleen buiten je resort wat dagtripjes wilt maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |