tja geld is niet echt n issue hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:56 schreef Silenus het volgende:
Er zijn best vaak hostels met privé-kamers, dan heb je iig wat privacy. En buiten het centrum scheelt ook al vaak, helemaal in gebieden waar de ubers goedkoop zijn.
En het scheelt natuurlijk om je solotrips vooral naar goedkope bestemmingen te doen, bijv de Balkan of (hierboven al ergens genoemd) Georgië, waar echt alles bijna gratis is. Voor 25 euro per nacht heb je wel een prima hotelkamer, voor 40 een groot appartement. En uit eten is dan altijd goedkoper dan wanneer je in NL kookt dus daar bespaar je eigenlijk geld op.
Hotel waar ik heen wil (en al paar keer ben geweest met anderen) ligt aan zee tegen het centrum aan , er zijn vast andere goede hostels maar die zijn niet zo fijn als deze qua locatie met namequote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:56 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Het is niet dat ik niemand heb om mee te gaan, als ik alleen ga doe ik dat redelijk bewust
[..]
BegrijpelijkDan helaas toch maar wat geld er tegenaan klappen
Soms hebben hostels ook privékamers (die een stuk goedkoper zijn dan hotelkamers), maar dat moet je dan maar net tegenkomen. En als je echt lekker wilt relaxen is het misschien ook wel fijn om gewoon alles voor jezelf te hebben, inclusief badkamer.
Bij een marathontripje wil je ook wel een beetje bij de start in de buurt zitten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hotel waar ik heen wil (en al paar keer ben geweest met anderen) ligt aan zee tegen het centrum aan , er zijn vast andere goede hostels maar die zijn niet zo fijn als deze qua locatie met name
Zekerquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bij een marathontripje wil je ook wel een beetje bij de start in de buurt zitten.
Vorig jaar gedaan in Athene, daar word je nog naar de start gebracht met bussen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zeker. En dichtbij de stad , het hele weekend zijn er activiteiten in t kader van de marathon (mini-festival, ontbijt loop, pasta party).
Ik/we gaan ons wel vermaken
Ik had ook gezegd tegen vrienden/kennissen je mag best mee naar dan wel de (halve) marathon rennen en niet alleen bier drinken
Dat is inderdaad een nadeel als je alleen reist. Het is mooi dat je voor je reis een concreet doel hebt (de marathon lopen). Alleen op reis kan een uitdaging zijn om zin te maken, mocht het overhoopt slecht weer zijn. En daarop lijk ik wel een abonnement te hebben. Iets wat ook serieus bepaalde vakantieplannen belemmert.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
In juli een weekje Frankrijk met gezin en in december een weekend Malaga (marathon rennen), in principe alleen maar waarschijnlijk gaat er nog wel iemand mee die ook zin heeft in een weekendje zon.
Dat gezegd hebbende; wat zijn hotels duur zeg als je alleen gaat
Huttenheugtequote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Iemand nog tips voor een vakantiebestemming voor een kleine groep eind twinigers? We zouden een combinatie willen van activiteiten (en dan echt actief) maar waar je zeker ook leuk kunt uitgaan (of in ieder geval gezellig een biertje kunt drinken. Vinden het lastig een bestemming te kiezen voor deze combinatie. Liefst wel binnen Europa.
voor hoelang? Stedentrip of een combinatie van stedentrip en strand?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Iemand nog tips voor een vakantiebestemming voor een kleine groep eind twinigers? We zouden een combinatie willen van activiteiten (en dan echt actief) maar waar je zeker ook leuk kunt uitgaan (of in ieder geval gezellig een biertje kunt drinken. Vinden het lastig een bestemming te kiezen voor deze combinatie. Liefst wel binnen Europa.
Hadden een week in gedachten. Inderdaad liefst een combinatie van die beiden.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
voor hoelang? Stedentrip of een combinatie van stedentrip en strand?
barcelona een idee? Kan je beiden prima combineren. Of een plaats daar in die regio iigquote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hadden een week in gedachten. Inderdaad liefst een combinatie van die beiden.
Lissabon wellicht?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker vage omschrijvingquote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:08 schreef PzKpfw het volgende:
Hoezo vaag?quote:
Ik vind het altijd leuk om dit topic terug te lezen en te kijken wat ervan gekomen is. Misschien kunnen anderen dit ook doen?quote:Op donderdag 28 december 2023 23:13 schreef MaJo het volgende:
Waarschijnlijk zit er weer een grote reis in de planning, de laatste keer was 2020. We kijken nu naar Japan of Thailand in maart, maar Vietnam, Sri Lanka en de VS zijn ook nog in de running
En als je dan verder leest zie je dat je al eerder een update hebt gedaanquote:Op donderdag 4 april 2024 12:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Altijd leuk om een oud bericht van jezelf terug te zienHet is uiteindelijk Thailand geworden, 3,5 week in maart. Heerlijk
Verder nog geen concrete reisplannen. Waarschijnlijk een weekend Dublin in juli en eind dit jaar ook nog wel een weekje weg
Bovenstaande hebben we inderdaad gedaan. Dochter had een fantastische week in Oxford en man en ik hebben heerlijk een paar etappes van Hadrians wall gelopen, lekker gegeten en van elkaars gezelschap genoten.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan in de zomerschoolvakantie twee verschillende dingen doen.
Eerst gaan we dochter in Oxford afleveren en daarna gaan man en ik samen vakantie houden in de UK. Beetje Hadrian’s wall en beetje in de voetsporen van Shakespeare.
Daarna kind ophalen en terug naar het vasteland. Even langs huis en dan naar Bretagne, Parijs en eindigen in de Efteling.
Misschien nog wat weekendjes weg en wellicht nog wat in de herfst- of kerstvakantie, maar dat weten we nog niet.
Toch redelijk uitgevoerd. Straatsburg, Madeira, Taiwan zijn bezocht. Hongkong niet (vloog uiteindelijk via Shanghai). In september 2 weken Alpen gedaan. Argentinië is afgevallen, voornamelijk vanwege de kosten. Wel in oktober nog een weekendje Warschau en in december een weekje Porto gedaan. Dus mag niet klagen met deze reisjes. Hahaquote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:48 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Update:
Feb: weekendje Strasburg
Feb: weekje Madeira
April/mei: Hongkong + Taiwan
September: weekje ??
December/januari 2025: Argentinië
Oktober/november dan maar doen? Ik zie de offerte-aanvraag wel verschijnen. Wees wel op tijd, want er zijn nu al hotels vol voor die periode, bizar...quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:13 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Toch redelijk uitgevoerd. Straatsburg, Madeira, Taiwan zijn bezocht. Hongkong niet (vloog uiteindelijk via Shanghai). In september 2 weken Alpen gedaan. Argentinië is afgevallen, voornamelijk vanwege de kosten. Wel in oktober nog een weekendje Warschau en in december een weekje Porto gedaan. Dus mag niet klagen met deze reisjes. Haha
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef SV-tje het volgende:
Dit jaar voor ons doen heel veel vakantie op de planning:
- eind januari weekend Ardennen met de hele familie voor de verjaardag van mijn zus
- begin februari week Duitsland/Oostenrijk, Oostenrijk met het werk
- juni Barcelona gecombineerd met F1
- september/oktober zomervakantie
Albanië is het niet geworden, we wilden uiteindelijk wat meer relaxed dan een paar weken rondreizen. Het is een korte week Parijs en Disney geworden en de rest gewoon thuis.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:14 schreef SV-tje het volgende:
[..]
En inmiddels hebben we ook ideeën waar de zomervakantie heen zal gaan. Het wordt Albanië, laatst een keer iets over gezien (volgens mij bij 3 op reis), daarna het online ook een aantal keer tegengekomen en we hebben een collega die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hopen daar nog enigzins het grote toerisme te kunnen vermijden.
Mijn 'solo trip' naar Spanje is uiteindelijk niet solo geweest, we zijn uiteindelijk met 7 personen gegaanquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk om dit topic terug te lezen en te kijken wat ervan gekomen is. Misschien kunnen anderen dit ook doen?
Ben jij nu naar Estland geëmigreerd?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:37 schreef bianconeri het volgende:
Geen idee wat ik in 2024 in gedachten had....
Maar het is uiteindelijk Estland, Spanje en Portugal geworden. Geloof ik.
Dit is geen 2025 topic, maar goed. Dit jaar qua reizen:
Malediven en Finland al gehad.
Nederland staat op de planning, familie en vrienden bezoeken.
Wellicht gaan we nog eens naar Finland en buiten dat even niets buiten wat binnenlandse reizen.
mja, puur vanwege trump zou ik het iig niet laten. Lage dollar en het wordt aantrekkelijker. Heb ook niet het idee dat hij anti toerist is.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:50 schreef ZarB het volgende:
Lees/hoor toch relatief veel dat mensen plannen naar de VS in de ijskast zetten. Ik ben heel benieuwd welke invloed dat heeft de komende periode (qua toerisme in de VS). Wij gingen ook altijd graag heen, al hoewel ik me wel steeds meer begon te ergeren aan de fooiencultuur. Nu hebben we ook zoiets van mwah...
The number of overseas visitors to the US dropped by 11.6% in March compared with the previous year, including a 17.2% decline in people traveling from western Europe, according to US government data. And given much of the visibility about detentions and deportations of travelers came from mid-March onwards, that figure is due to decline even further, which would be devastating to the tourism industry and beyond.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:50 schreef ZarB het volgende:
Lees/hoor toch relatief veel dat mensen plannen naar de VS in de ijskast zetten. Ik ben heel benieuwd welke invloed dat heeft de komende periode (qua toerisme in de VS). Wij gingen ook altijd graag heen, al hoewel ik me wel steeds meer begon te ergeren aan de fooiencultuur. Nu hebben we ook zoiets van mwah...
Dit klopt. Doet ie best goed ook TRV / [Reisverslag] Rondreis Argentinië + vliegende stroopwafelsquote:
En Peru?quote:Op maandag 5 mei 2025 10:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dit klopt. Doet ie best goed ook TRV / [Reisverslag] Rondreis Argentinië + vliegende stroopwafels
Peru is het plan voor 2026.quote:
Nou ja. Nieuwsberichten laten wel ander beeld zienquote:Op maandag 5 mei 2025 10:05 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Heb ook niet het idee dat hij anti toerist is.
Zijn dat je mañanalamas?quote:
ja voor toeristen denk je? Volg het niet helemaal om eerlijk te zijn en als je twijfelt ja dan sowieso niet doen natuurlijkquote:Op maandag 5 mei 2025 14:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja. Nieuwsberichten laten wel ander beeld zien
Had zelf ook plan om in oktober naar oostkust te gaan maar ga het risico niet nemen. Straks kan je weer met een enkeltje terug
Nou ja, als er toeristen terug worden gestuurd naar land van herkomst als ze voor een langere reisperiode geen accomodatie kunnen aantonen bijv. Wat met die 2 backpackers zo was. En dat er telefoons worden doorzocht. Dat vind ik toch allemaal wel nare businessquote:Op maandag 5 mei 2025 15:02 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ja voor toeristen denk je? Volg het niet helemaal om eerlijk te zijn en als je twijfelt ja dan sowieso niet doen natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |