Gaaf, veel plezier. Wil je meer richting de Balkan of Frankrijk/Spanje? Met Interrail kun je ook met sommige veerboten, als je bijvoorbeeld van Italië naar Albanië ofzo zou willen.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:23 schreef gijsman het volgende:
Eind deze maand richting zuid Europa met Interrail.
Doel is wat meer op de bonnefooi minder hsl en meer regionaal treinverkeer, en per dag zien waar ik uit kom.
Ik neig meer naar Frankrijk/Spanje stukje Portugal.. Heen westelijk terug centraal/oosten.quote:Op maandag 5 mei 2025 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf, veel plezier. Wil je meer richting de Balkan of Frankrijk/Spanje? Met Interrail kun je ook met sommige veerboten, als je bijvoorbeeld van Italië naar Albanië ofzo zou willen.
Als je naar Mont-Saint-Michel gaat parkeer je auto dan niet op het strand.quote:Op maandag 5 mei 2025 19:38 schreef MaJo het volgende:
In augustus staat 2 weken Normandië op de planning (voor het eerst met mijn moeder erbij)
Goed bezig en fijn dat er nog mensen zijn die zich niet laten lijden door de heersende opinie rondom vliegreizen. Mooi afwisselend pakket aan reisbestemmingen ook: ver weg en dichtbij.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:03 schreef Fogel het volgende:
Mijn plannen, en deels uitgevoerde plannen voor 2025:
Zuid-Amerika (zie reisverslag), Nederland (voornamelijk bezoek en niet de toerist uithangen), weekend Chicago, weekend Washington (om naar national air and space museum te gaan), Nederland (4 dagen lang bier drinken met vrienden), roadtrip Europa (in ieder geval ook even naar NL, maar verder behalve een overnachting bij Gøteborg op de heenweg niks geboekt ofzo), Seoul (weekend, vooral om met de inaugurale vlucht van SAS op Kopenhagen-Seoul mee te reizen en niet perse om in Seoul te zijn).
Zou zomaar kunnen dat mijn bestelvingers nog een keer uitglijden en dan komt er nog een trip of twee bij, we zien wel. Voor bonustickets is de VS als bestemming in ieder geval een stuk beter dan voorheen. Zou zomaar wat te maken kunnen hebben met de inhoud van de post van @:nostra.
Wanneer ben je in Gøteborg?quote:Op maandag 5 mei 2025 15:03 schreef Fogel het volgende:
Mijn plannen, en deels uitgevoerde plannen voor 2025:
Zuid-Amerika (zie reisverslag), Nederland (voornamelijk bezoek en niet de toerist uithangen), weekend Chicago, weekend Washington (om naar national air and space museum te gaan), Nederland (4 dagen lang bier drinken met vrienden), roadtrip Europa (in ieder geval ook even naar NL, maar verder behalve een overnachting bij Gøteborg op de heenweg niks geboekt ofzo), Seoul (weekend, vooral om met de inaugurale vlucht van SAS op Kopenhagen-Seoul mee te reizen en niet perse om in Seoul te zijn).
Zou zomaar kunnen dat mijn bestelvingers nog een keer uitglijden en dan komt er nog een trip of twee bij, we zien wel. Voor bonustickets is de VS als bestemming in ieder geval een stuk beter dan voorheen. Zou zomaar wat te maken kunnen hebben met de inhoud van de post van @:nostra.
Voorlopig geplanned op 18 juli. Maar da's dan laat aankomen en "vroeg" verder. Zijn niet van plan de stad in te gaan.quote:
Parkeren op het strand waren we niet van plan neequote:Op donderdag 8 mei 2025 21:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je naar Mont-Saint-Michel gaat parkeer je auto dan niet op het strand.
Gaan jullie ook naar het Britse gedeelte van Normandië?
Lees je in over mont saint michel, het is er bizar druk. Wij zijn in 2018 in de meivakantie toen helemaal aan het eind van de middag pas gegaan nav tips online toen al want het is echt een heel circus.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Parkeren op het strand waren we niet van plan nee
Bedoel je Guernsey/Jersey? Had me wel leuk geleken maar ligt toch wat uit de route voor die 2 weken. We hebben nu een week een huisje bij de landingsstranden in de buurt en zoeken nog een locatie voor de tweede week, ik denk in de buurt van Etretat
Guernsey/Jersey zijn zo mooi met heel veel verborgen juweeltjes.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Parkeren op het strand waren we niet van plan nee
Bedoel je Guernsey/Jersey? Had me wel leuk geleken maar ligt toch wat uit de route voor die 2 weken. We hebben nu een week een huisje bij de landingsstranden in de buurt en zoeken nog een locatie voor de tweede week, ik denk in de buurt van Etretat
Trierquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:46 schreef Nia het volgende:
Al geweest naar:
Helsinki en Tallinn in maart.
Boedapest en Bratislava in mei.
Nog te gaan naar:
Luxemburg, Trier en Brussel in augustus.
Parijs in december.
Ga je nog een rondje rijden?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:44 schreef Zoddie het volgende:
Juni: Duitsland, Nurburgring.
Juli: Oostenrijk, alpen.
Als ik er in de buurt ben rij ik altijd wel een paar rondjes en misschien weer een keer een taxi.quote:
Gaaf! Heb ooit, jaren geleden een keer een rondje gereden. En om eerlijk te zijn vond ik een rondje wel genoeg. Ik kom er wel graag kijken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik er in de buurt ben rij ik altijd wel een paar rondjes en misschien weer een keer een taxi.
Dat herken ik, eerste keer zat ik de hele weg gespannen te rijden en was blij dat ik weer op de parkeerplaats stond.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:06 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Gaaf! Heb ooit, jaren geleden een keer een rondje gereden. En om eerlijk te zijn vond ik een rondje wel genoeg. Ik kom er wel graag kijken.
Wow dat is wel echt bizar... Ik denk dat we het sowieso overslaan omdat het toch wat uit de route ligt (2 uur enkel), dan kijken we liever naar dingen in de omgeving.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Lees je in over mont saint michel, het is er bizar druk. Wij zijn in 2018 in de meivakantie toen helemaal aan het eind van de middag pas gegaan nav tips online toen al want het is echt een heel circus.
Edit: zag net dit filmpje to proof my point
https://www.instagram.com(...)MTN3YXlmcW12YTh1Yw==
Ze staan zeker hoog op het lijstjequote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Guernsey/Jersey zijn zo mooi met heel veel verborgen juweeltjes.
Maar Frans Normandië heeft ook heel veel om te zien, doen en gewoon 'te zijn'.
Weer een van mijn favoriete plekjes op de wereld.
Wauw, hoeveel vakantiedagen heb jij per jaar?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:57 schreef buzz1291 het volgende:
Nou effuh een updateje dan.....
maart-april 2 maanden Thailand (6 dagen per week werken)
juni-juli 35 dagen fietsen Utrecht-Santiago de Compostela
september 15 dagen auto trip naar Zuid Spanje
oktober-november 2 maanden Thailand (6 dagen per week werken)
Betâh ...........
27 vakantie dagen en 13 ADV dagen en door in Azië 6 dagen per week te werken schoffel ik er nog de nodige bij. Maar aan het eind van het jaar er altijd behoorlijk wat over en die worden uitbetaaldquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wauw, hoeveel vakantiedagen heb jij per jaar?
Trip staan in Augustus. Binnenlandse reis naar de zomerhoofdstad van het land (Parnü).quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:37 schreef bianconeri het volgende:
Dit jaar qua reizen:
Malediven en Finland al gehad.
Nederland staat op de planning, familie en vrienden bezoeken.
Wellicht gaan we nog eens naar Finland en buiten dat even niets buiten wat binnenlandse reizen.
Doenquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Ik sta op het punt om mijn baan op te zeggen en voor lange tijd op reis te gaan.
Heb al heel veel van de wereld gezien.
Ik ben inmiddels 40. Geen relatie of kids. Ben vroeg mijn ouders verloren door ziekte, beide pensioen niet gehaald.
Om mij heen zie ik dichtbij mensen ziek worden en net voor het pensioen omvallen.
Ik ben nu nog gezond. Niemand die zegt dat ik mijn pensioen ga halen. Dus waarom wachten tot mijn oude dag?
Dit heeft mij echt aan het denken gezet en dit idee zit al een jaar in mijn hoofd.
Financieel is dit voor mij geen probleem. Ik bezit een huis zonder hypotheek, heb heel veel spaargeld waar ik jaren mee op reis kan gaan. Ik heb ook een camperbus waarmee ik heel europa door kan touren.
Het idee is om per 1 oktober te stoppen met werken. Dus volgende maand mijn ontslag in te dienen.
Ik ga komende 2 weken mijn definitieve beslissing maken.
Ja, doen! Er is weinig dat je hier bindt, dus ga op reis en maak er een prachtige tijd van!quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Ik sta op het punt om mijn baan op te zeggen en voor lange tijd op reis te gaan.
Ik ben inmiddels 40. Geen relatie of kids. Ben vroeg mijn ouders verloren door ziekte, beide pensioen niet gehaald.
Om mij heen zie ik dichtbij mensen ziek worden en net voor het pensioen omvallen.
Ik ben nu nog gezond. Niemand die zegt dat ik mijn pensioen ga halen. Dus waarom wachten tot mijn oude dag?
Dit heeft mij echt aan het denken gezet en dit idee zit al een jaar in mijn hoofd.
Financieel is dit voor mij geen probleem. Ik bezit een huis zonder hypotheek, heb heel veel spaargeld waar ik jaren mee op reis kan gaan. Ik heb ook een camperbus waarmee ik heel europa door kan touren.
Het idee is om per 1 oktober te stoppen met werken. Dus volgende maand mijn ontslag in te dienen.
Als jij in een carriere zit waar je vrij makkelijk weer ergens aan de slag kan gaan zou ik het zeker doen!quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Reizen is leuker dan een grote bankrekening. Op mijn 31e kreeg ik een vervelende diagnose waardoor reizen veel moeilijker werd. Blij dat ik veel gereisd heb.quote:Op woensdag 25 juni 2025 10:05 schreef egelhond het volgende:
Mijn algemene indruk is idd van de 5 landen die ik ga bezoeken Montenegro me het mooiste lijkt. Verder hopen dat het over een maand weer wat rustiger in Servië. Jij nog fijne vakantie!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:14 schreef Silenus het volgende:
Leuk, ik zit nu in de Balkan, Montenegro. Blijft wat mij betreft echt een onontdekte parel in Europa, qua natuur.
De vakantie in oktober gaat niet door ivm werk. Dus alleen een weekendje Zeeland in september.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
[..]
Albanië is het niet geworden, we wilden uiteindelijk wat meer relaxed dan een paar weken rondreizen. Het is een korte week Parijs en Disney geworden en de rest gewoon thuis.
Voor dit jaar staat autovakantie naar Slovenië in de planning in juni. Voor oktober nog geen plannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |