Het kost hun ook wel geld uiteraard maar het ligt bij de consument nogal gevoelig dus je kan het beter gewoon incalculeren bij het menu.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:41 schreef Molo het volgende:
Dat eerste gerecht klinkt echt bijzonder onaangenaam
Water zou gratis moeten zijn, echt, wat een idioterie is dat toch. Horeca maakt zichzelf kapot zo. Je voelt je steeds meer genaaid als je de rekeningen van tegenwoordig ziet
Ik ben het wel eens met dat horeca zichzelf kapot maakt maar als @golfer schrikt van de prijs van een fles plat water dan had hij maar moeten bedelen om kraanwater. Voor spa blauw of welk merk ze ook maar serveren in een fles moet je gewoon betalen en dan is 8 euro tegenwoordig gewoon een normale prijs (in Nederland).quote:Op maandag 25 maart 2024 16:41 schreef Molo het volgende:
Dat eerste gerecht klinkt echt bijzonder onaangenaam
Water zou gratis moeten zijn, echt, wat een idioterie is dat toch. Horeca maakt zichzelf kapot zo. Je voelt je steeds meer genaaid als je de rekeningen van tegenwoordig ziet
Dit was gewoon kraanwater in een fles met het merk van het restaurant erop. En bedelen, daar doe ik niet aan.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:15 schreef Jeroboam het volgende:
Ik ben het wel eens met dat horeca zichzelf kapot maakt maar als @:golfer schrikt van de prijs van een fles plat water dan had hij maar moeten bedelen om kraanwater. Voor spa blauw of welk merk ze ook maar serveren in een fles moet je gewoon betalen en dan is 8 euro tegenwoordig gewoon een normale prijs (in Nederland).
Dan moet je dat er even bij vermelden maar maakt je klacht wel meer gegrond, sterkte met het verwerken!quote:Op maandag 25 maart 2024 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit was gewoon kraanwater in een fles met het merk van het restaurant erop. En bedelen, daar doe ik niet aan.![]()
Zulke dingen irriteren mij ook wel, en verpesten de herinnering nogal. Het idee van uitgemolken te worden overheerst dan, terwijl je het inderdaad beter kunt verwerken in de rest van de prijs, zodat dat vervelende gevoel achterwege blijft.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kost hun ook wel geld uiteraard maar het ligt bij de consument nogal gevoelig dus je kan het beter gewoon incalculeren bij het menu.
Dat laatste klopt zeker ja, het is echt idiootquote:Op maandag 25 maart 2024 21:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zulke dingen irriteren mij ook wel, en verpesten de herinnering nogal. Het idee van uitgemolken te worden overheerst dan, terwijl je het inderdaad beter kunt verwerken in de rest van de prijs, zodat dat vervelende gevoel achterwege blijft.
Ik de k overigens niet dat de horeca kapot gaat, probeer maar eens een tafel op vrij- of zaterdagavond te krijgen zonder reserveren.
@Iwanius deed niet anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zijn er mensen hier die weleens in hun eentje in zo'n luxe (michelinster) restaurant geweest zijn?
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zijn er mensen hier die weleens in hun eentje in zo'n luxe (michelinster) restaurant geweest zijn?
Ja precies, reserveren begint bij 2 personen. Ja, ik zou mij daar dan een beetje zien zitten, dus ik zou eerder een shoarmatent pakkenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.
Dit geeft alleen een uitdaging. In Nederland is een enkele gast niet echt gewild. Zeker een zaak die altijd vol zit is een tafel bemachtigen lastig, of helemaal niet mogelijk.
Ahhh. Ik wil wel een x mee je gezelschap houden hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.
Dit geeft alleen een uitdaging. In Nederland is een enkele gast niet echt gewild. Zeker een zaak die altijd vol zit is een tafel bemachtigen lastig, of helemaal niet mogelijk.
In m’n eentje wil ik toch wat vlotter eten. Ze kunnen vaak de gerechten wel wat sneller later doorkomen, maar in zo’n luxe tent zijn ze toch gericht op een avondvullend programma.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Nee hoor. Jij, als gast, bepaalt het tempo.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:39 schreef DIJK het volgende:
In m’n eentje wil ik toch wat vlotter eten. Ze kunnen vaak de gerechten wel wat sneller later doorkomen, maar in zo’n luxe tent zijn ze toch gericht op een avondvullend programma.
Dat is ook mijn ervaring. Bij binnenkomst: "We moeten uiterlijk de bus van 22:13 hebben." En ze weten het precies zo te timen dat je precies 5 minuten eerder bij de bushalte staat. Een geen seconde gehaast of verveeld.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij, als gast, bepaalt het tempo.
Als je wat sneller de diverse gangen wilt laten doorkomen, kan je dat gewoon aangeven.
Juist bij zulke restaurants zullen ze altijd de wensen van de gast voorop stellen.
Ik mis die reviewsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
@:Iwanius deed niet anders.![]()
Vroeg allerlei zaken nogmaals uit en stak daarna z'n sigaar op.
Oh? Heb je een poll gedaan?quote:
Waar werk jij? Die prijzen....quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
Het buffetbordje volgeschept. Garnalen, surimi met broccoli, gegrilde courgette en Griekse risotto met nog wat andere groentjes.
[ afbeelding ]
Collega had een broodje Zalmsashimi met wasabicreme, sla en iets van een crumble.
Totale kosten: 1.75 voor het buffet en 1.50 voor het broodje
Salarissen liggen wat ondergemiddeld bij ons, maar het bedrijfsrestaurant is een hele mooie secundaire arbeidsvoorwaarde. Vlees wordt inderdaad beperkt geserveerd in het buffet, maar wel pulled chicken als uitzonderingquote:Op donderdag 28 maart 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Waar werk jij? Die prijzen....
Zijn die er nog? Bedrijfsrestaurants die nog vlees/vis in het assortiment hebben? Dat is nieuw voor mij.
Wow! Dat is een fijn en goed bedrijfsrestaurantquote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
Het buffetbordje volgeschept. Garnalen, surimi met broccoli, gegrilde courgette en Griekse risotto met nog wat andere groentjes.
[ afbeelding ]
Collega had een broodje Zalmsashimi met wasabicreme, sla en iets van een crumble.
Ik heb deze gerechten nog nooit gemaakt (ik lust geen zalm en garnalen), maar ik denk dat als je die twee dingen thuis bereidt, dat je aardig in de richting komt van deze prijzen.quote:
Ik kan niet voor die prijs koken hoor. Er zit voor een paar euro zalm op dat broodje!quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb deze gerechten nog nooit gemaakt (ik lust geen zalm en garnalen), maar ik denk dat als je die twee dingen thuis bereidt, dat je aardig in de richting komt van deze prijzen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
@:anndb; vind het naar om te lezen dat je privé in een moeilijke tijd zit. Des te knap dat je nog uit eten gaat, hiervan kunt genieten, en het blijven posten![]()
![]()
Sec ziet er goed uit voor de prijs! Had alleen, gezien de verdere gerechten, geen standaard boterhammen verwacht bij de eerste gang maar niks mis mee.
Prachtige lekkere gerechten.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:24 schreef anndb het volgende:
Dank jullie allen voor de steun, en uit huis gezet is een groot woord maar komt het in feite wel op neer. Zit nu weekje center parcs tot oplevering ander appartement voor mezelf.
Vanavond uit eten geweest bij Monahr Tilburg met 1 ster:
Amuses:
Venkel appel fragola en curry:
[ afbeelding ]
Passievrucht, paling en nog iets? lette niet echt op:
[ afbeelding ]
Echt geen idee weer wat dit was (ik was in gezelschap en in gesprek):
[ afbeelding ]
Brood met geitenboter:
[ afbeelding ]
Voorgerecht was een bereiding van oester met oesterblad en granite van oester, ik ben geen oester fan en en mijn tafel genoot ook niet - ze vroegen wel of ze iets anders nog moesten maken dat was wel netjes maar hebben gezegd zo is goed:
[ afbeelding ]
Toen een vegetarische bereiding van kaas en yoghurt:
[ afbeelding ]
Hierna hadden we nog een gang maar beide telefoons waren leeg, was signature dish van de chef namelijk gepocheerde tarbot met schuim van zeewater, was erg lekker maar dus geen foto.
Toen Hert met zwezerik:
[ afbeelding ]
En dessert draaide vooral om smaken met citroengras:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8/10
Kosten: 370 euro met paar glazen rode wijn en 2 glazen champagne
Ziet er allemaal weer lekker uit.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:24 schreef anndb het volgende:
Dank jullie allen voor de steun, en uit huis gezet is een groot woord maar komt het in feite wel op neer. Zit nu weekje center parcs tot oplevering ander appartement voor mezelf.
Vanavond uit eten geweest bij Monahr Tilburg met 1 ster:
Amuses:
Venkel appel fragola en curry:
[ afbeelding ]
Passievrucht, paling en nog iets? lette niet echt op:
[ afbeelding ]
Echt geen idee weer wat dit was (ik was in gezelschap en in gesprek):
[ afbeelding ]
Brood met geitenboter:
[ afbeelding ]
Voorgerecht was een bereiding van oester met oesterblad en granite van oester, ik ben geen oester fan en en mijn tafel genoot ook niet - ze vroegen wel of ze iets anders nog moesten maken dat was wel netjes maar hebben gezegd zo is goed:
[ afbeelding ]
Toen een vegetarische bereiding van kaas en yoghurt:
[ afbeelding ]
Hierna hadden we nog een gang maar beide telefoons waren leeg, was signature dish van de chef namelijk gepocheerde tarbot met schuim van zeewater, was erg lekker maar dus geen foto.
Toen Hert met zwezerik:
[ afbeelding ]
En dessert draaide vooral om smaken met citroengras:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8/10
Kosten: 370 euro met paar glazen rode wijn en 2 glazen champagne
Wees gezegend met zo'n kantinequote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik ben er nu paar keer geweest en het wijzigt niet super veel nee. Het was ook niet mega druk, maargoed als ze dat zelf goed vinden dan prima natuurlijk. Maar bij andere (sterren) zaken veranderd er wel meer ja, bijv de amuses had ik een hele tijd geleden ook al op.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:26 schreef Ace1 het volgende:
Die gepocheerde tarbot vond ik ook heerlijk bij Monarh! Verder zie ik tevens veel licht aangepaste gerechten van vorig jaar.
Ziet er goed en spannend uit. Even onthouden voor als we weer een dagje textielmuseum doen.quote:Op zondag 7 april 2024 02:58 schreef anndb het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: afgelopen Vrijdag
Wat:
Fritz colaquote:Op zondag 7 april 2024 08:12 schreef MadMaster het volgende:
Waar? De Mark, Durgerdam
Wanneer? 5 april 2024
Na maanden vooraf gereserveerd te hebben voor dit hoog aangeschreven en daardoor populaire restaurant was het nu dan eindelijk zo ver. Via de smalle kronkeldijk vanaf Amsterdam Noord de polder in, naar de pittoreske voormalige vissershuisjes van Durgerdam, waar dit restaurant sinds 1 jaar gevestigd is.
Wat at je?
[ afbeelding ]
Paté van noten en paddenstoelen gerold in koffie en compote van geweckte pruimen
In deze paté is geheel geen vlees verwerkt, wat we bijna niet konden geloven.
De smaak en structuur was grandioos, met het randje koffie als uitstekende 'finishing touch'.
Geserveerd met brioche brood.
[ afbeelding ]
Salade van Noordzeekrab, zee sla en eikenblad met krokant kippenhuid en Polder Parmezaan
Echt krabvlees is altijd lekker, de gekruide kippenhuiden gaven het een mooi contrast..
[ afbeelding ]
Piepkuiken van de BBQ met morilles, daslook en jus met gezouten citroen
Voor de heren.
Via de open keuken konden we de bereiding van de piepkuikens volgens.
Na aangaren op de BBQ/open grill gingen ze de koekenpan in met een flinke klomp roomboter, waar ze vaak omgekeerd werden en overgoten werden met de eigen jus in wording.
Heerlijk, boterzacht!
[ afbeelding ]
Geroosterde kabeljauw met kokkels, gemarineerde venkel, dille en saus van gezouten citroen
Voor de dames, dus niet geproefd.
Het dessert hebben we laten schieten, omdat we meer dan vol zaten na ieder 3 gerechten.
Impressie?
Een modern restaurant met uitstekende gerechten in een informele ambiance.
De locatie aan de dijk van Durgerdam is schitterend, met uitzicht op het IJsselmeer.
Naar mijn mening iets 'te hipster' vanwege aanvankelijk de soms wat overdreven bediening (in het Engels…), wat op een gegeven moment wat ging irriteren. 'Onze' mannelijke, buitenlandse ober was iets te nadrukkelijk aanwezig met ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, die we echter niet altijd volgden. Hierdoor leek het soms meer een discussie met hem dan dat hij zich inleefde in onze wensen.
Daarna hebben we alleen nog maar contact gezocht met een Nederlandse vrouwelijke ober, die minder 'dwingend' was.
Kosten?
¤475,00 voor 4 personen, inclusief wijn, mocktails, cocktails, koffie, andere dranken en fooi.
Tafelwater is inclusief en onbeperkt, net als het desembrood met daslook vooraf.
¤25 per persoon aanbetaling bij reservering…
Cijfer?
9
Qua eten was er niets aan te merken, dat was echt hemels.
Van de als aperitief bestelde mocktail 'Hollands Bakkie' met espresso koffie had ik graag een liter gehad…![]()
Het uitserveren van de gerechten door de keukenbrigade met uitleg (soms wel weer onverwachts in het Engels…) was informatief zeer goed en het gesprekje na afloop met de chef en sous-chef ongedwongen.
De passie druipt er bij hen van af…
Het puntaftrek is uitsluitend voor de aanvankelijke, iets te opdringerige ober én het serveren van Fritz cola ().
Volgende keer dus geen cola tegen de dorst vooraf en de betreffende ober hopelijk niet weer aan tafel, maar we gaan zeker nog eens terug….
Mooi verslag, deze stond al op mijn lijst maar nu helemaal.quote:Op zondag 7 april 2024 02:58 schreef anndb het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: afgelopen Vrijdag
Wat:
Pig & Rye is een nieuw concept (al wat jaren) wat vroeger de bakkerij van Luc was, eerst was het nog als lunch concept met nog brood verkopen en nu enkel nog lunch en in het weekend diner ook. Lunch had ik hier al op, diner nog niet. Op vrijdag is het ook noodle day dus naast de gebruikelijke kaart ook noodles waar wij voor gingen.
Alles op de kaart zag er heerlijk uit, ook de normale hoofdgerechten maar ik had de paling tonkotsu al eens als lunch op en sja... daar ging toch dan de voorkeur naar uit.
Goed we begonnen eerst met wat bites, Joselito chorizo, huisgebakken brood (uiteraard bij een bakker) met goede boter en chips met zure room en kaviaar (Royal Belgium). Hierbij dronken we een gin tonic (monkey 47) en een tequila sunrise met eigen gemaakte kombucha (top!!!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal erg lekker, super start van een perfect diner.
Zoals gezegd gingen wij voor de noodles maar de menu kaart:
[ afbeelding ]
Als voorgerecht, sja, alles vond ik lekker van de kaart maar een klassieke garnalen cocktail werd het voor mij, en klassiek en perfect was die ook (beste ooit?) en de burrata erg smakelijk ook met de baba ganoush.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierna ja alles van hoofdgerechten had ik lekker gevonden, maar gezien ik de paling tonkotsu al eens op had en een paling liefhebber ben ging ik daarvoor, en tafelgenoot voor de chicken shio ramen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel erg lekker weer, hierna afgesloten met een baked Alaska (geen foto).
Wijnkaart is ook erg leuk ingedeeld met commentaar van Luc zelf, zoals er onder a proper red wine, of banging. Maakt het kiezen ook wat makkelijker?
Al met al super gegeten, ga snel terug.
Kosten: 176 euro, je moet 15 euro pp voorschot betalen bij reserveren.
Cijfer: 9/10.
Daar gelijk dan even op inhakend... wat is dat voor gekkigheid in de menukaart van Pig & Ryequote:Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef anndb het volgende:
Lijkt me lekker daar, jammer beetje uit mijn regio. Bediening in het engels is wel vaker tegenwoordig daar de gewoonte denk ik? Vind dat ook fucking irritant trouwens, in je eigen land niet je eigen taal kunnen spreken.
Van Luc snap ik het nog wel, hij komt uit Engeland en deed (doet) zijn best om NL te leren. Personeel is verder wel Nederlands. Vind dat nog wel zijn charme hebben.quote:Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar gelijk dan even op inhakend... wat is dat voor gekkigheid in de menukaart van Pig & RyeBizar... Kies dan gewoon helemaal voor Engels, maar dit slaat toch nergens op?
Wel geplust voor het schoteltje onder de garnalencocktail![]()
Rond Amsterdam is er een groot gebrek aan Nederlands bedienend personeel en zijn er veel buitenlanders, die daar goed in zijn. Ook in andere branches overigens…quote:Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef anndb het volgende:
Lijkt me lekker daar, jammer beetje uit mijn regio. Bediening in het engels is wel vaker tegenwoordig daar de gewoonte denk ik? Vind dat ook fucking irritant trouwens, in je eigen land niet je eigen taal kunnen spreken.
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.
We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.
We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.
Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.
Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.
we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.
Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Moeder Borisz denk ik die ook fotootjes van haar bordjes namquote:Op zondag 7 april 2024 19:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?
Staal is leuk idd! Vorig jaar zomer geweest met afscheid coll.quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.
We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.
We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.
Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.
Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.
we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.
Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Jammer van de gehele ervaring.quote:Op zondag 7 april 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Black Smoke, Antwerpen
Wanneer: 5 april 2024
…
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.quote:Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer van de gehele ervaring.
Na anderhalf uur al weer klaar zijn met al die gangen en de smoezeligheid in het pand is echt anti-reclame…
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.quote:Op zondag 7 april 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uitquote:Op zondag 7 april 2024 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.
Daar hebben we toen bijna 4 uur over gedaan…
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.bequote:Op zondag 7 april 2024 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uit
Thanksquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:22 schreef anndb het volgende:
[..]
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.be
BBQ kampioen 2003, tv programma's over bbq.
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.quote:
Graag!quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:48 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
Nou het was niks. Ben nu center parcs weer uit eten maar voorgerecht ook niks al.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn.
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en briequote:Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en brieWas heerlijk voor een keertje!
Nu spijt dat ik geen foto's heb genomen van ons eten
quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....
Ik ben ooit naar aanleiding van dit topic naar black smoke in Rotterdam gegaan.quote:Op zondag 7 april 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Black Smoke, Antwerpen
Wanneer: 5 april 2024
Wij hadden vrijdag iets te vieren dus gingen eindelijk naar Black Smoke in Antwerpen. Dat stond al lang op de wensenlijst. De vestiging in Rotterdam hebben we al twee keer naar tevredenheid bezocht. Omdat Antwerpen een net wat andere menukaart heeft, wilden we daar ook naartoe.
Je moet best ver van te voren reserveren voor een plekje in het weekend, 6-8 weken. De verwachtingen waren mede daardoor best hoog. Helaas werd het niet waargemaakt.
Het restaurant ligt op hetzelfde terrein als brouwerij DeKoninck. Je kunt daar nog een restaurant en chocolatier, (zeer goede) slagerij, kaaswinkel en bakker vinden. Onderling wisselen ze hun producten uit. Het deel van het terrein met de winkels ziet er meer dan pico bello uit.
Het deel van het gebouw waar het restaurant in zit is oud en industrieel. Het lijkt het idee om het er hip te laten uitzien maar eigenlijk ziet alles er smoezelig, viezig en slecht onderhouden uit. Het blijft toch België en dat is te zien. In het restaurant zelf is het wel iets beter maar er is zeker ruimte voor verbetering.
We kwamen hiervoor:
[ afbeelding ]
We begonnen met heerlijk brood met reuzel met kaantjes. Lekker!
[ afbeelding ]
We hadden net een hap brood op toen het voorgerecht arriveerde. Dat was tartaar van bavette met gerookte zure room en kaviaar. Goed op smaak, daar hebben we van genoten. Wel een kaal gerecht. Een gegrilde asperge had het afgemaakt.
[ afbeelding ]
Toen we het voorgerecht een minuut op hadden, kwam gang 1 van het hoofdgerecht. De gefrituurde kip was heerlijk. De worst ook, vooral i.c.m. de misosaus. Alleen de harissamayo was smaakloos.
[ afbeelding ]
We waren de worst en kip nog aan het eten toen de ribben en pulled beef arriveerden. We hebben toen gevraagd om iets rustiger aan met de gangen te doen.
De beef was veel! Wel zeer, zeer lekker. De ribben waren geweldig. Koolsla en baked beans waren smaakvol, aardappeltjes met spekjes ook lekker maar niet bijzonder.
[ afbeelding ]
We hadden gelukkig een paar minuten tussen de beef/ribben en het laatste vleesgerecht.
De brisket was enorm smakelijk (tegen perfectie aan) maar het buikspek was werkelijk fenomenaal. Heerlijk van textuur en ook zeker van smaak. De kimchimayo paste er heel goed bij.
[ afbeelding ]
Het dessert was lekker. Er had wat meer bacon crumble op mogen zitten. De profiterolle was mooi vers en de creme suisse zeer smaakvol.
[ afbeelding ]
Al met al hebben we erg lekker gegeten. Helaas echt te weinig groente, dat doen ze in Rotterdam een stuk beter.
Maar bijzaken kregen helaas de overhand. Twee verdiepingen omhoog door dar viezige gebouw in de gare lift naar een toilet zonder papier dat niet doorspoelt is too much. Het aftandse gebouw was too much. De haast die de keuken had was too much.
En de enorme opruimdrang van de bediening was echt heel ergerlijk. Zodra we de laatste kip uit het doosje pakten, was het doosje al van tafel gehaald voor de kip ons bord had bereikt. Hetzelfde met het legen van het bakje koolsla, terwijl ik dat nog in mijn hand had werd het onderbord al verwijderd. Dat ging zo de hele avond door. Het is allemaal geen onbeschoftheid. Het personeel is werkelijk vriendelijk en kundig. We interpreteerden het als behulpzaamheid om de kleine tafels zo proper mogelijk te houden.
De laatste twee gangen waren dus op ons verzoek 'vertraagd'. Alsnog waren we binnen de 90 minuten klaar. Met 5 gangen voor dat geld hadden we een avondvullend programma verwacht.
Prijs: 146,50 inclusief 2 halve liters water en een Bolleke. Wat me er aan herinnert dat er nergens een kaart was waar prijzen van alcoholvrije dranken op stonden.
Cijfer: 6. Het eten is het probleem niet dus wel een voldoende.
wel erg dat in een vleesrestaurant de bonen en het toetje de positieve dingen warenquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Ik ben ooit naar aanleiding van dit topic naar black smoke in Rotterdam gegaan.
Heb toen ribs pulledpork brisket en nog een paar dingen gehad.. bovengenoemde kan ik zelf allemaal beter maken. “Droog en taai”
Wat ik toen wel goed vond was de baked beans en het toetje.
Wat een rampenplan zeg. Nu kan je ook niet veel verwachten bij zo'n Centre Parcs retaurant, maar die ribbenquote:Op woensdag 10 april 2024 08:47 schreef anndb het volgende:
Waar: Center Parcs, grill restaurant kempervennen
Wanneer: gisteren
Wat:
Nou wat een teleurstelling weer zeg.....
Ik weet het niet ik vond het niks
Kosten 76 euro geloof ik (1 pers)
Cijfer: 3/10
Haha ja maar vooral ook die mensen die het wel lekker vinden? Ik snap dat niet, of je gaat nooit uit eten, of het is de ervaring hier of ik weet het niet? Of ben ik te veel gewend dat kan ook.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:11 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Wat een rampenplan zeg. Nu kan je ook niet veel verwachten bij zo'n Centre Parcs retaurant, maar die ribben
Mijn gunstquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:48 schreef flipsen het volgende:
Wij waren een paar weken geleden eindelijk weer eens in Bariloche (Argentinië) waar we jaren hebben gewoond en gingen lunchen in La Fonda del Tio waar het een prima mix is van toeristen en Barilochenses. En één van de specialiteiten daar is Milanesa, wat we in NL meer kennen als schnitzel. Ik had een halve besteld en kreeg hem, met enig doorzettingsvermogen, nét op. Maar goed, was er met mijn vrouw, geen zin in foto´s en eerlijk gezegd vergeten een review hier te schrijven. Maar voor wie eens in die contreien is, is dit restaurant zeker een aanrader. En altijd stampvol, zowel voor lunch als voor diner, met een rij buiten en je kan niet reserveren
Het zullen twee uitersten zijn, ik zie door jouw reviews dat jij in best goede gelegenheden komt, en zo'n CP restaurant, staat volgens mij meteen onder aan de rangorde .quote:Op woensdag 10 april 2024 09:14 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ja maar vooral ook die mensen die het wel lekker vinden? Ik snap dat niet, of je gaat nooit uit eten, of het is de ervaring hier of ik weet het niet? Of ben ik te veel gewend dat kan ook.
Hahaha ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb hier ook al heel veel afkeurende blikken gehad als ik hier rijd terwijl ik helemaal niet hard rijd (20 km/h of zo) maar puur door geluid van de auto. Overal tegen. Typische mensen wel ja.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:21 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Het zullen twee uitersten zijn, ik zie door jouw reviews dat jij in best goede gelegenheden komt, en zo'n CP restaurant, staat volgens mij meteen onder aan de rangorde .
En de mensen die het wel lekker vinden daar, komen wellicht inderdaad niet op zoveel plekken, denk ik zo.
Ik heb toch een bepaald idee, bij Centre Parcs publiek
Jonguh, ik ga toch niet naar Argentinië en dan een schnitzel zitten eten manquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:48 schreef flipsen het volgende:
Wij waren een paar weken geleden eindelijk weer eens in Bariloche (Argentinië) waar we jaren hebben gewoond en gingen lunchen in La Fonda del Tio waar het een prima mix is van toeristen en Barilochenses. En één van de specialiteiten daar is Milanesa, wat we in NL meer kennen als schnitzel. Ik had een halve besteld en kreeg hem, met enig doorzettingsvermogen, nét op. Maar goed, was er met mijn vrouw, geen zin in foto´s en eerlijk gezegd vergeten een review hier te schrijven. Maar voor wie eens in die contreien is, is dit restaurant zeker een aanrader. En altijd stampvol, zowel voor lunch als voor diner, met een rij buiten en je kan niet reserveren
Ja er zijn mensen die dat oprecht lekker vinden, en die er ook nog zo'n klap geld aan uitgevenquote:Op woensdag 10 april 2024 09:14 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha ja maar vooral ook die mensen die het wel lekker vinden? Ik snap dat niet, of je gaat nooit uit eten, of het is de ervaring hier of ik weet het niet? Of ben ik te veel gewend dat kan ook.
Hoezo uiteten? Als ik dat thuis op mijn bord had, at ik het ook niet hoor!quote:Op woensdag 10 april 2024 09:14 schreef anndb het volgende:
[..]
Jonguh (m/v), het is één van de specialiteiten in Argentinië, klassieke milanesa van rundvlees en eventueel van kip. Iedere parrilla heeft het op de kaart staan!quote:Op woensdag 10 april 2024 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Jonguh, ik ga toch niet naar Argentinië en dan een schnitzel zitten eten man![]()
Aangezien ik kennelijk bij jou moet zijn voor iets goeds weet je ook iets in de regio Zuid-Holland?quote:Op woensdag 10 april 2024 08:47 schreef anndb het volgende:
Wat:
Nou wat een teleurstelling weer zeg..... wist ik natuurlijk van te voren al maargoed, was vandaag even alleen (voor de verandering) en moest wat eten. Had beter naar frituur kunnen gaan maargoed, daar stonden ook 12 jarige alles te bereiden. Allereerst bediening onvriendelijk! Wachtte netjes eerst bij de ingang voor een tafel, en ze ging lopen ik dacht ik loop mee? Nee met een streng antwoord vooraan blijven wachten! Oke oke
Nou vervolgens al keuze kunnen maken? Euh nee nog niks gezien? Ja omdraaien dan zie je kaart, oke. Nou de kaart als er al op staat een salade zoals je hem nog nooit geproefd hebt! Ja dat kan wel kloppen ja.... maargoed geen zin in salade vandaag.
[ afbeelding ]
Ik ging voor de empanadas vooraf, volgens mij nog slechter dan die supermarkt empanadas die je krijgt. Half rauw/niet gefrituurd deeg, enige goede was nog de sauzen.
[ afbeelding ]
Toen de spareribs, nou meest positieve was de rijst op dit bord, ook al zou ik die normaal ook laten staan:
[ afbeelding ]
Te zoet, te zout, niet goed. Waren wel mals maar goed dat is gewoon voor koken. Marinade echt niet goed, vlees geen goede kwaliteit. Niet goed gewoon voor dat geld (bijna 30 euro!!)
Terwijl ik wel mensen hoorde om me heen lekker he? Die gaan nooit uit eten of ligt het aan mij?
Ik weet het niet ik vond het niks
Help!quote:Op woensdag 10 april 2024 08:47 schreef anndb het volgende:
Wat:
Nee gewoon betaald (geen fooi) en gegaanquote:Op woensdag 10 april 2024 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Help!
Heb je het aangegeven? Dat aso gedrag kan niet van het personeel, en het eten met bijbehorende prijs helemaal niet. Ik zou zo nijdig worden..
En hoe ze op de kaart praten; spannendste kippensoep op aarde![]()
Meer saus dan rauwe empanadas slaat ook nergens op. Stop alsjeblieft met daar eten want daar word je niet gelukkig van
Goh kom daar wel maar niet dagelijks, ik weet ook niet wat voor iets je zoekt?quote:Op woensdag 10 april 2024 13:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Aangezien ik kennelijk bij jou moet zijn voor iets goeds weet je ook iets in de regio Zuid-Holland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |