Het kost hun ook wel geld uiteraard maar het ligt bij de consument nogal gevoelig dus je kan het beter gewoon incalculeren bij het menu.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:41 schreef Molo het volgende:
Dat eerste gerecht klinkt echt bijzonder onaangenaam
Water zou gratis moeten zijn, echt, wat een idioterie is dat toch. Horeca maakt zichzelf kapot zo. Je voelt je steeds meer genaaid als je de rekeningen van tegenwoordig ziet
Ik ben het wel eens met dat horeca zichzelf kapot maakt maar als @golfer schrikt van de prijs van een fles plat water dan had hij maar moeten bedelen om kraanwater. Voor spa blauw of welk merk ze ook maar serveren in een fles moet je gewoon betalen en dan is 8 euro tegenwoordig gewoon een normale prijs (in Nederland).quote:Op maandag 25 maart 2024 16:41 schreef Molo het volgende:
Dat eerste gerecht klinkt echt bijzonder onaangenaam
Water zou gratis moeten zijn, echt, wat een idioterie is dat toch. Horeca maakt zichzelf kapot zo. Je voelt je steeds meer genaaid als je de rekeningen van tegenwoordig ziet
Dit was gewoon kraanwater in een fles met het merk van het restaurant erop. En bedelen, daar doe ik niet aan.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:15 schreef Jeroboam het volgende:
Ik ben het wel eens met dat horeca zichzelf kapot maakt maar als @:golfer schrikt van de prijs van een fles plat water dan had hij maar moeten bedelen om kraanwater. Voor spa blauw of welk merk ze ook maar serveren in een fles moet je gewoon betalen en dan is 8 euro tegenwoordig gewoon een normale prijs (in Nederland).
Dan moet je dat er even bij vermelden maar maakt je klacht wel meer gegrond, sterkte met het verwerken!quote:Op maandag 25 maart 2024 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit was gewoon kraanwater in een fles met het merk van het restaurant erop. En bedelen, daar doe ik niet aan.![]()
Zulke dingen irriteren mij ook wel, en verpesten de herinnering nogal. Het idee van uitgemolken te worden overheerst dan, terwijl je het inderdaad beter kunt verwerken in de rest van de prijs, zodat dat vervelende gevoel achterwege blijft.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kost hun ook wel geld uiteraard maar het ligt bij de consument nogal gevoelig dus je kan het beter gewoon incalculeren bij het menu.
Dat laatste klopt zeker ja, het is echt idiootquote:Op maandag 25 maart 2024 21:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zulke dingen irriteren mij ook wel, en verpesten de herinnering nogal. Het idee van uitgemolken te worden overheerst dan, terwijl je het inderdaad beter kunt verwerken in de rest van de prijs, zodat dat vervelende gevoel achterwege blijft.
Ik de k overigens niet dat de horeca kapot gaat, probeer maar eens een tafel op vrij- of zaterdagavond te krijgen zonder reserveren.
@Iwanius deed niet anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zijn er mensen hier die weleens in hun eentje in zo'n luxe (michelinster) restaurant geweest zijn?
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zijn er mensen hier die weleens in hun eentje in zo'n luxe (michelinster) restaurant geweest zijn?
Ja precies, reserveren begint bij 2 personen. Ja, ik zou mij daar dan een beetje zien zitten, dus ik zou eerder een shoarmatent pakkenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.
Dit geeft alleen een uitdaging. In Nederland is een enkele gast niet echt gewild. Zeker een zaak die altijd vol zit is een tafel bemachtigen lastig, of helemaal niet mogelijk.
Ahhh. Ik wil wel een x mee je gezelschap houden hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Ik ga zo goed als altijd alleen uit eten. En dus ook de duurdere tenten.
Dit geeft alleen een uitdaging. In Nederland is een enkele gast niet echt gewild. Zeker een zaak die altijd vol zit is een tafel bemachtigen lastig, of helemaal niet mogelijk.
In m’n eentje wil ik toch wat vlotter eten. Ze kunnen vaak de gerechten wel wat sneller later doorkomen, maar in zo’n luxe tent zijn ze toch gericht op een avondvullend programma.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Nee hoor. Jij, als gast, bepaalt het tempo.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:39 schreef DIJK het volgende:
In m’n eentje wil ik toch wat vlotter eten. Ze kunnen vaak de gerechten wel wat sneller later doorkomen, maar in zo’n luxe tent zijn ze toch gericht op een avondvullend programma.
Dat is ook mijn ervaring. Bij binnenkomst: "We moeten uiterlijk de bus van 22:13 hebben." En ze weten het precies zo te timen dat je precies 5 minuten eerder bij de bushalte staat. Een geen seconde gehaast of verveeld.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij, als gast, bepaalt het tempo.
Als je wat sneller de diverse gangen wilt laten doorkomen, kan je dat gewoon aangeven.
Juist bij zulke restaurants zullen ze altijd de wensen van de gast voorop stellen.
Ik mis die reviewsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
@:Iwanius deed niet anders.![]()
Vroeg allerlei zaken nogmaals uit en stak daarna z'n sigaar op.
Oh? Heb je een poll gedaan?quote:
Waar werk jij? Die prijzen....quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
Het buffetbordje volgeschept. Garnalen, surimi met broccoli, gegrilde courgette en Griekse risotto met nog wat andere groentjes.
[ afbeelding ]
Collega had een broodje Zalmsashimi met wasabicreme, sla en iets van een crumble.
Totale kosten: 1.75 voor het buffet en 1.50 voor het broodje
Salarissen liggen wat ondergemiddeld bij ons, maar het bedrijfsrestaurant is een hele mooie secundaire arbeidsvoorwaarde. Vlees wordt inderdaad beperkt geserveerd in het buffet, maar wel pulled chicken als uitzonderingquote:Op donderdag 28 maart 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Waar werk jij? Die prijzen....
Zijn die er nog? Bedrijfsrestaurants die nog vlees/vis in het assortiment hebben? Dat is nieuw voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |