Het was ook wel lekker, misschien wat te verwend de afgelopen dagenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:58 schreef NoCigar het volgende:
Op zich geen abnormale prijzen. Het lijkt me ook best te eten.
Was even op “vakantie” maar daar was het niet veel qua eten. Klote eiland. Dus inderdaad inhalen, vanmiddag meer.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 05:58 schreef stavromulabeta het volgende:
@:anndb : Even een achterstandje ingehaald?
Wow, wat ziet dat er allemaal lekker uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 05:36 schreef anndb het volgende:
Gisteren even ter compensatie gegeten bij Hofstede de Blaak.
-knip-
Heerlijk als je dat kunt. Geniet er volop van! Was de 180 euro wijn echt heel bijzonder?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:41 schreef anndb het volgende:
[..]
Was even op “vakantie” maar daar was het niet veel qua eten. Klote eiland. Dus inderdaad inhalen, vanmiddag meer.
Nee wel lekker maar zou ‘m zelf niet bestellen (ook al wel betaald). Vind ik met champagne ed ook zo trouwens, cristal, dom etc, allemaal leuk maar een goede cava is net zo lekker of lekkerder. Maargoed tafelgenoot had gekozen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk als je dat kunt. Geniet er volop van! Was de 180 euro wijn echt heel bijzonder?
Zoals mijn vader altijd zei: Er zijn 2 soorten wijnen: Lekker of niet lekker. De prijs maakt daarbij geen moer uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:14 schreef anndb het volgende:
[..]
Nee wel lekker maar zou ‘m zelf niet bestellen (ook al wel betaald). Vind ik met champagne ed ook zo trouwens, cristal, dom etc, allemaal leuk maar een goede cava is net zo lekker of lekkerder. Maargoed tafelgenoot had gekozen.
Dat is wel zo maar champagne is in de basis al duur dus voor 180 in een restaurant hoeft het niet eens zo'n bijzondere te zijn maar voor 180 heb je in de meeste restaurants toch wel een hele aardige wijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zoals mijn vader altijd zei: Er zijn 2 soorten wijnen: Lekker of niet lekker. De prijs maakt daarbij geen moer uit.
3 minuten lopen hiervandaan en ik ben er nog nooit geweest.. toch maar eens doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 05:36 schreef anndb het volgende:
Gisteren even ter compensatie gegeten bij Hofstede de Blaak. Samen met een goede vriend maar gekozen voor het Exclusief menu en een fles wijn (geen idee meer welke, hij heeft gekozen) soldaat gemaakt a 180 eur. We begonnen eerst met een glas champagne en de eerste amuse volgde:
[ afbeelding ]
Druk in gesprek dus niet opgelet wat het was.
Hierna de tweede bekende amuse namelijk gekaramelisseerde tomaat met furikake:
[ afbeelding ]
Voorgerecht, kreeft, eendenlever, yuzu, sesam:
[ afbeelding ]
Zeebaars, witte bonen, plankton, citroen en inktvis:
[ afbeelding ]
Coquille, bloemkool, steranijs en pata negra:
[ afbeelding ]
Shortrib, truffel, gnocchi, parmezaan, artisjok:
[ afbeelding ]
Chocolade beignets, vanille ijs:
[ afbeelding ]
Totale kosten incl fles wijn van 180, 2 champagne: 480 euro
Cijfer: 8,5
Goh fietsen vanaf Chaam, dan maak je het me wel moeilijk. Tenminste ik weet niet hoe ver je fietst maar in Chaam heb je Bunga melati (indo) is wel oke. Verder is baarle hertog niet zo ver, dat is wel gezellig. Ben je ervaren fietser en red je het tot poppel zou ik barabas doen ;-).quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:18 schreef stavromulabeta het volgende:
@:anndb, aangezien jij wel eens in die regio in een restaurant komt: Heb jij misschien een aanrader op fietsafstand vanaf Chaam?
Nah, 15 km ofzo. De 100 km halen we fietsend wel maar om dat na een restaurantbezoek te doenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:33 schreef anndb het volgende:
[..]
Goh fietsen vanaf Chaam, dan maak je het me wel moeilijk. Tenminste ik weet niet hoe ver je fietst maar in Chaam heb je Bunga melati (indinesisch) is wel oke. Verder is baarle hertog niet zo ver, dat is wek gezellig. Ben je ervaren fietser en red je het tot poppel zou ik barabas doen ;-).
Chaam tot hier is 18 kmquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nah, 15 km ofzo. De 100 km halen we fietsend wel maar om dat na een restaurantbezoek te doen![]()
Dan moet het op zijn minst Noma of Osteria Francescana zijn
Even inbreken, maar wat te denken van Uijtewaal en t jagthuijs in Ulvenhout? Dat is niet al te verquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nah, 15 km ofzo. De 100 km halen we fietsend wel maar om dat na een restaurantbezoek te doen![]()
Aap in Alphen, lekker kindvriendelijkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het is dat je er flink wat brood bij kreeg voor de vulling maar probeer vooral bij de andere gerechten niet te niezen anders is je bord leegquote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:12 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 24-2-2024
Waar: Restaurant Groenendaal in Heemstede.
Wat:
In het kader van YOLO besloten om te lunchen bij Restaurant Groenendaal, gelegen op het mooie landgoed Groenendaal in Heemstede. Voor de lunch konden we terecht in de serre van het gebouw, met mooi uitzicht op een deel van het park.
Je kunt als lunch kiezen uit een menu met de seizoensmaken of a la carte bestellen.
Wij besloten te gaan voor het 4-gangen seizoensmaken menu.
Amuses:
[ afbeelding ]
De eerste amuse bestond uit bladerdeeg gevuld met 'steak tartaar' van pompoen en basilicum mayonaise.
[ afbeelding ]
De tweede amuse was een tartelin van zalm met wasabi mayonaise en zalmeitjes.
Twee lekkere hapjes om mee te beginnen.
Daarna kregen we lekker zuurdesembrood met boter, zout en peper op tafel:
[ afbeelding ]
1e gerecht:
[ afbeelding ]
Een mousse van gamba met een gel van bisque met avocado, zeewier, gepofte rijst en een crème van mierikswortel.
We vonden het wat aan de te koude kant en vlak van smaak.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Een uitgeholde eigenheimer aardappel met daarin sjalot en boerenkool met bovenop geroosterde boerenkool, een gebrande sjalot, mousse van Parmezaan en een beetje jalapenomayonaise.
Opnieuw voor mij een bevestiging dat hij niet echt van boerenkool houdt, maar Blues vond het heerlijk.
3e gerecht:
[ afbeelding ]
Ribeye met koolraap en nashipeer, een beetje gerookte ribeye en een dauphine-aardappeltje.
Prima van smaak, alleen de koolraap was vrijwel rauw en veel te hard.
4e gerecht:
[ afbeelding ]
Het dessert met bevroren whisky sour, ijs van witte chocolade, ijs met angostura (een soort kruidenbitter) en een in sliertjes gesneden pannenkoekje eronder.
Gewoon lekker fris.
Totaal waren wij, inclusief een fles Harrogate Springwater, 127,50 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 7,8/10
Conclusie: originele ideeën, maar de uitvoering en smaakjes zijn op een aantal punten voor verbetering vatbaar.
Het is inderdaad bij dit soort restaurants wat anders en verfijnder dan bij all-you-can-eat vreetschuren.quote:Op zondag 25 februari 2024 10:36 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
Het is dat je er flink wat brood bij kreeg voor de vulling maar probeer vooral bij de andere gerechten niet te niezen anders is je bord leeg
Was die boter geen aangestuurde aangezuurde room?quote:Op maandag 26 februari 2024 08:21 schreef anndb het volgende:
¤*&(¤(¤ heel stuk getypt op telefoon laad pagina niet.
Waar: Houtloods, Tilburg
Wanneer: gisteren
Wat:
We wouden naar Kok Verhoeven maar die was dicht. Gezien toch in de buurt Houtloods gebeld en die hadden nog plek. Lekker voor de deur privé parkeren. Uitstraling van het restaurant is wat industrieel, je houd er van of niet (ik niet, vrouw wel) maar past bij Tilburg en de spoorzone.
Complimenten aan de sommelier trouwens! Vanaf de start top, alleen bijschenken doen ze niet dat is wel een minpuntje had voor die prijs wel gemogen. Wijnen uit Slovenië e.d. waren het, erg lekker wel.
Amuse en brood, waarbij de opgeklopte boter lekker zuur was beetje karnemelk achtig. De chef heeft vroeger trouwens bij Heston Blumenthal gewerkt in The Fat Duck:
Dat is ook wel de meest generieke naam die je kunt verzinnenquote:Op maandag 26 februari 2024 13:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Waar: Pizzeria steakhouse Amsterdam
de verwachtingen waren dan ook niet heel hoog, dus een 6 is nog aardig positiefquote:Op maandag 26 februari 2024 13:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is ook wel de meest generieke naam die je kunt verzinnen
Ik heb even gegoogled en die naam + locatie, tjaquote:Op maandag 26 februari 2024 13:47 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
de verwachtingen waren dan ook niet heel hoog, dus een 6 is nog aardig positief
Pff wat sneu dat ze de pasta niet eens goed kunnen kokenquote:Op maandag 26 februari 2024 13:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Waar: Pizzeria steakhouse Amsterdam
Wanneer:"zondag 25 februari
Wat at je: Pasta carbonara & steak met muchrooms
Impressie: mwa vanuit mijn kant plakkerige pasta, de steak was wel precies gaar en de champignon waren ook lekker volgens mijn vrouw, ik zou er niet meer naar toe gaan, we waren in de buurt en wilde een snelle hap.
Kosten: 48,25
Cijfer: 6
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Geen idee, kan kanquote:Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was die boter geen aangestuurde aangezuurde room?
Slagroom met kefir zeg maar. Vet lekker
-nee dus-quote:
4,95 is tegenwoordig best goedkoop voor een broodje doner.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:58 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
-nee dus-
Donner kebab gegeten afgelopen week
Smaak: Prima
Prijs: 4,95 voor een broodje kip met saus
Cijfer: 8/10
Dit lijkt me een @golfer en @bluezz-vraagquote:Op zondag 3 maart 2024 19:25 schreef Nielojram75 het volgende:
Aangezien er hier meer ( in de buurt van) Haarlemmers zitten, wat is nu een heel goed en lekker Italiaans restaurant in Haarlem? Zo een die pasta carbonara maakt waar je dan aan verslaafd kan worden.
( www.digahaarlem.nl top, maar dat zoek ik niet)
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.htmlquote:Op zondag 3 maart 2024 19:25 schreef Nielojram75 het volgende:
Aangezien er hier meer ( in de buurt van) Haarlemmers zitten, wat is nu een heel goed en lekker Italiaans restaurant in Haarlem? Zo een die pasta carbonara maakt waar je dan aan verslaafd kan worden.
Leuke recensie Stavro! Ik heb ook binnenkort een reservering bij ze staan, benieuwd of mijn cijfer ook omhoog gaatquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Lutum, Wijk bij Duurstede
Ik eet van alles (en vaak heerlijk) in Haarlem, maar voor Italiaans ga ik naar Mario in Neck, ook niet zo heel ver weg van Haarlem en de kilometers absoluut waard:quote:Op zondag 3 maart 2024 19:25 schreef Nielojram75 het volgende:
Zijn wij jaren geleden ook wel eens geweest.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:40 schreef MadMaster het volgende:
Ik eet van alles (en vaak heerlijk) in Haarlem, maar voor Italiaans ga ik naar Maria in Neck, ook niet zo heel ver weg van Haarlem en de kilometers absoluut waard:
https://www.restaurantmario.nl/restaurant/
Mario in Neck is beste Italiaanse restaurant van Nederland
Jaaaa, La Forca was goddelijk!!!quote:
Leuk.quote:
Precies, in NL minstens een keer 1,5quote:Op maandag 4 maart 2024 20:32 schreef Blues het volgende:
Behalve de ansjovis alles helemaal lekkerEn geen geld!
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk.
San Sebastian is natuurlijk ook wel een soort culinaire hotspot.
Met drie restaurants van de zeven die er in Spanje bekroond zijn met de maximale score van drie sterren. Er zijn negen restaurants die minimaal één ster hebben.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:49 schreef Karzai het volgende:
Seoul food in de kinkerstraat 73 te amsterdam,
Tis een Koreaanse lunchroom,
De bediening is vriendelijk , ik nam de spice pork en een honey ginger tea,
Het eten stond binnen 5 minuten op tafel en was smakelijk en vers, grote portie ook en maar 11,25
voor mij geen macd meer!
9/10
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij had jij de spicy pork bibimbap.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:49 schreef Karzai het volgende:
Seoul food in de kinkerstraat 73 te amsterdam,
Tis een Koreaanse lunchroom,
De bediening is vriendelijk , ik nam de spice pork en een honey ginger tea,
inderdaadquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij had jij de spicy pork bibimbap.
Dus 14,50.quote:
nog nietquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus 14,50.
Maar ziet er wel lekker uit.
Ben je ook al eens bij Kim's So Korean food geweest in de Molensteeg?
ik vind het niet duur voor een vol bordje eten bij een restaurantquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus 14,50.
Maar ziet er wel lekker uit.
Ben je ook al eens bij Kim's So Korean food geweest in de Molensteeg?
quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:30 schreef Karzai het volgende:
14,50 dus, maja ik had het ook niet door, was wel erg lekker![]()
In mei komt de hippe Soju Bar op de Grote Markt in Breda. Kun je fried chicken set lunch nemen voor een goede prijs, of bibimbap, kimbap, mandu en grote bingsu (desserts om te delen), ook mooi geprijsd.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:14 schreef Fietsertje70 het volgende:
ooooh, Koreaans. Ooit van kunnen genieten in Toronto. Weet iemand in Brabant een Koreaans restaurant?
In het Sumo-pand?quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
In mei komt de hippe Soju Bar op de Grote Markt in Breda. Kun je fried chicken set lunch nemen voor een goede prijs, of bibimbap, kimbap, mandu en grote bingsu (desserts om te delen), ook mooi geprijsd.
Nee, op de plek van een Spaans restaurant (Grote Markt 50): https://www.bredavandaag.(...)t-aan-de-grote-marktquote:
En de Wifi codes…quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Fijn dat je ook het menu hier neerzet, je maaltijd ziet er lekker uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik post hier niet vaak (nog nooit gedaan volgens mij) maar nu maar wel eens. Gisteravond gegeten bij restaurant "De Steenen Tafel". Heb hier wel vaker gegeten, maar de laatste keer was al weer 5 jaar geleden. Toen was het het 10 jarig jubileum van ons eetclubje. Dit jaar eten we al 15 jaar iedere maand samen. Officieel is het jubileum in oktober maar omdat het restaurant te koop staat (ze stoppen in september) en we gebruik konden maken van een speciale aanbieding (6 gangen voor 75 euro) in het kader van de Restaurantweek hebben we de kans waargenomen.
En zoals altijd is het weer een feestje. De bediening is enorm vriendelijk en kundig, je voelt je echt "thuis".
Foto's maken met de mobiel is niet mijn sterkste kant maar hier komen wat plaatjes in de spoiler omdat ze zo groot zijn.
Totale prijs was 450 euro voor 4 personen inclusief drank (waarbij ik natuurlijk het meeste dronk, hoefde niet te rijden)
Ziet er allemaal lekker uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik post hier niet vaak (nog nooit gedaan volgens mij) maar nu maar wel eens. Gisteravond gegeten bij restaurant "De Steenen Tafel". Heb hier wel vaker gegeten, maar de laatste keer was al weer 5 jaar geleden. Toen was het het 10 jarig jubileum van ons eetclubje. Dit jaar eten we al 15 jaar iedere maand samen. Officieel is het jubileum in oktober maar omdat het restaurant te koop staat (ze stoppen in september) en we gebruik konden maken van een speciale aanbieding (6 gangen voor 75 euro) in het kader van de Restaurantweek hebben we de kans waargenomen.
En zoals altijd is het weer een feestje. De bediening is enorm vriendelijk en kundig, je voelt je echt "thuis".
Foto's maken met de mobiel is niet mijn sterkste kant maar hier komen wat plaatjes in de spoiler omdat ze zo groot zijn.
Totale prijs was 450 euro voor 4 personen inclusief drank (waarbij ik natuurlijk het meeste dronk, hoefde niet te rijden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi afscheid van dit restaurant. Leuk om dat met de eetclub te doen.Spoilers!
Ik snap dat ze stoppen en wat anders willen gaan doen, maar ik hou m’n hart vast wie het gaat over nemen. Het heeft een geweldig uitzicht (het hoogste punt van Arnhem, 1x er naar toe gefietst, nooit meer) over een van de parken. En het zit in een watertoren uit 1928quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi afscheid van dit restaurant. Leuk om dat met de eetclub te doen.
Eindhoven en Antwerp zit ook een soju-bar. Geen idee uit welk deel je van Brabant moet komenquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:14 schreef Fietsertje70 het volgende:
ooooh, Koreaans. Ooit van kunnen genieten in Toronto. Weet iemand in Brabant een Koreaans restaurant?
Den Bosch, maar in Breda kom ik regelmatig.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Eindhoven en Antwerp zit ook een soju-bar. Geen idee uit welk deel je van Brabant moet komen
Ziet er allemaal weer erg lekker uit, maar nog belangrijker...is de ruzie (??) opgelost en zijn jouw vrouw en jij nader tot elkaar gekomen tijdens dit etentje?quote:Op maandag 11 maart 2024 02:28 schreef anndb het volgende:
Waar: Hofstede de Blaak
Wanneer: gister middag
Wat:
Even lunch met de vrouw om wat beter tot elkaar te komen, dus niet te veel gangen. Even snel. Flesje champagne erbij:
-knip-
Vrees dat er wel iets meer voor nodig is dan een etentje.quote:Op maandag 11 maart 2024 11:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er allemaal weer erg lekker uit, maar nog belangrijker...is de ruzie (??) opgelost en zijn jouw vrouw en jij nader tot elkaar gekomen tijdens dit etentje?
Oeps.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:33 schreef anndb het volgende:
Vrees dat er wel iets meer voor nodig is dan een etentje.
Wij spreken na wat wijntjes vloeibaar alle talenquote:Op woensdag 13 maart 2024 13:12 schreef flipsen het volgende:
@:golfer is jullie Portugees zo goed dat je al die ingrediënten naar het NL kan vertalen? Lissabon staat hier ook nog ergens in de Top5 te bezoeken steden, als we weer eens in Europa zijn. Ik kijk alvast uit naar de volgende review
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |