abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2024 @ 18:12:21 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212568317
Wanneer: 24-2-2024
Waar: Restaurant Groenendaal in Heemstede.
Wat:
In het kader van YOLO besloten om te lunchen bij Restaurant Groenendaal, gelegen op het mooie landgoed Groenendaal in Heemstede. Voor de lunch konden we terecht in de serre van het gebouw, met mooi uitzicht op een deel van het park.
Je kunt als lunch kiezen uit een menu met de seizoensmaken of a la carte bestellen.
Wij besloten te gaan voor het 4-gangen seizoensmaken menu.

Amuses:

De eerste amuse bestond uit bladerdeeg gevuld met 'steak tartaar' van pompoen en basilicum mayonaise.

De tweede amuse was een tartelin van zalm met wasabi mayonaise en zalmeitjes.
Twee lekkere hapjes om mee te beginnen.

Daarna kregen we lekker zuurdesembrood met boter, zout en peper op tafel:

1e gerecht:

Een mousse van gamba met een gel van bisque met avocado, zeewier, gepofte rijst en een crème van mierikswortel.
We vonden het wat aan de te koude kant en vlak van smaak.

2e gerecht:

Een uitgeholde eigenheimer aardappel met daarin sjalot en boerenkool met bovenop geroosterde boerenkool, een gebrande sjalot, mousse van Parmezaan en een beetje jalapenomayonaise.
Opnieuw voor mij een bevestiging dat hij niet echt van boerenkool houdt, maar Blues vond het heerlijk.

3e gerecht:

Ribeye met koolraap en nashipeer, een beetje gerookte ribeye en een dauphine-aardappeltje.
Prima van smaak, alleen de koolraap was vrijwel rauw en veel te hard.

4e gerecht:

Het dessert met bevroren whisky sour, ijs van witte chocolade, ijs met angostura (een soort kruidenbitter) en een in sliertjes gesneden pannenkoekje eronder.
Gewoon lekker fris.

Totaal waren wij, inclusief een fles Harrogate Springwater, 127,50 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 7,8/10

Conclusie: originele ideeën, maar de uitvoering en smaakjes zijn op een aantal punten voor verbetering vatbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212579100
quote:
88s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:12 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 24-2-2024
Waar: Restaurant Groenendaal in Heemstede.
Wat:
In het kader van YOLO besloten om te lunchen bij Restaurant Groenendaal, gelegen op het mooie landgoed Groenendaal in Heemstede. Voor de lunch konden we terecht in de serre van het gebouw, met mooi uitzicht op een deel van het park.
Je kunt als lunch kiezen uit een menu met de seizoensmaken of a la carte bestellen.
Wij besloten te gaan voor het 4-gangen seizoensmaken menu.

Amuses:
[ afbeelding ]
De eerste amuse bestond uit bladerdeeg gevuld met 'steak tartaar' van pompoen en basilicum mayonaise.

[ afbeelding ]
De tweede amuse was een tartelin van zalm met wasabi mayonaise en zalmeitjes.
Twee lekkere hapjes om mee te beginnen.

Daarna kregen we lekker zuurdesembrood met boter, zout en peper op tafel:
[ afbeelding ]

1e gerecht:
[ afbeelding ]
Een mousse van gamba met een gel van bisque met avocado, zeewier, gepofte rijst en een crème van mierikswortel.
We vonden het wat aan de te koude kant en vlak van smaak.

2e gerecht:
[ afbeelding ]
Een uitgeholde eigenheimer aardappel met daarin sjalot en boerenkool met bovenop geroosterde boerenkool, een gebrande sjalot, mousse van Parmezaan en een beetje jalapenomayonaise.
Opnieuw voor mij een bevestiging dat hij niet echt van boerenkool houdt, maar Blues vond het heerlijk.

3e gerecht:
[ afbeelding ]
Ribeye met koolraap en nashipeer, een beetje gerookte ribeye en een dauphine-aardappeltje.
Prima van smaak, alleen de koolraap was vrijwel rauw en veel te hard.

4e gerecht:
[ afbeelding ]
Het dessert met bevroren whisky sour, ijs van witte chocolade, ijs met angostura (een soort kruidenbitter) en een in sliertjes gesneden pannenkoekje eronder.
Gewoon lekker fris.

Totaal waren wij, inclusief een fles Harrogate Springwater, 127,50 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 7,8/10

Conclusie: originele ideeën, maar de uitvoering en smaakjes zijn op een aantal punten voor verbetering vatbaar.
Het is dat je er flink wat brood bij kreeg voor de vulling maar probeer vooral bij de andere gerechten niet te niezen anders is je bord leeg :')
  zondag 25 februari 2024 @ 11:55:15 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212580282
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:36 schreef BiftekiMetFeta het volgende:

Het is dat je er flink wat brood bij kreeg voor de vulling maar probeer vooral bij de andere gerechten niet te niezen anders is je bord leeg :')
Het is inderdaad bij dit soort restaurants wat anders en verfijnder dan bij all-you-can-eat vreetschuren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212591759
¤*&(¤(¤ heel stuk getypt op telefoon laad pagina niet.

Waar: Houtloods, Tilburg
Wanneer: gisteren
Wat:

We wouden naar Kok Verhoeven maar die was dicht. Gezien toch in de buurt Houtloods gebeld en die hadden nog plek. Lekker voor de deur privé parkeren. Uitstraling van het restaurant is wat industrieel, je houd er van of niet (ik niet, vrouw wel) maar past bij Tilburg en de spoorzone.

Complimenten aan de sommelier trouwens! Vanaf de start top, alleen bijschenken doen ze niet dat is wel een minpuntje had voor die prijs wel gemogen. Wijnen uit Slovenië e.d. waren het, erg lekker wel.

Amuse en brood, waarbij de opgeklopte boter lekker zuur was beetje karnemelk achtig. De chef heeft vroeger trouwens bij Heston Blumenthal gewerkt in The Fat Duck:

Als tweede amuse een “fuet” van wortel welke ze gedroogd hadden met een dip en een dashi bouillion

Toen de topper, tartaar van zwaardvis met schuim van shiso. Super super! Mooi fris licht zuur top gekruid.

Hoofdgerecht viel klein beetje tegen gezien de hoge start maar wel lekker shortrib:

Dessert naar recept van Christina Tosi/David Chang namelijk de crack pie met popcorn ijs, top:

Kaas, vooral Nederlandse:

Komt weer op mijn vaker te bezoeken lijstje, is beter dan ze vroeger waren.

Cijfer: 8+
Kosten: 199 euro
pi_212595609
Waar: Pizzeria steakhouse Amsterdam
Wanneer:"zondag 25 februari
Wat at je: Pasta carbonara & steak met muchrooms
Impressie: mwa vanuit mijn kant plakkerige pasta, de steak was wel precies gaar en de champignon waren ook lekker volgens mijn vrouw, ik zou er niet meer naar toe gaan, we waren in de buurt en wilde een snelle hap.
Kosten: 48,25
Cijfer: 6

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2024 13:22:39 ]
pi_212596000
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 08:21 schreef anndb het volgende:
¤*&(¤(¤ heel stuk getypt op telefoon laad pagina niet.

Waar: Houtloods, Tilburg
Wanneer: gisteren
Wat:

We wouden naar Kok Verhoeven maar die was dicht. Gezien toch in de buurt Houtloods gebeld en die hadden nog plek. Lekker voor de deur privé parkeren. Uitstraling van het restaurant is wat industrieel, je houd er van of niet (ik niet, vrouw wel) maar past bij Tilburg en de spoorzone.

Complimenten aan de sommelier trouwens! Vanaf de start top, alleen bijschenken doen ze niet dat is wel een minpuntje had voor die prijs wel gemogen. Wijnen uit Slovenië e.d. waren het, erg lekker wel.

Amuse en brood, waarbij de opgeklopte boter lekker zuur was beetje karnemelk achtig. De chef heeft vroeger trouwens bij Heston Blumenthal gewerkt in The Fat Duck:

Was die boter geen aangestuurde aangezuurde room?
Slagroom met kefir zeg maar. Vet lekker O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212596016
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Dat is ook wel de meest generieke naam die je kunt verzinnen _O-
pi_212596056
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat is ook wel de meest generieke naam die je kunt verzinnen _O-
de verwachtingen waren dan ook niet heel hoog, dus een 6 is nog aardig positief _O-
pi_212596089
-ga weg-

[ Bericht 88% gewijzigd door miss_sly op 26-02-2024 14:30:44 ]
pi_212596232
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:47 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
de verwachtingen waren dan ook niet heel hoog, dus een 6 is nog aardig positief _O-
Ik heb even gegoogled en die naam + locatie, tja :D . Jullie waren de eerste Nederlandse klanten voor 2024?
pi_212596438
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Wanneer:"zondag 25 februari
Wat at je: Pasta carbonara & steak met muchrooms
Impressie: mwa vanuit mijn kant plakkerige pasta, de steak was wel precies gaar en de champignon waren ook lekker volgens mijn vrouw, ik zou er niet meer naar toe gaan, we waren in de buurt en wilde een snelle hap.
Kosten: 48,25
Cijfer: 6

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Pff wat sneu dat ze de pasta niet eens goed kunnen koken -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_212596720
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Was die boter geen aangestuurde aangezuurde room?
Slagroom met kefir zeg maar. Vet lekker O+
Geen idee, kan kan
pi_212604864
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:51 schreef C.L.Werner het volgende:
-ga weg-
-nee dus-

Donner kebab gegeten afgelopen week
Smaak: Prima
Prijs: 4,95 voor een broodje kip met saus
Cijfer: 8/10

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 27-02-2024 09:01:05 ]
pi_212614052
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 08:58 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
-nee dus-

Donner kebab gegeten afgelopen week
Smaak: Prima
Prijs: 4,95 voor een broodje kip met saus
Cijfer: 8/10
4,95 is tegenwoordig best goedkoop voor een broodje doner.
pi_212664337
Waar?
Restaurant Lutum, Wijk bij Duurstede

Wanneer?
2 weken geleden

Wat at je?

Het ontdekkingsmenu à 115 euro.

Eerst amuses, waaronder een op houtskool gegaarde dumpling

Toen een formidabel spitskoolgerecht met een heerlijke saus

Rivierkreeftjes uit de Merwede

Ingemaakte koolrabi

Toen bloedworst met een met biet gevuld varkentje

En twee desserts, en bij de friandises een niet-werkende QR-code

Impressie?
Lutum is de nieuwe naam van Restaurant het Klooster waar we 1 1/2 jaar geleden waren geweest. En beter passend: 'aarde' vanwege de hyperlokale ingrediënten in plaats van 'klooster' in een gebouw dat nooit een klooster is geweest. Behalve een kleine verbouwing is het gelukkig een gevalletje Raider heißt jetzt Twix want het is nog steeds een superenthousiast team met spannende lokale ingrediënten. Alhoewel, er zijn wel dingen veranderd: Waar het restaurant 1 1/2 jaar geleden nog een overdosis aan erg jong personeel had, draait het nu op een wat meer ervaren garde. Daarnaast zijn ook de scherpe kantjes van de vorige keer er af. Waar het toen af en toe wat te avontuurlijk en net niet helemaal gebalanceerd was, waren nu (bijna) alle gerechten tip-top in orde. Een gevalletje jonge honden worden groot.
Het enige waar ik werkelijk op gehoopt had, was de kinderlaars als serveermethode, die een paar maanden geleden door Hiske Versprille genadeloos is afgebrand. Ik had 'm wel willen hebben, maar kennelijk durven ze er niet meer aan.

Kosten?

Ik heb niet betaald, dus geen idee. Maar het zal ergens richting de 200-250 per persoon gegaan zijn.

Cijfer?
Vorig jaar een 8, nu een 9.

[ Bericht 6% gewijzigd door stavromulabeta op 02-03-2024 20:14:42 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212680152
Aangezien er hier meer ( in de buurt van) Haarlemmers zitten, wat is nu een heel goed en lekker Italiaans restaurant in Haarlem? Zo een die pasta carbonara maakt waar je dan aan verslaafd kan worden.

( www.digahaarlem.nl top, maar dat zoek ik niet)
pi_212680315
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:25 schreef Nielojram75 het volgende:
Aangezien er hier meer ( in de buurt van) Haarlemmers zitten, wat is nu een heel goed en lekker Italiaans restaurant in Haarlem? Zo een die pasta carbonara maakt waar je dan aan verslaafd kan worden.

Dit lijkt me een @golfer en @bluezz-vraag
  zondag 3 maart 2024 @ 20:21:16 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212681075
quote:

https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

Wij waren zelf nogal een fan van La Forca, maar die is na het overlijden van Guiseppe permanent gesloten.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 maart 2024 @ 10:49:43 #144
130803 Gripper
Get a grip
pi_212686438
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Lutum, Wijk bij Duurstede
Leuke recensie Stavro! Ik heb ook binnenkort een reservering bij ze staan, benieuwd of mijn cijfer ook omhoog gaat :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 4 maart 2024 @ 18:40:41 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212692197
quote:

Ik eet van alles (en vaak heerlijk) in Haarlem, maar voor Italiaans ga ik naar Mario in Neck, ook niet zo heel ver weg van Haarlem en de kilometers absoluut waard:

https://www.restaurantmario.nl/restaurant/

Mario in Neck is beste Italiaanse restaurant van Nederland

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 04-03-2024 18:45:47 ]
  maandag 4 maart 2024 @ 18:47:31 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212692313
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:40 schreef MadMaster het volgende:

Ik eet van alles (en vaak heerlijk) in Haarlem, maar voor Italiaans ga ik naar Maria in Neck, ook niet zo heel ver weg van Haarlem en de kilometers absoluut waard:

https://www.restaurantmario.nl/restaurant/

Mario in Neck is beste Italiaanse restaurant van Nederland
Zijn wij jaren geleden ook wel eens geweest.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212692494
Waar?
De nacht van het varken, Restaurant Terroir, Utrecht

Wanneer?
Afgelopen Zaterdag

Wat at je?
Restaurant Terroir had vorig jaar voor het eerst de nacht van het varken. Toen werd gedurende de hele nacht een heel varken van kop tot staart geserveerd. Omdat dat nogal bewerkelijk, teveel vlees en onhandig bleek (hoe verdeel je één staart over tientallen gasten?), hadden ze dit jaar voor een andere insteek gekozen. Nog steeds de hele nacht tot de koeien loeien, nog steeds de minder courante delen van het varken maar niet meer van één varken. Er was dus een kleine menukaart waar je gerechten uit kon kiezen. Wij kozen voor¨

• Broodje bloedworst met mosterd en sjalotten,
• Krabbetjes met gember,
• cassoulet van krombekbonen met tong,
• varkensstaart met piccalilli,
• varkensnek met pont-neuf-aardappel, daslook en chimchurri,
• burned ends met buikspek en ingemaakte radijs.
• Dessert van kroepoek van varkenshuid, ijs van anijszaad en bacon.

Impressie?
Terroir staat bekend om zijn wat boerse Franse keuken maar wel uitstekend klaargemaakt. Zo ook weer de (eenmalige) gerechten die we deze avond/nacht aten. Wat wel opviel was dat niet alles even uitgebalanceerd was. De picallily bij de varkensstaart was veel te pittig om nog iets van de staart te kunnen proeven, de krombekbonen hadden net iets verder gekookt mogen zijn en de mosterd was bij de bloedworst nogal overheersend. Niet helemaal zoals we Terroir gewend zijn. In het geval er ter plaatse een heel varken verwerkt werd, was dat soort improvisatie en foutjes begrijpelijk en prima. Nu met de nieuwe opzet voelt het toch wat meer als een gemiste kans, ondanks dat het eten al met al nog steeds prima te doen was. Maar het enorm prettige (en enthousiaste) team maakt wel weer heel veel goed. En het dessert, de krabbetjes en de varkensnek waren uitstekend. Af en toe een experiment moet best kunnen. Maar dan wel de gerechten of hardcore improviseren of vooraf even uitproberen en uitbalanceren.

Kosten?
Viel heel erg mee. 190 euro inclusief een fles Côtes du Rhône en in totaal 4 dessertwijnen.

Cijfer?
Geen cijfer want ik zou het heel graag een hoger cijfer willen geven dan hoe ik het objectief vond. Daarnaast was een eenmalige special.

[ Bericht 4% gewijzigd door stavromulabeta op 04-03-2024 19:15:14 ]
pi_212693277
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 20:21 schreef golfer het volgende:
La Forca
Jaaaa, La Forca was goddelijk!!!
Je links vond ik ook al qua zoekel, was op zoek naar de persoonlijke ervaring.
pi_212693952
Atari gastroleku, San Sebastian.

Gisteren, ¤78 euro inclusief drank voor twee.

De tafels om te zitten waren vol (maar na een hele dag op de motor was staan aan een statafel prima). Alles was super goed, extra opvallend was de bao met rundvlees en de kip met dragon saus, beide Chinese gerechten bij dit verder op en top Baskische zaakje, die bij de betere Chinees niet zouden misstaan op de kaart.

We hadden:
- kroketten met ham (niet op de foto)
- buikspek met hummus
- runderwang
- kip met dragonsaus
- foie gras met witte chocola en sweet corn (cc @golfer )
- bao bun met stoofvlees en hoisin
- zacht gekookt ei met paddestoel
- filet mignon
- ansjovis, tonijn, pepers
- creme brulee
- limoia ber bi

Gare telefoonfotos maar daar moeten jullie het maar mee doen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 04-03-2024 20:26:51 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_212694323
Behalve de ansjovis alles helemaal lekker ^O^ En geen geld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')