Wow! Dat is een fijn en goed bedrijfsrestaurantquote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
Het buffetbordje volgeschept. Garnalen, surimi met broccoli, gegrilde courgette en Griekse risotto met nog wat andere groentjes.
[ afbeelding ]
Collega had een broodje Zalmsashimi met wasabicreme, sla en iets van een crumble.
Totale kosten: 1.75 voor het buffet en 1.50 voor het broodje
Ik heb deze gerechten nog nooit gemaakt (ik lust geen zalm en garnalen), maar ik denk dat als je die twee dingen thuis bereidt, dat je aardig in de richting komt van deze prijzen.quote:
Ik kan niet voor die prijs koken hoor. Er zit voor een paar euro zalm op dat broodje!quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb deze gerechten nog nooit gemaakt (ik lust geen zalm en garnalen), maar ik denk dat als je die twee dingen thuis bereidt, dat je aardig in de richting komt van deze prijzen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:53 schreef FutureFairytale het volgende:
@:anndb; vind het naar om te lezen dat je privé in een moeilijke tijd zit. Des te knap dat je nog uit eten gaat, hiervan kunt genieten, en het blijven posten![]()
![]()
Sec ziet er goed uit voor de prijs! Had alleen, gezien de verdere gerechten, geen standaard boterhammen verwacht bij de eerste gang maar niks mis mee.
Prachtige lekkere gerechten.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:24 schreef anndb het volgende:
Dank jullie allen voor de steun, en uit huis gezet is een groot woord maar komt het in feite wel op neer. Zit nu weekje center parcs tot oplevering ander appartement voor mezelf.
Vanavond uit eten geweest bij Monahr Tilburg met 1 ster:
Amuses:
Venkel appel fragola en curry:
[ afbeelding ]
Passievrucht, paling en nog iets? lette niet echt op:
[ afbeelding ]
Echt geen idee weer wat dit was (ik was in gezelschap en in gesprek):
[ afbeelding ]
Brood met geitenboter:
[ afbeelding ]
Voorgerecht was een bereiding van oester met oesterblad en granite van oester, ik ben geen oester fan en en mijn tafel genoot ook niet - ze vroegen wel of ze iets anders nog moesten maken dat was wel netjes maar hebben gezegd zo is goed:
[ afbeelding ]
Toen een vegetarische bereiding van kaas en yoghurt:
[ afbeelding ]
Hierna hadden we nog een gang maar beide telefoons waren leeg, was signature dish van de chef namelijk gepocheerde tarbot met schuim van zeewater, was erg lekker maar dus geen foto.
Toen Hert met zwezerik:
[ afbeelding ]
En dessert draaide vooral om smaken met citroengras:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8/10
Kosten: 370 euro met paar glazen rode wijn en 2 glazen champagne
Ziet er allemaal weer lekker uit.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:24 schreef anndb het volgende:
Dank jullie allen voor de steun, en uit huis gezet is een groot woord maar komt het in feite wel op neer. Zit nu weekje center parcs tot oplevering ander appartement voor mezelf.
Vanavond uit eten geweest bij Monahr Tilburg met 1 ster:
Amuses:
Venkel appel fragola en curry:
[ afbeelding ]
Passievrucht, paling en nog iets? lette niet echt op:
[ afbeelding ]
Echt geen idee weer wat dit was (ik was in gezelschap en in gesprek):
[ afbeelding ]
Brood met geitenboter:
[ afbeelding ]
Voorgerecht was een bereiding van oester met oesterblad en granite van oester, ik ben geen oester fan en en mijn tafel genoot ook niet - ze vroegen wel of ze iets anders nog moesten maken dat was wel netjes maar hebben gezegd zo is goed:
[ afbeelding ]
Toen een vegetarische bereiding van kaas en yoghurt:
[ afbeelding ]
Hierna hadden we nog een gang maar beide telefoons waren leeg, was signature dish van de chef namelijk gepocheerde tarbot met schuim van zeewater, was erg lekker maar dus geen foto.
Toen Hert met zwezerik:
[ afbeelding ]
En dessert draaide vooral om smaken met citroengras:
[ afbeelding ]
Cijfer: 8/10
Kosten: 370 euro met paar glazen rode wijn en 2 glazen champagne
Wees gezegend met zo'n kantinequote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ons bedrijfsrestaurant.
[ afbeelding ]
Het buffetbordje volgeschept. Garnalen, surimi met broccoli, gegrilde courgette en Griekse risotto met nog wat andere groentjes.
[ afbeelding ]
Collega had een broodje Zalmsashimi met wasabicreme, sla en iets van een crumble.
Totale kosten: 1.75 voor het buffet en 1.50 voor het broodje
Ja ik ben er nu paar keer geweest en het wijzigt niet super veel nee. Het was ook niet mega druk, maargoed als ze dat zelf goed vinden dan prima natuurlijk. Maar bij andere (sterren) zaken veranderd er wel meer ja, bijv de amuses had ik een hele tijd geleden ook al op.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:26 schreef Ace1 het volgende:
Die gepocheerde tarbot vond ik ook heerlijk bij Monarh! Verder zie ik tevens veel licht aangepaste gerechten van vorig jaar.
Ziet er goed en spannend uit. Even onthouden voor als we weer een dagje textielmuseum doen.quote:Op zondag 7 april 2024 02:58 schreef anndb het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: afgelopen Vrijdag
Wat:
Fritz colaquote:Op zondag 7 april 2024 08:12 schreef MadMaster het volgende:
Waar? De Mark, Durgerdam
Wanneer? 5 april 2024
Na maanden vooraf gereserveerd te hebben voor dit hoog aangeschreven en daardoor populaire restaurant was het nu dan eindelijk zo ver. Via de smalle kronkeldijk vanaf Amsterdam Noord de polder in, naar de pittoreske voormalige vissershuisjes van Durgerdam, waar dit restaurant sinds 1 jaar gevestigd is.
Wat at je?
[ afbeelding ]
Paté van noten en paddenstoelen gerold in koffie en compote van geweckte pruimen
In deze paté is geheel geen vlees verwerkt, wat we bijna niet konden geloven.
De smaak en structuur was grandioos, met het randje koffie als uitstekende 'finishing touch'.
Geserveerd met brioche brood.
[ afbeelding ]
Salade van Noordzeekrab, zee sla en eikenblad met krokant kippenhuid en Polder Parmezaan
Echt krabvlees is altijd lekker, de gekruide kippenhuiden gaven het een mooi contrast..
[ afbeelding ]
Piepkuiken van de BBQ met morilles, daslook en jus met gezouten citroen
Voor de heren.
Via de open keuken konden we de bereiding van de piepkuikens volgens.
Na aangaren op de BBQ/open grill gingen ze de koekenpan in met een flinke klomp roomboter, waar ze vaak omgekeerd werden en overgoten werden met de eigen jus in wording.
Heerlijk, boterzacht!
[ afbeelding ]
Geroosterde kabeljauw met kokkels, gemarineerde venkel, dille en saus van gezouten citroen
Voor de dames, dus niet geproefd.
Het dessert hebben we laten schieten, omdat we meer dan vol zaten na ieder 3 gerechten.
Impressie?
Een modern restaurant met uitstekende gerechten in een informele ambiance.
De locatie aan de dijk van Durgerdam is schitterend, met uitzicht op het IJsselmeer.
Naar mijn mening iets 'te hipster' vanwege aanvankelijk de soms wat overdreven bediening (in het Engels…), wat op een gegeven moment wat ging irriteren. 'Onze' mannelijke, buitenlandse ober was iets te nadrukkelijk aanwezig met ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, die we echter niet altijd volgden. Hierdoor leek het soms meer een discussie met hem dan dat hij zich inleefde in onze wensen.
Daarna hebben we alleen nog maar contact gezocht met een Nederlandse vrouwelijke ober, die minder 'dwingend' was.
Kosten?
¤475,00 voor 4 personen, inclusief wijn, mocktails, cocktails, koffie, andere dranken en fooi.
Tafelwater is inclusief en onbeperkt, net als het desembrood met daslook vooraf.
¤25 per persoon aanbetaling bij reservering…
Cijfer?
9
Qua eten was er niets aan te merken, dat was echt hemels.
Van de als aperitief bestelde mocktail 'Hollands Bakkie' met espresso koffie had ik graag een liter gehad…![]()
Het uitserveren van de gerechten door de keukenbrigade met uitleg (soms wel weer onverwachts in het Engels…) was informatief zeer goed en het gesprekje na afloop met de chef en sous-chef ongedwongen.
De passie druipt er bij hen van af…
Het puntaftrek is uitsluitend voor de aanvankelijke, iets te opdringerige ober én het serveren van Fritz cola ().
Volgende keer dus geen cola tegen de dorst vooraf en de betreffende ober hopelijk niet weer aan tafel, maar we gaan zeker nog eens terug….
Mooi verslag, deze stond al op mijn lijst maar nu helemaal.quote:Op zondag 7 april 2024 02:58 schreef anndb het volgende:
Waar: Pig & Rye, Tilburg
Wanneer: afgelopen Vrijdag
Wat:
Pig & Rye is een nieuw concept (al wat jaren) wat vroeger de bakkerij van Luc was, eerst was het nog als lunch concept met nog brood verkopen en nu enkel nog lunch en in het weekend diner ook. Lunch had ik hier al op, diner nog niet. Op vrijdag is het ook noodle day dus naast de gebruikelijke kaart ook noodles waar wij voor gingen.
Alles op de kaart zag er heerlijk uit, ook de normale hoofdgerechten maar ik had de paling tonkotsu al eens als lunch op en sja... daar ging toch dan de voorkeur naar uit.
Goed we begonnen eerst met wat bites, Joselito chorizo, huisgebakken brood (uiteraard bij een bakker) met goede boter en chips met zure room en kaviaar (Royal Belgium). Hierbij dronken we een gin tonic (monkey 47) en een tequila sunrise met eigen gemaakte kombucha (top!!!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal erg lekker, super start van een perfect diner.
Zoals gezegd gingen wij voor de noodles maar de menu kaart:
[ afbeelding ]
Als voorgerecht, sja, alles vond ik lekker van de kaart maar een klassieke garnalen cocktail werd het voor mij, en klassiek en perfect was die ook (beste ooit?) en de burrata erg smakelijk ook met de baba ganoush.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierna ja alles van hoofdgerechten had ik lekker gevonden, maar gezien ik de paling tonkotsu al eens op had en een paling liefhebber ben ging ik daarvoor, en tafelgenoot voor de chicken shio ramen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel erg lekker weer, hierna afgesloten met een baked Alaska (geen foto).
Wijnkaart is ook erg leuk ingedeeld met commentaar van Luc zelf, zoals er onder a proper red wine, of banging. Maakt het kiezen ook wat makkelijker?
Al met al super gegeten, ga snel terug.
Kosten: 176 euro, je moet 15 euro pp voorschot betalen bij reserveren.
Cijfer: 9/10.
Daar gelijk dan even op inhakend... wat is dat voor gekkigheid in de menukaart van Pig & Ryequote:Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef anndb het volgende:
Lijkt me lekker daar, jammer beetje uit mijn regio. Bediening in het engels is wel vaker tegenwoordig daar de gewoonte denk ik? Vind dat ook fucking irritant trouwens, in je eigen land niet je eigen taal kunnen spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |