SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Over het algemeen houden piloten van afwijkend weer en zien ze het als een kers op de taart tegenover die saaie -opstijgen en landen- vluchten.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de piloot![]()
Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen...
We willen alle ins en outs weten en hoeveel je je hoofd gestoten hebt en hoeveel kotszakjes er gevuld zijnquote:Op donderdag 2 november 2023 16:46 schreef Arizona het volgende:
Welkom terug in Nederland @:guanabana
Daar in het zuiden gaat de vlam nu uit de pan toch?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:32 schreef THEFXR het volgende:
hier in Limburg waait het, dat is het
De annuleringen zijn ook erg veel ..zegt wel wat lijkt me.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over het algemeen houden piloten van afwijkend weer en zien ze het als een kers op de taart tegenover die saaie -opstijgen en landen- vluchten.
Als het echt zo slecht was vlogen er niet zoveel vandaag.
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:46 schreef Arizona het volgende:
Welkom terug in Nederland @:guanabana
Tuurlijk, maar er vliegt nog wel wat.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De annuleringen zijn ook erg veel ..zegt wel wat lijkt me.
Elke vlucht weer hopen dat mensen het niet doen.quote:
welke vlam?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:49 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Daar in het zuiden gaat de vlam nu uit de pan toch?
En schuift het windveld nu noordelijker
Afgezien van een klein smetje nagenoeg vlekkeloos:quote:Op donderdag 2 november 2023 16:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
We willen alle ins en outs weten en hoeveel je je hoofd gestoten hebt en hoeveel kotszakjes er gevuld zijn![]()
![]()
Welkom terug.. en wat een pilot die het aandurft! (risicootje ook pff)
Schijnt daar toch flink tekeer te zijn gegaan als ik het las op de media?quote:
ik woon veel zuidelijker, maasmechelenquote:Op donderdag 2 november 2023 16:53 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Schijnt daar toch flink tekeer te zijn gegaan als ik het las op de media?
Of was dat opblazerij?
Haha Belgquote:Op donderdag 2 november 2023 16:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik woon veel zuidelijker, maasmechelen
die gaat nu naar Luikquote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een situatieschets. @:zipportal
[ afbeelding ]
ow inmiddels staat er geen Luik meer maar weer Amsterdamquote:
Ja was het wel op het einde, maar ik kon het handelenquote:Op donderdag 2 november 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
@:Guanabana gefeliciteerd met de veilige landing, hopelijk geen schudkist geweest in de lucht?
Welkom thuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja was het wel op het einde, maar ik kon het handelener zat een bange jongeman naast me die ik gerust heb gesteld.
![]()
Wel voor het eerst meegemaakt dat er geapplaudiseerd werd na landingmaar goed dat was dit keer ook wel terecht.
quote:Op donderdag 2 november 2023 17:16 schreef Guanabana het volgende:
er zat een bange jongeman naast me die ik gerust heb gesteld.
Die film blijft na 43 jaar gewoon epischquote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Godver nu ga ik vanavond Airplane! kijken ook![]()
Ben eerlijk gezegd banger voor de autorit terug naar huis straks dan voor die achtbaanvluchtquote:Op donderdag 2 november 2023 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welkom thuis.Wat zul je lekker slapen vannacht. Denk ik.
Oh je bent nog niet thuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd banger voor de autorit terug naar huis straks dan voor die achtbaanvlucht
Maar eerst maar even wat eten hier en hopen dat dan de spitsdrukte (?) voorbij is.
Toen deze film werd gereleased was jij begin 30.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, ja die gedachte had ik ook al. En alle Naked Guns. Leuk.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
40-45 minuten rijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh je bent nog niet thuis.
Heb je nog een lange route naar huis?
eigenlijk wel jaquote:Op donderdag 2 november 2023 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het is toch soppige grond?
Toen was U begin 30.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Toen deze film werd gereleased was jij begin 30.
TT moet dus zijn soppige grondquote:Op donderdag 2 november 2023 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toen was U begin 30.
Beetje respect graag jongeman.
@Dotteke verander ffquote:Op donderdag 2 november 2023 17:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus? Ik ben hier niet de motherfucking mod he.
@:Frutsel
Zal wel een vrouwelijke machinist zijn geweest.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:32 schreef Momo het volgende:
Trein rijdt tegen omgevallen boom in Haelen
Spoorbeheerder ProRail meldt dat in Haelen, bij Roermond, een trein tegen een omgewaaide boom is gereden. Niemand raakte gewond.
Omdat de bovenleiding is beschadigd, rijden er voorlopig geen treinen tussen Weert en Roermond. Volgens de NS duurt dat tenminste tot 00.30 uur.
NOS
En Police Squadquote:Op donderdag 2 november 2023 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja die gedachte had ik ook al. En alle Naked Guns. Leuk.
Wat? Al gezien en gedaanquote:
quote:
Ouwe zeurpietquote:Op donderdag 2 november 2023 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toen was U begin 30.
Beetje respect graag jongeman.
Op welke zender is die?quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Moest lachen, sorryquote:Op donderdag 2 november 2023 17:33 schreef cherrycoke het volgende:
Precies vandaag sta ik met pech he, man man man,
Hier gaat het anders goed te keerquote:Op donderdag 2 november 2023 18:23 schreef quirina het volgende:
Het viel weer reuze mee met die storm. Zonder problemen naar werk gereden en ook weer zonder problemen naar huis. Er staat een beetje 🤏 wind.
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
De wind begint weer af en toe flink uit te halen hier in Eindhoven.
De Bilt ook ... was nu toch wel over dacht ikquote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Veel afgewaaide takken in de straten. In mijn buurt geen omgewaaide bomen gezien iig.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?
Zag hoge windsnelheden daar voorbij komen op radarbeelden
alle lampen uitquote:Op donderdag 2 november 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?
Zag hoge windsnelheden daar voorbij komen op radarbeelden
Nou inderdaad, het was een uur of twee wat rustiger maar nu zijn er gewoon weer gemene windstoten. A58 wordt nu ook afgesloten voor omgewaaide bomen, die bomen leggen nu alsnog het loodje.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Hier nog steeds niet rustiger aan het worden. Misschien rond middernacht.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben totaal geen weerkundige, maar volgens mij is de straalstroom het hele jaar al van streek. Soms trok hij een maandje naar het zuiden, was het windstil en hadden we gelijk een Spaanse hittegolf. Maar de meeste tijd zaten we met een continue woei. Het ding lijkt als een slagschip te meanderen.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan een weerkundige mij uitleggen waarom we nu al weken regenachtig pokkenweer hebben waar geen eind aan komt? Warm oceaanwater..ok. De straalstroom ligt al een tijdje erg vervelend denk ik? Maar ik kan me niet herinneren dat het de afgelopen jaren zo nat was rond deze periode.
Of was het juist naar het noorden?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben totaal geen weerkundige, maar volgens mij is de straalstroom het hele jaar al van streek. Soms trok hij een maandje naar het zuiden, was het windstil en hadden we gelijk een Spaanse hittegolf. Maar de meeste tijd zaten we met een continue woei. Het ding lijkt als een slagschip te meanderen.
2 Bomenquote:Op donderdag 2 november 2023 22:08 schreef Momo het volgende:
Op de Boszoom langs het Kralingse Bos in Rotterdam is donderdagmiddag een vrouwelijke fietser zwaargewond geraakt nadat er twee bomen omwaaiden en op haar vielen. De klap was dusdanig groot dat de fiets van de vrouw in twee stukken is gebroken.
Voor het incident werd ook een traumahelikopter opgeroepen. De vrouw is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Over de identiteit van de vrouw is verder niets bekend. De weg is afgesloten zodat de bomen weggehaald kunnen worden.
AD
Komt wellicht door El Nino..althans daardoor is veel van slag.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben totaal geen weerkundige, maar volgens mij is de straalstroom het hele jaar al van streek. Soms trok hij een maandje naar het zuiden, was het windstil en hadden we gelijk een Spaanse hittegolf. Maar de meeste tijd zaten we met een continue woei. Het ding lijkt als een slagschip te meanderen.
Heb je die ook vanaf gisterenochtend?quote:
Nee die zitten achter een betaalmuur helaas.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je die ook vanaf gisterenochtend?
Jup, ik woon maar een paar kilometer van het meetstation in Berkhout. Regenmeter gister geleegd, daar zit nu ruim 30mm in.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan bevestigen dat het nat was hier.
quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee die zitten achter een betaalmuur helaas.
Herrefstquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:26 schreef MissHobje het volgende:
Op naar storm Debi welke het vooral gemunt heeft op Spanje en Frankrijk maar wij gaan de harde uithalen uiteraard ook merken zaterdag.
Het kan niet op!
Heb ik niet aangepast.quote:
Domingosquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:26 schreef MissHobje het volgende:
Op naar storm Debi welke het vooral gemunt heeft op Spanje en Frankrijk maar wij gaan de harde uithalen uiteraard ook merken zaterdag.
Het kan niet op!
Qua wind zullen we hier weinig tot geen last van krijgen, daarvoor gaat Domingos veel te zuidelijk.quote:
Godsklere wat een snelheidquote:
Komende 2 weken dagelijks kans op (veel) regen hoorde ik net op se radioquote:Op vrijdag 3 november 2023 15:40 schreef Red_85 het volgende:
Tyfusweer.
Wanneer wordt het weer eens een keer droog?
Bende.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Komende 2 weken dagelijks kans op (veel) regen hoorde ik net op se radio
Ja als je naar de meeste modellen kijkt, alle dagen tenminste 4 mm de komende 14 dagen. Beste dag volgende week zal waarschijnlijk dinsdag zijn waar ook iets van zon te zien is waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Komende 2 weken dagelijks kans op (veel) regen hoorde ik net op se radio
Ah joh..... kom op. Nog maar een maand of 5 grijs en grauw.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:40 schreef Red_85 het volgende:
Tyfusweer.
Wanneer wordt het weer eens een keer droog?
Inderdaad! Grijs, nat, amper tot geen zon en 10-12 graden. Typisch Nederlandse herfst treurnisquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:44 schreef THEFXR het volgende:
het is normaal weer voor de tijd van het jaar.
Vanaf maart weer >25 aub. Tot die tijd 0-10 graden, slagregens, wind, blubber, grienen en dikke mist met oud en nieuw.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah joh..... kom op. Nog maar een maand of 5 grijs en grauw.![]()
...![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig later dan vorig jaar. Het is nog niet extreem koud, maar doe het ook een beetje uit bescherming. Krijg met koudere temperaturen en wind al snel last van droge handen en bijbehorende ongemakkenquote:Op vrijdag 3 november 2023 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, hoe vonden ze het dat je langskwam?
Lekker binnenzitweer.quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:58 schreef Pisces29 het volgende:
Ik reed naar huis en dacht: is de regen dan gewoon nooit op?![]()
Ach, ik vind het wel lekker knus.
Zeker kan zo'n dagje knus zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2023 22:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lekker binnenzitweer.
Vooral als je vrij bent, lekker warm in bed ligt en je het buiten tekeer hoort gaan eventueel met het getik van de regen op het raam.
Dit ja!quote:Op vrijdag 3 november 2023 22:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lekker binnenzitweer.
Vooral als je vrij bent, lekker warm in bed ligt en je het buiten tekeer hoort gaan eventueel met het getik van de regen op het raam.
Een echte Fok!kerquote:Op zaterdag 4 november 2023 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja!
In de zomer voel ik me constant opgejaagd om de hort op te gaan als je die zon buiten ziet burnen.
Nu lekker gamen en series kijken, is toch geen zak aan buiten.
* Nattekat kijkt naar buitenquote:Op zaterdag 4 november 2023 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een verandering tegenover de laatste dagen, even droog en wazig zonnetje en weinig wind
Hier nog steeds droog maar de regen zit eraan te komen 😱quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat kijkt naar buiten
* Nattekat schudt respectvol z'n hoofd
Hier de hele dag grijs en later pas een beetje regen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een verandering tegenover de laatste dagen, even droog en wazig zonnetje en weinig wind
Inmiddels hier de regen ook al aangekomen en is het weer treurig buiten met aantrekkende wind.quote:Op zaterdag 4 november 2023 16:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier de hele dag grijs en later pas een beetje regen.
Temperatuur is nog prima om buiten te zijn. Hopelijk houden we nog lang die 10+.
Kermis in november. Oei, dat lijkt me vaak mislukken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:31 schreef hollandia02 het volgende:
Kermis bij ons, rustigste in jaren.
Ja is 2x per jaar dus dan moeten ze het ergens proppen denk ik…quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kermis in november. Oei, dat lijkt me vaak mislukken.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ijke-provincies.htmlquote:Weerplaza merkt op dat er via Groot-Brittanni een nieuwe grote depressie naar Nederland trekt. Die depressie is bepalend voor het weerbeeld na het weekend. Komende week krijgen we naar verwachting met flink veel regen, een sterke wind en guur herfstweer te maken.
Veel miezer, af en toe afgewisseld door iets hardere miezer die wel opgepikt wordt door de radar.quote:Op zondag 5 november 2023 12:50 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat komt daar voor een spetterpoep aan in het westen?
Is je woning gelijk 5 graden opgewarmd nu zeker?quote:Op zondag 5 november 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is alweer weg. Was voor hele korte duur.
0,01 ofzo.quote:Op zondag 5 november 2023 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is je woning gelijk 5 graden opgewarmd nu zeker?
quote:Op zondag 5 november 2023 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is je woning gelijk 5 graden opgewarmd nu zeker?
mijn lidcactussen zijn wel gaan bloeien nu. Ook al zijn het Brazilianenquote:Op zondag 5 november 2023 13:14 schreef Nattekat het volgende:
DE ZON SCHIJNT
HET IS ONGEKEND
DAT IK DIT NOG EENS MEE KON MAKEN
Hindu-feest. Vriend van me is met een dame uit India getrouwd en traditiegetrouw nodigt ze ons altijd uit voor de belangrijkste feestdagen. Festival van het licht, dus scheelt wel dat het inmiddels alweer bijna donker isquote:Op zondag 5 november 2023 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh dat is heerlijk zeg. Geen idee wat Diwali is, maar zo krijg ik er ook wel zin in.
quote:Op zondag 5 november 2023 20:59 schreef Perrin het volgende:
Veel meldingen van noorderlicht, ook in NL.
Hoe dan? Het is zwaar bewolkt.quote:Op zondag 5 november 2023 20:59 schreef Perrin het volgende:
Veel meldingen van noorderlicht, ook in NL.
Uurtje of twee geleden waren er meer opklaringen. Nu helaas weinig van de lucht te zien idd.quote:
Ik zie wel enkele sterren. Maar goed, geen zin om naar buiten te gaan. Heb geen vrije kijk op het noorden helaas.quote:Op zondag 5 november 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uurtje of twee geleden waren er meer opklaringen. Nu helaas weinig van de lucht te zien idd.
Ja, krijgen we toch weer de hele week regen?quote:Op zondag 5 november 2023 22:53 schreef Kriegel het volgende:
Ik word inmiddels knetterimbeciel van al die regen en dat totale gebrek aan zon.En nou leek het even te gaan stabiliseren na het weekend, maar inmiddels is ook de hele komende week weer gevuld met dezelfde ellende, en zelfs de langetermijnverwachting van het KNMI laat weinig verandering zien... Help!
![]()
Vrees dat je nog zeker 4 maanden geduld moet hebben.quote:Op zondag 5 november 2023 22:53 schreef Kriegel het volgende:
Ik word inmiddels knetterimbeciel van al die regen en dat totale gebrek aan zon.En nou leek het even te gaan stabiliseren na het weekend, maar inmiddels is ook de hele komende week weer gevuld met dezelfde ellende, en zelfs de langetermijnverwachting van het KNMI laat weinig verandering zien... Help!
![]()
Ik ken het gevoelquote:Op zondag 5 november 2023 22:53 schreef Kriegel het volgende:
![]()
Blauwe lucht hier. Volgens mij komt er straks wel zon.quote:Op zondag 5 november 2023 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrees dat je nog zeker 4 maanden geduld moet hebben.
Tja, het Nederlandse herfst halfjaar. Grijs, nat, treurnis, bewolkt, winderig, mist, motregen, triestigheid ohne ende. Althans, voor 85/85% van de tijd. Sporadisch is het beter met wat zon. Gelukkig wordt het al steeds minder koud en steeds vaker dubbele cijfers, dus dat is het enige positieve. Als het tot half maart 8-12 graden blijft, dan is dat acceptabel. Daarna langzaam omhoog en hopelijk ook beter weer.quote:Op zondag 5 november 2023 22:53 schreef Kriegel het volgende:
![]()
in de hondjes wat druppels? Klinkt wel een beetje 'eng' ?quote:Op maandag 6 november 2023 10:27 schreef Perrin het volgende:
Net gelukkig wel wat druppels toen in de hontjes uitliet.
Wen er maar aan.quote:Op zondag 5 november 2023 22:53 schreef Kriegel het volgende:
![]()
Volgend jaar weer.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:30 schreef Scrummie het volgende:
Zou het ooit nog weer een paar dagen niet gaan regenen? Vanaf volgende week donderdag graag.
Ik dacht echt "tyfusweer in het westen, watquote:Op dinsdag 7 november 2023 08:18 schreef heywoodu het volgende:
Prachtige ochtend weer zo
Die mening kreeg ik overigens toen ik net het raam uit keek en dacht, bohMaar daarna zag ik dankzij posts hier wat een tyfusweer het in het westen is
Dat komt zo te zien beetje bij beetje deze kant op, dus nog maar even genieten
Ja, ik las hierboven over onweer en hevige regen en dacht ook 'wat?quote:Op dinsdag 7 november 2023 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht echt "tyfusweer in het westen, wat"
Toen zag ik de buienradar.
Invictus be likequote:Op dinsdag 7 november 2023 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
Deze temperatuur met zon is ideaal tijdens zaagwerk buiten nu
Die gaat wel een heel grote sjoelbak bouwenquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Invictus be like
[ afbeelding ]
We raken niet allemaal ontregeld bij het zien van regen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik raad het iedereen af de 48 uurse buienradar te checken
Ik ben al ontregeldquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We raken niet allemaal ontregeld bij het zien van regen.
Het is immers nog maar net een ruime week geleden sinds de klok een uurtje is teruggezet.quote:
quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is immers nog maar net een ruime week geleden sinds de klok een uurtje is teruggezet.
Een iets langere, drogere periode zou wel fijn zijn. Al is het maar een keer een volle week ofzo..quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We raken niet allemaal ontregeld bij het zien van regen.
Eens. Graag vanaf 16 november tot 28 november.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een iets langere, drogere periode zou wel fijn zijn. Al is het maar een keer een volle week ofzo..
Gun het jullie hoorquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een iets langere, drogere periode zou wel fijn zijn. Al is het maar een keer een volle week ofzo..
Tja. November.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor hoeveel word je gesponsord?quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:24 schreef RamboDirk het volgende:
Prima weertje. Niks mis mee. Draag nog steeds alleen een felgele riverwoods trui. Hoogstens dat ik een paraplu met bedrijfslogo van KMPG draag als ik de beagle ga uitlaten in het bos. Gejank om niks. Rond de 0 graden pak ik pas mijn gaastra winterjack.
Niet genoeg om een hut in een of ander boomer dorp in Spanje te kunnen kopen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor hoeveel word je gesponsord?
Haha, de jaloezie zit diep zo te horenquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet genoeg om een hut in een of ander boomer dorp in Spanje te kunnen kopen.
@RamboDirk wordt altijd itchy als het over reizen gaat, we voegen emigreren toe aan de lijst.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, de jaloezie zit diep zo te horen
Waarop precies?quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, de jaloezie zit diep zo te horen
Gok april wel weer. Dan gelijk weer berichten over droogte 🤡quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dubbele cijfers? Het wordt juist frisser naar temperaturen steeds vaker onder de 10 graden overdagquote:Op dinsdag 7 november 2023 19:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gok april wel weer. Dan gelijk weer berichten over droogte 🤡
Komende week dubbele cijfers, dat is gunstig, maar wel zeiknat
[ twitter ]
In het weekend, ja! Daarna waarschijnlijk en gelukkig weer 10-12quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dubbele cijfers? Het wordt juist frisser naar temperaturen steeds vaker onder de 10 graden overdag
En dan gaat het meteen ook weer meer regenen.quote:Op woensdag 8 november 2023 07:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In het weekend, ja! Daarna waarschijnlijk en gelukkig weer 10-12
Anders is het koud met regen. Ook niks. Meestal is het toch grijsquote:Op woensdag 8 november 2023 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan gaat het meteen ook weer meer regenen.
welke factor en hoe oud was die fles?quote:Op woensdag 8 november 2023 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
Net granier zonnebrandcreme opgedaan. Was even zoeken, lag bij de zwemspullen achter het schot op zolder. Neus niet uitgesmeerd, pittig zonnetje vandaag.
Nee hoor, dit weekend frisser en zonniger. Net als eerder deze week. Het kan echt wel..quote:Op woensdag 8 november 2023 11:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Anders is het koud met regen. Ook niks. Meestal is het toch grijs
Ja klopt, zo slecht vind ik het afgelopen dagen niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, dit weekend frisser en zonniger. Net als eerder deze week. Het kan echt wel..
Vanmiddag al (komt nu aan de kust binnen dat regengebied).quote:Op woensdag 8 november 2023 12:19 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ja klopt, zo slecht vind ik het afgelopen dagen niet eerlijk gezegd.
Morgen en vrijdag schijnen de wolken wel open te scheuren? Of is dat ook weer vervolgen?
Garnier van 2021, factor 5.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke factor en hoe oud was die fles?
oei oei ... drie dagen nonstop regen?quote:Op woensdag 8 november 2023 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanmiddag al (komt nu aan de kust binnen dat regengebied).
Non stop niet, maar er gaat behoorlijk wat vallen.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:25 schreef Ponsai het volgende:
[..]
oei oei ... drie dagen nonstop regen?
Dank morgen tussen 13u en 16u veel buiten. Vrijdag idem.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Non stop niet, maar er gaat behoorlijk wat vallen.
Wat is normaliter de natste maand van het jaar?quote:Op woensdag 8 november 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
Middel en lange termijn voor neerslag is met 100-150 in Nederland wel bijzonder nat
Augustus. Maar dit jaar is alles anders door El Nio.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is normaliter de natste maand van het jaar?
Weilanden en grasvelden staan hier volledig onder.
Ja, normaliter stond er.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Augustus. Maar dit jaar is alles anders door El Nio.
quote:Op woensdag 8 november 2023 14:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is toch wel gauw 12 uur droog geweest zeg.
Wat een schijtjaar op meteorologisch gebied. Vermoed ook een kletsnat jaar..
want lachen, lachen, lachen en je slechte bui verdwijntquote:
April is normaal de droogste. Dat weet ik welquote:Op woensdag 8 november 2023 12:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is normaliter de natste maand van het jaar?
Weilanden en grasvelden staan hier volledig onder.
Onderweg naar werk.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
G'dumme wat een water overal. Halve weilanden onder water. Komende 6/7 maanden geen #droogte.
QFTquote:Op donderdag 9 november 2023 08:35 schreef PzKpfw het volgende:
Kutregen
Kutwind
Kutbladeren
Kut-takken
Kutkou (binnenkort)
Kutduisternis
Kutherfst.
Hier zeker.quote:
Ben niks anders gewend. Tenzij het om onweer gaat uiteraard, dan is dit een droog eiland.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veel regen voor @:Nattekat zie ik
Hier ook. Fijn om weer eens een "normale" dag te hebben.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier in het ZO tot nu toe een prima dag hoor, best veel zon ook. Pas vanavond even een buienlijn die lijkt over te trekken. Tot en met zondag lijkt het verder behoorlijk ok te worden met weinig regen.
Ik ben die regen echt meer dan spuugzat.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week ook een beste plons water.
Alleen de temperatuur kan er nog mee door. 10-13 graden is wel ok
Dit hele jaar hoor. Voorjaar was ook zeiknatquote:Op donderdag 9 november 2023 15:06 schreef Elan het volgende:
Dit moet toch wel een van de natste periodes ooit geweest zijn, toch??
Nee, Volendam. Microklimaatje hier hoor. Zal door alle cocane uit Colombia komen denk ik.quote:Op donderdag 9 november 2023 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Zit je nog lekker in Spanje met je reet?
Behalve van half mei tot eind juniquote:Op donderdag 9 november 2023 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hele jaar hoor. Voorjaar was ook zeiknat
Tot half mei was het koud en nat. Daarna iets van 34 dagen droog en begon het gedram over droogte.quote:Op donderdag 9 november 2023 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit hele jaar hoor. Voorjaar was ook zeiknat
En daarna op een weekje in september na continu regenquote:Op donderdag 9 november 2023 15:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot half mei was het koud en nat. Daarna iets van 34 dagen droog en begon het gedram over droogte.. We voeren te veel af
Nee, mid Augustus hadden we ook gewoon een warme en droge 10 dagen.quote:Op donderdag 9 november 2023 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daarna op een weekje in september na continu regen
quote:Op donderdag 9 november 2023 15:18 schreef Mani89 het volgende:
Mensen die nog geloven in zoiets als een “Neerslagtekort” doen niet meer mee. Alle grond in Nederland heeft voor de komende eeuw genoeg water. En fuck de wintertijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |