SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Over het algemeen houden piloten van afwijkend weer en zien ze het als een kers op de taart tegenover die saaie -opstijgen en landen- vluchten.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zoooo turbulent vluchtje wordt dat...respect voor de piloot![]()
Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen...
We willen alle ins en outs weten en hoeveel je je hoofd gestoten hebt en hoeveel kotszakjes er gevuld zijnquote:Op donderdag 2 november 2023 16:46 schreef Arizona het volgende:
Welkom terug in Nederland @:guanabana
Daar in het zuiden gaat de vlam nu uit de pan toch?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:32 schreef THEFXR het volgende:
hier in Limburg waait het, dat is het
De annuleringen zijn ook erg veel ..zegt wel wat lijkt me.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over het algemeen houden piloten van afwijkend weer en zien ze het als een kers op de taart tegenover die saaie -opstijgen en landen- vluchten.
Als het echt zo slecht was vlogen er niet zoveel vandaag.
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:46 schreef Arizona het volgende:
Welkom terug in Nederland @:guanabana
Tuurlijk, maar er vliegt nog wel wat.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
De annuleringen zijn ook erg veel ..zegt wel wat lijkt me.
Elke vlucht weer hopen dat mensen het niet doen.quote:
welke vlam?quote:Op donderdag 2 november 2023 16:49 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Daar in het zuiden gaat de vlam nu uit de pan toch?
En schuift het windveld nu noordelijker
Afgezien van een klein smetje nagenoeg vlekkeloos:quote:Op donderdag 2 november 2023 16:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
We willen alle ins en outs weten en hoeveel je je hoofd gestoten hebt en hoeveel kotszakjes er gevuld zijn![]()
![]()
Welkom terug.. en wat een pilot die het aandurft! (risicootje ook pff)
Schijnt daar toch flink tekeer te zijn gegaan als ik het las op de media?quote:
ik woon veel zuidelijker, maasmechelenquote:Op donderdag 2 november 2023 16:53 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Schijnt daar toch flink tekeer te zijn gegaan als ik het las op de media?
Of was dat opblazerij?
Haha Belgquote:Op donderdag 2 november 2023 16:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik woon veel zuidelijker, maasmechelen
die gaat nu naar Luikquote:Op donderdag 2 november 2023 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heeft al een poging gedaan
quote:Op donderdag 2 november 2023 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een situatieschets. @:zipportal
[ afbeelding ]
ow inmiddels staat er geen Luik meer maar weer Amsterdamquote:
Ja was het wel op het einde, maar ik kon het handelenquote:Op donderdag 2 november 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
@:Guanabana gefeliciteerd met de veilige landing, hopelijk geen schudkist geweest in de lucht?
Welkom thuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja was het wel op het einde, maar ik kon het handelener zat een bange jongeman naast me die ik gerust heb gesteld.
![]()
Wel voor het eerst meegemaakt dat er geapplaudiseerd werd na landingmaar goed dat was dit keer ook wel terecht.
quote:Op donderdag 2 november 2023 17:16 schreef Guanabana het volgende:
er zat een bange jongeman naast me die ik gerust heb gesteld.
Die film blijft na 43 jaar gewoon epischquote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Godver nu ga ik vanavond Airplane! kijken ook![]()
Ben eerlijk gezegd banger voor de autorit terug naar huis straks dan voor die achtbaanvluchtquote:Op donderdag 2 november 2023 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welkom thuis.Wat zul je lekker slapen vannacht. Denk ik.
Oh je bent nog niet thuis.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd banger voor de autorit terug naar huis straks dan voor die achtbaanvlucht
Maar eerst maar even wat eten hier en hopen dat dan de spitsdrukte (?) voorbij is.
Toen deze film werd gereleased was jij begin 30.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, ja die gedachte had ik ook al. En alle Naked Guns. Leuk.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
40-45 minuten rijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh je bent nog niet thuis.
Heb je nog een lange route naar huis?
eigenlijk wel jaquote:Op donderdag 2 november 2023 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het is toch soppige grond?
Toen was U begin 30.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Toen deze film werd gereleased was jij begin 30.
TT moet dus zijn soppige grondquote:Op donderdag 2 november 2023 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toen was U begin 30.
Beetje respect graag jongeman.
@Dotteke verander ffquote:Op donderdag 2 november 2023 17:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus? Ik ben hier niet de motherfucking mod he.
@:Frutsel
Zal wel een vrouwelijke machinist zijn geweest.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:32 schreef Momo het volgende:
Trein rijdt tegen omgevallen boom in Haelen
Spoorbeheerder ProRail meldt dat in Haelen, bij Roermond, een trein tegen een omgewaaide boom is gereden. Niemand raakte gewond.
Omdat de bovenleiding is beschadigd, rijden er voorlopig geen treinen tussen Weert en Roermond. Volgens de NS duurt dat tenminste tot 00.30 uur.
NOS
En Police Squadquote:Op donderdag 2 november 2023 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja die gedachte had ik ook al. En alle Naked Guns. Leuk.
Wat? Al gezien en gedaanquote:
quote:
Ouwe zeurpietquote:Op donderdag 2 november 2023 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toen was U begin 30.
Beetje respect graag jongeman.
Op welke zender is die?quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Moest lachen, sorryquote:Op donderdag 2 november 2023 17:33 schreef cherrycoke het volgende:
Precies vandaag sta ik met pech he, man man man,
Hier gaat het anders goed te keerquote:Op donderdag 2 november 2023 18:23 schreef quirina het volgende:
Het viel weer reuze mee met die storm. Zonder problemen naar werk gereden en ook weer zonder problemen naar huis. Er staat een beetje 🤏 wind.
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
De wind begint weer af en toe flink uit te halen hier in Eindhoven.
De Bilt ook ... was nu toch wel over dacht ikquote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Veel afgewaaide takken in de straten. In mijn buurt geen omgewaaide bomen gezien iig.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?
Zag hoge windsnelheden daar voorbij komen op radarbeelden
alle lampen uitquote:Op donderdag 2 november 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zwaar getroffen vandaag in de lampenstad?
Zag hoge windsnelheden daar voorbij komen op radarbeelden
Nou inderdaad, het was een uur of twee wat rustiger maar nu zijn er gewoon weer gemene windstoten. A58 wordt nu ook afgesloten voor omgewaaide bomen, die bomen leggen nu alsnog het loodje.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Hier nog steeds niet rustiger aan het worden. Misschien rond middernacht.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben totaal geen weerkundige, maar volgens mij is de straalstroom het hele jaar al van streek. Soms trok hij een maandje naar het zuiden, was het windstil en hadden we gelijk een Spaanse hittegolf. Maar de meeste tijd zaten we met een continue woei. Het ding lijkt als een slagschip te meanderen.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan een weerkundige mij uitleggen waarom we nu al weken regenachtig pokkenweer hebben waar geen eind aan komt? Warm oceaanwater..ok. De straalstroom ligt al een tijdje erg vervelend denk ik? Maar ik kan me niet herinneren dat het de afgelopen jaren zo nat was rond deze periode.
Of was het juist naar het noorden?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben totaal geen weerkundige, maar volgens mij is de straalstroom het hele jaar al van streek. Soms trok hij een maandje naar het zuiden, was het windstil en hadden we gelijk een Spaanse hittegolf. Maar de meeste tijd zaten we met een continue woei. Het ding lijkt als een slagschip te meanderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |