Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Ebinas het volgende:
Vallen er (na 7 oktobe danr) nou zo weinig slachtoffers aan de kant van Israel?
Het valt mij op dat ik na die datum (zeker de laatste de dagen) eik alleen maar enorme ellende van Gazanen voorbij zie komen.
Heb wel even gezocht, maar kan geen recente cijfers zo 1,2,3 vinden
Toen nog wel ja. En daarvoor was het gebied het al door Frankrijk en GB verdeeld in het Sykes-Picotverdrag.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het land was van wie dan? Het Ottomaanse Rijk?
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alleen israelische militairen geloof ik
op zich ook wel logisch
Tx! dat verklaart een hoop, Een enorm contrastquote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteemquote:Op donderdag 2 november 2023 14:08 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.
Voordat de Britten er waren, maakten de Ottomanen er de dienst uit. Waren dat ook imperialistische intenties? Of gelden er dan ineens andere regels omdat dat moslims betreft?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
Het is vandaag overigens de verjaardag van de Balfour declaration. Gefeliciteerd allen! De erfzonde van de internationale gemeenschap, alle ellende wat er nu gaande is, is te herleiden naar deze imperialistische intentie van de Britten.
[ twitter ]
Ook dat iddquote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteem
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Die kom je minder vaak tegen inderdaad
Ik heb liever dat er een antireligie kaart komt ...
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
In die tunnels wel vrees ik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
hamas is ook geen partij voor israel
Nee volgens mij niet. Zijn natuurlijk ook maar matige raketjes.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dus ook niet Joods. Kortom: heel het gebied is van de Britten.
Gebrek aan zelfspot is vaak wel een teken dat je niet met een goed persoon of ideologie te maken hebt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeldquote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
In die tunnels wel vrees ik.
Wat een drama moet dat zijn om daar de oorlog te moeten voeren.
Vandaar ook nu stapje voor je stapje door Israel denk ik
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
18 teveel. Ieder slachtoffer is er 1 teveel eik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan niet zeuren over afhankelijkheid van rare regimes.
Uiteindelijk bekostigen ook wij een deel van Hamas.
(uiteraard super indirect, meestal, geen idee waar de hulpgelden terechtkomen).
Ik hoop het voor de gegijzelden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.
Daar verzinnen ze wel wat voor. Drones met explosieven laten rijden. Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten. Genoeg mogelijkheden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
En dat doen ze al, jagen paarse rook de grond in, om te kijken waar het naar boven komt, en daar een bom erop.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten.
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.
Arabieren hebben niks te vertellen.
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De ideologie van het nazisme ging natuurlijk veel verder dan alleen de Duitse staat. En die is na de Tweede Wereldoorlog ook niet zonder reden opgedeeld, dat was mede om het gedachtegoed onder controle te krijgen.
Als dat bij een dusdanig grote staat kan, waarbij de idelogie dus veel verder reikt dan alleen de landsgrenzen, kan het ook makkelijk met een minuscuul gebied zoals de Gazastrook.
ja nou dacht ik ook wel even.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
Slim gespeeld wel van Hamas, zonder waren ze allang met een hoop geweld naar binnen gevallen natuurlijk.quote:
En derhalve ook dat er geen hongerige xxl Chimpansees door het heelal zweven, immers, dan waren we allang opgegeten.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.
Daar is gewoon rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
Dat joden daar als collectief konden wonen, dat is wat dat betekent.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.
Ik vind dit een beetje open deur.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.
De haatideologie van Hamas is sterk gelieerd aan het moslimextremisme en daarmee een veelkoppig monster. Het gedachtegoed is wijdverspreid in de regio en door het huidige conflict zullen veel moslims in het Midden-Oosten (en waarschijnlijk ook daarbuiten) zich verwant voelen met Hamas en wordt de haat richting Israël verder gevoed.
En dat is dus het probleem. Je kunt Hamas onthoofden, maar die haat leeft voort in Gaza en daarbuiten. En met hulp van buiten is het een kwestie van tijd dat de terreurbeweging zich herpakt. Dat zou niet de eerste keer zijn.
In andere bijdragen in deze reeks wordt gewezen op het zogenaamde uitroeien van IS en Al Qaida. Dat klopt slechts deels. Hun ideologie leeft voort, laatst werd er ook weer een aanslag gepleegd onder de vlag van IS. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de Taliban. Het is ook niet gelukt om die te vernietigen.
Zeker.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje open deur.
Volgens mij is er niemand die bovenstaande niet weet. Uiteraard kun je een ideologie niet uitroeien. Maar je kunt wel zo goed mogelijk je best doen. En mij lijkt dat omtrent organisaties als IS, een buitengewoon te respecterend doel.
Van wie?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
Eensquote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
Dan zal Hamas toch wat moeten aanbieden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is gewoon rekening mee gehouden.
En Israëlische regering zet weliswaar door, maar een groep deel van de bevolking wil dat de gegijzelden veilig thuiskomen, zelfs als dat betekent dat de gevechten (al dan niet tijdelijk) gestaakt moeten worden.
Dan zal zeker moeten gebeuren. Maar ze zijn nu bezig met de herziening van de houding ten opzichte van Hamas.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
Regering-Netanyahu wil geen 'duurzame' oplossing.
Helemaal mee eens. Wat dat betreft geeft het de burger moed dat je sommige Gazanen Hamas ziet vervloeken.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens
Net zo goed als dat palestijnen bevrijd moeten worden van de hamas terroristen die moeiteloos hun 'volk' opofferen voor hun religieus fundamentalistische idealen.
Yepquote:Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja nou dacht ik ook wel even.
Ze hebben in het verleden toch wel eens veel palestijnen voor 1 israeli ofzo geruild?
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.
Kunnen we alleen de hoop uitspreken dat israelis' weer niet net zulke havikken kiezen.
Schitterend !quote:Op donderdag 2 november 2023 14:35 schreef bitterbal het volgende:
Ook opnieuw onrustig op Westelijke Jordaanoever
Ook op de Westelijke Jordaanoever gaat het geweld door. Volgens Palestijnse en Israëlische bronnen zijn daar vandaag twee Palestijnen en een Israëliër omgekomen, meldt het Franse persbureau AFP.
Het Israëlische leger zegt in het door Israël bezette gebied 49 mensen te hebben opgepakt, onder wie 21 strijders van Hamas.
Bij verschillende Israëlische invallen mondde het uit tot confrontaties tussen beide partijen. Daarbij zou ook zijn geschoten en zouden explosieven en stenen zijn gegooid.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ook-nederlanders-weg
Ze hebben van die “spons” bommen die je aan een entree of exit kan gooien en dan sluit het zich totaal af.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Eerder had ik een artikel gelezen dat die tunnels zo moeilijk zijn.
Maar was ook maar 1 enkel artikel (bron ook niet meer voorhanden).
Maar ik lees hier toch goede opties.
Dit moet een keer stoppen op deze manier
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.
Is dat goed? terecht? nee, natuurlijk niet. Rationeel is om politieke entiteiten (Hamas) niet een op een met een volk te zetten (Palestijnen), maar zo werkt dat nu eenmaal niet. Wij mensen stellen weinig voor. Generalisaties zijn gemakkelijk, zeker als je in een conflict situatie leeft.
Zo zal de gemiddelde Gazaan nu ook niet meer van Israel gaan houden.
Dus wij kunnen nog onwijs lang genieten van dit prachtige conflict
Uiteraard. Meeste van die Kibuts zijn links en arm.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
pikken de israeli's het trouwens als de gijzelaars geen prioriteit meer zijn?
Er zijn wel 10of 20 “duurzame” oplossingen voorgelegd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van wie?
Regering-Netanyahu wil geen 'duurzame' oplossing.
Ja, maar dat is dan weer een Nederlands ding. Na-oorlogs verzet.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
mijn vader was duits en toen hij net in nederland was komen wonen had die nog een tijd een duits kenteken. Werd die in de schilderswijk soms bekogeld met stenen als die daar reedquote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
pikken de israeli's het trouwens als de gijzelaars geen prioriteit meer zijn?
ah dus dat is al bekend. Nou naarquote:Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.
Met het grote verschil dat er hier constant olie op het vuur gegooid wordt. Dit is wel heel erg simpel gedacht natuurlijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral geluk.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah dus dat is al bekend. Nou naar
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vooral geluk.
Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Eerder had ik een artikel gelezen dat die tunnels zo moeilijk zijn.
Maar was ook maar 1 enkel artikel (bron ook niet meer voorhanden).
Maar ik lees hier toch goede opties.
Dit moet een keer stoppen op deze manier
Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Het is naar toch voor de gegijzelde dat ze eigenlijk geen prio zijn
quote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
quote:Hoeveel militairen zich nu in Gaza bevinden, is de grote vraag. De Israëlische journalist Barak Ravid, die ooit werkte voor een inlichtingeneenheid van het leger, meldt op basis van diverse bronnen dat meer dan twintigduizend soldaten Gaza zijn binnengetrokken – bij lange na niet het benodigd aantal voor een grootschalige invasie. De komende dagen zal duidelijk moeten worden hoeveel extra eenheden het leger de grens over zal sturen.
De voorzichtigheid waarmee het leger nu opereert, laat zien hoezeer het lot van de naar schatting 239 gijzelaars van invloed is op het oorlogsplan.
Bij eerdere invallen in Gaza, zoals in 2014, ging het leger met groot militair machtsvertoon en veel geweld het gebied binnen, onder andere om het uitgebreide tunnelnetwerk van Hamas te vernietigen. Dat kan nu niet meer omdat de militaire operatie deels ook een missie is geworden om de gijzelaars te redden. ‘Het doel is duidelijk’, aldus Netanyahu. ‘De gijzelaars moeten weer naar huis terugkeren en Hamas moet worden verslagen.’
Hamas en de eveneens militante groepering Islamitische Jihad beseffen dit ondertussen heel goed. De Saraya Al-Quds-brigade, de militaire tak van Islamitische Jihad, waarschuwde het Israëlische leger de afgelopen dagen voor wat het te wachten staat als nog verder wordt opgerukt naar Gaza-Stad.
Het is beetje een keuze tussen het hele land gegijzeld laten zijn of die 230 gijzelaarsquote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rustig aan, lieverd. Jij zit niet in het conflict. Geen reden om het zo eendimensionaal te benaderen.
Moet er iemand voorzichtig onder je balletjes kietelen soms?
Ik scroll ff terugquote:Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zitquote:Op donderdag 2 november 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.
Die tunnels zijn niet zo'n probleem als de media er van maken.
oh dan schrijf ik het verkeerd. Bedoel natuurlijk de mensen die gegijzeld zijnquote:Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.
'was ik maar een gijzelaar ! dan stond altijd mijn eten klaar !!'
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:
Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
Door al je emotie, maak je ook al geen deftige zinnen meer.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.
Maar het is zeer belangrijk de feiten op de juiste manier weer te geven.
Teveel linkse extremisten die blijkbaar nazisme na willen volgen, wereldwijd, niet alleen hier.
De mods moet dan ook hier vergeten dat alles wat op antisemitisme lijkt ja ook op forum, streng verboden is in Nederland.
Hopelijk letten ze daar goed op.
Waarvan 9~11 van 1 atgm aanval op een Namer apc waarvan de Trophy APS het niet deedquote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.
Zat foto's met de kustlijn, die ligt echt niet 50 meter hoger. Kan wel dat er relief is, idd. Maar anderzijds gaan sommigen van die tunnels ook weer 200+ meter de grond in.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zit
Ik blijf het zeggen - je wil hier echt niet mee geassocieerd worden als doorsnee burger die het beste met Palestijnen voor heeft. Dit zijn gewoon anti-Joodse rallies.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kommaquote:Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.
quote:Gaandeweg zorgde het woord gijzelaar voor verwarring. Door de vele woorden op -aar die een handelende persoon aanduiden, kreeg gijzelaar soms óók de betekenis ‘iemand die gijzelt’. Sommige woordenboeken noemen dan ook beide betekenissen. Als je verwarring wilt voorkomen, kun je het best spreken over een gegijzelde (voor een slachtoffer van een gijzeling) en een gijzelnemer of gijzelhouder (voor een dader).
Valt mee, komt door de iPad, deze gaat slecht om met het forum als je wil typen, erg raar traag en het scherm loopt vaak niet netjes mee terwijl je typt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Door al je emotie, maak je ook al geen deftige zinnen meer.
Ik raad toch echt aan even pas op de plaats te nemen.
Je stelt dat IDF zich niet had kunnen veroorloven om op voorhand de gijzelaars, niet gijzelnemers, af te schrijven, als die van de westbank kwamen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.
Raar om de scheidingslijn tussen burgers en militanten in kwestie te roepen voor een land met algemene dienstplicht voor jongens en meisjes, je zou het ook gemakkelijk kunnen omdraaien en zeggen dat er ook reservisten zaten te fuifen bij dat festivalquote:
En zie hier de "we moeten mensen uit het buitenland halen om voldoende zorgpersoneel te hebben" mythe ook al uit elkaarklappenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
En ook deze man heeft zijn VOG gewoon gekregen.
Politie raadt aan niet kenbaar te maken dat u Joods bent indien u zorg behoeftquote:Op donderdag 2 november 2023 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En zie hier de "we moeten mensen uit het buitenland halen om voldoende zorgpersoneel te hebben" mythe ook al uit elkaarklappen.
Slechte maand door de linkse-mythologie.
Het wordt wrs voor joden veiliger in Israel als daarbuitenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
En ook deze man heeft zijn VOG gewoon gekregen.
Komt allemaal goed mevr Goldmeijer, u bent in goede handenquote:Op donderdag 2 november 2023 15:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Politie raadt aan niet kenbaar te maken dat u Joods bent indien u zorg behoeft
Daarom bestaat Israël ook, toch apart dat mensen willen praten over "context" maar de context van eeuwenlange Jodenvervolgingen en pogingen tot genocide massaal vergeten worden. In dat opzicht is het volledig te begrijpen hoe Israël dit aanpakt.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het wordt wrs voor joden veiliger in Israel als daarbuiten
Dit is exact wat ik ook dacht gewoon volpompen met rook tot de gangen zich vullen en als je alles hermetisch hebt afgesloten volpompen met gifgas.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Hier nog een keer het bericht dat IDF niet in de tunnels gaat vechten. Ze gaan alle ingangen opsporen en vernietigen en daarna wachten totdat de opgesloten Hamas mannetjes dood gaan in die death traps.
https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-02-2023/
Ex-IDF deputy chief: Soldiers won’t enter the tunnels, will turn them into Hamas death traps without going in
Former deputy IDF chief of staff Yair Golan says that “under no circumstances” should or will IDF soldiers enter Hamas’s terror tunnels, as the army broadens its ground operation to destroy Hamas’s military capabilities.
In an interview with Army Radio, the reserves general says, “You don’t need to go into the tunnels” and “it would be a grave mistake to enter the tunnels” where Hamas is hiding out and waiting.
“The wisdom is to find the entrances and seal them, or send in smoke that will cause the enemy to come out or will harm him,” says Golan.
“Under no circumstances do you fight in the tunnels… where there is no chance that you won’t get hurt. You don’t fight inside the tunnels, you counter the threat of the tunnels,” he says.
When it is put to him that Hamas is capable of remaining inside its vast underground tunnel network “forever,” Golan says: “Take my word for it. The IDF has the capabilities today to deal effectively with the tunnels. It has all the knowledge and the means. If Hamas stays in the tunnels, they will become a death trap.”
==========================
Army engineers said to begin operation to destroy Hamas tunnels in areas under IDF control
Army engineers are beginning a wide-scale operation to destroy Hamas tunnels in areas of the Gaza Strip that have come under Israeli control since the start of the ground offensive, the Walla news site reports.
The combat engineers are using various types of robots and explosive devices to destroy the tunnels, detonate any booby traps installed by Hamas, and kill terrorists, the report says.
“Maybe at first they were able to harass us, sting us by firing from tunnel exits, but after we established control of the areas, the engineering operation started,” a senior officer in the Southern Command tells Walla.
“We are going to collapse the entrances and the tunnels on them. It will become a death zone. They made a mistake, they chose to be in a place they cannot escape from. They will die in the tunnels,” he said.
The report says the troops have already destroyed some 100 tunnels not counting the ones hit in airstrikes.
neequote:Op donderdag 2 november 2023 15:11 schreef theunderdog het volgende:
Is een oplossing van het Gaza-probleem niet om alle Gazanen naar Madagaskar te deporteren?
quote:Op donderdag 2 november 2023 15:11 schreef theunderdog het volgende:
Is een oplossing van het Gaza-probleem niet om alle Gazanen naar Madagaskar te deporteren?
Is een insider joke. Het werd de joden indertijd aangeraden een joodse staat te stichten in (op) Madagaskar.quote:
quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |