abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211167667
quote:
5s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Ebinas het volgende:
Vallen er (na 7 oktobe danr) nou zo weinig slachtoffers aan de kant van Israel?
Het valt mij op dat ik na die datum (zeker de laatste de dagen) eik alleen maar enorme ellende van Gazanen voorbij zie komen.
Heb wel even gezocht, maar kan geen recente cijfers zo 1,2,3 vinden
Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 14:08:02 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211167673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het land was van wie dan? Het Ottomaanse Rijk?
Toen nog wel ja. En daarvoor was het gebied het al door Frankrijk en GB verdeeld in het Sykes-Picotverdrag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211167679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja alleen israelische militairen geloof ik

op zich ook wel logisch
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.
pi_211167694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.
Tx! dat verklaart een hoop, Een enorm contrast
pi_211167695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:08 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteem
pi_211167700
hamas is ook geen partij voor israel
pi_211167709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
Het is vandaag overigens de verjaardag van de Balfour declaration. Gefeliciteerd allen! De erfzonde van de internationale gemeenschap, alle ellende wat er nu gaande is, is te herleiden naar deze imperialistische intentie van de Britten.

[ twitter ]
Voordat de Britten er waren, maakten de Ottomanen er de dienst uit. Waren dat ook imperialistische intenties? Of gelden er dan ineens andere regels omdat dat moslims betreft?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211167712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteem
Ook dat idd
  donderdag 2 november 2023 @ 14:10:05 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211167714
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 2 november 2023 @ 14:10:30 #210
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211167719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef DonGorgon het volgende:

[..]
Die kom je minder vaak tegen inderdaad :)

Ik heb liever dat er een antireligie kaart komt ...
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.
pi_211167725
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:

[ twitter ]
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?
pi_211167726
quote:
81s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
hamas is ook geen partij voor israel
In die tunnels wel vrees ik.
Wat een drama moet dat zijn om daar de oorlog te moeten voeren.
Vandaar ook nu stapje voor je stapje door Israel denk ik
  donderdag 2 november 2023 @ 14:11:31 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211167731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?
Nee volgens mij niet. Zijn natuurlijk ook maar matige raketjes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211167738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dus ook niet Joods. Kortom: heel het gebied is van de Britten.
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.
Arabieren hebben niks te vertellen.
  donderdag 2 november 2023 @ 14:12:12 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211167742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.
Gebrek aan zelfspot is vaak wel een teken dat je niet met een goed persoon of ideologie te maken hebt.

Ik heb zelf weinig met het jodendom, maar joden maken wel al decennia grappen over zichzelf en hun religie, dat helpt toch ook met tolerantie.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211167743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:

[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
  donderdag 2 november 2023 @ 14:13:24 #217
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211167766
quote:

[..]
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211167772
quote:

[ twitter ]
18 teveel. Ieder slachtoffer is er 1 teveel eik.
Maar dat is best weinig.
Zou me niet verbazen dat Hamas ze nu nog enigszins laat komen en straks ze vol te grazen nemen.

Maar ik ben echt een volkomen leek op dit gebied.
Het zette me gewoon aan het denken, dat lage aantal slachtoffers aan de kant van Israel
pi_211167777
quote:

[..]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.

Die tunnels zijn niet zo'n probleem als de media er van maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211167781
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Nee, ik ook niet.
pi_211167788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan niet zeuren over afhankelijkheid van rare regimes.
Uiteindelijk bekostigen ook wij een deel van Hamas.
(uiteraard super indirect, meestal, geen idee waar de hulpgelden terechtkomen).
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.
Intolerant voor intolerantie
pi_211167801
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.
Ik hoop het voor de gegijzelden.
pi_211167803
quote:

[..]
Daar verzinnen ze wel wat voor. Drones met explosieven laten rijden. Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten. Genoeg mogelijkheden.
pi_211167821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten.
En dat doen ze al, jagen paarse rook de grond in, om te kijken waar het naar boven komt, en daar een bom erop.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211167823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.
Arabieren hebben niks te vertellen.
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.
pi_211167834
Eerder had ik een artikel gelezen dat die tunnels zo moeilijk zijn.
Maar was ook maar 1 enkel artikel (bron ook niet meer voorhanden).
Maar ik lees hier toch goede opties.
Dit moet een keer stoppen op deze manier
pi_211167835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
pi_211167847
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De ideologie van het nazisme ging natuurlijk veel verder dan alleen de Duitse staat. En die is na de Tweede Wereldoorlog ook niet zonder reden opgedeeld, dat was mede om het gedachtegoed onder controle te krijgen.

Als dat bij een dusdanig grote staat kan, waarbij de idelogie dus veel verder reikt dan alleen de landsgrenzen, kan het ook makkelijk met een minuscuul gebied zoals de Gazastrook.
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.

De haatideologie van Hamas is sterk gelieerd aan het moslimextremisme en daarmee een veelkoppig monster. Het gedachtegoed is wijdverspreid in de regio en door het huidige conflict zullen veel moslims in het Midden-Oosten (en waarschijnlijk ook daarbuiten) zich verwant voelen met Hamas en wordt de haat richting Israël verder gevoed.

En dat is dus het probleem. Je kunt Hamas onthoofden, maar die haat leeft voort in Gaza en daarbuiten. En met hulp van buiten is het een kwestie van tijd dat de terreurbeweging zich herpakt. Dat zou niet de eerste keer zijn.

In andere bijdragen in deze reeks wordt gewezen op het zogenaamde uitroeien van IS en Al Qaida. Dat klopt slechts deels. Hun ideologie leeft voort, laatst werd er ook weer een aanslag gepleegd onder de vlag van IS. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de Taliban. Het is ook niet gelukt om die te vernietigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211167853
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
ja nou dacht ik ook wel even.

Ze hebben in het verleden toch wel eens veel palestijnen voor 1 israeli ofzo geruild?
  donderdag 2 november 2023 @ 14:20:42 #230
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211167861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Ik hoop het voor de gegijzelden.
Slim gespeeld wel van Hamas, zonder waren ze allang met een hoop geweld naar binnen gevallen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211167865
quote:
11s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.
En derhalve ook dat er geen hongerige xxl Chimpansees door het heelal zweven, immers, dan waren we allang opgegeten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211167867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar is gewoon rekening mee gehouden.

En Israëlische regering zet weliswaar door, maar een groep deel van de bevolking wil dat de gegijzelden veilig thuiskomen, zelfs als dat betekent dat de gevechten (al dan niet tijdelijk) gestaakt moeten worden.
pi_211167880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.
Dat joden daar als collectief konden wonen, dat is wat dat betekent.
pi_211167909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.

De haatideologie van Hamas is sterk gelieerd aan het moslimextremisme en daarmee een veelkoppig monster. Het gedachtegoed is wijdverspreid in de regio en door het huidige conflict zullen veel moslims in het Midden-Oosten (en waarschijnlijk ook daarbuiten) zich verwant voelen met Hamas en wordt de haat richting Israël verder gevoed.

En dat is dus het probleem. Je kunt Hamas onthoofden, maar die haat leeft voort in Gaza en daarbuiten. En met hulp van buiten is het een kwestie van tijd dat de terreurbeweging zich herpakt. Dat zou niet de eerste keer zijn.

In andere bijdragen in deze reeks wordt gewezen op het zogenaamde uitroeien van IS en Al Qaida. Dat klopt slechts deels. Hun ideologie leeft voort, laatst werd er ook weer een aanslag gepleegd onder de vlag van IS. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de Taliban. Het is ook niet gelukt om die te vernietigen.
Ik vind dit een beetje open deur.

Volgens mij is er niemand die bovenstaande niet weet. Uiteraard kun je een ideologie niet uitroeien. Maar je kunt wel zo goed mogelijk je best doen. En mij lijkt dat omtrent organisaties als IS, een buitengewoon te respecterend doel.
pi_211167939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vind dit een beetje open deur.

Volgens mij is er niemand die bovenstaande niet weet. Uiteraard kun je een ideologie niet uitroeien. Maar je kunt wel zo goed mogelijk je best doen. En mij lijkt dat omtrent organisaties als IS, een buitengewoon te respecterend doel.
Zeker.

Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
pi_211167949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zeker.

Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
Van wie?

Regering-Netanyahu wil geen 'duurzame' oplossing.
pi_211167956
quote:

[..]
Zeker.

Eens :)

Net zo goed als dat palestijnen bevrijd moeten worden van de hamas terroristen die moeiteloos hun 'volk' opofferen voor hun religieus fundamentalistische idealen.
pi_211167957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daar is gewoon rekening mee gehouden.

En Israëlische regering zet weliswaar door, maar een groep deel van de bevolking wil dat de gegijzelden veilig thuiskomen, zelfs als dat betekent dat de gevechten (al dan niet tijdelijk) gestaakt moeten worden.
Dan zal Hamas toch wat moeten aanbieden.
pi_211167958
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211167971
quote:

[..]
Zeker.

Dan zal zeker moeten gebeuren. Maar ze zijn nu bezig met de herziening van de houding ten opzichte van Hamas.
pi_211167972
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.

Kunnen we alleen de hoop uitspreken dat israelis' weer niet net zulke havikken kiezen.
pi_211167975
quote:
mja :')
pi_211167987
Ook opnieuw onrustig op Westelijke Jordaanoever
Ook op de Westelijke Jordaanoever gaat het geweld door. Volgens Palestijnse en Israëlische bronnen zijn daar vandaag twee Palestijnen en een Israëliër omgekomen, meldt het Franse persbureau AFP.

Het Israëlische leger zegt in het door Israël bezette gebied 49 mensen te hebben opgepakt, onder wie 21 strijders van Hamas.

Bij verschillende Israëlische invallen mondde het uit tot confrontaties tussen beide partijen. Daarbij zou ook zijn geschoten en zouden explosieven en stenen zijn gegooid.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ook-nederlanders-weg
pi_211167998
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens :)

Net zo goed als dat palestijnen bevrijd moeten worden van de hamas terroristen die moeiteloos hun 'volk' opofferen voor hun religieus fundamentalistische idealen.
Helemaal mee eens. Wat dat betreft geeft het de burger moed dat je sommige Gazanen Hamas ziet vervloeken.

Dit lijkt mij een positieve, gemeenschappelijke noot om de discussie mee te beëindigen. Dan kan ik met een gerust hart naar m'n volgende afspraak.
  donderdag 2 november 2023 @ 14:36:02 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211167999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja nou dacht ik ook wel even.

Ze hebben in het verleden toch wel eens veel palestijnen voor 1 israeli ofzo geruild?
Yep

En die moordden erna flink verder
Dus die optie gaan ze niet meer verkennen lijkt mij

Zelfde als dat praten met Hamas gewoon geen optie is

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 02-11-2023 14:44:58 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211168007
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.

Kunnen we alleen de hoop uitspreken dat israelis' weer niet net zulke havikken kiezen.
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.

Is dat goed? terecht? nee, natuurlijk niet. Rationeel is om politieke entiteiten (Hamas) niet een op een met een volk te zetten (Palestijnen), maar zo werkt dat nu eenmaal niet. Wij mensen stellen weinig voor. Generalisaties zijn gemakkelijk, zeker als je in een conflict situatie leeft.

Zo zal de gemiddelde Gazaan nu ook niet meer van Israel gaan houden.

Dus wij kunnen nog onwijs lang genieten van dit prachtige conflict :)
pi_211168012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:35 schreef bitterbal het volgende:
Ook opnieuw onrustig op Westelijke Jordaanoever
Ook op de Westelijke Jordaanoever gaat het geweld door. Volgens Palestijnse en Israëlische bronnen zijn daar vandaag twee Palestijnen en een Israëliër omgekomen, meldt het Franse persbureau AFP.

Het Israëlische leger zegt in het door Israël bezette gebied 49 mensen te hebben opgepakt, onder wie 21 strijders van Hamas.

Bij verschillende Israëlische invallen mondde het uit tot confrontaties tussen beide partijen. Daarbij zou ook zijn geschoten en zouden explosieven en stenen zijn gegooid.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ook-nederlanders-weg
Schitterend !

Dit brengt vrede dichterbij.
pi_211168021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Ze hebben van die “spons” bommen die je aan een entree of exit kan gooien en dan sluit het zich totaal af.
pi_211168030
Kolonisten hebben gisternacht weer antisemitische huizen in brand gestoken.

Er zaten ook 'onschuldige' stenen tussen, maar dat is nevenschade.
pi_211168033
pikken de israeli's het trouwens als de gijzelaars geen prioriteit meer zijn?
  donderdag 2 november 2023 @ 14:40:01 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211168038
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.

Is dat goed? terecht? nee, natuurlijk niet. Rationeel is om politieke entiteiten (Hamas) niet een op een met een volk te zetten (Palestijnen), maar zo werkt dat nu eenmaal niet. Wij mensen stellen weinig voor. Generalisaties zijn gemakkelijk, zeker als je in een conflict situatie leeft.

Zo zal de gemiddelde Gazaan nu ook niet meer van Israel gaan houden.

Dus wij kunnen nog onwijs lang genieten van dit prachtige conflict :)
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211168042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
Uiteraard. Meeste van die Kibuts zijn links en arm.
pi_211168043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van wie?

Er zijn wel 10of 20 “duurzame” oplossingen voorgelegd.
Dit is altijd met geweld, dreiging van geweld en dreiging van genocide, van de hand gewezen, keer op keer weer.

Die netanyahu is ook een engnek, maar dat kon je op een gegeven moment verwachten na tig jaren van aanslagen en een agressief volk wat de joden niets wil gunnen omdat ze denken dat het allemaal al van hunzelf is.
Wat nooit zo is geweest.
pi_211168049
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
Ja, maar dat is dan weer een Nederlands ding. Na-oorlogs verzet.
pi_211168050
quote:

[..]
mijn vader was duits en toen hij net in nederland was komen wonen had die nog een tijd een duits kenteken. Werd die in de schilderswijk soms bekogeld met stenen als die daar reed
pi_211168051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.
pi_211168058
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.
ah dus dat is al bekend. Nou naar -O-
  donderdag 2 november 2023 @ 14:42:46 #258
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211168063
quote:

[..]
Met het grote verschil dat er hier constant olie op het vuur gegooid wordt. Dit is wel heel erg simpel gedacht natuurlijk.
pi_211168072
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ah dus dat is al bekend. Nou naar -O-
Vooral geluk.

Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
pi_211168082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vooral geluk.

Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
Hoe bedoel je?

Het is naar toch voor de gegijzelde dat ze eigenlijk geen prio zijn
  donderdag 2 november 2023 @ 14:45:08 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211168087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.
pi_211168100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?

Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.

'was ik maar een gijzelaar ! dan stond altijd mijn eten klaar !!'
  donderdag 2 november 2023 @ 14:46:08 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211168101
quote:

[..]
Hoe bedoel je?

quote:
Hoeveel militairen zich nu in Gaza bevinden, is de grote vraag. De Israëlische journalist Barak Ravid, die ooit werkte voor een inlichtingeneenheid van het leger, meldt op basis van diverse bronnen dat meer dan twintigduizend soldaten Gaza zijn binnengetrokken – bij lange na niet het benodigd aantal voor een grootschalige invasie. De komende dagen zal duidelijk moeten worden hoeveel extra eenheden het leger de grens over zal sturen.

De voorzichtigheid waarmee het leger nu opereert, laat zien hoezeer het lot van de naar schatting 239 gijzelaars van invloed is op het oorlogsplan.

Bij eerdere invallen in Gaza, zoals in 2014, ging het leger met groot militair machtsvertoon en veel geweld het gebied binnen, onder andere om het uitgebreide tunnelnetwerk van Hamas te vernietigen. Dat kan nu niet meer omdat de militaire operatie deels ook een missie is geworden om de gijzelaars te redden. ‘Het doel is duidelijk’, aldus Netanyahu. ‘De gijzelaars moeten weer naar huis terugkeren en Hamas moet worden verslagen.’

Hamas en de eveneens militante groepering Islamitische Jihad beseffen dit ondertussen heel goed. De Saraya Al-Quds-brigade, de militaire tak van Islamitische Jihad, waarschuwde het Israëlische leger de afgelopen dagen voor wat het te wachten staat als nog verder wordt opgerukt naar Gaza-Stad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 2 november 2023 @ 14:46:12 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211168102
quote:

[..]
Hoe bedoel je?

Het is beetje een keuze tussen het hele land gegijzeld laten zijn of die 230 gijzelaars
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211168104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Rustig aan, lieverd. Jij zit niet in het conflict. Geen reden om het zo eendimensionaal te benaderen.

Moet er iemand voorzichtig onder je balletjes kietelen soms?
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.

Maar het is zeer belangrijk de feiten op de juiste manier weer te geven.
Teveel linkse extremisten die blijkbaar nazisme na willen volgen, wereldwijd, niet alleen hier.

De mods moet dan ook hier vergeten dat alles wat op antisemitisme lijkt ja ook op forum, streng verboden is in Nederland.

Hopelijk letten ze daar goed op.
pi_211168105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.
Ik scroll ff terug
  donderdag 2 november 2023 @ 14:46:48 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211168106
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.

Die tunnels zijn niet zo'n probleem als de media er van maken.
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zit
pi_211168108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.

'was ik maar een gijzelaar ! dan stond altijd mijn eten klaar !!'
oh dan schrijf ik het verkeerd. Bedoel natuurlijk de mensen die gegijzeld zijn
pi_211168109
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.
pi_211168112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.

Maar het is zeer belangrijk de feiten op de juiste manier weer te geven.
Teveel linkse extremisten die blijkbaar nazisme na willen volgen, wereldwijd, niet alleen hier.

De mods moet dan ook hier vergeten dat alles wat op antisemitisme lijkt ja ook op forum, streng verboden is in Nederland.

Hopelijk letten ze daar goed op.
Door al je emotie, maak je ook al geen deftige zinnen meer.

Ik raad toch echt aan even pas op de plaats te nemen.
  donderdag 2 november 2023 @ 14:48:41 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211168120
quote:

[ twitter ]
Waarvan 9~11 van 1 atgm aanval op een Namer apc waarvan de Trophy APS het niet deed :N
pi_211168122
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.
pi_211168125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zit
Zat foto's met de kustlijn, die ligt echt niet 50 meter hoger. Kan wel dat er relief is, idd. Maar anderzijds gaan sommigen van die tunnels ook weer 200+ meter de grond in.

Maar aansluiten op zee was een creatieve oplossing die ik ergens las, of het meer dan een idee is weet ik niet.
pi_211168128
quote:
Ik blijf het zeggen - je wil hier echt niet mee geassocieerd worden als doorsnee burger die het beste met Palestijnen voor heeft. Dit zijn gewoon anti-Joodse rallies.
  donderdag 2 november 2023 @ 14:50:44 #275
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211168134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komma
pi_211168135
https://onzetaal.nl/taall(...)handeling%20uitvoert'.

quote:
Gaandeweg zorgde het woord gijzelaar voor verwarring. Door de vele woorden op -aar die een handelende persoon aanduiden, kreeg gijzelaar soms óók de betekenis ‘iemand die gijzelt’. Sommige woordenboeken noemen dan ook beide betekenissen. Als je verwarring wilt voorkomen, kun je het best spreken over een gegijzelde (voor een slachtoffer van een gijzeling) en een gijzelnemer of gijzelhouder (voor een dader).
pi_211168151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Door al je emotie, maak je ook al geen deftige zinnen meer.

Ik raad toch echt aan even pas op de plaats te nemen.
Valt mee, komt door de iPad, deze gaat slecht om met het forum als je wil typen, erg raar traag en het scherm loopt vaak niet netjes mee terwijl je typt.

Geen idee hoe dat komt.
pi_211168177
Natuurlijk probeert Israel de gegijzelden te bevrijden, maar dat kan alleen het leger doen ism met intelligence van de Amerikanen. Het onderhandelen met Hamas is om meerdere redenen niet aan de orde:
1. Het is een principe kwestie, je onderhandelt nooit met terroristen
2. De zgn onderhandelingen met Qatar en Hamas waren er alleen maar om tijd te rekken (waardoor het leed van de gegijzelden verder is vergroot, als ze nog leven)
3. De Eisen van Hamas zijn zo exobitant dat je er niet op in kunt gaan, want het doel is om Hamas te vernietigen en geen wapenstilstand + 6000 Hamas terroristen vrijlaten.

De enige hoop is om de nog in leven zijnde gegijzelden door snelle actie te bevijden (je moet dan natuurlijk wel weten waar ze zitten)
Ik ben bang dat de gegijzelden ten dode zijn opgeschreven, misschien zijn ze beter af samen met hun kwelgeesten door een bunkerblaster te sterven (maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen)

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
Exaudi orationem meam
  donderdag 2 november 2023 @ 14:54:32 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211168179
Hier nog een keer het bericht dat IDF niet in de tunnels gaat vechten. Ze gaan alle ingangen opsporen en vernietigen en daarna wachten totdat de opgesloten Hamas mannetjes dood gaan in die death traps.

https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-02-2023/
Ex-IDF deputy chief: Soldiers won’t enter the tunnels, will turn them into Hamas death traps without going in
Former deputy IDF chief of staff Yair Golan says that “under no circumstances” should or will IDF soldiers enter Hamas’s terror tunnels, as the army broadens its ground operation to destroy Hamas’s military capabilities.

In an interview with Army Radio, the reserves general says, “You don’t need to go into the tunnels” and “it would be a grave mistake to enter the tunnels” where Hamas is hiding out and waiting.

“The wisdom is to find the entrances and seal them, or send in smoke that will cause the enemy to come out or will harm him,” says Golan.

“Under no circumstances do you fight in the tunnels… where there is no chance that you won’t get hurt. You don’t fight inside the tunnels, you counter the threat of the tunnels,” he says.

When it is put to him that Hamas is capable of remaining inside its vast underground tunnel network “forever,” Golan says: “Take my word for it. The IDF has the capabilities today to deal effectively with the tunnels. It has all the knowledge and the means. If Hamas stays in the tunnels, they will become a death trap.”

==========================

Army engineers said to begin operation to destroy Hamas tunnels in areas under IDF control

Army engineers are beginning a wide-scale operation to destroy Hamas tunnels in areas of the Gaza Strip that have come under Israeli control since the start of the ground offensive, the Walla news site reports.

The combat engineers are using various types of robots and explosive devices to destroy the tunnels, detonate any booby traps installed by Hamas, and kill terrorists, the report says.

“Maybe at first they were able to harass us, sting us by firing from tunnel exits, but after we established control of the areas, the engineering operation started,” a senior officer in the Southern Command tells Walla.

“We are going to collapse the entrances and the tunnels on them. It will become a death zone. They made a mistake, they chose to be in a place they cannot escape from. They will die in the tunnels,” he said.

The report says the troops have already destroyed some 100 tunnels not counting the ones hit in airstrikes.
pi_211168191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je stelt dat IDF zich niet had kunnen veroorloven om op voorhand de gijzelaars, niet gijzelnemers, af te schrijven, als die van de westbank kwamen.

Maar dat betwijfel ik. Ik denk niet dat dat zo'n homogene groep is.

Tuurlijk heb je koekwouzen. Maar je zal ook zat volk hebben wat gewoon een woning zocht, en daar terecht kon voor nieuwbouw.
pi_211168213
Zo typisch Russisch dit. Verdeel en heers met useful idiots die graag een paar centjes vangen. :') vergelijkbaar met die koran verbrandingen in Denemarken of Zweden toen later bleek dat die gast het in opdracht deed van de Russen. Petje af voor de Franse politie dit keer.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211168226
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211168260
https://twitter.com/Etanetan23/status/1720060438598074636

Kolonisten vallen IDF-soldaten aan. Na de moord op Rabin had Israel dit parasitaire tuig moeten aanpakken. Men had vanaf toen definitief terrorisme als terrorisme moeten zien. Geen onderscheid. Dus ook collectieve bestraffingen bij terroristen binnen eigen gelederen.
pi_211168269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Raar om de scheidingslijn tussen burgers en militanten in kwestie te roepen voor een land met algemene dienstplicht voor jongens en meisjes, je zou het ook gemakkelijk kunnen omdraaien en zeggen dat er ook reservisten zaten te fuifen bij dat festival
pi_211168284
twitter

En ook deze man heeft zijn VOG gewoon gekregen. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 2 november 2023 @ 15:06:45 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211168310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

En zie hier de "we moeten mensen uit het buitenland halen om voldoende zorgpersoneel te hebben" mythe ook al uit elkaarklappen :').

Slechte maand voor de linkse-mythologie B-).
Get woke, go broke!
pi_211168321
14:41 • nieuwe update
Buitenlandse Zaken bevestigt dat eerste Nederlanders Gaza hebben verlaten

Minister Bruins Slot van Buitenlandse Zaken laat weten opgelucht te zijn dat de eerste Nederlanders en hun directe familieleden Gaza veilig hebben verlaten via Egypte. "Zij worden daar persoonlijk opgevangen door een team van Buitenlandse Zaken. Vanuit Egypte zullen zij doorreizen naar Nederland, begeleid door Buitenlandse Zaken en Defensie", schrijft ze op X.

Hanke Bruins Slot

https://twitter.com/HankeBruinsSlot/status/1720071555097727070
@HankeBruinsSlot

Opgelucht om te kunnen melden dat de eerste Nederlanders en hun directe familieleden Gaza veilig hebben verlaten via Egypte. Zij worden hier persoonlijk opgevangen door een team van @MinBZ. Vanuit Egypte zullen zij doorreizen naar Nederland, begeleid door BZ en @Defensie.

14:33

https://nos.nl/liveblog(...)ook-nederlanders-weg
  donderdag 2 november 2023 @ 15:07:50 #288
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211168322
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En zie hier de "we moeten mensen uit het buitenland halen om voldoende zorgpersoneel te hebben" mythe ook al uit elkaarklappen :').

Slechte maand door de linkse-mythologie B-).
Politie raadt aan niet kenbaar te maken dat u Joods bent indien u zorg behoeft
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211168324
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Het wordt wrs voor joden veiliger in Israel als daarbuiten :{
Exaudi orationem meam
  donderdag 2 november 2023 @ 15:08:49 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211168335
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Politie raadt aan niet kenbaar te maken dat u Joods bent indien u zorg behoeft
Komt allemaal goed mevr Goldmeijer, u bent in goede handen O+.
Get woke, go broke!
pi_211168363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Het wordt wrs voor joden veiliger in Israel als daarbuiten :{
Daarom bestaat Israël ook, toch apart dat mensen willen praten over "context" maar de context van eeuwenlange Jodenvervolgingen en pogingen tot genocide massaal vergeten worden. In dat opzicht is het volledig te begrijpen hoe Israël dit aanpakt.
  donderdag 2 november 2023 @ 15:11:32 #292
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_211168370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Hier nog een keer het bericht dat IDF niet in de tunnels gaat vechten. Ze gaan alle ingangen opsporen en vernietigen en daarna wachten totdat de opgesloten Hamas mannetjes dood gaan in die death traps.

https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-02-2023/
Ex-IDF deputy chief: Soldiers won’t enter the tunnels, will turn them into Hamas death traps without going in
Former deputy IDF chief of staff Yair Golan says that “under no circumstances” should or will IDF soldiers enter Hamas’s terror tunnels, as the army broadens its ground operation to destroy Hamas’s military capabilities.

In an interview with Army Radio, the reserves general says, “You don’t need to go into the tunnels” and “it would be a grave mistake to enter the tunnels” where Hamas is hiding out and waiting.

“The wisdom is to find the entrances and seal them, or send in smoke that will cause the enemy to come out or will harm him,” says Golan.

“Under no circumstances do you fight in the tunnels… where there is no chance that you won’t get hurt. You don’t fight inside the tunnels, you counter the threat of the tunnels,” he says.

When it is put to him that Hamas is capable of remaining inside its vast underground tunnel network “forever,” Golan says: “Take my word for it. The IDF has the capabilities today to deal effectively with the tunnels. It has all the knowledge and the means. If Hamas stays in the tunnels, they will become a death trap.”

==========================

Army engineers said to begin operation to destroy Hamas tunnels in areas under IDF control

Army engineers are beginning a wide-scale operation to destroy Hamas tunnels in areas of the Gaza Strip that have come under Israeli control since the start of the ground offensive, the Walla news site reports.

The combat engineers are using various types of robots and explosive devices to destroy the tunnels, detonate any booby traps installed by Hamas, and kill terrorists, the report says.

“Maybe at first they were able to harass us, sting us by firing from tunnel exits, but after we established control of the areas, the engineering operation started,” a senior officer in the Southern Command tells Walla.

“We are going to collapse the entrances and the tunnels on them. It will become a death zone. They made a mistake, they chose to be in a place they cannot escape from. They will die in the tunnels,” he said.

The report says the troops have already destroyed some 100 tunnels not counting the ones hit in airstrikes.
Dit is exact wat ik ook dacht gewoon volpompen met rook tot de gangen zich vullen en als je alles hermetisch hebt afgesloten volpompen met gifgas.
pi_211168376
Is een oplossing van het Gaza-probleem niet om alle Gazanen naar Madagaskar te deporteren?
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 15:12:23 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211168378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:11 schreef theunderdog het volgende:
Is een oplossing van het Gaza-probleem niet om alle Gazanen naar Madagaskar te deporteren?
nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211168388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee
Jawel ?
  donderdag 2 november 2023 @ 15:13:17 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211168391
twitter

Heerlijk, zo'n tolerant land, eigen herdenkingen moeten maar wijken voor buitenlandse conflicten *;
Get woke, go broke!
pi_211168395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:11 schreef theunderdog het volgende:
_O-

waarom madagaskar ?
pi_211168414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]
_O-

waarom madagaskar ?
Is een insider joke. Het werd de joden indertijd aangeraden een joodse staat te stichten in (op) Madagaskar. :)
Intolerant voor intolerantie
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 15:14:55 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211168420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jawel ?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 november 2023 @ 15:14:58 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211168422
Elbit Systems heeft een Battle Management System genaamd Torch-X wat door het IDF gebruikt wordt. Alle legereenheden zijn aangesloten op dit gezamelijke systeem en informatie wordt uitgewisseld.

Bijvoorbeeld een drone in de lucht die volautomatisch tientallen km's constant scant en als de AI een verandering ziet (tunnelingang wordt geopend, raketten gelanceerd, Hamas mannetjes die rondlopen) dan krijgen de relevante legeronderdelen een melding hiervan.

https://www.timesofisrael(...)nder-killed-in-gaza/
IDF soldiers fend off nighttime Hamas ambush, as battalion commander killed in Gaza
Terror operatives try to take over armored vehicles during intense, hours-long battle; army says it’s using AI to identify thousands of fresh targets, as Gazan rocket attacks slow

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')