Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Ebinas het volgende:
Vallen er (na 7 oktobe danr) nou zo weinig slachtoffers aan de kant van Israel?
Het valt mij op dat ik na die datum (zeker de laatste de dagen) eik alleen maar enorme ellende van Gazanen voorbij zie komen.
Heb wel even gezocht, maar kan geen recente cijfers zo 1,2,3 vinden
Toen nog wel ja. En daarvoor was het gebied het al door Frankrijk en GB verdeeld in het Sykes-Picotverdrag.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het land was van wie dan? Het Ottomaanse Rijk?
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alleen israelische militairen geloof ik
op zich ook wel logisch
Tx! dat verklaart een hoop, Een enorm contrastquote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteemquote:Op donderdag 2 november 2023 14:08 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.
Voordat de Britten er waren, maakten de Ottomanen er de dienst uit. Waren dat ook imperialistische intenties? Of gelden er dan ineens andere regels omdat dat moslims betreft?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
Het is vandaag overigens de verjaardag van de Balfour declaration. Gefeliciteerd allen! De erfzonde van de internationale gemeenschap, alle ellende wat er nu gaande is, is te herleiden naar deze imperialistische intentie van de Britten.
[ twitter ]
Ook dat iddquote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteem
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Die kom je minder vaak tegen inderdaad
Ik heb liever dat er een antireligie kaart komt ...
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
In die tunnels wel vrees ik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
hamas is ook geen partij voor israel
Nee volgens mij niet. Zijn natuurlijk ook maar matige raketjes.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dus ook niet Joods. Kortom: heel het gebied is van de Britten.
Gebrek aan zelfspot is vaak wel een teken dat je niet met een goed persoon of ideologie te maken hebt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeldquote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
In die tunnels wel vrees ik.
Wat een drama moet dat zijn om daar de oorlog te moeten voeren.
Vandaar ook nu stapje voor je stapje door Israel denk ik
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
18 teveel. Ieder slachtoffer is er 1 teveel eik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan niet zeuren over afhankelijkheid van rare regimes.
Uiteindelijk bekostigen ook wij een deel van Hamas.
(uiteraard super indirect, meestal, geen idee waar de hulpgelden terechtkomen).
Ik hoop het voor de gegijzelden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.
Daar verzinnen ze wel wat voor. Drones met explosieven laten rijden. Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten. Genoeg mogelijkheden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
En dat doen ze al, jagen paarse rook de grond in, om te kijken waar het naar boven komt, en daar een bom erop.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten.
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.
Arabieren hebben niks te vertellen.
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De ideologie van het nazisme ging natuurlijk veel verder dan alleen de Duitse staat. En die is na de Tweede Wereldoorlog ook niet zonder reden opgedeeld, dat was mede om het gedachtegoed onder controle te krijgen.
Als dat bij een dusdanig grote staat kan, waarbij de idelogie dus veel verder reikt dan alleen de landsgrenzen, kan het ook makkelijk met een minuscuul gebied zoals de Gazastrook.
ja nou dacht ik ook wel even.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
Slim gespeeld wel van Hamas, zonder waren ze allang met een hoop geweld naar binnen gevallen natuurlijk.quote:
En derhalve ook dat er geen hongerige xxl Chimpansees door het heelal zweven, immers, dan waren we allang opgegeten.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.
Daar is gewoon rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is de grootste misrekening geweest van Hamas. Die dachten dat Israël niets zou durven doen wegens die gijzelaars.
Dat joden daar als collectief konden wonen, dat is wat dat betekent.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.
Ik vind dit een beetje open deur.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het nazisme is in zekere zin dan ook niet dood, de ideologie leeft voort. Gelukkig niet in dezelfde mate als in de periode 1933-1945.
De haatideologie van Hamas is sterk gelieerd aan het moslimextremisme en daarmee een veelkoppig monster. Het gedachtegoed is wijdverspreid in de regio en door het huidige conflict zullen veel moslims in het Midden-Oosten (en waarschijnlijk ook daarbuiten) zich verwant voelen met Hamas en wordt de haat richting Israël verder gevoed.
En dat is dus het probleem. Je kunt Hamas onthoofden, maar die haat leeft voort in Gaza en daarbuiten. En met hulp van buiten is het een kwestie van tijd dat de terreurbeweging zich herpakt. Dat zou niet de eerste keer zijn.
In andere bijdragen in deze reeks wordt gewezen op het zogenaamde uitroeien van IS en Al Qaida. Dat klopt slechts deels. Hun ideologie leeft voort, laatst werd er ook weer een aanslag gepleegd onder de vlag van IS. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de Taliban. Het is ook niet gelukt om die te vernietigen.
Zeker.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje open deur.
Volgens mij is er niemand die bovenstaande niet weet. Uiteraard kun je een ideologie niet uitroeien. Maar je kunt wel zo goed mogelijk je best doen. En mij lijkt dat omtrent organisaties als IS, een buitengewoon te respecterend doel.
Van wie?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
Eensquote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het beleid dat de laatste jaren is gevoerd door de regering-Netanyahu en de huidige oorlog bieden hoe dan ook geen duurzame oplossing voor deze slepende kwestie. Zelfs als je vierkant achter deze militaire operatie staat, hoop ik dat je inziet dat de regering van Israël zijn houding ten aanzien van de Palestijnen moet herzien.
Dan zal Hamas toch wat moeten aanbieden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is gewoon rekening mee gehouden.
En Israëlische regering zet weliswaar door, maar een groep deel van de bevolking wil dat de gegijzelden veilig thuiskomen, zelfs als dat betekent dat de gevechten (al dan niet tijdelijk) gestaakt moeten worden.
Dan zal zeker moeten gebeuren. Maar ze zijn nu bezig met de herziening van de houding ten opzichte van Hamas.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker.
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
Regering-Netanyahu wil geen 'duurzame' oplossing.
Helemaal mee eens. Wat dat betreft geeft het de burger moed dat je sommige Gazanen Hamas ziet vervloeken.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens
Net zo goed als dat palestijnen bevrijd moeten worden van de hamas terroristen die moeiteloos hun 'volk' opofferen voor hun religieus fundamentalistische idealen.
Yepquote:Op donderdag 2 november 2023 14:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja nou dacht ik ook wel even.
Ze hebben in het verleden toch wel eens veel palestijnen voor 1 israeli ofzo geruild?
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Netanyahu & clan zijn politiek geen lang leven meer beschoren.
Kunnen we alleen de hoop uitspreken dat israelis' weer niet net zulke havikken kiezen.
Schitterend !quote:Op donderdag 2 november 2023 14:35 schreef bitterbal het volgende:
Ook opnieuw onrustig op Westelijke Jordaanoever
Ook op de Westelijke Jordaanoever gaat het geweld door. Volgens Palestijnse en Israëlische bronnen zijn daar vandaag twee Palestijnen en een Israëliër omgekomen, meldt het Franse persbureau AFP.
Het Israëlische leger zegt in het door Israël bezette gebied 49 mensen te hebben opgepakt, onder wie 21 strijders van Hamas.
Bij verschillende Israëlische invallen mondde het uit tot confrontaties tussen beide partijen. Daarbij zou ook zijn geschoten en zouden explosieven en stenen zijn gegooid.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ook-nederlanders-weg
Ze hebben van die “spons” bommen die je aan een entree of exit kan gooien en dan sluit het zich totaal af.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Eerder had ik een artikel gelezen dat die tunnels zo moeilijk zijn.
Maar was ook maar 1 enkel artikel (bron ook niet meer voorhanden).
Maar ik lees hier toch goede opties.
Dit moet een keer stoppen op deze manier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |