Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef Ebinas het volgende:
Vallen er (na 7 oktobe danr) nou zo weinig slachtoffers aan de kant van Israel?
Het valt mij op dat ik na die datum (zeker de laatste de dagen) eik alleen maar enorme ellende van Gazanen voorbij zie komen.
Heb wel even gezocht, maar kan geen recente cijfers zo 1,2,3 vinden
Toen nog wel ja. En daarvoor was het gebied het al door Frankrijk en GB verdeeld in het Sykes-Picotverdrag.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het land was van wie dan? Het Ottomaanse Rijk?
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja alleen israelische militairen geloof ik
op zich ook wel logisch
Tx! dat verklaart een hoop, Een enorm contrastquote:Op donderdag 2 november 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op 7 oktober hadden ze 700 slachtoffers. Nu staan ze op 1400.
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteemquote:Op donderdag 2 november 2023 14:08 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Enigszins logisch idd, maar er wordt toch ook nog richting Israel afgevuurd.
Voordat de Britten er waren, maakten de Ottomanen er de dienst uit. Waren dat ook imperialistische intenties? Of gelden er dan ineens andere regels omdat dat moslims betreft?quote:Op donderdag 2 november 2023 13:53 schreef Slayage het volgende:
Het is vandaag overigens de verjaardag van de Balfour declaration. Gefeliciteerd allen! De erfzonde van de internationale gemeenschap, alle ellende wat er nu gaande is, is te herleiden naar deze imperialistische intentie van de Britten.
[ twitter ]
Ook dat iddquote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar israel heeft de dome en een goed alarmsysteem
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:25 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Die kom je minder vaak tegen inderdaad
Ik heb liever dat er een antireligie kaart komt ...
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
In die tunnels wel vrees ik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:09 schreef bitterbal het volgende:
hamas is ook geen partij voor israel
Nee volgens mij niet. Zijn natuurlijk ook maar matige raketjes.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar zij zijn omgekomen in gaza toch bij hun grond aanval? Geloof dat er verder geen burgers meer zijn omgekomen in israel door een raket?
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dus ook niet Joods. Kortom: heel het gebied is van de Britten.
Gebrek aan zelfspot is vaak wel een teken dat je niet met een goed persoon of ideologie te maken hebt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De antireligie kaart was er al, die heette de ontzuiling. Decennialang zijn christenen geridiculiseerd onder het mom van cabaret. Het Christelijk geloof werd terecht bekritiseert. Maar met de komst van grote groepen moslims ontstaat er weer verzuiling. Maar mag de Islam vooral niet kritisch benadert worden en humor is al helemaal een no-go. Er heerst een taboe op. Zeer aparte ontwikkeling.
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeldquote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
In die tunnels wel vrees ik.
Wat een drama moet dat zijn om daar de oorlog te moeten voeren.
Vandaar ook nu stapje voor je stapje door Israel denk ik
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
18 teveel. Ieder slachtoffer is er 1 teveel eik.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ook weinig goede hoop meer voor de mensen die zijn gegijzeld
En daarom weten we dat de aarde banaanvormig is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan niet zeuren over afhankelijkheid van rare regimes.
Uiteindelijk bekostigen ook wij een deel van Hamas.
(uiteraard super indirect, meestal, geen idee waar de hulpgelden terechtkomen).
Ik hoop het voor de gegijzelden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerder doordat ze nog steeds als hoofddoel hebben, naast het uitschakelen van Hamas, om zoveel mogelijk gegijzelden te bevrijden.
Daar verzinnen ze wel wat voor. Drones met explosieven laten rijden. Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten. Genoeg mogelijkheden.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
En dat doen ze al, jagen paarse rook de grond in, om te kijken waar het naar boven komt, en daar een bom erop.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
Of gewoon rook naar binnen en kijken waar de ventilatieschachten zijn en die allemaal afsluiten.
Nee hoor. Er was bij de Britten sprake van een nationaal thuis, wat dat ook mocht betekenen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen wel, daarna gaven ze het aan de joden.
Arabieren hebben niks te vertellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |