Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gok dat na 7 oktober elke vorm van empathie vanuit de Israëliërs richting de Palestijnen definitief einde verhaal is.
Is dat goed? terecht? nee, natuurlijk niet. Rationeel is om politieke entiteiten (Hamas) niet een op een met een volk te zetten (Palestijnen), maar zo werkt dat nu eenmaal niet. Wij mensen stellen weinig voor. Generalisaties zijn gemakkelijk, zeker als je in een conflict situatie leeft.
Zo zal de gemiddelde Gazaan nu ook niet meer van Israel gaan houden.
Dus wij kunnen nog onwijs lang genieten van dit prachtige conflict
Uiteraard. Meeste van die Kibuts zijn links en arm.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
pikken de israeli's het trouwens als de gijzelaars geen prioriteit meer zijn?
Er zijn wel 10of 20 “duurzame” oplossingen voorgelegd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van wie?
Regering-Netanyahu wil geen 'duurzame' oplossing.
Ja, maar dat is dan weer een Nederlands ding. Na-oorlogs verzet.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
mijn vader was duits en toen hij net in nederland was komen wonen had die nog een tijd een duits kenteken. Werd die in de schilderswijk soms bekogeld met stenen als die daar reedquote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de Duitserhaat heeft hier nog wel tot de jaren 80-90 geduurd, zij het steeds onschuldiger. Dat waren slechts een paar generaties die er echt last van hadden en voor het gros een heel stuk minder traumatisch.
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:39 schreef bitterbal het volgende:
pikken de israeli's het trouwens als de gijzelaars geen prioriteit meer zijn?
ah dus dat is al bekend. Nou naarquote:Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
IDF heeft vrij aan het begin al aangeven dat ze niks gaan laten vanwege de gijzelaars.
Met het grote verschil dat er hier constant olie op het vuur gegooid wordt. Dit is wel heel erg simpel gedacht natuurlijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral geluk.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ah dus dat is al bekend. Nou naar
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vooral geluk.
Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:18 schreef Ebinas het volgende:
Eerder had ik een artikel gelezen dat die tunnels zo moeilijk zijn.
Maar was ook maar 1 enkel artikel (bron ook niet meer voorhanden).
Maar ik lees hier toch goede opties.
Dit moet een keer stoppen op deze manier
Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Het is naar toch voor de gegijzelde dat ze eigenlijk geen prio zijn
quote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
quote:Hoeveel militairen zich nu in Gaza bevinden, is de grote vraag. De Israëlische journalist Barak Ravid, die ooit werkte voor een inlichtingeneenheid van het leger, meldt op basis van diverse bronnen dat meer dan twintigduizend soldaten Gaza zijn binnengetrokken – bij lange na niet het benodigd aantal voor een grootschalige invasie. De komende dagen zal duidelijk moeten worden hoeveel extra eenheden het leger de grens over zal sturen.
De voorzichtigheid waarmee het leger nu opereert, laat zien hoezeer het lot van de naar schatting 239 gijzelaars van invloed is op het oorlogsplan.
Bij eerdere invallen in Gaza, zoals in 2014, ging het leger met groot militair machtsvertoon en veel geweld het gebied binnen, onder andere om het uitgebreide tunnelnetwerk van Hamas te vernietigen. Dat kan nu niet meer omdat de militaire operatie deels ook een missie is geworden om de gijzelaars te redden. ‘Het doel is duidelijk’, aldus Netanyahu. ‘De gijzelaars moeten weer naar huis terugkeren en Hamas moet worden verslagen.’
Hamas en de eveneens militante groepering Islamitische Jihad beseffen dit ondertussen heel goed. De Saraya Al-Quds-brigade, de militaire tak van Islamitische Jihad, waarschuwde het Israëlische leger de afgelopen dagen voor wat het te wachten staat als nog verder wordt opgerukt naar Gaza-Stad.
Het is beetje een keuze tussen het hele land gegijzeld laten zijn of die 230 gijzelaarsquote:Op donderdag 2 november 2023 14:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rustig aan, lieverd. Jij zit niet in het conflict. Geen reden om het zo eendimensionaal te benaderen.
Moet er iemand voorzichtig onder je balletjes kietelen soms?
Ik scroll ff terugquote:Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nog een artikel van Times of Israel gepost dat het IDF de tunnels niet in gaat maar juist elke ingang kapot maakt. Daarna is het wachten tot de ratten weer naar boven komen omdat brandstof/voedsel op is.
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zitquote:Op donderdag 2 november 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meeste creatieve oplossing is dat die tunnels zich onder zee niveau bevinden. Dus: graaf maar een stukje tunnel richting de zee, verzuipen ze allemaal.
Die tunnels zijn niet zo'n probleem als de media er van maken.
oh dan schrijf ik het verkeerd. Bedoel natuurlijk de mensen die gegijzeld zijnquote:Op donderdag 2 november 2023 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een gijzelaar is degene die is ontvoerd he.
'was ik maar een gijzelaar ! dan stond altijd mijn eten klaar !!'
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef theunderdog het volgende:
Dit hadden ze nooit kunnen doen als de gijzelaars kolonisten waren op de WestBank.
Door al je emotie, maak je ook al geen deftige zinnen meer.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat laatste is een uurtje of twee geleden al gebeurt.
Maar het is zeer belangrijk de feiten op de juiste manier weer te geven.
Teveel linkse extremisten die blijkbaar nazisme na willen volgen, wereldwijd, niet alleen hier.
De mods moet dan ook hier vergeten dat alles wat op antisemitisme lijkt ja ook op forum, streng verboden is in Nederland.
Hopelijk letten ze daar goed op.
Waarvan 9~11 van 1 atgm aanval op een Namer apc waarvan de Trophy APS het niet deedquote:Op donderdag 2 november 2023 14:10 schreef Perrin het volgende:
Van de inval in Gaza zelf zegt het IDF dat ze 18 slachtoffers hebben.
[ twitter ]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat echt een aparte categorie als zodanig is. Hufters heb je immers in alle soorten en maten. Israeli's met koloniale inborst, zullen ongetwijfeld ook wel tussen de gijzelaars zitten.
Zat foto's met de kustlijn, die ligt echt niet 50 meter hoger. Kan wel dat er relief is, idd. Maar anderzijds gaan sommigen van die tunnels ook weer 200+ meter de grond in.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb juist gelezen dat Gaza 50m boven zee niveau zit
Ik blijf het zeggen - je wil hier echt niet mee geassocieerd worden als doorsnee burger die het beste met Palestijnen voor heeft. Dit zijn gewoon anti-Joodse rallies.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kommaquote:Op donderdag 2 november 2023 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook jij lijkt in de war qua woordgebruik. Een gijzelaar, is degene die is ontvoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |